Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry

Ogólne => Obsługa techniczna => Wątek zaczęty przez: Mikibieg520 w Sob, 24 Gru 2016, 01:58:04

Tytuł: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Mikibieg520 w Sob, 24 Gru 2016, 01:58:04
Witam, mam pewien poważny problem. Otóż zawsze jak wchodzę w SPH i chcę załadować jakiś samolot, to w oknie w którym normalnie są statki, nie ma nic. Nawet stockow.

Gdy wchodziłem z pliki gry to wszystko było ok, były moje samoloty.

Dodam tylko jeszcze, że miałem problemy z ładowanie savow, i kilkakrotnie musiałem zmieniać plik persisitent  (wyrzucać aktualny persistent i nazywać tak któryś z poprzednich quiksavow)
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Element4ry w Sob, 24 Gru 2016, 07:14:56
Jakie mody i ile ich masz? Pliki craft z tej samej wersji? Ile ramu?
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Mikibieg520 w Sob, 24 Gru 2016, 07:59:36
Mody żadne. 16 GB ramu. Z plikami jest sprawa interesująca gdyż niektore są na 1.2.1 a niektóre na 1.2.2
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Element4ry w Sob, 24 Gru 2016, 08:12:20
Bez różnicy czy to 1.2.1 czy 1.2.2. Zobacz czy wyłączenie antywirusa albo dodanie ksp do wyjątków coś da. Może tu tkwi problem.
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Mikibieg520 w Sob, 24 Gru 2016, 09:10:50
Problem jest w plikach, pliki jak wyżej pisałem musialem kilkakrotnie modyfikowac, ale nie ruszalem craftow. Wcześniej to działało, miałem kilka zapisanych samolotów, pewnego dnia sobie wchodzę i tam takie coś, dodam tylko jeszcze ze VAB działa poprawnie.
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Element4ry w Sob, 24 Gru 2016, 11:33:50
Przeinstaluj kerbale.
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Sob, 24 Gru 2016, 11:38:59
Jeśli w VAB działa wszystko jak należy i na platformie startowej można wrzucić samolot, to go wystarczy przetoczyć na pas startowy, albo się fajniej pobawić, zbudować niskopodwoziówkę z dokiem w górę, drugi dok podpiąć pod samolot i przewozić:)
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Mikibieg520 w Sob, 24 Gru 2016, 14:33:28
To jest jakieś wyjście, niestety w SPH trochę inaczej działa tryb symetrii i w VABie dość ciężko jest taki samolot odtworzyc.
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Sobol w Sob, 24 Gru 2016, 14:52:23
Symetria w VAB i w SPH działa tak samo tryby te przełącza się klawiszem R o ile pamiętam.
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Mikibieg520 w Sob, 24 Gru 2016, 15:20:46
Nie wiedziałem tego, dzięki, ale jednak wolalbym naprawic SPH ;).
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Hipekhop w Nie, 25 Gru 2016, 11:15:44
Tworzenie nowych pojazdów działa bez zarzutu? Tylko zapis/odczyt się chrzani?
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Mikibieg520 w Nie, 25 Gru 2016, 23:31:27
Tak, mogę zbudowac nowy pojazd, ale nie moge go wczytac.
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Mihu w Pon, 26 Gru 2016, 00:22:54
Czy pojazdy, które masz zapisane i nie dają się wczytać wykorzystują części, które nie są już dostępne w twojej wersji gry?
(Uściślając moje pytanie, czy nie masz np, kontrolera MechJeb w swoich pojazdach i nie wyrzuciłeś moda?) - tylko przykład.

Jeżeli masz części w pojazdach, których nie możesz wczytać zazwyczaj przy zapisanym pojeździe - a raczej pozycji z pojazdem przy wczytywaniu widnieje napis w kolorze żółtym, że pojazd wykorzystuje niedostępne części.
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Hipekhop w Pon, 26 Gru 2016, 02:16:31
Właśnie miałem IDENTYCZNY problem!
Szanowny OPie, wychodzi mi na to, że używałeś jakiegoś dziwnego moda (jak ja, właśnie teraz, w ramach testów zakończonych delikatną ekstazą). Nie musisz nawet urywać moda, po prostu musisz usunąć z katalogu pojazd który Ci w całości wadzi. Wygląda na to, że jeżeli gra wykryje jeden błędny save, to nie chce załadować niczego, w ogóle (a przynajmniej- po jednym teście tak mi wyszło, bo usunąłem wszystko co podejrzane i się naprawiło).

Procedura naprawy:

Tym sposobem rozwiązany został problem doraźnie. Co z ciągiem dalszym? Proponuję byś wrzucił crafty które wadzą, zerknę do "kodu" i może coś mądrego powiem. Ostatecznie- powiem banał, ale spisany łaciną ;)

PS: Wybacz jeżeli instrukcja jest obrazoburczo łopatologiczna- wolę spisać prosto, by w razie czego nie musieć potem pisać tego samego drugi raz :D Zwłaszcza gdy "nigdy nie wiesz kto jest po drugiej stronie" ;)
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Mikibieg520 w Pon, 26 Gru 2016, 23:45:27
Chyba znalazłem problem: mianowicie był jeden plik craft który był pusty, totalnie nic tam nie było, nie wiem czy usunięcie coś da, sprawdzę jak będę w domu, ale to ciekawe  dlaczego jakikolwiek zapisany plik może być pusty
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Hipekhop w Wto, 27 Gru 2016, 09:45:57
To taka "praktyka programistyczna". Pomijając to czy dobra, czy zła, czy jeszcze jakaś inna- chodzi o to, że procedura zapisu modelu wygląda w KSP (najwyraźniej) jakoś tak:
- sprawdź, czy już istnieje plik o nazwie X (nazwa pliku to nazwa modelu)
- jeżeli nie- utwórz (jeżeli tak- zadaj pytanie, czy user jest pewien, że chce nadpisać stary model, lub nie pytaj, jeżeli właśnie do edytuje)
- wygeneruj zawartość pliku (plik jest w postaci innej, niż ta na której gra pracuje... najpewniej... dlatego trzeba "przekonwertować" do formy znanej z pliku)
- zapisz wygenerowaną zawartość do pliku o nazwie X

Jeżeli podczas generowania zawartości pliku (który utworzony został na wstępie) coś padnie- zostaje nam pusty plik ;)

//To tylko luźne dywagacje, jedna z możliwych ścieżek do uzyskania takiego błędu. Nawet jeżeli jest w istocie tak jak napisałem, to cały proces jest o wiele bardziej złożony, a więc i najpewniej dający więcej możliwych dróg do uzyskania pustego pliku, nie mówiąc o innych rzeczach ;)

No, jeszcze jednym komentarzem rzucę. Tak już bardziej ogólnie :D
Często stosuje się, przynajmniej w przypadku Linuksa, puste pliki w charakterze "flag". Windows pewnie też się do tej mody stosuje, bo to wygodne. Generalnie rzecz biorąc- każdy program możesz uruchomić wiele razy. Taki notatnik chociażby. Odpalmy więc dwa razy notatnik. Możesz niezłego bajzlu narobić edytując ten sam plik dwoma programami, prawda? By programy wiedziały o sobie- można zapisać obok edytowanego pliku jakiś drobny, choćby pusty plik. Edytując dsa.txt notatnik utworzy pusty plik dsa.txt.block co będzie zwykłą "flagą" dla pliku dsa.txt która powstrzyma każdy inny notatnik (poza tym który tę flagę utworzył) przed edycją pliku dsa.txt. Przyjemne, przyjazne, proste i dość skuteczne. Także- plik pusty samym swoim faktem istnienia już niesie jakąś treść. Tak tomistycznie trochę... ;)

Opowiadaj jakie rezultaty, ciekaw jestem do czego doszedłeś. Coś mi mówi, że jest wspólny mianownik dla naszych problemów (w moim przypadku- minionych, choć przyczyna domniemana jedynie).
Tytuł: Odp: Problemy z ładowaniem samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Mikibieg520 w Pon, 02 Sty 2017, 23:43:15
Otóż, problem już rozwiązany, faktuczniem ten jeden plik mu wadził. Ciekawe jest to ze nie wczytywal niczego, jak widać system wczytywania zapisu w kerbalach działa tak, że jak ma nawet najmniejszy błąd to nie wczyta niczego :P