Autor Wątek: Problemy z ładowaniem samolotów.  (Przeczytany 11472 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Wto, 27 Gru 2016, 09:45:57
Odpowiedź #15

Offline Hipekhop

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
To taka "praktyka programistyczna". Pomijając to czy dobra, czy zła, czy jeszcze jakaś inna- chodzi o to, że procedura zapisu modelu wygląda w KSP (najwyraźniej) jakoś tak:
- sprawdź, czy już istnieje plik o nazwie X (nazwa pliku to nazwa modelu)
- jeżeli nie- utwórz (jeżeli tak- zadaj pytanie, czy user jest pewien, że chce nadpisać stary model, lub nie pytaj, jeżeli właśnie do edytuje)
- wygeneruj zawartość pliku (plik jest w postaci innej, niż ta na której gra pracuje... najpewniej... dlatego trzeba "przekonwertować" do formy znanej z pliku)
- zapisz wygenerowaną zawartość do pliku o nazwie X

Jeżeli podczas generowania zawartości pliku (który utworzony został na wstępie) coś padnie- zostaje nam pusty plik ;)

//To tylko luźne dywagacje, jedna z możliwych ścieżek do uzyskania takiego błędu. Nawet jeżeli jest w istocie tak jak napisałem, to cały proces jest o wiele bardziej złożony, a więc i najpewniej dający więcej możliwych dróg do uzyskania pustego pliku, nie mówiąc o innych rzeczach ;)

No, jeszcze jednym komentarzem rzucę. Tak już bardziej ogólnie :D
Często stosuje się, przynajmniej w przypadku Linuksa, puste pliki w charakterze "flag". Windows pewnie też się do tej mody stosuje, bo to wygodne. Generalnie rzecz biorąc- każdy program możesz uruchomić wiele razy. Taki notatnik chociażby. Odpalmy więc dwa razy notatnik. Możesz niezłego bajzlu narobić edytując ten sam plik dwoma programami, prawda? By programy wiedziały o sobie- można zapisać obok edytowanego pliku jakiś drobny, choćby pusty plik. Edytując dsa.txt notatnik utworzy pusty plik dsa.txt.block co będzie zwykłą "flagą" dla pliku dsa.txt która powstrzyma każdy inny notatnik (poza tym który tę flagę utworzył) przed edycją pliku dsa.txt. Przyjemne, przyjazne, proste i dość skuteczne. Także- plik pusty samym swoim faktem istnienia już niesie jakąś treść. Tak tomistycznie trochę... ;)

Opowiadaj jakie rezultaty, ciekaw jestem do czego doszedłeś. Coś mi mówi, że jest wspólny mianownik dla naszych problemów (w moim przypadku- minionych, choć przyczyna domniemana jedynie).

Pon, 02 Sty 2017, 23:43:15
Odpowiedź #16

Offline Mikibieg520

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Otóż, problem już rozwiązany, faktuczniem ten jeden plik mu wadził. Ciekawe jest to ze nie wczytywal niczego, jak widać system wczytywania zapisu w kerbalach działa tak, że jak ma nawet najmniejszy błąd to nie wczyta niczego :P
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Reklama

Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
« Odpowiedź #16 dnia: Pon, 02 Sty 2017, 23:43:15 »

 

Linux-problem z ładowaniem

Zaczęty przez zenekplaysgames

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 3542
Ostatnia wiadomość Śro, 28 Maj 2014, 23:40:30
wysłana przez zenekplaysgames
[Rozwiązane] Problemy z pobraniem gry

Zaczęty przez Reinicke

Odpowiedzi: 14
Wyświetleń: 18454
Ostatnia wiadomość Czw, 06 Gru 2012, 12:47:24
wysłana przez Raynus
[Rozwiązane] Problemy z płynnością gry z modem ISA map

Zaczęty przez switchb

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 2609
Ostatnia wiadomość Sob, 28 Wrz 2013, 23:08:51
wysłana przez Raynus