Autor Wątek: RSS - więcej planet i wygląd planet  (Przeczytany 17683 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 01 Lut 2015, 15:11:33

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Witam was serdecznie, ostatnio zainstalowałem sobie zestaw RSS oraz Realism Overhaul aby pograć sobie w realnym kosmosie. Mam jednak 2 problemy, mianowicie:
1. Jak dodać więcej planet i księżyców? Brakuje m.in Neptuna. Słyszałem, że można je dodać za pomocą Krag's Planet Factory, ale ten mod chyba już jest nie rozwijany. Nie mogę znaleźć jego downloadu, jedynie znalazłem kod źródłowy na github, lecz ostatni plik był modyfikowany pół roku temu, więc chyba nie zadziała już.
2. Problem dotyczy ogólnego wyglądu planet. Mam wgrany mod na chmury i światła miast(Environmental Visual Enhancements), o ile Ziemia jakoś wygląda, o tyle reszta planet leży. Wgrałem sobie tekstury planet z wątku RSS i cóż:
-Wenus jest normalnego koloru, ale nakładają się na nią fioletowe chmury
-Tytan jest nieco pomarańczowy, ale nakładają się na niego niebieskie chmury
-Saturn nie posiada pierścieni, co uważam za złe, bo Saturn bez pierścieni to nie Saturn
Szukałem alternatywnego konfigu i nie znalazłem, nie wiem, może źle szukam?

Niby w wątku Realism Overhaul jest mod RSS Visual Enhancements, który dodaje piękną grafikę, ale nie ma żadnych szans, aby mój PC to uciągnął, już i tak musiałem okrajać niektóre mody, bo gra mi się nie chciała odpalić.

Jak ktoś zna rozwiązanie problemów to bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje.

Nie, 01 Lut 2015, 22:27:05
Odpowiedź #1

Offline MSSC

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 0
  • MSSC Incorporated
    • Zobacz profil
Wut, wut, wut? Pomimo przeczytania wszystkiego 3 razy nic nie zrozumiałem.
Jeśli masz aż takie problemy z tym modem,po prostu sobie odpuść.
A jeśli dziwisz się kolorowi chmur - może autor chciał takie mieć? A odnośnie pierścieni:
KSP - tego nie ogarniesz.

Uwaga od Moderatora Globalnego Wszystko jest do wyuczenia, dlatego użytkownik zadał pytanie. "Odpuść sobie" nie jest przyjazną poradą w tej sprawie. // Raynus
« Ostatnia zmiana: Pon, 02 Lut 2015, 15:53:17 wysłana przez Raynus »
"Spieszmy się kochać adminów, tak szybko odchodzą."

Reklama

Odp: RSS - więcej planet i wygląd planet
« Odpowiedź #1 dnia: Nie, 01 Lut 2015, 22:27:05 »

Nie, 01 Lut 2015, 22:50:38
Odpowiedź #2

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Bezsensowna odpowiedź, opis problemu wyraźnie wskazuje na glitche związane z wczytywaniem się chmur z oryginalnego KSP i RSS naraz. Także pierścienie są możliwe w zmodowanym KSP.

Mimo wszystko spróbuj wrzucić tę paczkę graficzną w najniższych możliwych ustawieniach, ewentualnie wykorzystaj sztuczkę Wingeda i wrzucaj tekstury tylko dla obiektów w pobliże których lecisz. Oczywiście ATM jest na pokładzie?

PS: Gdzie specyfikacja kompa!
« Ostatnia zmiana: Nie, 01 Lut 2015, 22:52:43 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Nie, 01 Lut 2015, 23:00:15
Odpowiedź #3

Offline Maciuś

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Co do większej ilości planet to Planet Factory już podobno nie działa na nowszych wersjach KSP. Ale powstał mod Kopernicus czy jakoś tak, który pozwala na dodawanie planet, zobacz czy nie ma tam czegoś do RSS.

Co do chmur, na wersji 0.25 używam normalnego EVE tylko ze zmienionym configiem.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
(W prawym górnym rogu masz opcję pobrania folderu jako zip). Dodatkowo są tam dwie tekstury wenus i tytana, wrzuć je do folderu z teksturami.

Reklama

Odp: RSS - więcej planet i wygląd planet
« Odpowiedź #3 dnia: Nie, 01 Lut 2015, 23:00:15 »

Nie, 01 Lut 2015, 23:02:46
Odpowiedź #4

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
No cóż...

...u mnie PF działa, a testowałem całkiem sporo nim zdecydowałem się zrestartować kampanię.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Nie, 01 Lut 2015, 23:06:06
Odpowiedź #5

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
@MSSC: E, dzięki za odpowiedź.

@Drangir: Nie dałem specyfikacji kompa z prostego sposobu. Wspomniane bugi graficzne nie są spowodowane problemami z kompem czy KSP, tylko tym, że oryginalny konfig EVE(Environmental Visual Enhancements) nie pasuje do RSS i przez to RSS nakłada na planetę Eve teksture Venus, a dla EVE jest to dalej Eve, więc daje swoje fioletowe chmury. Nie wiem do czego tu potrzebna specyfikacja kompa, potrzebny tu jest config dla RSS, którego właśnie nie mogę znaleźć.

Reklama

Odp: RSS - więcej planet i wygląd planet
« Odpowiedź #5 dnia: Nie, 01 Lut 2015, 23:06:06 »

Nie, 01 Lut 2015, 23:07:39
Odpowiedź #6

Offline Maciuś

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
No i pewnie nie znajdziesz. Ja szukałem i nie znalazłem, dlatego zrobiłem swój własny, masz go tam w tym linku który wysłałem wcześniej.

Nie, 01 Lut 2015, 23:18:37
Odpowiedź #7

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Wielkie dzięki Maciuś, już wcześniej zauważyłem twój konfig i teraz go sprawdzałem, na moim PC KSP z RSS i RO startuje dość długo. Niemniej jednak twój konfig rozwiązał definitywnie sprawę kolorowych planet - teraz wszystkie planety są tak jak powinny. Dzięki wielkie.

Powiadasz Drangir, że Planet Factory działa na wersji 0.90? Tam z tego co się orientuję, to miejsce Saturna zajął Sentar, który już jest wyposażony w pierścienie. Sprawdzę też mod Kopernicus, o którym wspomniał Maciuś. Ogółem postaram się lepiej poszukać, jak coś znajdę to nie omieszkam wspomnieć.

A i jeszcze jedna sprawa. Zna ktoś kalkulator transferowy dla RSS?

Edit:
Faktycznie, Planet Factory działa na najnowszej wersji KSP, lecz konfiguracji do RSS to ja już nie mogę znaleźć. Wgrałem jakąś, ale została olana i tak planety z PF były na swoich miejscach, zamiast tam, gdzie nakazywał konfig RSS.

Edit2:
Ech, jednak nie działa. Przeniosłem oryginalny konfig RSS w bezpieczne miejsce i zostawiłem ten. Po uruchomieniu KSP normalnie przestawia planety, lecz kiedy dochodzi do Inaccesible zawiesza się na Wrapping mesh i nie idzie już dalej. Nie wiem czy to wina konfigu czy PF.

Edit3: Dużo tych editów się robi, ale to już ostatni, bo trzeba iść spać. Wywaliłem ten config i w oryginalnym configu RSS zmieniłem Dres na Sentar. Jak się można spodziewać, Sentar wszedł na miejsce Dresa i wszystko działą jak należy, więc to config jest walniety, najwidoczniej nie jest dostosowany do najnowszej wersji RSS. I teraz pytanie brzmi: Ma ktoś konfig do RSS, współpracujący z najnowszą wersją tego modu i uwzględniający PlanetFactory? Byłoby fajnie jakby ktoś miał, jak nie to sam przysiąde i zrobie config do RSS, to chyba nie jest nic trudnego.
« Ostatnia zmiana: Pon, 02 Lut 2015, 00:26:50 wysłana przez kamils096 »

Reklama

Odp: RSS - więcej planet i wygląd planet
« Odpowiedź #7 dnia: Nie, 01 Lut 2015, 23:18:37 »

Pon, 02 Lut 2015, 04:28:03
Odpowiedź #8

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
kamils96 zainstaluj Transfer Window Planner i będziesz miał kalkulator transferowy dla RSS wbudowany w grę :)


Co do Planet factory to nie dziwię się, ze nie działa. Aktualnie do nowych planet potrzebny jest mod Kopernicus. Można w nim zrobić planety samemu ale lepiej jest poczekać na paczkę dobrej jakości (oby). Niejaki Augustus tworzy właśnie taką paczke z księżycami dla Saturna, Urana i Neptuna ale póki co nie jest jeszcze gotowa. Zdjęcia można obejrzeć tutaj: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

A co do robienia planet samemu to ściągnąłem sobie ostatnio jakąś przykładową paczkę z planetami dla stockowej wersji gry, potem wziąłem jedną z tych planet, podmieniłem jej tekstury na tekstury Neptuna (mam parę takich :) ) a następnie zmieniłem w cfg jej orbitę na taką jak ma Neptun. Wszystko wyszło bez zadnego problemu wiec chyba to nie takie trudne. No ale zamiast się samemu męczyć wolę poczekać na gotową paczkę.


Co do RVE mowisz, ze nie ma szans by twój komp to uciągnął... mnie też się tak wydawało ale po tym jak zrobiłem kolejny porządek z modami, zainstalowałem ACT mogę powiedzieć, ze mój komp spokojnie powinien dać radę z RVE a będzie to już ...59 mod. Moja rada: instaluj wszystko selektywnie, zainstaluj wszystkie mody na części proceduralne a potem wywal wszystkie ich nieproceduralne odpowiedniki. Druga rada: wywal z folderu Squad co się da. Przykładowo takie części Mk3, będziesz z nich korzystał w RSS? Ja nie bardzo. Ja wywaliłem już ponad 450mb z folderu squad, z Parts, Spaces i SPP. No i tak jak pisałem wcześniej zainstaluj tekstury tylko dla Ziemi i dla obiektu do którego aktualnie lecisz. W ten sposób też można od groma RAMu zaoszczędzić. Przykładowo na co dzień trzymasz Marsa bez tekstur albo w 2k, ale jak na nim lądujesz to ustawiasz 8k.



***


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Jeśli masz aż takie problemy z tym modem,po prostu sobie odpuść.
A jeśli dziwisz się kolorowi chmur - może autor chciał takie mieć?

Czy ty w ogóle wiesz na czym polega RSS? Umiesz w ogóle rozszyfrować ten skrót? Naprawdę sądzisz, że autor chciałby aby Wenus miała fioletowe chmury? Odpuść sobie pisanie postów w tematach o których nie masz pojęcia.


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Jeśli masz aż takie problemy z tym modem,po prostu sobie odpuść.

Zawsze idziesz na łatwiznę w życiu? A może ktoś już rozłożył na łopatki stockowe KSP i szuka czegoś ciekawszego?

Pon, 02 Lut 2015, 18:15:33
Odpowiedź #9

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Nie, z planet factory jest nieco inna sprawa. Wgrałem najnowszą wersję, jaką udało mi się znaleźć(kompilowana 30 grudnia 2014roku) i działa ona bez zarzutu, lecz nie posiadam konfiguracji planet dla RSS, który uwzględniałby nowe planety. Wgrałem jakiś stary config, który znalazłem na internecie i on spowodował zwis gry, lecz jak sam zmodyfikowałem oryginalny konfig RSS zmieniając Dres(W RSS jest on Saturnem) na Sentar, to Sentar z PF bezproblemowo wskoczył na miejsce Saturna. Czyli problem ewidentnie leżał w konfiguracji. Teraz muszę albo znaleźć działający konfig, albo sam go zrobić. Skoro PF jest nie aktualizowany, to spodziewam się, że pozostaje mi opcja numer 2.

Edit:
@winged: Planet Factory mi się nie podoba przez jeden fakt - nie mam absolutnie żadnej możliwości, by wybrać jakie planety chce mieć, chciałbym dodać ze 2, 3 planety, a tymczasem PF daje mi wszystkie jakie ma naraz i nawet usunięcie ich z pliku konfiguracyjnego nie pomogło, więc muszą siedzieć w kodzie moda. Tutaj znalazłem paczkę planet z modu Kopernicus dodającą Neptuna, Trytona oraz Tytanię, lecz nie działa mi, nowe planety nie pojawiają się:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
« Ostatnia zmiana: Pon, 02 Lut 2015, 19:05:17 wysłana przez kamils096 »

Reklama

Odp: RSS - więcej planet i wygląd planet
« Odpowiedź #9 dnia: Pon, 02 Lut 2015, 18:15:33 »

Pon, 02 Lut 2015, 19:48:40
Odpowiedź #10

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Mam trzy kopie 0.90 i w każdej mam Kopernicusa, ale tylko w jednej działa jak należy. A żeby sprawdzić dla czego w dwóch nie działa, to pewnie mi się zejdzie.
No ale może trochę później postaram się tą zagadkę rozwiązać. Niemal na pewno gryzie się z jakimś modem.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Pon, 02 Lut 2015, 21:11:47
Odpowiedź #11

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
No nareszcie, udało mi się dodać pierścienie do Saturna, nie dodałem jeszcze Neptuna, ale wiem jak to zrobić, więc zrobię to później, teraz mam dość KSP. Nie dodawałem nowej planety, pierścienie zostały dodane do już istniejącego Saturna w RSS(czyli Dresa), za pomocą modu KittopiaTech Ingame Terraforming Tools, który ma m.in. taką opcję. Pierścienie nie są może idealne, ale są, zdaje się, że ten mod daje możliwość obiegu pierścieni wokół planety no i umożliwia ustawienie inklinacji pierścieni(ustawiłem na 29, taką inklinację znalazłem w internecie). Pierścienie nie są idealnie w takiej odległości jak w realu, bo coś się skopało w modzie i musiałem je w configu ustawiać na oko, więc nie ruszam już tego. Do dodania Neptuna posłuży mi mod Kopernicus, już dodałem dla testu nową planetę i nie było problemów, więc dodanie Neptuna to tylko formalność, zwłaszcza, że mam już gotowy config, trzeba go tylko wgrać i może ewentualnie coś poprawić. Dziękuje wszystkim osobom za pomoc, każdy, kto wypowiedział się w sensowny sposób dostanie "Pomógł". Długo nad tym dziś siedziałem, ale się udało, dzięki mojemu uporowi, który nie pozwolił mi odpuścić, gdyby nie on, już dawno bym to rzucił. Na zwieńczenie tego tematu, zdjęcie Saturna i Tytana(tak, z Tracking Station, bo pewnie sporo czasu upłynie, nim sam tam dolece):
« Ostatnia zmiana: Pon, 02 Lut 2015, 21:19:39 wysłana przez kamils096 »

Reklama

Odp: RSS - więcej planet i wygląd planet
« Odpowiedź #11 dnia: Pon, 02 Lut 2015, 21:11:47 »

Pon, 02 Lut 2015, 21:21:24
Odpowiedź #12

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Zagadka rozwiązana. W moim przypadku Kopernicus gryzł się z modem Camera Tools. Oprócz braku dodatkowych planet, nie miałem tekstur Sklepienia Niebieskiego i navballa.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Pon, 02 Lut 2015, 21:22:13
Odpowiedź #13

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Dobrze, że o tym napisałeś, napewno przyda się potomnym.

Reklama

Odp: RSS - więcej planet i wygląd planet
« Odpowiedź #13 dnia: Pon, 02 Lut 2015, 21:22:13 »

Wto, 03 Lut 2015, 00:28:17
Odpowiedź #14

Offline Maciuś

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Dobre są te pierścienie! Ale ten kąt chyba jest nie taki jak trzeba, pamiętaj, że w RSS to orbity są przekrzywione, a osie obrotu pozostały pionowo, więc chyba powinny być nachylone około 0 stopni.

 

Problem ze skanowaniem planet

Zaczęty przez krasnoludkolo

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 7908
Ostatnia wiadomość Nie, 15 Lut 2015, 23:18:33
wysłana przez mafia21
Hyperedit planet editor nie czyta .cfg

Zaczęty przez Rambek3545YT

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 3186
Ostatnia wiadomość Nie, 17 Mar 2019, 08:40:56
wysłana przez Rambek3545YT