Obiecałem ze wezmę udział.
Dawster's Space Laboratories przedstawiają Państwu
Ikar 1-1
UWAGA! Duża ilość dużych gifów. Tutaj jest dostępna galeria samych zdjęć, w większości pokazujących to samo co gify.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘZadanie było proste: przy minimalnym nakładzie finansowym dotrzeć na orbitę i wykonać jak najwięcej badań.
Kiedy wszyscy konkurenci tworzyli niezwykle wysokie rakiety które przy najmniejszym wietrze mogą się zawalić jeszcze przed startem, nasza agencja opracowała specjalny projekt dwuczęściowego decouplera bocznego, dzięki czemu pojazd został znacznie skrócony.
Na początek odpalana jest pierwsza faza, silniki zewnętrzne. Poniosą one Ikara aż na wysokość 13km, gdzie już puste zostaną odłączone. W czasie lotu przeprowadzono dwa pierwsze badania, raport załogi z niskiej oraz wysokiej atmosfery. Ponieważ zostały przetransferowane bezprzewodowo do KSC, nie pojawią się na końcowym rozrachunku misji, ale będzie można zauważyć wzrost puli punktów science.
Druga faza z tylko jednym silnikiem napędowym poniesie kapsułę aż do ustanowienia AP równego 110km. Jeszcze zanim została odłączona pozwoliła na wykonanie dwóch następnych badań (Raport załogi i EVA) które zostały także zostały przesłane do KSC. Korzystając z wspaniałej funkcji odnawiania zapasów elektryczności podczas działania silnika udało się przesłać aż tyle danych.
Po odłączeniu ostatniego elementu rakiety nośnej pozostała jedynie kapsuła oraz moduł serwisowy. Z jego pomocą ustanowiono orbitę 110x280km z inklinacją bliską zeru. W taki sposób będzie można przeprowadzić również badania z dużej odległości od Kerbinu.
Kiedy orbita była już gotowa pilot wykonał pierwszy test tajemniczej galarety. Drugi pojemnik zachował aż dotrze do AP.
Jednak zanim tam doleci, musi wykonać parę eksperymentów w EVA. Kosmos nadal jest niezbadanym miejscem, a naukowców interesuje absolutnie wszystko na jego temat. Zadania to między innymi:
Testy przeciążeń, jetpacku EVA, działania siły odśrodkowej...
...tzw. "Test rozpędzonego pociągu", sprawdzenie wytrzymałości kadłuba kapsuły oraz kombinezonu Kerbonauty...
Oraz wiele, wiele innych.
Dotarłszy do AP otwarto drugi pojemnik z galaretą, oraz ponownie wykonano raporty załogi i EVA. Tym razem nie wystarczyło już zasilania do ich przesłania, szczególnie iż potrzebny jest zapas do operowania systemami SAS. Te dwa raporty pozostaną w kabinie, i one jako jedyne ukażą się w wynikach końcowych. Następnie PE zostało obniżone na tyle aby móc wykonać lądowanie.
Jako miejsce lądowania została wybrana rozległa równina pośrodku jednego z kontynentów. Takim sposobem po lądowaniu pilot będzie mógł wykonać jeszcze badania gleby i ponownie raport EVA.
Wejście w atmosferę i odłączenie modułu serwisowego przeszło bez problemów. Dodatkowa osłona chroniła cenny sprzęt oraz kapsułę z jeszcze cenniejszym Kerbalem.
Stała się też jedna ciekawa rzec. Otóż jak widać powyżej, moduł serwisowy po odłączeniu spadał szybciej niż kapsuła, co jest zrozumiałe zważając na to iż jest o wiele cięższy. Jednak niedługo po rozłączeniu...
Pozwolił się wyprzedzić kapsule, samemu zostając w tyle. Dość niecodzienna sytuacja.
W każdym razie, po otwarciu spadochronów i wylądowaniu nie zostało już nic więcej niż dokonać tych ostatnich badań Kerbinu...
Oraz rzecz oczywista, postawić flagę! Tak ważne wydarzenie jak pierwszy lot na orbitę musi zostać porządnie udokumentowane.
I tak zakończyła się misja Ikara jeden, wersji pierwszej.
Teraz parę słów o wynikach. Oprócz badań widocznych na zdjęciach (
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ)jest jeszcze tych parę transferowanych które nie pojawiły się na wykresie. Jednak możemy z łatwością obliczyć ich wartość:
Dostarczony plik save posiadał 16 punktów science. Na zdjęciu widzimy otrzymanie 57,6 punktów, ale sumarycznie z już posiadanymi jest ich 94. Teraz odejmujemy od sumy nowe punkty i te stare:
94-57,6-16=20,4 Dodajmy do tych znanych: 20,4+57,6=78
No i mamy wynik! Ta misja sumarycznie dała naszemu projektowi
78 punktów!Można by rzec, High Score ^^
To tyle na dziś, dziękuję za uwagę.
Link do galerii zwykłych obrazków, w większości prezentują to samo co gify:
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘOraz link do pliku save:
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAh, no i lista użytych modów. Wszystkie są dozwolone:
Deadly Re-Entry, KSP Interstellar, KerbPaint, Visual Enhancements