Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry

Mody => Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: krzychu072 w Czw, 31 Gru 2015, 01:16:47

Tytuł: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: krzychu072 w Czw, 31 Gru 2015, 01:16:47
Coś kiedyś szukałem i trafiłem na ten modzik .
Mod Landertron pozwala na lądowanie kapsuł tak jak w soyuzach a nawet wspomaga lądowanie samolotów.
(http://i.imgur.com/T8xUhc9.png)
Mod sam szacuje kiedy odpalić te silniczki i jak długo.
filmik prezentujący jak to działa
https://www.youtube.com/watch?v=5AX1Ufs855A

Strona do pobrania najnowszej wersji do 1.0.5 https://github.com/charfa/XTLandertron/releases/tag/v0.11.0 (https://github.com/charfa/XTLandertron/releases/tag/v0.11.0)
Oficjalny Wątek tegoż moda http://forum.kerbalspaceprogram.com/index.php?/topic/55798-10-xt-landertron-smart-retrorockets-for-landers-and-spaceplanes-v008-oct-10/ (http://forum.kerbalspaceprogram.com/index.php?/topic/55798-10-xt-landertron-smart-retrorockets-for-landers-and-spaceplanes-v008-oct-10/) (w pierwszym poście niema najnowszej wersji )
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Czw, 31 Gru 2015, 01:31:05
Tylko po jaką cholerę to komu, skoro można to zrobić ze stockowych części bez najmniejszego problemu? Na takim stockowym systemie lądowałem zresztą niedawno. A to się nazywa bezmyślne mnożenie modów, które absolutnie nic nie wnoszą, a potem jest płacz i zgrzytanie zębów, że się giera wywala i nie wiadomo gdzie szukać winowajcy.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: KebabKerman w Czw, 31 Gru 2015, 09:36:36
Tak jak mówił Kadaf. Możesz użyć najmniejszych silniczków i efekt będzie identyczny.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: JackRyanPL w Czw, 31 Gru 2015, 12:48:14
Dokładnie to co napisali panowie powyżej. Po co? Patrząc na tytuł obstawiałem bardziej poduszki jakich używa NASA (http://mars.nasa.gov/mer/mission/images/step15_br350.jpg), nie dodatkowy, zbędny silnik.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: angorek w Czw, 31 Gru 2015, 15:12:53

@UP Poduszki można znaleźć tutaj : http://forum.kerbalspaceprogram.com/index.php?/topic/71992-105-sxt-lacks-stock-extension-sxt-24-09dec15kscv3/

Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Sob, 02 Sty 2016, 19:56:02
Cytuj
ze stockowych części bez najmniejszego problemu?

Cytuj
Po co?

Cytuj
Możesz użyć najmniejszych silniczków i efekt będzie identyczny.

Nie, nie będzie.


Z opisu:

Cytuj
These engines function similarly to parachutes, though far more terrifying to watch. Once armed, they will continually estimate the braking distance required based on your current acceleration, velocity, mass, and orientation. The Landertrons will automatically fire at full throttle once you reach the activation height and have a downward velocity, then harmlessly jettison any excess fuel once the maneuver is complete. It's essentially what MechJeb calls a "suicide burn".

Oznacza to, że części należą do kategorii inteligentnych - ich działanie jest sterowane nie przez precyzyjne sterowanie ciągiem, a komputerem pokładowym, który w wyliczonym momencie odpala silniki na maksa. Odwzorowanie tego efektu ręcznie jest robotą głupiego a zawsze to mniejsza komplikacja niż instalowanie Mechjeba.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: KebabKerman w Sob, 02 Sty 2016, 20:53:04
Nie wiem jak wy, ale według mnie instalacja następnego moda, który dodaje coś co przy odrobinie wysiłku można zrobić na stocku to totalna głupota.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: beryl w Sob, 02 Sty 2016, 21:21:51
Nie tak do końca bez wysiłku, bo idealne wyliczanie i to na bieżąco punktu odpalenia hamulców to nie jest bułka z masłem.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Wielki Piotr w Sob, 02 Sty 2016, 21:28:14
Jak ktoś nie ma modów, albo nie chce ich mieć wiele a akurat ten mu się podoba, to niech instaluje.
Ale ja bym się bał bugowania, mod jest mały a przez to nie sprawdzony wnikliwie.
Są wartościowsze mody. Jakbym miał instalować mody tego typu to nawet był KSP nie włączył, tyle by tego się uzbierało.
W większych modach pełno jest małych ale nie aż tak słabych silniczków np. do hamowania. Do tego realistycznych i ładniejszych.
Wcale nie trzeba hamować nagle 5m nad terenem. Można ręcznie 100m nad terenem. Paliwa ciut więcej zje, tyle.
Prędkości nie są wielkie, a kapsuły ciężkie żeby to był jakiś karkołomny wyczyn.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Sob, 02 Sty 2016, 22:06:08
Ja dzielę, ale nikt wam nie każe modów instalować. KAŻDY mod można opisać jako zbędny i zbytnio komplikujący rozgrywkę, a jak wszyscy będziecie smędzić na ludzi którzy dzielą się tymi, które lubią, to przestaną to robić i kto wie, może przegapicie perełkę.

Geez.

Cytuj
Wcale nie trzeba hamować nagle 5m nad terenem.

Replika Sojuza bez silników hamujących to nie replika Sojuza. Sam bym użył bardziej zaawansowanego moda do kontroli ciągu i użył stockowych silników, ale ten też zły nie jest (prostszy w obsłudze) by uzyskać taki efekt.

KSP i scena moderska to szwedzki stół, ale kiedy ktoś wam zaproponuje brokuła albo szynkę szwarcwaldzką nie krzyczcie "ALE TU JEST DOBRY SER ŻÓŁTY I POLĘDWICA SOPOCKA, MI DUŻO BARDZIEJ SMAKUJE, TWOJE NIEDOBRE", bo zniechęcacie do dzielenia się.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Mithrill w Nie, 03 Sty 2016, 09:10:32
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Oznacza to, że części należą do kategorii inteligentnych - ich działanie jest sterowane nie przez precyzyjne sterowanie ciągiem, a komputerem pokładowym, który w wyliczonym momencie odpala silniki na maksa. Odwzorowanie tego efektu ręcznie jest robotą głupiego a zawsze to mniejsza komplikacja niż instalowanie Mechjeba.

Można zamiast małych silniczków użyć separatronów, bo odpalają się jak hamowanie w sojuzie: natychmiast, na maksa i na krótko. Trzeba tylko trafić w moment, a nie wiem, czy mechjeb jest na tyle precyzyjny.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Nie, 03 Sty 2016, 10:32:30
Cóż Drangir, w przypadku tego akurat moda, to gdy ktoś poda mi brokuła, ja go obejrzę i zobaczę, że jest zgnity to czuję się w obowiązku powiedzieć - NIE JEDZ TEGO, JEST ZGNITE! CHO, MAM TU SUPER SER I SOPOCKĄ!

A teraz serio, jeśli użyjemy spadochronów, to możemy określić bardzo precyzyjnie do jakiej prędkości tuż przed przyziemieniem zwolnią naszą kapsułę. Powiedzmy, że będzie to prędkość 10m/s. Montujemy separatrony, albo - by być dokładnym - któreś z małych silniczków i niewielki zbiornik paliwa. Po kilku testach na wyrzutni dochodzimy do momentu, że tak dobraliśmy ciągi, by uzyskać przyspieszenie o 10 m/s. Robimy kolejny test wystrzeliwując kapsułę z byle czego na kilkaset metrów w górę, odpalamy spadochrony i patrzymy z jakiej wysokości mamy odpalić silniki hamujące. Gdy już dojdziemy do tego, że ma to być np 15 metrów, to wystarczy to sobie zapamiętać. Robimy swoją zaplanowaną misję gdzieś tam, wracamy kapsułą, odpalamy spadochrony a na 15 metrach robimy cyk fazę silników hamujących i proszę bardzo - przyziemiamy mięciutko jak na poduszeczce. Wystarczy dobrać ciąg i pojemność zbiornika, by wystarczyło nam paliwa dokładnie na tyle czasu ile trzeba.
To nie jest poważna ani trudna operacja przecież!

Oczywiście jeśli ktoś jest leniwy i nie posiada zdolności żadnych, ani niespecjalnie umie używać mózgu, to proszę bardzo, modzik trajectories, modzik landertron i jeszcze mechjeb na dodatek. A w ogóle to może najlepiej starszego kolegę poprosić, żeby wszystko zrobił za nas.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Nie, 03 Sty 2016, 11:30:19
Cytuj
Oczywiście jeśli ktoś jest leniwy i nie posiada zdolności żadnych, ani niespecjalnie umie używać mózgu, to proszę bardzo, modzik trajectories, modzik landertron i jeszcze mechjeb na dodatek. A w ogóle to może najlepiej starszego kolegę poprosić, żeby wszystko zrobił za nas

Lubię mieć zautomatyzowane statki. Masz wielkie doświadczenie w KSP, ale to nie daje ci prawa do decydowania co komu sprawia frajdę, nawet jeśli wybiera drogę na skróty. To tylko zabawa, nie pierwszy etap rekrutacji NASA.

Tyle że sam mod działa i jest o wiele precyzyjniejszy, więc skąd porównanie o zgnitym? Autor modzika mógłby poczuć się obrażony.

Sam robiłem suicide burny za pomocą Redux Engineer (który podaje dane), ale skąd wielka ofensywa *przeciw*?
Ja mody które mnie nie grzeją po prostu omijam, nie musze ruszac od razu na krucjate.

I skąd informacje o niestabilnosci, poza generalnym "mody kraszujo, nie instalujta!"?

Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: angorek w Nie, 03 Sty 2016, 12:13:47
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Oczywiście jeśli ktoś jest leniwy i nie posiada zdolności żadnych, ani niespecjalnie umie używać mózgu, to proszę bardzo, modzik trajectories, modzik landertron i jeszcze mechjeb na dodatek. A w ogóle to może najlepiej starszego kolegę poprosić, żeby wszystko zrobił za nas.
Jasne, można testować przez godzinę głupi spadochron i silniczek, a potem siedzieć spiętym żeby czasem nie pominąć tej sekundy gdy trzeba wdusić spację, bo pół sekundy później i szlag wszystko trafi.
Ja np. używam mechjeba i co ? Jestem gorszy ? Gra sprawia mi frajdę i to się liczy. Z autopilota  nie korzystam,  używam tylko okienek informacji, które można tworzyć i nazywać jak się chce, i wyświetlać w nich co tylko chcemy, a w dodatku zintegrować z toolbarem...
I tak np. mamy okienko w którym w hangarze wyświetla nam się deltaV oraz TWR i używając obliczeń z 2 klasy gimnazjum można Twoje cudowanie i testy skrócić do pół minuty obliczeń na kalkulatorze. (ale czy kalkulator to nie jest zbędny mod ? )
Można też użyć np. Smart Parts do wyzwolenia silników na określonej wysokości, czy napisać skrypt w kOS.
Jeśli Ciebie kręci testowanie spadochronu przez godzinę spoko, ale nie mów innym jak mają grać.
Kolega znalazł ciekawy mod, pokazał go, może komuś się przyda.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
To tylko zabawa, nie pierwszy etap rekrutacji NASA.
Amen.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Nie, 03 Sty 2016, 13:56:36
Jeśli chcesz być słabiakiem, instaluj mody w nieograniczonych ilościach. Najlepiej w ogóle wszystkie jakie powstały, droga wolna. Ja nie zabraniam. Ja piszę na podstawie własnego doświadczenia, doświadczenia, które jest spore. Można to potraktować jako pieprzenie bez żadnego sensu, albo jako rada kogoś, kto jest w te klocki naprawdę dobry. Nie kojarzę ani jednej spektakularnej wyprawy, relacji, ani nawet misji, w której ktokolwiek zastosował dziesiątki modów. I taka nigdy nie powstanie. Z jednej niezmiernie prostej przyczyny. Im więcej się ma niepotrzebnych składników, tym większy jest pomiędzy nimi chaos a za to mniej samodzielnego myślenia. Test systemów lądowania? Oczywiście, niepotrzebny z modem. W ogóle nie trzeba niczego testować, żadnej maszyny, żadnej konstrukcji. Ale to właśnie testy powodują, że widzimy co jest nie tak i co należy poprawić. Ruszamy głową, poprawiamy. Często dochodząc do wniosku, że wstępne założenia inżynieryjne okazały się błędne. Czasami postawienie sprawy na głowie doprowadza do jakiegoś fajnego pomysłu. A KSP to gra w której dobrze jest mieć fajne pomysły. Jeżeli brak pomysłów będziesz zastępował modem, to oczywiście że graczem będziesz słabym.

A skądinąd wiem, że wielu graczy stosuje moje wymyślone w głowie koncepcje. Nie raz , nie dwa, ani nawet nie pięć razy widziałem na forum lepsze lub gorsze próby odwzorowania moich własnych pomysłów i realizacji. Ilość punktów reputacji jaką zebrałem również daje mi prawo by sądzić, że moje relacje są lubiane i doceniane. Podobnie ma się sprawa z komentarzami. Dlatego też wiem, że wielu graczy z moim zdaniem się liczy. Ja twierdzę, że mod jest zbędny całkowicie i odmóżdżający na dodatek. Czyli nie tylko jego przydatność jest zerowa, ale wręcz ujemna.

Oczywiście nie zmuszam nikogo, by zgadzał się ze mną. Przedstawiam tylko swoją opinię. Opinię, dzięki której ci, którzy doceniają to co robię mogą lepiej poznać mój tok myślowy. Jeśli natomiast im się mój tok rozumowania nie podoba, proszę bardzo, niech robią co chcą.

PS. Już dużo bardziej rozwojowe były by napisanie samodzielnie skryptu kOS, który automatycznie uruchamiał by silniki. Bo to byłby rozwój. a nie bezmyślne stosowanie gotowców.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: angorek w Nie, 03 Sty 2016, 14:33:27
Spoko, to Twój styl gry, jeśli Ci się to podoba nie ma problemu.
Ja wczoraj np. godzinę testowałem system ratunkowy w Soyuzie, bo chciałem to zrobić porządnie i mnie to kręci.
Ale musisz zrozumieć że nie każdy ma wiedzę techniczną, wyobraźnię, i pasję by spuszczać się godzinę nad jednym silniczkiem i woli skorzystać z gotowych rozwiązań.
Nie każdy traktuje tą gre jako wyzwanie i dopracowuje każdy element do perfekcji, a np. gra sobie na luzie by się trochę zrelaksować.
Wszyscy wiedzą że jesteś super, pro i wgl, ale nie każdy ma do tego predyspozycje, i szczerze mówiąc nie widzę sensu tego typu dyskusji. O gustach się nie dyskutuje.
Mam na przykład koleżankę która gra w Kerbale (które jej zresztą pokazałem), nigdy nie interesowała się rakietami, fizyką czy kosmosem, a jedyne co wie np. o misjach Apollo, to że byli amerykanie i lądowali na księżycu. I co mam jej powiedzieć, sorry jesteś ciotą bo Kadaf dwie godziny robił silniczek a Ty użyłaś modu ? Na co dzień uczy się psychologii, w NASA pracować nie będzie, więc nie wiem w czym to przeszkadza.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: krzychu072 w Nie, 03 Sty 2016, 16:07:19
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
PS. Już dużo bardziej rozwojowe były by napisanie samodzielnie skryptu kOS, który automatycznie uruchamiał by silniki. Bo to byłby rozwój. a nie bezmyślne stosowanie gotowców.
No dobra , przykładowo nauczyłem się programowania w kOŚie zrobiłem bardzo dobry skrypt do odpalania tych silniczków , umieszczam tu ten plik ze skryptem i ty go pobierasz, to nie jest gotowiec? , zastanów się....
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Nie, 03 Sty 2016, 16:25:29
Owszem krzychu, to byłby gotowiec. Myślę, że dużo większą radochą było by zrobienie tego samemu. Oczywiście, jeśli ktoś lubi się bawić w programowanie. Gdybyś potrzebował dźwigu i napisał, ej, Kadaf, zrób mi dźwig. Powiedzmy, że zrobiłbym ci ten dźwig i wysłał crafta. Tak, to też by był gotowiec. Oczywiście, jak kto gra, to jego sprawa. Agnorek ma całkowitą rację. Wcale nie twierdzę, że trzeba robić po mojemu. Po prostu ja gram tak jak gram i lubię testować rozmaite urządzenia, które sam zbudowałem. Dlatego nie mogę napisać - o, super mod - bo to by było zaprzeczeniem nie tylko tego co myślę, ale też co publikuję.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: KebabKerman w Nie, 03 Sty 2016, 16:25:56
Cytuj
napisanie samodzielnie skryptu kOS
Cytuj
No dobra , przykładowo nauczyłem się programowania w kOŚie zrobiłem bardzo dobry skrypt do odpalania tych silniczków , umieszczam tu ten plik ze skryptem i ty go pobierasz, to nie jest gotowiec? , zastanów się....
Co innego samodzielnie go napisać, a co innego pobrać. Napisanie a pobranie to chyba różnica?
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Nie, 03 Sty 2016, 16:36:54
Cytuj
Dlatego nie mogę napisać - o, super mod - bo to by było zaprzeczeniem nie tylko tego co myślę, ale też co publikuję.

Najbardziej mi chodziło o to, że jak już trzecia czy czwarta osoba stwierdziła (prawdopodobnie bez testowania), że mod to obrzydliwy ułatwiacz i jeszcze popsuje grę, że to prowadzi do kolejnej dyskusji w stylu "Gram bez MJ, jestem lepszym człowiekiem"
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: beryl w Nie, 03 Sty 2016, 17:17:59
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


A teraz serio, jeśli użyjemy spadochronów, to możemy określić bardzo precyzyjnie do jakiej prędkości tuż przed przyziemieniem zwolnią naszą kapsułę. Powiedzmy, że będzie to prędkość 10m/s. Montujemy separatrony, albo - by być dokładnym - któreś z małych silniczków i niewielki zbiornik paliwa. Po kilku testach na wyrzutni dochodzimy do momentu, że tak dobraliśmy ciągi, by uzyskać przyspieszenie o 10 m/s. Robimy kolejny test wystrzeliwując kapsułę z byle czego na kilkaset metrów w górę, odpalamy spadochrony i patrzymy z jakiej wysokości mamy odpalić silniki hamujące. Gdy już dojdziemy do tego, że ma to być np 15 metrów, to wystarczy to sobie zapamiętać. Robimy swoją zaplanowaną misję gdzieś tam, wracamy kapsułą, odpalamy spadochrony a na 15 metrach robimy cyk fazę silników hamujących i proszę bardzo - przyziemiamy mięciutko jak na poduszeczce. Wystarczy dobrać ciąg i pojemność zbiornika, by wystarczyło nam paliwa dokładnie na tyle czasu ile trzeba.
To nie jest poważna ani trudna operacja przecież!

Oczywiście jeśli ktoś jest leniwy i nie posiada zdolności żadnych, ani niespecjalnie umie używać mózgu

Jest jeszcze jedna opcja. Ktoś zwyczajnie nie ma czasu żeby przeprowadzać ileś-tam testów. Chciałby sobie wieczorem "pyknąć" godzinkę w Kerbale, polecieć na Muna i wrócić "Sojuz-style". Bo akurat tak by chciał. I nie ma to nic wspólnego ze zdolnościami czy mózgiem - po prostu szkoda mu czasu na sprawdzanie każdego elementu statku.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: winged w Nie, 03 Sty 2016, 17:38:05
Widzę, że ciąg dalszy dyskusji pt. Moje KSP jest KSPniejsze.


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Jeśli chcesz być słabiakiem, instaluj mody w nieograniczonych ilościach.
Nie każdy mod służy do ułatwiania rozgrywki. Powiedziałbym nawet że większość ją utrudnia i urozmaica. Samolot zbudowany z FAR już na starcie ma u mnie lepszą ocenę za samo użycie FAR niż ten na stockowej aerodynamice. W wersji 0.90 stockowe silniki były mocno OP w porównaniuy do KW Rocketry i B9 Aerospace. Przykłady takie jak te można by mnożyć.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Nie kojarzę ani jednej spektakularnej wyprawy, relacji, ani nawet misji, w której ktokolwiek zastosował dziesiątki modów. I taka nigdy nie powstanie.
Bzdura. Mnóstwo jest takich przykładów. Bob Fitch i jego Project Alexandria. Wg mnie to najlepsza i najbardziej napracowana seria w historii KSP. Gdyby robił to na stocku nie wyglądałoby to tak wiarygodnie.

https://www.youtube.com/watch?v=OV02M6eKDgY 

Chris P Bacon i jego rekonstrukcje planów von Brauna czy Constellation.
Sparker i jego wyprawa na Marsa, filmy Macollo itd. itp. Na międzynarodowej scenie KSP jest mnóstwo takich przykładów.

Nawet na naszym podwórku można znaleźć ciekawe rzeczy jak rekonstrukcja ISS w wykonaniu Sobola.


Cytat: Drangir
Ja mody które mnie nie grzeją po prostu omijam, nie musze ruszac od razu na krucjate.
Otóż to. Na tym forum jest taka mala aktywność bo za najmniejsze potknięcie zostaniesz ostro skrytykowany. A to wyprawa za mało ambitna, a to komuś twoja lista modów nie przypasi. Wrzucałem parę razy swoje rzeczy na główne forum i tam nikomu by nawet przez myśl nie przeszło żeby krytykować za listę modów.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Wielki Piotr w Nie, 03 Sty 2016, 17:42:02
Rozpętała się g*wno burza.
Fakty są takie, że każdy robi co chce, jak chce i gdzie chce. Modów ile chce, i jakie chce.
Bo kogóż obchodzi to co kto ma na kompie. Nikt tego nie sprawdzi, bo to aż śmieszne.
Nie przywiązujcie się do jednego z dwóch obozów "Za i przeciw Mechjeba" itd. tylko grajcie tak jak WAM jest wygodnie, bo to wy czerpiecie radość z gry. Tu, na forum lubi się szufladkować graczy.
Ja używałem Mechjeba na początku, teraz jest mi nie potrzebny. Jak ktoś ma w związku z tym problem, to nie jest mój problem, a jego.
Jakoś nie ruszają mnie opinie innych o mojej grze w KSP
Forum to nie wyrocznia.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
i szczerze mówiąc nie widzę sensu tego typu dyskusji. O gustach się nie dyskutuje.
Nie wiem nad czym się zastanawiać.
Miłej gry życzę.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: JackRyanPL w Nie, 03 Sty 2016, 19:25:31
Shitstorm wynika z faktu, że Kadaf widzi tylko jedną słuszny styl grania w KSP - jego (Nie kojarzę ani jednej spektakularnej wyprawy, relacji, ani nawet misji, w której ktokolwiek zastosował dziesiątki modów. I taka nigdy nie powstanie. - spore ego swoją drogą). A wszystkie inny powinny być zakazane. Bo tak! Ludzie! Każdy gra jak chce. Czy możemy zakończyć tą bezsensowną dyskusję, która donikąd nie prowadzi? Grasz z MJ? Spoko. Grasz bez? Też spoko.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: KnightMoritz w Nie, 03 Sty 2016, 20:39:45
Shitstorm wynika z faktu, że kadaf oczekuje tyle samo od innych co od siebie. I ja się z nim poniekąd zgadzam. Nie zawsze, ale często.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Nie, 03 Sty 2016, 21:23:39
@up
Żeby to jeszcze nie chodziło o wesołą grę o wysyłaniu żaboli w kosmos, to nie miałbym z tym takiego problemu.
Sam stosujesz wielkie, efekciarskie mody by zrobić okręty wojenne czy statki do opowiadań.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Nie, 03 Sty 2016, 22:12:18
Nigdzie i nikomu nie narzucam swojego stylu gry, wypraszam sobie. Może błędnie zakładam, że forum polega na wymianie zdań. Czy może to jednak ma być kółko wzajemnej adoracji? Chcecie by pod każdym wątkiem czy postem były same "ale super, bardzo podoba mi się to podoba"? Uważacie, że to by prowadziło do jakiegokolwiek rozwoju? Naprawdę, pogratulować podejścia. Klepmy się wszyscy po plecach za dojedzenie zupki.

A dobre relacje to takie, które zaskoczą wykonaniem, pomysłem, bądź fabułą.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Nie, 03 Sty 2016, 22:14:30
Można np. podziękować za podzielenie się modem i wtedy wyjść z opinią dlaczego ty go nie użyjesz :V
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: kuhan2006 w Pon, 04 Sty 2016, 15:35:01
Ja gram tylko z modami i kiedyś potrzebowałem czegoś takiego.  Dzięki
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Robson w Pon, 04 Sty 2016, 21:42:00
Zaglądał już ktoś do kodu?
Bo mi się wydaje, że drzemią w tym ciekawe możliwości.
Można by podmienić silniki na te stockowe na paliwo ciekłe i używać do posadzania dużych pojazdów na planetach bez atmosfery.
Coś na podobieństwo spadochronów. Taki automat lądujący.

I takie pytanie odnośnie powyższej kłótni:
Czy ktoś zna wzór na obliczenie czasu palenia silnika hamującego podczas lądowania (z atmosferą i bez niej), tak żeby sobie policzyć kiedy odpalać silniki, aby przy powierzchni mieć 0 m/s ???
I może jeszcze mi wmówcie, że korzystacie z tego wzoru na co dzień?
Maciuś się nie odzywaj ;)
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Pizmak w Wto, 05 Sty 2016, 00:25:24
Nie wiem, mi przetestowanie takich silniczków z Sepratronów w atmosferze Kerbinu zajęło 15 minut. Myślę jednak, że każdy se może grać jak chce. Kadaf powiedział co myśli, potem inni i mamy 3 strony bezsensownego wylewania żółci. Czego sobie do tej pory nie wyjaśniliście, raczej już nie wyjaśnicie, więc jeśli jednak chcecie dalej to ciągnąć, to proponuję przenieść się na PW albo czat, bo w sumie powtarzacie w kółko to samo.

Namazane z P8 Lite przez Tapatalk

EDIT: Te 3 strony to na telefonie, na Tapatalku, nie wiem ile to będzie na kompie. W każdym razie w sumie 31 postów włącznie z moim.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Robson w Wto, 05 Sty 2016, 00:46:19
Okej. Tylko, że ja na ten przykład lecę na Tylo i nie mam możliwości przetestowania posadzenia kilkuset tonowego lądownika na jego powierzchni zanim się tam nie znajdę.
Wszystko muszę sobie policzyć, na jakiej wysokości i z jaką prędkością będę się poruszał i kiedy mam palić hamulce.
Zaglądając do plików źródłowych powyższego moda, aż wstyd nie pokombinować, żeby nie wpiąć moich hamulców do tego narzędzia.
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Pizmak w Wto, 05 Sty 2016, 00:55:06
Masz rację, ale jakby nie było, to celem mojej wypowiedzi było tylko zakończenie gównoburzy. Z tymi silniczkami poza Kerbinem rzeczywiście byłby problem. Myślę jednak, że to trochę taki autopilot, ale jak komuś nie zależy na masterowaniu gry, to czemu nie?

Namazane z P8 Lite przez Tapatalk

Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: angorek w Wto, 05 Sty 2016, 08:22:29
@Robson teoretycznie wystarczy dokleić do pliku cfg silnika ten kod :
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
MODULE
{
name = Landertron
electricRate = 0.05
stagingEnabled = true
}
I powinno grać. Oczywiście trzeba jeszcze dokleić moduł RESOURCE z paliwem, lub zaopatrzyć silnik w malutki zbiorniczek. I siłę ciągu bym obstawiał na poziomie TWR 1.5-2.0, i lądowanie SpaceX style można robić na manualnym sterowaniu mając idealnie gładkie przyziemienie :D
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Sobol w Wto, 05 Sty 2016, 08:32:21
Angorek uprzedziłeś mnie, też myślałem że to tak zadziała, ale dziś jeszcze po testuję i dam znać ;)
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: Robson w Wto, 05 Sty 2016, 22:37:08
No testowałem dziś rano.
Przy mocniejszych silnikach źle oblicza czas odpalenia, nie wiem czym to jest spowodowane.
Możliwe, że mam starą niedopracowaną wersję moda, bo testowałem na najbardziej sprawdzonej i stabilnej, czyli KSP 0.25
Za momencik jednak będę kombinował na aktualnej, więc po północy zdam raport na temat przydatności tego kontrowersyjnego moda.


[Post scalony: Wto, 05 Sty 2016, 23:26:34]
Już jestem po testach.

I tak:
Z silnikami na paliwo ciekłe to zapomnijcie. Nie ma szans na zadziałanie. Już lepiej sobie radzi skrypt w kOS.
A z boosterami z prawdziwego zdarzenia (no mam lądownik, ten co się chwaliłem, co ma wylądować na Tylo, i cholerstwo waży 700 ton) niestety nie współpracuje jak należy.
Dotknięcie gruntu wypada przy prędkości około 30 m/s, co jak wiadomo jest zabójcze.

Można pokombinować z silnikami z moda, ale one i tak działają poprawnie jedynie dla lekkich lądowników.
Dla bardziej zaawansowanych graczy, niestety modzik jest bezużyteczny.

Podzielam więc opinię Kadafa.
Omijać wielkim łukiem!

Zaprząść do gry odrobinę matematyki z lekką nutką fizyki i będzie łatwiej i przyjemniej.
A jaka satysfakcja z tegoż faktu ?!!

Pozdrawiam!
Orbitologia nie jest nudna!!!
Tytuł: Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
Wiadomość wysłana przez: JackRyanPL w Śro, 06 Sty 2016, 01:17:33
Najrozsądniejszy z forumowiczów (to nie sarkazm) - Kadaf miał rację. Matematyka przeprowadzona przez Robsona wykazała, iż mod jest zbędny. A jak wiemy z matematyką nie należy walczyć. Dziękuję