Autor Wątek: KSP a wydajność i wpływ innych programów.  (Przeczytany 2526 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wto, 06 Sty 2015, 14:46:37

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Witam
Ciekawi mnie to jak wygląda wpływ programów na KSP.
Ja mam cały czas (w czasie gry KSP) włączone google chrome, średnio 15stron
do tego antywirus i jakieś pierdółki.
Jak to wpływa na KSP?
czy granie w tak obciążonym komputerze powoduje częstsze crashowanie czy tylko przycinki.
Dodam, że posiadam dużo modów. Gamedata waży 1,64GB
Usuwałem mnóstwo części których nie potrzeba w grze, np. w TacLife z 9 baniaków zaopatrzenia zrobiłem 3 za pomocą Tweak Scale.
Czy w celu przyspieszenia gry, szukać i usuwać głównie części czy inne pliki (jakieś pluginy?)?
Mam system Windows7 64bit.
Procesor Intel Core i5- 2400 3.1GHz
4GB ram
Karta graficzna Radeon HD 6850 1GB(zintegrowana)
Czy przesiąść się na KSP 64bit (słyszałem że często wywala)
Ogólnie, gdzie najlepiej szukać oszczędności, tak aby gra przyspieszyła?
« Ostatnia zmiana: Wto, 06 Sty 2015, 14:48:59 wysłana przez Wielki Piotr »

Wto, 06 Sty 2015, 14:54:16
Odpowiedź #1

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Może powodować przycinki, a jak sprzęt będzie obciążony to nawet crashe. Jeżeli gra ci działa dobrze, to zostaw jak jest. Ogółem do KSP najlepiej jest mieć jak najmniej obciążony komputer. Wersji 64bitowej nie polecam, bo dużo modów na niej nie działa, albo kiepsko działa. Możesz też wgrać moda Active Texture Managment, który kompresuje tekstury i zwalnia nieco RAM.

Reklama

Odp: KSP a wydajność i wpływ innych programów.
« Odpowiedź #1 dnia: Wto, 06 Sty 2015, 14:54:16 »

Wto, 06 Sty 2015, 14:59:32
Odpowiedź #2

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 340
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Mam wrażenie że pomyliłeś końcowe zapytanie. Nie powinno brzmieć w stylu "Jak bardziej zamulić system, żeby było jeszcze gorzej?" No więc jeśli to faktycznie była pomyłka, to sugeruję odpalenie w pasku szesnaście innych gier, w chrome otworzyć nie tam piętnaście, ale powiedzmy z osiemdziesiąt stron, dodatkowo skype, oraz wyjąć jedną kość RAM. W razie niewystarczającego dyskomfortu możesz też zainstalować WSZYSTKIE mody jakie wyszły do KSP.
Natomiast jeżeli jednak nie pomyliłeś zapytania to:
1. Wyrzucić płytę główną i wymienić na taką która nie ma zintegrowanej grafy.
2. Wywalić niepotrzebne mody, z których i tak nie korzystasz ograniczając ich ilość do 10 sztuk.
3. Dołożyć 4GB RAM.
4. Nie włączać NICZEGO poza KSP.
5. Zostać przy 32 bitach.

Wto, 06 Sty 2015, 16:41:14
Odpowiedź #3

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Kompa mam podobnego, procek tylko nowszej generacji, i grafa od Nvidii (GTX660Ti) i działa mi  dobrze.
Modów mam dokładnie 61, w tle zawsze działa chrome, zwykle z facebookiem i muzyką, ściny zaczynają się średnio powyżej 250 części. Niżej chodzi płynnie. Aczkolwiek używam opcji openGL, ale nie każda karta grafiki to obsługuje. Wystarczy utworzyć skrót na pulpicie, otworzyć jego właściwości i do ścieżki dodać -force--opengl, i śmiga. Jeśli wystąpią problemy z czarną połową ekranu, dopisujemy -popupwindow, i wyłączamy fullscreen w opcjach. Granie i wygląd się nie zmieni, ale będzie działać ok, i zużycie ramu spada o połowę.
Active Texture Management nie używam.
« Ostatnia zmiana: Wto, 06 Sty 2015, 16:50:55 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: KSP a wydajność i wpływ innych programów.
« Odpowiedź #3 dnia: Wto, 06 Sty 2015, 16:41:14 »

Wto, 06 Sty 2015, 16:46:13
Odpowiedź #4

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Mi właśnie też zaczynają się ściny ok. 200 części, tak jak tobie angorek
Dzięki, zobaczę na te mody optymalizujące
« Ostatnia zmiana: Wto, 06 Sty 2015, 17:05:24 wysłana przez Wielki Piotr »

Wto, 06 Sty 2015, 18:17:43
Odpowiedź #5

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Ten temat to podpucha? To jak KSP zarządza pamięcią było dyskutowane na forum dokładnie 28 razy przy wielu okazjach. 15 zakładek Chrome i system na 100% zajmują więcej pamięci niż 500 MB. KSP 32 (stabilne i mody działają)  mając do dyspozycji mnóstwo RAM scrashuje przy użyciu powyżej 3-3,5GB. Ty nie dajesz szansy by tyle osiągnął, pamięci brakuje już wcześniej.

Matko, to musi być podpucha :I
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: KSP a wydajność i wpływ innych programów.
« Odpowiedź #5 dnia: Wto, 06 Sty 2015, 18:17:43 »

Wto, 06 Sty 2015, 19:03:36
Odpowiedź #6

Offline Moskit

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 184
  • Reputacja: 31
    • Zobacz profil
@Drangir - podpucha to mało powiedziane. Ja chyba pierwsza raz widzę zintegrowanego Radeona 6850. :]

Wto, 06 Sty 2015, 20:48:04
Odpowiedź #7

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 394
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
    • You Tube
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
2. Wywalić niepotrzebne mody, z których i tak nie korzystasz ograniczając ich ilość do 10 sztuk.

@Kadaf, On gra na RSS, tam nie da się tak po prostu ograniczyć do 10 modów. U mnie samych wymaganych modów do RSS+RO+tryb kariery dla RSS jest chyba z 15. Wymaganych tzn takich bez których powyższe mody nie ruszą albo nie będą działać tak jak należy. A oprócz wymaganych trzeba jeszcze zainstalować kilka paczek z silnikami, bo w RO nie ma tak uniwersalnych silników jak na stocku. Przykładowo jeden silnik jest na LOX/LH i ma fajne isp ale sprawdzi się tylko na starcie/niskiej orbicie bo w głębokiej przestrzeni paliwo się wygotuje. Więc potrzebujesz drugiego, który używa paliw hipergolicznych ale ma kiepskie isp. Albo jeszcze trzeciego, który ma kontrolę ciągu przez co możesz użyć go do lądownika. Na stocku te 3 silniki zastąpiłbyś jednym. W stocku jest bodaj 20 silników rakietowych, u mnie około 50.



@Moskit: nie wiem co to ten Radeon 6850 ale ja też mam integrę i u mnie na 1280x720 wszystko działa bezproblemowo. ;)


Cytuj
Cześć
Wiesz może kiedy będzie wersja 0.91?
Najbardziej zależy mi na surowcach, słyszałem że mają być, ale nie wiem czy w 0.91

W każdym razie mam już nową wersję 0.9 gry, i pomyślałem że zainstaluje mody o których piszesz na forum, bo niby mam jakieś ale już są lepsze i dopasowane do RSS.
I mam problem, bo nie mogę znaleźć linka do RSS 0.90 np. Visual-Enhancements, a resztę modów urealniających grę jest sporo i nie wiem czy instalować wszystkie czy najlepiej jakieś wybrane (bo gra spowalnia)
A owe mody są stworzone od początku pod RSS i pewnie ze sobą współgrają, i to mi się podoba, bo jest problem z niedopasowanie modów.
Powiedz mi jakie ty masz mody, z tych głównych.
Dziękuje.

@WielkiPiotr: napiszę tutaj bo ostatnio coraz więcej dopytuje się o to. Tak w ogóle to moglibyśmy zrobić jakiś osobny temat o RSS+RO do dyskusji i rozwiązywania ewentualnych problemów, co by nie mnożyć kolejnych tematów.


Visual Enhancement dla RSS: jeśli znasz angielski to autor wątku wyraźnie napisał, że ze wzgledu na ilość zgłaszanych bugów download czasowo jest niedostępny. Co prawda poszperałem po internetach i znalazłem linka do ostatniej wersji ale myślę, ze lepiej się wstrzymać.


Wersja 0.91 nikt tego nie wie ale ostatnio wychodziły co 2-3 miesiące więc pewnie luty- koniec marca.


Co do 15 zakładek to tak, powinieneś zamknąć wszystko jak leci, ja do ksp mam odpaloną tylko jakąś muzykę z kompa co by nie słyszeć non-stop tej samej ściezki dźwiękowej z gry.


Mody: Oprócz paczki RSS i RO musisz mieć też wszystkie mody niezbędne do działania RO:


Depecdencies: koniecznie

Recommendations:
Procedural Parts
Procedural Wings
Procedural Fairings

Te mody, po prostu musisz mieć jeśli nie chcesz mieć problemów z pamięcią RAM. Po instalacji robisz tak: wchodzisz w folder Squad i wywalasz wszystkie zbiorniki paliwa, baterie, adaptery, separatory, dekouplery, zbiorniki RCS, osłony termiczne, nasadki zbiorniki life support. Zostawiłbym jedynie lotnicze zbiorniki w kształcie innym niż cylindryczny (czyli Mk1 Liquid Fuel Fuselage i strucural fuselage wywalasz) a także skrzydła. Nauka obsługi procedural wings może zająć trochę czasu. Ewentualnie możesz też wywalić wszystkie SRB gdyż dostajesz procedural SRB ale zdecydowałem się je zostawić, gdyż Nathan Kell bardzo ładnie dostosował ich statystyki do realistycznych odpowiedników. to moze być przydatne przy dokładniejszych rekonstrukcjach prawdziwych rakiet a takie będę robił. Analogicznie z pozostałymi modami: wywal z nich wszystko co mozna zastąpić częściami proceduralnymi.


Możesz mieć 5867343586 części ale nie zrobisz z nimi tylu rzeczy co z modem procedural parts. Sprawdzone osobiście. Dzięki tym częściom zaczniesz robić rakiety, które wyglądają jak rakiety bo umówmy się 90% stockowych konstrukcji w ksp, także na naszym forum z wyglądem rakiet ma niewiele wspólnego.


Usuń też wszystkie pozostałe części jeśli z jakiegoś powodu nie będziesz ich używał. Ja np. wywaliłem jednoosobowy lądownik wraz z jego wnętrzem z folderu Spaces. Cholerstwo ważyło kilkadziesiąt mb a jednoosobowe misje nie są w moim stylu. 8) Albo Mk1 Inline Cockpit: na co mi ten brzydal? Wywalam! Ale z folderem Spaces trzeba uważać, najlepiej zapytaj się mnie za nim będziesz chciał coś z niego wywalić.

Ostatnio chyba tobie odpowiadałem na temat FASA, ja np. uwielbiam części z tego moda ale równowaga musi zostać zachowana. Więc jak instalujesz przykładowo kapsułę Apollo to wywal stockową (ale jej wnętrze zostaw). Ja w ten sposób wywaliłem około 130 części z 227, które posiada wersja 0.90. Jedyny efekt uboczny owych czystek to taki, ze teraz mam RTG całe białe ale to naprawdę niewiele w porównaniu do korzyści.



Teraz części: Musisz mieć sporo silników więc jakieś AIES, KWRocketry, FASA na pewno. Tylko, że to trzeba robić z głową, ja zainstalowałem tylko takie silniki, zeby nie powtarzać silników tego samego typu ale jednocześnie tak, żeby niczego mi nie brakowało.




Moja lista modów do instalki RSS wygląda następująco:


Za paczki z częściami odpowiadają: AIES, B9, FASA, Habitat pack, KWRocketry, Kosmos, Nova Punch2. Ven stock Revamp jedynie poprawia wygląd stockowych części.

Mam około 290 części więc to tylko 30% więcej niż na stocku. Powoli ogarniam procedural wings wiec niedługo bedzie jeszcze mniej. Moje gamedata waży 1,46GB nie licząc folderu z active texture management. Dla porównania na mojej drugiej instalce ze stockowym Kerbolem jest ponad 300 części i tez nigdy nie miałem żadnych problemów. No chyba, że siedziałem przy kerbalach pół dnia to czasem zdarzał się jakiś crash ale to już bardziej sygnał, żeby się ogarnąć i wrócić do reala. 8)



************************************

Jeśli masz problemy z crashowaniem , odpalaj z open gl. Jeśli nie ustaną to zainstaluj Active Texture Management w wersji basic. Ja zainstalowałem parę dni temu i mogę powiedzieć, że przynajmniej w wersji basic ten mod jest niegroźny. Jedyne co zauważyłem, że teraz ikonki FAR, KVV i kosmodromów na mapie są całe czarne. Ale to nie problem, wszystko działa jak należy.

************************************

Na koniec jeszcze coś co nazwałem "kreatywnym zarządzaniem teksturami planet" :) Polega to na tym, że standardowo mam Ziemię z teksturami 8k i pozostałe planety w 4K. Ale jak przykładowo lecę na Marsa to ustawiam mu tekstury 8K a dla pozostałych planet 2K (w zasadzie to w ogóle mógłbym je na ten czas wywalić). Potem przykładowo lecę na Jowisza, to daje mu 8K i jego księżycom a Mars dostaje z powrotem niższe. Oczywiście, jeśli masz coś na powierzchni Marsa co lądowało na teksturach 8K to potem nie możesz (tak mi się wydaje) przełączysz się na to gdy masz Marsa w innych teksturach. Przetestowałem ten sposób dokładnie i działa bez zastrzeżeń. 
 


***********************************************************************************

Podsumowując:
1.części proceduralne
2.wielkie czyszczenie folderu squad
3.selektywna instalacja modów
4.open gl
5.active texture management w wersji basic
6."kreatywne zarządzanie teksturami planet by winged" ;)
7. nie siedź przy kompie przez cały dzień a jak już musisz to przeładuj grę po kilku h.

***********************************************************************************

Niedługo w dziale modyfikacje zrobię obszerny temat o RSS+RO+mod na karierę ale najpierw muszę się sam trochę pobawić. ;)



Reklama

Odp: KSP a wydajność i wpływ innych programów.
« Odpowiedź #7 dnia: Wto, 06 Sty 2015, 20:48:04 »

 

Problem z wyświetlaniem się programów sas

Zaczęty przez Tytss

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 1352
Ostatnia wiadomość Śro, 10 Lut 2016, 11:43:32
wysłana przez Tytss
braki innych odpowiedźi w wątku a są

Zaczęty przez daw18q

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 704
Ostatnia wiadomość Sob, 03 Sty 2015, 16:51:32
wysłana przez daw18q