Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - JackRyanPL

Strony: [1] 2
1
Gotowe poradniki / [Poradnik] Proste, stockowe silniki śmigłowe
« dnia: Wto, 06 Cze 2017, 14:18:37 »
Wpadłem na reddicie na filmik pokazujący jak zbudować prosty napęd śmigłowy. Może komuś się przyda, jest po angielsku ale wystarczy kierować się tym co autor robi i powtarzać jego kroki. Może kogoś zainteresuje.


2
Żeby nie zaśmiecać Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ, gdzie możecie napisać swoją opinię nt. spolszczenia, zakładam dział na szeroko pojęty błędy. Jeśli jest coś co wymaga według was poprawy, literówki, błędy składniowe, ortograficzne, napiszcie tutaj podając tekst po polsku gdzie znaleźliście błąd, dzięki czemu szybciej go wyeliminujemy, przez co spędzimy mniej czasu przy korekcie i pełne spolszczenie ukaże się wcześniej. Z góry dzięki za wszystkie wytknięte błędy i propozycje poprawek.

3
Aktualności / [Wersja aktualna] KSP 1.3
« dnia: Pią, 26 Maj 2017, 09:42:07 »
Wersja Kerbal Space Program oznaczona numerkiem 1.3 miała dzisiaj swoją premierę!

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Zapraszam do punktowania jej zalet (ale i pewnie wielu wad), narzekania na Squad, cieszenia się z nowych możliwości, wszystkiego co od zawsze działo się w tego typu wątkach.

4
Aktualności / [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Śro, 13 Maj 2015, 20:02:41 »
To musiało nastąpić, dobrze o tym wiecie. Na początek gorąca informacja. Squad niedługo zacznie prace nad KSP na Unity 5.0. Co to oznacza dla nas? W ogromnym skrócie. Ogromną optymalizację. Do tego mają w planach wypuszczenie hotfixa. Czyżby wersja 1.0.3?


5
Dyskusje na dowolne tematy / Zakład
« dnia: Czw, 01 Sty 2015, 00:35:05 »
Słowem wstępu. W okolicach sierpnia założyłem się z Kadafem, że do końca roku Squad doda do KSP surowce i zakład ten przegrałem. Stawka była symboliczna - przegrany zakłada wątek, gdzie przyznaje się do porażki. I tak oto przechodzimy do meritum.



Ja, JackRyanPL przyznaję się iż przegrałem zakład z Kadafem.

6
Statki kosmiczne / Wahadłowiec "Ułomność"
« dnia: Śro, 24 Gru 2014, 00:12:00 »
Materiał do utajnienia. Zapisy z Poligonu Kevada należącego do Nerd Company z dnia 23/12/2014. Test promu "Ułomność" z obciążeniem 18 ton. Zeznania inżyniera Meldwina Kermana, szefa sekcji promów NC. Załączono zdjęcia z testu.






Ten dzień musiał nadejść. Moment, kiedy Nerd Company wróci do budowania promów kosmicznych. Oczywiście nieoficjalny dzień. Będzie o nim wiedziała garstka wybrańców pracująca przy nim. A właściwie przy nich. Pierwszy prototyp kosztował życie 4 dzielnych kerbonautów.  Rodzinom powiedziano, że był to wypadek lotniczy. Ich ciała znajdują się głęboko w oceanie. Niech Kraken ma ich w opiece.Ofiary w firmie zawsze były. I będą. "Ułomność". Wspaniała nazwa, prawda?


Wszyscy zastanawiali się dlaczego akurat taka. Przecież to całkiem niezła maszyna. Tak, ale tylko na papierze. W atmosferze lata jak cegła i to łut szczęścia sprawi, że wylądujesz miękko. Albo trafisz do oceanu jak czterech nieszczęśników.

Lot zaczyna się standardowo. Nośna, system sprawdzony w spółce. Tutaj objawia się pierwszy powód nazwy. Nasz ułomny cegłolot na wysokości 3 000 metrów rozwija prędkość 190 m/s, znacznie powyżej normy. Następnie na wysokości 10 000 metrów jest to tylko 140 m/s. Tym razem znacznie PONIŻEJ normy.




Gdy załoga leciała nim po raz pierwszy był to po prostu prom. Bez nazwy. Z numerem w aktach. Po trzech godzinach stał się latającą trumną. Kolejnym powodem nazwy są użyte silniki. Mają za mało mocy i za słabe wektorowanie, aby były przydatne w kosmosie. Wykonanie prostego manewru zejścia z orbity zajmuje 2 do 3 minuty. Zwykłe zmniejszenie prędkości o 170 m/s - 3 minuty. Niedopuszczalne. Załoga już wtedy wiedziała, że nie wylądują w KSC. Za drugi cel obrano lotnisko na wyspie, ale i to okazało się niemożliwe. Może i lepiej, że nie mamy zdjęć tego momentu. Do drugiego lotu wybraliśmy ochotników. Start wyglądał tak samo jak w przypadku pierwszej misji. Ponownie problemy. Ale, co zaskoczyło całe KSC prom wyniósł na orbitę 18 ton ładunku.






Nasza ułomna maszynka dostarczyła na orbitę 18 ton. Pomyślicie pewnie, że to dobrze? Guzik prawda! Cena promu na wyrzutni wynosi około 250 000 Funduszy. Wyniesienie 80 ton na orbitę, rakietą konwencjonalną jest kilkukrotnie tańsze. I prostsze. I co najważniejsze - bezpieczniejsze. No ale cóż, poligon zarządzany jest przez Radę, a to Rada dyktuje warunki i określa budżet. Równie dobrze mogli nas wywalić na zbity pysk.

Moment zejścia z orbity jest najgorszy. Wiedzieliśmy, że mamy za mało mocy aby trafić w KSC. Potrzebowaliśmy rozległego, płaskiego terenu. Najlepiej na równiku. Wybrano pustynie. Peryapsa została opuszczona na wysokość 36 kilometrów, zablokowano stery ustawiając się w samym środku markera "Prograde" i rozpoczęły się 2 minuty piekła. Zdjęcia się nie zachowały. Zresztą, co na nich oglądać. Kolejny prom wchodzący w atmosferę? Demokryt i Pitagoras pokazały jak to wygląda. Rutyna.


Po przebiciu się przez środkowe warstwy atmosfery zaczęły się problemy. Prom wpadł w niekontrolowany korkociąg. W KSC wstrzymaliśmy  oddech. Były 2 wyjścia. Albo ręcznie to naprawią, albo podzielą los pierwszej załogi. Wyłączono SAS, odpalono RCSy, po kilkunastu sekundach, na wysokości około 5 000 metrów odzyskaliśmy kontrolę nad promem. Co zaskakujące leciał on stabilnie. Załoga powoli zaczęła kierować go w stronę ziemi.


Gdy prędkość spadła poniżej 50 m/s koła dotknęły gruntu. Nie wierzyliśmy własnym oczom. Cegłolot wylądował. Mam nadzieję, że Radzie nie odbije i nie wyśle nam kolejnego polecenia dotyczącego promów.



Przedstawiłem projekt w nieco inny sposób niż robię to zazwyczaj. Napiszcie co o tym sądzicie. Na koniec zostawiam wam Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ ze zdjęciami. Są tu pomieszane zdjęcia z testu wersji czystej i z obciążeniem.

7
Aktualności / KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Śro, 17 Gru 2014, 07:59:44 »
Gdzieś trzeba trzymać devnote. Gdzieś trzeba gdybać. Wiem, dopiero co wyszła 0.90, ale musimy mieć miejsce do głębokich rozmyślań na temat tego, czego Squad nie doda do przyszłej wersji.




Ze względu na czas ukazywania się Kerbalskich Wiadomości część informacji może być nieaktualna.

Kerbalskie Wiadomości - 17/12/2014 - Edycja “Po raz ostatni w 2014 roku”

Celebrowaliśmy start wersji beta na firmowym przyjęciu. Świętujcie z nami podnosząc szklankę i wznosząc toast za udany 2014 rok. Dzięki za granie oraz bycie najlepszą społecznością jaka istnieje. Do zobaczenia w styczniu!



Tłumaczenie Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Logo Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

8
Propozycje & Uwagi / 2 obrazy w opisie
« dnia: Sob, 13 Wrz 2014, 23:46:51 »
Jak pewnie wiecie istnieje możliwość ustawienia sobie własnego opisu. Może być to baretka, opis słowny, lub link. Dzisiaj chciałem wstawić sobie drugi obraz do opisu z logiem Kerbalskich Wiadomości jako odnośnika, ale forum odrzuciło drugie zdjęcie. Tutaj rodzi się moje właściwe pytanie. Czy jest możliwość ustawienia opcji, aby forum akceptowało więcej niż 1 obraz w opisie czy jest to zależne od silnika na jakim działa forum?

9
Aktualności / Devnote Tuesday [Archiwum]
« dnia: Pią, 29 Sie 2014, 22:17:07 »

W tym wątku znajdziecie wszystkie przetłumaczone przeze mnie Devnote, lub po naszemu Dzienniki Developerskie. Jeśli ktoś jeszcze tłumaczył jakieś newsy od Squadu w przeszłości i chce, żeby to trafiło tutaj, niech da znać. Link oraz przetłumaczone Devnote będzie się pojawiało tutaj w każdy piątek o 18. Chcę wskrzesić to co kiedyś robił Reeposter, ale niestety przez zmiany w Squadzie, Kerbal Weekly przestał się ukazywać.


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.


10
Stacje kosmiczne / Kerbal Space Station "Othrys"
« dnia: Pią, 08 Sie 2014, 16:05:57 »

Minął ponad od rok od zbudowania przez Nerd Company ostatniej stacji na orbicie Kerbinu, dlatego też potrzebny było coś nowego. Przez kilka ostatnich dni inżynierowie spółki pracowali nad nowym projektem. Podstawową wytyczną otrzymaną od zarządu było jedno słowo. Prostota. Stacja miał być lekka, liczyć niewiele części i wyglądać inaczej niż poprzednik, krążący ponad 250 km nad Kerbinem. Tak narodziła się stacja "Othrys" (Grecka góra, według mitologii siedziba tytanów )




Pierwszy modułem, co logiczne, był rdzeń stacji. Został wyniesiony specjalnie zbudowaną na tę okazję rakietą nośną, która umieściła na orbicie pozostałe moduły, ale o tym później. Nie będę zanudzać szczegółami lotu, przebiegał standardowo jak i wszystkie inne, i umieścił rdzeń stacji na stabilnej 100 kilometrowej orbicie, nachylonej pod kątem mniejszym niż 1 stopień. Rdzeń posiada śluzę powietrzną pozwalającą opuścić stację w celu odbycia inspekcji modułów.

Start


Rdzeń na orbicie




Następne w koleje były 2 moduły zasilające. Zapewniają one stałe źródło prądu, gdy stacja jest oświetlona. W nocy energia jest czerpana z akumulatorów. W celu zmniejszenia liczby części stacji, zbudowano specjalną klatkę, pozwalającą zadokować te segmenty do rdzenia. Podobnych klatek, użyto do zadokowania następnych modułów stacji. Pozwoliły one w bezpieczny sposób dostarczyć kolejne segmenty stacji.

Start modułów zasilających


Segmenty zadokowane do stacji





Po modułach zasilających, przyszedł czas na sekcję mieszkalną, zdolną pomieścić 8 kerbonautów. Została ona zadokowana z "tyłu" stacji. W tym przypadku również użyto klatki, która po wykonaniu zadania spłonęła w atmosferze.

Start modułu mieszkalnego


Po zadokowaniu




Do wyniesienia zostały jeszcze 2 moduły. Laboratorium, pełniące również funkcję modułu komunikacyjnego oraz magazyn monometylohydrazyny i energii elektrycznej. Na pierwszy ogień poszło laboratorium. Został on zadokowany naprzeciwko modułu mieszkalnego.

Start


Stacja nabiera kształtów




Ostatnim zadokowanym do stacji modułem był magazyn. Niestety nie zachowało się żadne zdjęcie ze startu, gdyż płomienie spaliły kamerę ustawioną zbyt blisko platformy startowej, przez nowego członka zespołu.



Po zakończeniu budowy, konieczne było stworzenie pojazdu, który transportowałbym załogę oraz zaopatrzenie na stację. Wersja załogowa jest już zadokowana do stacji, start wersji zaopatrzeniowej przewiduje się na koniec tego/początek przyszłego tygodnia. Dostarczy ona na stację zapasy jedzenia oraz niezbędne instrumenty naukowe.

Wersja załogowa jest rozwinięciem konstrukcji wystawionej do przetargu PMB około pół roku temu. Nosi nazwę Crew Transfer Vehicle Mk III


Waży około 13 ton i liczy ponad 40 części. Zasilanie zapewniają 4 panele słoneczne. Energia elektryczna jest magazynowana w akumulatorach. Jej zapas wynosi ponad 1600 jednostek. Napęd zapewnia 1 silnik LVT-30. Ma on do dyspozycji 360 jednostek paliwa ciekłego i 440 jednostek utleniacza, co jest wystarczającym zapasem, pozwalającym zbliżyć się do stacji i wrócić na Kerbin. Do manewrowania w przestrzeni kosmicznej CTV Mk III używa 4 dysz RCS, które dysponują 300 jednostek monometylohydrazyny.








Dane techniczne stacji "Othrys"

Masa - Około 40 tony
Liczba części - Około 150 części
Zapas monometylohydrazyny - Ponad 1500 jednostek
Zapas energii elektrycznej - Ponad 16000 jednostek
Apocentru - 100 kilometrów
Perycentrum - 100 kilometrów
Prędkość na orbicie - 2245 m/s

11
Wideo / [Tutorial] Stockowa ładownia
« dnia: Sob, 02 Sie 2014, 17:19:21 »
Stockowa ładownia w KSP, to rzecz powracająca często pod różnymi postaciami. Chciałbym wam dzisiaj pokazać mój pomysł na ładownię, jaką mogliście widzieć w Pitagorasie, którą stworzyłem na początku kwietnia, po wyjściu 0.23.5. Przejdźmy do rzeczy. Ładownia używa Clawa, czyli chwytaka, który pojawił się właśnie w wersji 0.23.5.

Najpierw aktywujemy chwytak, by ten złapał drzwi ładowni


Następnie zwalniamy górny dok oraz ustawiamy na nim "Control from here", po czym klikamy PPM na Clawa i wybieramy opcję "Free pivot" gdy już to zrobiliśmy, możemy klawiszami W oraz S podnieść lub opuścić ładownię.


Jeśli wydaje się to wam skomplikowane, zapraszam do obejrzenia filmu, który tłumaczy jak to wszystko działa. Zarówno w opisie filmu, jak i pod nim na forum, znajduje się link do pobrania ładowni. Może przeanalizować jej budowę i użyć jej w swoich projektach. Proszę tylko, abyście, jeśli jej użyjecie, dali odnośnik do tego filmu.


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

12
Inne / Kerbal Space Program - wersja pudełkowa
« dnia: Pon, 21 Lip 2014, 10:11:21 »
Dla ludzi lubiących pudełka i podziwianie kolekcji gier. Na stronie SteamGameCovers dostępna jest do pobrania fanowska okładka KSP, którą można wydrukować i zamienić z inna okładką w nieużywanym opakowaniu. Link do strony Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Tak prezentuje się sama okładka

13
Aktualności / KSP 0.25
« dnia: Pią, 18 Lip 2014, 13:17:34 »
Temat założony, abyśmy mogli pogdybać nt. tego co dostaniemy w przyszłości. Liczę na surowce, czekamy już prawie 1,5 roku na nie, a teraz po wyjściu Kariery, nie mogą nie dodać tego do gry.

14
Propozycje & Uwagi / Forum - reklamy
« dnia: Śro, 16 Lip 2014, 20:19:13 »
Pytanie ogólne do ludzi wchodzących na forum około godziny 20, 16 lipca 2014 roku. Czy wam też, na cokolwiek klikniecie, pojawia się reklama, oraz czekacie 5 sekund na stronie shorte.st? A teraz pytanie do administracji. Jest to forma zarobienia na hosta czy błąd forum?
Gwoli ścisłości, pojawia się coś takiego Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

15

Po wielu próbach i testach, wielu zmarnowanych środkach oraz sporej ilości eksplozji na poligonie udało się. Nerd Company stworzyła wahadłowiec z ładownią, bez sprowadzania części z zagranicy (czyt. bez modów ). Efektem pracy inżynierów jest "Pitagoras", chluba Nerd Co.


Podobnie jak "Demokryt" prom startuje z pasa jak rakieta. Na wysokości 5 km zostają odczepione boczne dopalacze, i przez następne 60 km nie dzieje się nic. Po przekroczeniu bariery atmosfery, kończy się paliwo w zbiorniku głównym. Uruchamiane są wtedy silniki manewrowe, dysponujące wystarczającą mocą aby wprowadzić wahadłowiec na stabilną orbitę powyżej 70 km.







Pułap operacyjny promu to 80 km. Na tej wysokości wypuszczane są satelity, jak Discoverer Mk II w tym wypadku. Najpierw następuje otwarcie ładowni. Do jej budowy został wykorzystany Claw, czyli Chwytak, który trzyma górną część poszycia promu. Gdy załoga jest gotowa to wypuszczenia ładunku, następuje zwolnienie blokady doku, i poszycie idzie do góry odsłaniając cały luk bagażowy. Po tym satelita oddziela się od promu. Gdy operacja zostaje zakończona, ładownia jest zamykana.




Po wykonaniu powierzonego zadania i wymaganych testów, załoga przystępuje do najtrudniejszego manewru w ciągu całej misji - deorbitacji. Muszą trafić w cel o długości około 2 km, polegając tylko na odczytach z komputerów, nie widząc go, będąc ponad 80 km nad Kerbinem i ponad 250 km od celu.

       
                                                                       


Gdy odległość od pasa wynosi mniej niż 10 km prom zamienia się w szybowiec. Pusta maszyna, bez paliwa i ładunku, lata wspaniale.


Przy prędkości 50 m/s czyli 180 km/h lub 100 węzłów, jak podaje wieża kontrolna koła dotykają pasa. Aktywują się wtedy hamulce, które stopniowo hamują pojazd do 0. Teraz, nadchodzi czas dla grupy techników, która dokona przeglądu.




Dane techniczne - prom startujący
Masa - 198 ton
Ilość części - 231
Około 10 do 12 tysięcy jednostek utleniacza i odpowiednia ilość paliwa ciekłego

Dane techniczne - prom na orbicie
Masa - 29,6 tony
Liczba części - 171
Zapas monometylohydrazyny - 630 jednostek
Zapas paliwa ciekłego - 780 jednostek
Zapas utleniacza - 660 jednostek
Zapas prądu - 1412 jednostek
Załoga - 3 kerbonautów

Cytuj
Oświadczenie prezesa Nerd Company

Wraz z zarządem firmy, doszliśmy do wniosku po ostatnim spotkaniu, iż era wahadłowców w Nerd Company jest zakończona. Promy okazały się drogim i trudnym w utrzymaniu przedsięwzięciem. Ponadto testy na poligonie wykazały, iż nawet drobny błąd konstrukcyjny może spowodować katastrofę. Od dzisiaj zaopatrzenie i załoga na stację kosmiczne będzie dostarczana w łatwiejszy sposób, za pomocą rakiet. W związku z tym, pragniemy przedstawić państwu utajnione nagranie z testów innego promu. Przedstawia ono prototyp ładowni

Strony: [1] 2