Zbierałem się do napisania tego wątku od jakiegoś czasu. Zmotywowały mnie do tego pojawiające się od czasu do czasu pytania z rodzaju "jakie mody polecacie?", "jakich modów używasz?", "czy gra się nie wysypie?". Na wstępie pragnę zaznaczyć, że nie będę tu tłumaczył jak instalować poszczególne mody - od tego jest dział pomocy, instrukcje z oficjalnych wątków lub plików readme poszczególnych modów.
Tak więc zacznę od tego, że zestaw ten jest proponowanym przeze mnie zestawem podstawowym, który nie rozciąga Kerbali ponad stabilne normy zużycia pamięci. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że zestaw ten jest stabilny i nie kraszuje gry co rusz. Pewnie od czasu do czasu się zdarzy, ale u mnie to jeszcze nie nastąpiło (przy omawianym zestawie). Gwoli wyjaśnienia - zestaw ten jest przeznaczony pod najnowszą na chwilę obecną wersję gry. Polecę alfabetycznie. W nawiasach linki do wątków na oficjalnym forum.
Aviation Lights v3.7 (
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Ten mod dodaje kilka wariantów lotniczych świateł ostrzegawczych i pozycyjnych. Mogą mrugać z różną częstotliwością.
Configurable Containers (
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Mod niesamowicie przydatny i zarazem prosty. Pozwala dowolnie konfigurować zawartość zbiorników.
- Dodano 8.11.2016Davon Throttle Control (Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Niesamowicie przydatny mod, automatycznie balansujący ciąg w niewyważonych rakietach/statkach. Dodatkową funkcją są cztery dodatkowe przepustnice za pomocą których możemy sterować dowolną grupą silników. - Mod stał się zbędny ponieważ jego funkcje pełni teraz Throttle Controlled Avionics. Ponadto brak dostępnej aktualnej wersjiDocking Port Alignment Indicator (
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Kolejny niewielki mod - ten znacznie ułatwia dokowanie. Dzięki prostemu okienku, widzimy wszelkie niezbędne informacje aby poprawnie zadokować do naszej stacji kosmicznej. Okienko pokazuje: ustawienie obu doków względem siebie w osi podłużnej, przesunięcie i kąt względem doku docelowego, zwrot i kierunek wektora po którym nasz statek się porusza (względem doku docelowego), aktualną prędkość oraz odległość do celu. Wszystkie te informacje przedstawione w prosty sposób na jednej planszy!
Infernal Robotics (Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Modyfikacja umożliwiająca wykorzystanie ruchomych elementów podczas naszych kosmicznych wojaży. Suwnice, obrotnice, zawiasy - to wszystko znajdziecie w tym potężnym modzie. - Brak aktualnej wersjiKerbal Attachment System (
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Mod bez którego ciężko mi się obejść grając na codzień w Kerbale. Dodaje do gry przede wszystkim możliwość użycia wyciągarek - to otwiera przed domorosłymi inżynierami możliwość budowania wszelkiej maści dźwigów lub wind. Modyfikacja dodaje również możliwość łączenia różnych statków za pomocą uniwersalnych rur a co za tym idzie - przenoszenie zasobów między nimi.
Kerbal Inventory System (
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Kolejny mod tego samego autora co poprzedni. Moim zdaniem nieodzowny element KAS. Mod ten dodaje system łatwego w obsłudze ekwipunku, oraz możliwość (a nawet konieczność) używania narzędzi przez kerbali. Wymaga również odpowiedniej klasy naszego zielonego ludzia - a konkretnie inżyniera. Może on użyć śrubokręta lub wiertarki do rozłożenia (lub złożenia) statku na czynniki pierwsze. To jednak nie wszystko. W modzie zawarte są również pojemniki na przeróżne elementy, wykorzystujące rzeczony system ekwipunku.
Procedural Wings - Procedural Dynamics i B9 (
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Mod pozwalający nam umieszczać skrzydła o dowolnym kształcie. W praktyce jego użycie wykracza daleko poza tą podstawową funkcję. Chodzą słuchy o sztukmistrzach co i czołgi z tych skrzydeł zbudowali!
Aktualizacja 3.11.2016: Powyższy opis odnosi się do proceduralnych skrzydeł Procedural Dynamics, jednak w linku są też nie testowane przeze mnie proceduralne skrzydła B9.
RCS Build Aid (
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Ten mod z kolei pozwala nam idealnie zrównoważyć ciąg silników manewrowych (oraz głównych) w taki sposób, aby po naciśnięciu odpowiedniego guzika statek leciał w przewidywanym kierunku nie obracając się przy tym idiotycznie. Mod bardzo przydatny do budowy wszelkiej maści samolotów pionowego startu (zwykłych też), latających dźwigów lub najzwyczajniejszych w świecie statków kosmicznych.
Surface Lights (
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Zestaw cieszących oko światełek. Jeśli kiedykolwiek standardowe, ogromne reflektory były denerwujące - to jest remedium.
TAC Fuel Balancer (
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Ten mod pozwala zbalansować statek w locie, automatycznie przelewając paliwo w obrębie wszystkich zbiorników umieszczonych na statku.
Throttle Controlled Avionics (
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Mod prosty w obsłudze, znacznie ułatwiający kontrolę maszyn pionowego startu - w szczególności precyzyjny zawis i sterowanie podczas startów lub lądowań.
Aktualizacja 3.11.2016: Od czasu oryginalnego wpisu ten mod się nieco rozrósł w kwestii funkcjonalności, teraz jest to mus dla fana VTOL-i.
TweakScale (
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Modyfikacja pozwalająca na zmianę wielkości części. Statystyki podczas powiększania lub pomniejszania zostają automatycznie dopasowane do wielkości. Używać z rozwagą, może powodować dziwaczne zachowania niektórych części. Uważać szczególnie stosując na częściach z modu Infernal Robotics.