Autor Wątek: TweakScale problem  (Przeczytany 9305 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 23 Lis 2014, 10:42:20

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Mam problem z TweakScale w KSP, to naprawdę bardzo dobry mod. Powiększa lub zmniejsza części. Razem z KW rocketry zdołałem zbudować rakietę bardzo podobną do Ares I (kijek). Dolny moduł wznoszący to silnik na paliwo stałe które jest w stanie wynieść mnie wysoko na orbitę (1000km) na modzie RSS.
Dość pochwał, teraz problem. Gdy  wczytam save w którym jest np. powiększona część, ona wraca do swoich oryginalnych rozmiarów i nie pasuje to reszty rakiety, tu nawet nie chodzi o estetykę, robi się pusta przerwa między poprzednią większą częścią a aktualną (w stockowym stanie) , to jest jakiś błąd który mocno przeszkadza. I BARDZO cieszyłbym się gdyby został rozwiązany. Proszę o pomoc, może jakiś innym mod koliduje i psuje TweakScale albo coś innego.
« Ostatnia zmiana: Nie, 23 Lis 2014, 10:44:43 wysłana przez Wielki Piotr »

Nie, 23 Lis 2014, 11:17:05
Odpowiedź #1

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Najpierw upewnij się że masz najnowsze wersje modów, mimo iż KW z 0.24 jest kompatybilne z 0.25, ale z tweakscale może już nie być. Tak jest np. z Novapunch gdzie nody były poprzestawiane, a rozmiar części się nie zmieniał.

Podobny problem miałem gdy dwa pliki ustalały "podziałkę" skali. Tweakscale ma swoje cfg w folderze, i tam są wypisane poszczególne tryby skalowania dla każdej części np. Tank1 scale=free. Dodatkowo wpis o typie skalowania może znajdować się w cfg części, i się między soba gryzą, gra nie wie co ma zrobić, i daje rozmiar stockowy.
Jeśli 1 sposób nie działa, wejdź w plik cfg danej części i jeśli znajdziesz coś takiego :
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
MODULE
{
name = TweakScale
type = xxx
}
To w folderze tweakscale, usuń plik KW_TweakScale.cfg ale jest to mało prawdopodobna opcja.
(typy scale masz rozpisane w Defaultscale.cfg)
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: TweakScale problem
« Odpowiedź #1 dnia: Nie, 23 Lis 2014, 11:17:05 »

Nie, 23 Lis 2014, 22:15:14
Odpowiedź #2

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Mody są całkowicie aktualne.
Sposób 2 naprawy nie zadziałał.
Sposobu 1 do końca nie zrozumiałem, ale dużo grzebałem w plikach, usuwałem np. defauldscale i mniej więcej ogarnąłem o co tam chodzi, ale problem nie minął. Jeśli problem leży w plikach DLL to ja podaruję sobie chyba tą naprawę i postaram się nie powiększać silników.
« Ostatnia zmiana: Nie, 23 Lis 2014, 22:17:46 wysłana przez Wielki Piotr »

Nie, 23 Lis 2014, 23:47:32
Odpowiedź #3

Offline Maciuś

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Dziwne, sam bawiłem się TweakScale razem z RSS i innymi modami do niego potrzebnymi i nie miałem żadnych problemów :/

//edit
chociaż nie, nie sprawdzałem nigdy na częściach z KW Rocketry
« Ostatnia zmiana: Nie, 23 Lis 2014, 23:54:21 wysłana przez Maciuś »

Reklama

Odp: TweakScale problem
« Odpowiedź #3 dnia: Nie, 23 Lis 2014, 23:47:32 »

Pon, 24 Lis 2014, 15:28:32
Odpowiedź #4

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
No właśnie, resztę części działa wyśmienicie. Nawet baniaki są dobre, tylko te silniki zakichane z KW Rocketry

Pon, 24 Lis 2014, 15:43:46
Odpowiedź #5

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
A dlaczego nie zrobisz smacznego clustera?
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: TweakScale problem
« Odpowiedź #5 dnia: Pon, 24 Lis 2014, 15:43:46 »

Pon, 24 Lis 2014, 15:57:33
Odpowiedź #6

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
A dlaczego nie zrobisz smacznego clustera?

Niby tak mogę, ale to mniej estetyczne, więcej części a najgorsze jak ja połączę tak zbudowaną część z "dekopulerami" muszę stosować linki a i tak będzie się kiwać. TweakScale- prosto, ładnie, wygodnie.
Ale jeśli nie zdołam naprawić to tak będę pewnie robić.

Pon, 24 Lis 2014, 17:13:17
Odpowiedź #7

Offline Maciuś

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
A masz Kerbal Joint Reinforcement? Bardzo się przydaje przy ogromnych rakietach

Reklama

Odp: TweakScale problem
« Odpowiedź #7 dnia: Pon, 24 Lis 2014, 17:13:17 »

Pon, 24 Lis 2014, 17:32:53
Odpowiedź #8

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
A masz Kerbal Joint Reinforcement? Bardzo się przydaje przy ogromnych rakietach

Nie mam.
Nie na widzę robić rakiet w kształcie piramid z milionami baniaków itd. z miliona części jak nie raz widziałem u graczy. Robię za to b. proste rakiety nośne wzorując się na realnych, z modami udaje mi się zrobić niemal kopie rakiet np. NASA. Nic się nie psuje ani zgina, bo nie ma się co zepsuć i zgiąć.
Jak sobie pomyślę jak klatkowało przy większych rakietach grając jeszcze bez modów, to się bardzo cieszę że odkryłem modyfikacje do KSP.

Pon, 24 Lis 2014, 20:29:35
Odpowiedź #9

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Przeinstaluj grę od nowa, u mnie KW śmiga :D
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: TweakScale problem
« Odpowiedź #9 dnia: Pon, 24 Lis 2014, 20:29:35 »

Pon, 24 Lis 2014, 21:38:12
Odpowiedź #10

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przeinstaluj grę od nowa, u mnie KW śmiga :D

Podasz dokładne linki tego co wgrałeś?
Czy grasz na RSS?
Reinstalowałem setki razy
Albo zostaje wina modów których mam... dużo
choć nie. Na czystym KSP z RSS i KW + TS też bugowało silniki po wczytaniu.
Wersja 0.25

Pon, 24 Lis 2014, 22:09:16
Odpowiedź #11

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
To czemu sobie nie przeskalujesz tych silników na stałe? Jak chcesz aby były w wielkości jak oryginały, to po co Ci TS? Wpisz w configu rescaleFactor taki mnożnik, jaki cię interesuje i śmigaj.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Reklama

Odp: TweakScale problem
« Odpowiedź #11 dnia: Pon, 24 Lis 2014, 22:09:16 »

Pon, 24 Lis 2014, 22:28:25
Odpowiedź #12

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Bo TweakScale jest wygodniejszy, i szybszy w użyciu ;)

Ściągnąłem z oficjalnych wątków na forum, ale RSS nie posiadam.
Aczkolwiek nie testowałem wszystkich części, a jedynie wrzuciłem kilka sztuk i sprawdziłem czy śmiga bo zbytnio nie miałem czasu grać.
Przejrzałem też parę wątków, i jedyne co mi przychodzi do głowy to instalacja tej wersji : Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Gdzieś wyczytałem że TweakScale jest kompatybilny do wersji 2.6d, a w wątku oficjalnym jest 2.6d2, może to jest jakiś trop. Znalazłem na szybko link i wydaje mi się że będzie on śmigać ;)
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Wto, 25 Lis 2014, 20:33:45
Odpowiedź #13

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Bo TweakScale jest wygodniejszy, i szybszy w użyciu ;)

Ściągnąłem z oficjalnych wątków na forum, ale RSS nie posiadam.
Aczkolwiek nie testowałem wszystkich części, a jedynie wrzuciłem kilka sztuk i sprawdziłem czy śmiga bo zbytnio nie miałem czasu grać.
Przejrzałem też parę wątków, i jedyne co mi przychodzi do głowy to instalacja tej wersji : Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Gdzieś wyczytałem że TweakScale jest kompatybilny do wersji 2.6d, a w wątku oficjalnym jest 2.6d2, może to jest jakiś trop. Znalazłem na szybko link i wydaje mi się że będzie on śmigać ;)

UWAGA
Piszę sprawozdanie z dokonanych zmian. Co by się inni gracze nie trudzili w razie takiego wk... problemu.
Wersja 2.6d którą podsunął mi angorek wciąż nie działała prawidłowo. Ściągnąłem za to wersję 1.44 TweakScale grając na KSP 0.25.
Zainstalowałem. I pomimo że PIERWSZY silnik w budowie nowej rakiety ma za wysoko zrobione łączenie przez co nie da się go praktycznie zamocować to wystarczy zacząć budowę rakiety od np. baniaka i następna część np. silnik ma łączenia idealne. Silniki na paliwo stałe (dopalacze) działają normalnie.
I co najważniejsze NIE ZMNIEJSZAJĄ SIĘ PO WCZYTANIU (sprawdzane kilka razy) Nie występują też większe problemy "kraszów" ;D jak to ma miejsce z innymi modami (przerobiłem już tyle modów że wiem gdzie najczęściej wyrzuca, z wersją 1.44 nie zaobserwowałem errorów).
Słowo na niedzielę:
Działa akceptowanie dobrze
Tak, inna wersja TS to był trop.
Dziękuje

Grałem już kilka godz. z tą wersją moda, działa idealnie!
Jest bezpieczny dla 0.25
« Ostatnia zmiana: Czw, 27 Lis 2014, 12:34:58 wysłana przez Wielki Piotr »

Reklama

Odp: TweakScale problem
« Odpowiedź #13 dnia: Wto, 25 Lis 2014, 20:33:45 »

 

Błąd TweakScale

Zaczęty przez Coalx

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 2415
Ostatnia wiadomość Śro, 20 Sie 2014, 17:57:23
wysłana przez Robson
DMP ksp PROBLEM pomocy ! (problem udało mi się rozwiązać samemu ;P)

Zaczęty przez bartol

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 3116
Ostatnia wiadomość Śro, 13 Sie 2014, 15:32:02
wysłana przez Diakon
problem z Mk2

Zaczęty przez Arti

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 2232
Ostatnia wiadomość Pią, 18 Lip 2014, 20:38:41
wysłana przez JackRyanPL
KAS & KIS problem

Zaczęty przez kuhan2006

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 8145
Ostatnia wiadomość Czw, 09 Lip 2015, 21:59:23
wysłana przez kuhan2006
Kethane mod problem

Zaczęty przez Rutherforpolska

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 4087
Ostatnia wiadomość Sob, 14 Cze 2014, 23:51:07
wysłana przez Raynus