Autor Wątek: Colony  (Przeczytany 14612 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 11 Maj 2014, 19:51:50

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Nigdzie nie znajdziecie, bo to moja gra i jest w wczesnej fazie produkcji, lecz na forum pojawiło się pytanie, więc postanowiłem przedstawić tutaj, aby nie robić offtopu w offtopie.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - wszystkie wydane do tej pory wersje. Kliknięcie w szare kropeczki obok numeru wersji rozwija listę zmian, w przypadku "dużych" wersji (0.1.0 "Niech rozpocznie się gra!" i 0.2.0 "Akcja!") są tam podsumowania wszystkich zmian poprzednich (a więc w 0.1.0 podsumowanie od 0.0.1 do 0.0.14, a w 0.2.0 - od 0.1.1 do 0.1.7).

Samej gry nie potrafię opisać ze względu na to, że jest w bardzo wczesnej fazie (0.2.3), ale celem jest strategia RTS, której bohaterami są istoty bliżej nieznanego gatunku, które mutują się w różne odmiany. Każda odmiana posiada swoje własne funkcje i zadania, więc np. podstawowa odmiana - "Rozpłodnik" - służy do klonowania się i mutacji w lepsze odmiany, "Wydobywca wody" potrafi... wydobywać wodę (konieczna do mutacji i klonowania!), a "Magazynier wody" (w trakcie tworzenia) potrafi przechowywać wodę. Oprócz tego, umożliwiony jest już transport wody między jednostkami znajdującymi się wystarczająco blisko siebie.

W planach dodanie znacznie większej ilości gatunków, więcej surowców... punkty nauki i drzewko technologiczne! (czyli: nowe mutacje, ulepszenia już istniejących)

Zbiór zdjęć z aktualnych postępów:

Tworzenie nowej gry - nazwa kolonii, kolor podstawowy (w tle jednostki) i dodatkowy (symbol na jednostce)



Wybrałem podstawowy kolor niebieski i dodatkowy biały. Widoczna postać Rozpłodnika.



Opcje, jakie posiada Rozpłodnik: klonowanie, mutacja do wydobywcy wody, wydobycie pojedynczej jednostki wody. Posiada max. 5 jedn. wody.



Po kilkukrotnym sklonowaniu.



Jedną z jednostek zmutowałem do Wydobywcy Wody.



Wydobywca wody może pomieścić max. 25 jednostek wody. Wydobywa na raz 5 jednostek wody. Może również transmitować wodę do pobliskich jednostek, jeśli tylko mają niepełny "bak".



Inaczej ustawione, tylko aby udowodnić, że da się nimi sterować.



I na koniec, dwie inne wersje kolorystyczne, aby udowodnić, że mamy dowolność w doborze kolorów.






Na zakończenie, informacja o kolorach:

Na każdą z opcji kolorystycznych (podstawowy, dodatkowy) przypada 13 kolorów. Daje to razem 169 różnych możliwych kombinacji kolorystycznych (od tego warto odjąć 13 kombinacji, w których kolory się powtarzają i nie widać symbolu, a więc 156), więc gdybym w przyszłości wprowadził multiplayer, ryzyko pomylenia się będzie raczej nikłe.

BTW, jednym z dostępnych kolorów jest zielony. Od samego początku zastanawiało mnie, czy przypadkiem się nie zleje z tłem, ale nigdy nie chciało mi się tego sprawdzać (WTF. To tylko jedno kliknięcie.). W każdym razie, tło jest ciemniejsze, więc się nie zlewa.
« Ostatnia zmiana: Nie, 11 Maj 2014, 20:20:18 wysłana przez ShookTea »

Sob, 17 Maj 2014, 13:24:27
Odpowiedź #1

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
I ciach - przed chwilą dokonano aktualizacji z wersji rozwojowej 0.2.11 do wersji stabilnej 0.3.0.

Ciekawostka: Słowo "stabilna" ma wreszcie jakiś sens, bo przypadkowo naprawiłem mnóstwo błędów.

Nowości:
Dodałem zapowiadanego Magazyniera wody, który może pomieścić aż 100 jednostek tego surowca. Ale jest strasznie powolny - dwa razy wolniejszy od Rozpłodnika (Wydobywca jest mniej więcej między nimi: tabela prędkości niżej)
Zrobiłem optymalizację, o jakiej Squad mógłby tylko marzyć - liczba FPSów skoczyła z 64 do... w porywach 980. (raz nawet przekroczyło mi 990! Na moim laptopie z drewnianym procesorem rzadko kiedy się to zdarza. Prawdę mówiąc, nigdy.)
Oprócz tego cała masa rzeczy "technicznych", które w trakcie samej gry są niemożliwe do zauważenia, ale w przyszłości mogą mi znacznie ułatwić wprowadzanie nowości.

Plany do wersji 0.4.0:
Badania. Każda większa czynność będzie zdobywała odpowiednią ilość pkt. nauki, które z kolei będzie można przeznaczyć na wynajdywanie nowych gatunków i ulepszanie już istniejących (np. zwiększenie prędkości poruszania się, prędkości wydobycia lub pojemności). Oprócz tego, prawdopodobnie zostanie wprowadzony gatunek ("Naukowiec"?), zajmujący się przetwarzaniem dużych ilości wody w punkty nauki (np. 100 jedn. wody >> 1 pkt. nauki).

Tabela prędkości (nie potrafię obsługiwać tych waszych tabel, więc zrobiłem tak dziwnie):
Gatunek - prędkość (w pikselach na milisekundę)
Rozpłodnik - 0.1 px/ms
Wydobywca - 0.07 px/ms
Magazynier - 0.05 px/ms

Obrazki:
(BTW, kliknijcie na nie. Są bardzo dobrej (jak na mój komputer) jakości, więc można wszystko wyraźnie zobaczyć.)

Magazynier. Niestety pusty.


Wydobywca wydobył trochę wody i już ma wypełniony zbiornik. Ale przecież 25 jednostek wody to nic dla Magazyniera, więc oddajmy mu tę wodę.


Magazynier ma już 25 jednostek wody. Jeszcze 3 razy zrobimy taki "przelew" i magazynier będzie pełny. Tymczasem Rozpłodnik (którego gdzieś zgubiłem) nie musi się już męczyć wydobyciem - wystarczy, że pójdzie do Magazyniera i poprosi o wodę!
« Ostatnia zmiana: Sob, 17 Maj 2014, 13:36:39 wysłana przez ShookTea »

Reklama

Odp: Colony
« Odpowiedź #1 dnia: Sob, 17 Maj 2014, 13:24:27 »

Nie, 18 Maj 2014, 11:51:28
Odpowiedź #2

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
Ciekawe... a czy można pobrać? Nie znalazłem pod tym linkiem.
« Ostatnia zmiana: Nie, 18 Maj 2014, 11:55:48 wysłana przez diakon »


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Nie, 18 Maj 2014, 12:34:20
Odpowiedź #3

Offline PanKurczak

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 144
  • Reputacja: 7
    • Zobacz profil
ciekawie się zapowiada, będzie może download? 
P.S przydało by się zamienic to zielone tło na jakąś teksturę trawy czy czegoś :D

Reklama

Odp: Colony
« Odpowiedź #3 dnia: Nie, 18 Maj 2014, 12:34:20 »

Nie, 18 Maj 2014, 13:01:13
Odpowiedź #4

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 626
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Najlepiej niech zrobi modele 3D obcych i wrzuci wszystko do silnika CryEngine 3, żeby ładnie wyglądało.

Kiedy programujesz, testujesz rzeczy w symbolicznej oprawie, nie ma po co komplikować sobie życia bajerami jak choćby prosta tekstura.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Nie, 18 Maj 2014, 13:06:05
Odpowiedź #5

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Download będzie, gdy wymyślę wreszcie jakiś mechanizm automatycznej aktualizacji. Tłem na razie przejmuję się najmniej - np. zdołałem dzisiaj stworzyć w pełni działający mechanizm ładowania badań (zrezygnowałem na razie z wyświetlania badań w drzewku ze względu na to, że dość trudno byłoby mi coś takiego zrobić), interfejs badań przypomina (czas teraźniejszy, a więc już gotowy :D) badania w grze Hearts of Iron 3, w Polsce znane jako Druga Wojna Światowa.

Teraz zostało mi sprawienie, by zarówno okno badań, jak i same technologie zaczęły działać i zostanie wydana wersja 0.4.0.

A później? Launcher gry. I prawdopodobnie coś w rodzaju sklepu, bo byłoby miło, gdybym uzbierał 100 dolarów - można wtedy aktywować możliwość wysyłania gier na Steam Greenlight :D

Wysłane z mojego LG-E610 przy użyciu Tapatalka

EDYTA:

Wyliczyłem sobie właśnie, że na podstawie używanego przeze mnie typu do oznaczenia położenia jednostki, cała mapa jest kwadratem o boku równym ok. 1,7 pentygiliarda pikseli (1 pentygiliard - 1 i 6*50+3=303 zera, ot co! Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ ). Jedna jednostka ma wymiary.... 64x64 piksele. Troszkę miejsca mają.
« Ostatnia zmiana: Nie, 18 Maj 2014, 17:57:51 wysłana przez ShookTea »

Reklama

Odp: Colony
« Odpowiedź #5 dnia: Nie, 18 Maj 2014, 13:06:05 »

Czw, 22 Maj 2014, 19:37:49
Odpowiedź #6

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
W celu zebrania informacji o reakcjach ew. graczy, wstawiłem koncepcję na Steam Greenlight. Niestety, nie uzbierałem jeszcze kwoty aktywującej wrzucanie poprawnych produktów, więc nie można jeszcze głosować nad wprowadzeniem gry do sklepu Steam... ale różnego rodzaju oceny i komentarze mile widziane.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Pią, 23 Maj 2014, 08:08:25
Odpowiedź #7

Offline KubaAseph

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 230
  • Reputacja: 17
  • 卐卐卐卐卐卐卐
    • Zobacz profil
Fajna gierka ;D
 Witamy redaktora pewnego portalu na kerbalach!
« Ostatnia zmiana: Pią, 23 Maj 2014, 17:00:38 wysłana przez Raynus »

Reklama

Odp: Colony
« Odpowiedź #7 dnia: Pią, 23 Maj 2014, 08:08:25 »

Pią, 23 Maj 2014, 08:20:06
Odpowiedź #8

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Byłego redaktora pewnego portalu, chciałeś napisać :D Ilość możliwości, jakie daje MC (mimo, że całkiem duża) starczyła mi na dobre 3 lata, po czym przyszedł okres "przejedzenia się". Plątałem się od gry do gry, za każdym razem czując, że "to jest to" - najpierw przez całkiem spory czas grałem w Europę Universalis (i lubię to robić do tej pory), później troszkę grałem w Terrarię i Civilization V, za każdym razem myśląc, że wciągnie mnie na dłużej - aż trafiłem tutaj :D

EDIT: No i zauważyłem, że Mojang zaczął się uczyć od Squadu. Częstotliwości wydawania update'ów.
« Ostatnia zmiana: Pią, 23 Maj 2014, 17:01:12 wysłana przez Raynus »

Pią, 23 Maj 2014, 09:04:24
Odpowiedź #9

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 626
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Tyle że Mojang formalnie już ukończył grę i jest ona pełna treści, a studio pracuje nad nowymi tytułami ;)

Twój pomysł na mechanikę przypomina metodę działania frakcji obcych w Earth2160 - także były reproduktory, żarły wodę i mnożyły się jak chore.
« Ostatnia zmiana: Pią, 23 Maj 2014, 09:07:07 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: Colony
« Odpowiedź #9 dnia: Pią, 23 Maj 2014, 09:04:24 »

Pią, 23 Maj 2014, 10:44:12
Odpowiedź #10

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Wiem, mam tą grę, a Morphidzi (chyba tak to się pisze) wpadli mi do głowy, gdy zastanawiałem się nad pomysłem rozwoju. Mnożyły się jak chore, i to jak! Kampania je lekko ograniczała, ale w potyczce... nie miałem jeszcze okazji je pokonać, a gra nimi jest praktycznie jedną z najprostszych, jeśli zmierzamy do zwycięstwa.

(Kampania Dynastii Eurazjatyckiej prawie skończona)


I w ramach dziennika zmian:
Wydanie wersji 0.4.0 zbliża się wielkimi krokami - okno badań działa wręcz wyśmienicie, zostało mi tylko sprawić, by badania faktycznie na coś wpływały. A później zostaje mi wykonanie launchera i będę mógł wstawić download :D

[Post scalony: [time]Pią, 23 Maj 2014, 14:33:41[/time]]
Tadam: Wersja 0.4.0 Repetitio est mater studiorum! (Powtarzanie jest matką nauki. W tym przypadku, należy to potraktować dość dosłownie)

  • W prawym górnym rogu wyświetla się ilość zebranych punktów nauki oraz instrukcja otwarcia okna badań (klawisz F2)
  • W oknie badań wyświetlane są 3 kolumny technologii:
    • Odkryte technologie - badania zostały już wykonane.
    • Dostępne badania - można wykonać badania z tej listy, jeśli posiada się odpowiednią ilość punktów nauki.
    • Niedostępne badania - badania zablokowane, wymagające innych technologii.
       
  • Okno badań wyświetla informacje na temat wybranej technologii - koszt odkrycia oraz opis.
  • Technologie mogą mieć wpływ na:
    • Prędkość maksymalną jednostki
    • Prędkość wydobycia
    • Maksymalna ilość wody w zbiorniku
    • Możliwość klonowania i mutacji (wraz z kosztami)
       
  • W oknie startowym wyświetla się numer wersji.
  • Masa małych, technicznych zmian i napraw błędów.

ZDJĘCIA!

W prawym górnym rogu wyświetliła się ciekawa informacja na temat badań.


Biedny, upośledzony Rozpłodnik - nie dość, że w zbiorniku może mieć tylko 3 jednostki wody, to jeszcze w dodatku potrafi tylko się klonować!


No nie, nie może nawet wydobywać wody? I co teraz będzie?! Hmmm... za klonowanie dostałem jeden punkt nauki. Może uda się go wykorzystać?


Za ten jeden punkt nauki mogę kupić technologię wydobycia wody pierwszego poziomu!


Zużyłem punkt nauki, a zdobyta technologia umożliwiła mi wykonanie kolejnych dwóch badań, na które niestety mnie teraz nie stać. Oprócz tego, są znacznie droższe - każda z nich kosztuje 3 punkty!


Tak! Mogę już wydobywać wodę!


Mam już 2 jednostki wody. Mogę znowu się sklonować i zdobyć kolejny punkt nauki!




DODATEK: Lista dostępnych w tej chwili technologii (jest raczej mała, ale wydaje mi się, że wystarczy na tak wczesne stadium), wraz z ceną, wymaganiami i opisem użytym również w grze.

Wydobycie wody Mk I (cena: 1)
Podstawą dla rozwijającej się kolonii jest woda. Opracowanie tej technologii pozwoli Rozpłodnikowi zacząć wydobycie.

Wydobycie wody Mk II (cena: 3, wymaga Wydobycia wody Mk I)
Gdy Rozpłodnik wydobywa wodę, może się okazać, że przydatne będzie szybsze jej wydobycie.

Magazynowanie wody Mk II (cena: 3, wymaga Wydobycia wody Mk I)
Rozpłodnik potrafi przechowywać 3 jednostki wody, jednak jest to za mało, aby dokonać jakiejkolwiek mutacji. 5 jednostek wody na początek będzie idealną ilością.

Magazynowanie wody Mk III (cena: 5, wymaga Magazynowania wody Mk II)
Ilość możliwej do przechowywania wody została zwiększona do 7 jednostek.

Wydobywca wody (cena: 10, wymaga Wydobycia wody Mk II)
Z czasem okazało się, że konieczna może być modyfikacja Rozpłodnika do jednostki, której głównym zadaniem jest wydobycie. Tak powstał Wydobywca, którego podstawowa wersja może wydobywać więcej wody, niż najlepiej rozwinięty Rozpłodnik.

Magazynier wody (cena: 10, wymaga Magazynowania wody Mk III)
Możliwość przechowywania wody stała się tak ważna, że konieczne było opracowanie jednostki, która będzie zajmowała się wyłącznie magazynowaniem.
« Ostatnia zmiana: Pią, 23 Maj 2014, 15:03:56 wysłana przez ShookTea »

Nie, 25 Maj 2014, 02:21:07
Odpowiedź #11

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Uwaga, uwaga!

Można zacząć rejestrację pod adresem Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ (domena ".xaa.pl" jest tylko tymczasowa, ale nie wiem, na jak długo)

Na razie nie umożliwi to pobrania gry, ale można już teraz aktywować grę (za pomocą jednego z kodów podanych niżej) i zapewnić sobie w przyszłości udział w zamkniętych testach alfa... a także po wydaniu pełnej wersji!

Ze względu na to, że to na tym forum po raz pierwszy podzieliłem się grą, podam tutaj 3 kody aktywacyjne, które czekają na użycie:

(już użyte, hohoho)

Pojawienie się informacji "Błędny kod aktywacyjny" sugeruje, że:
  • Źle przepisany kod (podanie małej litery zamiast dużej jest błędem)
  • Ktoś już kodu użył...

Oprócz tego, kody będą rozdawane w konkursach, które będą ogłaszane na stronie shooktea.xaa.pl (i być może tutaj), a także dam po jednym kodzie po każdym wydanym update.
« Ostatnia zmiana: Nie, 25 Maj 2014, 02:57:05 wysłana przez ShookTea »

Reklama

Odp: Colony
« Odpowiedź #11 dnia: Nie, 25 Maj 2014, 02:21:07 »

Nie, 25 Maj 2014, 03:57:51
Odpowiedź #12

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Drugi kod wykorzystany przeze mnie. Po rozpoczęciu alpha testów postaram się obadać grę i napisać co o niej sądzę.
« Ostatnia zmiana: Nie, 25 Maj 2014, 07:39:20 wysłana przez JackRyanPL »

Nie, 25 Maj 2014, 04:26:10
Odpowiedź #13

Offline Dirkuu

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 68
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Wszystkie kody są już wykorzystane.
Witam i pozdrawiam, do następnego ; )

Reklama

Odp: Colony
« Odpowiedź #13 dnia: Nie, 25 Maj 2014, 04:26:10 »

Sob, 24 Maj 2014, 22:31:02
Odpowiedź #14

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Właśnie zauważyłem, i nie spodziewałem się tego :D

W każdym razie, kod zdążyli użyć:

benecjusz
walus
JackRyanPL
PanKurczak

Gdy tylko dokończę łączenia się gry z serwerem, wstawię link do pobrania.
Reszta osób, które się zarejestrowały (wielki, dirkuu, nickeagle) - czekać na konkursy i na rozdawanie kodów na stronie shooktea.xaa.pl.

I malutka informacja "dla bezpieczeństwa": Wszystkie dane są przechowywane na serwerze i mam do nich dostęp, ale zarówno hasła, jak i kody aktywacyjne są szyfrowane - dla przykładu, hasło "abc123" jest przechowywane jako "e99a18c428cb38d5f260853678922e03", podczas gdy już delikatna zmiana (np. na "Abc123") całkowicie zmienia kod (w przypadku "Abc123" będzie to "61bd60c60d9fb60cc8fc7767669d40a1").

Piszę to, aby dać wam pełną jasność sytuacji - mam dostęp tylko do już zaszyfrowanego hasła, zaś samego szyfrowania nie można od tak cofnąć - musiałbym sprawdzać każdą istniejącą kombinację liter dużych i małych, cyfr i znaków specjalnych, oraz porównywać otrzymany szyfr z szyfrem w bazie.

Ile to kombinacji? Całkiem sporo, ponieważ można użyć każdego znaku UTF-8, a ich wszystkich jest 65535.
Wzór na ilość kombinacji: hasło o długości N znaków może mieć 65535N kombinacji, a więc:
hasło 1-znakowe: 65535 kombinacji
hasło 2-znakowe: 4294836225 kombinacji
hasło 3-znakowe: 281462092005375 kombinacji
hasło 4-znakowe: 18445618199572250625 kombinacji
hasło 10-znakowe: 1461278645191001064429085634632740697678212890625 kombinacji. (Happy hacking, suckers!)

Dla porównania, hasła składające się tylko z cyfr 0-9 mają 10N kombinacji, a więc hasło 4-znakowe ma 10000 kombinacje, a 10-znakowe: 1000000000 kombinacji (znacznie, znacznie mniej, niż to używane przeze mnie).

Dlatego nikt nigdy w trakcie włamań nie używa wszystkich ciągów znaków, a zamiast tego korzysta z metody "słownikowej" - wrzuca po kolei istniejące słowa i czeka, aż mu się uda (dlatego lepiej nie korzystać z haseł składających się z jednego wyrazu, np. "samochod" - lepiej przerobić i dostać coś w rodzaju "$am0ch0d", a już metoda "słownikowa" zawiedzie.


A dlaczego przechowuję w ten sposób również kody aktywacyjne? Dla mojego własnego bezpieczeństwa - i tak zresztą całość jest zapięta pod tym względem na ostatni guzik, bo gdy potrzebuję kodu aktywacyjnego, to generuję nowy i nigdy nie zostawiam nadmiaru "na zapas".


To wszystko, co chciałem powiedzieć. Jeśli ktoś z osób, które się zarejestrowały, chciały się dowiedzieć, jakie informacje o nim znajdują się w bazie danych, mogę natychmiastowo wysłać wszystkie dane, jakie znajdują się na serwerze.