Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kadaf

Strony: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 107
1186
Szukam modyfikacji / Odp: Mod do edycji części w czasie lotu.
« dnia: Czw, 06 Mar 2014, 20:43:34 »
No, to jest dobre podejście Dueros, każda kolejna maszyna będzie lepsza niż poprzednia, na tym polega rozwój, a nie na łataniu czegokolwiek czitami. A każdy z dikaplerów ma trójkącik wskazujący, która strona zostanie odłączona, poza tymi niebieskimi, gdzie go nie ma, bo odłączają się obustronnie.
Dawsterze, nie widziałem w mojej wypowiedzi niczego dyskryminującego nowych graczy. I szczerze mówiąc, przyganiał kocioł garnkowi, więc z tego typu uwagami powinieneś być ostrożniejszy. Ale tak, czitowaniem nazywam wymianę wadliwie zamontowanego dikaplera za pomocą hyperów. Każde użycie hypera to czit, niezależnie do jakiego celu. Jeśli się mylę, to z radością poznam technikę stosowaną przez NASA zdalnego wymieniania czegoś co spieprzyli konstruując. Jak myślisz, jest jakiś super komputer gdzie można machnąć kopiuj/wklej i coś magicznie... przepraszam, za pomocą niewyobrażalnej technologii pojawia się na orbicie za pstryknięciem palcami? :) No jeśli jest coś takiego, to przeproszę najuprzejmiej i uznam hyper edita za narzędzie nie będące czitem :)

To nie miejsce na tę dyskusję. Jeżeli chcecie podjąć dyskusję na ten temat, zróbcie to na PW lub załóżcie ogólny wątek o tym temacie. // Raynus

1187
Szukam modyfikacji / Odp: Mod do edycji części w czasie lotu.
« dnia: Czw, 06 Mar 2014, 16:07:42 »
 Doświadczenie w KSP płynie niemal wyłącznie z rozwiązywania tego typu błędów. Spieprzyłeś konstrukcję? Wysyłaj jeszcze raz. Im więcej będziesz miał z tym pracy, tym lepiej zapamiętasz na przyszłość, by twoja konstrukcja była przemyślana. Wszystkie proponowane przez Dawstera metody powodują, że nigdy ale to nigdy nie dojdziesz do elity inżynieryjnej w KSP.
Czity rozleniwiają i niczego nie uczą.

1188
Kampanie / Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
« dnia: Czw, 06 Mar 2014, 09:52:25 »
Bądźcie BARDZO ostrożni z modami, bo ryzykujecie śmierć projektu bardziej, niż wam się wydaje. Dlaczego? Ponieważ mody są dziełem moderów, którzy pracują za darmo, a co aktualizacja, to sporą część modów trzeba łatać. Nie wszystkie mody są łatane, część po prostu nigdy nie doczekało się aktualizacji, co powoduje, że sprzęt, który je zawierał w jednej wersji zniknie w wersji kolejnej. Nawet potężne mody z długą historią rozwoju są ryzykowne - np KAS. Ostatnio pojawiają się informacje, że Squad planuje zrobić coś o funkcjach tego genialnego moda. Jeśli faktycznie wejdzie stockowy system odpowiadający możliwościom KAS-u, to wydaje mi się oczywiste, że moderzy odpowiadający za niego zrezygnują z updatów, bo i po co skoro będzie stockowy. A to spowoduje konieczność pozostania na starszej wersji gry, tylko kto przy niej zechce zostać, jeśli nowa doda coś świetnego? Powyższe dotyczy wszystkich modów z listy, im będzie ich więcej, tym większe ryzyko permanentnego zawieszenia projektu.

1189
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Filmy o kosmosie
« dnia: Pon, 03 Mar 2014, 13:13:44 »
Wiesz Drangir, mi się bardzo podobała "Grawitacja" i zgadzam się, że przesłanie ma głębsze niż "Apollo 18", ale cały czas uparcie będę twierdził, że realizm obu filmów jest porównywalny. A skąd przeświadczenie o przeciwnym ruchu? Bo jakim cudem chciałbyś utrzymać dwa obiekty na tych samych orbitach przy tak ogromnej różnicy prędkości inaczej niż puszczając je w drugą stronę? Gdyby szczątki leciały w tą samą, to jak wiemy z Kerbali ich trajektoria była by co najmniej niezwykle wydłużoną elipsą, bo skoro stacja ISS leci na takim pułapie z taką prędkością, to niemożliwe jest, żeby coś leciało na tym samym pułapie i tą samą orbitą przy prędkości innej. A gdyby to była elipsa, to spotkanie z ową chmurą mogło by się zdarzyć tylko RAZ. A kolejny za miesiąc, rok, dekadę. Dlatego jedyny sensowny wniosek jest taki, że te szczątki lecą w drugą. Co do reakcji łańcuchowej, to też nie jest tak. Żeby doszło do efektu domina chociażby, to na orbicie powinno znaleźć się tyle klamotów, że emisja słońca była by moocno obniżona względem stanu obecnego, czyli epoka lodowcowa wita. Jakoś jej w filmie nie ma. Jak z kopalni wydobywają uran, to mogą go na wózek zapakować tyle ton ile się zmieści i do reakcji nie dojdzie. Do tego służy wzbogacanie. Pewnie, masa krytyczna dla uranu 235 (chociaż możliwe, że mylę izotopy) wynosi 23 kilo, ale wzbogaconego! Natomiast reakcja łańcuchowa opisana w filmie to wierutna bzdura. Nie mamy na orbicie nawet jednej milionowej procenta niezbędnych śmieci, bu mogło do niej dojść.

1190
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Filmy o kosmosie
« dnia: Pon, 03 Mar 2014, 11:31:20 »
Symboliki w to nie mieszaj, bo równie dobrze można by nią wybronić "Apollo 18", jako film symbolizujący nieznane tajemnice kosmosu, niebezpieczeństwa, obce formy życia itd itp. W "Grawitacji" masz wielotonową chmurę klamotów, która leci nie w tę stronę co należy, której stworzenie w opisany sposób to kompletna bzdeta, bo nawet detonacja głowicy nuklearnej na orbicie nie wywołała by czegoś takiego. W KSP grasz, więc myślę że dostrzegasz idiotyzm kluczowej przyczyny dla całej akcji filmu. Szansa na powstanie czegoś takiego jest niewiele większa niż jakieś kraby - kamienie na Księżycu. A może te kraby to drony w formie nanorobotów pozostawione miliony lat temu przez jakąś obcą cywilizację? Możesz to wykluczyć? Bo ja wykluczam chmurę szczątków lecącą w stronę przeciwną (czyli na kursie deorbitacyjnym, a jednak jakoś nie opadającą) z "Grawitacji" powstałą w wyniku zestrzelenia (sic!) rosyjskiej sondy kosmicznej, która na dodatek musiała by mieć rozmiary Manhattanu, żeby w ogóle powstała szansa jedna na tryliard by doprowadzić do takiego efektu. Szybciej moje krzesło napisze i wyda tomik wierszy o moich czterech literach.
A Zresztą masz KSP, przeprowadzić sobie symulację możesz.

Jakkolwiek patrząc z przymrużeniem oka i z bardzo dużej odległości faktycznie "Grawitacja" brzmi - ale tylko brzmi - jakby realniej od "Apollo 18", któremu bliżej jest do innego fenomenalnego filmu, który gorąco polecam - "Dystrykt 9"

1191
Inne / Odp: AB-140 "Pionier"
« dnia: Pon, 03 Mar 2014, 08:24:30 »
Pomysłowa maszynka, nie przeczę, pogratulować!

1192
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Filmy o kosmosie
« dnia: Pon, 03 Mar 2014, 08:19:29 »
Głupota "Apollo 18" w niczym nie ustępuje głupocie "Grawitacji", co nie zmienia faktu, że oba filmy uważam za całkiem dobre. Pierwszy za sposób narracji, który doprawdy jest genialny, drugi za efekty specjalne, które są doskonałe. Ale jeśli ktoś twierdzi nadal, że któryś z nich jest faktycznie głupi, to na określenie "Prometeusza" potrzeba całkiem nowego słowa, bo akurat ten ostatni jest największą żenadą na jakiej byłem w kinie od... no chyba właściwie od zawsze. Gorąco odradzam to coś, bo efekty jak na film wysoko budżetowy są dość mizerne, narracja koszmarna, a jakiegokolwiek realizmu i logiki więcej jest w smerfach.

1193
Aktualności / Odp: kiedy 0.24
« dnia: Pią, 28 Lut 2014, 08:11:37 »
Rozumiem, że zakładasz, iż każdy z nas wie kiedy wyjdzie kolejna wersja, a tylko ty, biedny żuczek nie.
Otóż jesteś w błędzie. Squad podaje termin wydania kolejnej wersji w ostatnim momencie, albo nie podaje go wcale.
A co do reklam wyskakujących pomocy, to skoro tak się oferują z tą pomocą, to może warto skorzystać? Zapewne w tym czy owym pomogą ;)

1194
Aktualności / Odp: [KONKURS]Twoje logo w oficjalnym KSP? To możliwe!
« dnia: Czw, 27 Lut 2014, 22:33:28 »
Ano to ja też cosik wysłałem:








1195
Wznoszę toast za twoje zwycięstwo Shinzo!

A moim celem właśnie pocztówka była, wiesz jak jest :)

Nie startowałem z dwóch powodów, jeden niektórzy znają, a drugi jest taki, że sam uważam, że jesteś najlepszym konstruktorem SSTO na forum i nie wyobrażam sobie Shinzo, żebyś miał tego przetargu nie wygrać. Moja maszyna ma doskonały zasięg, nie wykluczam nawet, że przy podróży w jedną stronę mógłbym dotrzeć na Dunę, ale technicznie rzecz biorąc twoja jest znacznie lepiej zbudowana.

Ano to jeszcze jedna pocztówka :)



1196
SSTO firmy Kadaf Industries pozdrawia z orbity Muna :)



Pełen stock, 428 części.

1197
Poproś o pomoc / Odp: Pytanie o kerbala i baryłki na paliwa
« dnia: Sob, 22 Lut 2014, 15:14:57 »
Sorry ale mam już mord w oczach widząc takie pytania, ale będę uprzejmy jeśli zdołam.
CZŁOWIEKU! A szarą komórką ruszyć to nie łaska?! Jakim cudem coś ma przyspieszać, jeśli nie ma paliwa?
Na wszystkie twoje zapytania mogą ci odpowiedzieć nawet drożdże jeśli posadzisz je przed monitorem, odpalisz KSP i dasz im pięć minut na granie.
Wrrrr!

[Post scalony: [time]Sob, 22 Lut 2014, 16:16:52[/time]]
A teraz trochę merytoryczniej. Otóż do zapisywania statków służy okienko sejwowania. Tam za pomocą klawiaturki drogi czopie możesz wpisywać tak zwane literki. Jeśli czujesz się na siłach, to możesz użyć nawet cyferek, lecz bądź ostrożny. Otóż nazywając to co sejwujesz w jakiś sposób, np "genialny wynalajzek czopa nr jeden", dokonujesz zapisania statku czy tam czegoś pod tą właśnie nazwą. Jeżeli nazwiesz swoje kolejne arcydzieło "genialny wynalajzek czopa nr dwa" to na liście będą już dwa. I teraz jak wybierzesz z listy w LOAD ten drugi to wczyta się drugi. Byś nie był bardzo zaskoczony dodam, że jak z listy LOAD wybierzesz ten pierwszy to wczyta się - uwaga - pierwszy.
Ogromny problem numer dwa. Statek kosmiczny, który nie leci jak nie ma paliwa. Już spieszę rozwiązać. Otóż tam gdzie rakieta ma dół, niektórzy z nas montują urządzenie zwane silnikiem. Poznasz go być może po tak zwanej dyszy, takim trochę jakby lejku w barwie grafitowej. Grafitowy kolor to kolor dość zbliżony do czarnego. Ponieważ jestem niezmiernie pomocny dorzucę ci właśnie ważny link ułatwiający rozpoznanie: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Otóż niezwykłe to urządzenie nie jest zasilane za pomocą wróżek, ani też czarodziejki z księżyca. Machanie różdżką i wołanie abra kadabra wydaje się również mieć skutek dość mierny. Otóż silnik rakietowy zużywa tak zwane PALIWO. Niezwykłą rzeczą jest fakt, że gdy paliwa nie ma to silnik ulega niespodziewanemu wyłączeniu. Taka to widzisz czopie to historia. Paliwo jest - silnik działa. Paliwa nie ma? Nie działa. A jak nie działa silnik, to możemy łatwo dostrzec, że nie leci z tyłu ogień, ani też dymek. Gdy ogień leci, to znaczy że silnik działa. Z tyłu, czyli z tego lejka o barwie, o której już wspominałem. I teraz najważniejsze - gdy silnik nie działa, to co może cię zaskoczy, nie przyspiesza rakieta. Tak już widzisz jest...

Ufam że pomogłem, bo z całego serca taki cel miałem.

1198
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Śro, 19 Lut 2014, 14:17:23 »
Ano właśnie swoją logikę zasadzałem na KSP wiki gdzie do dzisiejszego poranka asteroidy owszem były na niebiesko, ale pas asteroidów nie. A jednak wydaje mi się, że wiki na spekulacjach oparte nie jest, lecz na ścisłej autoryzacji ze strony Squadu. Może się mylę, jednakże plotkowanie i zgadywanki tak popularne na wszystkich forach na KSP wiki się jakoś nie pojawia, właśnie sądzę, że za sprawą ścisłej kontroli ze strony twórców.

1199
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Śro, 19 Lut 2014, 08:05:35 »
Chciałbym zwrócić waszą uwagę na jeden szczegół. Od jakiegoś czasu z niezrozumiałego dla mnie powodu każdy stawia znak równości między asteroidami a pasem asteroidów. To nie to samo. Pas to pewne zagęszczenie tychże w jakimś obszarze , a asteroidy same w sobie mogą być trzy i krążyć po bardzo wydłużonych orbitach. Dodatkowo na KSP Wiki w planned features na niebiesko jest wprowadzone hasło "asteroidy" (czyli wprowadzenie w najbliższym update), za to hasło "asteroids belt" nie jest. Bo to coś innego.

[Post scalony: Śro, 19 Lut 2014, 08:35:42]
Z ostatniej chwili:
Dosłownie kilka minut temu na KSP wiki zmieniono zaznaczenie kolorystyczne. ASTEROID BELT jest niebieskie!

1200
Własna twórczość / Odp: [FILM][TRAILER]STS-107
« dnia: Wto, 18 Lut 2014, 16:48:34 »
Modzik to chatterer. Bardzo przyjemnie ożywia rozgrywkę.

link: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Strony: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 107