• Space Engineers 5 1
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Space Engineers  (Przeczytany 66783 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Śro, 16 Kwi 2014, 18:00:32
Odpowiedź #45

Offline rosomak909

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 101
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Cześć wszystkim  :) !
Niedawno pojawił się update 01.025, który między innymi dodaje różne bloki szkła,
sztuczną masę (mały blok, który jest bardzo ciężki) i dwa nowe kokpity , które wyróżniają się tym, że można ich używać z widoku trzeciej lub pierwszej osoby, choć są przeznaczone dla dużych statków
. Osobiście podobają mi się te rzeczy, bo dzięki szkle statki będą wyglądać ładniej, a w połączeniu z jednym z nowych kokpitów będzie można łatwo kontrolować duże statki z pierwszej osoby. Pomoże w tym też bardzo fajna możliwość rozglądania się wewnątrz statku gdy jesteś w kokpicie za pomocą klawisza Alt. Co do bloku sztucznej masy (artifical mass block) można go wykorzystać na wiele sposobów, na przykład do stworzenia szybkich torped lub zwiększenia podatności statku na działanie grawitacji.

Tutaj macie pełną listę zmian z pewnej strony (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ):

Features
- glass window blocks
- two new types of large ship cockpits - can be used in first and third person view
- artificial mass block – can be used to add gravity-affected mass to ships, useful in machine ships or cars
- toolbar config screen: list of building blocks is scrollable
- save game is executed on background
- reduced meteor velocity
- rendering and game-updating are now independent (increased performance, removed FPS limit) --- this is a first step in our performance enhancements initiative

Fixes
- fixed lag caused by 3rd person camera
- fixed startup issues caused by FIPS policy enforcement in registry
- fixed issues with copying cargo ships
- fixed medbay sounds
- fixed painting without preview in survival

Update 01.025.015:
- fixed the unsupported graphics card issue (Please update the game - restart steam in case there is no auto update)

Update 01.025.018 (04/11/2014):
- reduced CPU usage (should help lags/slowdown/slow controls - this is not 100% tested yet, so it might not work for all players)
- fixed crash when splitting large amount of items in inventory
- added detailed statistics into SHIFT+F11 screen

Update 01.025.020 (04/11/2014):
- fixed performance issues caused by 3rd person camera
- fixed server can not interact with objects in 3rd person camera
- fixed windows tint
- fixed performance issues caused by Audio

Update 01.025.021 (04/11/2014):
- fixed performance issues caused by Audio

Filmik z oficjalnego kanału Space Engineers:

A to  LastStandGamers'a:

« Ostatnia zmiana: Śro, 16 Kwi 2014, 20:03:29 wysłana przez rosomak909 »
Kliknijcie każdy z linków na tej stronie codziennie raz i pomagajcie: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Wto, 22 Kwi 2014, 00:02:56
Odpowiedź #46

Offline Shinzo

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 247
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Widzę że temat żywy, ale nikt jeszcze nie napisał o najnowszym update. A dodano coś, na co bardzo wielu graczy czekało, czyli bloki transportujące przedmioty. Teraz można z dowolnego kontenera rozkazać maszynom wyprodukowanie czegoś i odebranie gotowych przedmiotów, tak długo, jak całość jest podczepiona pod jeden i ten sam system. Na poniższym filmie twórców zaprezentowane są podstawowe opcje:




Co z tego wynika? Otóż teraz jest już możliwa pełna automatyzacja procesu wydobywczo-przetwórczego, statki wreszcie mogą na serio dokować do siebie i transferować zasoby. Magazyny, rafinerie i taśmy montażowe mogą być w dowolnym miejscu w bazie, a gracz nie musi biegać po całej stacji czy statku, żeby przenieść graty ręcznie.

To by były plusy. A z minusów? No cóż... system jest oczywiście pierwszą wersją, co bardzo zastrzegają developerzy, ale chyba nie do końca jest tym, czego niektórzy ludzie oczekiwali. Chociaż ogólny entuzjazm zdecydowanie przyćmiewa te głosy to jednak są. Nie mówię tu o osobistym odczuciu, bo jak dla mnie to wszystko działa sprytnie, intuicyjnie, ale przede wszystkim prosto. Mam bardziej na myśli głosy jakie napływaja ze społeczności.
 
Z najważniejszych wad należy wspomnieć, że nie ma filtrów. Wszystko leci do jednego wora i na chwilę obecną działą na zasadzie, że dopiero jak się pierwszy pojemnik zapełni to leci do następnego. Na szczęście całość jest na tyle mądra, że nie wyśle nieprzerobionej rudy do reaktora. A jeśli nie ma gdzie posłać przedmiotów, to zwyczajnie nie zostaną posłane, tylko będą zalegać w pierwszym wolnym miejscu.

Drugim ważnym problemem jest fakt, że na serio trzeba wiedziec co się robi przy obsłudze takiego przykładowego systemu transportującego, bo jeśli się zdarzy jakiś noob, a system nie jest "100% idiot proof", może się zdarzyć, że CAŁA zawartosć magazynów w bazie zostanie wyssana i skierowana do oczekującej jedynie na kilka kilo uranu kopareczki. Kończy się to okropnym bałaganem, a w przypadku niskiego limitu wolno latających przedmiotów, nawet utratą zasobów...

Nie mniej dla mnie nowe możliwości otworzyły okno do niesamowitych pokładów zabawy i od kilku dni (kogo ja oszukuję? od kilku tygodni) gram głównie w SE. Nawet wspólnie z not7CD (na creativ oczywiście) postanowilismy zaprojektować i zbudować mobilną bazę, statek rafinerię, który by wykorzystywał nową mechanikę oraz nasze doświadczenia zdobyte na testach i tak oto powstała:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

   

   

   

   


Ja pracowałem nad powłoką i wyglądem zewnętrznym, a not nad bebechami. Jego praca jest tak dobra, że praktycznie jej nie widać, a szkoda bo zrobił ją porządnie. Jak wspominałem nowy system nie jest bez wad, ale po chwili eksperymentowania wpadliśmy na takie coś:


   


Cóż to takiego? Otóż jest to zawór bezpieczeństwa nie pozwalający na beztroskie wyrzucenie wszystkiego, co jest w magazynie w próżnię kosmosu. Statek ma kilka pokładów serwisowych oraz cały pokój z takimi mechanizmami, który wyszło w praniu, że nazwaliśmy serwerownią:


   


Więcej zdjęć i save w warsztacie na Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ.


Zaś moja puentą niech będzie, że najnowszy update chociaż nie bez wad to jednak daje tony zabawy i kombinatoryki. Słowem to game changer, jak to się mawia w gamingowym slangu. Sprawia, że człowiek ma ochotę kompletnie przebudować pół swojej survivalowej bazy, ale z usmiechem na ustach. Powtarzam to od jakiegoś czasu coraz częściej, ale w tę produkcję gra sie z tygodnia na tydzień przyjemniej 8)


Jeszcze tylko pełna lista zmian:

Features
- conveyor tube - move items from inventory to inventory (IMPORTANT: this is just a first work-in-progress version and a realistic version will be added later)
- collector block - can collect small objects (ore, ingots, components, tools...) into inventory (IMPORTANT: this is just a first work-in-progress version and a realistic version will be added later)
- connector block - first work in progress version, can throw items from inventory to space, in future update could be used to connect two ships/stations and transfer items (IMPORTANT: this is just a first work-in-progress version and a realistic version will be added later)
- server connectivity status notification

NOTE: the assembler can now "see" all materials in the conveyor system and can use them. It does not gather the material automatically (for now - WIP), so you don't need to transfer them manually

Fixes
- removed lag caused by texture load when opening Toolbar config screen for the first time
- fixed beacon shining when it was out of power
- fixed join game screen which was cleared after alt-tab, but not refreshed
- improved 3rd person camera performance
- fixed disabled anti-aliasing

Update 01.026.014 (04/18/14):
- fixed crash when loading not fully built connector
- fixed throwing items out by multiple connectors (some items were not thrown)
« Ostatnia zmiana: Wto, 22 Kwi 2014, 00:22:46 wysłana przez Shinzo »
1. (M.) mianownik - Kto? Co? - Shinzo
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? (Czyj?) - Shinzo
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? - Shinzo
4. (B.) biernik - Kogo? Co? - Shinzo
5. (N.) narzędnik - Kim? Czym? - Shinzo
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? - Shinzo
7. (W) wołacz - (O!) - Shinzo!
Proste? Proste.

Reklama

Odp: Space Engineers
« Odpowiedź #46 dnia: Wto, 22 Kwi 2014, 00:02:56 »

Czw, 24 Kwi 2014, 19:44:39
Odpowiedź #47

Offline rosomak909

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 101
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Pojawiła się kolejna aktualizacja! Deweloperzy nie śpią. Update oznaczony numerkiem: 01.027 dodaje między innymi: wabiki do których strzelają wieżyczki, automatyczne wieżyczki, wyrzutnie rakiet dla dużych statków, przycisk pałzy w trybie offline i trzy rodzaje kół, . Fajnie, że  będzie można chronić statki i stacje przed meteorami lub innymi graczami. Koła oczywiście mogą się przydać do samochodów albo jakichś jeżdżących po prowadnicach pojazdów. Mi najbardziej podobają się automatyczne wieżyczki. Całkiem ciekawy update...

Poprawki:
- memory peak after load (32-bit system)
- fixed sprinting and running sounds disappear
- fixed hand animation when adding/removing objects in creative mode
- fixed few crashes and game not starting issues
- fixed launch issues on cards without HDR support
- fixed assembler sounds
- fixed custom names

Filmiki:


« Ostatnia zmiana: Pią, 25 Kwi 2014, 21:45:40 wysłana przez rosomak909 »
Kliknijcie każdy z linków na tej stronie codziennie raz i pomagajcie: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Sob, 26 Kwi 2014, 20:23:56
Odpowiedź #48

Offline Shinzo

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 247
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Update niewątpliwie ciekawy... Póki co najwięcej bugów na raz, w jednym patchu, jaki dostaliśmy od developerów. Nie licząc pierwszego builda rzecz jasna. Dla wielu ludzi gra była unplayable aż do bugfixa, który pojawił się następnego dnia. Sam doświadczyłem dziwnego glitcha, który nie wiedzieć czemu, na moim świecie creative zmiksował mi oba tryby rozgrywki w jeden. Przez co stawiało sie sam szkielet klocka, a jak się próbowało go usunąć to dodawało kolejny. Survival też oberwał bo jak nigdy grudki rudy swobodnie latajace w przestrzeni, nagle, ponadprzecietnie lagowały. Skutkowało to niemal ujemnymi FPSami.

A co do samych bitew na rakiety... Wszystko fajnie tyle, że do największego kontenera, na dużym statku wchodzi 450 rakiet. Przy paru wyrzutniach to jest kilkadziesiat sekund ciągłego ognia. Nie wspominając, że wyprodukowanie takiej ilości rakiet trwa wieki i pochłania niesamowite ilości rzadkich surowców. Na survivalu to średnio opłacalne. Chociaż karabiny ciężkiego pancerza nie przebiją, a inne wynalazki są mało praktyczne przeciwko ruchomym celom. Więc o ile nie atakujemy stacji, to rakiety są jedyną słuszna opcją. :/

Fajnie że duże rakietnice wreszcie śmigają, super jest, że mają funkcję autoładowania. Moje pytanie brzmi: czemu te z małych statków jeszcze nie mają? Pewnie chodzi o realizm, ale reczne ładowanie co 4 strzały wkurza.

Co do gatlingów automatycznie strącających asteroidy - mega fajne. System z celami pozorowanymi... meh. Może być od biedy, ale czekam na frakcje.

Tak po prawdzie z całego updateu najciekawsze są moim zdaniem kółka. Można dzięki nim robić kolejki, windy i w ogóle całą masę ciekawych mechanizmów, rzecz jasna łaziki również.
« Ostatnia zmiana: Sob, 26 Kwi 2014, 20:25:36 wysłana przez Shinzo »
1. (M.) mianownik - Kto? Co? - Shinzo
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? (Czyj?) - Shinzo
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? - Shinzo
4. (B.) biernik - Kogo? Co? - Shinzo
5. (N.) narzędnik - Kim? Czym? - Shinzo
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? - Shinzo
7. (W) wołacz - (O!) - Shinzo!
Proste? Proste.

Reklama

Odp: Space Engineers
« Odpowiedź #48 dnia: Sob, 26 Kwi 2014, 20:23:56 »

Pon, 02 Cze 2014, 00:46:21
Odpowiedź #49

Offline Shinzo

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 247
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Minął ponad miesiąc od mojego poprzedniego posta, w tym temacie, więc zacznę nowego. Otóż uprzejmie donoszę, że parę dni temu wyszły serwery dedykowane! Tylko i aż. Na co to komu? Od teraz hostem może być zewnętrzny komputer. Dzięki temu część obliczeń jest teraz wykonywana przez serwer, a nie jak wcześniej przez komputer hosta. Dodatkowo serwery nie przeliczają dźwięków środowiska, maszyn, narzędzi. Co to oznacza w praktyce? Multi wreszcie działa dla więcej niż 2-3 graczy na raz. Obecnie hulają servery nawet na 100 osóbm gdzie każdy ma swój statek i co chwila zderza się z kimś innym. Płynność gry wzrosła z jakiś 1000%.
Niestety nie obyło się bez wpadki. Medbaye, czyli system respawnu graczy, popsuł się w tym ostatnim patchu. Wciąż nie wiadomo do końca, co jest tego przyczyną, ale survival na chwilę obecną stał się dla wielu ludzi unplayable.
Poniżej załączam filmik w temacie, od twórców, gdzie prezentują najnowszy update:



A i byłbym zapomniał! Po drodze było jeszcze kilka ciekawych updateów. Między innymi działają już wieżyczki rakietowe. Wzbogacono system transporterów dla małych statków. Dodano narzędzia dla małych i dużych statków, takich jak szlifierka i spawarka. Dzięki czemu moża zautomatyzować nieco budowę i złomowanie statków. Ale coś, co mnie chyba najbardziej ucieszyło z niedawnych zmian to grupy funkcyjne. Można teraz grupować praktycznie wszystko, co da się włączyć i wyłączyć w panelu kontrolnym. To forum o kerbalach, więc tłumaczyć jak to działa raczej nie muszę co nie ;) System nieznacznie się różni, ale wciąż jest rozwijany, więc pożyjemy, zobaczymy. Poniżej zaś podrzucam linki do podsumowań wcześniejszych updateów:







« Ostatnia zmiana: Pon, 02 Cze 2014, 00:48:25 wysłana przez Shinzo »
1. (M.) mianownik - Kto? Co? - Shinzo
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? (Czyj?) - Shinzo
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? - Shinzo
4. (B.) biernik - Kogo? Co? - Shinzo
5. (N.) narzędnik - Kim? Czym? - Shinzo
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? - Shinzo
7. (W) wołacz - (O!) - Shinzo!
Proste? Proste.

Pią, 18 Lip 2014, 00:08:18
Odpowiedź #50

Offline Shinzo

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 247
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Widzę że ostatnio tylko ja piszę cokolwiek w tym temacie... :/ Szkoda, wielka szkoda bo dzieje się. Wychodzą update za updatem. Dziś pojawiły się baterie i anteny oraz możliwosć łączenia tych drugich w sieci np. wczesnego ostrzegania przed wrogiem. Tydzień temu były skrętne koła, na bazie których stworzyłem coś, czym chciałbym się pochwalić, ale o tym za moment. A jeszcze tydzień wcześniej dodano do gry system frakcji. Także tego to by było o nowościach w pigułce. Po więcej szczegółów odsyłam do Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ.


A tymczasem, jeden z ostatich updateów umożliwił mi zbudowanie czegoś, o czym od dawna marzyłem, ale wcześniej wykonanie tego byłoby o wiele trudniejsze...
Chciałbym pochwalić się Wam moją kreacją z SE. Otóż stworzyłem coś, co może nie jest typowym statkiem jakie buduje się w tej grze, ale myślę, że może dać równie dużo frajdy, jak nie więcej ;)

Proszę państwa oto Mech R2D2:


   


Tak! To chodzi. Ba, nawet biega! Stworzyłem potwora, wiem... lecz nie poprzestałem na tym. No bo na co komu chodzący mech w pustce kosmosu? Na bazie tej konstrukcji zbudowałem arenę PvP dla dwóch graczy, której zasady prezentuje poniższy filmik:





Jeśli kogoś to zainteresowało i ma swoją kopię gry, a chciałby wypróbować proszę,
Steam WORKSHOP link:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
1. (M.) mianownik - Kto? Co? - Shinzo
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? (Czyj?) - Shinzo
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? - Shinzo
4. (B.) biernik - Kogo? Co? - Shinzo
5. (N.) narzędnik - Kim? Czym? - Shinzo
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? - Shinzo
7. (W) wołacz - (O!) - Shinzo!
Proste? Proste.

Reklama

Odp: Space Engineers
« Odpowiedź #50 dnia: Pią, 18 Lip 2014, 00:08:18 »

Pią, 18 Wrz 2015, 16:23:06
Odpowiedź #51

Offline JW

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
Do Space Engineers nadchodzą największe zmiany, o jakich mogliśmy sobie śnić. Co tu dużo mówić, zobaczcie sami:







Więcej do przeczytania tutaj ---> Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ.

Pią, 18 Wrz 2015, 18:02:29
Odpowiedź #52

Offline KubaAseph

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 230
  • Reputacja: 17
  • 卐卐卐卐卐卐卐
    • Zobacz profil
A tak to wygląda w praktyce. Lagi, lagi, lagi, lagi, lagi...

Reklama

Odp: Space Engineers
« Odpowiedź #52 dnia: Pią, 18 Wrz 2015, 18:02:29 »

Pią, 18 Wrz 2015, 18:06:22
Odpowiedź #53

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Lagi to nie są dropy animacji/FPSów. Nie myl tych pojęć.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pią, 18 Wrz 2015, 18:15:47
Odpowiedź #54

Offline Shinzo

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 247
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Kocham ich! Przez ostatnie tygodnie były same bugfixy i chociaż lepszy bugfix niż kolejny scenariusz do scenario mode to pozostawał niedosyt. Jak widać gromadzili ficzery, żeby zaskoczyć. Nie mogę sie doczekać planet. Mam w planach zbudowanie całej sieci satelit, niemal jak w kerbalach. Poza tym ostatnio grając w spejsy budowałem głównie bronie do atakowania z orbity lub obrony orbity, zatem będzie się działo. Niebawem inwazję czas zacząć! ;D





« Ostatnia zmiana: Pią, 18 Wrz 2015, 18:21:52 wysłana przez Shinzo »
1. (M.) mianownik - Kto? Co? - Shinzo
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? (Czyj?) - Shinzo
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? - Shinzo
4. (B.) biernik - Kogo? Co? - Shinzo
5. (N.) narzędnik - Kim? Czym? - Shinzo
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? - Shinzo
7. (W) wołacz - (O!) - Shinzo!
Proste? Proste.

Reklama

Odp: Space Engineers
« Odpowiedź #54 dnia: Pią, 18 Wrz 2015, 18:15:47 »

Czw, 12 Lis 2015, 21:50:15
Odpowiedź #55

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt


Jak działą optymalizacja? Matko, to wygląda dużo lepiej niż KSP, szczególnie budowanie baz!
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pią, 13 Lis 2015, 11:09:37
Odpowiedź #56

Offline aleksybujara

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Po tym update moj sprzet zaczal plakac. Srednia klatek 45. Minimum 35. Gtx 970 i5 4590.
Ustawienia medium. Wiecej nie zdążyłem w nocy pokopac w ustawieniach.

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Pią, 13 Lis 2015, 11:12:05 wysłana przez aleksybujara »

Reklama

Odp: Space Engineers
« Odpowiedź #56 dnia: Pią, 13 Lis 2015, 11:09:37 »

Pią, 13 Lis 2015, 22:30:16
Odpowiedź #57

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Drangir, tak różowo to jest tylko na filmikach. Faktycznie planety obciążyły kompa dość znacznie, ale to zrozumiałe. Za to sterowanie pojazdami kołowymi jest tak absolutnie niedopuszczalnie koślawe, że w ogóle nie warto ich budować. Pograłem pół godziny i odstawiam SE na półkę, dopóki czegoś z tym nie zrobią.

"Łaziki w SE -
Jeźdź na wprost,
Bądź zmień gre."

Sob, 14 Lis 2015, 08:48:56
Odpowiedź #58

Offline Haker53535

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
@Kadaf Koła przy domyślnych ustawieniach zachowują się dość dziwnie, jednak po paru minutach zabawy suwakami udało się coś z nich wycisnąć. Co do dokładnych ustawień pytaj się JW. Ja wiem tylko że tarcie utrzymujemy na 15% - 45% w zależności od prędkości jazdy i nachylenia. Zmniejszyliśmy też dość mocno skrętność i moc. :P
I to potrafi wyglądać ładnie:

To jest screen z naszych pierwszych kroków na planecie
« Ostatnia zmiana: Sob, 14 Lis 2015, 09:01:14 wysłana przez Haker53535 »
Haker Technologies - Tworzymy lepszą przyszłośc

Reklama

Odp: Space Engineers
« Odpowiedź #58 dnia: Sob, 14 Lis 2015, 08:48:56 »

Sob, 14 Lis 2015, 10:25:20
Odpowiedź #59

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Zgadzam się Haker, planety w SE wyglądają całkiem ładnie. Chciałbym, żeby te w KSP wyglądały chociaż w połowie tak dobrze, nawet za cenę screenów ładowania gdy podlatuje się do planety. Ale ja jestem łazikowiec i zwiedzacz. Po prostu lubię sobie budować pojazdy i sporo nimi jeździć, a to póki co w SE kuleje. Pod tym względem KSP zachowuje się tysiąckrotnie lepiej. Mam więc nadzieję, że twórcy Engineerów kiedyś się zabiorą za poprawki i wówczas odpalę gierkę na dłużej z prawdziwą przyjemnością.

[Post scalony: [time]Sob, 14 Lis 2015, 10:43:27[/time]]
Druga rzecz, która mi się w SE póki co nie podoba, to brak jakichkolwiek detali. Podstawowym "klockiem" w SE jest blok rozmiarów 2 x 2 metra. I do takiego bloku można przyczepić maksymalnie jeden element, taki jak lampka, albo panel z guzikiem. Nie mówiąc już o braku jakichkolwiek, chociaż śladowych ozdobników, których po prostu nie ma. W ogóle, żadnych. Wszystko to razem powoduje, że wnętrza (jak i zewnętrza) jakichkolwiek konstrukcji wyglądają jak domy w stanie surowym zamkniętym. Czyli nie ma w nich i na nich nic. Gdyby bloki jak chociażby w minecrafcie miały metr na metr, to jeszcze coś by można było wykombinować, ale teraz jest tam zwyczajnie brzydko. Jeżeli ktoś chce zrobić coś estetycznie atrakcyjnego, jest skazany na giganty, albo budowanie z części do małych statków, która to technika odbiera nam dostęp do wielu części z dużych statków (są dwie kategorie części) A budowanie z małych bardzo obciąża kompa, czyli też jest kiepsko, oraz nadal dość łyso. Nie mówiąc już o tym, że na przykład bazy nie da się postawić z części z kategorii "małe" inaczej, niż stosując pewne kombinacje, które mogą bugować.




[Post scalony: Sob, 14 Lis 2015, 11:14:02]
I ostatnie co zarzucam Engineerom. Tryby budowania. Są dwa, creative i survival. Porównam z minecraftem. W MC zdarzało mi się wielokrotnie zbudować dość spektakularne konstrukcje na survivalu. Podoba mi się tam ten tryb, że trzeba wykopać, przepalić, pomieszać i się ma taki czy inny materiał. (Szczególnie z zachwycającym modpackiem FTB, który jest po prostu bajeczny) Nigdy natomiast nie korciło mnie zbudowanie czegokolwiek na creativie. Bo tam już się nie tworzy żadna historia rozwoju. Nie staniemy sobie podziwiając jakiś fantastyczny budynek czy maszynę i nie pomyślimy o sobie z dumą, że tyle się musieliśmy natworzyć i naszukać materiałów. I teraz SE. Tryb survivalu jest niby logiczny (każdy klocek składa się z wielu komponentów), oraz mamy ograniczoną pojemność plecaka, co też jest logiczne (co kilka zbudowanych klocków biegniemy do magazynu po komponenty, których czasami trzeba wziąć kilkaset). Wydawało by się, że wszystko jest jak należy. Ale jakoś nie do końca, bo zbudowanie czegoś ciekawego i złożonego jest najzwyczajniej w świecie upierdliwe. Pół biedy, jeśli budujemy w kosmosie. Krążymy sobie na jetpacku i stawiamy stelaże a potem konstrukcje. Ale na planetach w warunkach grawitacji nasz jetpack starcza na 7 sekund lotu. Więc żeby co dosłownie moment nie biegać do modułu ładującego nosimy ze sobą butle z paliwem, które jednak zmniejszają pojemność naszego skąpego plecaka. Nie mówiąc już o tym, że przy budowaniu wyższej na przykład ściany nie pospawamy jej właściwie w ogóle. Bo dłużej trwa spawanie, niż mamy paliwa w jetpacku. Więc budujemy rusztowania, jeśli się da. Czyli dodatkowe klamoty do plecaka. Można by zbudować kołowy podnośnik i operować z niego. Tylko że sterowanie pojazdami to tragedia, no i trzeba by dwóch osób do obsługi. To wszystko jest logiczne i realistyczne. Ale nad byle czym napocimy się do tego stopnia, że już każdy machnie łapą na estetykę. Czyli budujemy brzydactwa, byle działało. Bo z braku detali zbudowanie czegoś estetycznego jest autentycznie trudne, dużo bardziej, niż by się wydawało. A gdy jetpack wystarcza na 7 sekund, to nie powisimy sobie nad konstrukcją i nie podumamy co by tu i jak postawić, żeby było fajnie. Zostaje tryb creative. Tyle, że jak wcześniej pisałem, na creativie nie tworzy się żadna historia. Nie ma tego progresu, że na początku kułem ręcznym drillem i szukałem surowców, potem w pocie czoła zbudowałem kopaczkę, potem większą i lepszą, a potem jeszcze coś. Jest creativ, wszystkie materiały za free i nieskończony jetpack czy uran do reaktora. Ale fabuła nie tworzy się żadna. Jak dla mnie też źle.


« Ostatnia zmiana: Sob, 14 Lis 2015, 11:14:02 wysłana przez Kadaf »

 

Space Engine

Zaczęty przez avatarnk

Odpowiedzi: 10
Wyświetleń: 12940
Ostatnia wiadomość Sob, 28 Gru 2013, 23:51:52
wysłana przez deen84
Endless Space

Zaczęty przez Wawrzyn

Odpowiedzi: 19
Wyświetleń: 21054
Ostatnia wiadomość Czw, 18 Maj 2017, 22:51:18
wysłana przez Mithrill
Flappy Space Program

Zaczęty przez Schulze13

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 6048
Ostatnia wiadomość Nie, 16 Lut 2014, 15:33:43
wysłana przez DragonsNightmare
Orbiter Space Flight Simulator

Zaczęty przez Zerdzio

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 8838
Ostatnia wiadomość Wto, 02 Kwi 2013, 22:20:46
wysłana przez szymozillo
Space Shuttle Mission 2007

Zaczęty przez Wawrzyn

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 6258
Ostatnia wiadomość Pon, 27 Maj 2013, 09:14:52
wysłana przez Zerdzio