Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kadaf

Strony: 1 ... 104 105 [106] 107
1576
Aktualności / Odp: KSP 0.19 planowane nowości
« dnia: Wto, 12 Mar 2013, 00:11:10 »
Wydawało mi się ze stream'a, że te nowe "czołgowate" koła się obracają, tylko jeszcze nie mają animacji skręcania.

1577
Wideo / Odp: Schematy spalania paliwa
« dnia: Pon, 11 Mar 2013, 12:41:36 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Zauważyłem, że asparagus utrudnia lot w większych rakietach. Kiedy zostają po bokach dwa silniki, rakieta zaczyna się kręcić głupia. Nawet SAS nie pomaga O_O Nie jestem pewny w 100%, że to przez asparagusa, ale za to w 95% tak ;) Kto zauważył też coś takiego?

Wydaje mi się, że zjawisko obracania się rakiety występuje na wskutek krzywo zamontowanych taśm. Z logicznego punktu widzenia jeżeli mamy sześć zbiorników w systemie asparagus połączonych ze sobą koncentrycznie ale z taśmami zamocowanymi krzywo (w sensie np. lewe mocowanie jest wyżej niż prawe) to wówczas powietrze przy dużych prędkościach będzie się ześlizgiwać po taśmie od górnego do dolnego jej położenia. A to przy przykładowym zamocowaniu krzywo taśm doprowadzi do efektu rotacji - w tym przypadku w stronę kierunku wskazówek zegara. Wrażenie, że dotyczy to dużych rakiet jest spowodowane moim zdaniem tym, że wówczas taśmy stosujemy sporo, a zamocować każdą taśmę idealnie poziomo, bądź w układzie kratownicy poprzecznej kiedy jedna taśma pod kątem 45 stopni jest znoszona przez drugą taśmę też pod tym kątem zamontowaną lecz w przeciwną stronę jest po prostu trudno. Nie wiem czy wyrażam się jasno, nie wiem czy model aerodynamiczny jest tak zaawansowany, ale z punktu widzenia logiki - ma to sens.
 Spróbuj zbudować rakietę jeszcze raz i bardzo starannie. Moje rakiety nośne obracają się bardzo rzadko.

1578
Statki kosmiczne / Odp: KORD A
« dnia: Pon, 11 Mar 2013, 09:51:10 »
Producent nie gwarantuje spójności konstrukcyjnej w lotach atmosferycznych. Natomiast deorbitacja jest jak najbardziej możliwa.

Post scalony: Pon, 11 Mar 2013, 12:49:01
Aczkowiek.... nie zalecana.

1579
Statki kosmiczne / Odp: KARLEY-KERBALSON
« dnia: Nie, 10 Mar 2013, 21:53:59 »
Cieszę się, że się wam moje maszynki podobają:) Jednak tego typu urządzenia mają kilka poważnych wad, bo gdy kerbal trzyma się drabinki, to wówczas występuje:
                  - brak możliwości wykonania save'a
                  - zapomnijcie o przyspieszaniu czasu
                  - utrudniony powrót do space center
                  - rsc'y mają tendencję do zdmuchowania kerbali z drabinek
                  - ostre manewry, zapomnijcie

Ale fajno wygląda. No :)

1580
Statki kosmiczne / Odp: KORD A
« dnia: Nie, 10 Mar 2013, 13:50:14 »
Faktycznie jest lepszy. Tym razem jest to jednostka doskonale wyważona, ma ASAS więc kontrola lotu to pestka, więcej baterii i dwa generatory prądu. Można utrzymać tą maszynkę na ciągu 50% silników jonowych i prowadzi się całkiem nieźle.

1581
Statki kosmiczne / KORD A
« dnia: Nie, 10 Mar 2013, 13:06:12 »
Po spektakularnym sukcesie modelu Karley-Kerbalson firma Kadaf Industries postanowiła wyprodukować kolejny model turystycznej jednostki kosmicznej. Dzięki przyjaznym relacjom z zarządem K.I.A. w ekspresowym tempie udało się wysłać na orbitę model testowy.

                                                                        KORD A


Złożone panele, pasażerowie na pokładzie, kluczyk do stacyjki, odpalamy!


Światła włączone, otwieramy panele


Wygodna kabina, czytelne liczniki, radio, system stabilizacji lotu ASAS.


Turystyczna wycieczka na Mun? Od teraz to możliwe!

Post scalony: Nie, 10 Mar 2013, 13:10:39








1582
Statki kosmiczne / Odp: KARLEY-KERBALSON
« dnia: Sob, 09 Mar 2013, 17:58:03 »
O dziwo to nawet lata  :) Tylko nie ma systemu ASAS więc całe niebo moje  :)

Post scalony: Sob, 09 Mar 2013, 18:05:20
Aha, nie próbowałem tym też dokować. Obawiam się, że łatwo by nie było.

1583
Statki kosmiczne / KARLEY-KERBALSON
« dnia: Sob, 09 Mar 2013, 17:39:22 »
 Blisko związana z Kerbińskim Instytutem Astronautycznym (K.I.A) firma konstrukcji kosmicznych
KADAF INDUSTRIES z dumą przedstawia swoje najnowsze dzieło:



Prawdziwy przełom w turystycznej eksploracji kosmosu!
Karley-Kerbalson! Lekki, tani, szybki i dostojny!



Jeżeli dość masz zatłoczonych kabin, ciasnych modułów, gdy dopada Cię klaustrofobia, nie czekaj, zamów już dziś! Komplet baterii GRATIS!



Karley-Kerbalson - sąsiedzi zzielenieją z zazdrości!



1584
Statki kosmiczne / Odp: VEGA 3 Nowa wersja podwyższonego zasięgu
« dnia: Pią, 08 Mar 2013, 22:25:31 »
Oj nie tak źle, nawet klatka na sekundę się pojawiała przy starcie:) Mnie boli jedno. Ja to teraz chcę zadokować do stutonowej bazy. Szykuję sobie dłuugą przygodę z lotem nie mając nawet tego 0.5fps...

1585
Statki kosmiczne / VEGA 3 Nowa wersja podwyższonego zasięgu
« dnia: Pią, 08 Mar 2013, 13:17:26 »
 Mimo spektakularnego sukcesu misji DB-X szef wydziału Statków Kosmicznych Bill Kerbal dostał burę od zarządu Kerbińskiego Instytutu Astronautyki. W statku Vega 2 zabrakło paliwa! Konstruktorzy i inżynierowie zabrali się za przeprojektowywanie kadłuba. Dodano pięć i pół tony paliwa, przesunięto główny zbiornik RCS na dziób statku, usunięto moduł załogowy sterowania ręcznego oraz zewnętrzne zbiorniki silników manewrowych. Zmiana wydała się wystarczająca i zaprezentowano ją zarządowi.



No tak, powiedział zarząd, dobra robota panie Kerbal. Ale może nie wyraziliśmy się jasno - chcemy wydatnego zwiększenia zasięgu z myślą o przyszłych dalszych operacjach kosmicznych.
Niedługo później został przedstawiony model Vega 3. Ten nowy model dalekiego zasięgu został wyposażony w cztery odrzucane zbiorniki paliwa, każdy o wadze jedenastu i pół tony. Łączny tonaż Vegi przekroczył 144 tony. Bill spotkał się z szefem wydziału rakiet nośnych Hermanem Kerbalem z zapytaniem, czy dysponuje tak potężną rakietą.
- Spokojna głowa, Ragus II poradzi sobie i z tym!
Tak więc zmontowano obie jednostki, start faktycznie przebiegł pomyślnie i oto kilka zdjęć z orbity:








1586
Konkursy/zawody / Odp: Mistrzostwa Wagowe Klasy Ciężkiej
« dnia: Pią, 08 Mar 2013, 12:13:03 »
Skoro nikt rękawicy nie podjął dotychczas, to stwierdziłem, że w takim razie pobiję się sam. Podnoszę niniejszym poprzeczkę. Jak poprzednio, wyłącznie stockowe części a jedyny mod użyty to mod usuwający wieżę startową.


                                                             DWIEŚCIE DWANAŚCIE TON


Kilka zdjęć najnowszej Orbitalnej Stacji Paliwowej dalekiego zasięgu:





Nie jest to pięknotka. Ale zestaw z rakietą nośną wyniósł 880 części i mój komp serio płakał podczas startu i już zupełnie nie było miejsca na wymyślny design.


1587
Aktualności / Odp: KSP 0.19 planowane nowości
« dnia: Czw, 07 Mar 2013, 10:40:55 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Fajnie by było gdoby dodali opcję przestawienia wskazania prędkości na inną jednostkę. Bo kilometry na godzinę trochę bardziej do mnie przemawiają np. przy locie samolotem (bo w kosmosie lepiej jest w m/s).

Filiof, przeliczenie jest bardzo proste. Już nie pamiętam czy to fullje czy Dawster mi powiedział jak przeliczać bez podstawiania we wzory. Mnożysz po prostu razy 3,6. Czyli 100 m/s to 360 km/h. Wiedząc to na oko możesz sobie przeliczyć w głowie każdą prędkość jaką masz i problem rozwiązany:)

Hmm, to chyba fullje mi zdradził ten matematyczny sekret:)

1588
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: Projekt K.E.B.
« dnia: Czw, 07 Mar 2013, 00:38:14 »
Świetna jest ta baza KEB 5:) Fajną historyjkę dodałeś Dawster :D
Jurij Kerbanov hahaha:)

1589
Nasi Kerbonauci na powierzchni Diuny zajmują się rozmaitymi czynnościami:



Wilbaart! Chłodnica glikolu znowu zatkana!
- Podać siedemnastkę oczkową?!
- Nie! Młotek!



Ciekawa skała, co nie Wilbart? Trzeba dokonać działań geologicznych.
- Podać młotek?
- Nie. Siedemnastkę oczkową.


Post scalony: Śro, 06 Mar 2013, 15:56:15
A w czasie wolnym od napraw i dłubania w ziemi.



Gaazuuu, gaazuu!!! Juhuu!!!



Może partyjka szachów panie Tomcan?
- Z przyjemnością panie Wilbart.

1590
 Ze względu na dynamicznie rozwijającą się technologię kosmiczną, dobrą koniunkturę i narodowe przyzwolenie na eksplorację kosmosu zespół naukowy Kerbińskiego Instytutu Astronautyki wyznaczył zadanie swoim specjalistom. Skonstruować bazę naukową najnowszej generacji, posiadającą miejsce do badań dla zespołu złożonego minimum z sześciu Kerbonautów, oraz ewakuacyjny moduł startowy. Dodatkowo baza musi posiadać zestaw instrumentów naukowych oraz łazik krótkiego zasięgu.
Niedługo później inżynierowie przedstawili swoje dzieło - Bazę Kosmiczną DB-X. Przekroczono wymagania wyposażając bazę w jeden czteroosobowy habitat będący integralną częścią modułu ewakuacyjnego, oraz cztery moduły dowodzenia. Maksymalna pojemność bazy wzrosła dzięki temu do dwunastu członków załogi. Łazik został skonstruowany dzięki pomocy firmy CleverBobCat, ponadplanowo również wyposażono bazę w instalację przepompowywania paliw oraz stumetrowy wąż.
Waga bazy dobiła do planowanych stu ton.



Później wykonano serię testów dynamicznych mających wykazać problemy z wyważeniem, działaniem spadochronów i aparatury pokładowej.



Po dokonaniu nielicznych poprawek zastosowano do wyniesienia DB-X rakiety nośnej Ragus II. Zapas mocy Ragusa był więcej niż wystarczający do wyniesienia takiego ładunku, pomimo sporego oporu czołowego bazy w niższych warstwach atmosfery.

Start!




Post scalony: Śro, 06 Mar 2013, 13:25:28
DB

Post scalony: Śro, 06 Mar 2013, 13:35:52
DB-X na orbicie planety Kerbin



Po ponownym przygotowaniu platformy startowej w ślad za DB-X wyruszył bezzałogowy statek VEGA z zadaniem zadokowania do bazy.



Zadokowanie przebiegło pomyślnie. Komputer Vegi zgodnie z przewidywaniami zużył trzysta jednostek RCS - jedną czwartą swoich zasobów




Post scalony: Śro, 06 Mar 2013, 13:53:05
Po określeniu trajektorii odejścia z orbity Kerbinu zestaw DB-X połączony ze swoją jednostką napędową VEGA wyruszył w podróż.



Po stu czterdziestu dniach podróży zamknięto orbitę wokół Diuny. Załoga od dłuższego czasu z niepokojem obserwowała stan ilości paliwa w module pchającym. Stało się. W odległości pół miliona kilometrów od Diuny komputer pokładowy statku Vega przesłał informację - zapasy paliwa wyczerpane, silniki atomowe wyłączone.



Na szczęście podczas budowy DB-X wyposażono ją w ogromne zapasy paliwa, dzięki czemu bez strachu o dalszą kontynuację misji przepompowano z centralnego zbiornika bazy pięćset jednostek paliwa do Vegi. To wystarczyło by osiągnąć ciasną orbitę wokół Diuny na wysokości 150 kilometrów. Tutaj nastąpiło pożegnanie z dzielnym statkiem pchającym. Po rozłączeniu komputer pokładowy Vegi ostatni raz zamrugał światłami dokowania i oddalił się pozbawiony paliwa na swoją wieczną orbitę.




Post scalony: Śro, 06 Mar 2013, 14:05:55
Po ustaleniu miejsca lądowania DB-X rozpoczęto upragnioną procedurę zejścia z orbity. Silniki standardowe - pełna moc.



Na wysokości dwudziestu kilometrów kolejna faza zmniejszenia prędkości przed uwolnieniem spadochronów.



Dwanaście kilometrów nad powierzchnią Diuny. Spadochrony otwarte, chwilowe przeciążenia do pięciu G. Hamowanie w toku.



Tuż nad powierzchnią! Wysokość 15 metrów. Systemy ASAS i RCS włączone. Silniki redukują prędkość opadania.







Post scalony: Śro, 06 Mar 2013, 14:14:10
DB-X po czasie prawie dwóch Kerbińskich lat dotarł do celu. Lądowanie przebiegło pomyślnie. Teraz dzielni Kerbonauci mogą się zabrać do badań i eksploracji tej pięknej planety.





Strony: 1 ... 104 105 [106] 107