Autor Wątek: Kerbal Overhaul - czyli polski konkurent dla Realism Overhaul ! :)  (Przeczytany 5940 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czw, 02 Kwi 2015, 22:45:40

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Witam

Wychodzę z propozycją stworzenia moda, zwiększającego realizm i dodającego więcej możliwości i opcji do naszych ukochanych Kerbali.
Póki co są dwie skrajności, albo "biedny" stock, albo Realism Overhaul który zamienia grę w symulator. Zauważyłem czytając fora że jest dużo ludzi ( w tym ja) którzy chcieli by coś pomiędzy. Tzn. Z jednej strony RSS i piękne duże planety, różnorodność części i paliw, a z drugiej strony jednak ten smaczek stocku, bo jednak nie każdy urodził się z nazwiskiem Von Braun, i nie każdy zwyczajnie ogarnia RO.
 ( i nie każdemu się chce  :P )

Dlatego wpadłem na pomysł zrobienia "Realism Overhaul wersja Easy", jako naszego forumowego moda !
Czego potrzebuję ? Ludzi, którzy pobiorą cfg i wymienione niżej mody, zainstalują na osobnej "czystej" wersji KSP, i będą robić za nasz forumowy QA !
Proszę o propozycje co dodać, co wywalić, co i czy zmieniać, a jeśli tak to na jakie ?
Chcesz pomóc w pisaniu plików cfg ? Odezwij się na PW ! Podeślę gotowe "bloki" do składania plików silników, i wyjaśnię o co chodzi. ( to wbrew pozorom banalnie proste)

Co udało mi się zrobić ?

1. Dodać nowe paliwa. Od teraz mamy do dyspozycji 9 mieszanek paliwowych, które dość łatwo zapamiętać :

 -Paliwa działające z ciekłym tlenem LOX :
    - RP-1 - nafta, używana głównie w największych silnikach, i w 1 stopniach
    - Hydrazyna - używana w 1 i 2 stopniach, większy ciąg od nafty
    - LH2- ciekły wodór - używany w ostatnich orbitalnych stopniach, niski ciąg, ogromny impuls.

- Paliwa działające z tlenkiem azotu N2O4:
   - MMH, UDMH, Aerozine 50, - różnice minimalne, wprowadzone trzy by urozmaicić rozgrywkę i np. lądownik śmiga na innym paliwie niż     moduł serwisowy i nici z przelewania paliwa itd.

- Paliwa działające z kwasem Azotowym IRFNA III :
        - MMH i UDMH - stosowane w mini silnikach w satelitach bo kwas jest niewrażliwy na temperaturę, nie paruje, i daje się długo przechowywać pod niskim ciśnieniem.

- Hydrazyna - monopropellant z bardziej wypasioną nazwą  8)

Silniki od tej pory mają różne mieszanki, niektóre kilka, niektóre działają tylko na jednej. Tak jak prawdziwe sztuki, nie produkują prądu.
Do zapłonu potrzeba paliw na N2O4 potrzeba jedynie prądu, silniki działające na LOX potrzebują składnika TEATEB który ogranicza ilość zapłonów. By było to w miarę prosto, każdy zapłon pobiera 1 sztukę TEATEB, za wyjątkiem najmniejszych silników które nie pobierają w ogóle lub pobierają np. 1/3. Silniki zawierają go w różnych ilościach. Można go zamontować także w zewnętrznym zbiorniku, który mieści 2 sztuki. Ilość pobieranego prądu wygląda mniej więcej Ec = ciąg / 10 . Więc silnik o ciągu 500kN weźmie na zapłon 50Ec. Impuls jest teraz realistyczny,  zmienia się ciąg a nie spalanie.
Baterie są droższe, cięższe i mają mniejszą pojemność.
RTG i silniki atomowe od teraz pobierają radioaktywny izotop Blutonium-235. Nie da się go "dotankować", wymiana paliwa możliwa tylko w autoryzowanym serwisie  8) RTG są droższe, izotop też tani nie jest. Koniec z magicznym prądem w nieskończoność, maksymalny czas operowania wynosi teraz około 30 lat dla największego RTG, co przy RSS raczej jest dość rozsądne.
Panele słoneczne nie produkują już ilości prądu porównywalnej do elektrowni w Bełchatowie. Od teraz duże panele w stacjach orbitalnych mają sens. Chcesz lecieć poza Dunę na panelach ? Powodzenia, tylko RTG lub ogniwa paliwowe. ( w przygotowaniu)
Wszelkie czujniki, sensory itp. pobierają stałą ilość energii. Nie jest to jakaś ogromna ilość, ale gdy budujemy sondę z RTG musimy się liczyć z tym że może wziąć określoną ilość sprzętów badawczych.
Koła zamachowe (Torque) mają zmniejszone wartości. RCS również są trochę słabsze.
W trybie kariery, Kerbonauci dostają wypłatę. W zależności od doświadczenia pensja ma różną wartość. Ale są też i dobre strony, dostajemy dofinansowanie od rządu, zależne od naszej reputacji. Kerbale którzy akurat nie biorą udziału w żadnej misji dostają tylko część wynagrodzenia.

Deadly reentry chyba przedstawiać nie muszę.

TAC Life support, jest już na ukończeniu. (ogarniam filtry)

Mod jest pisany tak że każdy może go konfigurować samemu. Jest kilka plików cfg które odpowiadają za globalne wartości np. moc paneli słonecznych jest mnożona przez 0.1, nie ważne skąd pochodzu panel, czy ze stocku czy z nowego modu i tak jego moc zostanie zmieniona, a gracz może sobie to regulować zgodnie z upodobaniami. To czyni mod kompatybilnym ze wszystkimi innymi modami, nie zawierajacymi silników. Aktualnie piszę od nowa system prądu bo widzę że nie do końca śmiga jak powinien i nie współgra z innymi modami.
Mody zawierające zbiorniki powinny być kompatybilne, pod warunkiem że są kompatybilne z Real Fuels.
Wszelkie pluginy typu KAS równiez działają bez problemu.

MODY WYMAGANE DO DZIAŁANIA :

- Real Fuels Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- TAC Life Support Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- RSS Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
 + odpowiedni config ( dla osób chcących zachować stockowy układ najlepszy będzie 6.4x kerbol system)
- Evil Tech Kerbanomics (hajsy) Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- Tweak Scale Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- Engine Ignitor Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

MODY BARDZO REKOMENDOWANE : ( i póki co 100% kompatybilne )
- AIES Aerospace Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- NovaPunch 2 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- KW Rocketry Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- FASA Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- DMagic Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- Tarsier Space Technology Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- BoxSat Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- Amp Year ( polecam wyłączyć kerbal kraziness ) Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- Near Future Solar Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

LISTA MODÓW DO ZAIMPLEMENTOWANIA :

- Soviet Engines
- American Pack
- Station Science
- Near Future Propulusion, Electrical, Construction
- Stockalike Station Parts
- ???

Polecam wywalić zbiorniki dołączone do modów, i zastąpić je Procedural Parts !


DOWNLOAD  Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

PROSZĘ O KRYTYKĘ, RADY,SUGESTIE, RAPORTY Z BUGÓW, KOMENTARZE :D

Pozdrawiam !
« Ostatnia zmiana: Pią, 03 Kwi 2015, 13:23:31 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Czw, 02 Kwi 2015, 22:50:20
Odpowiedź #1

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 626
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Cytuj
Dlatego wpadłem na pomysł zrobienia "Realism Overhaul wersja Easy", jako naszego forumowego moda !
Czego potrzebuję ? Ludzi, którzy pobiorą cfg i wymienione niżej mody, zainstalują na osobnej "czystej" wersji KSP, i będą robić za nasz forumowy QA !
Proszę o propozycje co dodać, co wywalić, co i czy zmieniać, a jeśli tak to na jakie ?

A co z licencjami na te mody?
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: Kerbal Overhaul - czyli polski konkurent dla Realism Overhaul ! :)
« Odpowiedź #1 dnia: Czw, 02 Kwi 2015, 22:50:20 »

Czw, 02 Kwi 2015, 22:51:29
Odpowiedź #2

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Cytuj
Dlatego wpadłem na pomysł zrobienia "Realism Overhaul wersja Easy", jako naszego forumowego moda !
Czego potrzebuję ? Ludzi, którzy pobiorą cfg i wymienione niżej mody, zainstalują na osobnej "czystej" wersji KSP, i będą robić za nasz forumowy QA !
Proszę o propozycje co dodać, co wywalić, co i czy zmieniać, a jeśli tak to na jakie ?

A co z licencjami na te mody?
Mody instalujemy osobno, ode mnie jest tylko kilkaset tysięcy literek, popakowanych w pliki cfg, czyli w zasadzie mało się to różni od RO. Jeśli chodzi o pliki z RO nie ma to nic wspólnego, wszystko pisałem od zera przez ostatni tydzień. ModuleManager wgrywa poprawki podczas ładowania do ramu.  Wszystko na legalu :)
« Ostatnia zmiana: Czw, 02 Kwi 2015, 22:54:19 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Pią, 03 Kwi 2015, 09:14:19
Odpowiedź #3

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
Nie widzę na liście modów KAS, bardzo by się przydał, jeżeli zrobimy taką wpadkę, jaka była z Hubblem :)


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Reklama

Odp: Kerbal Overhaul - czyli polski konkurent dla Realism Overhaul ! :)
« Odpowiedź #3 dnia: Pią, 03 Kwi 2015, 09:14:19 »

Pią, 03 Kwi 2015, 13:22:12
Odpowiedź #4

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Edytowałem 1 post, tak to jest jak sie pisze o 23...
KAS oczywiscie dziala :D
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

 

Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0

Zaczęty przez winged

Odpowiedzi: 168
Wyświetleń: 77467
Ostatnia wiadomość Pią, 21 Paź 2016, 13:32:27
wysłana przez Sobol
Realism Mod - czy robienie tego wgl. ma sens ?

Zaczęty przez angorek

Odpowiedzi: 9
Wyświetleń: 6345
Ostatnia wiadomość Pią, 18 Lip 2014, 22:02:14
wysłana przez angorek
SATscan, czyli o co chodzi?

Zaczęty przez Coalx

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 4588
Ostatnia wiadomość Śro, 20 Sie 2014, 10:14:47
wysłana przez Diakon
R.U.I. Life Tech Set - czyli szukamy życia ;)

Zaczęty przez Sasquatch

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 4736
Ostatnia wiadomość Śro, 17 Lip 2013, 18:03:07
wysłana przez Raynus
Ioncross crew support-Czyli Podtrzymywanie życia kerbali

Zaczęty przez Skyline

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 7093
Ostatnia wiadomość Śro, 17 Lip 2013, 18:03:43
wysłana przez Raynus