Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DawsterTM

Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 39
271
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: Alpha Rocket Science
« dnia: Pon, 14 Paź 2013, 01:02:29 »
Fakt użycia HE pozostanie

272
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: Alpha Rocket Science
« dnia: Nie, 13 Paź 2013, 23:57:39 »
Oli, podejrzewałem to nie raz. Cholernie szybko ci szły te loty, dolatywałeś na inne planety kiedy ledwo potrafiłeś opisać najprostsze elementy KSP. Idealne orbity przy braku myśli konstruktorskiej.
Jesteś oszustem, bo nawet nie przyznałeś się do używania HyperEdit czego zwykła uczciwość.

Proszę wstrzymać się od takich oskarżeń. // Raynus

273
Kadaf, doleciał bo doleciał. Orbita była zamykana na oparach i pojazd ten nie doleci ani trochę dalej. Ledwo złapał Kerbin a i tak musiałem czekać na dobre ustawienie Joola żeby się udało.
Kerbal Engineer, oszukałeś mnie w delta-v!

Obiecałem nowy wpis sobotę lub niedzielę, jest i niedziela.



Lista tematów:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ



Powrót na Kerbin PART 2/2

Bracia Kerman pozostawieni samotnie na orbicie Kerbinu. Brak paliwa, RCS, systemy podtrzymywania życia działają ale kończą się też zapasy wody i tlenu. Ta misja ratunkowa trwa o wiele za długo niż powinna, a jeśli szybko nie pojawi się jakiś transport na planetę nie będzie już kogo ratować

Nie mieli pojęcia o tym że DSL o nich wcale nie zapomniało. Wręcz przeciwnie, wysłało swojego najlepszego pilota aby ich odebrał z orbity i dostarczył na planetę. Problem w tym że pilot nie zawsze zachowuje się do końca racjonalnie i poważnie. Chyba wszyscy wiemy o kim mowa...


Jego pojazd ratunkowy zbliżał się już do REEX. Oczywiście nie poinformował braci o tym fakcie i starał się przez cały czas trzymać poza ich widocznością.
Po "zaparkowaniu" zaraz przy ich statku wyszedł ze swojej kapsuły i powoli się do nich zbliżał. Będąc już zaraz przy copuoli otworzył kanał łączności i wykrzyknął najgłośniej jak potrafił:
OPÓR JEST BEZCELOWY! ODDAJCIE MI SWOJE STOPY!
A następnie zniknął ponownie w ciemności kosmosu.

-Paaanto!
-Co znowu?
-Widziałeś to?
-To czyli co? Niczego tu nie ma. Dobrze wiesz że z mojej kabiny ledwo co widać.
-Ale on tu był! I krzyczał! On chce zabrać moje stopy?
- ..... Naprawdę bracie, już zbyt długo przebywasz w kosmosie
-On do ciebie szedł!
-Tak, jasne. I zje mi moje stopy.
Patogen Kerman wyłączył kanał rozmowy z bratem w copuoli, obrócił swój fotel o 180 stopni w kierunku okna i znieruchomiał...

JA CHCĘ TWOICH PIĘT!



Uspokajanie kosmicznych panikarzy trwało ponad pół godziny. Kto by pomyślał że ci nowi kadeci to takie strachajły.
-Ale jak szef mógł! Przecież mogłem niechcący coś zrobić statkowi! Lub Panu!
-Nie mógłbyś, za cinki jesteś.
Tak, tym szalonym pilotem był Dawster Kerman, prezes DSL. Jak sam nie raz powtarza, siedzenie na Kerbinie w gabinecie jest kosmicznie nudne. Nie ma nic lepszego niż podebranie rakiety z launchpadu i wykonanie misji zamiast prawdziwego pilota. A ile atrakcji kiedy można robić zarząd w konia kiedy już wrócisz i wymagają wytłumaczenia!
-Panowie, zbierajcie się. REEX fajna maszynka, ale dalej nie poleci. Jak się czymś wykupicie to was zabiorę ze sobą na planetę.
-Ale szefie, przecież wedle regulaminu nie możemy przy sobie mieć nic osobistego i niezwiązanego z misją. Czym mamy zapłacić?
-Hmmmm, a masz może jakąś nieużywaną parę....stóp?


Powrót na planetę to już drobnostka. Jednak z nieznanego braciom powodu prezes nie próbował nawet lądować w okolicy KSC, a celował w przylądek daleko na wschód od Space Centre, w inny kontynent1

I właśnie tam wylądował. Po krótkim rozprostowaniu nóg oddalił się od pozostałej dwójki i rozpoczął prywatną rozmowę z nieznaną osobą. "Przypadkowo" Patogen zdołał usłyszeć jej końcówkę:
-[Prezes]Transport w drodze?
-[Nieznajomy]Potwierdzam.
-[P]Podaj swoją lokację i czas dotarcia
-[N]Obecnie znajduję się nad górami Kerreola i zbliżam się do oceanu. Dotrę na miejsce jeszcze przed zmrokiem.
-[P]DeErka jest gotowa? I komitet powitalny też?
-[N]Potwierdzam
-[P]Dobrze. Postaraj się nie robić tej maszyny, sporo za nią zapłaciłem. Bez odbioru.

To, czego Patogen nie wiedział to fakt iż razem z wejściem ich kapsuły w atmosferę z Space Centre wystartował nowy odrzutowiec dalekiego zasięgu TrueJet. Właśnie po to wylądowali tak daleko aby można było przetestować jak sprawuje się samolot.


-Prezesie, zbliżam się do waszej pozycji. Lepiej będzie jeśli dla bezpieczeństwa wejdziecie do kapsuły i tam poczekacie aż wyląduję.
-Rozumie się.
I już mówiąc do Panto i Patogena
-Panowie, pakujcie się do kapsuły. Za moment wracamy do centrum. I nie wyglądać mi przez okno!

-Możecie już spojrzeć.
Bracia oniemieli. Z jednej strony przeczuwali że prezes nie mógł tak po prostu podwieźć ich do domu, ale też nie przeczuwali że załatwi własnego JumboJeta! W dodatku, co to za maszyna? Podczas lądowania nie było ani go słychać, ani czuć nawet wibracji spowodowanych tak wielką masą.

Przy wchodzeniu do kapsuł prezes przedstawił pilota samolotu braciom.
-Panto, to jest Kreus. Kreus, to jest Panto. Patogen, to jest Kreus. Kreus, to jest Patogen. Patogen, to jest Panto, Panto, to jest Patogen. A ja jestem sobą. Możemy lecieć!

-Panie pilooocie! Podkręć no maszynę bo do jutra nie dolecimy na miejsce. Słońce już zachodzi!


[INTERKOM] Drodzy pasażerowie.
-I ja!
-I panie prezesie, zbliżamy się do KSC. Proszę zapiąć pasy, wyłączyć wszystkie urządzenia elektroniczne i nie bawić się konsolą sterowania na ścianie. Do Pana mówię prezesie, każda z kabin ma zamontowany monitoring i widzę co prezes robi.

Ledwo maszyna zatrzymała się na pasie startowym, już podjechał do niej nieznany pojazd. Jak tylko wszyscy pasażerowie i pilot wydostali się z kabin, odezwał się kierowca samochodu.

-Witamy ponownie na Kerbinie! Ktoś ma ochotę na nocną przejażdżkę Dragsterem? Cała nasza trójka zaprasza!
To był chyba najsławniejszy pilot na planecie (A wcale że nie! - Dawster Kerman), weteran większości projektów DSL, Jebediah Kerman! Razem z nim jako pasażerowie siedzieli Bob i Bill. Trzech największych astronautów wszech-czasów przyjechało specjalnie żeby powitać dwóch kadetów.
Niewiarygodne prawda? Panto i Patogen też nie potrafili uwierzyć.


Po krótkiej podróży dotarli pod sam budynek agencji. Bracia zmierzali już do wejścia kiedy zatrzymał ich prezes.
-Heeeej! Poczekajcie!
Podbiegł do nich, wyciągnął kartkę i zaczął czytać.
-Bracia astronauci! Wielcy kadeci! Zasłużeni narodu Kerbalskiego! W związku z waszymi zasługami dla naszej planety...a kij z tym, nigdy nie lubiłem przemówień. Słuchajcie chłopaki. Fajnie było na misji?
-Tak Sir!
-Chcecie więcej?
-Tak Sir!
-Większych rakiet, innych planety, rozwoju naszej cywilizacji?
-TAK SIR!
-Jesteście gotowi poświęcić swoje zdrowie i życie dla kompletnie szalonych misji które nie mają nic wspólnego z naukom a jedynie służą mi za rozrywkę i atrakcję?
-Errr, tak sir?
-To dobrze. Macie awans i uciekajcie do koszar. Trzy dni wolnego a potem znowu was zapakujemy do rakiety. Panto, od dziś jesteś pilotem. Patogen, ty dostajesz stanowisko pilota drugiej klasy. Dobranoc wam chłopaki!
Bracia stali jeszcze chwilę osłupiali zanim dotarło do nich że co się stało. Wielce uradowani udali się do drzwi agencji.

Tymczasem prezes...
-Jeb, odpalaj maszynę!

Jedziemy imprezować do Los Cosmos!
YEEEHAW!

274
Aktualności / Re: KSP .22
« dnia: Nie, 13 Paź 2013, 14:18:13 »


Nowe KSC jest naprawdę wy...rzucone w kosmos.
Tylko pytanie, czy poprawiono optymalizację? W innym przypadku te wszystkie nowe budyneczki, uliczki, samochodziki czy reszta bajerów spowodują jeszcze większe problemy przy starcie dużych obiektów.

275
Dyskusje na dowolne tematy / 40 lat minęło...
« dnia: Sob, 12 Paź 2013, 14:26:54 »
No, może trochę mniej
Jest 14.26, 12 października 2013 roku (przynajmniej w momencie pisania postu)
Dlaczego to ważna dla mnie data?
Pierwsza kopia KSP którą posiadałem, zakopana gdzieś głęboko na dysku. Stara wersja 0.17, jednak najważniejsza jest chyba data utworzenia
14.26, 12 października 2012.
Dum dum dum, właśnie stuknął mi w kerbalach pierwszy roczek!

Ale coby to nie był chwal-post, pytanie do was forumowicze. Jak długo już gracie w KSP?

276
Łohoho, następna aktualizacja wcześniej niż miesiąc po poprzedniej!



Lista tematów:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ



Powrót na Kerbin PART 1/2

Po ostatnim wpisie pamiętamy iż "Lucky" (A jak, nazwałem nareszcie ten samolot) zbadał już wszystkie wyspy w swoim zasięgu. Najlepszą do postawienia stałej placówki była właśnie ta na której się znajdował, numer 13. Wyspa odnaleziona, teraz wypadało by przeszukać ją z poziomu gruntu.
Dodatkowo pilot również musi zakończyć swoją misję i wrócić na Kerbin.
Miał dokonać tego pojazd "REEX" (Rescue - Exploration)

W jego skład wchodzą:
-Łazik "Patch Follower"
-Sonda "Patch Pointer"
-Jednorazowy prom Orbita-Laythe-Orbita "AtmoElevator"
-Pojazd główny, służący do powrotu na Kerbin.

Lot nad Laythe poszedł szybko i bez problemu. Korzystając z asysty grawitacyjnej zielonego giganta oraz hamowania w atmosferze Laythe transport "zaparkował" na orbicie 87km x 103km. Z lekką poprawką ustawiono orbitę 88km x 90km




Odłączamy elementy:

1. Sonda razem z silnikami. Na tych silnikach ustawi się potem na orbicie geostacjonarnej nad wyspą 13.


2. AtmoElevator, za moment wykona bezzałogową podróż na powierzchnię orbity.

3. Zaraz za promem podąża łazik który ma wylądować na drugim końcu wyspy niż Atmo.


Prom wchodzi w atmosferę, za nim łazik. Chwilę potem lądują po przeciwnych stronach wyspy. Atmo na południu, Follower na północy.





Cóż, pora się zbierać. Skoro transport jest już gotowy nie ma co czekać na tym pustkowiu na nic.


Lądowanie można określić mianem...widowiskowego. Pozostałą drogę Panto Kerman musiał pokonać piechotą.


Jeszcze przed wejściem do kabiny pilot spakował ponownie spadochrony gdyby miała nastąpić potrzeba awaryjnego lądowania.

Po dotarciu do kabiny i wygodnym usadowieniu się się na fotelu nasz wyspiarz uruchomił wszystkie systemy które dotychczas działały w trybie STAND-BY.
~~Stan paliwa - 100%
~~Stan uszkodzeń - 0%
~~Systemy podtrzymywania życia - aktywne
~~Systemy komunikacji - aktywne

~~UWAGA! Próba kontaktu
~~Odebrać?[T/N]
root@kerbuntu:~$ T


~~Odbieram sygnał, odtwarzam na głośnik
-REEX do Astro, REEX do Astro, zgłoś się i raportuj stan.
-Astro do REEX, kadet Panto Kerman zgłasza się. Przesyłam raport stanu. Jestem gotów do lotu. Proszę określić czas startu oraz parametry miejsca spotkania.
-Dane wysłane.
-Jeszcze jakieś rozkazy REEX?
-Tylko pytanie kadecie Panto. Krótko przed twoim zgłoszeniem Patch Pointer wykrył z orbity serię eksplozji w okolicy twojego położenia. Możesz określić co tam się stało?
-Małe problemy przy lądowaniu samolotem. Nic poważnego
-Powiem tylko iż komputer samolotu nadal odpowiada. Zgłasza krytyczne uszkodzenie 95% pojazdu, a jedyne co zostało nienaruszone to sama kabina. Odpowiadaj kadecie, co tam się stało!
-Po prostu mam dość tej planety, tej misji, tego samolotu i wszystkiego z tym związanego! Ta latająca puszka mało się nie rozbiła, i to już dwukrotnie. Wiedziałem że i tak program misji zakładał zniszczenie wraku w autodestrukcji kiedy tylko odlecimy. Zrobiłem to za program podczas lądowania.
-Rozumiem. Znam cię i dobrze wiem że jesteś do tego zdolny. Niech będzie że z powodu błędu oprogramowania autodestrukcja uruchomiła się zbyt wcześnie. Tylko nie wiem jak ty chcesz awansować z poziomu kadeta niszcząc stale sprzęt.
-Chwila chwila, my się znamy? Proszę podać stopień oraz nazwisko
-Pilot pierwszej klasy.
-A nazwisko?
-Poznasz je na orbicie. REEX odłączam się



Start był zaplanowany na 20 minut potem.


Prom może nie jest najpotężniejszą maszyną w flocie DSL, jednak z łatwością dotarł na orbitę Laythe i do miejsca spotkania.

-Astro do REEX, zakończyłem procedurę podłączenia. Przechodzę do kabiny pasażera. Powiesz mi w końcu jak masz na nazwisko?
-Czekam w Copuoli.

Wchodząc do kabiny pasażera Panto jeszcze odłączył zdalnie Astro zanim spojrzał kim jest tajemniczy pilot. Kiedy tylko zrozumiał kogo ma przed sobą, nie wiedział co powiedzieć. Ciszę przerwał ten drugi:
-Cześć Panto, co u ciebie braciszku?
-Patogen! Ty! Tutaj! I nic nie mówisz! Jak ja cię nienawidzę!
-Też się cieszę że cię widzę. Nie stęskniłeś się za swoim lepszym bliźniakiem?
-A weź siedź cicho. Nie miałeś czasem przydziału na Munie? I ty pilotem? Przecież dopiero co uzyskaliśmy obaj mieliśmy dopiero pasowanie na kadetów.
-Ten przydział to ściema. Szukali szaleńca do testów nowego lądownika. Zgłosiłem się na ochotnika i tak im odwaliłem to lądowanie że z miejsca dostałem awans.
-A mnie znowu wywalili na "prowincję" w tej puszcze. A tak swoją drogą, przecież ty....
Rozmowa trwała jeszcze ponad dwie godziny zanim Patogen przeszedł do swojej kabiny pilota umieszczonej na szczycie jednego z baków i ustawił manewr opuszczenia układu Joola

[Tymczasem na powierzchni]
Patch Follower przy asyście Patch Findera przeszukuje wyspę 13 w celu znalezienia najlepszego miejsca pod przyszłą bazę.
Znalazł je po paru dniach nieustannej jazdy oraz paru kraksach. Najlepsze miejsce stanowi centralnie położony krater, a dokładnie jego środkowa część.
[Wracamy do naszych braci]

Zbliżają się już do Kerbinu, stabilna orbita to kwestia tylko jednego manewru.
Jednak co potem? Jak uda im się powrót? Kogo jeszcze spotkają po drodze do bazy?

No niestety, na te informacje trzeba będzie jeszcze poczekać ^^
Następna aktualizacją w sobotę lub niedzielę, i to w tym tygodniu a nie za miesiąc.
Chyba.

277
Łączenie gotowe. Punktem bazowym był save Kadafa, system Shinza został do niego "doklejony"

TURA IV
Polish Munar Base ogłasza przetarg na:
MODUŁ MIESZKALNY/KOLONIZACYJNY.
Dozwolone rodzaje konstrukcji: Lądownik przy bazie. Możliwe są również dodatkowe instalacje.
Wymagania dodatkowe: brak kół oraz silników. Załoga: minimum 10 kerbali. Położenie: Do 200m od bazy.
Link do pobrania pliku save.
Liczba części: Dla modułu - 80, dla innych pojazdów - 120
UWAGA! Moduł musi być niezależny energetycznie, czy to w dzień czy w nocy. Kerbale muszą mieć możliwość dotarcia do chociaż jednej kapsuły bez konieczności korzystania z JetPacka.
Czas zgłoszeń: do Niedzieli 13-10-2013 godz. 22:00


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Wymagany Win-Rar

278
Zamykam ankietę! Wyniki są następujące:
Razem głosów - 17
3. rafal3920: Mun Ear - 4 głosy
2. Shinzo: Hydra - 5 głosów
1.  Kadaf: Polar Com - 8 głosów
Gratulujemy zwycięscy!

Chwila, odbieram połączenie z kwatery głównej...
....
....
Niemożliwe!
Ale jednak! Zarząd PMB zgodził się na wprowadzenie dwóch projektów, Polar Com oraz Hydra!
Hydra została zatwierdzona na specjalnych warunkach za jej niesamowite możliwości. Nie tylko spełnia wymagania przetargu na połączenie bazy z Kerbinem, ale równocześnie pozwala na komunikację na całym globie Muńskim! Dzięki takiej akcji połączenia dwóch projektów równocześnie załatwiamy wszystkie problemy komunikacyjne.

Akcja połączenia może trochę trwać, dlatego link do pobrania gotowego pliku save oraz następny przetarg pojawią się dopiero jutro w godzinach popołudniowych/wieczornych. Proszę nie pobierać obecnych save!
Następny przetarg: Moduł habitat/kolonia. Min 10 kerbali pojemności, max 80 części. Więcej informacji jutro.

279
Aktualności / Odp: KSP Weekly Polska
« dnia: Śro, 09 Paź 2013, 20:58:44 »
Moja reakcja kiedy dowiedziałem się że PMB trafiło do Weekly:
IJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Tak w skrócie ^^ Święta w tym roku wcześniej.

Dobra, może przesadzam, ale jednak radochę mam nieziemską.

280
Zamykam czas zgłoszeń.
Kandydaci to:

Życzę powodzenia.

281
Niedługo przed zainstalowaniem modów KAS oraz KerbPaint, w oczekiwaniu na zakończenie się przetargów PMB rozpocząłem budowę malutkiej placówki na Minmusie. W planach mają to być zaledwie dwa, może trzy obiekty. Załoga złożona z garstki kerbali, może nawet zaledwie jednego. Zadanie: tylko jedno, ale proste. Rozsyłanie i kontrolowanie sond nad Minmusem.
Ze względu na to że całość była robiona czysto z nudy, zdjęć z budowy mam minimum. Zaledwie parę.

Dwa jedyne zdjęcia na których znajduje się główny punkt bazy jeszcze przed dotarciem paczki sond. Moduł zbudowany wokół baku paliwa robiącego za balast składa się głównie z małego pomieszczenia mieszkalnego dla zarządcy bazy, dojścia do tego pomieszczenia, oraz wysokiego masztu nadawczo-oświetleniowego z czwórką paneli słonecznych, z czego tylko dwa są otwarte. Pozostała para została zamontowana przypadkowo i jako nadkomplet stanowi zasilanie awaryjne w przypadku awarii podstawowej dwójki.
Podczas lądowania stracono jeden z reflektorów na maszcie.


Paczka sond MinPWP. Wokół głównego trzonu zamontowane jest osiem sond uniwersalnych. Mogą zarówno orbitować, jak również wylądować na powierzchni księżyca. I to wielokrotnie! Każda z nich posiada łączne delta-v wynoszące 1350m/s, więc mogła by nawet dotrzeć do Kerbinu, wrócić nad Minmus i jeszcze by został spory zapas.


Od tego momentu do akcji wkracza modyfikacja KerbPaint oraz KAS. Musiałem je przetestować w jakiś sposób, dlatego wybór miejsca testów padł właśnie na MinPS. Mała placówka, brak wielkich wymagań. Wystarczyło posłać mały lot serwisowy z dostawą części, w tym brakującego reflektora.
Ale to byłoby zbyt proste. Musiałem wykorzystać potencjał drzemiący w możliwości malowania oraz szeroko pojętej modyfikacji pojazdów oraz łączenia ich w całe sieci. Potrzebowałem czegoś większego. Tak powstał

MinSS* "Slug"
*SS oznacza Service Spaceship, a nie powiązania nazistowskie
Myślę że to pierwszy na świecie, a przynajmniej na forum Prom-Transporter-Lądownik-VTOL-Łazik z możliwością dokowania.

Zdjęcie pierwszego prototypu.

Zadanie było proste. Statek z ładunkiem stanowiącym skrzynie wypełnione sprzętem potrzebnym bazie miał dolecieć i wylądować o własnych siłach na Minmusie (dodatkowo musi być przystosowywany do zrobienia tego samego na Munie). Tam już jako łazik dotrze do bazy, rozstawi sprzęt a trójka jego załogantów pomoże przy montażu. Następnie za pomocą silników dodatkowy wystartuje pionowo, a po nabraniu bezpiecznej wysokości przełączy się ponownie na lot za pomocą silników atomowych.

Planowana była jeszcze możliwość lądowania na Kerbinie, jednak uznano to za zbyt kosztowne aby pojazd wracał po każdej misji na planetę. O wiele lepszym rozwiązaniem będzie stworzenie dlań stałej przystani na orbicie gdzie będzie mógł zatankować oraz pobrać nowe dostawy do placówek na obu księżycach.

Mimo że na takiego nie wygląda, Slug jest lekką maszyną. Przy wadze ok. 35t. jest wręcz leciutki jak na realia KSP. Dlatego też transporter nie wymagał wielkich nakładów mocy i paliwa.

Gdyby cały lot odbywał się na silnikach atomowych delta-v wynosiło by 2200m/s, co w pełni wystarcza do lotów na Mun czy Minmus. Jednak trzeba dodać do tego paliwożerne silniki pionowego startu, których spalanie tylko częściowo jest nadrabiane przez zmniejszenie się wagi po pozbyciu się ładunku.


Przejdźmy do samej misji. Z lądowaniem nie było problemów. Aby mieć czas i miejsce na testowanie możliwości jezdnych pilot posadził maszynę 12 km od bazy.



Wszystko działa jak należy. Prędkość podróżniczą dziesięciu metrów na sekundę można w warunkach Minmusiańskich uznać wręcz za rekordowy pęd. Większość łazików jest zbyt lekka lub niestabilna aby koła miały przyczepność wystarczająca żeby choćby się ruszyć.
Do bazy Slug dojechał już wieczorem, dlatego wszystkie prace przesunięto na następny dzień.

Ranek dnia następnego. Praca zaczęła się z kopyta. Jeden z załogantów zajął się przemalowywaniem paczki sond, podczas gdy pozostała para męczyła się z przenoszeniem paczek zaopatrzenia. Nawet w warunkach Minmusiańskiej grawitacji kerbale ledwo potrafiły poruszać się z takimi ładunkami na plecach. Gdyby miały przenosić te same ładunki na Munie, nie obyłoby się bez potrzeby użycia specjalnego sprzętu.

Zarządca bazy już wychodzi ze swojego "mieszkanka" aby pomóc przy montażu, a nasz "artysta-malarz" zmierza w kierunku głównego modułu w celu upiększenia go tak samo jak MinPWP. Woły robocze dalej noszą sprzęt.

Łącznie paczek jest sześć. Zawierają dokładnie:
Łączniki prętów usztywniających - 16
Przewody paliwowe - 16
Krata kostka mała - 8
Reflektory długie - 5
Łączniki gruntowe - 4
Baterie Z-100 - 4
Reflektory szerokie - 4
Generatory RTG - 2
Wlewy paliwa - 2
Krzesełko zewnętrzne - 1


Kerbale uwijały się jak mrówki w mrowisku aby rozstawić wszystko jak należy. Łączniki gruntowe przytwierdzone zostały do podłoża, a po przyczepieniu portów przewodów paliwowych ustanowią połączenie między rdzeniem bazy a paczką sond. Dodatkowo każdy następny pojazd który przybędzie do placówki również będzie się mógł podłączyć do tej niby sieci lokalnej.

Całość jest już prawie skończona. Trzy główne łączniki łączą MinPS, MinPWP oraz MinSS, a jeden hub dodatkowy stanowi równocześnie awaryjne połączenie oraz mały zapasowy generator dla oświetlenia zamontowanego na każdym z łączników.
A co robi ten kerbal na szczycie masztu? No to chyba oczywiste że montuje feralny reflektor ^^



Kiedy kończono już ostatnie prace zapadał wieczór. Po zapadnięciu zmroku nastąpił test oświetlenia. Wszystko działa jak należy! Wymieniony reflektor, oświetlenie na łącznikach, nawet dodatkowe lampy domontowane ot tak na MinPWP. Cóż,  nad ranem trzeba będzie już wracać na orbitę.



Pora wracać! Start i uniesienie na silnikach pionowego startu, przechył w odpowiednim kierunku oraz przełączenie się na silniki główne z pełną mocą. Procedura jest dość prosta, jednak wygląda efektywnie.
Patrząc od góry Slug wyglądał jak kosmiczna ciężarówka opuszczająca planetę. A może właśnie jest taką ciężarówką?


Powrót na orbitę a potem na Kerbin to już tylko jeden krótki manewr. Na orbicie zaplanowane jest tankowanie oraz dołączenie specjalnie zaprojektowanego baku dodatkowego, gdyż tym razem paliwa ledwo wystarczyło na ustabilizowanie orbity nad planetą.


Parę godzin później nastąpiło zbliżenie. Było na tyle niecodzienne, że dwufazowe. W pierwszej fazie tanker zadokował standardowo, frontem i uzupełnił baki Sluga...


A w drugiej fazie odłączył niepotrzebny zapas paliwa, obrócił się na silnikach RCS i ponownie zadokował, tym razem bokiem stając się nowym elementem statku. Teraz pojazd jest gotowy do drogi na Mun!

UWAGA!
To nie koniec tej misji. W najbliższym czasie dorzucę jeszcze raport z lotu na Mun oraz informację o tym jak tak sprawuje się KAS.
Oprócz tego pracuje nad specjalnym przenośnikiem/transporterem lądowym paczek z zaopatrzeniem na Mun, gdyż same kerbale nie dadzą sobie rady.


To tyle na dziś, do usłyszenia (przeczytania?) niebawem!

282
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: Forum Duna Base
« dnia: Nie, 06 Paź 2013, 11:14:38 »
O ile w przypadku duetu FSS-PMB można było mówić o współistnieniu (FSS to stacja, PMB to baza. Przy FSS w jednym momencie pracuje tylko jedna osoba, reszta jest wolna do PMB) to już średnio wyobrażam sobie rozkład sił roboczych na forum pomiędzy dwie bazy oparte na przetargach. Za mało ludzi chętnych i mających czas.
Dodatkowo może i Duna to najłatwiejsza planeta do zdobycia, ale nadal wymaga czasu i umiejętności. Na Muna "skoczysz się" nawet w 15 minut, na Dunę lot może trwać nawet ponad godzinę. Precyzyjne lądowanie atmosferyczne to sztuka której nawet ja nie do końca podołałem. A jeśli cokolwiek się po drodze zepsuje, jesteś godzinę w tył.
Ah, i odpadają konstrukcje wielopojazdowe. Nie wyobrażam sobie Schulze czy Shinzo stawiających swoje systemy na Dunie. To potrwa parę dni!

283
TURA III
Polish Munar Base ogłasza przetarg na:
KOMUNIKACJĘ BAZY Z KERBINEM
Dozwolone rodzaje konstrukcji: cokolwiek byleby spełniało funkcję komunikowania się bazy z KSC w jakikolwiek sposób.
Wymagania dodatkowe: brak kół, silników oraz jakichkolwiek zbiorników paliwa (Chyba że elementy te są wykorzystane w celu innym niż standardowe. Koła nie mogą być jezdne, silnik nie może stanowić napędu, bak paliwa może być znowu obciążnikiem czy elementem konstrukcyjnym).
UWAGA! Projekt musi być zdolny do komunikacji 24/7/365. Oznacza to że musi istnieć możliwość połączenia z KSC nawet jeśli to jest całkowicie odwrócone w inną stronę (czyt. pomiędzy KSC a Munem jest Kerbin).
Liczba części: Przy bazie - 70, poza bazą 200 (wiem że anteny i tego typu konstrukcje są częsciożerne)
Liczba pojazdów: 10. Jakby ktoś chciał całe sieci tworzyć.
Załoga: dowolnie.
Położenie: Do 200m od bazy dla lądowników. Dla innych rodzajów pojazdów: sensowne położenie.
Czas zgłaszania projektów: do wtorku godziny 22.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

284
Zamykamy głosowanie! Wyniki są następujące:
Łącznie głosów - 12
- Kadaf Industries: Volter Power Generator - 3
- Shinzo: System Cerberus - 4
- Schulze13: OSZLa - 6
Gratuluję zwycięscy! Czekam na wiadomość z przesłanym save.

285
Modyfikacje / Odp: KerbPaint - Dowolne malowanie każdej rakiety
« dnia: Pią, 04 Paź 2013, 13:51:00 »
Piran, miało być NIE obrazi, drobna literówka  :P
Ah, i jak napisałem, ten mod nie robi stockowi żadnej krzywdy. Nie zmienia części, nie dodaje swoich. Jak dla mnie to taka sama ingerencja w grę jak dodanie własnych flag.

Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 39