Widzę że temat żywy, ale nikt jeszcze nie napisał o najnowszym update. A dodano coś, na co bardzo wielu graczy czekało, czyli bloki transportujące przedmioty. Teraz można z dowolnego kontenera rozkazać maszynom wyprodukowanie czegoś i odebranie gotowych przedmiotów, tak długo, jak całość jest podczepiona pod jeden i ten sam system. Na poniższym filmie twórców zaprezentowane są podstawowe opcje:
Co z tego wynika? Otóż teraz jest już możliwa pełna automatyzacja procesu wydobywczo-przetwórczego, statki wreszcie mogą na serio dokować do siebie i transferować zasoby. Magazyny, rafinerie i taśmy montażowe mogą być w dowolnym miejscu w bazie, a gracz nie musi biegać po całej stacji czy statku, żeby przenieść graty ręcznie.
To by były plusy. A z minusów? No cóż... system jest oczywiście pierwszą wersją, co bardzo zastrzegają developerzy, ale chyba nie do końca jest tym, czego niektórzy ludzie oczekiwali. Chociaż ogólny entuzjazm zdecydowanie przyćmiewa te głosy to jednak są. Nie mówię tu o osobistym odczuciu, bo jak dla mnie to wszystko działa sprytnie, intuicyjnie, ale przede wszystkim prosto. Mam bardziej na myśli głosy jakie napływaja ze społeczności.
Z najważniejszych wad należy wspomnieć, że nie ma filtrów. Wszystko leci do jednego wora i na chwilę obecną działą na zasadzie, że dopiero jak się pierwszy pojemnik zapełni to leci do następnego. Na szczęście całość jest na tyle mądra, że nie wyśle nieprzerobionej rudy do reaktora. A jeśli nie ma gdzie posłać przedmiotów, to zwyczajnie nie zostaną posłane, tylko będą zalegać w pierwszym wolnym miejscu.
Drugim ważnym problemem jest fakt, że na serio trzeba wiedziec co się robi przy obsłudze takiego przykładowego systemu transportującego, bo jeśli się zdarzy jakiś noob, a system nie jest "100% idiot proof", może się zdarzyć, że CAŁA zawartosć magazynów w bazie zostanie wyssana i skierowana do oczekującej jedynie na kilka kilo uranu kopareczki. Kończy się to okropnym bałaganem, a w przypadku niskiego limitu wolno latających przedmiotów, nawet utratą zasobów...
Nie mniej dla mnie nowe możliwości otworzyły okno do niesamowitych pokładów zabawy i od kilku dni (kogo ja oszukuję? od kilku tygodni) gram głównie w SE. Nawet wspólnie z not7CD (na creativ oczywiście) postanowilismy zaprojektować i zbudować mobilną bazę, statek rafinerię, który by wykorzystywał nową mechanikę oraz nasze doświadczenia zdobyte na testach i tak oto powstała:
Zaś moja puentą niech będzie, że najnowszy update chociaż nie bez wad to jednak daje tony zabawy i kombinatoryki. Słowem to game changer, jak to się mawia w gamingowym slangu. Sprawia, że człowiek ma ochotę kompletnie przebudować pół swojej survivalowej bazy, ale z usmiechem na ustach. Powtarzam to od jakiegoś czasu coraz częściej, ale w tę produkcję gra sie z tygodnia na tydzień przyjemniej
Jeszcze tylko pełna lista zmian:
Features
- conveyor tube - move items from inventory to inventory (IMPORTANT: this is just a first work-in-progress version and a realistic version will be added later)
- collector block - can collect small objects (ore, ingots, components, tools...) into inventory (IMPORTANT: this is just a first work-in-progress version and a realistic version will be added later)
- connector block - first work in progress version, can throw items from inventory to space, in future update could be used to connect two ships/stations and transfer items (IMPORTANT: this is just a first work-in-progress version and a realistic version will be added later)
- server connectivity status notification
NOTE: the assembler can now "see" all materials in the conveyor system and can use them. It does not gather the material automatically (for now - WIP), so you don't need to transfer them manually
Fixes
- removed lag caused by texture load when opening Toolbar config screen for the first time
- fixed beacon shining when it was out of power
- fixed join game screen which was cleared after alt-tab, but not refreshed
- improved 3rd person camera performance
- fixed disabled anti-aliasing
Update 01.026.014 (04/18/14):
- fixed crash when loading not fully built connector
- fixed throwing items out by multiple connectors (some items were not thrown)