Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry

Ogólne => Dyskusje ogólne => Wątek zaczęty przez: Reeposter w Sob, 18 Maj 2013, 23:41:34

Tytuł: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Reeposter w Sob, 18 Maj 2013, 23:41:34
Cześć!
Zabieram się za wizualny projekt na oficjalne forum KSP, w którym ukazana byłaby wizja graczy, jak wyobrażamy sobie ukończone już KSP. Ze względu na to, że nie chcę nikomu dawać inspiracji do odpowiedzi (chcę, aby każdy napisał, jak on widzi KSP, a nie oparte na moich wizjach), chcę Wasze czyste, kreatywne posty.
Mają one dotyczyć m.in. wyglądu interfejsu, trybów gry, części itd.
Wytężcie umysły - każdy, kto da ciekawy pomysł będzie zapisany w creditsach na forum ksp :)
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: TrippleSaid w Nie, 19 Maj 2013, 09:24:33
Przede wszystkim ukończone KSP widzę z nowym trybem: drobny singleplayer.
Wiele układów słonecznych gdzie jest wiele planet, zwłaszcza mi zależy na gazowych olbrzymach (najlepiej z pierścieniami).
Mam nadzieję że będzie wprowadzony statek typu Parkan.
Także by na planetach z atmosferą były drzewa, miasta,chmury.
By była możliwość w karierze iż przed lotem na jakąś planetę czy księżyc najpierw powinno ją się odkryć przy pomocy teleskopu. By nowy ksp stał się przyjemniejszy autorzy także powinni wydać zapowiadany autorski kethane mod. To wszystko starczy by gra była dla mnie idealna :).
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: pawler92 w Nie, 19 Maj 2013, 12:17:25
Więcej ruchomych części, typu zawiasy itp. Kerbin powinien być zamieszkały. Więcej drzew, jakieś budynki, różne ładne miejscówki np. wieże widokowe, zamki. Żeby można było sobie jeździć i zwiedzać. Budowa teleskopu, aby można było przyglądać się ciałom niebieskim na które w przyszłości polecimy. Wypuszczanie sond, aby więcej pomiarów mogły robić planet. Laboratorium gdzie możemy badać skały. Wnętrza stacji kosmicznych po których możemy chodzić i dokonywać napraw, eksperymentów itp. Małe asteroidy latające po układzie słonecznym. I w końcu nowe układy słoneczne z ciekawymi planetami i księżycami. Nowe potężne silniki dzięki którym możemy lecieć na inne układy, ale które można odblokować dopiero po pewnym czasie. Tryb kariery, rekrutowanie kerbali astronautów. Więcej części. I co najważniejsze to dobra optymalizacja, żeby to wszystko płynnie chodziło i nie trzeba było czekać 10 minut na załadowanie dużej rakiety i kosmosu ;)
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Twixes w Nie, 19 Maj 2013, 12:39:30
Pawler, oszalałeś?! Nie dość, że to wszystko spowodowałoby spłonięcie karty graficznej i procesora, to dodanie takich rzeczy i optymalizacja po prostu jest NIEMOŻLIWA. Chyba, że masz najnowszego Intel Core i7, 16 GB RAM i dwie karty graficzne NVIDIA Titan połączone przy pomocy SLI. Oczywiście wszystko chłodzone ciekłym azotem. Do tego dużo oszczędności, żeby nie zbankrutować po przyjściu rachunku za prąd.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: norbi1999 w Nie, 19 Maj 2013, 12:51:57
Gra by była idealna gdyby:
-dodali możliwość chodzenia po kabinie i innych częściach statku
-zablokowali możliwość podejrzenia wszystkich planet (do ich odkrycie potrzeba by było budować teleskopy kosmiczne)
-dodali widok 1 osobowy i specjalne hmm,(obiektywy dla łazików) mogące zoomować i zapewniały by też widok 1 osobowy
-Więcej planet i miniaturowe budynki na Kerbinie małe wioski,miasteczka ,które wczytywały by się tylko w odpowiedniej odległości
-MUZYKA ,która ciągle się powtarza mogliby dodać chociaż 2 utwory
-Mówiące Kerbale oczywiście po kerbalowemu ,aby nic nie rozumieć ,ale kilmat się tworzy :D
-wsparcie dla innych kontrolerów chodzi o automatyczne ustawianie sterowania pod pada
-i funkcję życiowe Kerbalów na przykład stan psychiczny gdy tworzymy kolonię ,możliwość budowania segmentów na miejscu
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: pawler92 w Nie, 19 Maj 2013, 13:53:35
Twixes wiem, że to wszystko jest niemożliwe aby umieścić w grze z powodu  ograniczeń sprzętowych. Jednak mam nadzieję, że niektóre z tych rzeczy znajdzie się w finalnej wersji. Zobaczymy co zrobią w kwestii optymalizacji w przyszłości. Więc nie oszalałem tylko napisałem swoje małe marzenia ;)
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: rafal3920 w Nie, 19 Maj 2013, 15:05:49
Ja mam pomysł na rozwinięcie trybów gry (kiedyś już o tym pisałem), a dokładniej były by 3:
-Freemode, czyli to co mamy, wszystkie części, nieograniczona gotówka, piloci wyszkoleni itp..
-kampania, czyli zaczynamy mając silnik (albo dopalacz) kabinę bezzałogową i barometr, potem rozbudowywujemy KSP dodając placówkę badawczą, system szkolenia, powiększając pas startowy i rampę, budujemy większy VAB, a to wszystko za kasę z misji dla prywatnych firm (satelity meteorologiczne, budowa cywilnego samolotu itp),a nowe części odblokowywujemy poprzez robienie misji dla państwa (pierwszy lot załogowy, lądowanie na mun-ie) i następnie wybadanie go.
Będziemy musieli odpowiadać za ekonomię szkolenia loty itp.
-tryb wyzwań, czyli musimy wykonać dane zadanie przy określonych utrudnieniach (kasa materiały itp)

+ jeszcze lepszy samouczek
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: avatarnk w Pon, 20 Maj 2013, 20:27:20
Miałem piękny sen o pełnej wersji kerbali:
- Kerbale różniły się od siebie (zarostem, fryzurą, płcią, wiekiem)
- Podczas lotu kerbale starzały się
- Miasta na kerbinie
- Zorza polarna
- Możliwość odkrywania planet poprzez teleskop
- Możliwość wydobywania wody itp.
- Kerbale potrzebują tlenu, pożywienia itp.
- Podczas trybu EVA jest wskaźnik tlenu
- Stany psychiczne kerbali (samotność itp.)
- Możliwość wylecenia po za układ kerbali
- Asteroidy
- Komety generowane losowo
- Możliwość chodzenia po stacji kosmicznej
- Wersje językowe
- Kerbale podczas lotu rozmawiają
A potem miałem sen o kampanii:
- Zaczynanie kampanii w roku np. 1961
- Na początku posiadamy mało części ale z biegiem lat kerbale odkrywają nową technologię
- Historia narodu kerbali np. Wyścig kosmiczny ze Związkiem radzieckim kerbali a stanami zjednoczonymi kerbali (Na początku mielibyśmy możliwość wybrania nacji)
- By polecieć kerbalem na np.Mun trzeba przeprowadzić badania łazikiem itp.
- LEPSZA OPTYMALIZACJA
Tak i tutaj kończy się mój sen niestety nie do spełnienia
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: TrippleSaid w Pon, 20 Maj 2013, 21:09:47
A i chciałbym dodać by kerbale stały się ala indie Hearts of Iron tzn. ekonomia, infrastruktura, technologia, polityka, wywiad itp.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Ar3k w Pon, 20 Maj 2013, 21:26:51
Ja dorzucę moją skromną wizję - więcej ekonomii - nie tylko w KSC, ale każdej innaj placówce, jak bazy wydobywcze (i tu dochodzi rozplanowywanie przejazdu łazików zaopatrzeniowych, widzę też powszechne VTOL-e transportowe, no i możliwość wydudowania np. fabryki (łazików) oraz stoczni orbitalnej...(Trochę jak strategia ekonomiczna, włącza się wtedy taki specjalny tryb :])) Poza tym część rzeczy które już wymieniliście... ale teraz błagam o optymalizację i surowce.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Nataniel_Kerman w Śro, 22 Maj 2013, 20:58:20
Dwie Frakcje- USJ( United States of Jebediach) i Związek Moskitowy( tak samo traktują swoich ludzi:)
Coś w ten deseń. Nazwa oczywiście dla jaj, ale w kampanii rozgrywka mogłaby być interesująca :) Surowce(żeby nie przetwarzać ich na planetach, ale zabierać do domu, z tego tworzyć nowe rzeczy, np. silniki, bardziej wydajne paliwa, czy po prostu sprzedawać. Misje- np:dostajemy od wojska rozkaz umieszczenia satelity szpiegowskiego, czy wysłania głowicy atomowej xD Większe zróżnicowanie Kerbali, owiewki!!!, więcej części, pogoda!!!, potrzeby kerbali- jedzenie, psychika(popełniałyby samobójstwo przy zerowym poziomie xD), umiejętności i szkolenie kerbali- Jeb ma x poziom, może wykonać automatyczną akcje, jak MechJeb, ale im niższy poziom, tym większe prawdopodobieństwo na faila. Opłacałoby się organizować powroty na Kerbin. Różne atrakcje w kosmosie-komety, asteroidy, meteory/ryty, któm trzeba ,,zmienić'' kurs, by nie uderzyły w Matkę/ojca Kerbin. No i wszystko co zostało wymienione
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: mrdzarek w Śro, 22 Maj 2013, 22:00:10
Żeby udoskonalili to co już jest i dodali, przechodzenie w wnętrzu stacji i przechodzenie przez grodzie.
wydobywanie surowców, dodanie zawiasów, ulepszeniem kabin widok pierwszoosobowy , camery- aparaty które by ,,filmowały w czasie rzeczywistym''. dokończenie kabin, łączone elemęty bardziej stabilne.
komputer pokładowy dający informacje typu- masa, dystans i inne pomocne informacje.
Możliwość tworzenia map (bez modów)
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Blue Storm w Pon, 27 Maj 2013, 16:45:25
Według mnie ksp powinno być ciągle rozwijane :)
Oto lista według mnie najważniejszych rzeczy:
-Interakcja z kerbalami (może jakieś okno chatu  ::) )
-Możliwość chodzenia po statku
-Nowe planety
-Ciekawy tryb kariery
-Zaimpletowanie multiplayer (chociaż to mało prawdopodobne :( )
-Samodzielność kerbali (np. gdy zostawimy ich na jakiś czas na mun bez kontroli, to np. zrobią coś debilnego i wywołają małą awarię, albo zaczną same chodzić po powierzchni ;) )
-Zapotrzebowanie na tlen i pożywienie
-Wydobywanie surowców potrzebnych do rozwoju (to bardziej do trybu kariery ;) )
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: puczek w Śro, 29 Maj 2013, 10:35:45
Powinna też byc możliwość projektowania misji i samodzielnych lotówbez bezpośredniej interakcji gracza.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Twixes w Śro, 29 Maj 2013, 16:44:04
Możliwość używania taśmy przez kerbale i programator lotu.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: snafu w Pią, 31 Maj 2013, 16:11:43
A ja bym chciał w końcu osłony jak z KW rocketery.
Takie, żeby nasze stacje kosmiczne, lądowniki i inne duperele na wierzchu nie były.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: beryl w Śro, 05 Cze 2013, 10:28:06
Wpływ temperatury przy wejściu w atmosferę
Multi/tryb kariery
Obsługę wielu monitorów (na jednym staging, na drugim mapę)
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Nataniel_Kerman w Sob, 08 Cze 2013, 18:46:37
Miałem sen, że po odwiedzeniu jakiejś planety i zabraniu surowców, możemy zrobić windę kosmiczną :o
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Ravnarr w Sob, 08 Cze 2013, 19:13:35
Tyle, że KSP jak na razie celuje w jakiś tam względny realizm, a winda kosmiczna jest niemożliwa jak na razie i długo taka będzie.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Zerdzio w Sob, 08 Cze 2013, 20:00:25
Mi do pełni szczęścia brakuje:
Kolejnych planet
Losowych elementów, bo póki co to jedyne zagrożenie w lotach międzyplanetarnych  to brak paliwa, fajnie by było jakby były generowane asteroidy itp.
Nowe części np. okrągłe panele słoneczne i inne rzeczy których się używa w lotach kosmicznych
Tryb kariery i surowce
Ciepło podczas wchodzenia w atmosferę, promieniowanie, coś co by utrudniało zabawę
Tryby trudności dla scenariuszy (np. widok tylko z kokpitu itp)
Masa scenariuszy na podstawie programu np. STS albo Soyuz, Juno, Apollo, New Horizonts.
Poruszanie się po stacjach, interaktywne kokpity
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: jaro738 w Nie, 09 Cze 2013, 00:49:21
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Tyle, że KSP jak na razie celuje w jakiś tam względny realizm, a winda kosmiczna jest niemożliwa jak na razie i długo taka będzie.

Więc tak samo surowce póki co są też nie realistyczne...
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Ravnarr w Pią, 14 Cze 2013, 14:45:52
Bo są :) Ja tam akurat nie płaczę, że nie ma wydobywania surowców, bo to jak na razie jedno wielkie SF.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Pią, 14 Cze 2013, 17:38:02
Ja bym chciał, by w Kerbalach pojawiły się następujące rzeczy:
  1. Więcej planet za orbitą Eeloo! Póki co uważam Joola za planetę wewnętrzną. Czekam na planety, które będą wyzwaniem, dwukrotnie dalej niż Eeloo i jeszcze, jeszcze dalej! I koniecznie chociaż jedna planeta z pierścieniami.
  2. Wydobycie paliw. Oryginalny system przetwarzania surowców który miał być zaimplementowany BARDZO mi się podobał, ale podobno go nie będzie. Źle. Ja bym chciał jeszcze większej komplikacji. Chciałbym by baza przetwórcza paliw musiała ważyć po kilkaset ton.
  3. Wydobycie rud rozmaitych pierwiastków, żelaza, miedzi, aluminium itd. Koparki, wywrotki, spychacze! Możliwość stworzenia kopalni odkrywkowej. Do tego bazy - huty napędzane reaktorami atomowymi, które tą rudę mogą wytapiać.
  4. Fabryki części korzystające z wyżej wymienionych pierwiastków. Ale nie tak prosto! Niech habitat składa się z iluś tam jednostek aluminium, stali, drobnej ilości miedzi, szkła otrzymywanego z wytapianego w hucie kwarcu, oraz plastiku i elektroniki. Przy czym plastik i elektronikę trzeba by dowieźć z Kerbinu. (nie, plastiku naprawdę nie da się zrobić z kamienia)
  5. Stocznia kosmiczna w której dowiezione części będzie można montować do kupy w sondy, statki kosmiczne, rakiety itd.
  6. Warsztat. Odpowiednik stoczni kosmicznej, tyle że na powierzchni planety.
  7. Live Support. OJ TAK! Kerbale potrzebują żywności, powietrza, wody i przestrzeni życiowej. Ale dysponują narzędziami, by wodę a więc i powietrze łatwo zdobyć. Są takie urządzenia które przetwarzają kamienie na wodę, serio.
  8. Laboratorium badawcze biologiczne. Pobrane próbki skał mogą być oglądane pod mikroskopem, może gdzieś ktoś zauważy bakterie? Laboratorium ma też funkcje przystosowywania roślin kerbińskich do wegetacji pod odpowiednimi kopułami, bądź w tunelach. A rośliny to jedzenie.
  9. Rozwinięcie powyższego o moduły hodowli roślin, gdzie o światło i temperaturę dbać będzie reaktor atomowy. Moduły mogą być składane w warsztacie, stoczni, bądź wysyłane z Kerbinu. Przy czym na Laythe można by uprawiać rośliny normalnie, na zewnątrz.
  10. Kerbale mogą chodzić po wnętrzu bazy czy statku z widoku tpp bądź fpp. I niech mają możliwość zdjęcia z siebie skafandrów! Dodatkowo uważam za konieczną śluzę powietrzną.
  11. Możliwość wyposażania wnętrza habitatów, których musiało by być kilka rodzajów oraz laboratoriów. Coś jak VAB ale z wnętrzem, gdzie rozmieszczamy aparaturę, bądź łóżka dla załogi, bądź magazyn, bądź miks powyższych, bądź jeszcze coś innego.
  12. Na którejś z planet powinna wystąpić jakaś forma życia, Niech będzie gdzieś coś w rodzaju ogromnego acz niegroźnego stawonoga, albo by nie przeciążać komputerów coś pełzającego z chitynowym pancerzem.
  13. Chmury! Nikt mi nie wmówi, że z powierzchni Eve da się dojrzeć gwiazdy albo słońce. To bzdura, tam na powierzchni widoczność nie powinna przekraczać metra. Więc życzyłbym sobie ekranów skanerów radarowych, do lądowań jak i w łazikach.


 Sugestie techniczne: Uważam, że gdy baza już zostanie postawiona na jakiejś planecie powinna istnieć opcja "Połącz", "Zamroź" czy coś takiego. Chodzi o to, że gdy wdusimy ten guzik, baza zamienia się w jeden element, komputer przestaje liczyć 500 części, liczy tylko jedną. Znika fizyka międzyczęściowa, bo po co komp ma liczyć czy się coś nie rozlatuje skoro wystartowało, przeleciało kawał kosmosu i wylądowało?
 Wiecie co by to dało? Możliwość budowania koloni stukrotnie większych niż największe jakie ktokolwiek zbudował.

 To tak na tą chwilę, moja 13 punktowa lista. Pechowa, bo nie wierzę by coś z tego zostało w KSP stworzone

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Jeszcze coś mi się przypomniało -
   14. Gejzery kriogeniczne na Eeloo oraz lawa i wulkany na Moho
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: rafal3920 w Pią, 14 Cze 2013, 17:57:26
Może dojdzie z 5 z tych pomysłów. Tak przy dobrych wiatrach. co do ostatniego, pomysł dobry ale tak:
1. To napewno będzie nadużywane, trzeba jakieś ograniczenia.
2. A co jak Jebediach postanowi pojeździć w okół bazy 50 tonowym pojazdem, i rozbije się o bazę, nadal jedna część?

P.S.
Nie będzie ingerencji w powierzchnię planet więc 3 częściowo odpada
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Ravnarr w Pią, 14 Cze 2013, 17:59:46
Szczerze? Gdyby w grze pojawiła się większość Twoich sugestii - stała by się po prostu niegrywalna. Że nie wspomnę o tym, że odstraszyła by 90% dotychczasowych użytkowników, co przełożyło by się na dramatyczny spadek sprzedaży a przez to śmierć całego projektu. Tlen i woda dla Kerbali? W porządku. Fizyczny efekt wejścia w atmosferę? Niech będzie. Ale jako możliwe do wyłączenia opcje. A proponowane przez Ciebie metody przetwórstwa surowców zamieniły by tę grę w symulator kopalni.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: rafal3920 w Pią, 14 Cze 2013, 18:09:47
Już kiedyś pisałem o poziomach trudności:
łatwy - niektóre elementy MJ, większość fizyki z obecnej wersji gry itd
średni - to co teraz i ulepszona fizyka atmosfery
trudny - reentry, żywność, remote tech itd
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Wawrzyn w Pią, 14 Cze 2013, 18:15:36
Myślę, że Kadafowi chodzi ogólnie o nadanie tym podróżom jakiegoś celu. Bo rzeczywiście póki co, to co z tego, że masz wypasioną bazę/stację/kolonię, skoro ona jedynie fajnie wygląda? Ale takie rozwiązania powinny być opcjonalne, faktycznie nie wszyscy mogą mieć ochotę/umiejętności do takiego bawim bawim.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Sasquatch w Pią, 14 Cze 2013, 18:23:04
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
2. A co jak Jebediach postanowi pojeździć w okół bazy 50 tonowym pojazdem, i rozbije się o bazę, nadal jedna część?

Pomysł Kadafa jest jak najbardziej wykonalny. Należy dodać wyjątek, że jeśli coś znajdzie się w odległości nie większej niż 0-10 metrów od bazy, staje się ona "odmrożona". Nie uwzględniając przy tym oczywiście Kerbali.

Dokowanie też nie byłoby zbyt uciążliwe. Wyobraźmy sobie że mamy wielką 20 członową bazę. W takim wypadku można by "odmrażać" jedynie tą sekcję do której dokujemy, i sekcje sąsiednie poprzez zaznaczenie odpowiedniego doku. Fizyka takiej bazy także mogłaby być inna. Wystarczyły by jakieś wybuchy i uszkodzenia poszycia całego segmentu a nie całkowity rozpad. W końcu każdy segment waży kilkadziesiąt ton i jest przytwierdzony do podłoża.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: rafal3920 w Pią, 14 Cze 2013, 18:49:45
Niezłe, niezłe, A może "odmrażanie" w momencie dotknięcia? Też by było niezłe, ale też jest jeden problem, robisz sobię bazę już ponad 3000 części a tu niechcący półtonowym łazikiem sobie podjeżdżasz a z twoim kompem:http://stream1.gifsoup.com/view/138470/hiroshima-bomb-o.gif (http://stream1.gifsoup.com/view/138470/hiroshima-bomb-o.gif)

Niestety, ciężko będzie wszystkie takie wszystkie rzeczy przewidzieć, na ale mam nadzieję że to się uda!
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Sasquatch w Pią, 14 Cze 2013, 18:57:03
Oczywiście że możliwe. W Unity mamy coś takiego jak Collider, który odpowiada za zderzenia w momencie uderzenia. Ostatnio zacząłem się bawić tym silnikiem ale wyleciało mi z głowy ;)
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Pią, 14 Cze 2013, 19:22:26
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Szczerze? Gdyby w grze pojawiła się większość Twoich sugestii - stała by się po prostu niegrywalna. Że nie wspomnę o tym, że odstraszyła by 90% dotychczasowych użytkowników... A proponowane przez Ciebie metody przetwórstwa surowców zamieniły by tę grę w symulator kopalni.


Ależ nikt nie każe kopać, przetwarzać, wydobywać! Ravnarr, 80% graczy ogranicza się do budowania baz orbitalnych. Nie ma przecież przymusu wchodzić w zakładkę "sprzęt wydobywczy/przetwórczy". Czy ktoś zmusza do używania silników atomowych? Do wykonywania manewrów kosmicznych? Genialność sandboxa polega właśnie na tym, że każdy ma wolną rękę. A myślę, że 20% grupa, która ma żyłkę inżynierską i ambicje budowania kolosów trzy razy dalej od Eeloo za realizacje moich sugestii była by raczej wdzięczna.

Post scalony: Pią, 14 Cze 2013, 19:30:48
Widzisz Ravnarr, dam ci porównanie. Minecraft. Można w nim zbudować funkcjonujący komputer. Czy to znaczy, że ci którzy zabierają się za minecrafta muszą zabierać ze sobą książkę pt "Elektronika dla zaawansowanych"? Nie chcesz, nie budujesz, chcesz, budujesz. Proste.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Ravnarr w Pią, 14 Cze 2013, 20:48:52
Trochę się to kłóci z Twoimi poprzednimi postami, gdzie wielce oburzony narzekałeś na lamusów używających MechJeba i twierdziłeś, że trzeba odstraszyć od gry dziewięciolatków  ;)
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Pią, 14 Cze 2013, 21:35:08
Ależ wcale się nie kłóci Ravnarr :) Mamy pewien pułap trudności, pułap stockowy że tak powiem. Dla mnie ten pułap i tak jest barrdzo niski. Na granicy bycia zbyt niskim. Natomiast MJ jeszcze bardziej KSP upraszcza i dla mnie upraszcza już poniżej poziomu minimum. I teraz napiszę co napiszę, natomiast nie chcę, żeby się ktokolwiek czuł urażony. Bo ja wiem że niektórzy mechjebują bo nie mają ochoty albo czasu na samodzielne latanie/dokowanie. Ale jest też druga grupa ludzi, którzy potrafią liczyć własne palce i za każdym razem otrzymywać inne wyniki. I pytanie do Ciebie jako moderatora - (Jezu jak ja się bronię przed byciem niesympatycznym) - Czy chcesz drogi Ravnarze mieć tu forumowy kącik debili? :)
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: zamb w Sob, 15 Cze 2013, 03:50:44
Już kiedyś pisałem, ale tutaj to w sumie bardziej odpowiednie miejsce:
moim zdaniem gra powinna stawiać na realizm. A to raczej powoduje ograniczenie tematów jakichś futurystycznych napędów, statków międzyplanetarnych czy wydobycia na powierzchni czegokolwiek poza wodą może.

System przestrzeni życiowej i zapasów na drogę plus reentry heat to dla mnie priorytety by nadać grze realizmu. I nie rozumiem marudzenia, że gra wtedy stanie się za trudna. A to ona jest prosta? I zdobyła jakichś tam fanów przez prostotę? Wie to każdy kto probówał się na początku w tym połapać. Ale to właśnie jest super, że musisz sam o wszystko zadbać inaczej najprostsza misja się nie powiedzie.

Zacytuje swój stary post o systemie zapasów:
Osobiście nie mam na myśli "karmienia" kerbali, tylko jakiś prosty system, w którym mamy jako part magazyn żywności i wody, dany magazyn, starczałby dla np. jednego kerbala na 6 miesięcy.
Każdy ComandPod miałby już z góry trochę jedzenia i wody (podobnie jak elektryczności) ale stosunkowo mało. Do dalszych wypraw trzeba by uwzględnić te magazyny.

Dla baz, żeby uniknąć problemu z niedożywieniem żyjących tam Kerbali wystarczyłby jeden dodatkowy moduł szklarnia. (też mogący wyżywić np 3 kerbali)

Potem to już kwestia wyważenia gry, jakie parametry powinien mieć dany moduł itd, żeby nadal to było grywalne.

Absurdalność obecnej sytuacji polega na tym że lecimy na Jool'a załogowo comand podem na jedną osobę i Kerbal przez 3 lata siedzi w fotelu nie wiadomo jak w ogóle przeżywając...

Wydaje mi się że proponowane przeze mnie rozwiązanie jest proste (nie generuje miliona nowych części) a to plus jeszcze temperatura przy wchodzeniu w atmosferę (efekt termiczny) sprawi że gra niesamowicie zyska realizmu.

W tym momencie loty międzyplanetarne są stosunkowo proste. Nie za wielki jest przeskok między doleceniem na Mun a na Dune. Rzeczywistość pokazuje, że różnica powinna być ogromna...
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Sob, 15 Cze 2013, 10:22:46
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

W tym momencie loty międzyplanetarne są stosunkowo proste. Nie za wielki jest przeskok między doleceniem na Mun a na Dune. Rzeczywistość pokazuje, że różnica powinna być ogromna...

Są zbyt proste, zgadzam się z tobą Zamb. Ale pewnie wiesz z jakiej przyczyny nie? Z tej, że układ kerbolski jest 11 krotnie mniejszy od naszego. Gdyby wsadzić naszego marsa w w układ z zachowaniem skali, to mars byłby DWUKROTNIE dalej niż Eeloo w apoapsie. A to już, przyznasz, wyzwanie by było :)
Natomiast nie zgadzam się z tym, że wydobycie i przetwarzanie to fikcja. Jeżeli chcemy latać daleko, musimy wydobywać. Przewiezienie kilograma towaru na Marsa kosztuje w tej chwili 269 000 dolarów. To się serio nie kalkuluje. A teraz ciekawy link - Drukarka 3d zasilana bateriami słonecznymi pracująca na tym co jest pod ręką tam, gdzie nie ma nic:

http://www.youtube.com/watch?v=ptUj8JRAYu8

Nie wiem jak wam, ale mi się wydaje, że ta maszynka aż się prosi o wysłanie w daleką drogę.

Post scalony: Sob, 15 Cze 2013, 11:11:05
Przepraszam za lekki offtop, ale jeszcze jeden link. Drukarka budynków z betonu. Beton to cement, kruszywo i woda. Cement natomiast to margiel bądź wapień i glina, to są minerały które powstają generalnie w wodzie. A na Marsie woda była. Nie wiem jak z dostępnością powyższych, ale myślę, że trochę się tego znajdzie. No i co wówczas możemy zrobić? Ano to:

http://www.youtube.com/watch?v=TyOgDlUWfFE
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: zamb w Sob, 15 Cze 2013, 13:47:31
To nie do końca tak. Bo owszem odległości są duże mniejsze, ale i same planety są znaaaacznie pomniejszone (Jool ma mniej wiecej średnicę Ziemi, Kerbin jest tak mały że przy naszej grawitacji nie powinien być kulą). Generalnie całość jest przeskalowana, a grawitacja wzmocniona.

Co do wydobywania surowców to wiem że opracowywane są takie technologie. Ale póki nikt nawet nie spróbował wydobyć grama wody z jakiegokolwiek ciała do wykorzystania, i pewnie nie stanie się to przez następne 30 lat. Gra oddaje mniej więcej ten poziom zaawansowania technicznego które reprezentuje teraz ludzkość ;)

Jeśli uważasz że Układ Kerbolski jest za mały, to powód dla którego nie jesteśmy na Marsie nie wynika z jego odległości. Bylibyśmy w stanie wystrzelić tak dwójkę lub trójkę astronautów w puszce i dolecą tam za 8 miesięcy. Problemem jest zaplecze, awaryjność sprzetu (a więc konieczność dublowania wszystkiego od toalety po filtry = większa masa) ochrona przed promieniowaniem. Nagle wszystko rośnie tak bardzo że już nie tak łatwo to wystrzelić. A do tego jeszcze lądownik etc. Na Księżyc wystarczyło trochę żarcia i wody w lądowniku i powrotniku, i robienie kupy do woreczka... Za to 8 miesięcy robienia kupy do woreczka obok kolegi już nikt sobie nie wyobraża.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Sob, 15 Cze 2013, 15:03:39
Dlugo można by dyskutować Zamb, ale nie offtopujmy, (chociaż sam lekki offtop zacząłem dyskutując z Ravnarrem). Skupmy się na naszych marzeniach jak powinno KSP wyglądać.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: beryl w Sob, 15 Cze 2013, 20:03:21
To ja jeszcze w tym koncercie życzeń poproszę funkcję "replay", czyli obejrzenia lotu, lub jego wybranej części. Jakie fajne filmiki możnaby z wykorzystaniem tego kręcić, mniam.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Wawrzyn w Sob, 15 Cze 2013, 20:31:42
Po ostatniej sesji przyszły mi do głowy następujące udogodnienia:
- możliwość ustawienia ilości przelewanego paliwka, ewentualnie opcja równomiernego rozlania do wybranych zbiorników
- jak idziemy w tym kierunku, to możliwość wylania paliwa w próżnię
- przydałyby się jakieś ruchome zawiasy, czy coś takiego
- możliwość ustawienia w VABie, przy wyborze symetrii, którego elementu ona ma dotyczyć
- możliwość zmiany "głównego elementu" w trakcie budowy (kiedyś był to command pod, dzisiaj można zacząć budowanie od czegokolwiek, ale pierwszy element i tak pozostaje "bazą" dla pojazdu
Takie proste udogodnienia, ale myślę, że szalenie przydatne.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Nie, 16 Cze 2013, 00:37:44
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

- jak idziemy w tym kierunku, to możliwość wylania paliwa w próżnię



WARIAT ! WARIAT !!!
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Wawrzyn w Nie, 16 Cze 2013, 15:05:15
Zaraz wariat, wyobraź sobie, że lecisz dziarsko przez kosmos, nagle uderza w ciebie jakiś kosmiczny paproch, w modułach wybucha pożar, ekran błyska na czerwono, wielki napis ALERT, syrena daje pełną mocą, pożar się rozprzestrzenia, musisz wybrać, pozbywasz się części paliwa? A może odrzucasz moduł? Na ugaszenie nikłe szanse, bo akurat zwerbowałeś kerbali z wysokim współczynnikiem stupidity :D

A tak serio, to kiedyś zostały mi jakieś opary w zbiorniku i nie było co z tym zrobić :D
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: oli00PL w Pon, 01 Lip 2013, 14:29:13
ja mam "kerbalski sen" o grze gotowej ( mam nadzieje że za 5 lat nowszy sprzęt na to pozwoli  ;) )

1.opcje które można wybrać przy tworzeniu "kampanii" S i K (sandboxa i kariery)
-wybieranie wiedzy o planetach (S i K) czyli czy musisz zdobywać o nich wiedzę ( np. za pomocą teleskopu )
-okres rozpoczęcia i ilość sprzętu (K)
-warunki psychiczne kerbali ( K i S )
-poziom zaawansowania pożarów ( poziom realizmu ) (K i S)
-ilość funduszy (k)
-potrzeba jedzenia kerbali (K i S )
-potrzeba tlenu kerbali (K i S)
-zaawansowane ustawienia fizyki ( promieniowanie itp. ) ( K i S)

2.tryby kampani
-sandbox
-kampania  państwowa
-kampania zwykła ( zwykłe misje )
-kampania prywatna ( dla prywatnych sponsorów )
-kampania uniwersalna
-kampania typu vs AI ( wyścig kosmiczny z komputerem )
-kampania typu vs player ( wyścig kosmiczny z innymi graczami )
-multiplayer sandbox
-multiplayer mod's ( servery dowolne  z modami )

3.części itp.
-więcej zbiorników paliwa
-zbiorniki na materiały ( np kawałek muna )
-zbiorniki na gazy ( nie trzeba latać na ciągle na tej samej mieszance )
-wiertło do wydobywania próbek i wywiercania otworów
-mechaniczny chwytak ( dla sąd bezzałogowych )
-kerbale mogą przenosić różne rzeczy naprawiać, i budować itp.
-pożary i losowe skały w kosmosie, części które mogą odpaść ( podoba mi się idea śrubki która wypadła kerbalowi i po wpadła na jakiś statek wywołując pożar i wybuch paliwa zabijając 2 kerbale )
-możliwość leczenia kerbali ( mogą zachorować lub zostać ranne )
-nieszczelności kombinezonu( np. po uszkodzeniu przez latającą śrubkę )
-zarazy ( powiedzmy że np. na dunie jakiś kerbal zachoruje wróci na kerbin i tu nagle okazuje sie że to zaraza i zabija pół populacji kerbinu :) )
-miasta i kerbale zasiedlające kerbin
-możliwość zdejmowania kombinezonu przez kerbale
-możliwość budowania (np. budynku na dunie )

potem ewentualnie zaktualizuje jak coś jeszcze wpadnie mi do głowy więc raz na jakiś czas proszę sprawdzać jak to kogoś interesuje
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz2121 w Pon, 08 Lip 2013, 23:37:26
Moje wyobrażenie to:
-Naprawa uszkodzonych paneli itp
-montarz w kosmosie części np zapomnialem RCS i montujesz je w EVA.
-Warsztat tworzysz nowe silniki (i nie tylko) z części (rdzenie, dysze, rury) każda częśc ma swoje właściwości
ale i tak masz części od razu zbudowane ( stockowe)
-a i rozmiar elementów koszty i równowaga (coś podobnego jak fabryka broni w wormsach 4)
wieksza moc ale wiekszy ciężar i pobór paliwa...
-musisz najpierw np dolecieć na muna i dostajesz nową część
-ogranieczenia nie skutkują w creative
-wiercenia na planetach
-międzyplanetarne wyrzutnie
-inne paliwa wytwarzane w labolatorium na kerbinie
-miasta, fabryki, inne instytucje kosmiczne...
-zarabianie (misje np od TV wystrzelisz satelitę i musisz ją naprawiać tankować ta satelita zarabia)
-odkrywanie planet za pomocą satelit z teleskopami.

- Zaczynasz na starym opuszczonej wyrzutni a kończysz na galaktykach, paliwach atomowych,
potężnych silnikach, wyrzutniach na dunie lub na munie , precyzyjniejszych przyżądach i wyszkolonej załodze

galaktyki były by jako mapy dolatujesz do znacznika i ładowanie i jestes w innej galaktyce robisz
baze nową rakietę wydobywasz surowce do budowy i lecisz dalej ( może nowy tryb? kto dalej doleci w ciagu roku?)

I tryb hardkore (lub realistic) uszkodzenia rakiet przez ... małą srubkę z satelity, powietrze kończące się
w rakiecie, nieszczelności itp.

kadłuby jak w rakietach po których chodzisz jest labolatoryjny, mieszkalny, jadalny itp.

-pożary w rakiecie i gasnice na ścianie IVA powinna wygłądać jak EVA w rakiecie :) .
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Pon, 08 Lip 2013, 23:52:07
Często wśród waszych życzeń widzę odkrywanie planet. No ale czy nie wydaje wam się to bardzo mocno naciągane? Tak nawiązując do naszego świata, większość planet była znana zanim w ogóle wynaleźliśmy silnik spalinowy. A Kerbale to jakiś taki dziwny ród, który najpierw zbudował rakietę a dopiero potem spojrzał w niebo? Dodatkowo zważywszy że Eeloo jest dwukrotnie bliżej niż Mars nie wydaje wam się to dość hm... dziwne? Bo ja bym się spodziewał, że Kerbale znają położenie wszystkich planet w układzie od czasów kiedy połowa z nich latała za drugą połową z mieczykami, a jedyną formą oświetlenia były pochodnie...
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Wto, 09 Lip 2013, 00:01:34
Do tego "SYMULATOR ASTRONOMA", mimo że wydaje się ciekawy, byłby najhermetyczniejszą grą świata - długotrwała obserwacja która kropka porusz się w specyficzny sposób NIE JEST zabawna.
Wiele rzeczy o których piszecie pojawia się w zapowiedzianej zawartości ew. wynika z niej, jak np. odkrywanie części czy zarabianie na wysyłaniu satelit w karierze.

Cytuj
galaktyki były by jako mapy dolatujesz do znacznika i ładowanie i jestes w innej galaktyce robisz
To jest niedorzeczne (nie mówiąc o tym, że mylisz układ planetarny z galaktyką). Mając technologię pozwalającą na podróż międzygwiezdną podróż na poszczególne planety jest jak wyprawa rowerem do najbliższej Żabki.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: oli00PL w Wto, 09 Lip 2013, 09:29:38
Wykasowałem post, nie sprecyzowałem go i w ogóle :(
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz2121 w Wto, 09 Lip 2013, 12:11:40
To jest moja wizja nie wiem czy będzie ci odpowiadać.

Z tym znacznikiem chodziło mi o zmniejszenie wymagań nie o teleportację.
Jest cały wszeświat podzielony na kilka części a nie cały bo ci by komputer wybuchł
Jak lecisz do innej części to inne części nie działają tylko wczytany obszar.

A w prawdziwym świecie też występują awarie wywołane jakimś drobiazgiem.

Nie chciałem abyście mnie tak krytykowali.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: oli00PL w Wto, 09 Lip 2013, 13:27:45
nie chodzi mi o awarie... uwielbiam idee "śrubki która rozwala stacje kosmiczną" ale tryb hardcore?
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz2121 w Wto, 09 Lip 2013, 14:50:33
Te śrubki miały być w trybie który miał się nazywać realistic lub hardcore

O te śrubki chodziło mi o uszkodzenie kilku części nie eksplozji całego Kerbinu.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Wawrzyn w Czw, 11 Lip 2013, 13:53:36
Mnie ciekawi jedna rzecz. Chodzi o dystrybucję pełnej wersji gry, kiedy takowa wyjdzie. Czy będzie dostępna w wersji pudelkowej, czy tylko cyfrowej? Wiadomo coś na ten temat?
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Ravnarr w Czw, 11 Lip 2013, 14:27:46
Nie wiadomo, ale stawiam jednak na wersję jedynie cyfrową - to dla developera szybsza i tańsza opcja.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Czw, 11 Lip 2013, 14:30:40
Hej, może jakiś polski dystrybutor jednak się skusi? Serie symulatorów są najwyraźniej cholerne popularne u nas (nie do końca wiem dlaczego). Oczywiście, to tylko moje gdybanie i offtopy.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Ravnarr w Czw, 11 Lip 2013, 15:54:55
Ale KSP to w zasadzie nie jest symulator. Ciężko w ogóle go jakoś zakwalifikować :P
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz2121 w Śro, 24 Lip 2013, 11:06:35
KSP to sanbox tak samo jak minecraft.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: oli00PL w Śro, 24 Lip 2013, 12:12:32
@3~up
to symulator sandboxowy, ale proszę koniec off-topic
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: dominator1 w Wto, 13 Sie 2013, 12:29:17
Wydaję mi się, że fajnie było by mieć za cel odnalezienie innej cywilizacji która znajdowała by się w innym układzie słonecznym. Postawić na rozwój i szybkość latania. Wiadomo, że w realu barierą jest szybkość... Tak by zbliżyć się do prędkości światła trzeba było by wcześniej na innych bliskich planetach założyć  kolonie i wydobywać specjalne złoża, paliwa jak i jakąś specjalną super wytrzymałe żelazo :) Po czym dopiero budować super silniki, wytrzymały statek  i jazda do innego układu słonecznego i tam szukać cywilizacji. Zawsze to był by jakiś cel....
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Raynus w Wto, 13 Sie 2013, 13:16:52
Obce cywilizacje na 100% nie wejdą do gry, to już jest ustalone, z tego co pamiętam to prędkość światła również nie wchodzi w grę.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Wawrzyn w Wto, 13 Sie 2013, 14:19:19
   Radziłbym zapomnieć o jakichkolwiek rozbudowach układu słonecznego. Myślę, że w tej materii już raczej nic się nie zmieni (chociaż chciałbym się mylić). Prorokuję płatne DLC w postaci jakichś asteroid, czy księżyców.
   Niestety wadą grania w alfę jest to, że gracze dostają pomalutku kolejne elementy układanki i w rezultacie pełna wersja "dupy nie urywa". Jak z dorastaniem, nie zauważasz tego, ale pewnego ranka budzisz się i masz 40 lat.
   Natomiast zazdroszczę wszystkim tym, którzy KSP poznają dopiero w pełnej wersji - szał luja i nieograniczone możliwości. Mam jednak nadzieję, że twórcy postarają się, żeby po raz n-ty chciało mi się lecieć na planetę X czy Y. I tutaj z pomocą powinien przyjść tryb kontrowersyjnej kariery. Jak będzie - czas pokaże.
   
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Diakon w Wto, 13 Sie 2013, 15:22:34
jeżeli mowa o układzie słonecznym to można by dodać pozostałe 3 olbrzymy gazowe
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: oli00PL w Wto, 13 Sie 2013, 21:51:35
Ja chciałbym MNÓSTWO planet i księżyców, gram raczej ekspansywnie i z trudem się powtrzymuję się od lotu na wszystko co sie da... byle czym i w ciągu 1-2 dni

Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Wto, 13 Sie 2013, 22:01:02
@Wawrzyn
Na liście rzeczy do zrobienia jest m.in. pas asteroid i kilka gazowych olbrzymów, a te to masa możliwości. Średnio wierzę w ten pierwszy, wątpię by go im się udało wdrożyć bez zamordowania wydajności, ale kto wie.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: rafal3920 w Wto, 13 Sie 2013, 22:27:47
To samo z pierścieniem wokół odpowiednika saturna
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Diakon w Śro, 14 Sie 2013, 13:00:01
powiedzmy sobie że saturn w KSP zjadł swoje pierścienie albo dostanie dopiero po wymarciu kerbali
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Śro, 14 Sie 2013, 14:35:15
Saturn bez pierścieni nie jest Saturnem. A jego odpowiednik bez pierścieni nie jest jego odpowiednikiem.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Diakon w Śro, 14 Sie 2013, 17:32:50
więc gdy saturn straci pierścienie (co jest możliwe) i zanim je zrobił to nie był saturnem?
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Śro, 14 Sie 2013, 20:06:01
Miałem na myśli nasze, ludzkie postrzeganie tej planety. Bez pierścieni jest kolejnym, szaroburym gazowym olbrzymem jakich pełno w naszej galaktyce. To jest to, co go wyróżnia, jak barwa Marsa/Duny czy warunki panujące na Wenus/Eve.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: OXYGEN w Nie, 01 Wrz 2013, 22:46:41
Co do planet to również chciałbym więcej gazowych planet z mnóstwem księżyców i żeby jedna z nich przypominała saturna.Najważniejsze jednak dla mnie to zaraz po optymalizacji zjawiska atmosferyczne.Jak narazie obecność atmosfery wskazuje tylko blada barwa nieba i możliwość użycia spadochronu.Chciałbym, aby na planetach coś się działo.Silne burze z wyładowaniami i wiatrami, opady zależne od składu danej planety, chmury, wpływ ciśnienia i temperatury na sondy, lądowniki i w ogóle na kerbali.Nowe części, które zapewniałyby większą wytrzymałość, skafandry kosmiczne dzięki którym kerbale mogą wylądować na niegościnnych planetach.Promieniowanie i zakłócenia radiowe.Długo by wymieniać.Chciałbym też zobaczyć jak przykładowo lądownik spuszczony na jool opada coraz niżej w atmosfęre, aż wkońcu cińnienie go unicestwia.No i też brak informacji o planetach.Chodzi mi o to by dodali więcej przyrządów badawczych, aby informacje o planetach zdobywać samemu.Mamy przykładowo kerbalską wersję układu okresowego z pierwiastkami.Wysyłamy sonde z aparaturą na eve albo jool po czym badamy skład, ciśnienie itp.Sprawdzamy czy odpowiada temu na kerbinie i dobieramy odpowiedni sprzęt do misji.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Nomag w Nie, 01 Wrz 2013, 23:24:01
Co do przyrządów badawczych to mi widzi się wysokościomierz który pokazuje faktyczną wysokość nad powierzchnią a nie nad poziomem morza.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Bartenn w Pon, 02 Wrz 2013, 09:34:05
@up
   Jest taki wysokościomierz ale w kabinie podpisany radar altilute.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Nomag w Pon, 02 Wrz 2013, 18:58:26
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
@up
   Jest taki wysokościomierz ale w kabinie podpisany radar altilute.
Tak ,ale jeśli mamy do czynienia ze statkiem bezzałogowym to taki wysokościomierz przydał by się jako osobna część np. jako sensor montowany na boku statku.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Śro, 04 Wrz 2013, 22:27:57
 Nie wiem czy widzieliście informacje na temat urządzenia pomiarowego, tej całej kosmicznej skrzyni "Science". Słyszałem, jakoby miało to coś badać i przesyłać dane. Jakie dane? Fizyczno - chemiczne. I tu pojawia się być może moje zbyt optymistyczne przypuszczenie, że wersja 0.23 może doczekać się surowców. Bo na coś te dane z tego urządzenia chyba mają być, no nie?
Co myślicie?
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: oli00PL w Śro, 04 Wrz 2013, 23:42:54
@up
ja bym stawiał na 0.24
Teraz będą grzebać przy tym nieszczęsnym trybie kariery...
Poza tym prawdopodobnie wpierw dodadzą jakieś wizualne surowce na planetach.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Czw, 05 Wrz 2013, 00:51:18
Stawianie na cokolwiek 2-3 wersje do przodu ma średni sens. Wszystkie listy planowanej zawartości są oznaczone klazulą, że nie ma żadnych podstaw by ich oczekiwać w grze (źródło - strona główna Kerbali), bo są nieoficjalne. Jedyne konkrety jakie otrzymujemy to weekly, okazyjnie screeny i streamy. Też uważam że do surowców niedługa droga.

Co do planowanych rzeczy, w wywiadach da się łatwo wyłapać że kariera będzie miała stopniowany poziom trudności. Ciekawe czy będzie można zaznaczać opcje przed otwarciem nowego zapisu w trybie sandbox z odpowiednimi wartościami, np. darmowe stacje, wszystkie odkrycia znane od początku, life-support aktywny itd. Trochę tak działa w grach strategicznych, gdzie ustawia się ilość bogatych terytoriów czy aktywność piratów.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Pią, 06 Wrz 2013, 10:41:35
 Zacząłem się zastanawiać nad ideą symulacji awarii.
System proponowany przez co młodszych użytkowników typu - wysiada silnik, więc wychodzę kerbalem w przestrzeń, robię klik klik "napraw", lecę dalej, uważam za idiotyczny. Z tego powodu, że takie rozwiązanie nie angażuje w ogóle mózgu, a jest po prostu upierdliwe. Natomiast wymyśliłem rozwiązanie znacznie bardziej wymyślne i wymagające pewnego pomyślunku, a na dodatek realistyczne.
Każdy part posiada otwierane okienko techniczne. W okienku tym mamy schemat konstrukcyjny urządzenia. I nie ma tak prosto, że wiemy gdzie jest awaria tak od razu. Przykładowo - wysiada nam silnik i przestaje działać. Wychodzimy kerbalem, podlatujemy do silnika, klikamy, pokazuje się okienko techniczne. W okienku widzimy schematyczny rysunek silnika i części z których się składa. Czyli: Dysza, komora spalania, sprężarka utleniacza, sprężarka paliwa, moduł sterowania, szyna zasilająca, węże i uszczelki. Wszystkie części palą się na zielono. Czyli działają. Szukamy dalej. Zbiornik paliwa nad silnikiem, otwieramy okienko i widzimy: Zbiornik utleniacza, zbiornik paliwa, pompy jednego i drugiego, mieszadła elektryczne jednego i drugiego, węże, uszczelki, moduł wskaźników stanu paliwa, szyna zasilająca i moduł sterowania pompami. I nagle widzimy, moduł sterowania pompami świeci się na czerwono. Czyli dlatego silnik nie pracował, ponieważ nie dostawał paliwa. Więc trzeba wymienić moduł. Ale czy mamy taki na stanie? I tu pojawia się idea kolejnej części. Mianowicie zasobnika części zamiennych. Części, których listę układamy sami przed startem. Jakie weźmiemy i ile, to już nasza sprawa, lecz ilość miejsca na zasobnik jest ograniczona. Oczywiście zasobników można zabrać ile się chce, ale każdy z nich waży, więc trzeba znaleźć złoty środek.

Dodatkowo uważam, że każdy kerbal w swojej charakterystyce powinien mieć zdolności inżynieryjne. W tej chwili mamy tylko głupotę i odwagę, po co to? Natomiast pomyślcie nad paskiem umiejętności napraw. Słaby kerbal nie zrobi nic, średni wymieni uszkodzoną część, doskonały naprawi nie zużywając części zamiennych, albo przynajmniej niech ma procentową szansę na powodzenie naprawy.

Co myślicie?

Post scalony: Pią, 06 Wrz 2013, 10:58:55
Dla jasności - chodzi mi o drobny element RPG. Element nauki. Startuje misja z Bobem i Billem na muna, po drodze zdarza się kilka awarii, które Bob jako mechanik słaby usuwa poprzez wymianę uszkodzonych podzespołów. Ale każda taka naprawa powoduje, że jego pasek zdolności naprawczych wzrasta z powiedzmy 25% w górę. Niech każda naprawa podnosi ten pasek o 5%. Obaj wracają na Kerbin, Bob już przekroczył 50% w umiejętnościach i może próbować części naprawiać bez wymiany. Kolejna misja na Dune, Bob się podciąga i już ma zdolności na 90%. Więc kogo poślemy na Laythe? Oczywiście Boba, gdy wróci z Duny. Bo tylko idiota tak daleko wysyłać będzie kogoś, kto nie ma pojęcia jak naprawić uszczelkę. Realistyczne? Chyba tak.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: oli00PL w Pią, 06 Wrz 2013, 15:54:21
Dla jasności, pomysł z wymianą części ( I koniecznością ich przenoszenia ) jest mój  ;)

Ale fakt, ten pomysł z Bobem uczącym się naprawy jest... Dobry.
Teraz nie będzie się wysyłać tylko misji z paliwem i ratowniczych - Teraz będzie czasem trzeba np. polecieć na Laythe z zapasową uszczelką, bo ta na statku głównym się zepsuła.

Ale brakuje mi przede wszystkim... może lepiej dam przykład :P

Lecę na orbitę.
Tam wybucha mi silnik, albo źle przykręciłem rurę paliwową.
Co teraz?
Przylatuję statkiem technicznym, I inżynierowie wymieniają silnik itp.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: OXYGEN w Pią, 06 Wrz 2013, 15:55:26
Niby fajne, ale zależy jakby to wyglądało.Czy jedna awaria pojawiająca się w losowym momencie tylko utrudnia lot i się nie zmienia.Czy też się powieksza, wpływa na inne moduły i ostatecznie rozwala statek.Przykładowo: uszkadzamy sobie poszycie naszego pojazdu i mamy jakiś okreslony czas na jego naprawe inaczej uszkodzenie się powiekszy i zniszczy inne części.Wtedy nie sposób by było używać przyspieszenia czasu, bo dajmy na to lece na dune czy eve na 1000x przyspieszeniu i nagle rozwala mi statek , bo nie zastopowałem w pore i nie naprawiłem szkody.Chyba, że to by było tak, że uszkadza się tylko jedna część i na tym koniec np: silnik nie działa, albo zbiornik przecieka.Tylko też przy misjach bezzałogowych nie dało by sie naprawiać pojazdu.Ogólnie fajny byłby jakiś system uszkodzeń tylko żeby nie był zbyt skomplikowany i żeby nie wymagał ciągłego pilnowania rakiety.Chodzi mi o to by to nadal były kerbale, a nie symulator napraw na orbicie czy coś takiego.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: oli00PL w Pią, 06 Wrz 2013, 16:43:19
@up
To normalne że statków bezzałogowych się nie naprawia, w większości i tak są skazane na straty :P
Poza tym... jeśli np. silnik zostanie uszkodzony to można go wyłączyć ( o ile nie padł wyłącznik ;) )
i lecieć bez niego - realistyczne? Chyba tak...
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Pią, 06 Wrz 2013, 17:39:05
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Dla jasności, pomysł z wymianą części ( I koniecznością ich przenoszenia ) jest mój  ;)



Pierwsze słyszę, żebyś ty oli coś takiego wymyślił jak magazyn części zamiennych, nie mówiąc już o tym, że poszczególne party składają się z jakichś części. Więc sobie nie przypisuj.

Co do sond - większość systemów ulega uszkodzeniom podczas użytkowania. Sondy z natury są lekkie, więc raczej nie wykonują manewrów trwających po pół godziny. Poza tym istnieje coś takiego jak dublowanie systemów.
Co do postępujących awarii, to bym takiego systemu nie wprowadzał, ponieważ po pierwsze - działało by to tylko w sytuacji zablokowania warpa na czas usunięcia wszystkich awarii, bądź wyłączenia z pracy systemów. Ale co wówczas z sondami? Jedno się będzie gryzło z drugim. Więc nie.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: oli00PL w Pią, 06 Wrz 2013, 17:53:20
@up
Ech... Możliwe że 2 osoby wpadły na ten sam pomysł.
Ale zdaje się że byłeś na chacie kiedy to zaproponowałem :P
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz2121 w Pią, 06 Wrz 2013, 20:24:15
Wymiana silnika na orbicie? To nie wykonalne. Trzeba go przykręcić podłączyć wszystko i przetestować go,
w warunkach próżni przykręcenie śrubki jest trudna a co dopiero wymiana całego silnika!  Jeszcze waży on kilka ton jak go przeniesiesz? A statek przecież się obraca jak przetransportujesz ten ładunek i go zamontujesz?
A jak rokomax jumbo 64 zbiornik pęknie to co? Proponuję aby nie wprowadzać poważnych napraw na orbicie.

Tylko takie małe jak naprawa paneli słonecznych lub kół, są proste i nie potrzebują tak dużo części. To moim zdaniem najlepsze rozwiązanie.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: oli00PL w Pią, 06 Wrz 2013, 21:23:08
@up
żaden  problem
po pierwsze na orbicie nawet 4 tonowy silnik łatwo przesunąć - Oczywiście w EVA.
A śrubkę można zawsze przymocować elektrycznym śrubokrętem...
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Bartenn w Pią, 06 Wrz 2013, 21:47:41
@up
Przypomnę że to kerbale i one używają taśmy:P.A co do tego co ja bym chciał zobaczyć w ksp większość opisanych pomysłów te kampanie surki itp to oczywiście ale mam taki mały pomysł na temat rozwoju technologi np. na początku mam kokpit sam a potem montujemy podzespół np.SAS ale w kokpicie a nie na rakiecie albo żeby zaoszczędzić coś wymontujemy(taka edycja części)
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Element4ry w Pią, 06 Wrz 2013, 22:01:55
Generalnie pomysł Kadafa mi się podoba, ale z możliwością wyłączenia go w opcjach. Bo czasem chce się po prostu polatać i porozbijać się dla zabawy. Wtedy by nieco irytował.

Oli, dużą masę łatwo przesunąć, ale jak ją potem zatrzymać?
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: oli00PL w Pią, 06 Wrz 2013, 22:35:21
ech...
Podlatujesz na jakieś 10 m statkiem z przygotowanym silnikiem.
Wychodzą kerbale i lekko to dopychają do statku ( jeden kerbal jest podpięty do silnika, aby móc go zatrzymać ) i kolejny kerbal to tymczasowo podłącza.
Potem podczepia to na stałe.
Mo że nie jest to super realistyczne... Ale gra musi być grywalna.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Sob, 07 Wrz 2013, 03:56:10
oli mylisz wagę z bezwładnością, zapomniałeś o niej, albo nie wiesz co to takiego. Czterotonowy silnik rozpędzony do prędkości 1 m/s zgniecie każdego kto stanie mu na drodze, chociaż niby "nic nie waży".
Sam przyznajesz, że to nie jest realistyczne, a jednak bronisz swojego pomysłu, który jest po prostu beznadziejny. Może wymyśl wróżkę co to silniki wymienia czarodziejską różdżką.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Zerdzio w Sob, 07 Wrz 2013, 08:52:05
Co do uszkodzeń to żeby było realistycznie powinny być małe rzeczy np. panele słoneczne, lampki, baterie i kokpity (np uszkodzenie sasu, drązka sterowniczego, czujników itp)
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: oli00PL w Sob, 07 Wrz 2013, 12:56:21
@kadaf
Chodziło mi raczej o ciągnięcie silnika przez kerbale od 2 stron... I tak potrzebna jest jakaś możliwość budowy na orbicie.
Z resztą...
na ile jest realistyczne to że można w VAB'ie stworzyć pojazd większy od niego, i na dodatek go z niego przenieść na pas startowy, gdzie się rozpada bo jest źle zbudowany.
Pomysł nie jest idealny - Ale coś takiego jest potrzebne.

Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Sob, 07 Wrz 2013, 13:18:33
oli, mam akurat pod ręką trzytonowe auto. To ja cię zapraszam do mnie, rozpędzę auto do 1 m/s, wrzucę na luz, a ty staniesz przed maską i będziesz próbował je zatrzymać swoimi rączkami. Tylko weź worek, żebym tą miazgę która z ciebie zostanie mógł zapakować i odesłać twoim rodzicom.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Raynus w Sob, 07 Wrz 2013, 13:21:22
Uwaga!
Proszę nie odbiegać już od tematu.
W innym przypadku zostanie to ukarane ostrzeżeniem.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: oli00PL w Sob, 07 Wrz 2013, 17:39:12
Miałem na myśli kerbala przymocowanego elastycznym pasem do silnika, i ciągnącego go tak aby go spowolnić.
Wiem że gra na to pozwala ( Można kerbalem pchać statek i to całkiem nie źle!", brakuje tylko liny.
Gdybym stanął na masce tego samochodu ( oczywiście przymocowany liną, bo na ziemi trudniej się utrzymać )
z plecakiem odrzutowym na plecach ( Oczywiście nie takim który by mnie na kawałki rozerwał ) i próbował hamować... to bym w końcu wyhamował 
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: beryl w Sob, 07 Wrz 2013, 20:23:02
Nie, zostałbyś rozsmarowany, bo znalazłbyś się dosłownie "między młotem a kowadłem".
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Sob, 07 Wrz 2013, 23:51:35
 Ogólnie do takich operacji używa się systemu popularnie zwanego "canada arm". Czyli po prostu dźwigu z chwytakiem z bardzo mocnych materiałów. Ale to nie do zastosowania w KSP. System fizyczny KSP nie przewiduje i nigdy nie będzie przewidywał demontażu i montażu pojazdów w kosmosie inaczej niż w systemie dokowania. Więc taki system wymieniania czegoś co nie zostało zaprojektowane pod wymianę (doki między każdym a każdym elementem) nie wchodzi w ogóle w grę, z przyczyn technicznych. Natomiast zaproponowany przeze mnie schematyczny system napraw działał by bez problemów, żadnego obciążania kompa, ingerowania w silnik gry.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Nie, 08 Wrz 2013, 00:25:31
Twój system ma coś co mnie niepokoi - w końcu na misję będziemy wysyłać trzech ulubionych misiaków i tylko w trybie permadeath (jeśli taki będzie. Chciałbym.) będzie motywacja do wysyłania mniej wytrenowanych na łatwiejsze misje. Żeby to trochę zrównoważyć przydałby się zestaw profesji/statystyk, gdzie umiejętności byłyby wyższe już na początku, albo jak w FTL, gdzie klasa postaci zależy od długości stażu na danym stanowisku, co jest dość sensowne choć mało realistyczne (kto wysyła na misję kogoś, kto nie zna statku od podszewki?) co można darować. A skoro przy tym jesteśmy, przydałyby się więcej niż 3 oczywiste funkcje załogi, żeby utrudnić wybór i skomplikować misję - Oczywisty pilot (lepsi mogliby np. wzmacniać stabilizację lotu) i inżynier, do tego może naukowiec. Taka trójka, dobrze wytrenowana (np. na Kerbinie, spalając paliwo i czekając na usterki na launchpadzie) byłaby wykorzystywana w każdej misji. Jak zmotywować do wyboru nowych ludzi?
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Pon, 09 Wrz 2013, 02:34:30
Ano widzisz Drangir, permadeath powinien zostać wprowadzony już dawno. Bo w wersji tfu tfu 0.20 o  ile dobrze pamiętam można było mieć kilku Jebów naraz. A co by motywowało do wyboru mniej znanych? Myślę, że bardzo rzadko kto prowadzi naraz tylko jedną misję, więc brało by się innych z braku uroczej trójki na stanie, bo gdzieś aktualnie lecą/nie żyją/porwały ich fanki i są nieuchwytni. Co do Twojej sugestii powiększenia ilości profesji, to trochę nad tym dumałem również.
Więc PILOT.
 Powiedzmy, że pilotowanie słabym pilotem powoduje pewne zakłócenia w odbiorze komend z klawiatury. W sensie - rcsy się włączają ciut później, albo działają dłużej. (powiedzmy o pół sekundy) Statek się bardziej kręci. Powiedzmy, że również wydajność silników wzrasta ze wzrostem umiejętności pilota. To ostatnie nie jest do końca realistyczne, ale za to hmm, no takie "growe" że tak powiem.
NAWIGATOR.
 Powiedzmy, że gdy lecimy statkiem ze słabym nawigatorem, to gdy planujemy manewr i wykonujemy go zgodnie ze sztuką, to i tak efekt tego manewru przy słabym nawigatorze może nam wypaść nie do końca tam, gdzie by wynikało, że się znajdziemy. Oczywiście nie, że lecimy na Dunę a docieramy na Moho, ale powiedzmy przewidywany punkt przejęcia grawitacyjnego będzie na wyższym/niższym pułapie.
INŻYNIER.
 Tego już opisałem powyżej.
LEKARZ.
 Pomyślmy tak. Lecimy naprawdę daleko, lot trwa wiele miesięcy. Nasi załoganci mają swoje statystyki. Ale bez lekarza na pokładzie powiedzmy, że te statystyki powoli ale nieubłaganie spadają. Pilot ze zdolnością pilotażu 90% po miesiącu ma już tylko 80% Po sześciu miesiącach z 90% robi nam się 30%. Czyli pilot zaczyna popełniać błędy. Natomiast lekarz - psycholog dba o to, by załoga utrzymywała swój poziom, a może nawet niech ten poziom z lekarzem na pokładzie nieco wszystkim wzrasta. Wytłumaczenie? Leci z nami doktur, jak mi się coś stanie, to on pomoże, więc spoko z tymi kluczami w kosmosie, dam radę.
NAUKOWIEC.
 Niech by się zajmował geologią i badaniami na powierzchni obiektów. Jeżeli wprowadzono by live support (o czym marzę) to naukowiec z lekarzem mogli by podnosić wydajność uzyskiwania tlenu z hodowli alg czy roślin.

To tyle ze zdolności. Uważam, że każdy kerbal powinien mieć możliwość opanowania kilku umiejętności, lecz nie więcej niż powiedzmy trzech. Ale z ograniczeniem takim, że jak się jest pilotem na 100% to już nie można być naukowcem czy tam nawigatorem na 100% Trzeba by znaleźć balans taki, że faktycznie warto by było zabierać więcej niż dwuosobowe ekipy.

Post scalony: Pon, 09 Wrz 2013, 02:49:28
Jeszcze taki mały dopisek, żeby nie było, że nie realistycznie. Uważam, że w centrum rekrutacji nie było by dostępnych w ogóle kerbonautów bez żadnych zdolności rozwiniętych. Przykładowo Bob ma na starcie inżynierkę na 40%, pilotaż na 25% i nawigację na 10%.
 To co mnie męczy, to jak zrobić w sposób zbliżony do realizmu utratę JEDNEGO z załogantów na wskutek jakiegoś wypadku nie będącego dziełem debila. ( mój nawigator będzie lądował na Dunie tylko we własnym skafandrze, a reszta ekipy będzie patrzyła ze statku jak mu idzie przyziemienie)
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Slomka w Wto, 15 Paź 2013, 14:12:00
1 Optymalizacja

2 Aktywność kerbali chodzą do o koła lądownika jeżdżą łazikami ale nie tak że odjedzie 100 km od lądownika

3 Menu w którym można włączyć/wyłączyć sobie np usterki , MJ,

4 MJ

5 Jakiś lepszych samouczków

6 Możliwość wybrania ubranka dla kerbala

7 Gigantyczne bazy na planetach
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Madrian w Wto, 15 Paź 2013, 15:53:53
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
1 Optymalizacja

2 Aktywność kerbali chodzą do o koła lądownika jeżdżą łazikami ale nie tak że odjedzie 100 km od lądownika

3 Menu w którym można włączyć/wyłączyć sobie np usterki , MJ,

4 MJ

5 Jakiś lepszych samouczków

6 Możliwość wybrania ubranka dla kerbala

7 Gigantyczne bazy na planetach

1 - Tego chce każdy.

2 - W czym problem? Przecież możesz sterować każdy z kerbali i robić co chcesz. Na tym to polega. Chyba, że chodzi ci o to, że "Rakieta stoi, idę na kanapkę, a ludziki niech same zasuwają".

3 - Czyli, nie umiem czegoś zrobić, to wyłączę wszystko, niech się rakieta sama przesuwa? ;)
Usterki, póki co, wynikają wyłącznie z błędów gracza, który coś zrobił źle, lub nie zrobił wcale. A tego się wyłączyć nie da. :)

4 - To jest mod. Chcesz mieć mod - ściągnij go sobie. Autor wcale nie musi się zgodzić na implementację moda, w grze. Ściągać od kogoś - też źle. Nie mówiąc, już o tym, że MJ jest w zasadzie nie potrzebny. To tylko drobna pomoc i wszystko można zrobić w podstawce.

5 - Fakt. Ale to jest dopiero wersja przed, przed, przed produkcyjna. Jeszcze mnóstwo przed nami.

6 - Kerbalizer. 2$ na stronie KSP lub w sklepie Steam. I nie tylko ubranka, ale wiele innych rzeczy też.

7 - Bazy budujesz sam. Popatrz w działy bazy i stacje. Niektórzy przysiedli fałdów i zbudowali praktycznie całe miasta, na kilkadziesiąt nawet Kerbali. Nie wiem, czy rozumiesz ideę gry Sandbox. Dostajesz świat i środki. Co robisz dalej - to twój wybór i wola. Chcesz mieć replikę Wawelu na Bobie? To ją sobie robisz sam. Jaki jest sens, dawać gotowe rozwiązania do takiej gry? Przecież właśnie o to chodzi, żebyś sam to budował, co chcesz zobaczyć. Dla własnej satysfakcji.
Byli tacy, co wysyłali sondy poza system, byli tacy co dotąd rozpędzali statek, aż przekroczyli prędkość światła. Wolność to także praca, by tę wolność wykorzystać.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: gercik1268 w Wto, 17 Gru 2013, 22:54:24
Ja bym chciał:
 - żeby dodali kosmitów na jakiejś planecie
 - żeby wprowadzili multiplayer ( taki że robi się w KSP własny serwer z hasłem i potem dołączają do niego koledzy )
 - żeby na Kerbinie były jakieś osady
 - żeby dodali pogodę
 - żeby dodali nowe układy słoneczne
 - żeby można było wybudować na planetach stocznię i pas startowy
 - żeby można było poruszać się w kokpitach
 - żeby kerbale prowadziły własne życie
 - żeby gra była dobrze zoptymalizowana
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Śro, 25 Gru 2013, 17:04:52
Dla mnie zawsze było trochę denerwujące to, że po trudnym lądowaniu gdzieś jest mało roboty. Odkąd wprowadzili tryb kariery jest trochę lepiej - zbieramy próbki i wykonujemy badania, ale to i tak mało. Poprostu chciałbym, żeby była jakaś większa aktywność na innych ciałach niebieskich. Nie tylko, że lądujemy, wsadzamy flagę, poskaczemy trochę, robimy badania i po 5 minutach hop do domu. Dlatego mam nadzieje, że w pełnej wersji będzie coś do roboty na innych planetach/księżycach.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: szymozillo w Czw, 26 Gru 2013, 23:31:34
Jak dodadzą pieniążki to raczej będzie, będą pewnie różne misje itd.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Czw, 26 Gru 2013, 23:41:08
Raczej surowce. Same pieniążki braku ciekawych rzeczy do zrobienia nie załatwią, chodzi o system który nie kłóci się z sandboxową ideą KSP.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: szymozillo w Pią, 27 Gru 2013, 18:51:18
No wiesz, zawsze możesz włączyć tryb sandboxa jeżeli chcesz się bawić w sandboxa ;)
Ja cały czas czekam na patch, który da jakiś sens łazikom, bo teraz gra mi się nudzi, a łazikiem chętnie bym pojeździł, ale po jakichś 2 minutach nie ma co robić :/
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Pią, 27 Gru 2013, 19:39:29
Co z tego, że włączę tryb sandboxa, skoro na powierzchniach obcych ciał niebieskich ma w nim nic do roboty tak samo jak w karierze? Nie licząc tych 3 minut na zebranie próbek, wbicie flagi i porobienie screenów. Aktualnie i w oficjalnych planach SQUAD kariera ma wiele cech gry typu sandboxowej - design statków nie jest niczym ograniczony (jak w RTSach różnej maści, gdzie jednostki mają sloty na ulepszenia żeby na okładce napisać "TWÓRZ WŁASNE PROJEKTY JEDNOSTEK OMG OMG")  i otwarty na samym początku wielki ale pusty świat. I to ta pustka jest problemem. Nauka rozwiązuje ten problem w bardzo małym stopniu - jest motywacja by latać na inne planety zamiast siedzieć na Munie ;) ale na tych planetach wciąż nie ma co robić. Sam napisałeś że łaziki są mało potrzebne - a ja mówię o mechanizmach które sprawią, że lądowanie na planecie przestanie być celem samym w sobie, ale dopiero początkiem przed godzinami (interesującej!) eksploracji.


Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Pią, 27 Gru 2013, 23:17:16
Niby tak, ale po moim pierwszym lądowaniu na Dunie jak opadły emocje, to byłem troszkę zawiedziony, że nie ma co robić z wyjątkiem jeżdżenia łazikiem. No, ale przynajmniej nacykałem ładne zdjęcia  :P

Edit: Wgrałem sobie moda na chmury i światła miast i powinno to być dodane w wersji finalnej jako opcja w zakładce grafika. Dzięki temu gra wygląda o niebo lepiej i takie coś powinno być w wersji finalnej. Coś wiadomo co będzie, jak zostanie wydana wersja pełna? Co z graczami, którzy kupili teraz KSP?
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: KubaTheJediMaster w Nie, 25 Sty 2015, 21:08:15
Ja pełną wersję gry widzę w ten sposób:
1. Dodanie trybu Multiplayer
2. Dodanie Kampanii SP i MP Czyli wcielamy się w jakiegoś Kerbala, Widzimy wszystko z pierwszej osoby, ludzie z KSC dają nam misje a my je wykonujemy. Coś podobnego do Kariery tyle że jedną postacią, pierwszoosobowym widokiem, PROJEKTOWANIEM (a nie budowaniem) rakiet ponieważ budową zajmować będzie się komputer na podstawie projektu, oraz w momencie śmierci zakończeniem gry bądź cofnięciem się do początku (czyli jakby od nowa ale bez nowego save'u)
3. SPOLSZCZENIE!
4. Gąsienice, więcej kół, kabiny samochodowe, materiały wybuchowe typu TNT.
5. Pogoda, pory roku, zmienne warunki lotów ze względu na pogodę, np. po deszczu utrudniona jazda, po śniegu należy poczekać aż z pojazdu zejdzie lód itp.
6. Funkcjonalne przyciski w kabinie
7. Usprawnienie plecaczków na RCS
KSP
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Nie, 25 Sty 2015, 22:43:09
Genialny odkop! Jak znajde chwilę przeanalizuje nasze pomysły i zobaczę jak zmieniały się wyobrażenia.
Tytuł: Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
Wiadomość wysłana przez: Reeposter w Śro, 04 Lut 2015, 01:56:06
obosz to już tyyyyle lat :D