• MechJeb - za, czy przeciw? 4 1
Aktualna ocena:  

Ankieta

Za czy przeciw MechJebowi?

Zdecydowanie za!
29 (22%)
Częściowo za - podobają mi się niektóre funkcje
66 (50%)
Nie mam zdania/Nie korzystałem z moda
22 (16.7%)
Przeciw!
15 (11.4%)

Głosów w sumie: 132

Autor Wątek: MechJeb - za, czy przeciw?  (Przeczytany 38919 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Wto, 09 Kwi 2013, 18:46:24
Odpowiedź #30

Offline Skuttter

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Ja na początku przez jakiś czas grałem na czystych Kerbalach. Tak też nauczyłem się podstawowych umiejętności jak wynoszenie na orbitę, manipulacja orbitami, dokowania, loty i lądowania na innych ciałach niebieskich. I wszystko git, MechJeb nie był mi potrzebny i zabawa była świetna.

Od pewnego czasu gram na modach. Zrobiłem sobie paczkę modów jak najbardziej urealistyczniającą rozgrywkę. I MechJeb także się w niej znalazł, bo jakby nie było w dzisiejszych czasach nie ma praktycznie lotów bez udziału zaawansowanych komputerów i autopilotów. Co najlepsze MechJeb przydaje się tylko przy standardowych operacjach. Wszystkie problemy i dokładne korekty trzeba robić ręcznie, ponieważ komputer sobie nie radzi. I tak powinno być, kto by tracił czas na wyrównanie orbity ręcznie skoro może to zrobić za niego komputer, jednak już podczas dokowania nikt nie powierzy swojego życia komputerowi.

Dodatkową bardzo przydatną opcją i jak najbardziej wymaganą w każdej rakiecie są szczegółowe dane liczbowe. Bez takich danych astronauci praktycznie nie mieliby jak nawigować w przestrzeni kosmicznej. I tu jak dla mnie już bardziej przegięty jest tryb mapy z podstawowych Kerbali, gdzie mamy nanoszone na bieżąco pozycje wszystkich znajdujących się w kosmosie statków oraz ciał niebieskich i to z poziomu rakiety, a nie centrum kontroli lotów.

Podsumowując, wielu graczy mówi że MechJeb to program dla chiterów. Ja się z tym nie zgadzam. Jak dla mnie w MechJebie nie ma ani jednej opcji której nie dałoby się na dzień dzisiejszy zamontować w prawdziwej rakiecie (a podejrzewam że wprost przeciwnie, wszystkie te funkcje już od dawna są standardem podczas lotów kosmicznych). Dlatego jestem jak najbardziej za używaniem MechJeba.

Pozdrawiam
Skuttter

Wto, 09 Kwi 2013, 21:32:22
Odpowiedź #31

Offline jaro738

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 117
  • Reputacja: 13
    • Zobacz profil
Tylko amerykanie nigdy nie dokowali zalogowych statków automatycznie, nawet nówka sztuka dragon jest dokowany przy użyciu ramienia sterowanego przez astronaute na stacji, lub specjalistę na ziemi. zarówno rosjanie jak i chińczycy korzystają z automatycznego dokowania.

Reklama

Odp: MechJeb - za, czy przeciw?
« Odpowiedź #31 dnia: Wto, 09 Kwi 2013, 21:32:22 »

Śro, 10 Kwi 2013, 13:11:28
Odpowiedź #32

Offline Ravnarr

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
A ja właśnie testuję nowego MechJeba. Powinien spodobać się wszystkim malkontentom - teraz można naprawdę dzięki niemu uczyć się latać, bo większość manewrów teraz jest opisanych w formie tutoriala a autopilot jest tylko dodatkową opcją. Czyli można dokować całkowicie automatycznie (MJ trochę zmądrzał, albo ja miałem szczęście) ale można też samemu przeprowadzać operacje zgodnie z podanymi instrukcjami, mając tylko wyliczenia do pomocy. Doskonałe dla początkujących graczy.

Śro, 10 Kwi 2013, 19:34:29
Odpowiedź #33

Offline Schulze13

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 296
  • Reputacja: 13
  • Nie mam pojęcia co robię.
    • Zobacz profil
Czasem liczy się własny skill. Nowy MJ może szybko wyczerpać twój monopropellant. Mi się niesamowicie spodobała opcja dostosowania okien.
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub polonistą, gdyż każdy post niewłaściwie czytany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Reklama

Odp: MechJeb - za, czy przeciw?
« Odpowiedź #33 dnia: Śro, 10 Kwi 2013, 19:34:29 »

Śro, 10 Kwi 2013, 19:51:40
Odpowiedź #34

Offline Ravnarr

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Tak, to przydatny bajer. A na szybkie zużycie paliwa do RSCów jest patent - wystarczy na chwilę autopilota wyłączyć i uruchomić z powrotem w ostatniej chwili. Wszystko oczywiście zależy od manewru.

Pon, 15 Kwi 2013, 15:41:56
Odpowiedź #35

Offline Xob

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
    • Leniwe Kerbale w kosmososie
Przydatny z kilku powodów:
- informacje o pojeździe: TWR i kilka innych ciekawych rzeczy
- informacje o celu ( prędkości i odległości )

To podstawowe rzeczy które powinny być w KSP bez modów. Dzięki temu można bez cudowania dokować.

I nie piszcie, że MJeb to zuo ;) bo jakoś nie wyobrażam sobie aby jakakolwiek misja kosmiczna opierała się tylko na prędkości i odległości od ziemi. Poza tym w oryginalnym KSP nie ma nic. MJeb dodaje wszystkie potrzebne statystyki.
ksp.imlazy.org

Reklama

Odp: MechJeb - za, czy przeciw?
« Odpowiedź #35 dnia: Pon, 15 Kwi 2013, 15:41:56 »

Pon, 15 Kwi 2013, 20:14:27
Odpowiedź #36

Offline TheReclif

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja: 3
  • Prezes i założyciel Reclif's Avionics
    • Zobacz profil
A gdyby dodali do KSP autopilota z prawdziwego zdarzenia np. lotniczego albo takiego jak MJ?
Mi MechJeb się podoba z kilku powodów:
1.Po pewnym czasie każdemu może się znudzić wynoszenie ręcznie rakiet. MechJeb robi to za nas, a resztę można wykonywać manualnie.
2.Przydatne informacje, których normalnie używa się podczas startów prawdziwych statków kosmicznych i rakiet.
I tyle
Kerbale są jak MAX Factor-polecane przez profesjonalistów :-)

Pon, 20 Maj 2013, 15:36:00
Odpowiedź #37

Offline antwito

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 138
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Mi także MechJeb coraz bardziej się podoba. Coraz nudniejsze robi się to ciągłe dokowanie, lądowanie itp. A MechJeb dodaje realizmu i precyzji. Mimo niezwykłych umiejętności na pewno nikt nie da rady wylądować za każdym razem w wyznaczonym miejscu. To jest po prostu dla człowieka nie realne. Możemy robić bardziej skomplikowane misje. Przydałaby się jeszcze w MechJeb funkcja zawiśnięcia na danej wysokości. Człowiek potrafi budować takie urządzenia, które mają taką precyzję. Poza tym kto normalny niezwykle precyzyjne manewry powierza człowiekowi? :D To jest oczywiste, że sterowanie przez człowieka ma zwykle większe opóźnienia i mniejszą dokładność. Poza tym łatwo coś spierniczyć. Także ja ostatnio jestem za MechJeb i ciekawym urozmaiceniem gry byłoby wprowadzenie go do niej przez twórców.

Reklama

Odp: MechJeb - za, czy przeciw?
« Odpowiedź #37 dnia: Pon, 20 Maj 2013, 15:36:00 »

Śro, 22 Maj 2013, 23:07:43
Odpowiedź #38

Offline Jebediah

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 128
  • Reputacja: 9
  • SHIT JUST GOT REAL
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przydałaby się jeszcze w MechJeb funkcja zawiśnięcia na danej wysokości.
Nie wiem jak w nowym, ale w starym w zakladce "translatron" wlaczasz KEEP VERT na 0 i o ile nie posiadasz predkosci horyzontalnej - wiszisz w jednym miejscu.

Wysłano z potężnego synchronizatora spolaryzowanych cząstek WiFi, czasem nazywanego przez pogan Xperią S.


Pią, 31 Maj 2013, 17:51:01
Odpowiedź #39

Offline Darayavus

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Moim zdaniem zależy co komu się w tej grze podoba. Dla mnie np ciekawsze jest zaplanowanie misji, zbudowanie odpowiednich do tego urządzeń i jej realizacja. Nie podoba mi się za to element "zręcznościówki", dlatego używam MechJeb'a jako jedynego "dodatku" do tej gry. Czasem załaduję też jakiś dodatkowy mod który poprawia stylistykę konstrukcji.

Reklama

Odp: MechJeb - za, czy przeciw?
« Odpowiedź #39 dnia: Pią, 31 Maj 2013, 17:51:01 »

Pon, 10 Cze 2013, 19:37:03
Odpowiedź #40

Offline Pawelk198604

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Tylko amerykanie nigdy nie dokowali zalogowych statków automatycznie, nawet nówka sztuka dragon jest dokowany przy użyciu ramienia sterowanego przez astronaute na stacji, lub specjalistę na ziemi. zarówno rosjanie jak i chińczycy korzystają z automatycznego dokowania.

Rosjanie nie umieją inaczej dokować bez MechJeba, raz próbowali i rozwalili połowę stacji MIR  ;D

Ja korzystam z MechJeba przy dokowaniu o ile jeszcze radzę sobie ze zbliżeniem na orbicie to dokowanie mnie przerasta, w starym MecjJebie 1.9.8 używałem ASAS, w nowym MechJeb2 jest kapitalna funkcja w pełni automatycznego dokowania.


Pon, 10 Cze 2013, 21:19:44
Odpowiedź #41

Offline Wawrzyn

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 12
  • Per aspera ad astra
    • Zobacz profil
Osobiście długo opierałem się wypróbowaniu MechJeba, no ale ciekawość w końcu zwyciężyła. I muszę przyznać, że sporo się nauczyłem, pamiętam pierwsze udane dokowanie (nie z automatu, jedynie SASAS). Najprzydatniejszą jego funkcją jest timelaunch to randezvouz. A resztę dokowania lubię przeprowadzić manualnie używając SASAS. No i pomaga wyprowadzić większe rakiety na orbitę, kiedy o płynności nie może być mowy.
Przez trudy do gwiazd

Reklama

Odp: MechJeb - za, czy przeciw?
« Odpowiedź #41 dnia: Pon, 10 Cze 2013, 21:19:44 »

Wto, 11 Cze 2013, 17:11:58
Odpowiedź #42

Offline Xob

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
    • Leniwe Kerbale w kosmososie
Już chyba kiedyś gdzieś pisałem ale napiszę raz jeszcze:

Podziwiam purystów którzy uważają, że KSP w wersji gołej jest piękne/cudne/sialala ;)

Podstawowy zestaw statystyk jaki mam w MJ + VOID + jeszcze coś tam to podstawa jaka powinna być w KSP.


Przykład przy dokowaniu:
Ustawiłem sobie Target Info i podaje mi:
Closest approach distance - dystans na jaki maksymalnie zbliżę się przy bieżącej trajektorii i prędkości.
Distance to target - odległość od celu
Separation from target - odległości od celu wg współrzędnych x,y,z ( plus informację o klawiszach sterujących RCS ).
Target-relative velocity - prędkość względem celu po każdej ze współrzędnych ( x,y,z ).

To są podstawowe dane jakie powinny być znane przy tym symulatorze. A chyba za to uchodzi KSP. Dokowanie 'na oko' z daleka zalatuje brakiem profesjonalizmu i zabawowym podejściem do tematu.

Do tego dodajemy LazorDockingCam i robi nam się naprawdę sensownie.
Dokowanie nadal jest sporym wyzwaniem ( zwłaszcza ciężkim i nieruchawym vesselem ) i wbrew temu co uważają niektórzy przeciwnicy MJ - nadal trzeba umieć coś więcej niż tylko klikać myszką.

Do tego mam jeszcze VOIDa który sypie kolejnymi statystykami:
Vessel information:
aktualna siła przeciążenia jaka działa na pojazd,
ilość częsci z jakich się składa
masa całkowita
masa zasobów ( paliwo itd )
procent otwarcia przepustnicy
ciąg aktualny/ciąg maksymalny
twr aktualne i maksymalne
twr na poziomie gruntu

Dzięki tym statystykom jest ciekawiej, jest też normalniej. Dopiero po zainstalowaniu tych paczek mogę wyznaczać orbity nie na oko ale wg tego co widzę na ekranie.


Poza MJ, VOID i Protrackerem mam także:
AmpYear Power Manager - dodaje kilka energożernych funkcji, dodatkowe zapasowe accu-packi, samo podtrzymywanie przy życiu załogi wymaga zasilania :)
IonCrossCrewSupport - paczka dodająca tlen dla załogi, obsługę wydychanego CO2 oraz dodatkowe zbiorniki z tlenem i recyklery do pozbywania się CO2. Ciekawe wyzwanie przy wysyłaniu Kerbalonautów w kilkumiesięczne misje :)
RemoteSat czy jakoś tak - zestaw bez którego komunikacja jest zbyt łatwa i zbyt prosta. Dzięki niemu anteny stają się potrzebne. Wysłanie bezzałogowej misji staje się prawdziwym wyzwaniem.
+ kilka paczek części, nic przegiętego.

Za to jestem przeciwny Kwantowym Tasiemkom, Magicznemu Kwantowemu Transferowaniu Paliwka i innym magicznym sztuczkom :P

« Ostatnia zmiana: Wto, 11 Cze 2013, 17:19:39 wysłana przez Xob »
ksp.imlazy.org

Wto, 11 Cze 2013, 17:58:13
Odpowiedź #43

Offline rafal3920

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
Ja już mówiłem, nie lubię MJ bo psuje zabawę z gry, a co do statystyk i reszty, jest właśnie VOID, a jak dla kogoś jest zbyt profesjonalny to polecam engineer mod(czy jakoś tak) jest bardzo prosty i dalej podstawowe informacje o rakiecie i/lub locie

Przepraszam za błędy językowe, złą odmianę itd... Często piszę z telefonu, a tam mam kiepski autotekst

Reklama

Odp: MechJeb - za, czy przeciw?
« Odpowiedź #43 dnia: Wto, 11 Cze 2013, 17:58:13 »

Sob, 22 Cze 2013, 09:43:13
Odpowiedź #44

Offline Shinzo

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 247
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Jaka dyskusja się wywiązała. Przeczytałem wasze wypowiedzi i jestem zaskoczony widząc tyle głosów pozytywnych. Zawsze na chacie jak ktoś tylko wspomni MJ to leci fala jakie to zuo. Osobiście raz toto zainstalowałem i najbardziej z całego moda podobały mi się informacje jakie potrafił dostarczyć o pojeździe. Z funkcji zautomatyzowanych nie korzystałem nawet, bo nie miałem takiej potrzeby. Potem przy upgarade wersji gry już go nie instalowałem, bo miałem jeszcze parę modów równolegle zainstalowanych i zaczynało mi to powoli przeszkadzać. Za dużo części z których i tak z reguły nie korzystam i gra dłużej się ładuje.
Lubię Vanilię, uważam ręczne wynoszenie rakiet czy prowadzenie samolotów za element gry i dodatkowe wyzwanie. Jeśli zbudowałbym pojazd którego nie jestem w stanie prowadzić bez jakiegoś programu to ten pojazd nadawałby się jedynie na złom. W końcu to mi ma sprawiać frajdę jego testowanie, a nie programowi. Poza tym przy kerbalach z reguły odpalam sobie muzę z lat 60' i wtedy dopiero da się poczuć prawdziwy klimat epoki podboju kosmosu. Gdzie naukowcy potrafili rozwalać problemy używając suwaka logarytmicznego. A na księżycu wylądowano statkiem z mocą obliczeniową mniejszą od dzisiejszego kalkulatora. Ci faceci mieli wtedy jaja ze stali. To były szalone lata. I właśnie namiastkę tego szaleństwa dają mi kerbale, i bardzo nie chciałbym stracić tego wrażenia wyręczając się od czasu do czasu modem.
Równocześnie w pełni rozumiem głosy narzekające na brak informacji o tym, co się dzieje z pojazdem z poziomu zwykłej kamery. Teoretycznie w podstawce mapa spełnia funkcję informacyjną o prędkościach, odległościach itp. Mi mapa skombinowana z navballem zazwyczaj wystarcza. Ale czasem wolałbym mieć niektóre informacje łatwiej dostępne, bez konieczności zmieniania trybu widoku co 5 sekund. Do tego mechjeb nadaje się świetnie.
1. (M.) mianownik - Kto? Co? - Shinzo
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? (Czyj?) - Shinzo
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? - Shinzo
4. (B.) biernik - Kogo? Co? - Shinzo
5. (N.) narzędnik - Kim? Czym? - Shinzo
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? - Shinzo
7. (W) wołacz - (O!) - Shinzo!
Proste? Proste.

 

Kethan-za czy przeciw?

Zaczęty przez TheReclif

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 7851
Ostatnia wiadomość Pon, 11 Mar 2013, 17:14:13
wysłana przez Jebediah
O co chodzi w MechJeb ?

Zaczęty przez Momo234PL

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 8045
Ostatnia wiadomość Sob, 12 Lip 2014, 16:07:53
wysłana przez Bigmikepl
spolsczenie moda mechjeb

Zaczęty przez mekong

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 4416
Ostatnia wiadomość Śro, 13 Wrz 2017, 10:46:02
wysłana przez mekong
Problem z modem MechJeb

Zaczęty przez BrudnyHenryk

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 3572
Ostatnia wiadomość Nie, 10 Lis 2013, 15:02:07
wysłana przez BrudnyHenryk
spolsczenie moda mechjeb

Zaczęty przez mekong

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 4241
Ostatnia wiadomość Śro, 13 Wrz 2017, 10:43:26
wysłana przez mekong