Autor Wątek: Principia - version Brouwer, 2016-02-09 - N-Body and Extended Body Gravitation  (Przeczytany 10448 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pon, 15 Lut 2016, 02:28:22

Offline krzychu072

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
Czyli realistyczne orbity
co tu pisać zobaczcie :)


[jakiś czas temu natrafiłem też na to (ten sam mod )]




Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
« Ostatnia zmiana: Pon, 15 Lut 2016, 02:31:48 wysłana przez krzychu072 »

Pon, 15 Lut 2016, 04:56:29
Odpowiedź #1

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
"Co tu pisać"? Może informacje wymagane przez regulamin działu @-@
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama


Pon, 15 Lut 2016, 16:10:14
Odpowiedź #2

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Ja tylko powiem, że pierwszy filmik pokazuje tzw. low-energy transfer Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ Podwyższamy orbitę używając może 1-3% więcej delta V niż jakbyśmy lecieli manewrem transferowym Hohmanna na Księżyc. Ostatecznie wchodzimy na orbitę wokół Księżyca w ogóle nie wykonując odpalenia hamującego - oszczędzamy delta V i zwiększamy w ten sposób masę ładunku bez zwiększania masy rakiety nośnej. Całość jednak trwa znacznie, znacznie dłużej niż w przypadku transferu Hohmanna. Principia nie tylko oferuje nowe możliwości ale też daje odp. narzędzia do ich zaplanowania. 

Całą trajektorię lotu widać dobrze na mapce w 0:46

Pon, 15 Lut 2016, 16:33:39
Odpowiedź #3

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
A tak tłumacząc dla laika który o mechanice orbitalnej nie ma zbyt dużego pojęcia to czym się różni gra na tym modzie od stocku ?
Z tego co widzę każde ciało niebieskie ma swoją orbitę, którą można zmienić, ale załóżmy że orbity są rozmieszczone tak że są stabilne i nie oddziałują ze sobą. Co się zmieni ?
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama


Pon, 15 Lut 2016, 16:56:17
Odpowiedź #4

Offline krzychu072

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
jeszcze nie testowałem tego moda ale kojarzycie universe sandbox ?  tam  wszystkie ciała oddziaływają  na siebie  no ale do tego to zostało stworzone do symulacji takich , ale w ksp to całkiem wszystko zmienia  , ten mod bardzo dużo zmienia  , orbity już nie są tak stałe jak w stocku bo na statek /rakiete oddziaływają inne ciała  ,

Pon, 15 Lut 2016, 17:43:09
Odpowiedź #5

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Ja wiem że tu są wyjadacze którzy o mechanice orbitalnej wiedzą wszystko, wiem że mechanika w stocku jest uproszczona (brak np. punktu stabilności między dwoma ciałami), ale jak dalece sięgają zmiany w modzie? Jakie daje możliwości i czy istnieją, oprócz narzędzi jakieś poradniki by to ogarnąć? No i ważna sprawa - jaki jest wpływ na stabilność i wydajność gry po instalacji? Czy po instalacji na stockowym systemie Jool nie zje swoich księżyców? Sorry, ale to nie jest mod na Bananowy Kokpit żeby podsumować go zwykłym "sami zobaczcie".
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama


Pon, 15 Lut 2016, 23:25:28
Odpowiedź #6

Offline Maciuś

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Trochę lipa, że planety też podlegają temu modowi, układ w stocku jest raczej niestabilny i takie księżyce Joola się rozlecą po pewnym czasie.
@Drangir, ogarnięcie tego nie powinno być takie trudne (po przebrnięciu przez interfejs). Dopóki będziesz robił wszystko tak jak w stocku to główna różnica polega na tym, że to co było idealnie ustawioną trajektorią teraz zacznie się powoli rozjeżdżać i pewnie potrzebne będzie więcej poprawek kursowych. Co innego jakbyś chciał zacząć robić to co w stockowej grawitacji było niemożliwe, tak jak ten ballistic capture.
No i nie zdziwicie się jak statek nad Munem spadnie, bo go Kerbin grawitacją wytrąci z orbity :P

Wto, 16 Lut 2016, 12:58:54
Odpowiedź #7

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Trochę lipa, że planety też podlegają temu modowi, układ w stocku jest raczej niestabilny i takie księżyce Joola się rozlecą po pewnym czasie.
Autor wspomina w oryginalnym wątku że ten układ został zmodyfikowany by zapobiec "apokalipsie".
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Dopóki będziesz robił wszystko tak jak w stocku to główna różnica polega na tym, że to co było idealnie ustawioną trajektorią teraz zacznie się powoli rozjeżdżać i pewnie potrzebne będzie więcej poprawek kursowych.
O i to jest super ! Brakowało mi tego w KSP, statek leci 20 lat na Eeloo i trafia na orbitę z dokładnością do kilometra..
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama