Kerbal MultiPlayer
v0.1.0 Work in Progress, Alpha
Faza eksperymentalna pre-alpha, czyli najwcześniejsze wydanie jakie tylko może istnieć.
Mod pozwala nam na właśnie na granie razem z przyjaciółmi. Serwer może założyć każdy kto tylko ma publiczne IP, lub jeśli gramy w sieci lokalnej LAN tudzież programy jak Hamachi. A jak to działa?
Każdy gracz dostaje swoje uniwersum do gry. Możemy w nim robić praktycznie wszystko na co pozwala KSP. Do listy zakazanych rzeczy należy m.in. physic warp (timewarp jak najbardziej działa).
Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy robić co tylko nam się podoba oraz kiedy podoba. Timewarp jest zezwolony, a trik polega na tym że po zakończeniu warpowania reszta graczy oraz my sami musimy zsynchronizować uniwersa. Trwa to parę sekund. Gracza który warpuje i jeszcze nie został z nami zsynchronizowany łatwo odszukamy po podpisie "In the future" na liście graczy. Ze strony technicznej to tyle, chyba nie chcecie żebym was zanudzał.
Instalacja i korzystanie z clienta:
Jeżeli mamy już wybrany serwer lub ktoś postawi go za nas na naszej głowie będzie tylko ciążyć kwestia zainstalowania clienta KMP. Pobieramy go
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ i instalujemy jak każdy inny mod. UWAGA! Plik save musi również zostać wgrany (jest w paczce). I radzę na niego nie wchodzić. Dodatkowo przy każdym wczytywaniu gry wyskoczy okienko o uszkodzonym/przestarzałym plikiem zapisu. Okienko to przeklikujemy, jeśli KSP będzie "naprawiać" save mod przestanie działać.
Po uruchomieniu gry ujrzymy coś takiego:
W okienku tym wpisujemy adres IP naszego serwera, port przez który się podłączymy oraz nazwę pod którą będziemy widoczni w grze. Przyciskając guziczek "Add" dodajemy serwer do listy. Od tego momentu możemy go wybrać oraz się do niego podłączyć. Po podłączeniu guzikiem "Connect" wejdziemy do gry:
To nadal procedura wejścia. W tym momencie synchronizujemy się z graczami na serwerze. Jebediah Kerman stojący pośrodku KSC obok Launchpadu to nie jest błąd, i lepiej dla stabilności gry aby pozostał tam gdzie jest, nieruszany. Po synchronizacji przejdziemy gra z automatu przenosi nas do widoku Space Center:
Nie wszystkie okienka muszą być otwarte na starcie. Po lewej u góry widzimy listę graczy oraz menu KMP. Tam też otwieramy chat, podgląd oraz kontrolujemy postępy innych graczy.
U dołu po lewej widać podgląd. Klawiszem F8 możemy podzielić się z resztą serwera naszym obecnym widokiem z gry
U góry po prawej mamy chat. Tutaj oprócz rozmów graczy można zauważyć komunikaty serwera.
Cóż, to tyle! Od tego momentu możemy normalnie grać! Należy pamiętać że tak jak w zwykłym KSP, loty w atmosferze nawalają. Więc ew. konstrukcje samolotowe to zły pomysł, ale łaziki czy spacery kerbalami już jak najbardziej mogą być. Miłego WSPÓLNEGO kerbalenia!
Instalacja i korzystanie z serwera:
Jeśli chcemy zagrać, musimy mieć gdzie. Ktoś musi stworzyć serwer i udostępnić go innym. Instalację serwera zaczynamy od pobrania
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ archiwum. Wypakowujemy je w dowolne miejsce, w dowolny folder, jednak z samych plików gry trzeba przekopiować trzy pliki znajdujące się w "\KSP_Data\Managed\". Są to:
* Assembly-CSharp.dll
* Assembly-CSharp-firstpass.dll
* UnityEngine.dll
wrzucamy je w to samo miejsce gdzie wypakowaliśmy pliki. Aby uruchomić serwer należy włączyć plik *zdziwienie* KMPServer.exe *koniec zdziwienia*. UWAGA! Na systemach Windows 7 oraz Windows Vista musimy uruchomić go jako administrator.
Pojawi nam się okienko konfiguracji:
Po wpisaniu komendy ustawień możemy przestawić daną opcję lub wpisać jej nową wartość. Dostępne komendy to:
P: Zmień port
HP: Zmień port HTTP
M: Zmień maksymalną liczbę graczy na serwerze
J: Wpisz wiadomość dla użytkownika wchodzącego na serwer (można zostawić puste)
IF: Wpisz informację o serwerze, najlepiej jego nazwę (można zostawić puste)
U: Aktualizacje uniwersum na sekundę
SH: Wysokość screenów w podglądzie
SI: Częstotliwość screenów w podglądzie
SV: Zapisz screenshoty
AR: Włącz/Wyłącz auto-restart serwera
AH: Włącz/Wyłącz auto-host serwera
H: Uruchom serwer
Q: Wyście
Po ustawieniu wszystkiego jak nam się podoba uruchamiamy serwer. Teraz okienko powinno wyświetlić takie informacje:
Jeżeli wygląda to dokładnie jak pokazano (kolor może się różnić) oznacza to że serwer już działa i można na nim grać. Dodatkowo jest dostępne parę opcji dla administratora w formie komend:
/quit - Zamknij serwer
/stop - Wyłącz serwer
/list - lista graczy
/count - liczba graczy
/kick <nazwa użytkownika> - wyrzuć gracza
/ban <nazwa użytkownika> - zbananuj użytkownika pod wszystkimi nickami pod jakimi się pojawi
/save - zapisz uniwersum
Jeżeli wpiszemy tutaj cokolwiek poza komendą, zostanie wyświetlone użytkownikom na chacie jako informacja od serwera.
To tyle! Serwer stoi, możemy grać!
Notka końcowa:
Proszę pamiętać że jest to tak wczesna wersja modyfikacji że to aż boli. Ogromna ilość błędów, problemów, niedoróbek to największy minus. Jednak myślę że warto dać KMP szansę i cieszyć się wspólną zabawą z przyjaciółmi.
Pamiętajmy też że mod najlepiej zadziała przy "czystym" KSP. Oznacza to brak innych save, modów czy pluginów. Instalacja prosto z instalatora. A i tak to nie gwarantuje stabilnej gry.
Linki:Oficjalny temat na forum:
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘLink do clienta:
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘLink do servera:
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘChciałem też podziękować użytkownikowi
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ za udostępnienie swojego komputera jako serwera oraz wspólne przeprowadzanie testów.
Dla zainteresowanych polecam sprawdzić jego najnowszą zabawę dla forumowiczów,
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ