Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kadaf

Strony: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 107
1246
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Pią, 17 Sty 2014, 23:20:13 »
Wiecie że jest już wątek poświęcony temu co byśmy chcieli zobaczyć w 1.0? Ło tutej: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Tym bardziej, że praktycznie nie piszecie niczego, czego ktoś by już nie napisał wcześniej. Radzę się zapoznać i nie offtopować.

1247
Stacje kosmiczne / Odp: Fuel bay alfa
« dnia: Pią, 17 Sty 2014, 21:30:52 »
Ano taka zapowiedź niczego nie wnosząca to nic poza zaśmiecaniem forum.

1248
Ogłoszenia / Odp: Nowy styl - poprawki
« dnia: Czw, 16 Sty 2014, 23:44:53 »
Jeszcze mam taką jedną malutką sugestię dotyczącą działania forum. Jedna rzecz w miarę dłuższego przebywania na aktualnym forum staje się upierdliwa. To okienko ogłoszeń, gdzie się zmienia tekst na głównej. Ładnie że się zmienia, wszystko ok, ale gdy ogłoszenie przechodzi z jednolinijkowego, na dwulinijkowe, to całe forum przeskakuje o jedną linię w dół i potem w górę. Zdarzyło mi się kilka razy kliknąć w nie ten wątek, który chciałem przeczytać, bo tak się złożyło że kliknąłem ułamek sekundy po przeskoczeniu forum w dół. Więc wylądowałem o jeden wątek wyżej niż zamierzałem. Nie dało by się tego dać na sztywno? Tak dwu, trzylinijkowe pole ogłoszeń, na stałe. A nie hop w górę i w dół.

1249
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Czw, 16 Sty 2014, 19:41:10 »
Wydaje mi się że ewentualna zmiana silnika nie zniweluje ewentualnych błędów z psychiką, jeżeli ktoś takowe posiada ;)

1250
Statki kosmiczne / Odp: Flota wahadłowców KONDOR
« dnia: Czw, 16 Sty 2014, 18:02:33 »
Zgodnie z zapowiedzią relacja z misji kosmicznej promu KONDOR T.

Kilka dni po oblataniu promów serii KONDOR zadecydowano o pierwszym wykorzystaniu maszyny w wersji towarowej, do umieszczenia w ustalonym miejscu przeszło trzytonowej sondy kosmicznej. KONDOR T został załadowany i podłączony do rakiety nośnej - tej samej użytkowanej przez całą flotę promów.



Jak widać Kadaf Industries do tematu wynoszenia promów podeszło w sposób profesjonalny, instalując maszynę nie w środku, ani pomiędzy, lecz na kadłubie rakiety nośnej. W wyznaczonym momencie silniki rakiety ruszyły.



Oba silniki RAPIER zasilane naftą ze zbiorników głównych rakiety nośnej ułatwiają utrzymanie pionu, chociaż ostatnie fazy wchodzenia na orbitę, kiedy to rakieta nośna staje się lekka, są wymagające. Po chwili orbita zostaje zamknięta na pułapie z peryapsą i apoapsą w okolicach stu kilometrów nad orbitą Kerbinu, po czym wahadłowiec KONDOR odcumowuje od pustej rakiety nośnej.



Jesteśmy na orbicie. Standardowym celu wahadłowców kosmicznych. Lecz nie tym razem. Przed promem KONDOR T stoi zadanie poważniejsze, gdyż nie jest to zwyczajny lot, lecz lot testowy mający określić maksymalne możliwości jednostki. Miejscem odłączenia sondy jest zamknięta orbita księżyca Mun! Po zajęciu odpowiedniej pozycji oba silniki RAPIER pchnęły wahadłowiec na kurs przejęcia przez satelitę Kerbinu. Po zakończeniu manewru kilkanaście godzin przerwy i spokojnego dryfu przez kosmos. W końcu KONDOR zbliżył się na odległość 150 kilometrów nad zrytą kraterami powierzchnią i uruchomił procedurę hamowania w celu zamknięcia orbity.



Teraz rozpoczęła się praca technika, procedura uwolnienia ładunku. Rozwinięto drabinki na gondolach silnikowych i kerbonauta ostrożnie zaczął przesuwać się w kierunku rufy.



Odłączanie prętów stabilizujących ładunek i kontrola układów sondy. Wszystko sprawne!



Technik wrócił na pokład wahadłowca i przejął zdalną kontrolę nad sondą. Oddokowanie! Silniki RCS rozruch!



Procedura otwierania paneli słonecznych!



Chwilę później rozpostarła się również ogromna antena komunikacyjna.



Zadanie wykonane! Czas wracać do domu. Paliwa zostało bardzo niewiele, lecz jak test to test. Po zajęciu odpowiedniej pozycji ucieczkowej silniki ponownie pchnęły maszynę na kurs.



Pilot nerwowo spoglądał na wskaźnik stanu paliwa i mapę nawigacyjną. Silniki typu RAPIER są niezwykle uniwersalne, ale nikt nie twierdzi, że oszczędne. Znacznik przewidywanej orbity zbliżał się coraz bardziej do ojczystej planety, wskaźnik stanu paliwa zbliżał się coraz bardziej do zera. Gdy na ekranie pojawiło się przecięcie z atmosferą Kerbinu na 56 kilometrach utleniacz się skończył i silniki zamilkły. Trochę za wysoko na wyhamowanie. Ale to jeszcze nie tragedia, gdyż KONDOR posiada sporą ilość zapasów paliwa do silników RCS.
- Przechodzę na rcsy! - poniformował centralę kosmodromu pilot. Gaz spokojnie syczał w przewodach, delikatna mgiełka monopropelantu pojawiła się za grubymi szybami kabiny, prędkość powoli spadała. Trzydzieści pięć kilometrów nad Kerbinem, tyle powinno wystarczyć, silniki stop, przechodzimy w dryf. Po kilkunastu godzinach KONDOR wszedł w atmosferę Kerbinu.



Prędkość jednakże nadal była zbyt duża i wahadłowiec wyrwał się z atmosfery, jakkolwiek peryapsa znacząco opadła, a z każdym kolejnym przejściem przez atmosferę będzie spadać.



Po niespełna trzech przejściach przez atmosferę pilot ponownie uruchomił RCSy i podniósł apoapsę. Teraz rzecz najtrudniejsza, trzeba trafić w pobliże kosmodromu. Jednak nie bez powodu za sterami siedział najlepszy z oblatywaczy na usługach Kadaf Industries, cel został osiągnięty. Na dwudziestu kilometrach rapiery ożyły w trybie odrzutowym. Skończył się tylko utleniacz, zapasy nafty nadal były w zbiornikach!



KONDOR nie szybuje, trzeba trzymać ciąg niemal do samego przyziemienia. Po chwili zawieszenie załomotało o beton pasa startowego. Cóż, to nie jaskółka, powierzchnie nośne są bardzo małe. Jednakże misja okazała się całkowitym sukcesem. Wszystkie cele zostały zrealizowane, a wahadłowiec serii KONDOR wykazał się nie byle jakimi możliwościami!



1251
Statki kosmiczne / Flota wahadłowców KONDOR
« dnia: Czw, 16 Sty 2014, 15:33:46 »
 Firma KADAF INDUSTRIES temat wahadłowców kosmicznych zawsze omijała szerokim łukiem. Jednak w ostatnim czasie zarząd firmy po odniesieniu spektakularnego sukcesu przy pracach w PMB uznał, że tak renomowana firma prom kosmiczny posiadać musi ze względów chociażby czysto prestiżowych. Tak więc narodził się pierwszy kerbalski prom kosmiczny spod szyldu Kadaf Industries o nazwie KONDOR. Wszystkie kwestie techniczne okazały się być łatwiejsze niż przypuszczano, więc po dopracowaniu szczegółów stworzono nie dwie, nie trzy, ale aż pięć wersji tej całkiem udanej maszyny.






Ale po kolei. Pierwszym opracowanym promem był wahadłowiec uniwersalny. To on przechodził kilka faz przeprojektowywania jednostki, by w końcu dać początek całej flocie.



KONDOR U składa się z 79 części i waży 30 i pół tony. Posiada trzy praktyczne doki i został zaprojektowany przede wszystkim do wynoszenia załogi w liczbie czterech kerbonautów, a spore zbiorniki paliwa dają mu stosunkowo duży zasięg. Jest to prom, który może prowadzić nawet średnio wykwalifikowany personel.




Kolejnym promem który powstał, był prom o charakterze towarowym. zredukowano liczbę doków głównych do jednego, oraz dodano jeden dok towarowy. Na wyposażeniu znajduje się też elektryczna wciągarka i kontener na narzędzia.



77 części, waga 28,65 tony. Najcięższy ładunek wynoszony przy jego pomocy ważył 3.25 tony i Kadaf Industries nie proponuje przekraczania tej masy.


Trzeci wahadłowiec to maszyna stricte pasażerska.



Jak widzimy może zabrać na pokład aż siedmiu pasażerów plus pilot. Dwa praktyczne doki i spora ilość uchwytów gwarantuje wygodę operowania jednostką w kosmosie. KONDOR P jest dość ciężki, waży 30,68 tony i składa się z 79 części.
Dość spora masa powoduje, że jest to jednostka stosunkowo wymagająca od pilota, to nie U, który sporo wybacza, szczególnie w kwestii lądowania.


Czwartym opracowanym promem był wahadłowiec zdolny transportować na orbitę ładunki wielkogabarytowe. Konstrukcja ta jest głęboką modyfikacją wersji podstawowej przebudowanej na dwubelkowiec. Zmianie uległ płatowiec, powiększono też gondolowe zbiorniki paliwa silników RAPIER.





KONDOR T+ jest w stanie zabrać w kosmos nawet 10 ton ładunku! Sam waży bardzo niewiele, ledwo 21 ton, lecz skomplikowany system podawania paliwa spowodował wzrost ilości części do 92. Niewielka waga po odłączeniu ładunku powoduje, że jest to najprzyjemniejszy w prowadzeniu wahadłowiec w całej flocie.


Ostatnią z maszyn opracowanych na bazie Kondora jest KONDOR C. To czego brakowało, to statku zdolnego zasilać stacje kosmiczne, bądź inne statki kosmiczne w to co najważniejsze - w paliwo. Tak więc narodził się prom cysterna.





Najcięższy wahadłowiec serii KONDOR jest w stanie dostarczyć do dowolnego celu na orbicie Kerbinu 13,5 tony płynów. Przy rozsądnych manewrach pilot może się pokusić również o opróżnienie zbiornika centralnego, co powoduje wzrost dostarczonego ładunku do 18 ton. Sam waży prawie 36 ton i składa się ze 104 części. Jakkolwiek wykonano jedno lądowanie z pełnymi zbiornikami, to jednak nie jest ono zalecane. Prom w prowadzeniu jest niezwykle wymagający, za sterami tej maszyny może zasiąść tylko doskonały pilot.

Jeszcze dziś relacja z misji kosmicznej promu KONDOR T!


1252
Kampanie / Re: Stacja Kosmiczna FSK-01
« dnia: Czw, 16 Sty 2014, 14:06:06 »
Jak to dowolny? Moritz, przecież wiadomo że mało kto czyta, a potem czasami głosuje. I teraz wyobraź sobie, że startuje dwóch chętnych, jeden jest uber pro max, a drugi beztalencie. Beztalencie poleciało i zadokowało szkaradę, a gracz uber pro max przedstawił istne cudo designu i funkcjonalności tylko na launchpadzie. Kto wygra przetarg? Bo ja nie mam nawet cienia wątpliwości. Dopracuj to chociaż trochę, bo w tej chwili mógłbyś zmienić tytuł wątku na Stacja Kosmiczna Niejasność.

1253
Ogłoszenia / Odp: Nowy styl - poprawki
« dnia: Śro, 15 Sty 2014, 17:48:10 »
Dzięki, jest ekstra, nie mam żadnych więcej zastrzeżeń do strony wizualnej forum. Super robota :)

1254
Ogłoszenia / Odp: Nowy styl - poprawki
« dnia: Śro, 15 Sty 2014, 16:27:46 »
Jest w porządku :) Rozumiem że ramki dwukolorowej zrobić nie można co? Najbajeczniej by było, gdyby wokół zdjęcia powiększonego zostawał cieniutki jasny paseczek, jak to ma miejsce przy zdjęciu niepowiększonym. Właśnie taki, nic nie grubszy. Dodało by to niejakiej elegancji, takie passe-partout. Jakkolwiek całkowicie zdaję sobie sprawę, że już teraz to wydziwiam :)

1255
Kampanie / Re: Stacja Kosmiczna FSK-01
« dnia: Śro, 15 Sty 2014, 09:39:00 »
Jedną rzecz masz bardzo niejasną Moritz, sposób przedstawiania. Jeżeli jedna osoba buduje moduł, a inna go wysyła i montuje, to całkiem bez sensu pokazywać w propozycji do przetargu zadokowany moduł. Bo przecież dopiero ktoś ma z nim lecieć. Więc jak? W VABie? Na platformie?

1256
Ogłoszenia / Odp: Nowy styl - poprawki
« dnia: Śro, 15 Sty 2014, 08:05:03 »
Gdybym miał być szczególarzem, to.... do diabła, przecież nim jestem... to jedyne co bym jeszcze zmienił ewentualnie, to napis przy logo. Kerbal z flagą wygląda super, ale ta czarna czcionka "kerbal space program" w białych prostokątach wygląda słabowicie. Lepsza była by jasna na tle.

[Post scalony: Śro, 15 Sty 2014, 08:35:00]
Jeszcze jedno! Tym razem istotniejsze. Mianowicie ramka przy powiększaniu zdjęć. Jest biała. Zdjęcie zazwyczaj przedstawia kosmos, więc statystycznie jest ciemne, tło jest ciemne, a ramka niemal biała. To się gryzie. Idealnie by było, gdyby kolor ramki był w barwie tego paska pod logiem gdzie jest napisane Strona główna, Blog, Pomoc itd. A czcionka z ramki Zamknij itd była by jasna, jak ta, którą teraz sobie piszę. Lub ciut ciemniejsza.

1257
Ogłoszenia / Odp: Nowy styl - poprawki
« dnia: Wto, 14 Sty 2014, 21:46:42 »
Widzę, że rozjaśniłeś ten morski. Czytelność pełna, wszystko dobrze widać. Jakkolwiek może troszkę straciło na designie. No ale tu się wpada czytać a nie oglądać, tak przynajmniej mi się wydaje.
Jest w porządku! :)

[Post scalony: Wto, 14 Sty 2014, 21:50:47]
Hm, tak sobie myślę, a może by zamiast tego morskiego dać ten szarawy seledyn, w którym mam u góry tekst "pokaż wiadomości od ostatniej wizyty" i to tam drugie zdanie, ale o dwa, trzy tony jaśniejszy. Bo w tej chwili różnica między ex morskim a tym szarym, którym jest napisana reszta, jest minimalna akurat na tyle, że gryzie w graficzne oczy :) Bo to ani to samo, ani coś innego.

[Post scalony: Wto, 14 Sty 2014, 22:44:58]
Ha! Teraz jest fajnie, ciemno, ale czytelnie jak należy, fotki prezentują się świetnie, ingwden, doskonała robota :D

1258
Ogłoszenia / Odp: Nowy styl - poprawki
« dnia: Wto, 14 Sty 2014, 18:09:03 »
Powiększenie kontrastu poprawiło sprawę tekstu, nie jest źle. Jeszcze bym zróżnicował kolor czcionki nazw działów tam na dole gdzie są przeczytane i nieprzeczytanie. Bo morski na stalowym to nie najlepszy zestaw.

1259
Ogłoszenia / Odp: Nowy styl - poprawki
« dnia: Wto, 14 Sty 2014, 17:30:37 »
Lepsza prezentacja zdjęć, faktycznie poprawa, ale czytelność tekstu spadła o 80%
Czyżby administrator był wrogiem słowa pisanego? :)

1260
Aaaaaa! Moja wizja zostania szybko sierżantem oddaliła się w daleką przyszłość, co za smutek!
Dawsteru! Opowiadania niechże trafiają tutaj! Obawiam się, że wątek organizacyjny, tzn ten drugi tam będzie nieco martwy.

Post scalony: Wto, 14 Sty 2014, 08:22:15
Hmm, losowo wbiłem stronę piątą. Cosik nadkasowałeś Dawsterze... Jest sobie przetarg na moduł do Overlorda, Shinzo pokazuje co wymyślił, a pod nim, w następnym poście... moja propozycja centrum zawiadywania lotami w Cerberusie.... A jakoś, że cerberus jest w robocie ani słowa.

Strony: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 107