Autor Wątek: Nowy komputer a KSP  (Przeczytany 11030 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 05 Kwi 2015, 15:14:24

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Witam
Mam zamiar składać nowy komputer. Chciałbym komfortowo grać w KSP (z wieloma modami)
Teraz, (z wieloma modami) spadła szybkość gry, niby da się normalnie grać, ale dobrze byłoby gdyby nie trzeba było się przejmować że komputer ledwo ciągnie.
Mam 4 GB ram, myślę o 8 albo 10 GB/ może 12GB. Tylko że wersja 32x pozwala na użycie tylko 4 GB, czy tak? a wersja 64x rzekomo niestabilna. Więc:
Czy jest możliwość grać na ponad 4GB?
Jeśli na wersji 64x, to czy autorzy mają zamiar rozwijać tą wersję?
Chyba udostępnili, w Grudniu? co będzie zmieniane do wersji 1.00.
Pozdrawiam

Nie, 05 Kwi 2015, 15:36:09
Odpowiedź #1

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 626
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
8 GB RAM przydaje się zawsze, obojętnie, czy będziesz grał na 32 bitowej wersji gry, czy 64 bitowej (nie polecam). Po prostu system i programy w tle będą miały więcej pamięci dzięki czemu gra bez problemu wykorzysta swoje możliwości do maksimum (Koło 3.2~ GB RAM). Mając na pokładzie 4 GB RAM na pewno nie uda ci się osiągnąć takiego wykorzystania pamięci, chyba że wyczyścisz wszystkie aplikacje w tle do zera, co imo jest trudne lub niemożliwe.

Do wersji 64 bitowej dla windows twórcy wrócą w niesprecyzowanej przyszłości, ale biorąc pod uwagę scenę moderską KSP i rozwój silnika Unity nie warto się powstrzymywać przed dobraniem większej ilości pamięci, tym bardziej, iż praca na takim komputerze jest po prostu wygodniejsza a RAM drogi nie jest.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: Nowy komputer a KSP
« Odpowiedź #1 dnia: Nie, 05 Kwi 2015, 15:36:09 »

Nie, 05 Kwi 2015, 19:50:34
Odpowiedź #2

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
A czy OpenGL pozwala na uruchomienie w KSP więcej ram?
Bo właśnie korzystam z OpenGL w ksp i zastanawia mnie skąd ten spadek poboru mocy.
A może ktoś zna jakąś modyfikację na zwiększenie limitu ram.
« Ostatnia zmiana: Nie, 05 Kwi 2015, 19:52:55 wysłana przez Wielki Piotr »

Nie, 05 Kwi 2015, 20:49:24
Odpowiedź #3

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 626
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
OpenGL pozwala lepiej wykorzystać pamięć karty graficznej VRAM, przez co RAM jest mniej obciążony. U mnie po uruchomieniu gra zajmuje nieco ponad 2 GB, z DX11 - ponad 3, z DX9 nawet się nie uruchamia.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: Nowy komputer a KSP
« Odpowiedź #3 dnia: Nie, 05 Kwi 2015, 20:49:24 »

Nie, 05 Kwi 2015, 21:07:13
Odpowiedź #4

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
No to pytanie kluczowe.
CZY JEST MOŻLIWE obecnie grać komfortowo, nie przejmując się słabą prędkością gry. Mając do dyspozycji mocny komputer?
Bo z systemu gry wiemy że jest cienko zoptymalizowany.
Podkreślam, że KSP mam b. mocno odchudzony, przemyślanie zainstalowany (grafiki) moduły z podstawki prawie nie występują w grze a mody instalowane pod b. dużym rygorem pod względem obciążenia gry. Nawet cały komputer mam mocno odciążony i pod kontrolą systemu który czyści i defragmentuje wszystko co może, oraz dezaktywuje programy w tle które obciążają komp. Efekty sprawdzane w "Menedżerze zadań".
Zasięgałem dogłębnej porady od jednego z "elit" tego forum. Zapomniałem nazwy owego użytkownika. W każdym razie mocno mi pomógł, ale gra mogłaby chodzić ciut szybciej.
Dlatego pomyślałem o nowym komputerze. Obecny ma 3 lata.
Pytam bo chciałem mieć pewność że będę mógł grać wygodnie w Kerbale, bo w sumie kupuję komputer pod Kerbale.
Ale dzięki za odpowiedzi. Jeśli nikomu nie przychodzi nic do głowy to poczekam.
Gra jest przecież w wersji Alpha czy tam Beta więc teoretycznie ma prawo być nie zoptymalizowana.
Może w przyszłości autorzy coś zrobią z limitem RAM. Tylko że z obserwacji wynika że nie są tytanami pracy.
« Ostatnia zmiana: Nie, 05 Kwi 2015, 21:16:56 wysłana przez Wielki Piotr »

Nie, 05 Kwi 2015, 21:44:08
Odpowiedź #5

Offline Moskit

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 194
  • Reputacja: 31
    • Zobacz profil
Niestety, ale Kerbale nie są zbyt dobrze zoptymalizowaną grą. Upgrade kompa na pewno pomoże, aczkolwiek ograniczenia ilości pamięci ram w aplikacji 32bitowej ciężko przeskoczyć. Dużo pomaga opengl, ale on z kolei lubi sprawiać, że lsp gorzej działa. Jedynie na linuxie mamy sprawną wersję 64bitową jednak przy niej trzeba trochę pokombinować. Jednak z 4gb ramu to x64 Ci zbyt dużo nie da.

Wysłane gołębiem pocztowym firmy Tapatalk


Reklama

Odp: Nowy komputer a KSP
« Odpowiedź #5 dnia: Nie, 05 Kwi 2015, 21:44:08 »

Nie, 05 Kwi 2015, 21:58:52
Odpowiedź #6

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 361
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Ram ramem, ale dla kerbali kluczową rzeczą jest potężny procesor, który potrafi przemielić fizykę setek części naraz. Więc to proc powinien być twoim priorytetem przy wyborze komponentów.

Nie, 05 Kwi 2015, 22:46:59
Odpowiedź #7

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Mój komp również ma 3 latka, a kerbale chodzą aż miło. Posiadam płytę ASUS P8-Z77 (polecam ogromnie, warta każdej złotówki), GTX660Ti 2GB , Ramu aktualnie 4GB (miałem 8 ale 4 umarło), oraz I5-3470K. Po wymuszeniu openGL, gra utrzymuje 47 modów, a i czuję że pociągałby jeszcze więcej. Mody dość "grube", typu FASA, Astronomer Visual czy KW Rocketry. Użycie RAMU przy obecnym GameData o wadze 2.4GB, wynosi 1.45GB. OpenGL używam od ponad pół roku i do tej pory nie zdarzył mi się crash. Gra jedynie czasem przycina się w hangarze, ale że mam dobre 600 części to jej wybaczam :)
W tle oczywiście ciągle śmiga Google Chrome, z Jutube, czasem fejsem i jakimś forum.
Dużo pomaga też opcja -popupwindow dopisana do skrótu na pulpicie, można przełączać gra<->przeglądarka, i nie ma zwiech czy ścin. Bez tej funkcji gra jest minimalizowana i "zamarza", i przy "odmrażaniu"  lubi się wywalić :)
Jedyne co by mi się przydało w tej chwili to dysk SSD, lub osobny dysk pod system. Bo gra ładuje mi się obecnie jakieś 4-5 minut, i minimalizuję ją siedząc na internecie, a że dysk jest zajęty ładowaniem plików przeglądarka internetowa nie chodzi a co najwyżej się czołga..
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: Nowy komputer a KSP
« Odpowiedź #7 dnia: Nie, 05 Kwi 2015, 22:46:59 »

Pon, 06 Kwi 2015, 00:21:02
Odpowiedź #8

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Ja aktualnie składam kompa na używanych podzespołach. Starych jak świat.
Z doświadczenia wiem, że nie ma co się ładować w Pentium i7, czy inne "i".
Jest więc to stara płyta Dell Precision z dwoma podstawkami Socket 771. (koszty około 300 PLN)
Dwa Pentiumy XEON Quad Core E5440, (12MB cache). (w granicach 100 PLN za sztukę)
32GB Ram DDR2. (w granicach 60 PLN za sztukę, 8 sztuk po 4GB, serwerowe pamięci full ECC)
NVidia GTX 650Ti. (ze starych zapasów, więc nie znam wartości rynkowej)
Dodatkowe pierdółki w stylu obudowa, zasilacz HDD, nie liczę, bo też ze starych zapasów.
 Z wirtualizacją mamy 16 rdzeni pędzonych zegarem 3GHz.
Przy takiej ilości RAM, wyłączamy pamięć wirtualną, a system tworzy wirtualny dysk w RAM i żaden SSD nie podskoczy w wydajności, mimo że to DDR2.
To tyle na dzień dzisiejszy. Jak wytrzeźwieję Jak odpalę, to podzielę się wrażeniami.
Jedno jest pewne, za 1000 złotych, mamy małego potworka.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Pon, 06 Kwi 2015, 02:03:18
Odpowiedź #9

Offline Moskit

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 194
  • Reputacja: 31
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Ram ramem, ale dla kerbali kluczową rzeczą jest potężny procesor, który potrafi przemielić fizykę setek części naraz. Więc to proc powinien być twoim priorytetem przy wyborze komponentów.
Procesor? Zgodziłbym się, gdyby nie fakt, że tutaj ciężko coś konkretnego doradzić w przypadku gry nieobsługującej więcej niż jednego rdzenia. :P

Reklama

Odp: Nowy komputer a KSP
« Odpowiedź #9 dnia: Pon, 06 Kwi 2015, 02:03:18 »

Pon, 06 Kwi 2015, 12:49:53
Odpowiedź #10

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 361
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Ja się na cyferkach nie znam w procesorach, kompletnie. Ale wiem jedno, znajomy użytkownik Ar3k kupił niemal dokładnie takiego samego kompa jak mój w tym samym mniej więcej czasie (jakieś 2 lata temu) Identyczna płyta główna, tyle samo ramu, taka sama karta graficzna nawet, taka sama winda, ale mocniejszy proc. Efekt? 1000 części u mnie i pokaz klatek, a on mógł dowalić 200 więcej i miał niemal płynną pracę gry. A porównywaliśmy na takich samych ustawieniach dosłownie wszystkiego.

Pon, 06 Kwi 2015, 15:37:02
Odpowiedź #11

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 626
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Do KSP dobrze jest skupić się na mocy jednego rdzenia - znajomy ma całkiem dobry 6-cio rdzeniowy, ale w KSP zachowuje się jak stare core2duo. Uczciwe dwa lub cztery rdzenie z dużą liczbą przed GHZ to optimum dla Kerbali. Podejrzewam że szybszy dwurdzeniowy poradzi sobie lepiej, ale ogólnie aplikacje które nie zapomniały że 2007 się skończył, stracą.
« Ostatnia zmiana: Pon, 06 Kwi 2015, 16:33:28 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: Nowy komputer a KSP
« Odpowiedź #11 dnia: Pon, 06 Kwi 2015, 15:37:02 »

Pon, 06 Kwi 2015, 17:39:39
Odpowiedź #12

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Wersja 64bit dobrze pracuje na systemie Linux, nie wiem jak z kompatybilnością modów, ale podobno jest tak samo stabilna, jak 32bitowa. Nie wgrywałem do niej modów, ale jak się nią bawiłem, to nie zauważyłem problemów, jak w wersji na Windows.

Pon, 06 Kwi 2015, 18:17:34
Odpowiedź #13

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Witam ponownie
Teraz próbuje przyspieszyć grę po przez zmniejszenie jakości.
Problem z przecinką jest na płycie startowej. Rakieta + ładunek ponad 100 części to już zauważalny spadek szybkości gry. Zastosowałem mod: "ActiveTextureManagement" wersja agresywna.
A mam przycinki tylko w czasie startu rakiet, w kosmosie już dość dobrze (Stacja 200 częsci) lekkie przyciny
Wyłączyłem efekty związane z atmosferą i była zauważalna różnica, a ze zmniejszeniem grafiki w nieskończoność nie wiązała się jakaś wielka poprawa. Tak więc największe efekty daje zmniejszanie opcji o atmosferze itp. (Chciałem pozostawić grafikę na jakimś sensownym poziomie)
Części jest pełno, i do osobnej musi liczyć fizykę więc tnie.
Które opcje w grze odpowiadają za zmniejszenie jakości fizyki? (angielski znam słabawo a tłumacz nie potrafi szczegółowo tłumaczyć)
Wiem, że po wyłączenie opcji "nie pamiętam nazwy" nie widać ogni w czasie wchodzenie w atmosferze.
A może da się wyłączyć atmosferę (w plikach), czy tam fizykę gry?
trochę po majstrować śrubokrętem i młotkiem w plikach ;D
« Ostatnia zmiana: Pon, 06 Kwi 2015, 18:22:57 wysłana przez Wielki Piotr »

Reklama

Odp: Nowy komputer a KSP
« Odpowiedź #13 dnia: Pon, 06 Kwi 2015, 18:17:34 »

Pon, 06 Kwi 2015, 23:18:57
Odpowiedź #14

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Witam ponownie
Teraz próbuje przyspieszyć grę po przez zmniejszenie jakości.
Problem z przecinką jest na płycie startowej. Rakieta + ładunek ponad 100 części to już zauważalny spadek szybkości gry. Zastosowałem mod: "ActiveTextureManagement" wersja agresywna.
A mam przycinki tylko w czasie startu rakiet, w kosmosie już dość dobrze (Stacja 200 częsci) lekkie przyciny
Wyłączyłem efekty związane z atmosferą i była zauważalna różnica, a ze zmniejszeniem grafiki w nieskończoność nie wiązała się jakaś wielka poprawa. Tak więc największe efekty daje zmniejszanie opcji o atmosferze itp. (Chciałem pozostawić grafikę na jakimś sensownym poziomie)
Części jest pełno, i do osobnej musi liczyć fizykę więc tnie.
ATM nie przyśpieszy gry, a jedynie pozwoli wgrać więcej modów zmniejszając zużycie ramu. Teoretycznie trochę gre przyśpiesza bo zmniejsza rozdzielkę tekstur, ale różnica minimalna.
Cytuj
Które opcje w grze odpowiadają za zmniejszenie jakości fizyki? (angielski znam słabawo a tłumacz nie potrafi szczegółowo tłumaczyć)
Wiem, że po wyłączenie opcji "nie pamiętam nazwy" nie widać ogni w czasie wchodzenie w atmosferze.
A może da się wyłączyć atmosferę (w plikach), czy tam fizykę gry?
trochę po majstrować śrubokrętem i młotkiem w plikach ;D
Pewnie że się da. Alt+F4. A na serio, nie. Oryginalna aerodynamika jest na tyle prymitywna że nawet jeśli udałoby Ci się ją wyłączyć zyskałbyś może 0.5fps. Wyłączenie fizyki to już wgl. jakaś abstrakcja . Jak to sobie wyobrażasz ?
Jeśli chcesz przyśpieszyć grę zacznij od sterowników. Najnowsze wersje i ich odpowiednie ustawienie potrafią zdziałać cuda, i wiem po sobie bo oryginalnie stery płyty głównej mają tryb oszczędzania energii. Kilka kliknięć i gra z czołgania się przechodzi w prędkość światła :) Podobnie w sterownikach Nvidii, wybieram sobie w globalnych ustawieniach Preferuj maksymalną wydajność, oraz tryb jednoekranowy, i przybywa kolejne 15FPS, mimo że przy okazji wymusiłem antyaliasing na MSAA 16x :)
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

 

[Rozwiązane] KSP wiesza się i restartuje komputer po instalacji B9

Zaczęty przez angorek

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 3569
Ostatnia wiadomość Pią, 20 Cze 2014, 01:45:37
wysłana przez Raynus