Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry

Mody => Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: krzychu072 w Pon, 15 Lut 2016, 02:28:22

Tytuł: Principia - version Brouwer, 2016-02-09 - N-Body and Extended Body Gravitation
Wiadomość wysłana przez: krzychu072 w Pon, 15 Lut 2016, 02:28:22
Czyli realistyczne orbity
co tu pisać zobaczcie :)
https://www.youtube.com/watch?v=QvYy4YkyaY0

[jakiś czas temu natrafiłem też na to (ten sam mod )]
https://www.youtube.com/watch?v=O0_OQRN1VNA

(http://i.imgur.com/4n4ax6e.png)

 LINK DO OFICJALNEGO FORUM Z MODEM (http://forum.kerbalspaceprogram.com/index.php?/topic/62205-wip105-principia-version-brouwer-2016-02-09-n-body-and-extended-body-gravitation/)
Tytuł: Odp: Principia - version Brouwer, 2016-02-09 - N-Body and Extended Body Gravitation
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Pon, 15 Lut 2016, 04:56:29
"Co tu pisać"? Może informacje wymagane przez regulamin działu @-@
Tytuł: Odp: Principia - version Brouwer, 2016-02-09 - N-Body and Extended Body Gravitation
Wiadomość wysłana przez: winged w Pon, 15 Lut 2016, 16:10:14
Ja tylko powiem, że pierwszy filmik pokazuje tzw. low-energy transfer https://en.wikipedia.org/wiki/Low-energy_transfer Podwyższamy orbitę używając może 1-3% więcej delta V niż jakbyśmy lecieli manewrem transferowym Hohmanna na Księżyc. Ostatecznie wchodzimy na orbitę wokół Księżyca w ogóle nie wykonując odpalenia hamującego - oszczędzamy delta V i zwiększamy w ten sposób masę ładunku bez zwiększania masy rakiety nośnej. Całość jednak trwa znacznie, znacznie dłużej niż w przypadku transferu Hohmanna. Principia nie tylko oferuje nowe możliwości ale też daje odp. narzędzia do ich zaplanowania. 

Całą trajektorię lotu widać dobrze na mapce w 0:46
Tytuł: Odp: Principia - version Brouwer, 2016-02-09 - N-Body and Extended Body Gravitation
Wiadomość wysłana przez: angorek w Pon, 15 Lut 2016, 16:33:39
A tak tłumacząc dla laika który o mechanice orbitalnej nie ma zbyt dużego pojęcia to czym się różni gra na tym modzie od stocku ?
Z tego co widzę każde ciało niebieskie ma swoją orbitę, którą można zmienić, ale załóżmy że orbity są rozmieszczone tak że są stabilne i nie oddziałują ze sobą. Co się zmieni ?
Tytuł: Odp: Principia - version Brouwer, 2016-02-09 - N-Body and Extended Body Gravitation
Wiadomość wysłana przez: krzychu072 w Pon, 15 Lut 2016, 16:56:17
jeszcze nie testowałem tego moda ale kojarzycie universe sandbox ?  tam  wszystkie ciała oddziaływają  na siebie  no ale do tego to zostało stworzone do symulacji takich , ale w ksp to całkiem wszystko zmienia  , ten mod bardzo dużo zmienia  , orbity już nie są tak stałe jak w stocku bo na statek /rakiete oddziaływają inne ciała  ,
Tytuł: Odp: Principia - version Brouwer, 2016-02-09 - N-Body and Extended Body Gravitation
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Pon, 15 Lut 2016, 17:43:09
Ja wiem że tu są wyjadacze którzy o mechanice orbitalnej wiedzą wszystko, wiem że mechanika w stocku jest uproszczona (brak np. punktu stabilności między dwoma ciałami), ale jak dalece sięgają zmiany w modzie? Jakie daje możliwości i czy istnieją, oprócz narzędzi jakieś poradniki by to ogarnąć? No i ważna sprawa - jaki jest wpływ na stabilność i wydajność gry po instalacji? Czy po instalacji na stockowym systemie Jool nie zje swoich księżyców? Sorry, ale to nie jest mod na Bananowy Kokpit żeby podsumować go zwykłym "sami zobaczcie".
Tytuł: Odp: Principia - version Brouwer, 2016-02-09 - N-Body and Extended Body Gravitation
Wiadomość wysłana przez: Maciuś w Pon, 15 Lut 2016, 23:25:28
Trochę lipa, że planety też podlegają temu modowi, układ w stocku jest raczej niestabilny i takie księżyce Joola się rozlecą po pewnym czasie.
@Drangir, ogarnięcie tego nie powinno być takie trudne (po przebrnięciu przez interfejs). Dopóki będziesz robił wszystko tak jak w stocku to główna różnica polega na tym, że to co było idealnie ustawioną trajektorią teraz zacznie się powoli rozjeżdżać i pewnie potrzebne będzie więcej poprawek kursowych. Co innego jakbyś chciał zacząć robić to co w stockowej grawitacji było niemożliwe, tak jak ten ballistic capture.
No i nie zdziwicie się jak statek nad Munem spadnie, bo go Kerbin grawitacją wytrąci z orbity :P
Tytuł: Odp: Principia - version Brouwer, 2016-02-09 - N-Body and Extended Body Gravitation
Wiadomość wysłana przez: angorek w Wto, 16 Lut 2016, 12:58:54
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Trochę lipa, że planety też podlegają temu modowi, układ w stocku jest raczej niestabilny i takie księżyce Joola się rozlecą po pewnym czasie.
Autor wspomina w oryginalnym wątku że ten układ został zmodyfikowany by zapobiec "apokalipsie".
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Dopóki będziesz robił wszystko tak jak w stocku to główna różnica polega na tym, że to co było idealnie ustawioną trajektorią teraz zacznie się powoli rozjeżdżać i pewnie potrzebne będzie więcej poprawek kursowych.
O i to jest super ! Brakowało mi tego w KSP, statek leci 20 lat na Eeloo i trafia na orbitę z dokładnością do kilometra..