Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - mrdzarek

Strony: [1] 2 3 4
1
Pamiętam te stracone godziny przed PC-tem, zarwane nocki, cieszenie się z udanych rzeczy stworzonych  w KSP.
W czasie tego, gdzieś tam wytworzył się mój pierwszy ,,udany'' wahadłowiec ,,Karaś''. Aż się ,,łeska'' w oku kręci.


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Wielu okrzyknęło go ,,Trumną kosmiczną'', trudno z tą tezą się nie zgodzić. Ale na tamte czasy ,,stworów'' była to znakomita maszyna.
Szybowała niczym orzeł, i wykonałem dużo lotów próbnych oraz załogowych na orbitę

W obecnej postaci wahadłowiec nie miał by prawa bytu, konstrukcja przestarzała i nie wystarczająca by podołać nowym zadanią. ale czuję sentyment do tej maszyny, dlatego odwzorowałem go jak tylko mogłem w obecnej wersji gry..

I taka krótka historyjka związana z tą maszyną :)

Pewnego dnia ,,Prezes'' rozkazał rozpoczęcie nowego programu kosmicznego, który by miał na celu wynieść satelity na orbitę.

Prezes przemawia na spotkaniu:

Cytuj
Słuchajcie obywatele, prezydent ,,Kerbos'' obiecał ludowi nowy,szybszy i lepszy ,,KerbNet''.
Pierwsze Satelity komunikacyjne zostaną nam Do agencji Dostarczone, naszym zadaniem będzie dopchanie ich na orbitę i serwisowanie. Tylko teraz jak dostarczymy je na wysoką orbite. Nasze rakiety aż tak daleko nie sięgają :( A prosić ,,NASA'' o pomoc to ostatnia rzecz którą zrobię!!
 



Cytuj
Bob Kerman:

Wyślijmy każdą satelitę rakietą

Cytuj
Prezes:

Każda rakieta jest jednorazowa, a budowanie kolejnych generuje duże koszty. więc jak wysłać, tanio i w każdej chwili móc serwisować

Cytuj
Jeb na to odpowiada, unosi głos:

Panowie!, Kiedyś pewna firma prowadziła swój program kosmiczny, zbudowali oni dosyć tanio Swój wahadłowiec, jak na tamte czasy był on super!

Cytuj
Prezes:

Pamiętam, patrzyłem z zachwytem na ten start!, Lecz o ile wiadomo koszty serwisowania były nie opłacalne, a maszyna teraz by była do remontu i do przebudowy. Ale tak To dobry pomysł na start, Tylko zostanie kwestia opracowania nowej metody wysyłania, bo pierwotna zakładała przytwierdzenie olbrzymich rakiet, a dwa takie starty nie wystarczą na wysłanie 8 modułów.


Cytuj
Jeb:

Bez problemu Mietek w garażu poskłada pojazd do kolejnego startu, już zbieram ekipę, tylko panie prezesie, gdzie jest ta legenda?

Cytuj
Prezes:

Firma zezłomowało go, a beneficjentem był ,,Marek'' Ksywka Krzykacz, razem z ,,Siwym Edkiem'' Odebrali i zabrali go na złomowisko, Ale bez obaw, znam ,,Stalowego'' właściciela i chętnie odsprzeda nam okaz.

Prezes wykonał Telefon i na drugi dzień kazał Ekipie odebrać pojazd, który został odpowiednio przygotowany do transportu.

Po dojeździe na miejsce Jeb i ekipa spotkali Edka i Marka, którzy  pomagają w transporcie promu aż do warsztatu u ,,Mietka''

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Cytuj
Jeb rozmawia z Markiem: JEB:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Wahadłowiec jakiś wybrakowany

MAREK:

A złomiarze przed nami już rozkradali i cieli ten samolot, pamiętam jak dziś kiedy go odbieraliśmy, to były czasy.. A teraz co chcecie zrobić z tym wrakiem?

JEB:
Przywrócić do służby, i to nie jest samolot tylko prom

MAREK:
Ma skrzydła i ogon

JEB:
koniec gadania, zawijamy chłopaki się

MAREK:
Zaraz, nie mówił wam prezes, Jadę z wami, ten samolot jest wypożyczony.
Będę nadzorował przebudowę promu..

JEB:
Dobra, ale masz nic nie ruszać!

Po dojechaniu do warsztatu, za pomocą młotka, spawarki, nitownicy przebudowano prom do pierwszego lotu

Prezes zadowolony, Raport złożony przez ,,JEBA'' ukazywał wykaz kosztów oraz części użytych.


Kiedy już zamontowano Prom do Rakiety ,,STRATON'' nie było już odwrotu. Prom jednak zawiódł oczekiwania.
Mimo dobrych rokowań, Masywny ,,kloc'' Nie osiągną orbity a koszty wystrzelenia były ciągle wysokie.

kilka fotek z lotu próbnego:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ



Prezes po locie próbnym znów wezwał do siebie ,,Jeba''
Cytuj
PREZES:

dostałem twój raport i wydał mi się obiecujący, Lecz prom generuje i tak wysokie koszty, gdyż rakieta jest za duża i dalsze jej używanie mija się z celem!

JEB:

Prom jest starą konstrukcją, wymagającą przebudowy, Waga to 43 tony własnej bez ładunku

Prezes:

Masz zielone światło na dostosowanie promu di naszych wymagań

JEB:

SPOKO :)

Jeb, Marek, Edek, wrócili do garażu u Mietka i za pomocą ,,boszki'' , młota ,,Abrahama'', przecinaka demontują zbędne elementy i rozpoczynają dokładną penetracje promu... Co z tego wyjdzie?

Kolejna historia będzie w nowym poście gdyż przebudowa promu, będzie uznana jako nowy statek :)




2
Statki kosmiczne / Wahadłowiec KARAŚ ESSCENTIALS + opowiadanie
« dnia: Śro, 09 Kwi 2014, 22:44:27 »
                                                         Następca wahadłowca Karaś już gotowy!

Jak pamiętamy starego i wysłużonego wahadłowca Karaś, który był nie zawodny ale i nie pozbawiony wad.
Jak i zresztą pamiętamy zaangażowanie wiele firm z zewnątrz na jego budowę,
(czytaj Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ)
lecz od tamtego czasu wiele się zmieniło a mianowicie zewnętrzne firmy się wycofały, PAK jest na skraju bankructwa,
PIL się wycofało (brak funduszy) a PCJP najważniejszy inicjator projektu zbankrutował  i zostawił projekt w rękach instytucji publicznych.. Jednak prawa i sam projekt przejeła nowa tajemnicza instytucja, która widzi potencjał w tym projekcie i postanawia wznowić program wahadłowca karaś.

Przedstawia ofertę prezesowi firmy Dżarek SPACE CONSTRUCTIONS
I wyjaśnia że ,,polska myśl techniczna, nie może odejść w zapomnienie'' Po ostatnim wahadłowcu Herkules nie ma śladu
i ucichło o ewentualnych misjach kosmicznych, Lecz DSC po 2 latach nieobecności i zawieszeniu firmy przestało się zajmować
projektami.. Ale mimo to  doszło do fuzji pomiędzy tajemniczą agencją i DSC,  odkurzono biura projektowe !!

TAK jest DSC wznawia działalność!! Tak duży projekt wymaga dużego wkładu pieniężnego.
Na poczet projektu uruchamia firma zasoby awaryjne i wysprzedaje wszystkie nie używane prototypy i te co ukończyły misje..
Tajemnicza instytucja i DSC natychmiast zaczynają współprace i projektują samodzielnie ,,nowy wahadłowiec, oparty o dostępną nową technologie a mając na uwadze stare projekty KARASIA''
Podjęto decyzje budowy nowego wahadłowca bo starego nie opłaca się na chwile obecną modernizować.

Bo blisko 8 miesiącach współpracy zaprezentowano prototyp nowego ,,twora'', czyli następce polskiego wahadłowca KARAŚ.

fotorelacja z publicznego pokazu nowego następcy wysłużonego wahadłowca KARAŚ..

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Publiczne porównanie starego typu karaś z nowym następcą wahadłowca ochrzczonego nazwą
KARAŚ ESSCENTIALS
Jak dowiedzieliśmy się nie zdecydowano się na ulepszenie starego karasia ponieważ by to wymagało na chwile obecną
dużego nakładu finansowego- tak tłumaczy kierownik projektu

Pytamy zatem szefa czym wyróżnia się nowy wahadłowiec
hehe został zbudowany na opartych nowych technologiach
a dzięki temu mógł zyskać wielkość i ładowność
Lecz opieraliśmy się na starych projektach karasia,
ale mieliśmy świeży punkt widzenia na prom i zostały zastosowane
odmienne nowinki techniczne niż w ,,starym promie''
No i ostatecznie osiągnęliśmy widoczny tutaj efekt naszych starań


Pytanie padło o los starego wahadłowca

Nie mamy obecnie planów co do dalszej eksploatacji tego promu, a modernizacja do następnej
misji na chwile obecną nie wchodzi w rachubę choć nie wykluczamy żadnych tych opcji, przypomnę i mam nadzieje
zaspokoję państwa pytania: że dostosowanie do obecnego poziomu i standardów technologicznych
wymagało by całkowitej i skomplikowanej przebudowy systemów promu co wiązało by za sobą duże koszty, a
wymagania stawiane dziś są wysokie. Więc aby projekt nie umarł postanowiliśmy zbudować
całkowicie nową koncepcję i projekt który sprosta i zaspokoi szereg stawianym przed nim wymogą


Zakończenie konferencji i pokazu upamiętni jutrzejszy próbny 1 lot nowych systemów a zarazem
zadebiutowanie nowego standardu rakiety nośnej o dużej pojemności.

          Następny dzień - Dzień startu, dziewiczego rejsu po orbicie kerbinu.

przemowa prezesa
Dzisiaj nie pokażemy w pełni gotowego promu, lecz prototypu który jest w fazie dalszej budowy, lecz na dzień dzisiejszy możemy przyznać że zrobiliśmy wspólnymi siłami coś wielkiego, start jest relacjonowany przez obecne tu media

Rejestrator pokładowy
odliczanie 10-9-8-7-6-5

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
start- Nie możemy się teraz wycofać!


I maszyna wystartowała, obecnie nie mając żadnych problemów



Dalszy lot był się bez problemów, lecz na wysokości 45km nad kerbinem, niepokojąco konstrukcja
się przechylała

[rozmowa z kokpitu]

- kerbin mamy problem, testowa rakieta nośna musi być odczepiona
  bo po spaleniu paliwa prom przeważa i zejdziemy z kursu!

Centrum dowodzenia zezwala na ręczne odczepienie rakiet pomocniczych, przelejcie
pozostałe paliwo do głównego zbiornika




Paliwo zostało przelane, odczepiamy, lecz zboczyliśmy z ustalonego kursu!
Tu centrala badamy sytuacje, ustalamy nową trajektorię



zrobione, pełna moc ! i udajemy się na wyznaczony kurs



Dalszy plan lotu przebiega dobrze z lekkim poślizgiem spowodowanym
błędnym wyważeniem głównych rakiet pomocniczych

Lecz nie mogło by być tak barwnie jak się mogło wydawać,  spóźnione manewry przyczyniły się
do zboczenia z planowanej trasy i w rezultacie spowodowało to dłużą prace silników a co za tym idzie
spalanie większe paliwa !



[Rozmowa]

zobacz Jeb koniec zaraz paliwa !
a manewr nie został jeszcze ukończony


Jeb postanowił nie przerywać misji i zaryzykował ,,paliwem na deorbitacje''  dokończenie manewru tworzenia orbity,
uzyskał zgodę centrali




Dzięki tej decyzji udało się osiągnąć orbitę kosztem spalenia paliwa na ,,powrót'' ale jest nadzieja bo zostały resztki ....



Od razu przystąpiono do sprawdzania systemów otwierania klapy pokładu... Lecz awaria przyczyniła się  do uszkodzenia
mechanizmu i w rezultacie stracono kontrolę nad klapą




Cały system się rozpad i nie uda się już odzyskać klapy... Przepadło!! i co teraz? Jeb kazał bilowi się rozejrzeć



Jeb zadecydował po konsultacjach z centralą że wrócą, Więc wypalono resztę paliwa na deorbitację promu,
niestety zabrakło w kluczowym momencie paliwa i nie skończono manewr.....
Ale chyba ktoś czuwa nad załogą! prom zahaczy o atmosferę i zwolni, dzięki temu powróci!
ale coś za coś, wyląduje w skrajnej ciemności daleko od wskazanego lądowiska....



Kiedy wahadłowiec wchodzi w atmosferę jest nadzieja że powrócą w jednym kawałku! nagle wszystko siadło, łączność
i komputer w centrali zanotował w ostatniej chwili przed przerwaniem połączenia, że systemy promu mają krytyczną awarię!!
Wszyscy zamarli z przerażenia, i nasuwało się wiele pytań, Co teraz, co z nimi? przeżyli?


a tym czasie na pokładzie:
Jeb stracili my wszystkie systemy, lecimy na ślepo co teraz rozbijemy się...
[jeb] : w tej ciemności nie widzę gdzie lecę, wysuwam podwozie i oczekuję na kontakt,
kontroluj prędkość i wysokość to na pewno działa!
[bob] wież co robić?
[jeb] tak już miałem taka sytuacje





po 45 minutach lotu szybowcowego na starym wysokomierzu pojawiła się liczba 300m

rozmowa:

[bill]jeb mamy 300 metrów
[Jeb] widzę, podłoże spróbuje lądować...


Niestety sytuacja nabrała dramatycznych kolorów ponieważ kiedy już miały dotykać koła ziemi okazało sie że był
duży uskok i próba lądowania nie powiodła się !

rozmowa:

[bill] Rozbijemy się!
[jeb] Nie biadol wyląduję, zwalniam

I tak prom bezkreśnie unosił się niczym latawiec, Lecz wszystko musiało mieć swój kres i naglę
pojawiła się woda.





 prom był już tak blisko ziemi że nie mógł wymanewrować! a w tym tragicznej chwili
odzyskano łączność i centrala odebrała krzyki rozpaczy załogi....
Lecz doświadczony Jeb podniósł dziób w ostatniej chwili bycia i radio naglę znowu zamilkło

W centrali gorycz i rozpacz... Ale po chwili jakiś przerywany sygnał na awaryjnej lini...

ży---em- 
--ku---- uda--- ci sie ---



Szybko ustalono to że przetrwał kokpit po udanej próby manewru
I wszyscy byli brawa odważnej załodze...

Prezes odetchną i zapowiada że mimo tej katastrofy dokończymy projekt i udoskonalimy go!
A Jeba za jego doświadczenie mianowano go Dowódcą nowego promu i będzie miał prawo do
naniesienia swoich poprawek do projektu....


                                    DSC zmieniamy oblicze kerbinu

3
Inne / Polska Myśl techniczna [Film] Wahadłowiec
« dnia: Wto, 26 Lis 2013, 11:28:28 »
              Premiera Filmu Herkules- Polski wahadłowiec
 

Film opowiadam o misji w której zostaje satelita umieszczony na orbicie kerbinu.

Tym razem trochę film nie bardzo odbiega od pierwowzoru i robiłem go tym razem dłużej
wykorzystałem doświadczenie :D xd

Jest w jakości już HD



4
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Nadzieja 3 - Nowa generacja
« dnia: Pon, 18 Lis 2013, 18:49:04 »
                                                         
                                                           

 DŻAREK SPACE CONSTRUCTIONS właśnie W współpracy z KIA zaprezentowało pierwszą nową 
 Generacje lądowników, Od pierwszych lądowań kerbańskich na munie upłynęło trochę czasu i w tym kierunku
 Nie było wypraw na księżyc z powodów zbyt dużych kosztów operacyjnych. Więc DSC wyszło z koncepcji
 Wznowienia Lotów i Testowania nowych projektów które będą uczestniczyć w misji załogowej na Dunię.

Założeniem jest zbudowanie uniwersalnego Lądownika i Statku powrotnego który będzie Wydajny, lekki i
uniwersalny. Z ,,Nowszych'' Lądowników jest LER lecz jest ciężki i potrzebuje dużej rakiety nośnej.
Więc Z powodów ekonomicznych zbudowano prototyp lądownika ,,Nadzieja'' Który z kolei To jest 3 potomek tych zespołów kosmicznych.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Dlaczego Nadzieja? ponieważ 1 generacja brała udział w 1 locie na mun z przyczyny awarii wysłano II generacje na ratunek, a 3 generacja ma być wydajniejsza pod względem pierwszych.
Nowa konstrukcja Rakiety i lądownika zmniejszyła koszty i Lot na muna stał się ekonomiczniejszy.
Z względów testowych, postanowiono tą konstrukcję rozwijać i pielęgnować.

Przemowa prezesa DSC

Mamy nadzieje że nasz angaż w rozwój lotów poza kerbin stanie się nie osiągnięciem naszym lecz
dużym skokiem dla kerbali! Postanowiliśmy nie tylko ukierunkować się w jednej dziedzinie ,,promów'' w której jesteśmy wyspecjalizowanej, lecz iść dalej i budować cały wachlarz technologi kosmicznej.
Naszym pierwotnym celem była budowa ,,statków kosmicznych'' Lecz nasza praca by odeszła do lamusa,
ponieważ mocarstwa na kerbinie zaprzestały misji  eksploracji kosmosu i odległych ciał niebieskich.
Nie będziemy tu szukać przyczyny tych nie zrozumiałych działań, Więc jeżeli nam zostanie w pojedynkę badać kosmos to my temu podołamy!.
 


5
Dyskusje o modyfikacjach / kamera pokładowa w KSP
« dnia: Czw, 07 Lis 2013, 18:56:42 »
Więc jak w temacie, jaki znacie w miarę dobry mod na kamerę którą mogę umieścić na

- Wahadłowcu
- łaziku
- samolocie

Odkryłem takie mody jak:

FixedCamera
LazorCamera
hullcam
spycamera?

6
Statki kosmiczne / Wahadłowiec wzorowany na prawdziwym (B9)
« dnia: Nie, 03 Lis 2013, 17:33:54 »
Więc do rzeczy, Zbudowałem Wahadłowiec który nieco przypomina ten z reala. Jestem W fazie dopracowywania tego wynalazku.
Wszystko w ramach testów moda B9 który okazał się świetną alternatywą i umożliwia wiele a staranność moda aby dodaje samych pozytywów w autora tegoż cudownego moda.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

To wersja testowa promu, osiąga orbitę i ląduje lotem szybowcowym (bez paliwa)
Lecz konstrukcja nie jest aż tak dopracowana i sprawia trochę problemów, z którymi mam nadzieje poradzę  sobie w krótkim czasie.

Mam nadzieje że moje prace przyczynią się do zainteresowania większą ilością osób, chcących rozwijać
w kerbalach temat ,,promów'' . Jeżeli są jakieś pytania lub chcecie zasięgnąć rady to zapraszam na chat lub na PW. A ja w miarę moich możliwości i wiedzy którą tam posiadam to z przyjemnością pomogę.

7
Dyskusje na dowolne tematy / Wahadłowce
« dnia: Nie, 03 Lis 2013, 14:05:56 »
Ogólnie chcę umieścić temat o wahadłowcach bo uważam że jest jak najbardziej stosowny do
całej tematyki tego forum, więc

Na początek nie chcę powiedzieć już o nie co wysłużonych wahadłowcach NASA.
oprócz że ważą 20 t to resztę informacji odsyłam was do wiki w google.

Mnie chodzi o te które mają je zastąpić to:

X37B
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Dream Chaser
X33

i jak macie info to dawać :D


8
Statki kosmiczne / Nowa Era wahadłowców- Karaś Monster K-1
« dnia: Pon, 28 Paź 2013, 13:21:28 »

W związku Ciągłymi pracami nad budową nowego wahadłowca, Zebrano zespół który pracował nad
,,Karasiem'' Tym razem do projektu przystąpił Dżarek Space Constructions

 Karaś Monster K-1 Jest w fazie testów które przebiegły pomyślnie.
 W projekcie chodzi o ładowności i funkcjonalności,  jak na razie te założenia są osiągnięte.

......RAPORT I.....
Krótkie foto
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Na silnikach konwencjonalnych osiągnięto 430 m/s i wysokość na pułapie 25 km maszyna wylądowała
samodzielnie


Czekamy na kolejne informacje i testy...

ładownia pomieści 1 duży pomarańczowy zbiornik

9
Inne gry / Industry Giant 2 Gold Edition
« dnia: Śro, 03 Lip 2013, 15:34:19 »
Teraz nie co z innej beczki, Industry Giant 2 jest chyba jedną z najlepszych ekonomicznych gier jakie powstały.
jak się nie mylę to chyba coś tam jest związane z ,,kosmosem''


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Zwłaszcza wersja Gold Edition przedłuża rozgrywkę do 2020 roku :D

10
Statki kosmiczne / Uniwersalny statek wielozadaniowy
« dnia: Wto, 21 Maj 2013, 22:19:50 »
                                                           ErGon - T50

UCS Próbowało Zbudować statek który dowiezie Kerbonautów Do duny Lecz 2 modele Feniksa okazały
się klapą i porzucili koncepcje, i Wznowili badania nad kapsułami mieszkalnymi w projekcie ,,Duna Direct''

Sama koncepcja statku ,,matki'' nie jest całkowicie głupia i pozbawiona realizmu.

                               

DSC (Dżarek Space Constructions) Dołącza do grona miłośników tego rozwiązania które wymaga specjalnego podejścia do sprawy i oczywiście pozyskania wystarczających środków, te z kolei zostały nabyte przez kontrakty, dzięki temu dało owoc w postaci, prototypu statku i testów- Testy odbyły się na orbicie Księżyca a przy tych rozpoczęto misje ratunkową kerbonautów po nie udanych testach ,,FeniX'a'' i pozostanie lądownika ,,LER'' na powierzchni satelity kerbinu. Było jednak ryzyko że misja ratownicza połączona z testami prototypu okażę się klapą i śmiercią 4 kerbonautów. Lecz nie było wyjścia, liczył się czas.
Wbrew obaw wszystko powiodło się i misja ratownicza połączona z testami udowodniła że ,,można'', to jest wielki sukces inżynieryjny, konstrukcyjny i logistyczny. DSC nie posiada tak wielu udogodnień jak w przypadku UCS, a zbudowało coś
naprawdę przydatnego i pokazało że nie tylko mocarstwo może dokonać czegoś wielkiego.
DSC jednak z powodów finansowych nie wprowadziło wielu elementów konstrukcyjnych i ograniczyło się do minimum. Teraz mamy dowód  że potrafimy dokonać czegoś niemożliwego z małym zapleczem.
Statek DSC uniosły 10 rakiet konstrukcji EWBK.

Relacja z ostatniej fazy osiągania orbity

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Relacja z orbity muna
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Relacja z udanego dokowania i przechwycenia kerbali
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Testy obejmowały:
- wydajność napędu
- Wydajność układu paliwowego
- wydajność RCSów
- wydajność ASAS

Ta konstrukcja według DSC ma być rozwijana i służyć wszystkim, a co istotne ma być uniwersalna.

docelowe założenia:

- Holownik
- Statek zaopatrzeniowy
- Statek Transportowy

Nasze rozwiązania mają być przyjazne, intuicyjne, proste i Ekonomiczne


11
Statki kosmiczne / Jupiter X1 z seri Eton [wahadłowiec]
« dnia: Pon, 29 Kwi 2013, 00:35:15 »
                                         

 Dżarek Space Constructions znowu zaprezentowało prom, tym razem to jest Jupiter x1 z serii Eton lecz teraz
nieco inne podejście do sprawy. Zbudowano 2 egzemplarze o takiej samej prawie, że konstrukcji i mechanice
lecz z drobną różnicą. Większy brat ma nazwę Eton-Jupiter M1, który nie osiągnął orbity ze względów
,,Wysokich kosztów '' no i na chwile obecną nie ma zapotrzebowania na duże promy.
Lecz został już przetestowane jego własności lotnicze, które zakończyły się pełnym spełnieniem marzeń i dostarczenia cennych informacji.

Na zdjęciu duża wersja promu ,,Eton-jupiter M1''

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Po udanych testach tego dużego modelu, zadecydowano zbudować mniejszy o tej samej strukturze,
i tutaj był strzał w dziesiątke. Testy lotnicze były bardzo długie [testowano go od A do Z].
Po zaakceptowaniu przyszedł czas na testy w kosmosie, tutaj po raz kolejny zawiązujemy współprace  współprace z PCJK który już wysłała swój prom ,,Karaś'' na orbite, tym razem testy mogły się odbyć ponieważ wahadłowiec Jupiter X1 jest mniejszy i tym samym mniejsze koszty budowy rakiety nośnej [Modyfikacja ,,zaczepów'' i samej rakiety] technologia nośna przeniesiona z ,,karasia'' do tego projektu.

Zdjęcia z orbitowania Eton-Jupiter X1


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Jeżeli chodzi o różnice po między nimi to:

,,Duża wersja ma 366 części:
- wielkość ładowni to około 1 pomarańczowy zbiornik+ średno duży zbiornik rockmax''
,,Mała wersja ma 256 części:
-wielkość ładowni to szary zbiornik rockmax i najmniejszy rockmax''


Po testach w kosmosie przyszedł czas na rygorystyczne testy udźwigu:
aby wahadłowiec mógł zostać dopuszczony do współpracy z innymi agencjami, musi przejść
testy:

etap 1:
start, lądowanie z małym ładunkiem (dowolna forma)
etap 2: start, lądowanie z Maksymalnym obciążeniem ładowni

wahadłowiec musi wystartować bez rakiet wspomagających:
ocena i relacja- z małym ładunkiem radzi sobie bezproblemowo.
Wystartowanie nie jest specjalnie uciążliwe
Lecz problemy już sprawia lądowanie, nie ma szybkiej reakcji wahadłowca z ładunkiem.
z maksymalnym obciążeniem ku zdziwieniu ,,testerów'' radzi sobie gorzej ale wzbija się.
Wszyscy myśleli że nie poradzi sobie jak większość wahadłowców a tu jednak dało rade,

Zapowiada się na to że Dżarek space constructions zyskało pierwsze propozycje na testy
kosmiczne z ładunkiem na orbicie, przez EWBK i UCS. jednak chce nawiązać współprace z
K.I.A ale najwidoczniej brak przedstawiciela wynika z małego zainteresowania postępami
konstruktora.

relacja foto:

Zdjęcie z małego obciążenia         

Zdjęcie z maksymalnego obciążenia


Testy wyniesienia wahadłowca z ładunkiem na orbitę zakończone sukcesem:



osiągnięta została orbita, i prom powrócił

12
Statki kosmiczne / Nowa technologia i sposoby budowy [Era Wahadłowców]
« dnia: Nie, 28 Kwi 2013, 15:24:16 »
                                                                    Eton-TKO 1                                                     
                                       
Do świata kerbali dołączyła nowa firma zajmująca się technologią kosmiczną, tym razem
jednak na celownik obrała wahadłowce, może to zawirować rynek- nie dawno prezentowano
XN80 konstrukcji UCS. Firma Dzarek Space Constructions zbudowała pierwszy prototyp
wahadłowca który ma ponoć ,,usprawnić'' loty na orbite. Wiemy już że XN80 już ten cel ma
osiągać. Lecz Dżarek space constructions jest zdania że można zrobić to lepiej i oszczędniej.
Na razie Eton wydaje się być małą konkurencją.  Testy atmosferyczne wypadły obiecująco, lecz
testy kosmiczne z współpracą PCJK (paliwka corporejszyn Jana kowalskiego) [który już wsysała karasia na orbite] są mało optymistyczne. Lecz nowy projekt jest obiecujący.
Firma już opracowanym projekcie może przystąpić do kolejnych projektów.

Z nie oficjalnych źródeł wiemy że zostały prace wznowione nad kolejnym prototypem.


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Cechy wahadłowca:
- stabilność
- bezproblemowy star i lądowanie
- ładowność

nowe rozwiązania:

-Ruchome stateczniki pionowe: możliwość manipulowania w czasie rzeczywistym co ułatwia lądowanie, wznoszenie, lot, hamowanie.

Ten patent jest naprawdę pomocny pilotowi. Ale nie każdy model tego będzie posiadał, bo to
jest droga rzecz. więc to jest pomocny rarytas.
Były pytania dlaczego nie zrobiliśmy otwierane ładownie z podwozia [jak w UCS'im XN-80],
ponieważ wszystkie takie bajery kosztują  a my nie mamy do dyspozycji budżet kraju UCS, jesteśmy
prywatną firmą chcąca mieć korzyści z naszych produktów, i niech wie UCS że nie tylko ona ma monopol.
Mamy ograniczone fundusze i ograniczamy się do efektywnych rozwiązań.

                                                      Kolejna relacja już w nie długo

13
Statki kosmiczne / XN80- już jest! [nowy wahadłowiec]
« dnia: Pią, 26 Kwi 2013, 18:52:14 »
                                      Nowy wahadłowiec nadchodzi.

UCS po wielu miesiącach upublicznia ,,nowy wahadłowiec'' o dużych możliwościach.
Budowa odbyła się w skrajnej tajemnicy ,,ponieważ nie chcieli chwalić się przed wcześnie''.
Wahadłowiec upubliczniono na pierwszym publicznym teście ,,lotności'', co sprawiło
niezwykłe zainteresowanie.

Możliwości promu są duże, projekt był nastawiony na ładowność, funkcjonalność i
pojemność paliwa. Spełniono te założenia i teraz mamy jego owoce w postaci
nowatorskiej konstrukcji i elastyczności.


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ




Cechy wahadłowca:

-duża pojemność paliwa
-Pojemna ładowna
-2 możliwości otwierania klap ładowni (podwozie, dach)
-Ramie manipulacyjne w ładowni:
umożliwia dokowanie, łatwe przechwycanie
ładunku z przeszczeni kosmicznej.



Informacje o samym projekcie:
Projekt tworzyłem w zaciszu i przez parę miesięcy,
chciałem opracować ekonomiczny i lotny
wahadłowiec który nie będzie potrzebował ,,ogromnych'' skrzydeł.
Więc prezentuję wam moją prace nad która spędziłem troszkę czasu.
Jeszcze nie wiem do czego go użyje, ale może komuś się przyda.
Doświadczenia które zdobyłem w projektowaniu dadzą mi możliwości
do dalszych ,,badań'' i uda mi się zrobić lepszy projekt.
Udało mi się jednak opracować wydajny i godny uwagi sposób budowania
skrzydeł, który daje mi oczekiwane efekty,
Projekt przypomina ,,skrzydło'' jestem w stanie się z tym zgodzić.
Projekt powstawał od marca. Sama koncepcja skrzydeł powstała
gdzieś w połowie marca.

14
Statki kosmiczne / FeniX i LER [przygotowania i testy][FILM]
« dnia: Czw, 18 Kwi 2013, 22:50:17 »
                                         KROK NAPRZÓD I NADZIEJA
     
Jest pewien  postęp w związku z misją organizowaną przez UCS. Rewolucje powoduje nowy projekt ,,FeniX”” który jest oparty o nie nową konstrukcje ,,Feniks''---<Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ>.
Jak wiadomo ostatnie ,,wielkie'' przedsięwzięcie  o dużej wadzę państwowej i dużych ambicjach naukowców, okazało się jednak fiaskiem zabierając za sobą duże żniwo śmierci aż 10 kerbali.
Projekt ,,Feniks'' zakładał wysłanie na orbitę czerwonej planety, statek matkę i 2 lądowniki które miały wylądować z załogą na planecie i rozpocząć badania wraz z założeniem koloni.
Te plany wówczas ,,kosztowne'' legły w gruzach po tragicznych wydarzeniach, które niosły za sobą duże konsekwencje. Między innymi:

-Utratą ponad połowy funduszy
-Anulowanie zgody na dalsze badania

Co spowodowało zastopowanie dalszych planów na ,,podbój kosmosu''
Tragedia ,,Feniksa'' odbiła się na całym zalążku UCS'kiej kosmonautyki.
Wówczas cofnięto plany za utworzeniem ,,Agencji Która by była samodzielna.''
Jednak nie zamknięto całkiem badań kosmicznych ze względu na szereg innowacyjnych technologi
i przeszłych misji na MUNA które to pozwoliły na ewolucje w badaniach.

Dzięki zastopowaniu ambicji UCS zapoczątkowało wzrost zainteresowań prywatnych firm dziedziną,, podróży kosmicznych'' i niespotykane korzyści wiążące się z podróżami i ekspansją niezbadanych światów.

Do projektu ,,FeniX'' można mieć nie ufność lecz nie tylko nazwa została zmieniona, ale i jak również sam projekt został przebudowany. Opieraliśmy się na samej inwencji ,,Feniks'' i niektórych  dobrych stronach tegoż statku. Sama idea nie jest zła, tylko wykonanie wraz z planowaniem było fatalne. Wtedy mieliśmy nie ograniczone pole do popisu i to była zguba, z przykręconym kurkiem
trzeba jednak trochę się na pocić aby zbudować coś wspaniałego. Teraz bez pomocy nie zrobimy zakładanego celu, współpraca z EWBK wyszła nam wszystkim na dobre, ale i konsekwentne podejście do sprawy zaowocuje wspaniałym efektem.
Cały plan jest synchronizowany z ,,Duna Direct''<------Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Który zakłada wdrożenie ,,Statku matki na orbicie'' Lecz dopiero w ostatnim cyklu misji.
Taki stan rzeczy jest  spowodowany ,,małymi kosztami i alternatywnymi sposobami'' podbicia czerwonej planecie.

Wyjaśnienie:

W ,,Duna Direct'' zakłada się iż po wysłaniu modułu mieszkalnego, można wysłać sam lądownik (bez możliwości powrotu) z załogą na planetę.  Do czasu aż Duna i kerbin będą w odległości umożliwiającej powrót.,załoga ma przeczekać ten okres i czekać na możliwość powrotu.
Do tego jednak będzie nam potrzebny ,,statek matka'' który to nam umożliwi.  Zakładano że
statek matka zostanie opracowany i wysłany przez czas pobytu kerbonautów na obcym globie.
Kiedy to już statek matka będzie na miejscu, To dojdzie ,,zmiany'' nowi kerbonauci zejdą a poprzedni wrócą do domu.

Teraz jednak mając wcześniej już możliwość wysłania ,,statku matki'' można plan zmienić i uwzględnić nowe okoliczności ,,FeniX'' w porównaniu do swojego złego brata jest sterowany w całości przez komputer i zmniejszono liczebność załogi do minimum., tak jak warianty lądowania,
do dyspozycji jest tylko jeden lądownik dostosowany do FeniX'a. Który umożliwia lądowanie jak i ponowne dokowanie. Teraz kiedy już mamy namacalny statek możemy rozpocząć testy na Munie które będą obejmować :
-Test komputera
- Test sprzętu
- Test lądowania lądownika.

Dzięki uzyskanych przez to wiadomości będziemy mieć pełen obraz co należy poprawić i udoskonalić zanim poślemy kerbale na Dune.


Po zadokowaniu LEK możemy przetestować systemy i sam lądownik, wprowadzając w ostatecznej
wersji poprawki. Ponieważ musi być wszystko zgrane bo na Dunie nikt już nie pomoże.

Relacja fotograficzna:
umieszczanie FeniX'a na orbicie
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Specyfikacja:
-zespół czołowy zasilająco-komunikacyjny
-Komputer pokładowy ,,KOKS5000 z systemem USS''
-Wbudowany skaner.

Relacja z dokowania: LEK

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Nudny film z małym dreszczykiem grozy:D. Jeżeli wam się podoba to
                będę szczęśliwy:D 


prezentacja Wideo opowiada o 2 kerbonautach którzy byli zatrudnieni do testów przy
projekcie FeniX, ich zadanie było testowanie lądownika i statku orbitalnego.
Lecz jak to wiadomo UCS już dało plamę i chciało pokazać że tym razem uda się.
Nie przewidzieli jednak masy lądownika i całą misje szlak trafił.

15
Łaziki / HUGO- Nowa generacja
« dnia: Czw, 04 Kwi 2013, 21:17:52 »
Jak już wiecie Jest opracowywana misja ,,Duna Direct'' kolejnym etapem ważnym jest zbudowanie
pojazdu który dostarczy kerbonautów do miejsca przeznaczenia (w jednym kawałku).
Do prawidłowego przebiegu i udanej misji jest potrzebny nie udany ,,Łazik'' Tym razem niezawodny bo misja jest trudniejsza i sprowadza się na długo trwały pobyt w ,,nieprzyjaznym środowisku''. Więc już podjęto działania zmierzające do budowy odpowiedniego pojazdu kołowego.

UCS zleciło budowę łazika firmie odpowiedzialnej za pomoc przy budowie ,,Hugo'' który posłużył się
do misji ratunkowej na ,,muna''. Jedna wada to taka że nie był rozwijane zagadnienie ,,załogowych pojazdów lądowych'' czyli łaziki. No i Hugo nie odbył więcej misji bo zatrzymano program muna. Więc teraz firma budująca odpowiedni łazik musi zbudować o oparciu na ,,już inne technologie'' bo stare rozwiązania dobre choć nie wystarczające na tak szeroko zakrojoną misje.

Firma U-ŁAZ która współpracowała z UCS została obarczona, samodzielnej budowie łazika (UCS przekaże tylko fundusze) ponieważ UCS chce poświęcić całą uwagę misji ,,Duna Direct''

Stara konstrukcja Łazika ,,HUGO'' (wspólna budowa UCS i U-ŁAZ)
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Nowy ciągle rozwijany prototyp HUGO-Duna 2 (samodzielna budowa przez U-ŁAZ)
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Wypowiedź prezesa U-ŁAZU

Nasze stanowisko jest ciągle nie znane w sprawie, dokładnej współpracy jeszcze nie obgadaliśmy.  Wiemy tylko że z pośród wielu film oferującymi swoje usługi, wybrali nas z tego powodu że poprzednia współpraca była owocna i dała zadowalający efekt w misji ratunkowej.
Już nam przekazano fundusze na projekt, UCS nie pomoże nam w konstrukcji nowego łazika.
poprzedniego łazika budowaliśmy ze względu na ograniczony limit czasowy i powagę misji.
Dlatego nasi naukowcy pomagali w realizacji tamtego łazika.
Teraz stworzyliśmy nie dawno firmę i podjeliśmy się budowy tego pojazdu o oparciu
poprzedniego łazika. Teraz mamy więcej czasu i myślę że zadowolimy naszych mocodawców.

Strony: [1] 2 3 4