Autor Wątek: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.  (Przeczytany 27800 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 03 Sty 2016, 14:33:27
Odpowiedź #15

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Spoko, to Twój styl gry, jeśli Ci się to podoba nie ma problemu.
Ja wczoraj np. godzinę testowałem system ratunkowy w Soyuzie, bo chciałem to zrobić porządnie i mnie to kręci.
Ale musisz zrozumieć że nie każdy ma wiedzę techniczną, wyobraźnię, i pasję by spuszczać się godzinę nad jednym silniczkiem i woli skorzystać z gotowych rozwiązań.
Nie każdy traktuje tą gre jako wyzwanie i dopracowuje każdy element do perfekcji, a np. gra sobie na luzie by się trochę zrelaksować.
Wszyscy wiedzą że jesteś super, pro i wgl, ale nie każdy ma do tego predyspozycje, i szczerze mówiąc nie widzę sensu tego typu dyskusji. O gustach się nie dyskutuje.
Mam na przykład koleżankę która gra w Kerbale (które jej zresztą pokazałem), nigdy nie interesowała się rakietami, fizyką czy kosmosem, a jedyne co wie np. o misjach Apollo, to że byli amerykanie i lądowali na księżycu. I co mam jej powiedzieć, sorry jesteś ciotą bo Kadaf dwie godziny robił silniczek a Ty użyłaś modu ? Na co dzień uczy się psychologii, w NASA pracować nie będzie, więc nie wiem w czym to przeszkadza.
« Ostatnia zmiana: Nie, 03 Sty 2016, 14:50:31 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Nie, 03 Sty 2016, 16:07:19
Odpowiedź #16

Offline krzychu072

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
PS. Już dużo bardziej rozwojowe były by napisanie samodzielnie skryptu kOS, który automatycznie uruchamiał by silniki. Bo to byłby rozwój. a nie bezmyślne stosowanie gotowców.
No dobra , przykładowo nauczyłem się programowania w kOŚie zrobiłem bardzo dobry skrypt do odpalania tych silniczków , umieszczam tu ten plik ze skryptem i ty go pobierasz, to nie jest gotowiec? , zastanów się....

Reklama

Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« Odpowiedź #16 dnia: Nie, 03 Sty 2016, 16:07:19 »

Nie, 03 Sty 2016, 16:25:29
Odpowiedź #17

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Owszem krzychu, to byłby gotowiec. Myślę, że dużo większą radochą było by zrobienie tego samemu. Oczywiście, jeśli ktoś lubi się bawić w programowanie. Gdybyś potrzebował dźwigu i napisał, ej, Kadaf, zrób mi dźwig. Powiedzmy, że zrobiłbym ci ten dźwig i wysłał crafta. Tak, to też by był gotowiec. Oczywiście, jak kto gra, to jego sprawa. Agnorek ma całkowitą rację. Wcale nie twierdzę, że trzeba robić po mojemu. Po prostu ja gram tak jak gram i lubię testować rozmaite urządzenia, które sam zbudowałem. Dlatego nie mogę napisać - o, super mod - bo to by było zaprzeczeniem nie tylko tego co myślę, ale też co publikuję.

Nie, 03 Sty 2016, 16:25:56
Odpowiedź #18

Offline KebabKerman

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 137
  • Reputacja: 4
  • Jeśli Kebab lubi kebaby jest gejem czy kanibalem?
    • Zobacz profil
Cytuj
napisanie samodzielnie skryptu kOS
Cytuj
No dobra , przykładowo nauczyłem się programowania w kOŚie zrobiłem bardzo dobry skrypt do odpalania tych silniczków , umieszczam tu ten plik ze skryptem i ty go pobierasz, to nie jest gotowiec? , zastanów się....
Co innego samodzielnie go napisać, a co innego pobrać. Napisanie a pobranie to chyba różnica?
Kebab Space Agency - Naszym paliwem są pierdy po ostrych kebabach!

Reklama

Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« Odpowiedź #18 dnia: Nie, 03 Sty 2016, 16:25:56 »

Nie, 03 Sty 2016, 16:36:54
Odpowiedź #19

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Cytuj
Dlatego nie mogę napisać - o, super mod - bo to by było zaprzeczeniem nie tylko tego co myślę, ale też co publikuję.

Najbardziej mi chodziło o to, że jak już trzecia czy czwarta osoba stwierdziła (prawdopodobnie bez testowania), że mod to obrzydliwy ułatwiacz i jeszcze popsuje grę, że to prowadzi do kolejnej dyskusji w stylu "Gram bez MJ, jestem lepszym człowiekiem"
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Nie, 03 Sty 2016, 17:17:59
Odpowiedź #20

Offline beryl

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


A teraz serio, jeśli użyjemy spadochronów, to możemy określić bardzo precyzyjnie do jakiej prędkości tuż przed przyziemieniem zwolnią naszą kapsułę. Powiedzmy, że będzie to prędkość 10m/s. Montujemy separatrony, albo - by być dokładnym - któreś z małych silniczków i niewielki zbiornik paliwa. Po kilku testach na wyrzutni dochodzimy do momentu, że tak dobraliśmy ciągi, by uzyskać przyspieszenie o 10 m/s. Robimy kolejny test wystrzeliwując kapsułę z byle czego na kilkaset metrów w górę, odpalamy spadochrony i patrzymy z jakiej wysokości mamy odpalić silniki hamujące. Gdy już dojdziemy do tego, że ma to być np 15 metrów, to wystarczy to sobie zapamiętać. Robimy swoją zaplanowaną misję gdzieś tam, wracamy kapsułą, odpalamy spadochrony a na 15 metrach robimy cyk fazę silników hamujących i proszę bardzo - przyziemiamy mięciutko jak na poduszeczce. Wystarczy dobrać ciąg i pojemność zbiornika, by wystarczyło nam paliwa dokładnie na tyle czasu ile trzeba.
To nie jest poważna ani trudna operacja przecież!

Oczywiście jeśli ktoś jest leniwy i nie posiada zdolności żadnych, ani niespecjalnie umie używać mózgu

Jest jeszcze jedna opcja. Ktoś zwyczajnie nie ma czasu żeby przeprowadzać ileś-tam testów. Chciałby sobie wieczorem "pyknąć" godzinkę w Kerbale, polecieć na Muna i wrócić "Sojuz-style". Bo akurat tak by chciał. I nie ma to nic wspólnego ze zdolnościami czy mózgiem - po prostu szkoda mu czasu na sprawdzanie każdego elementu statku.

Reklama

Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« Odpowiedź #20 dnia: Nie, 03 Sty 2016, 17:17:59 »

Nie, 03 Sty 2016, 17:38:05
Odpowiedź #21

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Widzę, że ciąg dalszy dyskusji pt. Moje KSP jest KSPniejsze.


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Jeśli chcesz być słabiakiem, instaluj mody w nieograniczonych ilościach.
Nie każdy mod służy do ułatwiania rozgrywki. Powiedziałbym nawet że większość ją utrudnia i urozmaica. Samolot zbudowany z FAR już na starcie ma u mnie lepszą ocenę za samo użycie FAR niż ten na stockowej aerodynamice. W wersji 0.90 stockowe silniki były mocno OP w porównaniuy do KW Rocketry i B9 Aerospace. Przykłady takie jak te można by mnożyć.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Nie kojarzę ani jednej spektakularnej wyprawy, relacji, ani nawet misji, w której ktokolwiek zastosował dziesiątki modów. I taka nigdy nie powstanie.
Bzdura. Mnóstwo jest takich przykładów. Bob Fitch i jego Project Alexandria. Wg mnie to najlepsza i najbardziej napracowana seria w historii KSP. Gdyby robił to na stocku nie wyglądałoby to tak wiarygodnie.

 

Chris P Bacon i jego rekonstrukcje planów von Brauna czy Constellation.
Sparker i jego wyprawa na Marsa, filmy Macollo itd. itp. Na międzynarodowej scenie KSP jest mnóstwo takich przykładów.

Nawet na naszym podwórku można znaleźć ciekawe rzeczy jak rekonstrukcja ISS w wykonaniu Sobola.


Cytat: Drangir
Ja mody które mnie nie grzeją po prostu omijam, nie musze ruszac od razu na krucjate.
Otóż to. Na tym forum jest taka mala aktywność bo za najmniejsze potknięcie zostaniesz ostro skrytykowany. A to wyprawa za mało ambitna, a to komuś twoja lista modów nie przypasi. Wrzucałem parę razy swoje rzeczy na główne forum i tam nikomu by nawet przez myśl nie przeszło żeby krytykować za listę modów.
« Ostatnia zmiana: Nie, 03 Sty 2016, 17:40:22 wysłana przez winged »

Nie, 03 Sty 2016, 17:42:02
Odpowiedź #22

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Rozpętała się g*wno burza.
Fakty są takie, że każdy robi co chce, jak chce i gdzie chce. Modów ile chce, i jakie chce.
Bo kogóż obchodzi to co kto ma na kompie. Nikt tego nie sprawdzi, bo to aż śmieszne.
Nie przywiązujcie się do jednego z dwóch obozów "Za i przeciw Mechjeba" itd. tylko grajcie tak jak WAM jest wygodnie, bo to wy czerpiecie radość z gry. Tu, na forum lubi się szufladkować graczy.
Ja używałem Mechjeba na początku, teraz jest mi nie potrzebny. Jak ktoś ma w związku z tym problem, to nie jest mój problem, a jego.
Jakoś nie ruszają mnie opinie innych o mojej grze w KSP
Forum to nie wyrocznia.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
i szczerze mówiąc nie widzę sensu tego typu dyskusji. O gustach się nie dyskutuje.
Nie wiem nad czym się zastanawiać.
Miłej gry życzę.
« Ostatnia zmiana: Nie, 03 Sty 2016, 17:58:42 wysłana przez Wielki Piotr »

Reklama

Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« Odpowiedź #22 dnia: Nie, 03 Sty 2016, 17:42:02 »

Nie, 03 Sty 2016, 19:25:31
Odpowiedź #23

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Shitstorm wynika z faktu, że Kadaf widzi tylko jedną słuszny styl grania w KSP - jego (Nie kojarzę ani jednej spektakularnej wyprawy, relacji, ani nawet misji, w której ktokolwiek zastosował dziesiątki modów. I taka nigdy nie powstanie. - spore ego swoją drogą). A wszystkie inny powinny być zakazane. Bo tak! Ludzie! Każdy gra jak chce. Czy możemy zakończyć tą bezsensowną dyskusję, która donikąd nie prowadzi? Grasz z MJ? Spoko. Grasz bez? Też spoko.

Nie, 03 Sty 2016, 20:39:45
Odpowiedź #24

Offline KnightMoritz

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 93
  • Reputacja: 12
    • Zobacz profil
Shitstorm wynika z faktu, że kadaf oczekuje tyle samo od innych co od siebie. I ja się z nim poniekąd zgadzam. Nie zawsze, ale często.

Reklama

Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« Odpowiedź #24 dnia: Nie, 03 Sty 2016, 20:39:45 »

Nie, 03 Sty 2016, 21:23:39
Odpowiedź #25

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Żeby to jeszcze nie chodziło o wesołą grę o wysyłaniu żaboli w kosmos, to nie miałbym z tym takiego problemu.
Sam stosujesz wielkie, efekciarskie mody by zrobić okręty wojenne czy statki do opowiadań.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Nie, 03 Sty 2016, 22:12:18
Odpowiedź #26

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Nigdzie i nikomu nie narzucam swojego stylu gry, wypraszam sobie. Może błędnie zakładam, że forum polega na wymianie zdań. Czy może to jednak ma być kółko wzajemnej adoracji? Chcecie by pod każdym wątkiem czy postem były same "ale super, bardzo podoba mi się to podoba"? Uważacie, że to by prowadziło do jakiegokolwiek rozwoju? Naprawdę, pogratulować podejścia. Klepmy się wszyscy po plecach za dojedzenie zupki.

A dobre relacje to takie, które zaskoczą wykonaniem, pomysłem, bądź fabułą.

Reklama

Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« Odpowiedź #26 dnia: Nie, 03 Sty 2016, 22:12:18 »

Nie, 03 Sty 2016, 22:14:30
Odpowiedź #27

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Można np. podziękować za podzielenie się modem i wtedy wyjść z opinią dlaczego ty go nie użyjesz :V
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pon, 04 Sty 2016, 15:35:01
Odpowiedź #28

Offline kuhan2006

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Ja gram tylko z modami i kiedyś potrzebowałem czegoś takiego.  Dzięki

Reklama

Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« Odpowiedź #28 dnia: Pon, 04 Sty 2016, 15:35:01 »

Pon, 04 Sty 2016, 21:42:00
Odpowiedź #29

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Zaglądał już ktoś do kodu?
Bo mi się wydaje, że drzemią w tym ciekawe możliwości.
Można by podmienić silniki na te stockowe na paliwo ciekłe i używać do posadzania dużych pojazdów na planetach bez atmosfery.
Coś na podobieństwo spadochronów. Taki automat lądujący.

I takie pytanie odnośnie powyższej kłótni:
Czy ktoś zna wzór na obliczenie czasu palenia silnika hamującego podczas lądowania (z atmosferą i bez niej), tak żeby sobie policzyć kiedy odpalać silniki, aby przy powierzchni mieć 0 m/s ???
I może jeszcze mi wmówcie, że korzystacie z tego wzoru na co dzień?
Maciuś się nie odzywaj ;)
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

 

KSPRC - Czyli Kerbale w HD

Zaczęty przez angorek

Odpowiedzi: 32
Wyświetleń: 27165
Ostatnia wiadomość Pią, 15 Sty 2016, 20:06:34
wysłana przez Rosomak
BahamutoD's Adjustable Landing Gear - czyli pimp my podwozie!

Zaczęty przez baalnamib

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 4463
Ostatnia wiadomość Wto, 11 Lis 2014, 10:53:32
wysłana przez KubaAseph
KerbTrack - Czyli steruj widokiem z kokpitu za pomocą głowy!

Zaczęty przez aleksyb

Odpowiedzi: 17
Wyświetleń: 20941
Ostatnia wiadomość Wto, 22 Lip 2014, 17:06:34
wysłana przez bartol