• [Linux] Jak kerbalić pod pingwinkiem, czyli linuksowa grupa wsparcia. 5 2
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: [Linux] Jak kerbalić pod pingwinkiem, czyli linuksowa grupa wsparcia.  (Przeczytany 42947 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wto, 15 Lip 2014, 22:00:17
Odpowiedź #15

Offline Hipekhop

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Widziałem kiedyś ten problem... nie wiem, czy nie miałem go uruchamiając bezczelnie pirata z użyciem wine (bez jakichkolwiek poprawek).
//Ale to było kiedyś oczywiście, już mam oryginał ;)

Nie brakuje Ci aby MS fonts? Konkretnie chyba arial.ttf i arialb.ttf.

Działasz w zgodzie z poradami z tematu?
« Ostatnia zmiana: Wto, 15 Lip 2014, 22:01:59 wysłana przez Hipekhop »

Śro, 16 Lip 2014, 01:35:36
Odpowiedź #16

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Ja nie miałem czcionek MS w systemie a i tak KSP działało. Ja raczej stawiam na sterowniki  - niektóre gry nie lubią otwartych. Potrzebne dokładne dane o systemie i sprzęcie.

Reklama

Odp: [Linux] Jak kerbalić pod pingwinkiem, czyli linuksowa grupa wsparcia.
« Odpowiedź #16 dnia: Śro, 16 Lip 2014, 01:35:36 »

Śro, 16 Lip 2014, 14:09:39
Odpowiedź #17

Offline Grewest

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Nawet na demo nie powinno być problemów - jaki system, jaki sprzęt, używasz sterowników otwartych czy własnościowych? Z doświadczenia wiem, że gry nie bardzo lubią sterowników otwartych.
używam integry intela więc otwarte.
Sytem to nettruner roling (manjaro)

[Post scalony: Śro, 16 Lip 2014, 17:28:22]
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Widziałem kiedyś ten problem... nie wiem, czy nie miałem go uruchamiając bezczelnie pirata z użyciem wine (bez jakichkolwiek poprawek).
//Ale to było kiedyś oczywiście, już mam oryginał ;)

Nie brakuje Ci aby MS fonts? Konkretnie chyba arial.ttf i arialb.ttf.

Działasz w zgodzie z poradami z tematu?
a jak to sprawdzić czy mam te czcionki ? :)
« Ostatnia zmiana: Śro, 16 Lip 2014, 17:28:22 wysłana przez Grewest »

Czw, 17 Lip 2014, 13:11:16
Odpowiedź #18

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
No i tu jest problem, bo sam odpalałem demo na otwartych sterownikach integry Intela i ja nie miałem takiego problemu. To raczej napewno kwestia systemu(ja akurat mam Debiana), może spróbuj doinstalować te czcionki co radzi Hipekhop.

Edit: Fajnie, że temat przyklejony. Napewno się przyda Linuksowym graczom.
« Ostatnia zmiana: Śro, 23 Lip 2014, 21:32:05 wysłana przez kamils096 »

Reklama

Odp: [Linux] Jak kerbalić pod pingwinkiem, czyli linuksowa grupa wsparcia.
« Odpowiedź #18 dnia: Czw, 17 Lip 2014, 13:11:16 »

Pią, 25 Lip 2014, 16:42:52
Odpowiedź #19

Offline Grewest

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil

Pią, 29 Sie 2014, 06:06:50
Odpowiedź #20

Offline Hipekhop

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Poszła pełna reinstalka systemu, gra również świeżo ze steama w konsekwencji, bez jakichkolwiek modów, save'ów etc. Jak zainstalowałem tak jest.

Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
[hipekhop@LatajacaFedora ~]$ uname -a
Linux LatajacaFedora.Agharta 3.11.10-301.fc20.x86_64 #1 SMP Thu Dec 5 14:01:17 UTC 2013 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux
Z innych rzeczy ważnych- akcja toczy się na laptopie acer aspire 7551G, trochę customowym, ale wciąż amd radeon HD 6650M. Wszystko na otwartych sterach.

TR-38-D wydaje się działać całkowicie poprawnie, nie są potrzebne jakiekolwiek poprawki.

UPDATE:
Po spolszczeniu gry silnik S3 KS25x4 Engine Cluster stracił całkowicie moc. Sprawdziłem rozwiązanie najbanalniejsze. Sprawdziłem spójność plików, następnie ze spolszczenia usunąłem plik GameData/NASAmission/Parts/Size3EngineCluster/part.cfg i całe tłumaczenie klasycznie wgrałem. Innymi słowy- spolonizowałem wszystko poza tym silnikiem. Silnik zaczął ponownie działać. Moja diagnoza jest taka, że Avanturnik się przy tłumaczeniu rozpędził i coś "urwał" :> Chwała mu jednak za wykonaną pracę, bugi się zdarzają! Później prześlę (chyba, że ktoś zrobił to wcześniej) poprawiony plik tłumaczenia, póki co nie sprawdzałem co jest źle, a jedynie polecam terapię zachowawczą ;)
« Ostatnia zmiana: Pią, 29 Sie 2014, 06:45:55 wysłana przez Hipekhop »

Reklama

Odp: [Linux] Jak kerbalić pod pingwinkiem, czyli linuksowa grupa wsparcia.
« Odpowiedź #20 dnia: Pią, 29 Sie 2014, 06:06:50 »

Sob, 22 Lis 2014, 03:58:43
Odpowiedź #21

Offline Hipekhop

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Ok, podbiję wątek bezczelnie. Ilu wśród nas jest pingwiniarzy? Generalnie rzecz biorąc pytam się po to, by wiedzieć, czy warto pisać skrypcik automatyzujący sprawę tych drobnych poprawek, czy też nie.
//Już byłem gotów napisać go ot- tak, dla siebie, ale ostatecznie rzecz biorąc mam co robić, a jakoś tylko dla siebie to mi się nie chce ;)

Śro, 30 Gru 2015, 12:55:02
Odpowiedź #22

Offline Rosomak

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Witam.
Od niedawna jestem graczem KSP i niestety grać się nie dało :( ciągłe CTD nawet przy minimalnych ustawieniach .
Zacząłem myśleć nad przejściem na 64bit windę .Ale kupować OEM pod stare graty w kompie to z lekka nie zgodne z licencją , a ulepszenie komputera w moim przypadku to wymiana prawie całych bebechów i koszt ok 2000zł.
Ale od początku .
Moja konfiguracja :
Procesor E8400 leciutko podkręcony .
Grafika GTX 660
4 GB ram
i jedyna inwestycja to dysk SDD  MX200 250GB Crucial.

Gra bardzo mi się podoba pomyślałem więc dlaczego nie spróbować by pod 64bit Linuxem?
Po krótkiej lekturze wybór padł na Linux MInt 17.3.
Zainstalowałem go jako drugi system w komputerze .
I..... rewelacja :D
Na początku miałem kila problemów z obsługą , ale Mint to prawie windows .Po zainstalowaniu systemu jest praktycznie gotowy do użytku ,jedyne co musiałem zrobić to zainstalować sterowniki Nvidii bo domyślnie są zainstalowane jakieś OSource.
Z drżącym sercem uruchomiłem KSP ( na początku czystego) i ....pojawił się na mojej buzi banan! Wszystko chodzi jak złoto.Przez tydzień żadnych CTD. Zainstalowałem KAS , KIS  i spróbowałem pobawić się ustawieniami grafiki.
Na standardowych ustawieniach średnio 35 fps . I nadal żadnych niespodzianek .
Na prawie maksymalnych min to 8-10fps , ale nadal się gra przyjemnie.
Podsumowanie.
Jeżeli ktoś się boryka z brakiem stabilności gry a nie chce wydawać kasy na nowy komputer z czystym sumieniem polecam Linux Mint 17,3  64bit i po problemach.
Nie wiem na ile dysk SDD usprawnił działanie mojego nie najnowszego już kompa , Ale za kilkadziesiąt zł mogę dokupić jeszcze 4 gb ramu i cieszyć się przyjemną grą w KSP .
PS.
Właśnie doczytałem że WAR Thunder  GF tez ma wersję linuksową .
Ściągam i przetestuję .

Mam tylko jeden problem , malutki.
Za każdym razem po uruchomieniu gry muszę zmieniać ustawienia ,zawsze są resetowane do domyślnych.

Reklama

Odp: [Linux] Jak kerbalić pod pingwinkiem, czyli linuksowa grupa wsparcia.
« Odpowiedź #22 dnia: Śro, 30 Gru 2015, 12:55:02 »

Śro, 30 Gru 2015, 14:24:47
Odpowiedź #23

Offline Grewest

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Na twoim miejscu zamiast dysku wymieniłbym procesor dało by ci to więcej FPS.

Jakie masz środowisko graficzne w mincie ?

Śro, 30 Gru 2015, 15:20:49
Odpowiedź #24

Offline Rosomak

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Cinamon .
Jestem zielony jeżeli chodzi o Linuxa :) Ale o ile doczytałem w sieci to tak się nazwa to środowisko .To jakaś nakładka na Gnome.

Jeżeli chodzi o procesor to aby była odczuwalna różnica to trzeba by chyba i płytę wymienić a potem RAM :)
Dopóki da się grać w czołgi okręty i Kerbale  nie będę inwestował  ;D
« Ostatnia zmiana: Śro, 30 Gru 2015, 15:24:47 wysłana przez Rosomak »

Reklama

Odp: [Linux] Jak kerbalić pod pingwinkiem, czyli linuksowa grupa wsparcia.
« Odpowiedź #24 dnia: Śro, 30 Gru 2015, 15:20:49 »

 

Dokowanie czyli nie bójmy się budować na orbicie.

Zaczęty przez Sobol

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 15719
Ostatnia wiadomość Nie, 28 Lut 2016, 20:00:20
wysłana przez Drangir
Modowanie modów czyli o tunningu gry słów kilka

Zaczęty przez angorek

Odpowiedzi: 11
Wyświetleń: 15115
Ostatnia wiadomość Czw, 26 Cze 2014, 12:25:39
wysłana przez Drangir
Kerbal Rocket Science - Co, gdzie jak i kiedy czyli poradnik dobrego naukowca

Zaczęty przez DawsterTM

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 19450
Ostatnia wiadomość Wto, 21 Sty 2014, 19:39:33
wysłana przez TheReclif