Autor Wątek: Prędkość sondy kosmicznej  (Przeczytany 9181 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 15 Cze 2014, 21:31:50
Odpowiedź #15

Offline adrianoos966

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Ok, spodziewałem się takiej odpowiedzi. Ale to że nie podoba mi się jakaś część/ szczegół gry nie znaczy że jej nie lubię, jest nie dla mnie. Co do orbity to robiłem to wystarczająco często żeby mi się już znudziło. W czasie robienia pierwszych orbit cieszyłem się jak idiota, niestety radość przeszła a wielka szkoda. Co do manewrów na moona czy minmusa nigdy nie użyłem mechjeba a wysłałem tam dziesiątki satelitów, łazików, lądowników a teraz robię bazę na minmusie, wszystkie misje zakończyły się powodzeniem. Chcę wysłać sondę gdzieś dalej i zaczyna się problem, problem z precyzją dlatego używam mechjeba bo w imię czego mam to wszystko robić ręcznie gdzie realnie robią to komputery? Wolę przelecieć bliziutko planety i księżyców z lądownikami, łazikami przy pomocy mechjeba niż ciągle poprawiać kurs ręcznie z niepewnym finałem gdyż to MI odbiera radość z gry. Chcę się pobawić w NASA a tam nie stawiają na ilość a jakość. Ja jednak nie potrafię zrobić ręcznie żeby było najwyższej jakości  :)
Dla mnie używanie mechjeba służy do pomocy realizowania zaawansowanych misji. Na bliskie odległości się nie opłaci go uruchamiać.
Dla jednych robienie orbit jest satysfakcjonujące dla innych tworzenie zaawansowanych misji przy pomocy komputera do tego właśnie żeby było bardzo dobrze zrobione (mechjeba) a gra ma być przyjemnością, nie obowiązkiem czy wyścigiem.
Może brak mi doświadczenia bo gram dopiero od kilku dni.
Ogólnie to macie uczulenie na mechjeba. Korzystasz z przeglądarki internetowej? Jeśli tak to korzystasz z internetowego mechjeba gdyż można przeglądać internet na kodzie binarnym.
Każdy gra jak chce
Jak zwykle się rozpisałem, już dość o tym.

Spotkałeś się z takim problemem RCS???
« Ostatnia zmiana: Nie, 15 Cze 2014, 21:34:31 wysłana przez adrianoos966 »

Nie, 15 Cze 2014, 21:36:48
Odpowiedź #16

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Ja nikomu MJ nie odmawiam (tyle że uważam że do wykorzystania jego możliwości wymagana jest duża wiedza o mechanice orbitalnej i lotu), więc nie odpowiadaj idiotycznymi metaforami na argument, który nawet nie padł.


Spotkałem się, ale że mam spore podejrzenia iż nie korzystasz z legalnej wersji, więc nie czuję się zobligowany do pomocy.
« Ostatnia zmiana: Nie, 15 Cze 2014, 21:39:24 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: Prędkość sondy kosmicznej
« Odpowiedź #16 dnia: Nie, 15 Cze 2014, 21:36:48 »

Nie, 15 Cze 2014, 21:43:35
Odpowiedź #17

Offline adrianoos966

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Ok, nie mam ci za złe.
A co jeśli miałbym legalną wersję, chciał wam to udowodnić i chciałbym też "normalnie" korzystać z forum?. Czy może wasze obecne podejrzenia oznaczają że jestem skreślony na forum po wsze czasy?
« Ostatnia zmiana: Nie, 15 Cze 2014, 21:49:20 wysłana przez adrianoos966 »

Pon, 16 Cze 2014, 18:11:57
Odpowiedź #18

Offline PanKurczak

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 144
  • Reputacja: 7
    • Zobacz profil
bardzo łatwo potwierdzic że masz lub nie masz pirata, wystarczy abyś dał linka do swojego konta steam (nie mówię że masz to robic)
a poza tym, założyłeś temat w którym napisałeś że pobrałeś kerbale bo myślałeś że wszystkie wersje to dema, raczej jak ktoś już grę zpiraci to raczej nie wywala jej i nie kupuje, "bo po co skoro i tak mam ją na dysku"

Reklama

Odp: Prędkość sondy kosmicznej
« Odpowiedź #18 dnia: Pon, 16 Cze 2014, 18:11:57 »

Wto, 17 Cze 2014, 23:37:27
Odpowiedź #19

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
@UP: Ja widziałem już kogoś nawróconego  ;) Miał pirata, ale gra mu się spodobała i kupił ją w promocji Steam i teraz ma oryginał. Pozatym taką grę jak KSP to naprawdę warto wynagrodzić autorom.

Co do lotów na inne planety to weź zbuduj jakąś małą sonde, nie potrzeba wcale nic dużego, mi się udało dolecieć na Joola małą sondą, która miała ten mały silnik(on ma chyba ciąg 20, albo 30) i ten mały, biały zbiornik, miała wystarczająca paliwa, aby z orbity Kerbinu dotrzeć na orbitę Joola(nawet troszkę zostało). Nie buduj dużych pojazdów na pierwszy raz, bo to bezcelowe, najpierw nabierz doświadczenia małymi sondami. Na forum jest poradnik jak latać ekonomiczne z efektem Obertha, wykorzystaj go, ja nie wyobrażam sobie lotów na inne planety bez niego.

Śro, 18 Cze 2014, 11:21:37
Odpowiedź #20

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Piszesz Adrianoos o jakości NASA, oraz że masz dość ciągłego poprawiania lotu. To teraz wejdź na stronę NASA i poczytaj jakikolwiek harmonogram misji międzyplanetarnych. To powinno wyglądać miej więcej tak:

Czas T+ManewrCzas trwania pracy rakietyZmiana prędkościOrbita
T+00:00:00Start
T+00:02:06Wyłączenie centralnego silnika stopnia S-IC132 sekund
T+00:02:34Wyłączenie silników stopnia S-IC160 sekund+2304 m/s
T+00:02:36Zapłon silników stopnia S-II
T+00:08:44Wyłączenie silników stopnia S-II318,4 sekund+4108 m/s
T+00:08:45Zapłon stopnia S-IVB
T+00:11:25Wyłączenie silników stopnia S-IVB160 sekund+980 m/s
T+00:11:35Wejście na orbitę191,3 × 181,5km
T+02:50:37Ponowny zapłon silników stopnia S-IVB
T+02:55:55Wyłączenie silników stopnia S-IVB318,4 sekund+3040 m/s
T+02:56:05Opuszczenie orbity okołoziemskiej
T+03:21:00Oddzielenie stopnia S-IVB
T+11:00:00Poprawka kursu14,6 sekund2,6 m/s
T+60:59:55Poprawka kursu 212,8 sekund
T+69:12:27Manewr wejścia na orbitę księżycową 1246,9 sekund-894 m/s312,1 × 110,9km
T+73:35:07Manewr wejścia na orbitę księżycową 29 sekund+41 m/s112,4 × 110,6km
T+89:19:17Opuszczenie orbity księżycowej203,7 sekund+1067 m/s
T+103:59:54Poprawka kursu 314 sekund
T+146:28:48Odrzucenie modułu serwisowego
T+146:46:13Wejście w atmosferę
T+147:00:42Wodowanie

Duża banda fachowców, podeszła profesjonalnie do zadania i na wycieczkę dookoła Muna zafundowała aż trzy korekty kursu?
Wiesz dla czego tak się dzieje, że każdy lot w kosmos, to bezustanne ręczne poprawki komputera? Bo kosmos bracie jest nieprzewidywalny. Sama topografia grawitacji w najbliższym otoczeniu jest niemapowalna i zmienia się z sekundy na sekundę, a co dopiero się dzieje gdy oddalimy się między nieustannie zmieniające swą pozycję planety? Nigdy nie uda Ci się wstrzelić w cel jednym impulsem. I to jest w KSP piękne, bo zmusza Twoją szarą komórkę do pracy.
Ja byj jednak wywalił tego MechJeba.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Reklama

Odp: Prędkość sondy kosmicznej
« Odpowiedź #20 dnia: Śro, 18 Cze 2014, 11:21:37 »

Śro, 18 Cze 2014, 16:12:30
Odpowiedź #21

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
MechJeb jest tylko ułatwieniem, nie jakimś autopilotem, więc wymaga wiedzy i myślenia od użytkownika. Jak się sam nie nauczysz, to żaden MJ ci nic nie da. Popróbuj samemu, jak nie da rady, to może faktycznie kerbale to nie jest gra dla ciebie? A i MechJeb nie jest wcale wymagany do zaawansowanych lotów, moje sondy odwiedziły już każde miejsce w układzie Kerbolskim(z wyjątkiem Bop i Pol, jakoś nie miałem czasu i motywacji tam lecieć, ale mam zamiar to naprawić), moje Kerbale były już na Munie, Minmusie oraz Dunie(asteroid nie liczę) i to wszystko osiągnąłem bez MJ czy czegoś podobnego, więc nikt mi nie wmówi, że MJ jest potrzebny do zaawansowanych lotów. Nie wmówisz mi też, że NASA nie popełnia błędów - mało to było nieudanych misji?
« Ostatnia zmiana: Śro, 18 Cze 2014, 16:16:36 wysłana przez kamils096 »

Śro, 18 Cze 2014, 17:30:10
Odpowiedź #22

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Robson, poprawki kursu to pikuś.. Niedawno było głośno w internecie że rozwalili jakąś sondę na Marsie bo część zespołu używała systemu metrycznego a część imperialnego i się nie dogadali  :D
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: Prędkość sondy kosmicznej
« Odpowiedź #22 dnia: Śro, 18 Cze 2014, 17:30:10 »

Śro, 18 Cze 2014, 18:59:25
Odpowiedź #23

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
To było z 15 lat temu...
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Śro, 18 Cze 2014, 19:12:15
Odpowiedź #24

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
@2UP: Mówisz o wystrzelonej w 1998 roku sondzie Mars Climate Orbiter. Kontrola naziemna używała amerykańskich jednostek miary siły(funtów), podczas gdy oprogramowanie sondy oczekiwało metrycznej jednostki miary siły, czyli niutonów. Przez to sonda zamiast znaleźć się na stablinej orbicie wpadła w atmosferę Marsa i uległa spaleniu. Chyba, że mówisz o innej.

Reklama

Odp: Prędkość sondy kosmicznej
« Odpowiedź #24 dnia: Śro, 18 Cze 2014, 19:12:15 »

Pią, 20 Cze 2014, 22:55:24
Odpowiedź #25

Offline adrianoos966

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Mechjeb nie okazał się jednak takim fajnym programem, jedynie orbity i do dokowania pozycje ładnie robi oraz wynoszenie ładunków pod moją nieobecność, choć i tak często się knoci. Do tego będę go więc używał. Z resztą funkcji mechjebowi podziękuje. Manewrów mechjebem nie wiem jak robić a jako że samemu jakoś to wychodzi nie będę do tego korzystał z mechjeba.
Co idealnego kursu to... jestem perfekcjonistą w negatywnym tego słowa znaczeniu. Teraz nie muszę siebie obwiniać o nie idealny kurs :-\ , choć tracę trochę paliwka ::)
Miałem problem z przybiciem do doku stacji kosm., nie mogłem się przybliżyć do statku na bliżej niż 200-300m po prostu wszystko się mijało i tak sobie krążyłem i próbowałem chyba kilka godzin, może dlatego że człon ważył 40ton  :D i niesamowicie ciężko było manewrować. Było to moja piersza próba, będę robił następne z małymi członami.

Klasycznie, pytanie- Czy da się wysłać sondę na np. Eve ale w taki sposób że robię orbitę dla sondy z której odłącza się lądownik, łazik i ja chcę kontrolować te 3 pojazdy jako osobne sondy. Bo nie chcę spamować sondami i robić razy 3 jak można za jednym razem. Odpowiednie zaprojektowanie to nie problem. Ale czy sie da??
« Ostatnia zmiana: Pią, 20 Cze 2014, 22:58:22 wysłana przez adrianoos966 »

Pią, 20 Cze 2014, 22:57:46
Odpowiedź #26

Offline Element4ry

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
Da się po odłączeniu kontrolować wszystkie pojazdy - wystarczy zamontować w każdym jakąś kabinę albo to ustrojstwo bezzałogowe. Tylko trzeba pamiętać o prądzie.

Reklama

Odp: Prędkość sondy kosmicznej
« Odpowiedź #26 dnia: Pią, 20 Cze 2014, 22:57:46 »

Pią, 20 Cze 2014, 23:00:10
Odpowiedź #27

Offline adrianoos966

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Da się po odłączeniu kontrolować wszystkie pojazdy - wystarczy zamontować w każdym jakąś kabinę albo to ustrojstwo bezzałogowe. Tylko trzeba pamiętać o prądzie.

Dobra wiadomość!
Trzeba opcję nacisnąć jakąś z modułu dowodzenia żeby to odłączyło sie jako satelita a nie śmieć kosmiczny?
« Ostatnia zmiana: Pią, 20 Cze 2014, 23:02:43 wysłana przez adrianoos966 »

Pią, 20 Cze 2014, 23:39:47
Odpowiedź #28

Offline Element4ry

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
Gdy się odłączy daną rzecz i ma moduł załogowy albo bezzałogowy służący do sterowania to automatycznie na mapie pojawia się jako sonda albo statek. Potem można to dowolnie zmienić na ekranie mapy lub space center, jednakże funkcja ta wydaje się być zabugowana w jakiś sposób i często wymaga kilku prób.

Reklama

Odp: Prędkość sondy kosmicznej
« Odpowiedź #28 dnia: Pią, 20 Cze 2014, 23:39:47 »

Sob, 21 Cze 2014, 17:29:10
Odpowiedź #29

Offline adrianoos966

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Jak budować wielkie rakiety...
Jeśli wokół głównego najniższego członu dam 12 lub 16 silników, moc jednego 2500 a jeden baniak z paliwem waży 82t to silniki te w czasie lotu są pochylone o 30st. do wnętrza rakiety.
Ogólnie się kiwają, czy tylko paskami można to ustabilizować???
Chciałbym je ograniczyć bo będzie lagowało powyżej 600 części, a ja lagów nie nawidzę.
Znacie jakiś sposób na montaż wielu silników warstwowo wokół głównego silnika bez takich cyrków i BEZ NADMIARU LINEK?
Wiadomo że nie będzie sztywne jak... ale TO obecne nie przejdzie.

Zdjęcia:





Nie patrzcie że to ledwo leci (ale nie jest tak źle, gdyż daleeeeko wylecą same silniki)
To faza projektowa, po prostu chcę zbudować kolosa gdyż jest mi potrzebny, a mam problem z kolejnymi silnikami i konstrukcją. I jeszcze się obraca pomimo zastosowania 2x dużego SAS ale to najpewniej przez "krzywe" silniki
Na pewno podsunięcie mi tu pomysł asparagusa, dobry sposób ale nie na ciężkie towary.
Pozdro.
« Ostatnia zmiana: Sob, 21 Cze 2014, 17:32:02 wysłana przez adrianoos966 »