Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - DawsterTM

Strony: [1] 2 3
1
Dyskusje na dowolne tematy / Co z tym Chatem
« dnia: Wto, 25 Mar 2014, 18:54:50 »
Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek frekwencji na chacie. Nie pojawia się wielu starych wyjadaczy mimo że są na forum, młodzi użytkownicy tylko wskakują żeby po chwili wyjść, a nawet w godzinach szczytu obecność wygląda tak:

(notka do Big K., mówię też o przypadkach kiedy mnie na chacie nie ma)
Czym to jest spowodowane? Bo ja nie mam pojęcia, a nasze chatowisko naprawdę powoli skromnieje i biednieje.

2
To jest gorący apel do administracji forum. Nie wiem czy waszą zasługą jest jego nieaktywność przez ostatnie dwa dni, więc jeśli ten problem poszedł gdzieś wyżej od was, uznajcie moje słowa za nieważne i spokojnie je sprostujcie. Jeśli jednak się okaże że to jaśnie nam panująca grupa przeprowadzała ostatnio prace na forum i ni z gruchy ni z pietruchy zostało wyłączone....nieładnie. Bez ostrzeżenia, bez zapowiedzi po prostu wyłączyć. Gdyby choćby parę godzin wcześniej dać małą informację że takie coś będzie miało miejsce już bym się nie czepiał. Przecież wszystkie projekty jak PMB i PPK, wszystkie osoby piszące akurat w tym momencie posta (a te bywają nieraz godziną pracy) czy przeglądający nagle są off, i tracą całą pracę.
Jeśli toście wy Panowie zrobili nam takiego psikusa, naprawdę nieładnie.

A jako że to dział propozycje, to propozycją jest właśnie wcześniejsze informowanie o takich sytuacjach, jeśli tylko o nich wiecie.

3
Aktualności / [KONKURS]Twoje logo w oficjalnym KSP? To możliwe!
« dnia: Wto, 18 Lut 2014, 22:43:50 »
Jak wszyscy wiemy, wielkimi krokami zbliża się aktualizacja 0.24 a razem z nią system kontraktów. Te znowu muszą oczywiście od kogoś pochodzić, od zleceniodawcy. Dodatkowo, są już firmy istniejące w grze jak choćby najbardziej rozpoznawalny " Rockomax Conglomerate".
Tylko czego brakuje każdej tej spółce? Oczywiście, loga! Jednak już nie na długo, Squad postanowił zmienić ten stan rzeczy. I to nie samemu, a za pomocą graczy!
Rankiem 24 lutego 2014 roku zostanie opublikowany link do strony na której będzie można zgłaszać swoje propozycje znaków firmowych dla wymienionych spółek, maksymalnie 5 razem z opisem. Dozwolone są pliki *.jpg, *.png oraz *.gif wielkości maksymalnie jednego megabajta. Nazwa pliku musi odpowiadać nazwie firmy której dotyczą, inaczej nastąpi natychmiastowa dyskwalifikacja. Zgłoszenia trwają do 28 lutego 2014 roku, godziny 7:00 po południu czasu CST, czyli 2:00 rano dnia 29 lutego czasu obowiązującego w Polsce.
Po tym dniu Squad wybierze najlepsze logo dla każdego z producentów. Autor zwycięskiego projektu zostanie poproszony o wysłanie projektu w wersji o wysokiej rozdzielczości oraz będzie wpisany na listę generatora imion kerbalnautów w grze jako w nagrodę.

Oto lista firm których dotyczy konkurs:
    R&D Department.
    STEADLER Engineering Corps.
    Kerlington Model Rockets and Paper Products, Inc.
    Jebediah Kerman's Junkyard and Spaceship Parts Co.
    OMB Demolition Enterprises.
    Probodobodyne Inc.
    Rockomax Conglomerate.
    Moving Parts Experts Group.
    Integrated Integrals.
    Zaltonic Electronics.
    Rokea Inc.
    Ionic Symphonic Protonic Electronics.
    Maxo Construction Toys.
    Periapsis Co. Rocket Supplies.
    Goliath National Products.
    Experimental Engineering Group.
    C7 Aerospace Division.
    Vac-Co Advanced Suction Systems.
    WinterOwl Aircraft Emporium.
    FLOOYD Dynamics Research Lab.
    Reaction Systems Ltd.
    Kerbal Motion LLC.
    Sean's Cannery
    Dinkelstein Kerman's Construction Emporium.
    StrutCo.
    The Kerbin World-Firsts Record-Keeping Society.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Więc jak, ktoś się pisze? Czy będą w kerbalach polskie akcenty? Nie zapomnijcie pochwalić się dziełem też tutaj!

4
Modyfikacje / RasterPropMonitor - Ożyw wnętrze swojej rakiety!
« dnia: Pią, 31 Sty 2014, 18:21:49 »
Spójrzmy na standardowy widok IVA. Parę kontrolek, okno, przepustnica, navball. Ogółem nie dość że nudno, to jeszcze mało użyteczne. Wiele osób choćby dla realizmu próbowało latać tylko na widoku z kabiny, jednak jest to bardzo trudne gdyż nie mamy o pojeździe zbyt wielu informacji.
Ale teraz już nie! Przedstawiam państwu modyfikację zwaną:
RasterPropMonitor
Pisane razem, to nie jest błąd :)

A co robi nam ten mod? Jednym zdaniem: dodaje do kokpitów funkcjonalne wyświetlacze. A co potrafi taki wyświetlacz? Tak po prawdzie, to chyba wszystko. A przynajmniej większość. Sam autor chwali się że łącznie można wyświetlić ponad 150 danych lub zmiennych z gry!

Wyświetlacze w kabinie samolotowej. Środkowy ekran to ulepszony navball, dolny to wykres jak zmieniała się wysokość pojazdu, a prawy to podgląd z kamery umieszczonej na spodzie pojazdu

Wyświetlacze są w pełni kompatybilne z takim modami jak choćby ScanSat (możliwość wyświetlenia pozycji pojazdu oraz mapy terenu, nawet przy 50-krotnym powiększeniu!) lub MechJeb (Można korzystać z jego funkcji bezpośrednio z kabiny). Ekrany zostały wprowadzone nie tylko w podstawowych kapsułach, ale również tych dostępnych w modyfikacjach:
-ALCOR capsule
-ANGARA Pack
-BobCat's historical craft packs.
-Falcon Command Cockpit
-Home Grown Rocket Parts


Oprócz wcześniej widzianej kamerki oraz navballa widać kolejny tryb: mapa powierzchni Muna zrobiona przez sieć satelit ScanSat

Do paczki dorzucona jest również kamerka. Możemy umieścić dowolną ich ilość na pojeździe, ale w jednym momencie może ich być aktywnych tylko, lub aż 9. Doki mają również wbudowane kamery które nie liczą się do ich ogólnej liczby, są dostępne z innej opcji.


Widoczna u góry kamera z doku, podczas zbliżania się do stacji kosmicznej



Rozumiem też że nagła nawałnica tylu opcji może trochę przytłoczyć, więc umieszczę dodatkowo małą
Instrukcję obsługi

Po menu poruszamy się korzystając z przycisków sterujących po prawej stronie. W kolejności od góry: przejście w górę, przejście w dół, wybierz, wróć oraz przełącznik.
Górną, dolną oraz lewą listwę przycisków tworzą przyciski aktywujące funkcje. Są to kolejno:

1. SMART - SMART ASS z mechjeba.
2. SELECT TRGT- Wybór celu oraz części z której kontrolujemy pojazd. Celem może być też pojazd czy nawet debris.
3. GRAPH - Wykres pokazujący zmianę wysokości zwykłej i radarowej na przestrzeni czasu.
4. ATT - Gimball, ale mający więcej funkcji niż normalny. Między innymi wyświetla pozostały czas do manewru, ile delta-v on potrzebuje i jak długo będziemy musieli mieć silniki ustawione na 100% aby go wykonać.
5. ASC/DES MAP - Dane przydatne do lądowania czy startu. Pozycja geograficzna, ciąg, masę, prędkości wszelakie, no i podgląd z sieci satelit.
6. ORBIT - Dane orbity. AP, PE, czas do AP i PE, inklinacja, od niedawna również pokazuje jak wygląda nasza orbita oraz czy nastąpi przechwycenie przez cel.
7. TARGET - Kamera z doku oraz dane do dokowania. Prędkości we wszelkich płaszczyznach, kąt podejścia. odległość.
8. INFO - informacje o pojeździe. Waga, pozycja, stan, czy nawet biom w którym jest i ile science jest na pokładzie
9. CREW/LOG - Lista załogantów lub dziennik lotu (to samo co pod F3)
10. RSRC - Zasoby. Paliwo, utleniacz czy choćby pożywienie lub woda jeśli gramy z podtrzymywaniem życia. Czyli kompatybilny z materiałami innych modów.
11. EXT CAMERA - Widok z kamer, przełączany pomiędzy dziewięcioma aktualnie aktywnymi.
12. TEST STBY - Test wyświetlacza oraz lista funkcji.

To chyba tyle. Nie mogę się rozpisać dokładniej o każdym z nich gdyż taka instrukcja zajęłaby pewnie dwa posty.

Download
Temat na forum: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

I nie bójcie się o to że jeśli mod przestanie działać uszkodzą się wasze pojazdy! Monitorki korzystają z ModManagera, więc jeśli coś pójdzie nie tak jesteście absolutnie bezpieczni, waszym craftom nie stanie się krzywda ^^

5
Dyskusje na dowolne tematy / Pochwal się pulpitem
« dnia: Pon, 27 Sty 2014, 23:35:24 »
Takie spore forum że aż dziwne że nie ma tego tematu. Kto chce niech pochwali się wyglądem pulpitu swojego komputera, można też dopisać linijkę czy dwie tekstu.

I Panowie, trzymajmy poziom, więc żadnych gołych/cycatych/hentajów (niepotrzebne skreślić)


Nie, nie korzystam z Win8. To jest tylko zmieniony wygląd, jak i pierdyliard innych rzeczy.

6


Flaga stworzona przez Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ, polecam inne prace tego artysty.



Drogi pamiętniczku!
Dzisiaj mija równo sto dziesiąty dzień odkąd wrzuciłem na forum jakieś swoje dzieło. PMB zajmuje mi tyle czasu że nie mam już go na własną grę w KSP. Wiele razy obiecywałem sobie że stworzę sobie coś do przetargu, ale zawsze kończyło się chęciami lub marnej jakości pojazdem. Ale parę dni temu postanowiłem że dość! Sięgnąłem pamięcią do swoich starych pomysłów i postanowiłem w końcu je zrealizować. Jak myślisz, spodoba się forumowiczom? Po tak długim czasie?






Jest rok 2064, 50 lat od pierwszych wielkich projektów kosmicznych jak PMB. Kosmos z nieprzyjaznej i niedostępnej dla kerbali pustki stał się po prostu kolejnym terenem zdobytym i ujarzmionym przez naród Kerbalski. Jak grzyby po deszczu wyrastały nowe agencje kosmiczne zajmujące się kosmiczną turystyką. Proste promy kosmiczne, orbitujące na LKO hotele. Sławne kurorty "Las Krateras" na Munie oraz "Zielona Laguna" na Minmusie. Dorocznie organizowane rajdy terenowe na Dunie, pokazy lotnicze na Eve, największe na świecie beach-party na Laythe. Trwa nawet budowa pierwszego kosmicznego miasta - Kertanic. Zasilane przez huragany Joola oraz olbrzymie elektrownie fuzyjne unosi się w jego gęstej atmosferze, a raczej lata stale zmieniając swoje położenie.
Jednak nikt nie zapomniał o starych wygach kosmosu. Gdzieś na zatłoczonym Kerbinie znajduje się placówka nr. 621 - StarGaze. Miasto które kiedyś znane było jako KSC - miejsce pracy Dawster's Space Laboratories, jednej z firm którym zawdzięczamy dziś całą technologię która pozwala na te kosmiczne budowle i konstrukcje, jeszcze paręnaście lat temu uznawane za niemożliwe cuda inżynierii. Razem z rozrostem późniejszej korporacji Dawster's Nova rozrastała się infrastruktura wokoło. Powstawały nowe laboratoria, hangary, dodatkowe miejsca startowe. Wydzielono specjalny teren który stał się osiedlem dla pracowników. Osiedle się rozrastało. Na początku przyjęło formę małego miasteczka. Jednak coraz więcej Kerbali sprowadzało się w te tereny szukając swojego szczęścia w życiu. Miasteczko zamieniło się w miasto, miasto w metropolię. Obecnie strefa 621 jest domem dla wielomilionowej rzeszy kerbali, a znaczący procent z nich pracuje dla Dawster's Nova.
W centralnym miejscu tego wielkiego tworu stoi olbrzymi wieżowiec noszący na sobie logo Dawster's Space Laboratories. Jest to siedziba firmy w której nadal trwają pracę nad rozwojem kosmicznej technologi oraz wiedzy o przestrzeni kosmicznej. Biura, laboratoria, malutkie poligony testowe. Wszystko to mieści się w tym liczącym przeszło półtora kilometra kolosie. Jednak na najwyższym piętrze znajduje się pokój inny. Sterylnie czysta biel ścian i podłóg miesza się z ogromną ilością leżących wszędzie planów. Mimo że niektóre z nich są starsze niż część pracowników DSL nadal mają wielką wartość naukową. Niebieskie arkusze papieru mieszają się z wszędobylskimi elementami elektronicznymi. Tu i tam można nawet znaleźć pręty paliwowe generatorów fuzyjnych. Atmosfera wypełniona jest zapachem cyny, kalafonii oraz krzemu. Pośrodku tego wszystkiego stoi biurko. Zwykłe drewniane biurko, to samo co 50 lat temu. Na biurku stoi lampka biurowa z żarówką. Żarówką! Od pół stulecia nikt nie produkuje już tych antyków. Skórzany fotel na kółkach miewał lepsze dni, ale nadal dobrze służy swojemu właścicielowi. Ale to tylko przedmioty. Najważniejsza jest osoba która z nich korzysta. Jest to nie kto inny jak...
Jeden z paneli sufitowych odłącza się i za pomocą robotycznego ramienia zjeżdża przed biurko. Jest to po prostu ekran komputera. Nieruchomieje parę centymetrów nad blatem i rozświetla się równie sterylnym co ściany błękitem. Z ukrytych głośników wydobywa się głos tak samo czysty i pozbawiony emocji jak właśnie te białe ściany.
-Masz jedną nową wiadomość! - ogłasza donośnie urządzenie
-Raport dotyczący wyników firmy w tym tygodniu. Udział na rynku agencji kosmicznych: 69%, wzrost o 1.24%. Dostępny kapitał: trzy tryliardy, osiemset dwa biliony, trzy... - ŁUP! Ekran asystenta obrywa kluczem francuskim który bez problemu rozbija go i zmusza do wycofania się w sufit.
Ręka która przed chwilą dokonała tego aktu wandalizmu przesunęła się w kierunku interkomu i przycisnęła jeden z przycisków.
- Katie, co ja mówiłem o tych blaszanych "asystentach" psia kość? - Zagrzmiał donośnie głos starego kerbala.
- Wiem szefie, ale przecież bez nich nie dowie się Pan o postępach firmy! - Odpowiedziała wystraszona sekretarka.
- A owszem dowiem się, jeśli tylko wyślesz tu mojego asystenta. TEGO PRAWDZIWEGO! - Zakrzyknął inżynier po czym rozłączył się z rozmowy.
- Zakichane roboty. Nigdy nie pozwoliłem zastąpić swoich pracowników automatami i nie zamierzam tego robić teraz - Wymruczał pod nosem.
Moment później do pracowni wkroczył młody chłopak z teczką w ręku. Stanął przed biurkiem i niepewnie się spytał:
- Można?
- Ależ proszę. - usłyszał w odpowiedzi.
Otworzył teczkę i zaczął dokładnie czytać wszelkie dane znajdujące się w tabelkach i wykresach. Zaprawiony w pracy pamiętał o tym aby pominąć informacje o finansach.
- Najnowsza seria silników atomowych SubTube okazała się wielkim sukcesem. Mamy zamówienie na paręnaście jednostek napędowych do pojazdów klasy A+, a nawet na dwa stosy klasy S. Oprócz tego notujemy wyraźny wzrost zapotrzebowania na kapsuły ewakuacyjne....-Raport trwał naprawdę dłuższą chwilę. Kiedy asystent skończył i gotował się do wyjścia został jeszcze zatrzymany przez swojego pracodawcę:
- A mój mały projekcik?
- Mówi Pan o Space Taxi? - Spytał niepewnie asystent.
- Właśnie tak chłopcze. Jak mu idzie?
Teczka została znowu otwarta, karty przeczesane w poszukiwaniu informacji o produkcji i sprzedaży projektu STXI.
- Produkcja trwa pełną parą w dwóch placówkach na terenie Kajwanu. Mimo to nie nadążamy z wypełnianiem wszystkim zamówień. Jest ich przeszło siedemdziesiąt tysięcy, głównie dla segmentu turystycznego. Przewidywania były trafne: mała i tania maszyna zapełniła lukę na rynku i znalazła ogromną ilość nabywców. Do końca miesiąca ma ruszyć wielka kampania reklamowa wersji konsumenckiej dostępnej dla zwykłych obywateli z kartą pilota kosmicznego najniższej klasy. To tyle. - Zakończył młodzik po raz kolejny zamykając teczkę.
- Dobrze, dziękuję, jesteś wolny. - Usłyszał pomocnik po czym wyszedł z pokoju.
Jedyny pozostały w pokoju kerbal wrócił do kreślenia planów. W tym samym momencie rozmawiał sam ze sobą w myślach:
- Hah! Wiedziałem że nie wyszedłem z wprawy. Mojej małej bestyjce tak dobrze się powodzi, a to dopiero rozgrzewka. Ten następny projekt dla wojska przyniesie ogromne zyski, ale przede wszystkim nareszcie dorobię się swojej serii krążowników. Oj jeszcze cały świat popamięta serię SuperNova! - Zakończył Dawster Kerman i ponownie skupił się na pracy nad swoją najnowszą zabawką: krążownikiem Sentinel...




Dawster's Space Laboratories prezentuje:
SPACE TAXI
Bo piechotą na księżyc nie zajdziesz



Pierwsza tak mała i oszczędna konstrukcja na świecie. Kosmiczna taksówka jest wstanie zabrać ze sobą do czterech pasażerów wraz z bagażami oraz pilota. Przedział bagażowy znajduje się na dachu wraz z anteną komunikacyjną, a kerbale są bezpieczne we wnętrzu pojazdu.


Specjalny system SafeLock pozwala bezpiecznie podróżować po przestrzeni kosmicznej nie martwiąc się o czynniki zewnętrzne. Space Taxi po zamknięciu wejścia jest nie do zgryzienia!


Mimo że pojazd posiada jedynie 700m/s delta-V to może zatankować na dowolnej stacji orbitalnej. Dwa doki pozwalają na łączenie się z każdą unifikowaną jednostką paliwową.


Kabina pilota jest wyposażona we wszelkie najnowsze technologie. Kamery zbliżeniowe, asystenty mikro-zarządzania pojazdem oraz ekspres do kawy. To wszystko dostajecie wliczone w cenę!

Nie chcesz kupować swojej własnej kosmicznej taksówki? Nic straconego! Punkty parkingowe Space Taxi Hub są obecne przy większości obiektów turystycznych na wszystkich planetach i księżycach układu Kerbolskiego. Ot, tutaj przykładowo mamy grupę czterech turystów korzystających z usługi Space Taxi koło sławnego łuku księżycowego:


Po załadowaniu swoich bagaży oraz wejściu do wnętrza pojazdu następuje zamknięcie systemu SafeLock...


A po nim odłączenie się od stacji parkingowej oraz start!



Za dziesięć minut będziesz mógł oglądać zachód słońca z orbity nad Munem. Prawda że łatwe? Zadowolenie klienta gwarantowane!



Nie zwlekaj, zamów swoją taksówkę już dziś!


Garść informacji:
Waga: 9.8t
Ilość części: 176
Załoga: Pilot plus czterech pasażerów
Zasoby: 1650 jednostek elektryczności, 95 jednostek monopropylantu, 166 jednostek paliwa wraz z 203 jednostkami utleniacza oraz 800 jednostek xenonu (domyślnie puste)
Delta-V: 706m/s
Użyte mody: KAS, Surface Lights, City Lights oraz RasterPropMonitor
Na orbitę doleci tylko na cheatach lub HyperEdit

Zdjęcia z garażu:
Przód: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Tył: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Bok: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Góra: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Dół: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Wszelkie komentarze mile widziane. Zarówno te dotyczące małego opowiadania na początku jak i samego pojazdu.

7
Własna twórczość / [OPOWIADANIE][PMB] Srebrny Glob
« dnia: Śro, 15 Sty 2014, 22:58:01 »
Na samym wstępie pragnę zaznaczyć że nie jestem autorem tegoż artykułu! MegaProize poprosił mnie o wysłanie tekstu pod swoim szyldem gdyż jak sam stwierdził "P-M-B=DawsterTM". I rację mu muszę przyznać.
Jak można łatwo zauważyć na wstępie, opowiadanie opisuje Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Nie ma co przedłużać, brawa dla autora, zapraszam do lektury!

Polish Munar Base oraz Battle Claw Space Laboratories przedstawiają
tekst autorstwa MegaProize, z poprawkami DawsterTM:

Srebrny Glob
Część pierwsza


Bill Kerman wpatrywał się zaciekle w dwa niebieskie słupki sterczące na ekranie niczym pylony podtrzymujące Kerman Gate. I tak samo jak stojąca za nim załoga Rude Boy'a 3 pocił się i gorączkowo odświeżał dane. Właśnie gdzieś tam na Kerbinie zarząd P-M-B decyduje o tym czy ich cały wysiłek zamieni się w kupę złomu. Wszyscy wiedzieli jak ważny jest przetarg. To właśnie on miał zaświadczyć o prestiżu ich firmy. A konkurencja i środki których użyto zastosowane nie były byle jakie! Szczególnie jeden konkurent był najpoważniejszym problemem.
Bill był jednym z pierwszych którzy zobaczyli zdjęcia potwora ze stajni Kadaf INDUSTRIES. Niby nie wiele cięższy bo różnica wynosiła raptem 7 ton, ale wielkość jednak ma znaczenie.
   Cała załoga jęknęła gdy słupek z podpisem "Megathor" nagle skoczył o jeden punkt w górę.
Cholerne cztery miesiące planów, budowy i testów. Matko boska cztery miesiące! Bill wiedział że już ich nie odzyska.
I wyobrazić sobie że już jeden wybryk mógł zniweczyć od razu wszystko. Jeden głupi zakład z załogą Megathora, czyj zwiad latający zaleci dalej. Oczywiście! Dron Rude Boy'a wygrał.
Zamknięcie orbity wokół Eve, na 45 jednostkach paliwa, to nie byle co. Tylko ogólna panika i bałagan spowodowany nieautoryzowanym lotem międzyplanetarnym był ogromny.
Niby są ustawy o regulacji ilości śmieci kosmicznych. Tfu! Kiedyś każdy latał hulaj dusza i nikt nie pisnął nawet słówka. A teraz? Każdy wie że obawiają się wojny.
Gdyby nie uprzejmość i dobre stosunki prawne z Eye of the Dragon Corp. byliby teraz w czarnym zadku Krakena.
   Dwie minuty trwały wieczność. Tylko jeden głos może dokonać remisu!
Nagle w kabinie zrobiło się czerwono. To słupki. Zatwierdzono wyniki głosowania.
Nikt nie wydał najmniejszego dźwięku.
Zapadła pełna goryczy cisza.
Bill odsunął się w fotelu do tyłu. Popatrzył w spokojną i majestatyczną tarczę Kerbinu. W końcu po długim oczekiwaniu się odezwał.
-Panowie, przykro mi to mówić, ale... wracamy.- Oczami wyobraźni zobaczył załogę Megathora otwierającą szampana w towarzystwie śmiechów i krzyków. Nie miał im tego za złe. Po prostu byli lepsi.
Największy horror przeżywała jednak załoga Kerb-Boat'a. Co z tego że mieli trzykrotnie mniejsze fundusze. Biedaki mogły zacząć się pakować już po pierwszych 15 minutach głosowania.
-Przynieść procedury sir?- zapytał Norrman. Bill popatrzył na smutną twarz młodego kadeta. To była jego pierwsza misja. Jego wspaniały wstęp do ukochanej części świata jaką był kosmos właśnie legł w gruzach.
-Tak, tak. I jeśli możesz to odłącz nadajniki. Nie mam ochoty na rozmowy z centralą.-
-Tak jest...-
Bill wstał z krzesła, podszedł do kantyny i nastawił wodę na kawę. Ukrył twarz w dłoniach. Nie chciał by podwładni widzieli jego minę. A może to on nie chciał widzieć ich?
-Rozejść się!- rzekł głośniej zastępca kapitana, Drake.
-Stary nie martw się!- Rzekł dziarsko- Za tydzień góra będziemy sączyć driny na Wunoali! Nie ma bata by szefostwo nam coś ucięło po tym wszystkim!-
Kapitan spojrzał na swojego zastępcę i zarazem najbardziej zaufanego przyjaciela. Nigdy nie odnosili się do siebie stopniem. No chyba że w żartach.
-Drake... Zrozum. Włożyłem w ten projekt całe moje serce. Często bywało że podczas budowy tej puszki to ja dyktowałem co i jak ma być. Doleciałem tym maluchem na księżyc i przez cały
 miesiąc dbałem bardziej niż o siebie... Nie mogę po prostu wrócić i zostawić go gdzieś na pustyni.-
-Przecież wiedziałeś na co się porywasz wraz z przyjęciem zlecenia z góry. Dlaczego nie podszedłeś do tego jak do zwykłej rutynowej misji?-
-Bo naszą prace ciężko nazwać rutyną...- Po czym złapał kubek i szybkim krokiem udał się do modułu kapitańskiego. I mimo że nic tego nie zapowiadało, to wszystko miało się jutro odmienić.

Nazajutrz

Procedury. Nie ma w świecie nudniejszego słowa. Nawet jego znaczenie jest szablonowe. Po co czyta te papierzyska? Przecież wszyscy wiedzą, że nijak mają się do rzeczywistości. Zawsze jest tak, że coś nie wypali. Albo dok nie domknięty. Albo klamra nie szczeknęła. Albo ładunek waży 80 kg więcej niż było wytyczone. To jest coś, czego jajogłowe z inżynieryjnego nie zrozumieją. Tą rzeczą jest przypadek.
-Kapitanie! Ciągle dostajemy informacje o próbie kontaktu z nami. Włączyć osprzęt czy dalej udajemy czarną dziurę?-
Bill westchnął. Wiedział, że prędzej czy później będzie musiał odbębnić niewygodną rozmowę z centralą. Woli jednak mieć towarzysza w niedoli.
-Tak załącz. Drake!!! Chodź no tutaj!-
-Sir! Zastępca Drake jest teraz na kontroli generatora pokładowego!- natychmiast odpowiedział Jimmy, chłopak z sektora naukowego.
-Cholera, męda jedna wiedziała kiedy się ulotnić...- zamruczał pod nosem.
W tym momencie zaświeciła się kontrolka oczekującego połączenia. Kapitan założył zestaw słuchawkowy i odebrał. Na ekranie pojawiła się ciemno-zielona ze złości twarz komandora Ruperta.
- Co wy kapitanie sobie myślicie IGNORUJĄĆ NASZE WEZWANIA!!!- Wyryczał do mikrofonu. Bill nawet nie ruszył powieką. Był przyzwyczajony. - Wywołujemy was myśląc że coś się stało. Planujemy już starty ratownicze, a wy po prostu nagle włączacie sprzęt? To jest nie dopuszczalne. I nie mam zamiaru pozostawić tego bez konsekwencji. Ja nie pozwolę żeby...- Komandor odsapnął. Mimo że sam kiedyś latał to teraz, w dowodzeniu, nieźle się zapuścił. Darmowa pizza w firmowym barze zrobiła z nim swoje. - Jednak na razie musimy odsunąć to na bok- Kontynuował - Sytuacja zmieniła się drastycznie po głosowaniu. A chwilę po nim jeszcze bardziej się pokomplikowało...-
Co? Było coś jeszcze? O co mu chodzi?
- W skrócie: zarząd P-M-B postanowił wdrożyć wszystkie 3 projekty.- Bill z wrażenia osunął się w fotelu dowodzenia. Dopuścili Rude Boy'a 3 i Kerb-Boat'a? Ale to oznacza...
- Oznacza to, że załoga zostaje wraz ze sprzętem na Munie. Jedyne co mogę na razie powiedzieć to żebyście zostali na pozycji. Rozkazy dostaniecie już tekstowo. Bez odbioru!-
Ekran znów stał się matowo czarny.
Bill nie miał pojęcia co robić. Myśli zderzały się i pędziły jak pociąg towarowy. W końcu się uspokoił. Zostają! Cała praca nie pójdzie na marne! Musi powiedzieć załodze! Wdusił przyciski interkomu i ogólnego kanału zewnętrznego.
-Zbiórka w module mieszkalnym za 15 minut!-

-Panowie! Mam dla was jedną wiadomość...- Bill uśmiechnął się połowicznie
-O! To rezygnujemy z klasyka: dobra i zła?- Jak zwykle Drake wyczuł że jest coś na rzeczy i widział, że jest to coś dobrego
-Owszem! Mam niebywałą przyjemność poinformować was, że wszystkie łaziki z przetargu zostały oficjalnie przyjęte.-
W kabinie zapanował wesoły gwar. Wszyscy składali się w gestach "Yeeeesss!!!", poklepywali po plecach i otwierali puszki KerbalColi wznosząc je w toaście. Jeden nadgorliwiec chciał otworzyć procentową wersję bąbelków lecz kapitan skutecznie zagrodził mu drogę.
-Mimo wszystko, Kadaf INC. dalej pozostaje oficjalnym zwycięzcą, więc radziłbym się uspokoić!-
Mimo surowości tonu sam się uśmiechał i pozwolił chłopakom trochę poświętować. W tym samym momencie zaterkotała drukarka laserowa i metodycznie zaczęła wypluwać z siebie kolejne stronice z rozkazami.
Bill wiedział, że na pewno wypełni je z radością.

Rozkazy były jasne. W związku z wydłużonym pobytem ustalonym na razie na 5 miesięcy oraz wykonaniem misji należało uzupełnić zapasy. Niestety jak wszystko inne i te rozkazy miały pewne wady.
Najbliższy międzynarodowy zaopatrzeniowiec był daleko na północy. Nawet gdyby do niego ruszyli to jazda okazała by się daremna. Z pewnością dowództwo nie wyłożyło by tak horrendalnych sum na zaopatrzenie. Fakt, mógł z nich skorzystać KAŻDY. Niestety pieniądze jakie sobie za to liczyli były absurdalne i często dwukrotnie przekraczały budżet całej misji, mimo że każda agencja kosmiczna co roku płaciła na ten projekt składkę. Zostało tylko ruszyć na zachód w stronę sektora niczyjego i doładować się na "Lemie" chociaż nie miał najmniejszej ochoty oglądać Boba.
Pchnął lekko przepustnice mocy. Generatory od razu odpowiedziały na pobór. Rude Boy powoli rozpoczął przygodę.


Drake spał mocno. Nawet bardzo. Jego dwóch podwładnych też. Dlaczego tylko oni? Odpowiedzią może być szklana butelka schowana za tym jedynym panelem ściennym z obluzowaną śrubką.
Owszem. Drake trochę zabalował w swojej kabinie ubiegłego wieczora, wraz młodszymi kolegami. Okazja była nie byle jaka, lecz mimo to wiedział że choć Bill jest jego najlepszym kumplem, to nie będzie tego aprobował jako dowódca. Jedno było jednak pewne. Przywołania do porządku uniknie.
A kaca nie. Przeklinał ile sił w myślach matkę naturę, że anatomia kerbala jest taka niekorzystna do tego typu zabaw. Bolała go głowa. A głowę miał dużą. Każdy wertep na srebrnym globie skutecznie odznaczał piętno na jego samopoczuciu. Musiał coś z tym zrobić.
Zakradł się do medycznego i wyjął z apteczki kremlon. Sole fizjologiczne w tabletkach szybko stawiały na nogi zarówno ciężko rannych, jak i poszkodowanych huczną nocą.
Pół-godziny później szedł raźnym krokiem do kantyny. Jeszcze bardziej się ucieszył na zmarnowane miny kamratów wczorajszej imprezy.
-Co tam młodzieży? Słabe głowy widzę?- Wyszczerzył zęby.
-Niech pan da spokój- Jęknął Kirk.
-A taki ci spieszno do szampana było! Hah!- Drake zaśmiał się i ruszył z jeszcze większym entuzjazmem na mostek. Zapowiadał się świetny dzień!
Nagle wszystko się zatrzęsło i zatrzeszczało. Drake wyrżnął się jak długi w korytarzu. Przez chwilę myślał, że to krew zalała mu oczy. Były to jednak czerwone lampy ostrzegawcze. Coś się stało i komputer to zasygnalizował.
Szybko się pozbierał i kilkoma susami dotarł do mostka.
-Cholera Drake! Mamy problem!- Krzyknął Bill.
-Przywaliłeś w coś? Chyba w meteoryt bo nasze 60 ton zabujało się jak na karuzeli!-
-Panie Kapitanie co się stał...- Zapytał z tyłu skołowany członek załogi.
-Nie gadać tylko mi lecieć i skontrolować systemy! Kirk sprawdź komputer i UCISZ TO DZIADOSTWO!!!-
-Tak jest!- Kerbal pobiegł do osprzętowego. Alarm ucichł.
-To co to do jasnej było!?- podjął zastępca
-Pieprznęło z prawej. Nic w nas nie uderzyło. Z taką mocą to by powłoki pozrywało.- Bill nacisnął interkom.- Norman! Ile na akcelerometrze?-
-8G na prawej stronie! Ale wszystko sprawne!-
-To bombę zrzu... CHOLERA BIIIIIIL!!!- Krzyknął Drake do wtóru błysku eksplozji przed nimi.
Ponownie zatrzęsło łazikiem. Kamienie dźwięcznie odbiły się od iluminatorów. Po wyjechaniu z chmury pyłu Drake załączył kamerę wsteczną. Zobaczyli wyraźny ślad po spalinach silnika rakietowego.
-Lądował ktoś i odpalone silniki odrzucili?-
-Gdzie tam, poinformowali by nas... To musi być coś innego.-
Kolejna eksplozja, tym razem trochę dalej. Dalej byli zagrożeni.
W końcu zobaczyli przyczynę. Wysoko na krawędzi krateru po którego dnie teraz jechali stał łazik. Byłby całkiem normalny, gdyby nie cała bateria rakiet na grzbiecie. Wystrzelił kolejną. I znów chybił. Na szczęście.
Jadden, jeden z mechaników przytomnie złapał joystick od optyki i przybliżył na obcy pojazd.
Charakterystyczna czerwona gwiazda. I napis: Związek Socjalistycznych Republik Kerbalskich.
-Kapitanie to ZSRK!!! Czerwoni do nas walą!- Krzyknął z przerażeniem kerbonauta.
-Mun jest strefą zdemilitaryzowaną! A oni strzelają! I jeszcze do nas! Obrali sobie nas za cel, jak jakieś kurde kaczki!- wydarł się równie przerażony Drake. Billowi też waliło w piersi. Jak nigdy.
-Zygzakiem! ZYGZAKIEM!!!-
To znacznie pomogło. Żadna rakieta nie walnęła bliżej jak 30 metrów. W końcu agresorowi skończyły się pociski. Wyraźnie ruszył do przodu, by ciężką szarżą staranować  cel.
 Mimo, że agresor zjeżdżał z górki i był lżejszy, to Rude Boy był po prostu szybszy. Pościg trwał nadal choć ZSRKowski łazik zostawał w tyle. Bill'a najbardziej jednak zaskoczył nagły koniec krateru. Po spektakularnym skoku Rude Boy osiadł dość mocno na tylnych legarach aż huknęło.
Zgubili ich. Nie było szans by zostali dogonieni. Rakietowcy mieli inne zawieszenie, a jedyny gładki zjazd był dobre 8 kilometrów stąd. Mimo huczącej w głowie krwi załoga powoli się uspokajała. Wszyscy zaczęli się śmiać. Śmiech w którym nie było ani krztyny wesołości. Po prostu rozładowywali nerwy.
-Niegrzeczny, a taki zdolny...- Drake z czułością pogłaskał skraj kabiny. Usiadł w nawigatorskim i towarzyszył swojemu przyjacielowi przez następne 3 godziny w żmudnej jeździe po zdradzieckim gruncie księżyca.

Kirk przyszedł do kantyny z  małą kartką papieru.
Bill oderwał się od jajecznicy, jajek w proszku, i odczytał notatkę. Była to rozkodowana rozmowa sprzed tego piekła z którego cudem wyszli. Widocznie radziecki łazik cały czas nadawał.
 Jej treść była następująca:
"-Baza! Łazik Zdwazda na pozycji. Widzimy potencjalny cel. Jakiś łazik... Jobtwojumać! Wielki jak niedźwiedź. Odległość 2 kilometry. Jakie rozkazy?-
-Pojazd państwowy czy korporacyjny Zdwazda?
-Chyba... Korporacyjny... Na pewno korporacyjny. Testujemy broń?-
-Dobra Zdwazda. Wal do niego. Ale nic nie zostaw. Żadnych śladów i żywych. Jak wam uciekną to nie myślcie o powrocie na Kerbin. Zrozumiano?
-Rozumiem baza. Tak wielkie bydle jeździ wolno jak cholera, nie uciekną. Uderzamy!-"

Na tym kończyła się rozmowa. Wiedzieli cwaniaki. Szukali czegoś do wgniecenia w ziemię mimo że to wbrew prawu i wszelkim normom.
Bill odstawił kartkę dopił herbatę. Drake właśnie sam kończył czytać.
-I jak sir? Dlaczego strzelali?- Zapytał się kadet Paul.
-Obrali sobie srebrny glob za poligon. A nas za cel. Żyjemy dlatego, bo nas nie docenili. Nie zostawię tego tak. Wszyscy muszą wiedzieć.
-Ale najpierw "Lem"?-
-Tak. Najpierw "Lem".-




Sam nie wiem kiedy pojawi się następna część. Ale drogi MegaProize, czekam na więcej!

8
Kampanie / [PMB] Wątek organizacyjny oraz archiwum.
« dnia: Wto, 14 Sty 2014, 01:25:31 »

    PMB - Polish Munar Base.
    Wątek główny niedawno uległ oczyszczeniu z wszelkich komentarzy, dyskusji czy niepotrzebnego off-topu który tak bardzo go zaśmiecał. W tym wątku, nadal dla was wszystkich otwartych nie będą pojawiać się same kandydatury, a jedynie wszelkie informacje dodatkowe, ogłoszenia czy również przetargi oraz wyniki głosowań. Tamten wątek pozostanie szeroko otwarty na wszelkie komentarze dotyczące kandydujących pojazdów.




    OPOWIADANIA, TEKSTY, INNE ZWIĄZANE Z PMB



    Archiwum
    Długo oczekiwane archiwum wszystkich konstrukcji. Wcześniej pracowałem nad inną formą, jednak PMB rozrósł się do takiej wielkości że nadrobienie wszystkiego po czasie 5 miesięcy jest pracą która zajmie następny miesiąc. Dlatego jednak zdecydowałem się na stworzenie swoistej bazy linków.

    Przetargi pogrubione oraz podkreślone to projekty które wygrały.

    PMB-1 [LEM]
    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    [/li][/list]




    OVERLORD




    KOSMODROM CERBERUS





    ARCHANGEL




    PRZETARGI SPECJALNE




    MATERIAŁY DODATKOWE:

    9
    Propozycje & Uwagi / [Zaakceptowane] Działy ogólne.
    « dnia: Nie, 05 Sty 2014, 00:42:40 »
    Spójrz na Ogólne>>Dyskusje ogólne. Teraz popatrz na swój dział Mody>>Dyskusje ogólne. Znowu na Ogólne. Znowu na Mody. Niestety, dyskusje ogólne modyfikacji są pełne tematów które powinny należeć do Ogólnych. Jednak gdyby zmienić nazwę Dyskusji ogólnych w dziale mody na "Dyskusje o modyfikacjach" problem by ten ustał.
    Siedzę na koniu.

    10
    Ot przeglądając te złe i zepsute amerykańskie internety natrafiłem na pewną okazję. Otóż pewna firma zajmująca się produkcją wszelkiego rodzaju bajerów i gadżetów z własnym nadrukiem oferuje zniżkę do 0.99$ za jeden produkt, z darmową przesyłką na cały świat! Za całe 3zł możemy mieć własną podkładkę pod mysz czy inne duperele, ważne by były z tej listy:
    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

    Jak załatwić sobie ten wspaniały Deal? Po pierwsze, rejestrujemy się na tej stronie:
    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Po aktywowaniu konta przechodzimy na wyżej podaną listę jeśli mamy ochotę na coś innego, lub od razu przechodzimy do podkładki pod mysz klikając "CREATE IT!" pod tym linkiem:
    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Tutaj możemy obudzić swoją duszę artysty i tworzyć wielkie i wspaniałe twory które przyozdobią nasze biurka.
    Po ukończeniu naszego dzieła godnego pędzla Mozarta zatwierdzamy wybór ("Add to Cart" a później już w koszyku "Proceed to Checkout") i uzupełniamy dane do wysyłki normalnie jak w każdym sklepie internetowym:

    Pamiętajmy aby opcję dostawy ustawić jako "Regular Airmail", inaczej zapłacimy spoooro więcej.
    I tutaj następuje magia. W pole oznaczone czerwonym kółkiem wklejamy kod
    Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Z099PLAY4XQYMCo nas upoważni do zniżki na wszystkie produkty z listy oraz darmową dostawę. Z pomocą tego kodu za zagraniczny transport oraz sam produkt zapłacimy łącznie jednego dolara, czyli całe 3 zł! Pamiętajcie oczywiście żeby wszystko sprawdzić przed zatwierdzeniem zamówienia!
    I tak oto możemy wycmokać hamerykańską firmę i mieć własną podkładkę czy tam brelok za 3zł.

    Pytanie co do obytych w temacie, jak wygląda sprawa z cłem? Doczytałem gdzieś że cło zaczyna się od 250 ojro, ale nie jestem 100% pewien.
    Moja rada ekspertów (dzięki Kadaf!) potwierdziła że jeśli paczka jest dla celów własnych użytkowych niekomercyjnych, i to przy tak niskiej wartości to cło może nas cłoknąć wiadomo gdzie.

    Ah, i podawajcie w odpowiedzi jakie projekty umieścicie na swoich podkładkach. Ot, z ciekawości.

    11
    Modyfikacje / KMP alpha 0.1 - AKTYWNY Multiplayer w KSP
    « dnia: Śro, 30 Paź 2013, 22:12:59 »
    Kerbal MultiPlayer
    v0.1.0 Work in Progress, Alpha
    Faza eksperymentalna pre-alpha, czyli najwcześniejsze wydanie jakie tylko może istnieć.

    Mod pozwala nam na właśnie na granie razem z przyjaciółmi. Serwer może założyć każdy kto tylko ma publiczne IP, lub jeśli gramy w sieci lokalnej LAN tudzież programy jak Hamachi. A jak to działa?
    Każdy gracz dostaje swoje uniwersum do gry. Możemy w nim robić praktycznie wszystko na co pozwala KSP. Do listy zakazanych rzeczy należy m.in. physic warp (timewarp jak najbardziej działa).
    Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy robić co tylko nam się podoba oraz kiedy podoba. Timewarp jest zezwolony, a trik polega na tym że po zakończeniu warpowania reszta graczy oraz my sami musimy zsynchronizować uniwersa. Trwa to parę sekund. Gracza który warpuje i jeszcze nie został z nami zsynchronizowany łatwo odszukamy po podpisie "In the future" na liście graczy. Ze strony technicznej to tyle, chyba nie chcecie żebym was zanudzał.

    Instalacja i korzystanie z clienta:
    Jeżeli mamy już wybrany serwer lub ktoś postawi go za nas na naszej głowie będzie tylko ciążyć kwestia zainstalowania clienta KMP. Pobieramy go Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ i instalujemy jak każdy inny mod. UWAGA! Plik save musi również zostać wgrany (jest w paczce). I radzę na niego nie wchodzić. Dodatkowo przy każdym wczytywaniu gry wyskoczy okienko o uszkodzonym/przestarzałym plikiem zapisu. Okienko to przeklikujemy, jeśli KSP będzie "naprawiać" save mod przestanie działać.

    Po uruchomieniu gry ujrzymy coś takiego:

    W okienku tym wpisujemy adres IP naszego serwera, port przez który się podłączymy oraz nazwę pod którą będziemy widoczni w grze. Przyciskając guziczek "Add" dodajemy serwer do listy. Od tego momentu możemy go wybrać oraz się do niego podłączyć. Po podłączeniu guzikiem "Connect" wejdziemy do gry:

    To nadal procedura wejścia. W tym momencie synchronizujemy się z graczami na serwerze. Jebediah Kerman stojący pośrodku KSC obok Launchpadu to nie jest błąd, i lepiej dla stabilności gry aby pozostał tam gdzie jest, nieruszany. Po synchronizacji przejdziemy gra z automatu przenosi nas do widoku Space Center:

    Nie wszystkie okienka muszą być otwarte na starcie. Po lewej u góry widzimy listę graczy oraz menu KMP. Tam też otwieramy chat, podgląd oraz kontrolujemy postępy innych graczy.
    U dołu po lewej widać podgląd. Klawiszem F8 możemy podzielić się z resztą serwera naszym obecnym widokiem z gry
    U góry po prawej mamy chat. Tutaj oprócz rozmów graczy można zauważyć komunikaty serwera.

    Cóż, to tyle! Od tego momentu możemy normalnie grać! Należy pamiętać że tak jak w zwykłym KSP, loty w atmosferze nawalają. Więc ew. konstrukcje samolotowe to zły pomysł, ale łaziki czy spacery kerbalami już jak najbardziej mogą być. Miłego WSPÓLNEGO kerbalenia!


    Instalacja i korzystanie z serwera:
    Jeśli chcemy zagrać, musimy mieć gdzie. Ktoś musi stworzyć serwer i udostępnić go innym. Instalację serwera zaczynamy od pobrania Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ archiwum. Wypakowujemy je w dowolne miejsce, w dowolny folder, jednak z samych plików gry trzeba przekopiować trzy pliki znajdujące się w "\KSP_Data\Managed\". Są to:
     * Assembly-CSharp.dll
     * Assembly-CSharp-firstpass.dll
     * UnityEngine.dll
    wrzucamy je w to samo miejsce gdzie wypakowaliśmy pliki. Aby uruchomić serwer należy włączyć plik *zdziwienie* KMPServer.exe *koniec zdziwienia*. UWAGA! Na systemach Windows 7 oraz Windows Vista musimy uruchomić go jako administrator.
    Pojawi nam się okienko konfiguracji:

    Po wpisaniu komendy ustawień możemy przestawić daną opcję lub wpisać jej nową wartość. Dostępne komendy to:
    P: Zmień port
    HP: Zmień port HTTP
    M: Zmień maksymalną liczbę graczy na serwerze
    J: Wpisz wiadomość dla użytkownika wchodzącego na serwer (można zostawić puste)
    IF: Wpisz informację o serwerze, najlepiej jego nazwę (można zostawić puste)
    U: Aktualizacje uniwersum na sekundę
    SH: Wysokość screenów w podglądzie
    SI: Częstotliwość screenów w podglądzie
    SV: Zapisz screenshoty
    AR: Włącz/Wyłącz auto-restart serwera
    AH: Włącz/Wyłącz auto-host serwera
    H: Uruchom serwer
    Q: Wyście

    Po ustawieniu wszystkiego jak nam się podoba uruchamiamy serwer. Teraz okienko powinno wyświetlić takie informacje:

    Jeżeli wygląda to dokładnie jak pokazano (kolor może się różnić) oznacza to że serwer już działa i można na nim grać. Dodatkowo jest dostępne parę opcji dla administratora w formie komend:
    /quit - Zamknij serwer
    /stop - Wyłącz serwer
    /list - lista graczy
    /count - liczba graczy
    /kick <nazwa użytkownika> - wyrzuć gracza
    /ban <nazwa użytkownika> - zbananuj użytkownika pod wszystkimi nickami pod jakimi się pojawi
    /save - zapisz uniwersum
    Jeżeli wpiszemy tutaj cokolwiek poza komendą, zostanie wyświetlone użytkownikom na chacie jako informacja od serwera.

    To tyle! Serwer stoi, możemy grać!


    Notka końcowa:
    Proszę pamiętać że jest to tak wczesna wersja modyfikacji że to aż boli. Ogromna ilość błędów, problemów, niedoróbek to największy minus. Jednak myślę że warto dać KMP szansę i cieszyć się wspólną zabawą z przyjaciółmi.
    Pamiętajmy też że mod najlepiej zadziała przy "czystym" KSP. Oznacza to brak innych save, modów czy pluginów. Instalacja prosto z instalatora. A i tak to nie gwarantuje stabilnej gry.

    Linki:
    Oficjalny temat na forum: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Link do clienta: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Link do servera: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

    Chciałem też podziękować użytkownikowi Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ za udostępnienie swojego komputera jako serwera oraz wspólne przeprowadzanie testów.
    Dla zainteresowanych polecam sprawdzić jego najnowszą zabawę dla forumowiczów, Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

    12
    Modyfikacje / Sterowanie KSP przez telefon - ROCCAT Power Grid
    « dnia: Nie, 27 Paź 2013, 18:51:01 »
    (Nie jest to stricte modyfikacja KSP, jedynie program który możemy wykorzystać)

    Sterowanie grą przez telefon. Czy to nie brzmi fajnie? Jednak mimo że funkcja to bardzo przydatna, dotychczas nie było widać na horyzoncie zbytnio takiej opcji, a już tym bardziej ustawionej pod Kerbale.
    Teraz już jest!
    ROCCAT Power Grid to darmowe oprogramowanie która pozwala nam ustawić makra klawiszy klawiatury pod buttony, które następnie ustawiamy w siatkę która pojawi się na ekranie naszego połączonego urządzenia z androidem. Oprócz tego na stronie internetowej programu można znaleźć bardzo dużą ilość już skończonych i dopracowanych siatek, w tym jedną dedykowaną właśnie KSP:

    Instrukcje co do instalacji i użytkowania znajdziemy też na tej stronie i wymagają one jedynie podstawowej umiejętności języka angielskiego.

    Link do strony: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Link do siatki KSP: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

    Jeśli gra nie odpowiada na sterowanie telefonem, należy odpalić Power Grida jeszcze raz, tym razem jako administrator.

    13
    UWAGA! CZYTANIE PORADNIKA MOŻE ZABIERAĆ ZABAWĘ Z SAMODZIELNEGO ODKRYWANIA ELEMENTÓW GRY!









    Robisz to na własne ryzyko










    Kerbal Rocket Science - Co, gdzie, jak i kiedy czyli poradnik dobrego naukowca
    ~~DawsterTM




    Paragraf pierwszy: GDZIE zbierać Science?
    Najkrócej mówiąc: wszędzie gdzie się da! O ile niektóre miejsca mają swoje wyjątkowe opisy (np. KSC, Launchpad) to ogółem można tereny badawcze podzielić na dwa rodzaje:
    -Biomy
    -Inne

    Ale czym są te biomy?
    Biomy, a raczej jeden biom to teren geograficzny na powierzchni planety lub księżyca (obecnie tylko Kerbin i Mun mają swoje biomy) który odróżnia się od innych biomów swoimi cechami. Każdy z nich to osobny teren pod badania, więc z każdego możemy od nowa czerpać punkty nawet jeśli znajdujemy się zaledwie 5 m od poprzedniego biomu.
    Przykładowe biomy to chociażby KSC, Launchpad, pustynia, wybrzeże, góry (Kerbin) lub bieguny, wzgórza, równiny (Mun)
    Co do biomów Munarskich, praktycznie każdy większy krater ma swój własny biom.
    Listę biomów dla leniwych można znaleźć na wiki, jednak polecam poszukiwać samemu co można odkryć.

    Spytają się dociekliwi, a co z resztą obiektów? Poza Kerbinem i Munem? Odpowiedź jest prosta: wszystkie pozostałe ciała niebieskie są całe objęte jednym biomem: Surface (powierzchnia). Nie jest ważne gdzie wylądujemy na Dunie, Ike, Minmusie czy Eeloo. Gdzie by to nie było, zawsze biomem będzie powierzchnia obiektu.

    A jakie są te inne miejsca do zbierania science? Jest to każde miejsce które nie jest biomem. Opierają się one na obiekcie na którym się znajdujemy. Myślę że te miejsca już mogę wyliczyć:
    -Powierzchnia
    -Niższe partie atmosfery
    -Wyższe partie atmosfery
    -Niska orbita
    -Wysoka orbita

    Jak łatwo można zauważyć, wychodząc na wysoką orbitę Kerbinu a następnie obniżając się o każdy poziom w dół aż do samej ziemi można zdobyć pięć razy dane z tych samych czujników. Dodając do tego biomy lub odwiedziny na różnych obiektach w jednym locie wychodzi że jednym urozmaiconym lotem można nabić rekordowe ilości puntów (Sam za jeden lot sondą nabiłem prawie 6000).

    Oprócz tego są sytuacje wyjątkowe, jak np. lot na orbitę lub raport EVA podczas kiedy kerbal znajduje się w niecodziennej lub niebezpiecznej pozycji, np. na drabince do góry nogami.



    Paragraf drugi: JAK zbierać Science?
    Opcje są dwie: zabranie wszystkich danych ze sobą lub przesłanie ich nadajnikiem.  Kiedy pierwsza opcja pozwala wyciągnąć z badania najwięcej ilości danych przy jednym podejściu, to znowu po przesłaniu wyników eksperymentów nadal możemy korzystać z czujnika który w innym przypadku byłby "zablokowany". Jeden czujnik może naraz przetrzymywać tylko jedne wyniki badania, przeprowadzenie nowych na nim usunie stare. Można jednak oczywiście przyłączyć więcej niż jeden czujnik danego rodzaju (np. ja latałem stale z 4 pojemnikami na Tajemniczy Glut).
    Kontynuując temat transferu, przesył danych kosztuje nas czas i energię elektryczną. Czas możemy zmniejszyć montując mocniejsze anteny (wiele anten nie da nam mniejszego czasu, a jedynie pozwala na wykonywanie więcej niż jednego transferu w danym momencie), jednak na prąd trzeba już sobie zapracować. Jakby tego było mało, tylko raport załogi jest dostarczany transferem w 100%. Reszta w najlepszym przypadku straci 10% wartości eksperymentu (zamiast 10 pkt dostaniemy 9), w najpopularniejszym 40%, a w najgorszym to aż 80% strat. ALE! Transfery można powtarzać! Jeśli straty wynoszą 80%, to po dwóch transferach będzie to już tylko 80% z 80%, czyli 64% strat. Dalej kolejno to 52%, 40%, 32% itd.
    Stale powtarzając transfer można zebrać więcej science niż dostarczając wyniki osobiście na Kerbin, więc jeśli pozwala nam tylko na to czas i elektryczność, lepiej jest stale transferować raz po raz.
    Inna sprawa że przy paru czujnikach ciągłe transfery potrafią zabić nudą, a i takie spamowanie przesyłem psuje trochę zabawę z gry.

    UWAGA! Raportów EVA oraz próbek zebranych przez załogę nie da się transferować.



    Paragraf trzeci: CZYM zbierać Science?
    Dostępne są próbki, raporty i czujniki.
    Próbki i raporty dostępne są od samego początku. Aby zebrać próbkę trzeba wyjść kerbalem z kabiny, dotrzeć do powierzchni obiektu i przycisnąć go prawym przyciskiem myszy. Zebranie próbek to opcja "Take surface samples". Próbki są bardzo dochodowym źródłem punktów przez całą grę, jednak nie mogą być transferowane i mogą być zbierane tylko przez załogę, więc wyklucza to zbieranie kamyków przez bezzałogowe łaziki.
    Drugie źródło punktów to raporty. Pierwszy to raport załogi. Aby go uzyskać należy podczas lotu przycisnąć prawym przyciskiem myszy na kabinie z załogą i wybrać opcję "Crew Report". Drugi raport uzyskamy podczas EVA w taki sam sposób jak pobieranie próbek, tyle że można to zrobić też w kosmosie i locie. I tak samo jak próbki, raportu EVA nie można transferować.

    To są pierwsze dostępne źródła punktów. Jeśli chcemy dokładniej wykorzystać dostępne biomy lub zdobyć większe ilości punktów sięgamy po czujniki, które jednak trzeba odblokować. Z każdego z nich korzystamy przyciskając prawym przyciskiem myszy i wybierając odpowiednią opcję w menu. Lista jest ustawiona chronologiczna według czasu odblokowania czujnika:

    (Nazwy to moje osobiste określenia, a nie oficjalne tytuły)
    1. Tajemnicza Galareta (Mystery Goo Containment Unit)
    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Pierwszy dostępny czujnik. Galaretka jest pocieszną substancją która często daje nam ciekawe informacje. Można z niej korzystać w dowolnym momencie.
    Ilość punktów: niska

    2. Mini-Laboratorium (SC-9001 Science Jr.)
    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Puszka wypełniona różnymi substancjami, materiałami, stworzeniami i kerbale raczą wiedzieć czym jeszcze. Jej reakcje na różne warunki są jeszcze ciekawsze niż galarety. Z laboratorium można korzystać w dowolnym momencie.
    Ilość punktów: średnia/wysoka

    3. Termometr (2HOT Termometer)

    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Po prostu termometr. Nie sugerujcie się temperaturą przez niego podawaną, moment przed zderzeniem ze słońcem wskazywał -201o. Nie działa na tylko na wysokiej orbicie.
    Ilość punktów: niska

    4. Barometr (PresMat Barometer)
    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Następny prosty czujnik. Zbiera dane na temat atmosfery. Jak można łatwo się domyśleć, działa tylko w atmosferze i na powierzchni obiektów z atmosferą.
    Ilość punktów: niska.

    5. Sejsmograf (Double-C Seismic Accelerometer)
    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Mimo że opis i nazwa części wskazują że może również działać jako akcelerometr podczas lotu, nigdy nie udało mi się uruchomić go właśnie w taki sposób. Ale za to jako sejsmograf działa wspaniale, i jak to sejsmograf do działania musi stać na powierzchni obiektu.
    Ilość punktów: wysoka

    6. Miernik siły grawitacji (GRAVMAX Negative Gravioli Detector)

    Mierzy siłę z jaką przyciąga nas obiekt wokoło którego orbitujemy/na którym stoimy. Można z niego korzystać zawsze na powierzchni i na niskiej orbicie.
    Ilość punktów: wysoka

    7. Czujniki samolotowe (Sensor Array Computing Nose Cone)
    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Zestaw czujników zaprojektowanych z myślą o samolotach. Ale posłuchajcie mnie dobrzy ludzie, przyczepiajcie go do wszystkiego co leci na obiekt posiadający atmosferę! Zbiera ogromną ilość punktów (rekordowo zanotowałem 1600 za jedno badanie) i posiada transfer z zaledwie 10% stratą. Można z niego korzystać w atmosferze na dowolnej wysokości oraz na powierzchni.
    Ilość punktów: EKSTREMALNIE WYSOKA

    (Zdjęcia zapożyczone z Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ)



    Myślę że to już wszystko co trzeba wiedzieć podstawach zbierania punktów nauki. Jeśli ktoś znajdzie lukę w opisach lub inny błąd czy brak, niech spokojnie zwróci uwagę a poprawię.  A teraz moje drogie kerbale, pakować się do rakiet i pchać postęp do przodu!

    14
    Dyskusje na dowolne tematy / 40 lat minęło...
    « dnia: Sob, 12 Paź 2013, 14:26:54 »
    No, może trochę mniej
    Jest 14.26, 12 października 2013 roku (przynajmniej w momencie pisania postu)
    Dlaczego to ważna dla mnie data?
    Pierwsza kopia KSP którą posiadałem, zakopana gdzieś głęboko na dysku. Stara wersja 0.17, jednak najważniejsza jest chyba data utworzenia
    14.26, 12 października 2012.
    Dum dum dum, właśnie stuknął mi w kerbalach pierwszy roczek!

    Ale coby to nie był chwal-post, pytanie do was forumowicze. Jak długo już gracie w KSP?

    15
    Niedługo przed zainstalowaniem modów KAS oraz KerbPaint, w oczekiwaniu na zakończenie się przetargów PMB rozpocząłem budowę malutkiej placówki na Minmusie. W planach mają to być zaledwie dwa, może trzy obiekty. Załoga złożona z garstki kerbali, może nawet zaledwie jednego. Zadanie: tylko jedno, ale proste. Rozsyłanie i kontrolowanie sond nad Minmusem.
    Ze względu na to że całość była robiona czysto z nudy, zdjęć z budowy mam minimum. Zaledwie parę.

    Dwa jedyne zdjęcia na których znajduje się główny punkt bazy jeszcze przed dotarciem paczki sond. Moduł zbudowany wokół baku paliwa robiącego za balast składa się głównie z małego pomieszczenia mieszkalnego dla zarządcy bazy, dojścia do tego pomieszczenia, oraz wysokiego masztu nadawczo-oświetleniowego z czwórką paneli słonecznych, z czego tylko dwa są otwarte. Pozostała para została zamontowana przypadkowo i jako nadkomplet stanowi zasilanie awaryjne w przypadku awarii podstawowej dwójki.
    Podczas lądowania stracono jeden z reflektorów na maszcie.


    Paczka sond MinPWP. Wokół głównego trzonu zamontowane jest osiem sond uniwersalnych. Mogą zarówno orbitować, jak również wylądować na powierzchni księżyca. I to wielokrotnie! Każda z nich posiada łączne delta-v wynoszące 1350m/s, więc mogła by nawet dotrzeć do Kerbinu, wrócić nad Minmus i jeszcze by został spory zapas.


    Od tego momentu do akcji wkracza modyfikacja KerbPaint oraz KAS. Musiałem je przetestować w jakiś sposób, dlatego wybór miejsca testów padł właśnie na MinPS. Mała placówka, brak wielkich wymagań. Wystarczyło posłać mały lot serwisowy z dostawą części, w tym brakującego reflektora.
    Ale to byłoby zbyt proste. Musiałem wykorzystać potencjał drzemiący w możliwości malowania oraz szeroko pojętej modyfikacji pojazdów oraz łączenia ich w całe sieci. Potrzebowałem czegoś większego. Tak powstał

    MinSS* "Slug"
    *SS oznacza Service Spaceship, a nie powiązania nazistowskie
    Myślę że to pierwszy na świecie, a przynajmniej na forum Prom-Transporter-Lądownik-VTOL-Łazik z możliwością dokowania.

    Zdjęcie pierwszego prototypu.

    Zadanie było proste. Statek z ładunkiem stanowiącym skrzynie wypełnione sprzętem potrzebnym bazie miał dolecieć i wylądować o własnych siłach na Minmusie (dodatkowo musi być przystosowywany do zrobienia tego samego na Munie). Tam już jako łazik dotrze do bazy, rozstawi sprzęt a trójka jego załogantów pomoże przy montażu. Następnie za pomocą silników dodatkowy wystartuje pionowo, a po nabraniu bezpiecznej wysokości przełączy się ponownie na lot za pomocą silników atomowych.

    Planowana była jeszcze możliwość lądowania na Kerbinie, jednak uznano to za zbyt kosztowne aby pojazd wracał po każdej misji na planetę. O wiele lepszym rozwiązaniem będzie stworzenie dlań stałej przystani na orbicie gdzie będzie mógł zatankować oraz pobrać nowe dostawy do placówek na obu księżycach.

    Mimo że na takiego nie wygląda, Slug jest lekką maszyną. Przy wadze ok. 35t. jest wręcz leciutki jak na realia KSP. Dlatego też transporter nie wymagał wielkich nakładów mocy i paliwa.

    Gdyby cały lot odbywał się na silnikach atomowych delta-v wynosiło by 2200m/s, co w pełni wystarcza do lotów na Mun czy Minmus. Jednak trzeba dodać do tego paliwożerne silniki pionowego startu, których spalanie tylko częściowo jest nadrabiane przez zmniejszenie się wagi po pozbyciu się ładunku.


    Przejdźmy do samej misji. Z lądowaniem nie było problemów. Aby mieć czas i miejsce na testowanie możliwości jezdnych pilot posadził maszynę 12 km od bazy.



    Wszystko działa jak należy. Prędkość podróżniczą dziesięciu metrów na sekundę można w warunkach Minmusiańskich uznać wręcz za rekordowy pęd. Większość łazików jest zbyt lekka lub niestabilna aby koła miały przyczepność wystarczająca żeby choćby się ruszyć.
    Do bazy Slug dojechał już wieczorem, dlatego wszystkie prace przesunięto na następny dzień.

    Ranek dnia następnego. Praca zaczęła się z kopyta. Jeden z załogantów zajął się przemalowywaniem paczki sond, podczas gdy pozostała para męczyła się z przenoszeniem paczek zaopatrzenia. Nawet w warunkach Minmusiańskiej grawitacji kerbale ledwo potrafiły poruszać się z takimi ładunkami na plecach. Gdyby miały przenosić te same ładunki na Munie, nie obyłoby się bez potrzeby użycia specjalnego sprzętu.

    Zarządca bazy już wychodzi ze swojego "mieszkanka" aby pomóc przy montażu, a nasz "artysta-malarz" zmierza w kierunku głównego modułu w celu upiększenia go tak samo jak MinPWP. Woły robocze dalej noszą sprzęt.

    Łącznie paczek jest sześć. Zawierają dokładnie:
    Łączniki prętów usztywniających - 16
    Przewody paliwowe - 16
    Krata kostka mała - 8
    Reflektory długie - 5
    Łączniki gruntowe - 4
    Baterie Z-100 - 4
    Reflektory szerokie - 4
    Generatory RTG - 2
    Wlewy paliwa - 2
    Krzesełko zewnętrzne - 1


    Kerbale uwijały się jak mrówki w mrowisku aby rozstawić wszystko jak należy. Łączniki gruntowe przytwierdzone zostały do podłoża, a po przyczepieniu portów przewodów paliwowych ustanowią połączenie między rdzeniem bazy a paczką sond. Dodatkowo każdy następny pojazd który przybędzie do placówki również będzie się mógł podłączyć do tej niby sieci lokalnej.

    Całość jest już prawie skończona. Trzy główne łączniki łączą MinPS, MinPWP oraz MinSS, a jeden hub dodatkowy stanowi równocześnie awaryjne połączenie oraz mały zapasowy generator dla oświetlenia zamontowanego na każdym z łączników.
    A co robi ten kerbal na szczycie masztu? No to chyba oczywiste że montuje feralny reflektor ^^



    Kiedy kończono już ostatnie prace zapadał wieczór. Po zapadnięciu zmroku nastąpił test oświetlenia. Wszystko działa jak należy! Wymieniony reflektor, oświetlenie na łącznikach, nawet dodatkowe lampy domontowane ot tak na MinPWP. Cóż,  nad ranem trzeba będzie już wracać na orbitę.



    Pora wracać! Start i uniesienie na silnikach pionowego startu, przechył w odpowiednim kierunku oraz przełączenie się na silniki główne z pełną mocą. Procedura jest dość prosta, jednak wygląda efektywnie.
    Patrząc od góry Slug wyglądał jak kosmiczna ciężarówka opuszczająca planetę. A może właśnie jest taką ciężarówką?


    Powrót na orbitę a potem na Kerbin to już tylko jeden krótki manewr. Na orbicie zaplanowane jest tankowanie oraz dołączenie specjalnie zaprojektowanego baku dodatkowego, gdyż tym razem paliwa ledwo wystarczyło na ustabilizowanie orbity nad planetą.


    Parę godzin później nastąpiło zbliżenie. Było na tyle niecodzienne, że dwufazowe. W pierwszej fazie tanker zadokował standardowo, frontem i uzupełnił baki Sluga...


    A w drugiej fazie odłączył niepotrzebny zapas paliwa, obrócił się na silnikach RCS i ponownie zadokował, tym razem bokiem stając się nowym elementem statku. Teraz pojazd jest gotowy do drogi na Mun!

    UWAGA!
    To nie koniec tej misji. W najbliższym czasie dorzucę jeszcze raport z lotu na Mun oraz informację o tym jak tak sprawuje się KAS.
    Oprócz tego pracuje nad specjalnym przenośnikiem/transporterem lądowym paczek z zaopatrzeniem na Mun, gdyż same kerbale nie dadzą sobie rady.


    To tyle na dziś, do usłyszenia (przeczytania?) niebawem!

    Strony: [1] 2 3