Autor Wątek: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.  (Przeczytany 27798 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czw, 31 Gru 2015, 01:16:47

Offline krzychu072

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
Coś kiedyś szukałem i trafiłem na ten modzik .
Mod Landertron pozwala na lądowanie kapsuł tak jak w soyuzach a nawet wspomaga lądowanie samolotów.

Mod sam szacuje kiedy odpalić te silniczki i jak długo.
filmik prezentujący jak to działa


Strona do pobrania najnowszej wersji do 1.0.5 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Oficjalny Wątek tegoż moda Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ (w pierwszym poście niema najnowszej wersji )
« Ostatnia zmiana: Czw, 31 Gru 2015, 01:21:30 wysłana przez krzychu072 »

Czw, 31 Gru 2015, 01:31:05
Odpowiedź #1

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Tylko po jaką cholerę to komu, skoro można to zrobić ze stockowych części bez najmniejszego problemu? Na takim stockowym systemie lądowałem zresztą niedawno. A to się nazywa bezmyślne mnożenie modów, które absolutnie nic nie wnoszą, a potem jest płacz i zgrzytanie zębów, że się giera wywala i nie wiadomo gdzie szukać winowajcy.

Reklama

Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« Odpowiedź #1 dnia: Czw, 31 Gru 2015, 01:31:05 »

Czw, 31 Gru 2015, 09:36:36
Odpowiedź #2

Offline KebabKerman

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 137
  • Reputacja: 4
  • Jeśli Kebab lubi kebaby jest gejem czy kanibalem?
    • Zobacz profil
Tak jak mówił Kadaf. Możesz użyć najmniejszych silniczków i efekt będzie identyczny.
Kebab Space Agency - Naszym paliwem są pierdy po ostrych kebabach!

Czw, 31 Gru 2015, 12:48:14
Odpowiedź #3

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Dokładnie to co napisali panowie powyżej. Po co? Patrząc na tytuł obstawiałem bardziej Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ, nie dodatkowy, zbędny silnik.

Reklama

Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« Odpowiedź #3 dnia: Czw, 31 Gru 2015, 12:48:14 »

Czw, 31 Gru 2015, 15:12:53
Odpowiedź #4

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil

@UP Poduszki można znaleźć tutaj : Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Sob, 02 Sty 2016, 19:56:02
Odpowiedź #5

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Cytuj
ze stockowych części bez najmniejszego problemu?

Cytuj
Po co?

Cytuj
Możesz użyć najmniejszych silniczków i efekt będzie identyczny.

Nie, nie będzie.


Z opisu:

Cytuj
These engines function similarly to parachutes, though far more terrifying to watch. Once armed, they will continually estimate the braking distance required based on your current acceleration, velocity, mass, and orientation. The Landertrons will automatically fire at full throttle once you reach the activation height and have a downward velocity, then harmlessly jettison any excess fuel once the maneuver is complete. It's essentially what MechJeb calls a "suicide burn".

Oznacza to, że części należą do kategorii inteligentnych - ich działanie jest sterowane nie przez precyzyjne sterowanie ciągiem, a komputerem pokładowym, który w wyliczonym momencie odpala silniki na maksa. Odwzorowanie tego efektu ręcznie jest robotą głupiego a zawsze to mniejsza komplikacja niż instalowanie Mechjeba.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« Odpowiedź #5 dnia: Sob, 02 Sty 2016, 19:56:02 »

Sob, 02 Sty 2016, 20:53:04
Odpowiedź #6

Offline KebabKerman

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 137
  • Reputacja: 4
  • Jeśli Kebab lubi kebaby jest gejem czy kanibalem?
    • Zobacz profil
Nie wiem jak wy, ale według mnie instalacja następnego moda, który dodaje coś co przy odrobinie wysiłku można zrobić na stocku to totalna głupota.
Kebab Space Agency - Naszym paliwem są pierdy po ostrych kebabach!

Sob, 02 Sty 2016, 21:21:51
Odpowiedź #7

Offline beryl

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Nie tak do końca bez wysiłku, bo idealne wyliczanie i to na bieżąco punktu odpalenia hamulców to nie jest bułka z masłem.

Reklama

Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« Odpowiedź #7 dnia: Sob, 02 Sty 2016, 21:21:51 »

Sob, 02 Sty 2016, 21:28:14
Odpowiedź #8

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Jak ktoś nie ma modów, albo nie chce ich mieć wiele a akurat ten mu się podoba, to niech instaluje.
Ale ja bym się bał bugowania, mod jest mały a przez to nie sprawdzony wnikliwie.
Są wartościowsze mody. Jakbym miał instalować mody tego typu to nawet był KSP nie włączył, tyle by tego się uzbierało.
W większych modach pełno jest małych ale nie aż tak słabych silniczków np. do hamowania. Do tego realistycznych i ładniejszych.
Wcale nie trzeba hamować nagle 5m nad terenem. Można ręcznie 100m nad terenem. Paliwa ciut więcej zje, tyle.
Prędkości nie są wielkie, a kapsuły ciężkie żeby to był jakiś karkołomny wyczyn.
« Ostatnia zmiana: Sob, 02 Sty 2016, 21:32:57 wysłana przez Wielki Piotr »

Sob, 02 Sty 2016, 22:06:08
Odpowiedź #9

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Ja dzielę, ale nikt wam nie każe modów instalować. KAŻDY mod można opisać jako zbędny i zbytnio komplikujący rozgrywkę, a jak wszyscy będziecie smędzić na ludzi którzy dzielą się tymi, które lubią, to przestaną to robić i kto wie, może przegapicie perełkę.

Geez.

Cytuj
Wcale nie trzeba hamować nagle 5m nad terenem.

Replika Sojuza bez silników hamujących to nie replika Sojuza. Sam bym użył bardziej zaawansowanego moda do kontroli ciągu i użył stockowych silników, ale ten też zły nie jest (prostszy w obsłudze) by uzyskać taki efekt.

KSP i scena moderska to szwedzki stół, ale kiedy ktoś wam zaproponuje brokuła albo szynkę szwarcwaldzką nie krzyczcie "ALE TU JEST DOBRY SER ŻÓŁTY I POLĘDWICA SOPOCKA, MI DUŻO BARDZIEJ SMAKUJE, TWOJE NIEDOBRE", bo zniechęcacie do dzielenia się.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« Odpowiedź #9 dnia: Sob, 02 Sty 2016, 22:06:08 »

Nie, 03 Sty 2016, 09:10:32
Odpowiedź #10

Offline Mithrill

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 212
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Oznacza to, że części należą do kategorii inteligentnych - ich działanie jest sterowane nie przez precyzyjne sterowanie ciągiem, a komputerem pokładowym, który w wyliczonym momencie odpala silniki na maksa. Odwzorowanie tego efektu ręcznie jest robotą głupiego a zawsze to mniejsza komplikacja niż instalowanie Mechjeba.

Można zamiast małych silniczków użyć separatronów, bo odpalają się jak hamowanie w sojuzie: natychmiast, na maksa i na krótko. Trzeba tylko trafić w moment, a nie wiem, czy mechjeb jest na tyle precyzyjny.

Nie, 03 Sty 2016, 10:32:30
Odpowiedź #11

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Cóż Drangir, w przypadku tego akurat moda, to gdy ktoś poda mi brokuła, ja go obejrzę i zobaczę, że jest zgnity to czuję się w obowiązku powiedzieć - NIE JEDZ TEGO, JEST ZGNITE! CHO, MAM TU SUPER SER I SOPOCKĄ!

A teraz serio, jeśli użyjemy spadochronów, to możemy określić bardzo precyzyjnie do jakiej prędkości tuż przed przyziemieniem zwolnią naszą kapsułę. Powiedzmy, że będzie to prędkość 10m/s. Montujemy separatrony, albo - by być dokładnym - któreś z małych silniczków i niewielki zbiornik paliwa. Po kilku testach na wyrzutni dochodzimy do momentu, że tak dobraliśmy ciągi, by uzyskać przyspieszenie o 10 m/s. Robimy kolejny test wystrzeliwując kapsułę z byle czego na kilkaset metrów w górę, odpalamy spadochrony i patrzymy z jakiej wysokości mamy odpalić silniki hamujące. Gdy już dojdziemy do tego, że ma to być np 15 metrów, to wystarczy to sobie zapamiętać. Robimy swoją zaplanowaną misję gdzieś tam, wracamy kapsułą, odpalamy spadochrony a na 15 metrach robimy cyk fazę silników hamujących i proszę bardzo - przyziemiamy mięciutko jak na poduszeczce. Wystarczy dobrać ciąg i pojemność zbiornika, by wystarczyło nam paliwa dokładnie na tyle czasu ile trzeba.
To nie jest poważna ani trudna operacja przecież!

Oczywiście jeśli ktoś jest leniwy i nie posiada zdolności żadnych, ani niespecjalnie umie używać mózgu, to proszę bardzo, modzik trajectories, modzik landertron i jeszcze mechjeb na dodatek. A w ogóle to może najlepiej starszego kolegę poprosić, żeby wszystko zrobił za nas.

Reklama

Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« Odpowiedź #11 dnia: Nie, 03 Sty 2016, 10:32:30 »

Nie, 03 Sty 2016, 11:30:19
Odpowiedź #12

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Cytuj
Oczywiście jeśli ktoś jest leniwy i nie posiada zdolności żadnych, ani niespecjalnie umie używać mózgu, to proszę bardzo, modzik trajectories, modzik landertron i jeszcze mechjeb na dodatek. A w ogóle to może najlepiej starszego kolegę poprosić, żeby wszystko zrobił za nas

Lubię mieć zautomatyzowane statki. Masz wielkie doświadczenie w KSP, ale to nie daje ci prawa do decydowania co komu sprawia frajdę, nawet jeśli wybiera drogę na skróty. To tylko zabawa, nie pierwszy etap rekrutacji NASA.

Tyle że sam mod działa i jest o wiele precyzyjniejszy, więc skąd porównanie o zgnitym? Autor modzika mógłby poczuć się obrażony.

Sam robiłem suicide burny za pomocą Redux Engineer (który podaje dane), ale skąd wielka ofensywa *przeciw*?
Ja mody które mnie nie grzeją po prostu omijam, nie musze ruszac od razu na krucjate.

I skąd informacje o niestabilnosci, poza generalnym "mody kraszujo, nie instalujta!"?

« Ostatnia zmiana: Nie, 03 Sty 2016, 11:35:22 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Nie, 03 Sty 2016, 12:13:47
Odpowiedź #13

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Oczywiście jeśli ktoś jest leniwy i nie posiada zdolności żadnych, ani niespecjalnie umie używać mózgu, to proszę bardzo, modzik trajectories, modzik landertron i jeszcze mechjeb na dodatek. A w ogóle to może najlepiej starszego kolegę poprosić, żeby wszystko zrobił za nas.
Jasne, można testować przez godzinę głupi spadochron i silniczek, a potem siedzieć spiętym żeby czasem nie pominąć tej sekundy gdy trzeba wdusić spację, bo pół sekundy później i szlag wszystko trafi.
Ja np. używam mechjeba i co ? Jestem gorszy ? Gra sprawia mi frajdę i to się liczy. Z autopilota  nie korzystam,  używam tylko okienek informacji, które można tworzyć i nazywać jak się chce, i wyświetlać w nich co tylko chcemy, a w dodatku zintegrować z toolbarem...
I tak np. mamy okienko w którym w hangarze wyświetla nam się deltaV oraz TWR i używając obliczeń z 2 klasy gimnazjum można Twoje cudowanie i testy skrócić do pół minuty obliczeń na kalkulatorze. (ale czy kalkulator to nie jest zbędny mod ? )
Można też użyć np. Smart Parts do wyzwolenia silników na określonej wysokości, czy napisać skrypt w kOS.
Jeśli Ciebie kręci testowanie spadochronu przez godzinę spoko, ale nie mów innym jak mają grać.
Kolega znalazł ciekawy mod, pokazał go, może komuś się przyda.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
To tylko zabawa, nie pierwszy etap rekrutacji NASA.
Amen.
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« Odpowiedź #13 dnia: Nie, 03 Sty 2016, 12:13:47 »

Nie, 03 Sty 2016, 13:56:36
Odpowiedź #14

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Jeśli chcesz być słabiakiem, instaluj mody w nieograniczonych ilościach. Najlepiej w ogóle wszystkie jakie powstały, droga wolna. Ja nie zabraniam. Ja piszę na podstawie własnego doświadczenia, doświadczenia, które jest spore. Można to potraktować jako pieprzenie bez żadnego sensu, albo jako rada kogoś, kto jest w te klocki naprawdę dobry. Nie kojarzę ani jednej spektakularnej wyprawy, relacji, ani nawet misji, w której ktokolwiek zastosował dziesiątki modów. I taka nigdy nie powstanie. Z jednej niezmiernie prostej przyczyny. Im więcej się ma niepotrzebnych składników, tym większy jest pomiędzy nimi chaos a za to mniej samodzielnego myślenia. Test systemów lądowania? Oczywiście, niepotrzebny z modem. W ogóle nie trzeba niczego testować, żadnej maszyny, żadnej konstrukcji. Ale to właśnie testy powodują, że widzimy co jest nie tak i co należy poprawić. Ruszamy głową, poprawiamy. Często dochodząc do wniosku, że wstępne założenia inżynieryjne okazały się błędne. Czasami postawienie sprawy na głowie doprowadza do jakiegoś fajnego pomysłu. A KSP to gra w której dobrze jest mieć fajne pomysły. Jeżeli brak pomysłów będziesz zastępował modem, to oczywiście że graczem będziesz słabym.

A skądinąd wiem, że wielu graczy stosuje moje wymyślone w głowie koncepcje. Nie raz , nie dwa, ani nawet nie pięć razy widziałem na forum lepsze lub gorsze próby odwzorowania moich własnych pomysłów i realizacji. Ilość punktów reputacji jaką zebrałem również daje mi prawo by sądzić, że moje relacje są lubiane i doceniane. Podobnie ma się sprawa z komentarzami. Dlatego też wiem, że wielu graczy z moim zdaniem się liczy. Ja twierdzę, że mod jest zbędny całkowicie i odmóżdżający na dodatek. Czyli nie tylko jego przydatność jest zerowa, ale wręcz ujemna.

Oczywiście nie zmuszam nikogo, by zgadzał się ze mną. Przedstawiam tylko swoją opinię. Opinię, dzięki której ci, którzy doceniają to co robię mogą lepiej poznać mój tok myślowy. Jeśli natomiast im się mój tok rozumowania nie podoba, proszę bardzo, niech robią co chcą.

PS. Już dużo bardziej rozwojowe były by napisanie samodzielnie skryptu kOS, który automatycznie uruchamiał by silniki. Bo to byłby rozwój. a nie bezmyślne stosowanie gotowców.

 

KSPRC - Czyli Kerbale w HD

Zaczęty przez angorek

Odpowiedzi: 32
Wyświetleń: 27164
Ostatnia wiadomość Pią, 15 Sty 2016, 20:06:34
wysłana przez Rosomak
KerbTrack - Czyli steruj widokiem z kokpitu za pomocą głowy!

Zaczęty przez aleksyb

Odpowiedzi: 17
Wyświetleń: 20940
Ostatnia wiadomość Wto, 22 Lip 2014, 17:06:34
wysłana przez bartol
BahamutoD's Adjustable Landing Gear - czyli pimp my podwozie!

Zaczęty przez baalnamib

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 4463
Ostatnia wiadomość Wto, 11 Lis 2014, 10:53:32
wysłana przez KubaAseph