Kadaf Industries z dumą i radością oraz poniekąd nadzieją na wygranie przetargu prezentuje najnowszy szyk mody w mobilnych rafineriach.
Tradycyjny układ jezdny oparty na sześciokołowym podwoziu.
Przejdźmy się po pokładzie.
Poniżej inżynier Kerman prezentuje świeżo wymalowany znak firmowy wykonany bez wiedzy i zgody zleceniodawcy. Tak się złośliwie przy tym uśmiechał, że trzeba było przyciąć zdjęcie.
Zwiedźmy, hm, "śródokręcie". Zejście z górnego pokładu za pomocą drabinki.
Lampki pokładowe zalewające rafinerię energetyzującym niebieskim światłem ukazują wyraźnie główny agregat ISRU oraz źródło zasilania - zmutowane reaktory radioizotopowe. Przy każdym termometer, co by sprawdzać czy aby się nie grzeją zanadto.
Na samym przodzie system podłączania rur paliwowych ze strony lewej.
Oraz winda ze strony prawej. Jedziemy na powierzchnię.
Od dołu widzimy jedną z dwóch kabin sterowania machiną podczas jazdy.
Człapiemy. Bo bokach zespoły wiertnicze.
Na rufie z jednej strony pojazd posiada zestaw automatycznych mierników, wyposażonych w aparat pomiaru gęstości surowca, oraz sejsmometr. Funkcją automatów jest oznaczanie obiecujących miejsc wydobycia i stałe monitorowanie zawartości gruntu. Koniec z zapisywaniem na kartce!
Dźwig suwnicowy wynosi urządzenie poza pokład i opuszcza je na grunt.
Zielona lampuchna uspokajająco razi w oczy inżyniera Kermana. Czyli wszystko gra.
Pojazd posiada cztery takie automaty. Przejdźmy na tył. Widzimy w górze pokładowy łazik eksploracyjny.
Opuszczanie łazika na grunt odbywa się w sposób tyleż niezawodny, co prymitywny. Cały system dźwigowy oparty jest na tylko jednym zawiasie.
Po opuszczeniu na powierzchnię inżynier Kerman dokona krótkiej demonstracji. Łazik jest wyposażony w podstawowe instrumenty pomiarowe, w tym w miernik zawartości surowca, oraz pojemnik na gluta. Bo a nóż widelec, coś się po drodze znajdzie interesującego.
Łazik jest dość nietypowy, ponieważ jego funkcją główną jest szybkie przemieszczanie się po gruncie. Dlatego też został wyposażony w układ rakietowy. Czy wystarczy? Spokojna głowa. To energia jądrowa.
Podczas testów na Kerbinie udało się rozwinąć prędkość 144 kilometrów na godzinę. Ale na Tylo będzie można się rozpędzić znacznie bardziej. Wróćmy pod rafinerię. Z tyłu drabiniaste wejście awaryjne, gdyby winda się zepsuła, czy coś.
Przejdźmy do podstawowej funkcji mobilnej rafinerii. A jest nią, jakby nie patrzeć, przetwarzanie surowców. Ale niczego nie przetworzymy, jeśli popalimy wiertła. Dlatego też po naciśnięciu odpowiedniego guzika rozwiną się radiatory.
I wiertła w ruch. Osiemnaście sztuk, to już nie w kij dmuchał. Specjalnie do testów zjechaliśmy z pasa startowego, ponieważ niektórzy piloci czasami niejako półgębkiem narzekali, że kawał pasa przypomina rumowisko.
Gdy się już nakopiemy i jeśli poczujemy się dostatecznie wytwornie, to możemy rozłożyć cztery panele słoneczne. Nikt nie powie, że machina nie jest eko!
I jeszcze ostatnie dwa zdjęcia przedstawiające pracę oświetlenia ostrzegawczego. Cztery reflektory bystro kręcą się w kółko informując wszystkich użytkowników ciała niebieskiego, że oto jedzie kolos, który na pewno nie będzie sobie zawracał głowy hamowaniem czy omijaniem. Więc uwaga!
Na koniec przedstawiamy system Ostatecznego Przyziemienia. Rafineria posiada niezbyt skomplikowany system rakietowy, dzięki któremu po odłączeniu ostatniej fazy rakiety deorbitacyjnej może łagodnie osiąść na powierzchni.
Dwanaście silników aerospike posiada więcej niż wystarczającą moc by ostatecznie zatrzymać pojazd. Natomiast wyraźnie zaleca się, by system wykorzystywać od pułapu nie wyższego niż 50 metrów. Powodem jest brak wektorowania ciągu, a z każdą sekundą spalania paliwa jednostka będzie stopniowo traciła wyważenie.
Uwaga, bardzo kurzy!
Kadaf Industries dziękuje za uwagę
Parametry techniczne:
MASA WŁASNA 156 ton
MASA CAŁKOWITA 214 ton
MASA OPTYMALNEGO WYWAŻENIA 206 ton
MASA Z SYSTEMEM PRZYZIEMIENIA 235 ton
ILOŚĆ CZĘŚCI 650
ILOŚĆ CZĘŚCI Z PRZYZIEMIACZEM 728
ZASILANIE 7 reaktorów RTG
4 panele słoneczne
ILOŚĆ WIERTEŁ 18
ISRU 1 duży
2 małe
ZAŁOGA 10 osób maksymalnie, zalecane 4
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA NA KERBINIE 95 km/h
Kadaf Industries poleca!
[Post scalony: Czw, 04 Lut 2016, 02:41:37]
A no i o czymś jeszcze trzeba wspomnieć. Mianowicie ile toto mieści i jakiego surowca.
Więc utleniacza: 7000
paliwa: 8790
monopropu: 855
surowca: 1800
Prąd: 13826