• Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP 4 5
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP  (Przeczytany 36669 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Pią, 14 Cze 2013, 19:22:26
Odpowiedź #30

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Szczerze? Gdyby w grze pojawiła się większość Twoich sugestii - stała by się po prostu niegrywalna. Że nie wspomnę o tym, że odstraszyła by 90% dotychczasowych użytkowników... A proponowane przez Ciebie metody przetwórstwa surowców zamieniły by tę grę w symulator kopalni.


Ależ nikt nie każe kopać, przetwarzać, wydobywać! Ravnarr, 80% graczy ogranicza się do budowania baz orbitalnych. Nie ma przecież przymusu wchodzić w zakładkę "sprzęt wydobywczy/przetwórczy". Czy ktoś zmusza do używania silników atomowych? Do wykonywania manewrów kosmicznych? Genialność sandboxa polega właśnie na tym, że każdy ma wolną rękę. A myślę, że 20% grupa, która ma żyłkę inżynierską i ambicje budowania kolosów trzy razy dalej od Eeloo za realizacje moich sugestii była by raczej wdzięczna.

Post scalony: Pią, 14 Cze 2013, 19:30:48
Widzisz Ravnarr, dam ci porównanie. Minecraft. Można w nim zbudować funkcjonujący komputer. Czy to znaczy, że ci którzy zabierają się za minecrafta muszą zabierać ze sobą książkę pt "Elektronika dla zaawansowanych"? Nie chcesz, nie budujesz, chcesz, budujesz. Proste.
« Ostatnia zmiana: Pią, 14 Cze 2013, 19:30:48 wysłana przez Kadaf »

Pią, 14 Cze 2013, 20:48:52
Odpowiedź #31

Offline Ravnarr

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Trochę się to kłóci z Twoimi poprzednimi postami, gdzie wielce oburzony narzekałeś na lamusów używających MechJeba i twierdziłeś, że trzeba odstraszyć od gry dziewięciolatków  ;)

Reklama

Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
« Odpowiedź #31 dnia: Pią, 14 Cze 2013, 20:48:52 »

Pią, 14 Cze 2013, 21:35:08
Odpowiedź #32

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Ależ wcale się nie kłóci Ravnarr :) Mamy pewien pułap trudności, pułap stockowy że tak powiem. Dla mnie ten pułap i tak jest barrdzo niski. Na granicy bycia zbyt niskim. Natomiast MJ jeszcze bardziej KSP upraszcza i dla mnie upraszcza już poniżej poziomu minimum. I teraz napiszę co napiszę, natomiast nie chcę, żeby się ktokolwiek czuł urażony. Bo ja wiem że niektórzy mechjebują bo nie mają ochoty albo czasu na samodzielne latanie/dokowanie. Ale jest też druga grupa ludzi, którzy potrafią liczyć własne palce i za każdym razem otrzymywać inne wyniki. I pytanie do Ciebie jako moderatora - (Jezu jak ja się bronię przed byciem niesympatycznym) - Czy chcesz drogi Ravnarze mieć tu forumowy kącik debili? :)

Sob, 15 Cze 2013, 03:50:44
Odpowiedź #33

Offline zamb

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Już kiedyś pisałem, ale tutaj to w sumie bardziej odpowiednie miejsce:
moim zdaniem gra powinna stawiać na realizm. A to raczej powoduje ograniczenie tematów jakichś futurystycznych napędów, statków międzyplanetarnych czy wydobycia na powierzchni czegokolwiek poza wodą może.

System przestrzeni życiowej i zapasów na drogę plus reentry heat to dla mnie priorytety by nadać grze realizmu. I nie rozumiem marudzenia, że gra wtedy stanie się za trudna. A to ona jest prosta? I zdobyła jakichś tam fanów przez prostotę? Wie to każdy kto probówał się na początku w tym połapać. Ale to właśnie jest super, że musisz sam o wszystko zadbać inaczej najprostsza misja się nie powiedzie.

Zacytuje swój stary post o systemie zapasów:
Osobiście nie mam na myśli "karmienia" kerbali, tylko jakiś prosty system, w którym mamy jako part magazyn żywności i wody, dany magazyn, starczałby dla np. jednego kerbala na 6 miesięcy.
Każdy ComandPod miałby już z góry trochę jedzenia i wody (podobnie jak elektryczności) ale stosunkowo mało. Do dalszych wypraw trzeba by uwzględnić te magazyny.

Dla baz, żeby uniknąć problemu z niedożywieniem żyjących tam Kerbali wystarczyłby jeden dodatkowy moduł szklarnia. (też mogący wyżywić np 3 kerbali)

Potem to już kwestia wyważenia gry, jakie parametry powinien mieć dany moduł itd, żeby nadal to było grywalne.

Absurdalność obecnej sytuacji polega na tym że lecimy na Jool'a załogowo comand podem na jedną osobę i Kerbal przez 3 lata siedzi w fotelu nie wiadomo jak w ogóle przeżywając...

Wydaje mi się że proponowane przeze mnie rozwiązanie jest proste (nie generuje miliona nowych części) a to plus jeszcze temperatura przy wchodzeniu w atmosferę (efekt termiczny) sprawi że gra niesamowicie zyska realizmu.

W tym momencie loty międzyplanetarne są stosunkowo proste. Nie za wielki jest przeskok między doleceniem na Mun a na Dune. Rzeczywistość pokazuje, że różnica powinna być ogromna...


Genialna gra, genialni ludzie, warto wpłacić!
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Reklama

Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
« Odpowiedź #33 dnia: Sob, 15 Cze 2013, 03:50:44 »

Sob, 15 Cze 2013, 10:22:46
Odpowiedź #34

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

W tym momencie loty międzyplanetarne są stosunkowo proste. Nie za wielki jest przeskok między doleceniem na Mun a na Dune. Rzeczywistość pokazuje, że różnica powinna być ogromna...

Są zbyt proste, zgadzam się z tobą Zamb. Ale pewnie wiesz z jakiej przyczyny nie? Z tej, że układ kerbolski jest 11 krotnie mniejszy od naszego. Gdyby wsadzić naszego marsa w w układ z zachowaniem skali, to mars byłby DWUKROTNIE dalej niż Eeloo w apoapsie. A to już, przyznasz, wyzwanie by było :)
Natomiast nie zgadzam się z tym, że wydobycie i przetwarzanie to fikcja. Jeżeli chcemy latać daleko, musimy wydobywać. Przewiezienie kilograma towaru na Marsa kosztuje w tej chwili 269 000 dolarów. To się serio nie kalkuluje. A teraz ciekawy link - Drukarka 3d zasilana bateriami słonecznymi pracująca na tym co jest pod ręką tam, gdzie nie ma nic:



Nie wiem jak wam, ale mi się wydaje, że ta maszynka aż się prosi o wysłanie w daleką drogę.

Post scalony: Sob, 15 Cze 2013, 11:11:05
Przepraszam za lekki offtop, ale jeszcze jeden link. Drukarka budynków z betonu. Beton to cement, kruszywo i woda. Cement natomiast to margiel bądź wapień i glina, to są minerały które powstają generalnie w wodzie. A na Marsie woda była. Nie wiem jak z dostępnością powyższych, ale myślę, że trochę się tego znajdzie. No i co wówczas możemy zrobić? Ano to:

« Ostatnia zmiana: Sob, 15 Cze 2013, 11:11:05 wysłana przez Kadaf »

Sob, 15 Cze 2013, 13:47:31
Odpowiedź #35

Offline zamb

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
To nie do końca tak. Bo owszem odległości są duże mniejsze, ale i same planety są znaaaacznie pomniejszone (Jool ma mniej wiecej średnicę Ziemi, Kerbin jest tak mały że przy naszej grawitacji nie powinien być kulą). Generalnie całość jest przeskalowana, a grawitacja wzmocniona.

Co do wydobywania surowców to wiem że opracowywane są takie technologie. Ale póki nikt nawet nie spróbował wydobyć grama wody z jakiegokolwiek ciała do wykorzystania, i pewnie nie stanie się to przez następne 30 lat. Gra oddaje mniej więcej ten poziom zaawansowania technicznego które reprezentuje teraz ludzkość ;)

Jeśli uważasz że Układ Kerbolski jest za mały, to powód dla którego nie jesteśmy na Marsie nie wynika z jego odległości. Bylibyśmy w stanie wystrzelić tak dwójkę lub trójkę astronautów w puszce i dolecą tam za 8 miesięcy. Problemem jest zaplecze, awaryjność sprzetu (a więc konieczność dublowania wszystkiego od toalety po filtry = większa masa) ochrona przed promieniowaniem. Nagle wszystko rośnie tak bardzo że już nie tak łatwo to wystrzelić. A do tego jeszcze lądownik etc. Na Księżyc wystarczyło trochę żarcia i wody w lądowniku i powrotniku, i robienie kupy do woreczka... Za to 8 miesięcy robienia kupy do woreczka obok kolegi już nikt sobie nie wyobraża.


Genialna gra, genialni ludzie, warto wpłacić!
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Reklama

Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
« Odpowiedź #35 dnia: Sob, 15 Cze 2013, 13:47:31 »

Sob, 15 Cze 2013, 15:03:39
Odpowiedź #36

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Dlugo można by dyskutować Zamb, ale nie offtopujmy, (chociaż sam lekki offtop zacząłem dyskutując z Ravnarrem). Skupmy się na naszych marzeniach jak powinno KSP wyglądać.

Sob, 15 Cze 2013, 20:03:21
Odpowiedź #37

Offline beryl

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
To ja jeszcze w tym koncercie życzeń poproszę funkcję "replay", czyli obejrzenia lotu, lub jego wybranej części. Jakie fajne filmiki możnaby z wykorzystaniem tego kręcić, mniam.

Reklama

Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
« Odpowiedź #37 dnia: Sob, 15 Cze 2013, 20:03:21 »

Sob, 15 Cze 2013, 20:31:42
Odpowiedź #38

Offline Wawrzyn

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 12
  • Per aspera ad astra
    • Zobacz profil
Po ostatniej sesji przyszły mi do głowy następujące udogodnienia:
- możliwość ustawienia ilości przelewanego paliwka, ewentualnie opcja równomiernego rozlania do wybranych zbiorników
- jak idziemy w tym kierunku, to możliwość wylania paliwa w próżnię
- przydałyby się jakieś ruchome zawiasy, czy coś takiego
- możliwość ustawienia w VABie, przy wyborze symetrii, którego elementu ona ma dotyczyć
- możliwość zmiany "głównego elementu" w trakcie budowy (kiedyś był to command pod, dzisiaj można zacząć budowanie od czegokolwiek, ale pierwszy element i tak pozostaje "bazą" dla pojazdu
Takie proste udogodnienia, ale myślę, że szalenie przydatne.
Przez trudy do gwiazd

Nie, 16 Cze 2013, 00:37:44
Odpowiedź #39

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

- jak idziemy w tym kierunku, to możliwość wylania paliwa w próżnię



WARIAT ! WARIAT !!!

Reklama

Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
« Odpowiedź #39 dnia: Nie, 16 Cze 2013, 00:37:44 »

Nie, 16 Cze 2013, 15:05:15
Odpowiedź #40

Offline Wawrzyn

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 12
  • Per aspera ad astra
    • Zobacz profil
Zaraz wariat, wyobraź sobie, że lecisz dziarsko przez kosmos, nagle uderza w ciebie jakiś kosmiczny paproch, w modułach wybucha pożar, ekran błyska na czerwono, wielki napis ALERT, syrena daje pełną mocą, pożar się rozprzestrzenia, musisz wybrać, pozbywasz się części paliwa? A może odrzucasz moduł? Na ugaszenie nikłe szanse, bo akurat zwerbowałeś kerbali z wysokim współczynnikiem stupidity :D

A tak serio, to kiedyś zostały mi jakieś opary w zbiorniku i nie było co z tym zrobić :D
Przez trudy do gwiazd

Pon, 01 Lip 2013, 14:29:13
Odpowiedź #41

Offline oli00PL

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 272
  • Reputacja: 3
  • Wszyscy kiedyś umrzemy. Czemu nie w blasku chwały?
    • Zobacz profil
ja mam "kerbalski sen" o grze gotowej ( mam nadzieje że za 5 lat nowszy sprzęt na to pozwoli  ;) )

1.opcje które można wybrać przy tworzeniu "kampanii" S i K (sandboxa i kariery)
-wybieranie wiedzy o planetach (S i K) czyli czy musisz zdobywać o nich wiedzę ( np. za pomocą teleskopu )
-okres rozpoczęcia i ilość sprzętu (K)
-warunki psychiczne kerbali ( K i S )
-poziom zaawansowania pożarów ( poziom realizmu ) (K i S)
-ilość funduszy (k)
-potrzeba jedzenia kerbali (K i S )
-potrzeba tlenu kerbali (K i S)
-zaawansowane ustawienia fizyki ( promieniowanie itp. ) ( K i S)

2.tryby kampani
-sandbox
-kampania  państwowa
-kampania zwykła ( zwykłe misje )
-kampania prywatna ( dla prywatnych sponsorów )
-kampania uniwersalna
-kampania typu vs AI ( wyścig kosmiczny z komputerem )
-kampania typu vs player ( wyścig kosmiczny z innymi graczami )
-multiplayer sandbox
-multiplayer mod's ( servery dowolne  z modami )

3.części itp.
-więcej zbiorników paliwa
-zbiorniki na materiały ( np kawałek muna )
-zbiorniki na gazy ( nie trzeba latać na ciągle na tej samej mieszance )
-wiertło do wydobywania próbek i wywiercania otworów
-mechaniczny chwytak ( dla sąd bezzałogowych )
-kerbale mogą przenosić różne rzeczy naprawiać, i budować itp.
-pożary i losowe skały w kosmosie, części które mogą odpaść ( podoba mi się idea śrubki która wypadła kerbalowi i po wpadła na jakiś statek wywołując pożar i wybuch paliwa zabijając 2 kerbale )
-możliwość leczenia kerbali ( mogą zachorować lub zostać ranne )
-nieszczelności kombinezonu( np. po uszkodzeniu przez latającą śrubkę )
-zarazy ( powiedzmy że np. na dunie jakiś kerbal zachoruje wróci na kerbin i tu nagle okazuje sie że to zaraza i zabija pół populacji kerbinu :) )
-miasta i kerbale zasiedlające kerbin
-możliwość zdejmowania kombinezonu przez kerbale
-możliwość budowania (np. budynku na dunie )

potem ewentualnie zaktualizuje jak coś jeszcze wpadnie mi do głowy więc raz na jakiś czas proszę sprawdzać jak to kogoś interesuje
« Ostatnia zmiana: Śro, 03 Lip 2013, 15:13:26 wysłana przez oli00PL »
Od Muna do Joola.

Pomogłem? Podoba ci się mój post? Kliknij przycisk "pomógł" obok zdjęcia profilowego.
To nie boli, a motywuje!

Reklama

Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
« Odpowiedź #41 dnia: Pon, 01 Lip 2013, 14:29:13 »

Pon, 08 Lip 2013, 23:37:26
Odpowiedź #42

Offline Grzegorz2121

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 168
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Moje wyobrażenie to:
-Naprawa uszkodzonych paneli itp
-montarz w kosmosie części np zapomnialem RCS i montujesz je w EVA.
-Warsztat tworzysz nowe silniki (i nie tylko) z części (rdzenie, dysze, rury) każda częśc ma swoje właściwości
ale i tak masz części od razu zbudowane ( stockowe)
-a i rozmiar elementów koszty i równowaga (coś podobnego jak fabryka broni w wormsach 4)
wieksza moc ale wiekszy ciężar i pobór paliwa...
-musisz najpierw np dolecieć na muna i dostajesz nową część
-ogranieczenia nie skutkują w creative
-wiercenia na planetach
-międzyplanetarne wyrzutnie
-inne paliwa wytwarzane w labolatorium na kerbinie
-miasta, fabryki, inne instytucje kosmiczne...
-zarabianie (misje np od TV wystrzelisz satelitę i musisz ją naprawiać tankować ta satelita zarabia)
-odkrywanie planet za pomocą satelit z teleskopami.

- Zaczynasz na starym opuszczonej wyrzutni a kończysz na galaktykach, paliwach atomowych,
potężnych silnikach, wyrzutniach na dunie lub na munie , precyzyjniejszych przyżądach i wyszkolonej załodze

galaktyki były by jako mapy dolatujesz do znacznika i ładowanie i jestes w innej galaktyce robisz
baze nową rakietę wydobywasz surowce do budowy i lecisz dalej ( może nowy tryb? kto dalej doleci w ciagu roku?)

I tryb hardkore (lub realistic) uszkodzenia rakiet przez ... małą srubkę z satelity, powietrze kończące się
w rakiecie, nieszczelności itp.

kadłuby jak w rakietach po których chodzisz jest labolatoryjny, mieszkalny, jadalny itp.

-pożary w rakiecie i gasnice na ścianie IVA powinna wygłądać jak EVA w rakiecie :) .

Moje osiągnięcia:
-Kerbin: satelita,stacja kosmiczna
-Mun: lądownik załogowy z powrotem,baza,łazik automat.
-Minmus: sonda na powierzchni
-Eve: satelita, próbnik
I wiele innych!

Pon, 08 Lip 2013, 23:52:07
Odpowiedź #43

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Często wśród waszych życzeń widzę odkrywanie planet. No ale czy nie wydaje wam się to bardzo mocno naciągane? Tak nawiązując do naszego świata, większość planet była znana zanim w ogóle wynaleźliśmy silnik spalinowy. A Kerbale to jakiś taki dziwny ród, który najpierw zbudował rakietę a dopiero potem spojrzał w niebo? Dodatkowo zważywszy że Eeloo jest dwukrotnie bliżej niż Mars nie wydaje wam się to dość hm... dziwne? Bo ja bym się spodziewał, że Kerbale znają położenie wszystkich planet w układzie od czasów kiedy połowa z nich latała za drugą połową z mieczykami, a jedyną formą oświetlenia były pochodnie...

Reklama

Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
« Odpowiedź #43 dnia: Pon, 08 Lip 2013, 23:52:07 »

Wto, 09 Lip 2013, 00:01:34
Odpowiedź #44

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Do tego "SYMULATOR ASTRONOMA", mimo że wydaje się ciekawy, byłby najhermetyczniejszą grą świata - długotrwała obserwacja która kropka porusz się w specyficzny sposób NIE JEST zabawna.
Wiele rzeczy o których piszecie pojawia się w zapowiedzianej zawartości ew. wynika z niej, jak np. odkrywanie części czy zarabianie na wysyłaniu satelit w karierze.

Cytuj
galaktyki były by jako mapy dolatujesz do znacznika i ładowanie i jestes w innej galaktyce robisz
To jest niedorzeczne (nie mówiąc o tym, że mylisz układ planetarny z galaktyką). Mając technologię pozwalającą na podróż międzygwiezdną podróż na poszczególne planety jest jak wyprawa rowerem do najbliższej Żabki.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

 

PRZENIESIONY: ulepszanie budynków w wersji 90.0

Zaczęty przez Raynus

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 3240
Ostatnia wiadomość Czw, 12 Lut 2015, 15:11:29
wysłana przez Raynus
Obstawiamy datę premiery wersji 1.1 - kapacity zwycięzcą!

Zaczęty przez winged

Odpowiedzi: 29
Wyświetleń: 12286
Ostatnia wiadomość Czw, 21 Kwi 2016, 07:48:02
wysłana przez kapacity