Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Mody => Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: Haker53535 w Pią, 08 Maj 2015, 15:13:40
-
KAS - Kerbal Attachment System
Wersja: 0.90 (1.0 - jest ale posiada błędy)
Rodzaj moda: Części + Funkcjonalność
Mod dodaje:
Funkcjonalność pozwalającą na odczepianie i przyczepianie małych części (takich jak np. panele słoneczne, drabinki, taśma). Pozwala to na montaż statków na orbicie, jak i mniejsze naprawy wszędzie gdzie tego potrzebujecie. Części te przenoszone są przez kerbale na plecach.
Skrzynki. Pozwalają na przechowywanie i transport dużych ilości części. Mają możliwość transportu przez kerbala. Aby umieścić je na statku należy użyć specjalnego zaczepu.
Linki. Pozwalają na łączenie dwóch statków ze sobą. Do połączenia potrzebna jest wciągarka oraz zaczep na linkę ( ew. elektromagnes, harpun). Pozwalają na transport paliwa, prądu czy monohydrazyny. Za ich pomocą można np. holować pojazdy lub łączyć moduły bazy.
Harpun, elektromagnes oraz kotwica. Harpun może być wystrzelony z wyciągarki. Przyczepia się do podłoża. Magnes natomiast przyczepia się do części statku. Kotwica nie przyczepia się natomiast do żadnych części, czy podłoża.
Rury paliwowe. Służą do transportu paliwa pomiędzy statkami. Można je montować za pomocą kerbala. Potrzebują dwóch “pipe end point’ów”.
Taśma. Za jej pomocą można usztywnić konstrukcje już poza bazą. Aby ją rozłożyć należy posiadać dwa “strut end point’y”
Ocena:
Ogólnie jest to mod bardzo przydatny ( według wielu - must have ). Oceniam go 10/10. Jest on cały czas rozwijany.
Download:
http://kerbal.curseforge.com/ksp-mods/223900-kerbal-attachment-system-kas
Strona na forum kerbali:
http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/92514-0-24-2-Kerbal-Attachment-System-%28KAS%29-0-4-8-Fixed-for-0-24-2-x86-x64-%2
Screenshoty:
Linka i elektromagnes:
(http://i.imgur.com/TvvlpRRl.jpg)
Rury paliwowe wykorzystane w bazie:
(http://i.imgur.com/veCRoqq.png)
Skrzynki:
(http://media-curse.cursecdn.com/attachments/125/844/00b91eba3d05ecfbcb88ff5d4d8149c1.jpg)
P.S. Jest to mój pierwszy post o modyfikacjach i jakbym o czymś zapomniał to dajcie znać.
-
Więc Haker, mogłeś poczekać jeszcze tydzień i napisać o modzie KAS na wersję 1.0, czyli aktualną. W tej chwili jest na ostatniej prostej do publikacji. Doszło w niej kilka rzeczy dodatkowych. W kwestii skrzynek, też nastąpią pewnie zmiany. Bo w tej chwili klepnąłeś opis do produktu, który na teraz jeszcze nie działa. (taak, wieem, można pozmieniać jakieś zdania w kodzie i zadziała - ale to dla ludzi lubujących się w informatyce). Oficjalnie nie chodzi i trzeba czekać. Natomiast sam mod KAS? Dla mnie to jeden z dwóch najlepszych zestawów części, jakie kiedykolwiek zostały wypuszczone w historii KSP. Ewidentnie - jak dla mnie - must have.
-
A tak z ciekawości, twój najlepszy zestaw części ever to mod Infernal Robotics?
-
Infernal Robotics jest dla mnie równorzędny pod względem ważności jak KAS. To dla mnie dwa mody całkowicie kluczowe. Ale nie mniej kluczowym jest dla mnie mod malutki - Surface Light. To też taki must have moim zdaniem. A dlaczego? Ponieważ posiada malutką lampkę o rozproszonym świetle. Odpowiada mniej więcej gołej żarówce. Z punktu widzenia designu, takie źródło światła jest niezwykle istotne, a stock czegoś takiego nie posiada. I ostatni ważny mod - Tweak Scale. Zacząłem go wykorzystywać dość niedawno, bo dopiero gdy Infernal Robotics zaczęło wymagać go do pracy, tak gdzieś zdaje się od wersji 0.24. Nie jest on niezbędny z punktu widzenia inżynieryjnego, ale z punktu widzenia estetyki pojazdów jak najbardziej tak. Chociażby możliwość skalowania kół daje gigantyczne możliwości pod kątem konstruowania pojazdów, bo stockowe zawsze uważałem za zbyt małe, bądź zbyt wielkie, a tu nareszcie można je sobie dopasować w sposób idealny.
Więc mój zestaw "must have" wygląda następująco:
- KAS
- IR
- Tweak Scale
- Surface Light
Cztery mody moi drodzy...
Dodatkowo dla podniesienia estetyki gry wykorzystuję Astronomera na chmury, oraz starutkiego moda Decals, na naklejki. Właśnie dzięki tym naklejkom mam panele komputerowe, logo i kilka innych gadżetów, które sobie po prostu narysowałem.
-
Już jest KAS na 1.0.2 ale wymaga do działania KIS ;)
-
Dzięki za info! Przyda się wielu osobom.
-
Sprawdzałem właśnie. Jak na razie nie było problemów. Upewnijcie się tylko, że macie najnowszą wersje KIS, bo inaczej KAS nie chce się ładować :)
-
Czyli jak, to już ostateczne rozwiązanie twórcy KAS, że KIS będzie zawsze niezbędny? Czy po prostu jeszcze KAS nie jest gotowy, ale za pomocą KISa póki co działa? Bo może zrobili tak jak z IR, że nie chodzi bez tweakscale...
-
KIS jest teraz chyba integralna częścią KAS'a, bo bez KIS w KAS nie ma części. Więc... KIS jest chyba czymś na wzór zbioru części i posiada "podstawowe" funkcje KAS, a KAS jest rozszerzeniem możliwości KIS. Nie jestem twórcą, ani nie siedzę w jego głowie ale ja tak to zrozumiałem :-\
Cytując twórcę:
"KAS v0.5 now need KIS to work.
KIS is used for storage and hook mounting. You can download it here
If KIS is not installed, KSP will not run correctly (all parts will be missing)"
-
Dzięki za informacje, straciłem części i już chciałem przeinstalować KSP. Okazało się, że miałem KIS v1.1.2, a najnowszy jest v1.1.4
-
Działa,
części mniej,
dla mnie prościej i na razie lepiej.
Wcześniej KAS miałem jako podstawowy mod.
Może za bardzo go nie używałem, bo nie robiłem prawdziwych misji, tylko bawiłem się w konstruowanie różnych statków, samolotów (Lathe) i innych, ale w nich wszystkich przyjąłem możliwość przepompowywania paliwa KAS-em.
Dźwigi i wyciągarki też używałem w pojazdach, choć zawsze mi się myliły przy konstruowaniu, teraz są przynajmniej dwa.
KIS mi kiedyś "mignął" gdy czytałem o modach, spodobał mi się, ale przyjmując zasadę nim mniej modów tym lepiej nawet go nie przetestowałem, bo KAS też miał skrzynki.
W KIS-ie ciekawostką jest używanie narzędzi, potrzebujemy do tego inżyniera.
Dodatkowy moduł (w stosunku do KAS-a) to kontener 2,5 m o dużej pojemności skrzynek / elementów.
Nowość (dla mnie):
- każdy kerbal ma własne, małe inwertory
- zbiorniki z Eva propellant
- ładunki wybuchowe do niszczenia śmieci, nie musimy ich usuwać sztucznie w Tracking stations
Aha!!
- można zdjąć hełm kerbalom, działa przynajmniej na Kerbinie...
---------------------
Wstępnie podoba mi się nowy podział, obydwa mody są przecież jednego autora.
Jak pisałem wcześniej, mniej elementów, a tych których interesują tylko skrzynki nie zmusza do instalowania wszystkiego.
Jak dla mnie obydwa mody OBOWIĄZKOWE dla bardziej rozbudowanych konstrukcji.
p.s.
Jest lista modów opartych na KIS-ie
Zwróciłem uwagę na Universal Storage, http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/75129-Universal-Storage-1-1-0-2-%28For-KSP-1-0%29-1st-May-2015?highlight=kis (http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/75129-Universal-Storage-1-1-0-2-%28For-KSP-1-0%29-1st-May-2015?highlight=kis)
-
Używam universal storage od dłuższego czasu, może nie te pojemniki, bo mi są na nic, ale system mocowań i dikaplery jak najbardziej. Świetnie wyglądające elementy.