Autor Wątek: Początki nauki  (Przeczytany 15048 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śro, 08 Sty 2014, 02:25:11

Offline lukasf

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Witam
Mam pytanie, wczoraj zacząłem grę w KSP v 0.21.
Wyleciałem parę razy w kosmos i to tyle.  ;)

Napiszcie proszę od czego zacząć swoją naukę. od lotów w stronę muna czy na orbitę ziemi??

Proszę o info także od jakiego typu gry zacząć. Nie wiem czemu ale nie mogę wybrać trybu Kariery tylko sandbox. a może od treningów lub od scenariuszy.


Śro, 08 Sty 2014, 08:47:40
Odpowiedź #1

Offline MegaProize

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 197
  • Reputacja: 22
  • King of Skyrim!
    • Zobacz profil
Ogólnie zacznij od robienia orbity. Jest to w zasadzie podstawa KSP, więc wyćwicz ją jak najlepiej. Pobaw się nią, naucz wyrównywać i modyfikować. Potem opanuj dokowanie. Mamy kilka dobrych poradników na ten temat na forum. Następnie mun. A jak mun to i narzędzie do projektowania orbity. Jak wykonasz kilkanaście udanych lotów na mun to w zasadzie już masz podstawy opanowane. Poczytaj też o budowie statków, rakiet, lądowników i rakiet nośnych.

Zacznij od sandboxa. Ja sam lubię tylko ten tryb. A kariery nie wybierzesz bo w 0.21 jeszcze nie jest zaimplementowany. Musisz zpiracić (Grrrrr) nowszą wersję! Mam nadzieję, że pomogłem! :D
" Jeżeli nie mogę czegoś opisać, to to nie istnieje. Wyjątkiem jest Bóg "- Recenzent Ateista


Reklama

Odp: Początki nauki
« Odpowiedź #1 dnia: Śro, 08 Sty 2014, 08:47:40 »

Śro, 08 Sty 2014, 10:46:13
Odpowiedź #2

Offline lukasf

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Jasne, jak najbardziej.  :) Dziś zacznę orbitowanie

Megaproize mam jeszcze pytanie do Ciebie.
Jak wygląda tu cel gry, zbieranie punktów nauki??
i czy wysłanie na orbitę np. sondy wnosi nam coś konkretnego do gry

Śro, 08 Sty 2014, 11:21:59
Odpowiedź #3

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
KSP na aktualnym poziomie wykonania raczej daje mozliwosci zmierzenia się ze swoimi pomysłami niż narzuca lub premiuje konkretne rozwiązania - to czy wyslesz na orbite stację kosmiczną czy sondę na odległą planetę nie daje wymiernej korzyści.  W karierze troszeczke sie to zmienia -nagradza sie zróżnicowany program kosmiczny i odleglejsze loty odblokowywaniem nowych części
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: Początki nauki
« Odpowiedź #3 dnia: Śro, 08 Sty 2014, 11:21:59 »

Śro, 08 Sty 2014, 13:21:34
Odpowiedź #4

Offline Skyline

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 141
  • Reputacja: 28
  • YT-Ber Cinematiców KSP
    • Zobacz profil
Jeżeli jesteś nowym graczem KSP, to polecam pierw ogarnąć, jak się buduje rakiety. Jest to klucz do sukcesu.
Następnie, tak jak Megaproize pisze, opanuj sztukę modyfikowania swojej orbity i dokowanie.

I co najważniejsze, rozpocznij swoją przygodę na sandboxie. Kariera jest dość trudna dla nowych graczy ze względu na ograniczenie części, i dużo ludzi (według mnie) po kilku porażkach, odstawi KSP.


Pozdrawiam :)


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Śro, 08 Sty 2014, 14:26:22
Odpowiedź #5

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
A moze to wlasnie przez swoje ograniczenia to kariera jest lepszym wyborem dla poczatkujacego po tutorialu? Mniejsza ilość czesci, samych rodzajow silnikow, moze pomoc w stopnioym odkrywaniu mechaniki. Ilosc czesci w sandbox moze naprawde przytloczyc. Pamietam ze tak mialem po wejsciu na .18 z wersji gdzie był jeden moduł dowodzenia...
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: Początki nauki
« Odpowiedź #5 dnia: Śro, 08 Sty 2014, 14:26:22 »

Śro, 08 Sty 2014, 16:37:20
Odpowiedź #6

Offline Benecjusz

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 56
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
Myślę że Drangir ma rację. Sam zacząłem od kampanii na 0.23 (takie zboczenie singleplayerowca) i części dostępne na początku są całkowicie wystarczające do nauki orbitowania. Na samym Kerbinie można zdobyć dużo punktów nauki ze względu na biomy. To daje nowe części, ale nie za dużo żeby nie zgłupieć ;) Z ciekawości niedawno odpaliłem tryb sandbox i po doinstalowaniu KW i B9 byłem wręcz przerażony ilością części.
Burn the heretic. Kill the mutant. Purge the unclean.
It is better to die for the Emperor than live for yourself!
Faith is eternal!

Intel i5-4570 4x3,2GHz; GeForce GTX 1050 Ti G1; 2x2GB Kingston HyperX Grey + 2x4GB Corsair Vengeance

Śro, 08 Sty 2014, 19:43:22
Odpowiedź #7

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Ja w Sandbox na Muna doleciałem dosyć dziwną konstrukcją(a wtedy byłem jeszcze niedoświadczony wogóle z budowania rakiet), a jak sobie odpaliłem demko z ciekawości, to musiałem kombinować, aby zbudować dobrą rakietę z tych paru części, to samo w karierze, więc ja polecam najpierw sandbox.

Reklama

Odp: Początki nauki
« Odpowiedź #7 dnia: Śro, 08 Sty 2014, 19:43:22 »

Śro, 08 Sty 2014, 23:05:30
Odpowiedź #8

Offline lukasf

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Dobra Panowie,
Orbita na Kerbinie osiągnięta, wiele godzin prób i przerabiania rakiety z tego poradnika
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Oto efekt:
Statek: Orbiter New
Vel 2233.2 m/s
Alt 105,530

AP 105745
PE   99899

Póki co gram na Sandbox :)

Dzięki za pomoc, co dalej proponujecie ??  8)

Dokowanie?? ale do czego :)
« Ostatnia zmiana: Śro, 08 Sty 2014, 23:07:24 wysłana przez lukasf »

Czw, 09 Sty 2014, 09:58:09
Odpowiedź #9

Offline Shinzo

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 247
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Jak to do czego? Wysyłasz jeden statek, powiedzmy rdzeń stacji kosmicznej. Następnie wysyłasz drugim lotem drugi, powiedzmy moduł stacji, i dokujesz do tego pierwszego. Potem kolejny i kolejny, w zasadzie ta zabawa może trwać tak długo, aż osiągniesz limit swojego komputera i nie będziesz w stanie zadokować kolejnego modułu z uwagi na ujemne FPSy. Nie mniej można w ten sposób stworzyc coś niesamowitego, coś co na powierzchni planety nie mogłoby istnieć.
Najczęstszym motywem jest stacja paliw. Za kazdym razem dowozisz ze sobą trochę paliwa. Z czasem uzbiera się go jakas tam zauważalna ilość. Można nawet zrobic specjalną misję, żeby napełnić baki stacji po korek. Wtedy możesz zbudować statek, który jest w stanie dolecieć na orbitę, spotkać się ze stacją, uzupełnić zapasy i ruszyć w dalszą drogę, kto wie dokąd ;)
Jak widzisz możliwości jest masa. Jedynym ograniczeniem jest własna wyobraźnia.
1. (M.) mianownik - Kto? Co? - Shinzo
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? (Czyj?) - Shinzo
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? - Shinzo
4. (B.) biernik - Kogo? Co? - Shinzo
5. (N.) narzędnik - Kim? Czym? - Shinzo
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? - Shinzo
7. (W) wołacz - (O!) - Shinzo!
Proste? Proste.

Reklama

Odp: Początki nauki
« Odpowiedź #9 dnia: Czw, 09 Sty 2014, 09:58:09 »

Czw, 09 Sty 2014, 10:05:58
Odpowiedź #10

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Orbita, teraz dokowanie, a potem Mun i dalsze ciała.

Czw, 09 Sty 2014, 20:56:42
Odpowiedź #11

Offline lukasf

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Panowie mam problem. Jak już śmigam na orbicie z wyłączonym silnikiem  to zdarza sie tak że nie mogę sterować statkiem , zaczyna się obracać w kółko i nie da sie ustabilizować lotu. trzeba odpalić silniki dopiero zaczyna coś się regulować dodam że na orbicie jestem z pomoarańczowym rokomaksem i silnikiem skiperem.

Reklama

Odp: Początki nauki
« Odpowiedź #11 dnia: Czw, 09 Sty 2014, 20:56:42 »

Czw, 09 Sty 2014, 21:27:00
Odpowiedź #12

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Nie masz energii elektrycznej. Zamontuj baterie i baterie słoneczne lub generatory RTG.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pią, 10 Sty 2014, 20:59:08
Odpowiedź #13

Offline lukasf

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Dobrze. Jeszcze jedna rzecz.
Potrzebuje jakiś projekt lub spis rzeczy które powinny się znajdować w podstawowym module stacji kosmicznej TJ. silniki RCS, baterie, które zbiorniki z paliwem i jakim, systemy stabilizujące, pomieszczenia dla Kerbali,  itp.

Chodzi mi o podstawowy moduł który będzie sobie latał na orbicie i będę doczepiał tam kolejne wynalazki.

Chyba że macie jakieś ciekawe projekty uniwersalnych stacji, ale zależy mi na spisie podstawowych części które będą w każdej stacji kosmicznej

Reklama

Odp: Początki nauki
« Odpowiedź #13 dnia: Pią, 10 Sty 2014, 20:59:08 »

Sob, 11 Sty 2014, 00:39:42
Odpowiedź #14

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Spróbuj dojść do tego samemu i czytając np. opisy stacji kosmicznej. Każda stacja służy do czego innego, ale w KSP może mieć ledwo kilka funkcji - Laboratorium orbitalne od wersji .23, stacja paliwa zwykłego i RCS. Do tego funkcje które nie wprowadzają funkcjonalności do gameplay'u - "kosmiczny hotel", stacja obserwacyjna itd, stacja której funkcją jest wisieć na orbicie i pachnieć, po prostu wyglądać ew. być potrzebne do roleplay'u. Są mody które wprowadzają funkcjonalne stacje przekaźnikowe - RemoteTech. Taka konstrukcja pozwala sterować statkami bezzałogowymi w zasięgu.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

 

Punkty nauki 0.90

Zaczęty przez chudya

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 2992
Ostatnia wiadomość Nie, 11 Sty 2015, 21:55:58
wysłana przez chudya
Zbieranie nauki z przyrządów badawczych

Zaczęty przez paruwa197

Odpowiedzi: 10
Wyświetleń: 5700
Ostatnia wiadomość Sob, 21 Lut 2015, 17:00:18
wysłana przez Raynus