Ankieta

Nazwa dla jednej tury?

Dzień
0 (0%)
Tydzień
2 (33.3%)
Miesiąc
3 (50%)
Kwartał
1 (16.7%)
Rok
0 (0%)

Głosów w sumie: 6

Autor Wątek: st4X - Powrót programistów z stPentagon Corp.  (Przeczytany 1983 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pon, 14 Lip 2014, 12:07:02

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Już zaraz na wstępie lekki offtop: Colony upadło, straciłem cały kod źródłowy. GitHub nie pomógł - miałem dużo problemów z odzyskaniem. Od teraz kod zapisuję na pendrive :)

st4X

Pierwsze pytanie - czym jest "4X"? Jest to skrót często pojawiający się przy strategiach takich, jak serie Civilization, Anno lub (swego czasu moje ulubione gry) Galactic Civilizations i Dragon Throne. Rozwinięcie tego skrótu to:
eXplore (eksploracja) - odkrywanie terenów
eXpand (ekspansja) - powiększanie obszarów znajdujących się pod kontrolą gracza
eXploit (eksploatacja) - zbieranie i wykorzystywanie zasobów na kontrolowanym terytorium i zwiększanie efektywności już używanych
eXterminate (eksterminacja) - atakowanie i eliminowanie rywali

Czym się wzoruję?

W grze Colony niektórzy zauważali (zresztą słusznie) podobieństwo do rasy Morphidów z gry Earth 2160. Tutaj mamy do czynienia z próbą przeniesienia zasad rządzących grą Galactic Civilizations II do świata gry Anno 1602.


Co jest?
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Aktualna lista budynków

Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Plany na najbliższą przyszłość

Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.


Plany na Nie-Tak-Bardzo-Bliską Przyszłość™

Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Zdjęcia

Główny ekran gry. Dziwnym trafem generator postawił moją wyspę w lewym górnym rogu mapy.
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Kliknąłem na moje miasto. Mam 11 pól zielonych, 3 żółte i jedno czerwone. Zbudujmy farmę!
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

W sumie, stać by mnie było na zakup - mam 50 tysięcy TC, a cena farmy to 100 TC (koniecznie muszę podnieść te ceny)
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Zdecydowałem się jednak na budowę. Będzie to trwało przez 8 tur. W międzyczasie kupię warsztat na raty.
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Do podstawowej ceny utrzymania kolonii, równej 50 TC, doszła jeszcze cena utrzymania warsztatu - 7 TC na turę. Oprócz tego, prace nad farmą oraz raty za warsztat zwiększają wydatki łącznie o 30 TC, co razem daje 87 TC na turę. Całe szczęście, że 40% podatku zapewnia mi przychód rzędu 115 TC na turę
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Praca nad budową farmy została wreszcie zakończona. Zwróćcie uwagę, że maksymalna ilość mieszkańców wzrosła o 2000.
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Pobierz plik z instrukcją tutaj: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ (przeczytaj tę instrukcję. Choć i tak wiem, że pewnie tego nie zrobisz.)


Niusy
Dodałem ankietę do zbierania opinii publicznej - mam dylemat w sprawie nadania nazwy dla pojedynczej tury, ponieważ powtarzanie co chwilę zwrotów w stylu "każdej tury", "co turę" jest męczące, znacznie łatwiej jest wypowiedzieć np. "codziennie" lub "co tydzień", jest to bardziej "naturalne".


1 Tak, wiem, że pustynia również jest ziemią jałową. Nazwy te są (chyba) tymczasowe.
2 Wprowadzanie tej uważanej za ważną funkcjonalności jest w tym etapie bezsensowne - aktualnie każda większa zmiana kodu (a takie zdarzają się często) jest powiązana z tym, że zapisy gry sprzed zmiany stają się kompletnie bezużyteczne.
« Ostatnia zmiana: Pon, 14 Lip 2014, 17:00:47 wysłana przez ShookTea »