Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kadaf

Strony: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 107
1141
Inne / Odp: Drednot - Warhammer 40,000
« dnia: Nie, 13 Kwi 2014, 23:24:36 »
No Ar3k! To się nazywa Powrót W Wielkim Stylu! Świetna maszynka, no tego to ja jeszcze nie widziałem:) A że nie na smoke? Cóż, Drednot i tak jest fikcją, w realu nie byłby w stanie zrobić kroku, dlatego też całkowicie wybaczam, że to obiekt statyczny:) Gratsy!

1142
Statki kosmiczne / Odp: Wahadłowiec KARAŚ ESSCENTIALS + opowiadanie
« dnia: Nie, 13 Kwi 2014, 13:36:30 »
No cóż mrdzarek... Jakby ci to powiedzieć... Prom sam w sobie na tle forum jest w stanie się ewentualnie obronić. Ani jakiś kompletny szajs, ani arcydzieło. Ale sama historyjka jest... słaba. A kosmiczna, zatrważająca ilość ortów powoduje, że ja jako czytelnik zapalony, czuje się jakby mi ktoś wiercił w zębie. Gdybyś przedstawił sam prom z dopiskami tak oszczędnymi, jak się tylko da, typu "Start promu", "Na orbicie", to obeszło by się bez zgrzytu. A tak, to jedynymi osobami, które zdzierżą twój wątek, to analfabeci-grafomani i beztalencia inżynieryjne. Rok temu by to przeszło, dziś już nie, bo ku mojemu miłemu zaskoczeniu powstała wśród nas mocna i aktywna grupa ludzi utalentowanych i nie przyjmujących wszystkiego bezkrytycznie.

1143
Muszę pogratulować nawiązania do realizmu, przede wszystkim w kwestii lądowania. Jak wiadomo, prawdziwy prom kosmiczny wraca szybując, ale w realiach KSP jest to niezwykle trudne do osiągnięcia. Dlaczego? Bo gra nie zawiera narzędzi do precyzyjnego podchodzenia bez silników, co jeszcze nie jest bardzo trudne przy maszynach stworzonych do szybowania, ale prom do takich maszyn nie należy. Schodzi paskudnie szybko i potrzeba ogromnej precyzji by posadzić maszynę na pasie w takich warunkach. Gratsy Ryan!

1144
Statki kosmiczne / Odp: SSTO-LMAR StarTurn 3 [Kadaf Ind.]
« dnia: Sob, 12 Kwi 2014, 20:22:05 »



Zgodnie z zapowiedzią przedstawiamy Państwu możliwości zasięgowe statku kosmicznego SSTO-LMAR Starturn 3.
Jednostka została usprawniona w zakresie wskazanym przez oblatywacza w locie poprzednim. Usunięto hamulce oraz przesunięto do przodu podwozie przednie, dodano dryfkotwy wspomagania deorbitacyjnego, oraz odwrócono prawidłowo komputer lądowania wertykalnego. Przybyło też sześć portów RCS w części dziobowej. Ze względu na charakter aktualnego lotu, zdemontowano system podwozia sztywnego. Zamontowano za to ciśnieniomierze oraz antenę radiową dalekiego zasięgu. Poza tym w locie uczestniczy seryjnie produkowana jednostka StarTurn 3.
Po osiągnięciu prawidłowej pozycji międzyplanetarnej maszyna wystartowała.


Celem jest planeta Duna. Poniżej zdjęcie z wykonywania transferu. Koniecznie przyspieszenie to 1070 m/s.


Oddalamy się od Kerbinu, tym razem, na znacznie dłużej.


Po 90 dniach podróży i wykonaniu dwóch korekt kursowych wchodzimy w strefę przyciągania Duny. Jak widzimy w tabeli zasobów StarTurn 3 zużył zaledwie jedną trzecią posiadanego utleniacza jak i paliwa do silnika atomowego. To oznacza, że po zamknięciu orbity wokół celu, nasza najnowsza maszyna bez najmniejszego problemu jest w stanie wrócić na Kerbin.


Trzeba pamiętać, że dzięki atmosferze Duny, nie potrzebujemy ani grama paliwa na zamknięcie orbity. Wszystko załatwia za nas aerobraking.


W tej chwili Starturn 3 znajduje się na stabilnej orbicie wokół celu, z, jak pragniemy przypomnieć, stuprocentowymi możliwościami powrotu na Kerbin bez konieczności tankowania. Aktualnie prowadzone są prace symulacyjne mające na celu wykonanie lądowania na Dunie. Niestety brak równego terenu, jak i niezwykle niskie ciśnienie atmosferyczne, a co za tym idzie bardzo słaba nośność płatowca dotychczas nie umożliwiła bezpiecznego lądowania. Symulowanie lądowania w toku.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SYMULACJA
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





W razie postępów i opracowania techniki bezpiecznego lądowania, zostaną państwo niezwłocznie powiadomieni!

1145
Statki kosmiczne / Odp: SSTO-LMAR StarTurn 3 [Kadaf Ind.]
« dnia: Pią, 11 Kwi 2014, 16:58:27 »
CHALLENGE ACCEPTED Ryan. Szykuje się więc test długodystansowy... W ciągu najbliższych kilku dni zostanie wykonany :)

1146
Statki kosmiczne / Odp: SSTO-LMAR StarTurn 3 [Kadaf Ind.]
« dnia: Pią, 11 Kwi 2014, 11:39:20 »
kabina jest zamontowana na małej kratowniczce, która najpierw została przyczepiona do kadłuba, a do niej kabina.

1147
Statki kosmiczne / SSTO-LMAR StarTurn 3 [Kadaf Ind.]
« dnia: Pią, 11 Kwi 2014, 10:21:30 »


KADAF INDUSTRIES


Prezentuje


statek kosmiczny typu SSTO-LMAR


StarTurn 3



Po spektakularnym sukcesie technologii obrotowego modułu silnikowego Kadaf Industries rozpoczęło pracę nad jednostką przewyższającą wszystko, co powstało do tej pory. Innowacyjność koncepcji doprowadziła do konieczności wprowadzenia nowej kategorii statków kosmicznych. Starturn 3 jest maszyną typu SSTO-LMAR, czyli Single Stage To Orbit - Landing Mun And Return. Tak! Nasze najnowsze dzieło nie tylko dociera na orbitę Muna, ono tam ląduje, a potem z niego wraca. Cały proces bez kropli tankowania. By nie przedłużać, zapraszamy Państwa do relacji.

StarTurn 3 technicznie rzecz biorąc stanowi bliski sercu założyciela Kadaf Industries dwubelkowiec o konstrukcji mieszanej. Jak widzimy, jest maszyną znacznie większą od swojego poprzednika.


Pierwszą fazę lotu odbywamy na sześciu silnikach Turbojet Engine. Skrajne silniki o niezależnym systemie paliwowym pracować będą do pułapu 40 kilometrów.


Po przekroczeniu 40 kilometrów dalsze wznoszenie na czterech silnikach, przy stopniowym wyłączaniu kolejnych, aż do magicznej wysokości 65 kilometrów, kiedy to ostatni TurboJet Engine zostaje wyłączony. Prędkość osiągana w ten sposób wynosi 2155 m/s względem powierzchni Kerbinu, co pozwala nam na wyciągnięcie apoapsy na 128 kilometrów nad Kerbin. Uruchamiamy system obracania jednostki napędowej.



W apoapsie orbity uruchamiamy silniki w celu podwyższenia peryapsy z 45 na 125 kilometrów. Tutaj należy wspomnieć, że poza mechanizmem obrotowym StarTurn 3 posiada też mechanizm dosuwu modułu silnikowego do kadłuba.


Po zajęciu odpowiedniej pozycji dokonujemy transferu na Mun. U celu zamykamy orbitę na pułapie 55 kilometrów.


Po wybraniu miejsca lądowania skierowujemy moduł napędowy pod kątem 90 stopni. Ale jak to zrobić precyzyjnie by to nie było ani 89 ani 91 stopni? Z pomocą przychodzi nam system znaczników. Jeden z nich zamontowaliśmy poziomo do kadłuba dokładnie po środku, drugi w osi obrotu mechanizmu. Punkt przecięcia znaczników oznacza kąt dokładnie 90 stopni.


Kolejne innowacyjne rozwiązanie - komputer lądowania. Pilot przełącza się na sterowanie z jednostki zamontowanej na module silnikowym.


Przed uruchomieniem silników całe posiadane paliwo przepompowywane jest na ogon w celu zrównoważenia ciężkiego dziobu. Do jeszcze korzystniejszego rozkładu masy służy też wspomniany wcześniej mechanizm dosuwu, dzięki któremu środek ciężkości StarTurna 3 przesuwa się jeszcze bardziej na tył. Najwyższy czas by rozłożyć hydrauliczne nogi.


Silniki atomowe uruchomione! Pomimo wszystkich zabiegów przenoszenia środka ciężkości, nie możemy sobie pozwolić na więcej niż połowę ciągu. Hamowanie do lądowania jest dość długie, lecz moc wystarczająca.


Prędkość powoli spada, pułap również. Na 150 metrach dokonujemy zawisu i kontynuujemy delikatne zejście z prędkością nie wyższą niż 2 m/s. Lądowanie StarTurnem 3 jest dość wymagające. Precyzję manewrów ułatwia system RCS. W końcu stykamy się z powierzchnią srebrnego globu, silniki stop!


Nie przylecieliśmy tu bez celu. Do pozostawienia na Munie mamy dwa zasobniki. Co prawda umieszczenie ich w tym miejscu ma charakter czysto symboliczny, ale nikt nie powie, że StarTurn 3 nie jest maszyną transportową.



Towar rozładowany!


Inspekcja systemów. Wszystko gra jak należy.


Zupełnie przypadkowo okazało się, że okolica, w której wylądowano jest całkiem interesująca. Mun potrafi być piękny.


Czas na powrót. Delikatny start i po kilometrze pionowego wznoszenia uruchamiamy obrotnicę skierowując silniki w tył. Przejście na komputer główny i pełna moc!


Po ustanowieniu orbity ustawiamy manewr transferu powrotnego. Paliwa nie zostało zbyt wiele. "Czy wystarczy? Spokojna głowa! Energia jądrowa!"*
Po kilku godzinach dryfu przez kosmos przecinamy atmosferę na pułapie 35 kilometrów. Aerobraking stopniowo obniża naszą apoapsę. Po drugim przejściu nad Kerbinem mamy niemal równą orbitę z apoapsą na 130 kilometrach. Podnosimy peryapse i czekamy na odpowiednią pozycję, by uruchomić silniki atomowe po raz ostatni. Po zakończeniu manewru zejścia z orbity z celem lądowania w KSC uruchamiamy mechanizm obrotowy. Przepompowywujemy też całe pozostałe paliwo do zbiornika przedniego. Jest to bardzo ważne, bo podczas hamowania maszyny tego typu lubią mieć lekki tył a ciężki przód. Pora odpalić TuroJety.



Schodzimy. Robi się gorąco! StarTurn 3 z ogromną trudnością utrzymuje nos skierowany naprzód.


Na pułapie 22 kilometrów dochodzi do dramatycznej sytuacji. Pomimo pełnego ciągu, walki ze sterami, włączonego systemu ASAS i RCS dochodzi do obrócenia maszyny. Pilotowi śmierć zajrzała w oczy. Tylko nie tracić głowy! 10 kilometrów niżej udaje się odzyskać kontrolę nad StarTurnem. Znowu przestrzeliliśmy zejście do lądowania. Delikatny nawrót na 11 kilometrach i lecimy na lotnisko.


kilkanaście minut później mijamy wysepkę z bazą wojskową. Podwozie główne wypuszczone! Pułap 4500. Prędkość 190m/s


Po chwili nadspodziewanie łagodne przyziemienie.


Pilot uruchomia hamulce by wykręcić zgrabnie pod hangar. Hamulce... Po co on dotykał tych hamulców?! Tak. Lot nie obył się bez awarii. I to gdzie? Na pasie startowym przy prędkości 40 m/s. Ciężki przód, centralnie umieszczone podwozie kółek przednich, wciśnięcie hamulca... Każdy z tych elementów osobno nie stanowiłby problemu. Ale w połączeniu spowodowały, że StarTurn 3 zarył nosem o pas startowy urywając zbiornik przedni oraz dolne płaty sterowe. Powoli ze wstydem dojeżdżamy pod hangar.


Ile zostało paliwa? Nie wiadomo. Całe jakie było znajdowało się w urwanym zbiorniku. Stan zbiornika z przed awarii wynosił około 200 jednostek utleniacza i 300 jednostek nafty.
Cóż... tak czy owak można powiedzieć, że misja zakończyła się całkowitym sukcesem. Nowa kategoria statków kosmicznych SSTO-LMAR została ustanowiona!


Tak więc zapraszamy do naszego działu sprzedaży, liczymy również na Państwa oceny i komentarze.

                                                                                                                  Pozdrawiam
                                                                                                                 Kadaf Kerman


Sugestie pilota do działu technicznego:

1. Zdemontować hamulce kół przednich
2. Chłopaki, komputer lądowania zamontowaliście, osły, do góry nogami. Musiałem lądować na znaczniku prograde.
3. Spadochrony dryfkotwy odcinane na 10 kilometrach w celu zapobieżenia obracaniu podczas aerobrakingu.
4. Wyważcie to jeszcze trochę lepiej, połowa ciągu przy lądowaniu to trochę mało.





DANE TECHNICZNE:

Masa:           80.79 tony
Napęd:         2x TurboJet Engine, 4x TurboJet Engine/LV-N
Zasilanie:     RTG
Ilość części: 529

ZASOBY STARTOWE:




MODYFIKACJE:

- system KAS
- Smoke Industries
- Decals
- Surface Lights

*cytat pochodzi z książki Stanisława Lema pt. "Cyberiada"











1148
Kampanie / Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
« dnia: Czw, 10 Kwi 2014, 22:32:46 »
Sam widzisz jaki jest odzew... Mógłbyś liczyć głównie na starą gwardię, ja na przykład nie ganiam za kamlotami, dalej siedzę w 0.23, bo uważam że Smoke daje mi więcej niż kolorowe światełka. A tak to... cisza. A co do dopingowania i "dobrych" rad. Czy rada jest dobra, czy zła, to widzisz po efektach. A efekty masz takie, że nikt się nie interesuje. Czyli rada była zła. Czy Dawster nie ma pojęcia o prowadzeniu zabaw forumowych? Ja myślę, że ma i to sporo. Doradził ci, posłuchałeś, masz co masz. Czyli? Albo Dawster jednak nie ma pojęcia, albo zrobił ci niedźwiedzią przysługę. Spodziewam się, że doskonale wiedząc jakie efekty przyniesie.

1149
Kampanie / Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
« dnia: Czw, 10 Kwi 2014, 19:07:41 »
Oj Sorad, nie to miałem na myśli, że mody są złe. A dają możliwości ogromne. Jedyne co chciałem zarzucić, to moment uruchomienia PPK, bo zważ, że gdy go rozpoczynałeś, to optymiści zakładali wyjście kolejnej wersji za tydzień - dwa. Przeciągnęło się to prawie miesiąc, ale chodzi o efekt, którym są niedziałające mody, co też przewidywałem właśnie. Na twoim miejscu poczekałbym do wyjścia 0.24 by ruszyć z robotą na ostro. Dlaczego? Bo wiemy doskonale, że po wyjściu 0.24 będziemy mieć co najmniej kwartał, albo i pół roku spokoju od updatów. A to da ci ogromny komfort rozwoju bez możliwych zgrzytów natury technicznej.

1150
Obsługa techniczna / Odp: Problem ze spolszczeniem gry.
« dnia: Czw, 10 Kwi 2014, 13:28:41 »
Po co ci to spolszczenie? Żeby latać w kosmos, nawet na Eeloo, potrzebujesz 10 słów. Najwyżej! Przychodzi mi do głowy tylko sześć.
 - liquid fuel
 - oxidizer
 - thrust
 - weight
 - activate
 - Shutdown

1151
Kampanie / Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
« dnia: Czw, 10 Kwi 2014, 11:43:25 »
No i widzisz Sorad. Pisałem ci żebyś poczekał, bo przy tej ilości modów jest jasne, że będą problemy po patchu. Posłuchałeś Dawstera, człowieka, w którego interesie wcale nie było, by ktokolwiek rozwinął mocny wątek z kategorii zabaw forumowych, to teraz masz. Ci którzy przesiedli się na 23.5 w ogromnej większości nie wrócą do słabiej zoptymalizowanego 23.0

1152
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Czw, 10 Kwi 2014, 10:17:20 »
Dzięki za przetłumaczenie Baalnamib! Zawsze to jednak wygodniej. (przynajmniej dla mnie) Co do animacji, to zauważ, że zawsze jest doszlifowywanie albo robienie animacji, co wpis, animatorzy mają w KSP sporo roboty. Oj tak. Tylko nie chodzi o podnoszenie kamieni, tylko o.... filmik, który jest przed każdym patchem. Tak mi się przynajmniej wydaje. I pod tym względem, to oni są szybcy, serio. Znam jednego animatora działającego w branży reklamowej, to podobno mnóstwo pracy, a akurat pod tym względem nie można Squadowi nic zarzucić, animacje w filmikach są całkiem wysokiej klasy.

Jakkolwiek po stokroć wolałbym podnoszenie kamienia...

1153
Poproś o pomoc / Odp: Bezpieczna lądowanie dużymi rakietami
« dnia: Śro, 09 Kwi 2014, 18:03:03 »
No cóż, mam pewną praktykę w tej materii. Pytanie, gdzie chcesz lądować, bo Mun, Duna, Laythe to trzy światy gdzie każdy wymaga innego podejścia do lądowań.
 Przy siadaniu na Mun silniki atomowe polecam, spalają powoli, dając czas. Przyziemienie najlepiej w okolicach metra na sekundę, nie szybciej niż dwa. Oczywiście ASAS włączony. RCS? Jak chcesz. Przy dużych obiektach nie ma to większego znaczenia. No i nóżki, nawet jeśli później zostaną odrzucone. Nóżki po to, bo dużo znoszą, strukturalnie są bardzo wytrzymałe.
Lądowanie na Dunie. Do wstępnej deorbitacji ja używam atomowych, w atmosferze przechodzę na chemiczne (czyli standardowe). BARDZO pomoże ci podniesienie w tweakablesach pułapu otwierania spadochronów. Jak najwyżej. Ale z głową. Jeśli chcesz uniknąć szarpnięcia, to ustawiasz tak - kilka odpala się baardzo wysoko hamując wstępnie, kolejne kilka nieco niżej, kolejne kilka jeszcze nieco niżej. Dzięki temu szarpnięcie rozłożysz sobie na raty, raty które spowodują, że nie rozerwiesz konstrukcji. Najgorzej dać 10 spadochronów, które otworzą się naraz. To zabójstwo dużych obiektów. Zostawiaj sobie też paliwo w silnikach w celu spowolnienia przyziemienia.
Lądowanie na Laythe. Żeby posadzić sprzęt używasz spadochronów, ale wstępną deorbitację zalecam robić BARDZO nieekonomiczną, by wygubić jak najwięcej prędkości horyzontalnej. Po co? Odciążasz spadochrony i łatwiej trafisz w ląd, bo wody tam mnóstwo. Jak i wyżej, paliwo do końcowego hamowania.

Co do kolosa który kilkukrotnie startuje i ląduje ważąc kilkaset ton, to cóż, jeśli masz komputer od NASA, to droga wolna. Jakkolwiek myślę, że realia szybko twoje plany zmienią.

1154
Propozycje & Uwagi / Odp: Tematy wątków na liście
« dnia: Pon, 07 Kwi 2014, 20:27:12 »
No, ingwden, zgadza się, to taki standard. Tylko kto mówi że standard równa się jakość? :) Ja tam standard staram się zostawiać daleko za sobą robiąc rzeczy lepsze niż standardowe. :)

1155
Propozycje & Uwagi / Odp: Tematy wątków na liście
« dnia: Pon, 07 Kwi 2014, 12:52:31 »
Ja sobie zrobiłem, na dole w najnowszych wątkach koło mojego dodałem nazwę [Kadaf Ind.] Szkoda że wyżej, tam gdzie galerie, już obcina, bo za mały limit literek.

Strony: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 107