Silnik. Najważniejszy element każdej rakiety. Teraz bez tajemnic! W tym poradniku dowiesz się czym kierować się podczas wyborzu jednostki napędowej w twoim tworze.
Każdy silnik w grze różni się swoją specyfikacją mniej lub bardziej. Mamy ich w grze łącznie 16 i postaram się wyjaśnić ich działanie.
SilnikiSilnik chemiczny na paliwo ciekłe - Drogi, ale efektywny. Używa zjawiska odrzutu. Jego budowa pozwala na kontrolowanie siły i wektora ciągu wyrzucanej substancji roboczej.
W grze są różne typy tych silników. Od 2 metrowych maszyn po wielkości mrówki. Od startowych po marszowe. Od przystosowanych do pracy w próżni, po radzące sobie z każdym obciążeniem.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘSilnik chemiczny na paliwo stałe - Tani i niezawodny. Ten typ silników daje duże przyspieszenie, ale nie daje możliwości kontroli kierunku i siły ciągu. Nie można go nawet wyłączyć podczas pracy. Dopóki ten silnik ma paliwo, będzie on pracował. Często są też nazywane dopalaczami (z ang. solid rocket booster).
W grze dostępne są trzy silniki tego typu. Podczas wyboru warto zwrócić uwagę na czas pracy i na moc silnika.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘSilnik nuklearny - Najdroższy i najwydajniejszy. Używa reaktora nuklearnego aby ogrzać substancje roboczą do wysokiej temperatury. Ta z kolei jako gaz ucieka z dużą prędkością przez dyszę wylotową. Silniki nuklearne są prawie 2x efektywniejszy od najlepiej przystosowanych do pracy w próżni silników chemicznych. Niestety charakteryzuje go mała moc.
Jedyny dostępny w grze silnik nuklearny używa też utleniacza, ale w rzeczywistości wystarczył by mu tylko ciekły wodór.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘSilnik jonowy - Silnik ten za pomocą jednej z płytek jonizuje atomy ksenonu. Te natomiast z ogromną prędkością, bo 27 km/s, mkną w stronę drugiej przeciwnie naładowanej płytki. Silnik ten ma największy impuls właściwy, czyli ilość energii dla jednostki paliwa. Silnik ten jest najwydajniejszy ze wszystkich silników w grze. Niestety wymaga dużych ilości energii do działania.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Najważniejsze jednostki miary silników rakietowych w KSPMoc - W Kerbal Space Program zawsze opisywana w kiloniutonach [kN] (1kN=1000N). Mówi nam, z jaką mocą dany silnik wyrzuca paliwo. Najprościej mówiąc... im więcej tym lepiej.
Impuls właściwy [
Isp] - W Kerbal Space Program zawsze opisywany w sekundach. Parametr opisujący ile właściwie żre paliwa dany silnik. Im wyższy Isp tym mniej paliwa zostaje zużyte, aby wytworzyć tą samą moc. należy zauważyć, że każdy silnik n.p.m. będzie miał o wiele niższy impuls właściwy gdzie mamy ciśnienie równe 1 atmosferze.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ.
Współczynnik ciągu do ciężaru [
TWR] - Jest to liczba, która najbardziej nas interesuje podczas startów i lądowań na innych planetach. Pozwala nam stwierdzić, czy oderwiemy się od ziemi. Możemy łatwo obliczyć TWR dzieląc Moc wszystkich aktywnych silników przez ciężar rakiety. Ciężar uzyskujemy mnożąc masę przez przyspieszenie grawitacyjne. Jeżeli wyszła Ci liczba poniżej 1, to zapomnij o tym locie. Przekształcając ten wzór możemy się dowiedzieć ile ton może unieść jeden silnik. Aby się tego dowiedzieć musimy podzielić moc przez przyspieszenie grawitacyjne. Uzyskujemy wtedy masę maksymalną jaką może unieść silnik/silniki.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ.
Niedługo dokończenie. Temat stale rozwijany