• Kadaf Industries, rozmaitości! 5 1
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Kadaf Industries, rozmaitości!  (Przeczytany 34790 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śro, 30 Gru 2015, 20:02:46
Odpowiedź #15

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Małe, niepozorne. Ale cieszy. Kontynuuj pracę

Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Czw, 31 Gru 2015, 00:26:40
Odpowiedź #16

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Mój najmłodszy (włońciamy ejciejesy - Kerman) chce ten skuter.
Nawet kazał mi to wyprodukować !!!
Ratuj Kadafie, zapodawaj krafta !!!
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Reklama

Odp: Kadaf Industries, rozmaitości!
« Odpowiedź #16 dnia: Czw, 31 Gru 2015, 00:26:40 »

Czw, 31 Gru 2015, 01:08:40
Odpowiedź #17

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
No wiesz Robson, mówisz masz, tylko gdzież mam ci go wysłać? :)


A TĄ CZASĄ...

Jednak nie zapominajmy, że Kerbale, to gra o lataniu a nie tam jakimś jeżdżeniu skuterami czy innymi ustrojstwami. No to polatajmy...


I tak mi już komp przez tego KSPRC crashuje co moment, więc sobie pomyślałem, a co mi tam, kolejny modzik nic nie zmieni. No i wrzuciłem KAXa.





Mam taki lekki sentyment do motolotni, bo na tym tylnym fotelu nieco godzin się nafruwałem takim ustrojstwem i szczerze mówiąc, żadne tam airbusy czy inne odrzutowe szajsy. Jeśli chcecie poznać czym jest prawdziwe latanie, to motolotnia stanowi doskonałe ku temu narzędzie. Czuje się ten żywioł i można podziwiać świat powolutku sobie pyrkając na trzystu metrach. Kadaf Poleca!


No i polecieli...

Czw, 31 Gru 2015, 08:09:19
Odpowiedź #18

Offline Rosomak

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
No to ja przebiję ... kosztami. :P
Najtańsze latanie to paralotnia z napędem PPG. Staruję ze swojej łąki "za stodołą"  :D

Reklama

Odp: Kadaf Industries, rozmaitości!
« Odpowiedź #18 dnia: Czw, 31 Gru 2015, 08:09:19 »

Czw, 31 Gru 2015, 15:50:23
Odpowiedź #19

Offline Wiarus

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 101
  • Reputacja: 6
    • Zobacz profil
Polecam użyć także trybu OpenGL. W najłatwiejszy sposób ściągasz KSP ModAdmin i masz możliwość wymuszenia trybu OpenGL, zmiany rozdzielczości oraz trybu wyświetlania [pełny ekran/tryb okienkowy].
Pomogłem? Spodobał ci się mój post? Wciśnij pomógł, taka mała rzecz a cieszy.

Sob, 02 Sty 2016, 16:05:42
Odpowiedź #20

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
No wiesz Robson, mówisz masz, tylko gdzież mam ci go wysłać? :)

Na moim profilu jest email.

A jeśli chodzi o latanie, to nigdy w życiu nie wzniosę się na ziemię.
Nie to żebym się bał, ale...
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Reklama

Odp: Kadaf Industries, rozmaitości!
« Odpowiedź #20 dnia: Sob, 02 Sty 2016, 16:05:42 »

Sob, 02 Sty 2016, 17:00:10
Odpowiedź #21

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Z nowym rokiem nowym krokiem.

No, to jedziemy (lecimy) dalej. Publikuję wam kolejną moją maszynkę. Jest to konstrukcja jak najbardziej prawdziwa. Zastosowałem w niej zawieszenie od wcześniej prezentowanej motolotni, bo praktycznie w rzeczywistości niczym się sama konstrukcja podwozia nie różni. Różnicę stanowi zasada utrzymywania się w powietrzu. Do rzeczy:








Lecąc kiedyś taką maszynką szczerzyłem się pewnie tak samo idiotycznie jak szanowna Pani Pilot.



No dobra....


Ale ŁOT DE HEL IS DIS?!

Każdy z was, kto powie, że o, helikopter może się sam uznać za osobnika nie mającego specjalnego pojęcia o konstrukcjach śmigłowych. Bo to nie jest żaden helikopter ani śmigłowiec! Więc co to jest w takim razie? Zobaczymy czy ktoś będzie wiedział. Haker i Moritz dostali hotspota na czacie, więc niech milczą, bo im powiedziałem :)

Z drugiej strony jeśli nawet nie wiesz czytelniku cóż to jest, nie martw się, dziewięć na dziesięć osób też tego wiedzieć nie będzie.


« Ostatnia zmiana: Sob, 02 Sty 2016, 17:02:59 wysłana przez Kadaf »

Sob, 02 Sty 2016, 17:41:45
Odpowiedź #22

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil

Reklama

Odp: Kadaf Industries, rozmaitości!
« Odpowiedź #22 dnia: Sob, 02 Sty 2016, 17:41:45 »

Sob, 02 Sty 2016, 17:44:45
Odpowiedź #23

Offline beryl

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Wiatrakowiec, autożyro.

Sob, 02 Sty 2016, 18:18:12
Odpowiedź #24

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Brawo, dokładnie tak! Jest to wiatrakowiec. Dla nie znających - wiatrakowiec, zwany też autogyro to wynalazek międzywojenny. Ciekawostką jest fakt, że wirnik główny nie jest w ogóle napędzany. Śmigło pchające stanowi jedyne źródło napędu, a wirnik główny rozpędza się w miarę nabierania prędkości tylko na zasadzie oporu powietrza i gdy kręci się już odpowiednio szybko to zaczyna wytwarzać siłę nośną. Cały lot odbywa się na zasadzie autorotacji. Oczywiście wiele nowoczesnych wiatrakowców posiada system prerotacji, kiedy to wirnik główny rozpędzany jest przed startem za pomocą przekładni z silnika śmigła pchającego, silnika elektrycznego, a nawet, eksperymentalnie z systemem rakietowo gazowym.
Zaletą wiatrakowców jest ich cena, znacznie niższa od cen śmigłowców. A jak ktoś gdzieś ładnie powiedział, autożyro potrafi wykonać 80% zadań śmigłowca za 20% jego ceny. To czego wiatrakowiec nie potrafi, to lecieć do tyłu ani zatrzymać się w zawisie. No, chyba że ma przeciwny wiatr. Za to wymaga niezmiernie krótkiego pasa startowego (te z porządną prerotacją potrafią wystartować z miejsca), a lądowanie może być wykonane w punkt. Wadą wiatrakowca jest fakt, że nie może lecieć zbyt szybko. Wydaje mi się, że nigdy nie przekroczono takim urządzeniem 200 km/h. Zaletą jest doskonała odporność na silne wiatry. Wiatrakowcem można latać nawet w huraganie, bo zupełnie mu niestraszne turbulencje.
Ale ogólnie uważam wiatrakowiec jest konstrukcją rewelacyjną i nie mogę zrozumieć ich niewielkiej popularności.

Dorzucam filmik z lat 30tych opisujący zasadę działania. Wówczas produkowano wiatrakowce ze śmigłem ciągnącym, czego obecnie się już nie stosuje:


Oraz współczesny wiatrakowiec z kategorii ultralight:

"" frameborder


Reklama

Odp: Kadaf Industries, rozmaitości!
« Odpowiedź #24 dnia: Sob, 02 Sty 2016, 18:18:12 »

Sob, 02 Sty 2016, 21:15:59
Odpowiedź #25

Offline beryl

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
A mógłbyś rozwinąć temat niewrażliwości wiatrakowców na turbulencje? Z czego to wynika?

Sob, 02 Sty 2016, 22:29:12
Odpowiedź #26

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Niewrażliwość na turbulencje wynika z dwóch głównych powodów. Płaty wirnika głównego są w wiatrakowcu zamontowane elastycznie, czego efektem jest to, że w razie trafienia na nagłą różnicę w prędkościach ruchu powietrza płat wirnika się odkształci. Drugą sprawą jest to, że płaty wirnika są stosunkowo wąskie, co powoduje "cięcie turbulencji na plasterki". I ostatni powód, dla którego wiatrakowiec sobie dobrze radzi w trudnych warunkach atmosferycznych, to fakt, że wirnik nie jest napędzany. Chodzi że tak powiem "na luzie", nie przeszkadzają pewne skoki prędkości w te czy we wte, co w przypadku śmigłowca może mieć już poważne skutki. Ale kluczowym czynnikiem jest ten wymieniony na początku - elastyczne mocowanie płata. Co masz zresztą zaprezentowane na modelu wiatrakowca w tym filmiku z lat 30tych.

Reklama

Odp: Kadaf Industries, rozmaitości!
« Odpowiedź #26 dnia: Sob, 02 Sty 2016, 22:29:12 »

Wto, 05 Sty 2016, 10:22:26
Odpowiedź #27

Offline Leonidas

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
No no no. Kadaf ubiegłeś mnie... Zaklepuje projekt z lat 30! Jesteś mym mistrzem

Śro, 06 Sty 2016, 14:26:25
Odpowiedź #28

Offline Madrian

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 245
  • Reputacja: 15
    • Zobacz profil
Problemem wiatrakowców, rzutujących na ich popularność, jest to, że de facto są zwykłym samolotem. Inna jest tylko konstrukcja skrzydła. I nie są w stanie zastąpić śmigłowców w ich najważniejszych rolach. A w tych, które są w stanie wykonać, klasyczne samoloty są lepsze. I mniejsze. Wiatrakowiec zajmuje sporo miejsca.
I tak jak samolot, potrzebują pasa startowego. I niestety, jak na samolot, mają zbyt mały udźwig użyteczny. Ciekawa konstrukcja do latania rekreacyjnego, ale nie do wykorzystania komercyjnego.
Do tego mała prędkość maksymalna i mały zasięg, oraz dość delikatna konstrukcja.

Fajna alternatywa dla motolotni czy ULM, ale nie dla większości zastosowań w lotnictwie.
Do tego cena. Za te same pieniądze, możemy kupić coś, co leci dalej i szybciej i wyżej i wygodniej.
Prostota idei, nie przekłada się na cenę.

Stąd i niska popularność.

Reklama

Odp: Kadaf Industries, rozmaitości!
« Odpowiedź #28 dnia: Śro, 06 Sty 2016, 14:26:25 »

Śro, 06 Sty 2016, 14:58:36
Odpowiedź #29

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Mylisz się Madrian we wszystkim co napisałeś. Po pierwsze. Dwuosobowy wiatrakowiec nie jest większy od dwuosobowego samolotu. Wszystkie wiatrakowce mają składane łopaty śmigieł. Po drugie, wiatrakowiec to nie jest samolot. Bo samolot można przeciągnąć, wiatrakowca nie, samolot potrzebuje pasa startowego, wiatrakowiec nie itd. Mała prędkość maksymalna. No cóż, są koncepty wiatrakowców ponaddźwiękowych, o czym dopiero co przeczytałem. Więc też nie. Delikatność konstrukcji? Poproszę o jakiś dowód, bo nigdzie nie dostrzegam tej delikatności. Mały udźwig? 40 osób to nie jest mały udźwig. Poniżej dwa przykłady zastosowania jak najbardziej komercyjnego:

""

Powyższy wiatrakowiec ma już udźwig standardowego śmigłowca. Zastosowanie komercyjne - proszę bardzo - trudno o lepszą latającą maszynę rolniczą służącą do oprysków pól. Nie potrzebuje pasa startowego, startuje z miejsca, ląduje w punkcie. Dodam, że podczas opylania pól nie lata się 700 na godzinę. Jako jednostka inspekcyjna bądź patrolowa również wiatrakowiec ma przewagę nad samolotem, oraz droższym i bardziej zawodnym śmigłowcem.

Drugi przykład:

""

Nie jestem przekonany, czy można tu mówić o małym udźwigu.
Jeszcze słów kilka na temat prędkości. Kraj wielkości Polski do lotów regionalnych nadal najczęściej wykorzystuje samoloty turbośmigłowe, lecące nie wiem, nie sprawdzałem, ale sądzę że ze 400 na godzinę maks. Używamy ich nie dlatego, że jesteśmy za murzynami, tylko dlatego, że wykorzystywanie odrzutowca na dystansie 150 kilometrów całkowicie mija się z celem. Wiatrakowiec 150 kilometrów przebędzie w czasie poniżej godziny. Odrzutowiec w 20 minut. Ale odprawa na lotnisku tak czy owak trwa godzin KILKA.

I tyle, kto chce, to sobie poszuka w necie konceptów wiatrakowców, trochę tego jest.