Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Mody => Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: krzychu072 w Pon, 15 Lut 2016, 02:28:22
-
Czyli realistyczne orbity
co tu pisać zobaczcie :)
https://www.youtube.com/watch?v=QvYy4YkyaY0
[jakiś czas temu natrafiłem też na to (ten sam mod )]
https://www.youtube.com/watch?v=O0_OQRN1VNA
(http://i.imgur.com/4n4ax6e.png)
LINK DO OFICJALNEGO FORUM Z MODEM (http://forum.kerbalspaceprogram.com/index.php?/topic/62205-wip105-principia-version-brouwer-2016-02-09-n-body-and-extended-body-gravitation/)
-
"Co tu pisać"? Może informacje wymagane przez regulamin działu @-@
-
Ja tylko powiem, że pierwszy filmik pokazuje tzw. low-energy transfer https://en.wikipedia.org/wiki/Low-energy_transfer Podwyższamy orbitę używając może 1-3% więcej delta V niż jakbyśmy lecieli manewrem transferowym Hohmanna na Księżyc. Ostatecznie wchodzimy na orbitę wokół Księżyca w ogóle nie wykonując odpalenia hamującego - oszczędzamy delta V i zwiększamy w ten sposób masę ładunku bez zwiększania masy rakiety nośnej. Całość jednak trwa znacznie, znacznie dłużej niż w przypadku transferu Hohmanna. Principia nie tylko oferuje nowe możliwości ale też daje odp. narzędzia do ich zaplanowania.
Całą trajektorię lotu widać dobrze na mapce w 0:46
-
A tak tłumacząc dla laika który o mechanice orbitalnej nie ma zbyt dużego pojęcia to czym się różni gra na tym modzie od stocku ?
Z tego co widzę każde ciało niebieskie ma swoją orbitę, którą można zmienić, ale załóżmy że orbity są rozmieszczone tak że są stabilne i nie oddziałują ze sobą. Co się zmieni ?
-
jeszcze nie testowałem tego moda ale kojarzycie universe sandbox ? tam wszystkie ciała oddziaływają na siebie no ale do tego to zostało stworzone do symulacji takich , ale w ksp to całkiem wszystko zmienia , ten mod bardzo dużo zmienia , orbity już nie są tak stałe jak w stocku bo na statek /rakiete oddziaływają inne ciała ,
-
Ja wiem że tu są wyjadacze którzy o mechanice orbitalnej wiedzą wszystko, wiem że mechanika w stocku jest uproszczona (brak np. punktu stabilności między dwoma ciałami), ale jak dalece sięgają zmiany w modzie? Jakie daje możliwości i czy istnieją, oprócz narzędzi jakieś poradniki by to ogarnąć? No i ważna sprawa - jaki jest wpływ na stabilność i wydajność gry po instalacji? Czy po instalacji na stockowym systemie Jool nie zje swoich księżyców? Sorry, ale to nie jest mod na Bananowy Kokpit żeby podsumować go zwykłym "sami zobaczcie".
-
Trochę lipa, że planety też podlegają temu modowi, układ w stocku jest raczej niestabilny i takie księżyce Joola się rozlecą po pewnym czasie.
@Drangir, ogarnięcie tego nie powinno być takie trudne (po przebrnięciu przez interfejs). Dopóki będziesz robił wszystko tak jak w stocku to główna różnica polega na tym, że to co było idealnie ustawioną trajektorią teraz zacznie się powoli rozjeżdżać i pewnie potrzebne będzie więcej poprawek kursowych. Co innego jakbyś chciał zacząć robić to co w stockowej grawitacji było niemożliwe, tak jak ten ballistic capture.
No i nie zdziwicie się jak statek nad Munem spadnie, bo go Kerbin grawitacją wytrąci z orbity :P
-
Trochę lipa, że planety też podlegają temu modowi, układ w stocku jest raczej niestabilny i takie księżyce Joola się rozlecą po pewnym czasie.
Autor wspomina w oryginalnym wątku że ten układ został zmodyfikowany by zapobiec "apokalipsie".
Dopóki będziesz robił wszystko tak jak w stocku to główna różnica polega na tym, że to co było idealnie ustawioną trajektorią teraz zacznie się powoli rozjeżdżać i pewnie potrzebne będzie więcej poprawek kursowych.
O i to jest super ! Brakowało mi tego w KSP, statek leci 20 lat na Eeloo i trafia na orbitę z dokładnością do kilometra..