Jak ktoś zamierza kupić Elitkę w najbliższych dniach to na moje bardziej opłaca się kupić od razu przedpremierowo Horizons. Dodatek, który wyjdzie jakoś na święta. Razem z nim w pakecie macie podstawkę zapewnioną. Haczyk w tym, że nie mozecie grać dopóki nie wyjdzie Horizons, ale omijacie wtedy dokupowanie dodatku w przyszłości.
UWAGA !
Dla tych, co już grają, albo nie graja i gra im się kurzy to uprzejmie donoszę, że nie było lepszej pory niż teraz, aby do gry wrócić. Otóż od 1.4 w grze zmienił się jeden parametr, odpowiedzialny za maksymalny dystans, na jaki mogą zostać wygenerowane misje. Obecnie wynosi tak ze 20 razy więcej. A co za tym idzie możliwa maksymalna wypłata za wykonanie misji również poszybowała w górę!
Co to oznacza w praktyce?
Ano jeżeli się Wam poszczęści to możecie trafić misję nawet i za 11 milionów kredytów. Bo zadanie każe Wam przelecieć np. 400 lat świetlnych. Ostatnio w grze wybychła prawdziwa gorączka złota z tego tytułu. Sam na tym zarobiłem prawie
500 000 000cr przez ostatnie 3-4 dni. Dla porównania gram od roku i ta kwota to prawie 1/3 mojej kasy w grze. Sami zobaczcie:
Zatem jak to zrobić, żeby zarobić i się nie narobić?
!. Po pierwsze ASP. Jeśli macie to super, jesli nie to kupujecie ASPa. Dlaczego ten statek? Bo ma świetny zasieg skoku, sporą ładownię i może lądować na outpostach, co jest BARDZO WAŻNE!
2. Następnie outfitujecie go na maksymalny skok, przy możliwie największej ładowni. Tu macie najtańszy i zarazem najefektywniejszy, outfit:
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ3. Teraz wyszukujecie system:
Sothis i wytyczacie do niego trasę. Tak, to nie pomyłka, naprawdę trzeba lecieć tak daleko.
4. Gdy już dolecicie na miejsce odkryjecie, że czekają tam na was misje za 1 milion, 5 milionów, a nawet i po 10 jeśli macie szczęście. Szczęściu może pomóc ranga w handlu. im wyższa tym lepiej, ale i dla najniższej znajdą sie jakieś zadania, tylko troche mniej.
5. Zatem zbieracie ile dacie radę udźwignąć, dosłownie. Te misje to głównie zadania typu dostarcz tyle, a tyle ton ładunku do stacji... w systemie... Oznacza to, że możecie wziąć jedynie tyle misji na ile Wam pozwoli ładownia, czyli 112 ton jeśli skorzystaliście z linka powyżej.
6. W samym Sothis jest jeszcze inna stacja, outpost. Czekają tam osobne zadania w biuletynie zatem wypadałoby polecieć i tam. W odległości jednego skoku znajdziecie też system Ceos z jedna dużą stacją. Stamtąd też zbieracie co sie da. Kursujcie pomiedzy nimi do wyczerpania tematu.
7. W końcu zapełni Wam się ładownia. To oznacza, że czas rozwieźć misje. Dzięki temu, że jesteście tak daleko od bąbla wszystkie misje będą w niewielkim clusterze na granicy okupowanej przez cywilizację przestrzeni. Odległości jakie musicie pokonać pomiędzy układami, gdzie oddajecie Wasze bezcenne biowaste to skok, góra dwa dla ASPa.
8. Musicie wziąć poprawkę na to, że powrót zajmuje ok pół godziny. Zatem zaczynajcie rozwożenie misji od tych, które kończą się najwcześniej.
9. Przygotujcie się też na fakt, że będziecie wyciagani po drodze przez NPCe. A jako że macie stanowczo za małą tarczę na swój hull to możecie polec z reki byle Vipera, jeśli wdacie sie w walkę. Zatem nie walczcie! Zawsze uciekajcie, tylko z głową. Gdy coś Was zaczyna wyciągać, opuśćcie przepustnicę do zera, żeby sie poddać. Ostatnio nie sposób wygrac minigierki, w większości przypadków i tak przegracie. Poddając się wasz FSD ostudzi się o wiele szybciej. Jeśli ktoś do Was strzela spamujcie chaffem aż skoczycie.
10. Istotne! Przy dużych stacjach lokalna policja skanuje wlatujące i wylatujące statki, a wy na 99% będziecie mieć na pokładzie kontrabandę. Zatem nie możecie dać się zeskaować! Inaczej dostajecie karę pieniężną i spada wam reputacja u lokalnie rządzącej frakcji. Jeśli zarobicie taki mandat w Sothis mozecie nie dostać potem misji, bo nie będziecie posiadać odpowiedniej relacji.
11. Nie używajcie silent running! Zamiast tego podlatujcie od planety. Wyrzuci Was wstedy mniej więcej na wprost wejścia do stacji. Jeśli potrzebujecie, poprawcie swoją pozycję, żeby być tak z 10km na wprost od wejścia. Teraz musicie wlecieć bystro do środka, po drodze wołajać o zgodę na dokowanie. 3-4km od stacji zaczynajcie zwalniać. Wtedy zwolnicie akurat na przelot przez wejście. W środku stacji już jesteście bezpieczni, możecie na luzaku zadokować.
12. Jeśli przy wlocie wyskoczy skan, użyjcie chaffa, to trochę opóźnicie skanery i wlecicie bezpiecznie.
13. Po kilku takich wycieczkach wychodzi na to, że misje, które dają mniejszy zysk niż 400 000cr za tonę nie opłacają się. Lepiej poczekać chwilę dłużej i przepuścić misję 6 milionów kredytów za transport 20 ton i w to miejsce usbierać kilka misji typu 2 miliony za przewóz 2 ton.
14. Opcjonalny statek do tego zadania to Python zrobiony pod handel, ale nie polecam takiego rozwiązania ze względu na zbyt słaby skok w takiej konfiguracji. Anaconda również odpada, ponieważ przepadałaby wtedy, co najmniej, co druga szansa na zadanie. Zwyczajnie większosć misji prowadzi na outposty, a tam duży statek nie wyląduje.
Możecie tak jednorazowo przeszmuglować 70-80 milionów kredytów, na jednej ładowni ASPa! Na taki wypad schodzi 3-4 godzinki. Zatem przy dobrych wiatrach możecie wyciągnąć nawet 20-25 baniek na godzinę. To jest obecnie najefektywniejsza metoda zarabiania i deklasuje wszystko, co było do tej pory, włącznie z handlem. Niektórzy nazwaliby to wręcz exploitem... Ludzie po 2-3 dniach takiego latania mogą sobie pozwolić na kupno i wymaksowanie Pythona (sic!) A przez to, że ta opcja jest tak bardzo, bardzo, baaardzo niezbalansowana, zapewnie niedługo zniknie