Witam
Wychodzę z propozycją stworzenia moda, zwiększającego realizm i dodającego więcej możliwości i opcji do naszych ukochanych Kerbali.
Póki co są dwie skrajności, albo "biedny" stock, albo Realism Overhaul który zamienia grę w symulator. Zauważyłem czytając fora że jest dużo ludzi ( w tym ja) którzy chcieli by coś pomiędzy. Tzn. Z jednej strony RSS i piękne duże planety, różnorodność części i paliw, a z drugiej strony jednak ten smaczek stocku, bo jednak nie każdy urodził się z nazwiskiem Von Braun, i nie każdy zwyczajnie ogarnia RO.
( i nie każdemu się chce

)
Dlatego wpadłem na pomysł zrobienia "Realism Overhaul wersja Easy", jako naszego forumowego moda !
Czego potrzebuję ? Ludzi, którzy pobiorą cfg i wymienione niżej mody, zainstalują na osobnej "czystej" wersji KSP, i będą robić za nasz forumowy QA !
Proszę o propozycje co dodać, co wywalić, co i czy zmieniać, a jeśli tak to na jakie ?
Chcesz pomóc w pisaniu plików cfg ? Odezwij się na PW ! Podeślę gotowe "bloki" do składania plików silników, i wyjaśnię o co chodzi. ( to wbrew pozorom banalnie proste)
Co udało mi się zrobić ?1. Dodać nowe paliwa. Od teraz mamy do dyspozycji 9 mieszanek paliwowych, które dość łatwo zapamiętać :
-Paliwa działające z ciekłym tlenem LOX :
- RP-1 - nafta, używana głównie w największych silnikach, i w 1 stopniach
- Hydrazyna - używana w 1 i 2 stopniach, większy ciąg od nafty
- LH2- ciekły wodór - używany w ostatnich orbitalnych stopniach, niski ciąg, ogromny impuls.
- Paliwa działające z tlenkiem azotu N2O4:
- MMH, UDMH, Aerozine 50, - różnice minimalne, wprowadzone trzy by urozmaicić rozgrywkę i np. lądownik śmiga na innym paliwie niż moduł serwisowy i nici z przelewania paliwa itd.
- Paliwa działające z kwasem Azotowym IRFNA III :
- MMH i UDMH - stosowane w mini silnikach w satelitach bo kwas jest niewrażliwy na temperaturę, nie paruje, i daje się długo przechowywać pod niskim ciśnieniem.
- Hydrazyna - monopropellant z bardziej wypasioną nazwą

Silniki od tej pory mają różne mieszanki, niektóre kilka, niektóre działają tylko na jednej. Tak jak prawdziwe sztuki, nie produkują prądu.
Do zapłonu potrzeba paliw na N2O4 potrzeba jedynie prądu, silniki działające na LOX potrzebują składnika TEATEB który ogranicza ilość zapłonów. By było to w miarę prosto, każdy zapłon pobiera 1 sztukę TEATEB, za wyjątkiem najmniejszych silników które nie pobierają w ogóle lub pobierają np. 1/3. Silniki zawierają go w różnych ilościach. Można go zamontować także w zewnętrznym zbiorniku, który mieści 2 sztuki. Ilość pobieranego prądu wygląda mniej więcej Ec = ciąg / 10 . Więc silnik o ciągu 500kN weźmie na zapłon 50Ec. Impuls jest teraz realistyczny, zmienia się ciąg a nie spalanie.
Baterie są droższe, cięższe i mają mniejszą pojemność.
RTG i silniki atomowe od teraz pobierają radioaktywny izotop Blutonium-235. Nie da się go "dotankować", wymiana paliwa możliwa tylko w autoryzowanym serwisie

RTG są droższe, izotop też tani nie jest. Koniec z magicznym prądem w nieskończoność, maksymalny czas operowania wynosi teraz około 30 lat dla największego RTG, co przy RSS raczej jest dość rozsądne.
Panele słoneczne nie produkują już ilości prądu porównywalnej do elektrowni w Bełchatowie. Od teraz duże panele w stacjach orbitalnych mają sens. Chcesz lecieć poza Dunę na panelach ? Powodzenia, tylko RTG lub ogniwa paliwowe. ( w przygotowaniu)
Wszelkie czujniki, sensory itp. pobierają stałą ilość energii. Nie jest to jakaś ogromna ilość, ale gdy budujemy sondę z RTG musimy się liczyć z tym że może wziąć określoną ilość sprzętów badawczych.
Koła zamachowe (Torque) mają zmniejszone wartości. RCS również są trochę słabsze.
W trybie kariery, Kerbonauci dostają wypłatę. W zależności od doświadczenia pensja ma różną wartość. Ale są też i dobre strony, dostajemy dofinansowanie od rządu, zależne od naszej reputacji. Kerbale którzy akurat nie biorą udziału w żadnej misji dostają tylko część wynagrodzenia.
Deadly reentry chyba przedstawiać nie muszę.
TAC Life support, jest już na ukończeniu. (ogarniam filtry)
Mod jest pisany tak że każdy może go konfigurować samemu. Jest kilka plików cfg które odpowiadają za globalne wartości np. moc paneli słonecznych jest mnożona przez 0.1, nie ważne skąd pochodzu panel, czy ze stocku czy z nowego modu i tak jego moc zostanie zmieniona, a gracz może sobie to regulować zgodnie z upodobaniami. To czyni mod kompatybilnym ze wszystkimi innymi modami, nie zawierajacymi silników. Aktualnie piszę od nowa system prądu bo widzę że nie do końca śmiga jak powinien i nie współgra z innymi modami.
Mody zawierające zbiorniki powinny być kompatybilne, pod warunkiem że są kompatybilne z Real Fuels.
Wszelkie pluginy typu KAS równiez działają bez problemu.
MODY WYMAGANE DO DZIAŁANIA :
- Real Fuels
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ- TAC Life Support
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ- RSS
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ + odpowiedni config ( dla osób chcących zachować stockowy układ najlepszy będzie 6.4x kerbol system)
- Evil Tech Kerbanomics (hajsy)
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ- Tweak Scale
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ- Engine Ignitor
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘMODY BARDZO REKOMENDOWANE : ( i póki co 100% kompatybilne )
- AIES Aerospace
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ- NovaPunch 2
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ- KW Rocketry
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ- FASA
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ- DMagic
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ- Tarsier Space Technology
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ- BoxSat
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ- Amp Year ( polecam wyłączyć kerbal kraziness )
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ- Near Future Solar
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘLISTA MODÓW DO ZAIMPLEMENTOWANIA :
- Soviet Engines
- American Pack
- Station Science
- Near Future Propulusion, Electrical, Construction
- Stockalike Station Parts
-

Polecam wywalić zbiorniki dołączone do modów, i zastąpić je Procedural Parts !
DOWNLOAD Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘPROSZĘ O KRYTYKĘ, RADY,SUGESTIE, RAPORTY Z BUGÓW, KOMENTARZE

Pozdrawiam !