Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Drangir

Strony: 1 [2]
16
Inne gry / No man's sky
« dnia: Śro, 01 Sty 2014, 19:07:26 »

Według mnie, idea KSP to jedna z najlepszych rzeczy jakie dotknęły rynek gier komputerowych w ostatnich latach. Dla wszystkich niedzielnych i bardziej zaawansowanych miłośników astronomii, astronautyki i tematów związanych z kosmosem ta gra to coś niezwykłego i niespotykanego. Eksploracja układu planetarnego od najprostszych konstrukcji, zdobywanie coraz to odleglejszych celów - to wszystko jest niezwykle inspirujące, ale jest jeden podstawowy problem - największą rozrywkę sprawia budowa, lot i lądowanie, ale po osiągnięciu plastelinowej powierzchni jednej z planet nagle okazuje się, że nie ma zbytnio czego eksplorować, bo planety są dziwnie puste. Z nielicznymi wyjątkami nie ma szansy natrafić na dziwaczne formacje geologiczne, które nie są w ogromnej dla kerbali skali, a przez to rozmyte i nieciekawe.

No man's sky ma być właśnie grą o zwiedzaniu, eksploracji i w pewnym stopniu wpływania na w pełni proceduralnie generowany wszechświat, oferujący poznawanie dziwnych gatunków zwierząt, odkrywanie wraków innych statków kosmicznych, badanie oceanów a także multi w stylu Dark Souls, gdzie gracze będą mieli ograniczony wpływ na innych.

Twórcy celują w wizję science-fiction bliższą pomysłom Clarke'a czy Lema, niż fantastyce Lucasa czy Webbera, co z pewnością jest odświeżające.

Aktualnie projekt jest nieco zagrożony, ale z pewnością wart zainteresowania. Trzeba przy tym wskazać na fakt, że twórcy nie proszą o pieniądze obcych ludzi na serwisie crowdfundingowym, ale sami go finansują.
Niepokoi fakt że nie jest to bardzo doświadczone studio, ale taki Squad zaczynał z jeszcze mniejszym dorobkiem. Co wy myślicie?

17
Propozycje & Uwagi / [Zaakceptowane] Odnośnik do tematu "Powitania"
« dnia: Nie, 15 Gru 2013, 13:24:41 »
Istniałaby możliwość ustawienia linka do tematu powitalnego Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ na górze, w okienku "Aktualności", obok ogłoszenia o naborze i zastrzeżeniami? Zauważyłem ostatnio wpływ nowych użytkowników i nikogo, kto by napisał w tym temacie. Mało kto wchodzi w offtopic jako pierwszy dział na tematycznym forum :)

18
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Postanowiłem się przełamać i samemu w końcu umieścić AARa* z mojej rozgrywki w trybie kariery.
Możecie spodziewać się banalnych błędów, porażek, dziwnych i brzydkich rozwiązań konstrukcyjnych oraz innych wspaniałych przygód. Liczę na feedback. Treści będą uzupełniane z opóźnieniem, czasu na granie mam niewiele. Materiały do 1 części były robione kilkanaście dni temu. Enjoy!


Eye of the Dragon Corp. - Misja Syzyf

Kierunek prac firmy był jasny. Przyszłość rasy kerbalskiej, a mianowicie perspektywy jej ekspansji w obrębie układu. Korporacja która pierwsza opanuje orbitę planety o najlepszych warunkach, zbada jej powierzchnię jak najdokładniej i utworzy podstawowe ciągi komunikacyjne, będzie miała wielką przewagę w przyszłych międzynarodowych przetargach, opiewających na... tak, astronomiczne kwoty. Ponadto, będzie kontrolowała sieci radiowe i porty kosmiczne, co zapewni bardzo stałe i duże zyski.
To wszystko jest bardzo odległe. Prezes może mieć wielkie plany, ale póki co ED corp. wysłało tylko kilka misji załogowych na najbliższe księżyce Kerbinu i jedną sondę na Moho, pierwszą planetę od gwiazdy centralnej (do niczego się nie nadaje). Wyprawy były dość owocne, ale nie przypomina to w żadnym razie błyskawicznej ekspansji, raczej bardzo powolną wspinaczkę.

***

Główny inżynier, Von Kerbher, z wyrazem sceptycyzmu przeglądał proponowane przez radę nadzorczą rozwiązania dotyczące następnej misji. Aktualny sponsor, firma Rockomax na aktualnym poziomie nie oferuje najlepszych rozwiązań, zdecydowanie sensowniejsze byłoby użycie starszych, ale sprawdzonych silników z serii LV. Niestety, dla garniturów najważniejsze są korzystne warunki wynikające z promocji Rockomaxów, chociaż to może zwrócić się przeciwko im. Gdyby chociaż czasem go posłuchali...

Plan nie był prosty - ma to być pierwsza bardziej zaawansowana misja na najbliższego satelitę Kerbinu, zakładająca eksplorację większego skrawka terenu i dokładniejsze ich badania nową aparaturą.
Wymagało to konstrukcji od zera nowych statków, modułów badawczych i łazika.

Po naziemnych testach każdej konstrukcji i opracowaniu improwizowanego systemu dźwigów i chwytaków, wystrzelono pierwszy moduł na orbitę - Syzyf I
Pilotem i dowódcą jest Bill Kerman, weteran lotów kosmicznych od pierwszych lotów ED corp. Ponadto będzie odpowiadał po części za naukową część misji po lądowaniu drugiego modułu.
By bezpiecznie dotrzeć na orbitę Mün Bill zatankował paliwo w automatycznej stacji na orbicie Kerbinu, po czym odpalił silniki i podryfował w kierunku srebrnego globu.

SUPER SILNIKI ROCKOMAX NAJLEPSZA FIRMA


Momentu samego lądowania nie zachowano - socjolodzy wykazali, że podejrzenia o konspiracje zwiększa klikalność newsów na stronie głównej o 270%.

Po wykonaniu i wysłaniu serii badań Bill wysiadł z pojazdu i po chwili rozkoszowania się niższą grawitacją i kosmiczną samotnością odszedł kilkaset metrów od Syzyfa, by oznaczyć strefę lądowania dla reszty załogi - sam transporter modułów badawczych wylądował na krawędzi stoku, który mógłby stworzyć niebezpieczeństwo upadku dla ciężkiego lądownika.
Ostatecznie wrócił do swojej kapsuły i zdalnie wykonał kilka zaawansowanych badań, których wyniki wysłał drogą radiową do Centrum Kontroli Lotów. Pierwszy sukces misji.

I tak, kilka godzin po wylądowaniu Syzyfa I na Mün, wtoczono kolejną rakietę na platformę startową - transporter z łazikiem Charon I.
Na pokładzie Desrick Kerman, pilot i Cordas Kerman, główny naukowiec misji.

Nazwa nie była zbyt dobrze przyjęta przez opinię publiczną, węszącą katastrofę.

Na pewno nie była szczęśliwa - już na orbicie Mun okazało się, że paliwa zabraknie. Prędko dosłano spory zapas, a zarząd wiedział że będzie miał kłopoty, jeśli braknie go na powrót... budżet już został przekroczony.


SUPER SILNIKI ROCKOMAX DOSTARCZAJĄ PALIWO NASZYM CHŁOPCOM
Khm.
Lądowanie przebiegło perfekcyjnie - prawie 50 m do radiolatarni pozostawionej przez Billa, tak więc na bezpiecznym i płaskim terenie.
Rozpoczęto kolejną fazę badań - tym razem z mobilnymi modułami badawczymi montowanymi na Tym Paskudnym Łaziku.
KTÓRY NIE JEST PROJEKTOWANY PRZEZ FIRMĘ ROCKOMAX, ONA SŁYNIE Z DIZAJNU

Procedura przejęcia aparatury badawczej z Syzyfa 1 na łazik transportowy

Po zadokowaniu pierwszej porcji Nauki przyszła część na eksplorację krateru.



Drugi moduł badawczy - Cordas przeprowadza szczególną analizę.


Następnie udano się poza granicę krateru - kierowcy w trakcie jazdy w tę i z powrotem przyszło do głowy, że nazwa Syzyf nie jest do końca przypadkowa...
Przy dokowaniu modułu nr 3 do Cordasa dołączył Bill, by pobrać cenne próbki z obszaru zwanego "Kraterem bliźniaczym", dziwną formą geologiczną powstałą przy nieodległych i sporych uderzeniach asteroid. Z pewnością próbki i przeprowadzone eksperymenty będą miały niebagatelną wartość naukową...

W oddali można dostrzec Charona I i Syzyfa


...chociaż dotarcie tam nie było zbyt spokojne ani bezpieczne.

Mimo to skończyło się na zarysowaniach, odrobinie strachu i śmiesznym uczuciu w żołądku.
TO DZIĘKI ROCKO[zzzp]
Okolica jest tego warta - wspaniały widok na dolinę łączącą oba kratery.


Do tego odczyty przyrządów najwyraźniej są wręcz zachwycające.

Po powrocie do Charona jeszcze raz wysłano krótką ekspedycję bliżej centrum krateru, by powtórzyć kilka eksperymentów i zaczęto szykować się do powrotu. Łazik został unieruchomiony, baza całkiem wyłączona. Być może zafunkcjonuje kiedyś jako stacja przekaźnikowa ostatniej szansy - baterie i anteny są nienaruszone.
- KSC, tu Charon I. Załoga w komplecie, misja wykonana. Prosimy o zezwolenie na start.
- WydaSSHHRezwolenie na staSSttrz.
- Przyjąłem, Charon I, bez odbioru.
Bill westchnął zrezygnowany. Communotrony 16 są strasznie przestarzałe...
Nacisnął kilka ważnych guzików, Cordas i Desrick podobnie.
- Systemy sprawne. Wszystkie doki trzymają pewnie. odpalam silniki.

Tuż po starcie rakieta przechyliła się o 90 stopni i zaczęła wchodzić na orbitę Mün. Nagle zapaliła się żółta kontrolka
- Niedobrze, może nie starczyć nam paliwa.
- Orbitę wykonamy na pewno. - Desrick wpisał jakieś komendy do komputera, ten cicho zaburczał i wyświetlił wynik na ekranie.
- Poprawka. Mamy 68% szans na wykonanie orbity w tym podejściu. Dziwne, paliwa powinniśmy mieć nadmiar...
Po kilku długich minutach Bill połączył się z KSC
- Kerbin, tu Charon I. Mamy problem...


AUDYCJĘ SPONSOROWAŁ ROCKOMAX, NAJLEPSZE SILNIKI DO TWOJEJ RAKIETY


Mody:
TreeLoader
Kerbpaint

19
Inne gry / Space Engineers
« dnia: Wto, 08 Paź 2013, 22:02:48 »


Kosmiczni Inżynierowie to kolejna kosmiczna gra sandboxowa, która zadebiutuje na Steam w formie wczesnego dostępu już 23 października. Według opisu na stronie twórców gra pozwoli na budowę cywilnych i wojskowych stacji oraz statków kosmicznych, wydobywanie surowców z asteroid i innych kosmicznych sprawach.

Twórcy inspirują się technologią lat 60-tych w kreacji świata dalekiej przyszłości i mocno stawiają na realizm, ale pozwalają sobie na ustępstwa w tej materii, jak obecność sztucznej grawitacji, ograniczenia prędkości, nieruchome asteroidy itd.

Według oficjalnej strony gra skupi się na konstruowaniu, ale możliwa będzie także walka między graczami.

SE w przeciwieństwie do KSP działa na autorskim silniku, co najwyraźniej było świetną decyzją.

Ciekawe czy będzie płynna na średnich konfiguracjach?


Developerzy zdecydowali nie zapowiadać i nie pisać o zawartości jaką umieszczą w grze - informują tylko o tym, co jest i działa. Dokładna data premiery i wiele szczegółów nie są znane.

20
Stacje kosmiczne / ED Azyl
« dnia: Sob, 13 Lip 2013, 23:58:06 »
Eye of the Dragon Corp.




*** Budujemy Gorsze Światy ***





Komercyjna stacja badawczo-obserwacyjna  ED Azyl

Kompletna stacja jest obsadzana 5 członkami załogi a wciąż każdy będzie miał sporo miejsca. Możliwe jest przyjęcie na stację dodatkowej kadry naukowej (do 2 osób na moduł badawczy).
Obiekt dzieli się na 3 sekcje:
Obserwacyjno-dowódcza, wyniesiona w pierwszej kolejności.


Na fotografii widoczna w towarzystwie małej rakiety serwisowej Canis.

Potwierdzono obserwację Diuny a także Joola i jego księżyców z pokładu. Dostrzeżono także oba Centra Kosmiczne na powierzchni Kerbinu, ale wszystkie zdjęcia są niedostępne ze względu na mierną jakość systemów optycznych stacji – obserwacje były wykonane gołym okiem(!).


Podłączone później przedziały naukowe były identyczne, ze względu na ilość zamówień wynajmu urządzeń badawczych - jeden nie byłby w stanie zapewnić odpowiedniej efektywności.

Transport modułu naukowego




Część eksperymentów wykonanych na stacji za grubego golda:
Hodowla Kostrzewy Kerbalskiej w warunkach mikrograwitacji
Wynik – Eksperyment częściowo udany, uzyskano karłowate pędy o rozbudowanej strukturze korzeni
Badanie cząstek elementarnych należących do kerptonów.
Wynik – 100% sukcesu. Odkryto Bozon Kibbsa. Wielka porażka, nie ma żadnego Bozonu.
Badanie zachowania posmarowanej kromki w mikrograwitacji.
Wynik – Porażka. W stanie nieważkości kanapki w ogóle nie spadają.
Badanie zachowania Kerbalonauty w EVA po zamknięciu wszystkich włazów i zgaszeniu świateł stacji.
Wynik - ***Utajniono***






Cytuj
§ 0.21 W rozporządzeniu Ministra Astronautyki z dnia 9 lipca 2013 r. w sprawie normalizacji i ujednolicenia uchwalono jedyny dopuszczalny przekrój przewodów i typ uszczelek do stosowania w każdym obiekcie sztucznym poruszającym się poza atmosferą Kerbinu. Stacja Firmy Eye of The Dragon Corp. Azyl nie spełnia tych wymagań:
- Średnica wewnętrzna przewodów wodociągowych dopuszczalna – 48,7 mm
Wykorzystane na stacjiED Azyl – 50 mm
- Uszczelki dopuszczalne – wykonane z kauczuku akrylowego
Wykorzystane na stacji ED Azyl – wykonane z kauczuku fluorowego
 Odstępstwa od normy sugerują, iż złamane zostały prawa Astronautyczne i zasady bezpieczeństwa dla stacji kosmicznych (przypis nr 232 poz. 16004)
Zgodnie z prawem, załoga musi zostać przetransportowana na ziemię a stacja zniszczona w Atmosferze.








21
Inne gry / Take On: Mars
« dnia: Śro, 12 Cze 2013, 16:12:56 »
E3 prócz newsów o blockbusterach i szczegółach na temat konsol których i tak nie kupię, przyniosło bardzo ciekawą informację. Mianowicie, skądinąd znane studio Bohemia Interactive, odpowiedzialne za tytuły takie jak ARMA3 czy Take On: Helicopters tworzy... symulator programu kosmicznego.



Jak dla mnie jest to świetna informacja, z paru powodów. Przede wszystkim, KSP w końcu będzie miał konkurencję, a jak wiadomo świetnie to wpływa na jakość produktu, zwłaszcza że Bohemia jest o wiele bardziej doświadczonym studiem.


Zapowiedziane tryby gry i zawartość:
Program kosmiczny, ważne będzie zarządzanie budżetem i misjami, scenariusze - Prawdopodobnie odpowiednik scenariuszy z KSP, z konkretnym sprzętem i celami, do tego edytor.
Gra ma zawierać dokładny model zniszczeń, osobno rozpatrujący konkretne części jak kamery, koła czy ramiona łazików. Powierzchnia Marsa ma być odwzorowana bardzo dokładnie, czego mi osobiście w KSP trochę brakuje - powierzchnie są ogromne, ale ciekawych miejsc nie tak wiele. Przez nieco mniejszą (?) skalę i realistyczne podejście zwiedzanie powinno być ciekawsze. Będzie zbieranie próbek ;)

Jestem bardzo zainteresowany, ale biorąc pod uwagę wymagania Take On: Helicopters i Army przeczuwam że nie będzie chodziła mi płynnie :/ Nie wiadomo też nic o lotach międzyplanetarnych (nawet jeśli chodzi tylko o jedną planetę), a bez tego gra sporo straci. Gra w dystrybucji cyfrowej ma kosztować 10$.

Więcej info Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ.

Strony: 1 [2]