Autor Wątek: KMP alpha 0.1 - AKTYWNY Multiplayer w KSP  (Przeczytany 50255 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śro, 30 Paź 2013, 22:12:59

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Kerbal MultiPlayer
v0.1.0 Work in Progress, Alpha
Faza eksperymentalna pre-alpha, czyli najwcześniejsze wydanie jakie tylko może istnieć.

Mod pozwala nam na właśnie na granie razem z przyjaciółmi. Serwer może założyć każdy kto tylko ma publiczne IP, lub jeśli gramy w sieci lokalnej LAN tudzież programy jak Hamachi. A jak to działa?
Każdy gracz dostaje swoje uniwersum do gry. Możemy w nim robić praktycznie wszystko na co pozwala KSP. Do listy zakazanych rzeczy należy m.in. physic warp (timewarp jak najbardziej działa).
Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy robić co tylko nam się podoba oraz kiedy podoba. Timewarp jest zezwolony, a trik polega na tym że po zakończeniu warpowania reszta graczy oraz my sami musimy zsynchronizować uniwersa. Trwa to parę sekund. Gracza który warpuje i jeszcze nie został z nami zsynchronizowany łatwo odszukamy po podpisie "In the future" na liście graczy. Ze strony technicznej to tyle, chyba nie chcecie żebym was zanudzał.

Instalacja i korzystanie z clienta:
Jeżeli mamy już wybrany serwer lub ktoś postawi go za nas na naszej głowie będzie tylko ciążyć kwestia zainstalowania clienta KMP. Pobieramy go Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ i instalujemy jak każdy inny mod. UWAGA! Plik save musi również zostać wgrany (jest w paczce). I radzę na niego nie wchodzić. Dodatkowo przy każdym wczytywaniu gry wyskoczy okienko o uszkodzonym/przestarzałym plikiem zapisu. Okienko to przeklikujemy, jeśli KSP będzie "naprawiać" save mod przestanie działać.

Po uruchomieniu gry ujrzymy coś takiego:

W okienku tym wpisujemy adres IP naszego serwera, port przez który się podłączymy oraz nazwę pod którą będziemy widoczni w grze. Przyciskając guziczek "Add" dodajemy serwer do listy. Od tego momentu możemy go wybrać oraz się do niego podłączyć. Po podłączeniu guzikiem "Connect" wejdziemy do gry:

To nadal procedura wejścia. W tym momencie synchronizujemy się z graczami na serwerze. Jebediah Kerman stojący pośrodku KSC obok Launchpadu to nie jest błąd, i lepiej dla stabilności gry aby pozostał tam gdzie jest, nieruszany. Po synchronizacji przejdziemy gra z automatu przenosi nas do widoku Space Center:

Nie wszystkie okienka muszą być otwarte na starcie. Po lewej u góry widzimy listę graczy oraz menu KMP. Tam też otwieramy chat, podgląd oraz kontrolujemy postępy innych graczy.
U dołu po lewej widać podgląd. Klawiszem F8 możemy podzielić się z resztą serwera naszym obecnym widokiem z gry
U góry po prawej mamy chat. Tutaj oprócz rozmów graczy można zauważyć komunikaty serwera.

Cóż, to tyle! Od tego momentu możemy normalnie grać! Należy pamiętać że tak jak w zwykłym KSP, loty w atmosferze nawalają. Więc ew. konstrukcje samolotowe to zły pomysł, ale łaziki czy spacery kerbalami już jak najbardziej mogą być. Miłego WSPÓLNEGO kerbalenia!


Instalacja i korzystanie z serwera:
Jeśli chcemy zagrać, musimy mieć gdzie. Ktoś musi stworzyć serwer i udostępnić go innym. Instalację serwera zaczynamy od pobrania Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ archiwum. Wypakowujemy je w dowolne miejsce, w dowolny folder, jednak z samych plików gry trzeba przekopiować trzy pliki znajdujące się w "\KSP_Data\Managed\". Są to:
 * Assembly-CSharp.dll
 * Assembly-CSharp-firstpass.dll
 * UnityEngine.dll
wrzucamy je w to samo miejsce gdzie wypakowaliśmy pliki. Aby uruchomić serwer należy włączyć plik *zdziwienie* KMPServer.exe *koniec zdziwienia*. UWAGA! Na systemach Windows 7 oraz Windows Vista musimy uruchomić go jako administrator.
Pojawi nam się okienko konfiguracji:

Po wpisaniu komendy ustawień możemy przestawić daną opcję lub wpisać jej nową wartość. Dostępne komendy to:
P: Zmień port
HP: Zmień port HTTP
M: Zmień maksymalną liczbę graczy na serwerze
J: Wpisz wiadomość dla użytkownika wchodzącego na serwer (można zostawić puste)
IF: Wpisz informację o serwerze, najlepiej jego nazwę (można zostawić puste)
U: Aktualizacje uniwersum na sekundę
SH: Wysokość screenów w podglądzie
SI: Częstotliwość screenów w podglądzie
SV: Zapisz screenshoty
AR: Włącz/Wyłącz auto-restart serwera
AH: Włącz/Wyłącz auto-host serwera
H: Uruchom serwer
Q: Wyście

Po ustawieniu wszystkiego jak nam się podoba uruchamiamy serwer. Teraz okienko powinno wyświetlić takie informacje:

Jeżeli wygląda to dokładnie jak pokazano (kolor może się różnić) oznacza to że serwer już działa i można na nim grać. Dodatkowo jest dostępne parę opcji dla administratora w formie komend:
/quit - Zamknij serwer
/stop - Wyłącz serwer
/list - lista graczy
/count - liczba graczy
/kick <nazwa użytkownika> - wyrzuć gracza
/ban <nazwa użytkownika> - zbananuj użytkownika pod wszystkimi nickami pod jakimi się pojawi
/save - zapisz uniwersum
Jeżeli wpiszemy tutaj cokolwiek poza komendą, zostanie wyświetlone użytkownikom na chacie jako informacja od serwera.

To tyle! Serwer stoi, możemy grać!


Notka końcowa:
Proszę pamiętać że jest to tak wczesna wersja modyfikacji że to aż boli. Ogromna ilość błędów, problemów, niedoróbek to największy minus. Jednak myślę że warto dać KMP szansę i cieszyć się wspólną zabawą z przyjaciółmi.
Pamiętajmy też że mod najlepiej zadziała przy "czystym" KSP. Oznacza to brak innych save, modów czy pluginów. Instalacja prosto z instalatora. A i tak to nie gwarantuje stabilnej gry.

Linki:
Oficjalny temat na forum: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Link do clienta: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Link do servera: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Chciałem też podziękować użytkownikowi Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ za udostępnienie swojego komputera jako serwera oraz wspólne przeprowadzanie testów.
Dla zainteresowanych polecam sprawdzić jego najnowszą zabawę dla forumowiczów, Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
« Ostatnia zmiana: Śro, 30 Paź 2013, 22:24:21 wysłana przez DawsterTM »
Best regards from Valhalla

Śro, 30 Paź 2013, 22:20:23
Odpowiedź #1

Offline Raynus

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 501
  • Reputacja: 17
    • Zobacz profil
Jedyny ładnie opisany temat o KMP, więc tylko jego pozostawiam. Reszta poszła do kasacji.
Dobra robota.

Reklama

Odp: KMP alpha 0.1 - AKTYWNY Multiplayer w KSP
« Odpowiedź #1 dnia: Śro, 30 Paź 2013, 22:20:23 »

Czw, 31 Paź 2013, 08:44:27
Odpowiedź #2

Offline Zerdzio

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Reputacja: 6
  • Be Happy
    • Zobacz profil
No dobra to opiszę tu moje dwa problemy :D
1. Gdy klikam connect to łączy mi, nawet nie wchodzę na serwer i disconnected (ip serwera 81.151.110.243: 25565)
2. Gdy chcę pograć normalnie klikam w tym okienku o naprawie Not now, i pojawia mi się okienko w którym powinny być save, ale nic nie ma, przycisków do cofnięcia się do menu też
Przeinstalowałem moda i to samo, jedyną opcją żeby sobie normalnie, samemu pograć jest usunięcie tego save a

Czw, 31 Paź 2013, 12:19:33
Odpowiedź #3

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
1) Powodów może być tysiące. Najprostsze takie jak wyłączony serwer (jesteś pewien że nadal działa?) czy literówka w adresie (nawet spacja przed lub po adresie lub porcie spowoduje problem z połączeniem).
2) Dlatego mówiłem żeby grać na kompletnie czystej wersji KSP, bez niczego:
Cytat: DawsterTM
Pamiętajmy też że mod najlepiej zadziała przy "czystym" KSP. Oznacza to brak innych save, modów czy pluginów. Instalacja prosto z instalatora. A i tak to nie gwarantuje stabilnej gry.
Jeśli nie możesz sobie tak po prostu skopiować gry (a nie wiem czemu by się nie dało), to jest jedna rada. Może ktoś to nazwie propagowaniem piractwa, ale jeśli masz dowód zakupu, i naprawdę kupiłeś tą grę, możesz śmiało pobrać ją ze stron z piratami i będzie jak najbardziej legalna. Dopóki nie zaczniesz jej udostępniać, wtedy to już jest be. Więc torrent odpada, chyba że uploud zablokujesz.
Best regards from Valhalla

Reklama

Odp: KMP alpha 0.1 - AKTYWNY Multiplayer w KSP
« Odpowiedź #3 dnia: Czw, 31 Paź 2013, 12:19:33 »

Czw, 31 Paź 2013, 22:24:20
Odpowiedź #4

Offline Raynus

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 501
  • Reputacja: 17
    • Zobacz profil
A jak w tym działają takie bajery, jak dokowanie?

Czw, 31 Paź 2013, 22:29:54
Odpowiedź #5

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Niestabilność gry nie pozwoliła mi sprawdzić tego osobiście, jednak wedle informacji oficjalnych wiem że jest to możliwe. Z jednym ale: tylko jeden pojazd może być kontrolowany przez gracza. Więc dokowanie dwóch statków do siebie równocześnie sterowanych przez graczy kończy się crashem,
Best regards from Valhalla

Reklama

Odp: KMP alpha 0.1 - AKTYWNY Multiplayer w KSP
« Odpowiedź #5 dnia: Czw, 31 Paź 2013, 22:29:54 »

Czw, 31 Paź 2013, 22:39:22
Odpowiedź #6

Offline rafal3920

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
Napewno sprawdze kiedyś tego moda. Mam nadzieję że kiedyś będzie można grać stabilnie bo chciałbym wytstować moją flotę w praktyce :)

Przepraszam za błędy językowe, złą odmianę itd... Często piszę z telefonu, a tam mam kiepski autotekst

Pią, 01 Lis 2013, 10:21:50
Odpowiedź #7

Offline Dueros

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Fajny mod. Szkoda tylko że znalezienie działającego serwera graniczy z  cudem.

Reklama

Odp: KMP alpha 0.1 - AKTYWNY Multiplayer w KSP
« Odpowiedź #7 dnia: Pią, 01 Lis 2013, 10:21:50 »

Pią, 01 Lis 2013, 11:31:43
Odpowiedź #8

Offline Grzegorz2121

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 168
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Mam nadzieje ,że poprawią te dokowanie. Ale dokowanie 2 graczy pewnie jest trudne jeden poleci tu a drugi tam i z dokowania nici chyba ,że jeden nic nie będzie robił.
A i na stronie tego moda pisało o tym ,że można zagrać razem w kosmiczne kerbalo-kręgle!

Moje osiągnięcia:
-Kerbin: satelita,stacja kosmiczna
-Mun: lądownik załogowy z powrotem,baza,łazik automat.
-Minmus: sonda na powierzchni
-Eve: satelita, próbnik
I wiele innych!

Pią, 01 Lis 2013, 13:39:27
Odpowiedź #9

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
W klasycznym dokowaniu jedna strona pozostaje bierna. Jak dwóch pilotów jest nieogarniętych to i pewnie się nie udaje ;)
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: KMP alpha 0.1 - AKTYWNY Multiplayer w KSP
« Odpowiedź #9 dnia: Pią, 01 Lis 2013, 13:39:27 »

Wto, 10 Gru 2013, 14:41:06
Odpowiedź #10

Offline Dehzz

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Witojcie :)

Postawiłem właśnie serwer na linuxie, podłączyłem się i działa.. Teraz tylko brak mi ogarniętych chętnych do pogrania :)
Moje założenia :
- gramy z Team Speak 3
- pełny coop z ciągłą synchronizacją czasową ( bez samowolnego warpawania w przyszłość itd )
- na rozgrzewkę budujemy jakąś małą stację kosmiczną
- potem coś większego z paliwem dla przyszłych misji
- kolejny krok to wspólne loty / odkrywanie planet i księżyców

Po szczegóły zapraszam na PW


Post scalony: Śro, 11 Gru 2013, 10:48:34
Wczorajszy test wspólnego dokowania z nowym KMP ( 0.1.3.1 ) wyszedł całkiem pomyślnie.
Razem z BraciaB udało się dojść do wniosku, że podczas zbliżania do pojazdu, do którego chcemy dokować i mówimy tu o odległościach w przedziale 0,3-10 km, inni gracze nie powinni przesiadywać w tymże docelowym pojeździe. Najlepiej jeśli siedzą gdzieś w Assembly Center albo w okolicach ;)
Po zbliżeniu na ok. 100 m, można wsiąść do docelowej stacji i patrzeć jak ziomek podchodzi do dokowania. Po prawdzie widzimy go w statycznej pozycji jeśli chodzi o odległość, ale obracanie się odświeża i przesyła, więc można przynajmniej ustawić docelową stację odpowiednim portem do pojazdu dokującego. W każdym razie nie było żadnego crasha ani nic. Oczywiście po połączeniu wywaliło mnie na planetę ale po chwili można było znów wybrać sobie pojazd z tracking station.

Z mniejszych problemów warto wymienić komplikacje po przełączeniu się do pojazdów kolegów. Opcja zmiany pojazdu na private/public chyba trochę się jeszcze buguje, i czasami pojazdy po prostu znikają z listy kolegów w tracking station. Nie jestem pewien co w końcu pomogło, czy samo klikanie private/public czy połączenie tego z małym warpem przez jednego graczy i syncu drugiego gracza. Po tej czynności lista statków znów prawidłowo się zapełniła.

Z ustawień serwera, domyślnie ustawiona jest wartość odświeżania na 60 na minutę, w obec czego, statek kolegi skacze przy obracaniu z częstotliwością jednosekundową, to samo ze zmianami trajektorii. Była próba zmiany na 120 / min. Niewiele się zmieniło jeśli chodzi o problem z podchodzeniem do dokowania. Przy najbliższej okazji spróbuję z ustawieniem na 360 / min.

Stacja ma już 4 elementy, czas na kolejne. Jeśli ktoś chce dołączyć do budowy to zapraszam :)
« Ostatnia zmiana: Śro, 11 Gru 2013, 10:48:34 wysłana przez Dehzz »

Śro, 11 Gru 2013, 20:58:28
Odpowiedź #11

Offline Raynus

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 501
  • Reputacja: 17
    • Zobacz profil
Cieszymy się, że istnieje taki serwer. Daj mi znać na PW, jeżeli będzie to miało popyt i czy działa to bez problemów.

Wysłane z HTC EVO 3D.


Reklama

Odp: KMP alpha 0.1 - AKTYWNY Multiplayer w KSP
« Odpowiedź #11 dnia: Śro, 11 Gru 2013, 20:58:28 »

Śro, 18 Gru 2013, 17:51:00
Odpowiedź #12

Offline Dehzz

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Cześć, zapuszczam dziś serva na 0.23
Wyszła aktualizacja 1.4.2 do clienta KMP , zapraszam do wspólnych testów i odkrywania ulepszeń nowej wersji :)
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ  - klient do ściągnięcia

dodatkowo, gadamy na teamspeak3
szczegóły na PW lub na chacie

Śro, 18 Gru 2013, 21:53:05
Odpowiedź #13

Offline Gorkufm

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Od czwartku mogę spokojnie testować bo nie mam już nic na głowie

Reklama

Odp: KMP alpha 0.1 - AKTYWNY Multiplayer w KSP
« Odpowiedź #13 dnia: Śro, 18 Gru 2013, 21:53:05 »

Pon, 06 Sty 2014, 23:45:04
Odpowiedź #14

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
Czy wie ktoś jakim sposobem mogę zezwolić na używanie danej modyfikacji/części na serwerze?
Cotygodniowa dawka Kerbali: Kerbal Space Program Na Luziku

 

[linux] Planetary Twister V0.2 Alpha

Zaczęty przez Bill2462

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 9274
Ostatnia wiadomość Czw, 05 Paź 2017, 20:19:01
wysłana przez Bill2462
Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]

Zaczęty przez avatarnk

Odpowiedzi: 285
Wyświetleń: 204962
Ostatnia wiadomość Sob, 23 Kwi 2016, 21:46:38
wysłana przez ingwden