Autor Wątek: KAS - Kerbal Attachment System  (Przeczytany 15648 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pią, 08 Maj 2015, 15:13:40

Offline Haker53535

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
KAS - Kerbal Attachment System
Wersja: 0.90 (1.0 - jest ale posiada błędy)
Rodzaj moda: Części + Funkcjonalność
Mod dodaje:
Funkcjonalność pozwalającą na odczepianie i przyczepianie małych części (takich jak np. panele słoneczne, drabinki, taśma). Pozwala to na montaż statków na orbicie, jak i mniejsze naprawy wszędzie gdzie tego potrzebujecie. Części te przenoszone są przez kerbale na plecach.
Skrzynki. Pozwalają na przechowywanie i transport dużych ilości części. Mają możliwość transportu przez kerbala. Aby umieścić je na statku należy użyć specjalnego zaczepu.
Linki. Pozwalają na łączenie dwóch statków ze sobą. Do połączenia potrzebna jest wciągarka oraz zaczep na linkę ( ew. elektromagnes, harpun). Pozwalają na transport paliwa, prądu czy monohydrazyny. Za ich pomocą można np. holować pojazdy lub łączyć moduły bazy.
Harpun, elektromagnes oraz kotwica. Harpun może być wystrzelony z wyciągarki. Przyczepia się do podłoża. Magnes natomiast przyczepia się do części statku. Kotwica nie przyczepia się natomiast do żadnych części, czy podłoża.
Rury paliwowe. Służą do transportu paliwa pomiędzy statkami. Można je montować za pomocą kerbala. Potrzebują dwóch “pipe end point’ów”.
Taśma. Za jej pomocą można usztywnić konstrukcje już poza bazą. Aby ją rozłożyć należy posiadać dwa “strut end point’y”

Ocena:
Ogólnie jest to mod bardzo przydatny ( według wielu - must have ). Oceniam go 10/10. Jest on cały czas rozwijany.

Download:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Strona na forum kerbali:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Screenshoty:
Linka i elektromagnes:


Rury paliwowe wykorzystane w bazie:


Skrzynki:

P.S. Jest to mój pierwszy post o modyfikacjach i jakbym o czymś zapomniał to dajcie znać.
« Ostatnia zmiana: Pią, 08 Maj 2015, 15:16:17 wysłana przez Haker53535 »
Haker Technologies - Tworzymy lepszą przyszłośc

Pią, 08 Maj 2015, 15:26:22
Odpowiedź #1

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Więc Haker, mogłeś poczekać jeszcze tydzień i napisać o modzie KAS na wersję 1.0, czyli aktualną. W tej chwili jest na ostatniej prostej do publikacji. Doszło w niej kilka rzeczy dodatkowych. W kwestii skrzynek, też nastąpią pewnie zmiany. Bo w tej chwili klepnąłeś opis do produktu, który na teraz jeszcze nie działa. (taak, wieem, można pozmieniać jakieś zdania w kodzie i zadziała - ale to dla ludzi lubujących się w informatyce). Oficjalnie nie chodzi i trzeba czekać. Natomiast sam mod KAS? Dla mnie to jeden z dwóch najlepszych zestawów części, jakie kiedykolwiek zostały wypuszczone w historii KSP. Ewidentnie - jak dla mnie - must have.


« Ostatnia zmiana: Pią, 08 Maj 2015, 15:36:54 wysłana przez Kadaf »

Reklama

Odp: KAS - Kerbal Attachment System
« Odpowiedź #1 dnia: Pią, 08 Maj 2015, 15:26:22 »

Sob, 09 Maj 2015, 10:08:55
Odpowiedź #2

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
A tak z ciekawości, twój najlepszy zestaw części ever to mod Infernal Robotics?


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Sob, 09 Maj 2015, 12:11:34
Odpowiedź #3

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
 Infernal Robotics jest dla mnie równorzędny pod względem ważności jak KAS. To dla mnie dwa mody całkowicie kluczowe. Ale nie mniej kluczowym jest dla mnie mod malutki - Surface Light. To też taki must have moim zdaniem. A dlaczego? Ponieważ posiada malutką lampkę o rozproszonym świetle. Odpowiada mniej więcej gołej żarówce. Z punktu widzenia designu, takie źródło światła jest niezwykle istotne, a stock czegoś takiego nie posiada. I ostatni ważny mod - Tweak Scale. Zacząłem go wykorzystywać dość niedawno, bo dopiero gdy Infernal Robotics zaczęło wymagać go do pracy, tak gdzieś zdaje się od wersji 0.24. Nie jest on niezbędny z punktu widzenia inżynieryjnego, ale z punktu widzenia estetyki pojazdów jak najbardziej tak. Chociażby możliwość skalowania kół daje gigantyczne możliwości pod kątem konstruowania pojazdów, bo stockowe zawsze uważałem za zbyt małe, bądź zbyt wielkie, a tu nareszcie można je sobie dopasować w sposób idealny.

Więc mój zestaw "must have" wygląda następująco:

 - KAS
 - IR
 - Tweak Scale
 - Surface Light

Cztery mody moi drodzy...

Dodatkowo dla podniesienia estetyki gry wykorzystuję Astronomera na chmury, oraz starutkiego moda Decals, na naklejki. Właśnie dzięki tym naklejkom mam panele komputerowe, logo i kilka innych gadżetów, które sobie po prostu narysowałem.

Reklama

Odp: KAS - Kerbal Attachment System
« Odpowiedź #3 dnia: Sob, 09 Maj 2015, 12:11:34 »

Pią, 15 Maj 2015, 10:05:55
Odpowiedź #4

Offline Wolfar

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Już jest KAS na 1.0.2 ale wymaga do działania KIS  ;)

Pią, 15 Maj 2015, 10:32:20
Odpowiedź #5

Offline Element4ry

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
Dzięki za info! Przyda się wielu osobom.

Reklama

Odp: KAS - Kerbal Attachment System
« Odpowiedź #5 dnia: Pią, 15 Maj 2015, 10:32:20 »

Pią, 15 Maj 2015, 11:58:38
Odpowiedź #6

Offline Wolfar

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Sprawdzałem właśnie. Jak na razie nie było problemów. Upewnijcie się tylko, że macie najnowszą wersje KIS, bo inaczej KAS nie chce się ładować  :)

Pią, 15 Maj 2015, 12:13:14
Odpowiedź #7

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Czyli jak, to już ostateczne rozwiązanie twórcy KAS, że KIS będzie zawsze niezbędny? Czy po prostu jeszcze KAS nie jest gotowy, ale za pomocą KISa póki co działa? Bo może zrobili tak jak z IR, że nie chodzi bez tweakscale...

Reklama

Odp: KAS - Kerbal Attachment System
« Odpowiedź #7 dnia: Pią, 15 Maj 2015, 12:13:14 »

Pią, 15 Maj 2015, 13:57:55
Odpowiedź #8

Offline Wolfar

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
KIS jest teraz chyba integralna częścią KAS'a, bo bez KIS w KAS nie ma części. Więc... KIS jest chyba czymś na wzór zbioru części i posiada "podstawowe" funkcje KAS, a KAS jest rozszerzeniem możliwości KIS. Nie jestem twórcą, ani nie siedzę w jego głowie ale ja tak to zrozumiałem  :-\

Cytując twórcę:
"KAS v0.5 now need KIS to work.
KIS is used for storage and hook mounting. You can download it here
If KIS is not installed, KSP will not run correctly (all parts will be missing)"

Pią, 15 Maj 2015, 16:18:25
Odpowiedź #9

Offline Metall69

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 116
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Dzięki za informacje, straciłem części i już chciałem przeinstalować KSP. Okazało się, że miałem KIS v1.1.2, a najnowszy jest v1.1.4

Reklama

Odp: KAS - Kerbal Attachment System
« Odpowiedź #9 dnia: Pią, 15 Maj 2015, 16:18:25 »

Pią, 15 Maj 2015, 18:39:09
Odpowiedź #10

Offline Flamaster

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
Działa,
części mniej,
dla mnie prościej i na razie lepiej.


Wcześniej KAS miałem jako podstawowy mod.
Może za bardzo go nie używałem, bo nie robiłem prawdziwych misji, tylko bawiłem się w konstruowanie różnych statków, samolotów (Lathe) i innych, ale w nich wszystkich przyjąłem możliwość przepompowywania paliwa KAS-em.
Dźwigi i wyciągarki też używałem w pojazdach, choć zawsze mi się myliły przy konstruowaniu, teraz są przynajmniej dwa.

KIS mi kiedyś "mignął" gdy czytałem o modach, spodobał mi się, ale przyjmując zasadę nim mniej modów tym lepiej nawet go nie przetestowałem, bo KAS też miał skrzynki.

W KIS-ie ciekawostką jest używanie narzędzi, potrzebujemy do tego inżyniera.
Dodatkowy moduł (w stosunku do KAS-a) to kontener 2,5 m  o dużej pojemności skrzynek / elementów.
Nowość (dla mnie):
- każdy kerbal  ma własne, małe inwertory
- zbiorniki z Eva propellant
- ładunki wybuchowe do niszczenia śmieci, nie musimy ich usuwać sztucznie w Tracking stations

Aha!!
- można zdjąć hełm kerbalom, działa przynajmniej na Kerbinie...

---------------------

Wstępnie podoba mi się nowy podział, obydwa mody są przecież jednego autora.
Jak pisałem wcześniej, mniej elementów, a tych których interesują tylko skrzynki nie zmusza do instalowania wszystkiego.

Jak dla mnie obydwa mody OBOWIĄZKOWE dla bardziej rozbudowanych konstrukcji.

p.s.
Jest lista modów opartych na KIS-ie
Zwróciłem uwagę na Universal Storage, Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ






Pią, 15 Maj 2015, 20:39:26
Odpowiedź #11

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Używam universal storage od dłuższego czasu, może nie te pojemniki, bo mi są na nic, ale system mocowań i dikaplery jak najbardziej. Świetnie wyglądające elementy.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Reklama

Odp: KAS - Kerbal Attachment System
« Odpowiedź #11 dnia: Pią, 15 Maj 2015, 20:39:26 »

 

New Kerbol System [0.24.0] [0.24.2]

Zaczęty przez ziomus774

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 5526
Ostatnia wiadomość Sob, 16 Sie 2014, 22:05:17
wysłana przez ziomus774
New Kerbol System 2 [0.25.0]

Zaczęty przez ziomus774

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 5652
Ostatnia wiadomość Wto, 09 Gru 2014, 18:12:52
wysłana przez ziomus774
Taurus HCV 3.75 m CSM system[V 1.5.3] [ksp 1.0.4]

Zaczęty przez Bill2462

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 5858
Ostatnia wiadomość Pią, 03 Lip 2015, 23:49:40
wysłana przez Bill2462
Kestes Launch System

Zaczęty przez Sobol

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 14047
Ostatnia wiadomość Pią, 23 Mar 2018, 17:03:01
wysłana przez Sobol
Reworked Stock System [v1.0.1]

Zaczęty przez Bill2462

Odpowiedzi: 29
Wyświetleń: 36884
Ostatnia wiadomość Czw, 09 Mar 2017, 21:02:20
wysłana przez Bill2462