-
Kupię mobilną rafinerię.
Własne zasilanie, duża pojemność pojemników na kilka rodzajów paliw.
Minimum cztery wiertła i cztery duże konwertery.
Nie montować doków, transfer będzie przewodami paliwowymi.
Dopuszczalne mody:
KAS
Masa i ilość części nieistotna, ale nie przesadzajcie.
Ostatecznie może być ciągana przez jakiś ciągnik.
Zapłatą będzie lekko używany monitor LG FLATRON IPS237L-8N
Od razu zaznaczam, że 23" panele LG miały irytujący problem z siatką matrycy, szczególnie dający się we znaki w trybie tekstowym, do filmów i gier jest spoko.
Jak będę zadowolony z crafta, to pokrywam koszty przesyłki (a jakże, Robson ma gest).
Modele proszę przedstawiać w tym wątku.
Nie będzie żadnej ankiety, po prostu zdecyduję który mi najbardziej odpowiada.
Rafineria będzie pracować na Tylo, ale to nie istotne.
Oferta ważna do środy 03.02.2016
Tak sobie dopisuję, coby nie było nieporozumień:
W związku z dużym zainteresowaniem dostawą w/w rafinerii, wychodząc na przeciw oczekiwaniom potencjalnych producentów, ogłaszam oficjalną listę dozwolonych modów:
KAS
KIS
IR
TS
Rafineria będzie jednak załogowa.
Czas dostawy przedłużam do czwartku 04.02.2016 godzina 23:30
Pozdrawiam i trzymam za Was kciuki.
-
A że tak zapytam ostrożnie... KAS + KIS, czy sam KAS? A Infernal Robotics? Odpada? Takie ładnie z nim dźwigi i dźwidżątka robić można...
A i jeszcze. Cztery DUŻE rafinerie? Wiesz Robson, nie liczyłem, ale nawet 4 duże drille pracujące naraz nie są w stanie zapewnić materiału dla ciągłej pracy nawet jednej rafinerii. Może 10 - 20 drilli zasilających 4 rafinerie ale małe? Natomiast jeśli nie chcesz na przykład TweakScale, to zasilenie 4 dużych rafinerii, to przypuszczam jakaś setka generatorów RTG. Bo nawet baterie słoneczne gigantor na Tylo za dużo prądu nie narobią.
[Post scalony: Pon, 01 Lut 2016, 00:46:03]
I jeszcze kilka pytań drobnych:
1. Rafineria ma być załogowa, czy automat?
2. Ma posiadać pokładowy łazik eksploracyjny?
3. Prędkość poruszania ma znaczenie?
4. Jeżeli jednak zgodziłbyś się na zastosowanie IR i TweakScale to czy pojazd ma być kołowy, czy kroczący?
5. Jeżeli pojazd ma być załogowy, to z interiorami, czy bez? (do zrobienia interiorów wielce pomocne były by proceduralne skrzydła, surface lights i kerbpaint. Szczerze mówiąc proceduralne skrzydła w ogóle by się niezmiernie przydały do całej konstrukcji).
I jedna sugestia. Z surowców mamy paliwo, utleniacz, monoprop i ksenon. Rafineria może produkować naraz utleniacz i paliwo. Zasadniczo sam utleniacz jest psu na budę, więc może jednak moduły ISRU wystarczyły by trzy?
-
No właśnie przemyślałem sobie całe zagadnienie, bo problem polega na tym, że jeszcze nigdy nie wydobywałem surowców i nie mam pojęcia jak to z tymi rafineriami jest.
Zawsze zabierałem na planetę tyle paliwa, aby starczyło na powrót na orbitę.
Bo te rafinerie cholernie ułatwiają całą rozgrywkę, ale tu mam coś dużego do wyniesienia i trochę dodatkowego paliwka by mi się przydało.
Z resztą, cała sprawa jest po to, by pozbyć się monitora.
Może jest jakiś chętny na fajny monitor, a za darmo nie oddam.
I faktycznie tych konwerterów wystarczy trzy, a w wymaganiach napisałem, że minimum cztery wiertła, więc może ich być i czterysta.
Co się tyczy modów, to KIS oczywiście jak najbardziej.
Z innych modów raczej bym zrezygnował, nie chcę zamodzać sobie gry (jakoś tak mam).
Rafineria nie musi być piękna i wypasiona, ma spełniać jak najlepiej swoje zadania.
Nie musi być załogowa.
Łazik też nie potrzebny, będę miał jakiś na wyposażeniu ekspedycji.
Prędkość poruszania nie ma znaczenia.
Jeśli będzie załogowy, to nie musi mieć interiorów.
Acha, no i oczywiście producent będzie wymieniony w wątku http://forum.kerbale.pl/stacje-kosmiczne/laboratorium-obserwacyjne-green-planet
-
Jeszcze jedna sugestia dotycząca zawieszenia. Praktykę w konstruowaniu dużych pojazdów posiadam raczej sporą, więc się wypowiem. Mianowicie. Do tak ogromnej konstrukcji najlepsze by były na stocku te największe koła. Tyle, że z największymi kołami jest pewien zasadniczy problem. Ich zawieszenie doskonale sprawdza się na obiektach o grawitacji 1-3 m/s Ale ponieważ rafineria ma się poruszać po Tylo, to trzeba wziąć pod uwagę fakt, że na przykład na Kerbinie spotkanie się z jakąkolwiek przeszkodą najazdową wymaga zwolnienia do prędkości minimalnej. W przeciwnym razie dochodzi do uszkodzenia koła. Podobnie będzie na Tylo. Bo na Tylo najlepiej sprawdzą się te koła pośrednie. Ale nie w stockowym rozmiarze, tylko znacznie powiększone. Więc Tweakscale by się przydał. A skoro już Tweakscale, to dlaczego by nie infernal robotics, mod, w którym Robson się zakochasz. Tym bardziej, że dysponując zawiasami można zbudować maszynę, która bardzo zgrabnie się składa (mam tu na myśli ramiona drillujące między innymi).
I jeszcze kwestia zasilania. JEDEN drill do pracy wymaga około 15 generatorów RTG. Co daje nam przy 10 drillach 150 generatorów. ISRU żrą prądu jeszcze więcej. Myślę, że 10 drilli z jednym ISRU na chodzie, to jakieś 300 RTG. Przy wykorzystaniu Tweakscale można generator powiększyć, co przełoży się na zwiększenie jego mocy, a zredukuje ilość potrzebnych części.
Hm, sprawdziłem, 22 generatory RTG na jednego drilla. Czyli 220 przy 10.
Sprawdzania ciąg dalszy. Jedno duże ISRU wymaga do pracy około 45 generatorów RTG. Zaokrąglę do 50. Czyli, 3 ISRU to 150 generatorów. 10 wierteł, to dodatkowe 200 generatorów. Czyli mamy 350. A nadal 10 wierteł nie będzie w stanie zapewnić surowca do ciągłej pracy chociażby jednego ISRU.
Edyta kolejna. JEDEN powiększony maksymalnie tweakscalem generator RTG wystarcza do zasilenia trzech wierteł. Czyli przy 10 drillach mamy 3 generatory, a nie 220. Podumaj nad tym Robson. Tym bardziej, że 10 wierteł nadal nie wyprodukuje surowca tyle, by działało na pełnej wydajności chociaż jedno ISRU.
Edyta następna. Cztery powiększone RTG dają wystarczającą moc do ciągłej pracy 10 wiertel i ISRU. Ale żeby ISRU chodziło na pełnej mocy, to wierteł wymagało by około sądzę 30. Co prawda testy przeprowadziłem tylko na Kerbinie, gdzie na pasie startowym ilość surowca pod betonem nie jest jakaś porywająca. Myślę, że 20 sztuk powinno być w miarę optymalne dla jednej rafinerii. Czyli bez tweakscale samych generatorów przeszło pół tysiąca. A tak to masz maksymalnie 8.
Decyduj Robson więc czy stock i koszmarne mnożenie części, bądź zmiana koncepcji na wiertła powiedzmy 2 i jedno małe ISRU (co nie usunie efektu wąskiego gardła na właśnie wiertłach), czy może jednak IR, Tweakscale i jedziemy pełną parą. Bo na stocku ani się nie obejrzę, jak będzie 2000 części. Albo i więcej.
-
W związku z dużym zainteresowaniem dostawą w/w rafinerii, wychodząc na przeciw oczekiwaniom potencjalnych producentów, ogłaszam oficjalną listę dozwolonych modów:
Rafineria będzie jednak załogowa.
Czas dostawy przedłużam do czwartku 04.02.2016 godzina 23:30
Pozdrawiam i trzymam za Was kciuki.
-
E4 odpada z tej konkurencji. Raz, że nie ma 1.1, dwa - chwilowo nie mam rozsądnej karty graficznej, trzy - monitora nie potrzebuję. Powodzenia życzę uczestniczącym :) W celu wyjaśnienia o co chodzi, to proponowałbym wszystkie informacje przenieść do pierwszego postu i jeszcze jakoś wyróżnić. Zanim sam poznałem warunki, musiałem przekopać się przez wszystkie posty.
-
Zdaje mi się że całkowicie zapomniano o ogniwach paliwowych. Moim zdaniem to najlepsze źródło do zasilania rafinerii i nie tylko. W prawdzie nie mają się co równać ze zmutowanymi super giga RTG, jednak skoro Robson życzy sobie skromną pulę modów, to te ogniwa pozwolą ukrócić ją o TweakScale.
-
nie Kapacity. Ogniwa paliwowe zużywają paliwo i utleniacz. to jest drobienie w miejscu dramatycznie przedłużające czas produkcji. Bo żeby na ogniwach paliwowych wyprodukować 10 jednostek paliwa, to trzeba wyprodukować wielokrotnie więcej, bo jest to paliwo przeznaczane do zasilania ogniw. Poza tym te największe stockowe koła nie nadają się na obiekty o wysokiej grawitacji. Stosując te czarne kółka przy takich gabarytach obiektu trzeba by ich dać z setkę i wyglądało by to idiotycznie.
-
Też myślałem o tych ogniwach wielokrotnie i doszedłem do wniosku, że to jest najgorsza rzecz, jaka może się przytrafić Kerbalowi w kosmosie.
(Bo na Kerbinie, w paru mało oczywistych sytuacjach, są one nawet opłacalne)
-
Czy rafineria ma później odlecieć?
-
Rafineria zostaje, jako stałe wyposażenie bazy naukowej.
Będzie zaopatrywała kosmodrom.
-
Witam, mam pytanie w kwestii organizacyjnej. Gotowe projekty przedstawiamy tutaj w formie fotorelacji, czy po prostu wrzucamy plik craft, a Ty Robson sam testujesz ?
-
Też mam pytanko. 105 ton i 247 części. Dużo?
-
Modele proszę przedstawiać w tym wątku.
Nie będzie żadnej ankiety, po prostu zdecyduję który mi najbardziej odpowiada.
-
To nie odpowiada na pytanie :P
Ja rozumiem to tak, że plik .craft dosyła się później.
-
Też tak myślę. Chętni przedstawiają. Robson wybiera. Wygrany wysyła plik .craft
-
MarQx:
Lepiej by było wstawić zdjęcia w formie rzutów, oraz wypunktować parametry.
- Masa
- Ilość części
- Ilość wierteł
- Zasilanie (specyfikacja i pojemność baterii)
- Pojemność pojemników na Ore i na gotowe produkty
- Liczebność załogi
KebabKerman:
105 ton i 247 części to nie dużo.
Plik .craft przesyła autor zwycięskiej konstrukcji bezpośrednio do mnie na maila wraz z adresem do wysyłki monitora.
Chyba, że ktoś chce umieścić swe dzieło do pobrania publicznie, to nie mam nic przeciwko temu.
Ja nie kupuję praw autorskich, tylko czas autora, którego mi brak.
-
(https://i.imgur.com/7bqeRb4.png)
Prezentuje mobilną rafinerię Anubis v7.6
Ilość części: 283 (330 z systemem do lądowania który na fotkach nie jest widoczny)
Masa: 228 ton (około 252 z sys. do lądowania)
Paliwo ciekłe: 9821 jednostek
Utleniacz: 9559 jednostek
Xenon: 6400 jednostek
Monopropellant: 3051 jednostek
Pojemność zbiorników ORE: 1500 jednostek
Energia elektryczna: 14478 jednostek
Zasilanie 6 powiększonych RTG
Ilość wierteł: 13
Ilość jednostek ISRU: 4
Ilość wtyczek KAS: 6 (po 2 na przednich błotnikach, i 2 w ładowni)
Załoga: 5 Pań/Panów Kerman
(http://i.imgur.com/SBVWNRq.png)
(http://i.imgur.com/vlnF9Uk.png)
(http://i.imgur.com/wej9FrR.png)
(http://i.imgur.com/69YJ6qT.png)
(http://i.imgur.com/od2uxpo.png)
(http://i.imgur.com/rODE1To.png)
Tak maszynka wyglądałaby przy oświetleniu na Tylo
(http://i.imgur.com/Hcq2XgJ.png)
(http://i.imgur.com/ocgUZVS.png)
Pozdrawiam :)
-
Kadaf Industries z dumą i radością oraz poniekąd nadzieją na wygranie przetargu prezentuje najnowszy szyk mody w mobilnych rafineriach.
(http://i.imgur.com/WZAGppW.jpg)
(http://i.imgur.com/NDWkgBI.jpg)
Tradycyjny układ jezdny oparty na sześciokołowym podwoziu.
Przejdźmy się po pokładzie.
(http://i.imgur.com/AdYP83Y.jpg)
Poniżej inżynier Kerman prezentuje świeżo wymalowany znak firmowy wykonany bez wiedzy i zgody zleceniodawcy. Tak się złośliwie przy tym uśmiechał, że trzeba było przyciąć zdjęcie.
(http://i.imgur.com/YxZ98os.jpg)
Zwiedźmy, hm, "śródokręcie". Zejście z górnego pokładu za pomocą drabinki.
(http://i.imgur.com/7EjvDYA.jpg)
Lampki pokładowe zalewające rafinerię energetyzującym niebieskim światłem ukazują wyraźnie główny agregat ISRU oraz źródło zasilania - zmutowane reaktory radioizotopowe. Przy każdym termometer, co by sprawdzać czy aby się nie grzeją zanadto.
(http://i.imgur.com/o5a7rbY.jpg)
Na samym przodzie system podłączania rur paliwowych ze strony lewej.
(http://i.imgur.com/7PSozml.jpg)
Oraz winda ze strony prawej. Jedziemy na powierzchnię.
(http://i.imgur.com/puv8cvW.jpg)
Od dołu widzimy jedną z dwóch kabin sterowania machiną podczas jazdy.
(http://i.imgur.com/uXQn9To.jpg)
Człapiemy. Bo bokach zespoły wiertnicze.
(http://i.imgur.com/Zt6sFnV.jpg)
Na rufie z jednej strony pojazd posiada zestaw automatycznych mierników, wyposażonych w aparat pomiaru gęstości surowca, oraz sejsmometr. Funkcją automatów jest oznaczanie obiecujących miejsc wydobycia i stałe monitorowanie zawartości gruntu. Koniec z zapisywaniem na kartce!
(http://i.imgur.com/dd4eSef.jpg)
Dźwig suwnicowy wynosi urządzenie poza pokład i opuszcza je na grunt.
(http://i.imgur.com/7gliYzy.jpg)
Zielona lampuchna uspokajająco razi w oczy inżyniera Kermana. Czyli wszystko gra.
(http://i.imgur.com/PCOITXF.jpg)
Pojazd posiada cztery takie automaty. Przejdźmy na tył. Widzimy w górze pokładowy łazik eksploracyjny.
(http://i.imgur.com/OlxgLwd.jpg)
Opuszczanie łazika na grunt odbywa się w sposób tyleż niezawodny, co prymitywny. Cały system dźwigowy oparty jest na tylko jednym zawiasie.
(http://i.imgur.com/SZaUiL4.jpg)
Po opuszczeniu na powierzchnię inżynier Kerman dokona krótkiej demonstracji. Łazik jest wyposażony w podstawowe instrumenty pomiarowe, w tym w miernik zawartości surowca, oraz pojemnik na gluta. Bo a nóż widelec, coś się po drodze znajdzie interesującego.
(http://i.imgur.com/0bVrZ1K.jpg)
Łazik jest dość nietypowy, ponieważ jego funkcją główną jest szybkie przemieszczanie się po gruncie. Dlatego też został wyposażony w układ rakietowy. Czy wystarczy? Spokojna głowa. To energia jądrowa.
(http://i.imgur.com/yVAgozt.jpg)
Podczas testów na Kerbinie udało się rozwinąć prędkość 144 kilometrów na godzinę. Ale na Tylo będzie można się rozpędzić znacznie bardziej. Wróćmy pod rafinerię. Z tyłu drabiniaste wejście awaryjne, gdyby winda się zepsuła, czy coś.
(http://i.imgur.com/ywgfIXs.jpg)
Przejdźmy do podstawowej funkcji mobilnej rafinerii. A jest nią, jakby nie patrzeć, przetwarzanie surowców. Ale niczego nie przetworzymy, jeśli popalimy wiertła. Dlatego też po naciśnięciu odpowiedniego guzika rozwiną się radiatory.
(http://i.imgur.com/xZBVyTk.jpg)
I wiertła w ruch. Osiemnaście sztuk, to już nie w kij dmuchał. Specjalnie do testów zjechaliśmy z pasa startowego, ponieważ niektórzy piloci czasami niejako półgębkiem narzekali, że kawał pasa przypomina rumowisko.
(http://i.imgur.com/CfErnR4.jpg)
Gdy się już nakopiemy i jeśli poczujemy się dostatecznie wytwornie, to możemy rozłożyć cztery panele słoneczne. Nikt nie powie, że machina nie jest eko!
(http://i.imgur.com/ogeTWct.jpg)
I jeszcze ostatnie dwa zdjęcia przedstawiające pracę oświetlenia ostrzegawczego. Cztery reflektory bystro kręcą się w kółko informując wszystkich użytkowników ciała niebieskiego, że oto jedzie kolos, który na pewno nie będzie sobie zawracał głowy hamowaniem czy omijaniem. Więc uwaga!
(http://i.imgur.com/2Yu3ipq.jpg)
(http://i.imgur.com/i4BD9kU.jpg)
Na koniec przedstawiamy system Ostatecznego Przyziemienia. Rafineria posiada niezbyt skomplikowany system rakietowy, dzięki któremu po odłączeniu ostatniej fazy rakiety deorbitacyjnej może łagodnie osiąść na powierzchni.
(http://i.imgur.com/5XZbNU9.jpg)
Dwanaście silników aerospike posiada więcej niż wystarczającą moc by ostatecznie zatrzymać pojazd. Natomiast wyraźnie zaleca się, by system wykorzystywać od pułapu nie wyższego niż 50 metrów. Powodem jest brak wektorowania ciągu, a z każdą sekundą spalania paliwa jednostka będzie stopniowo traciła wyważenie.
Uwaga, bardzo kurzy!
(http://i.imgur.com/5XDeQS6.jpg)
Kadaf Industries dziękuje za uwagę
Parametry techniczne:
MASA WŁASNA 156 ton
MASA CAŁKOWITA 214 ton
MASA OPTYMALNEGO WYWAŻENIA 206 ton
MASA Z SYSTEMEM PRZYZIEMIENIA 235 ton
ILOŚĆ CZĘŚCI 650
ILOŚĆ CZĘŚCI Z PRZYZIEMIACZEM 728
ZASILANIE 7 reaktorów RTG
4 panele słoneczne
ILOŚĆ WIERTEŁ 18
ISRU 1 duży
2 małe
ZAŁOGA 10 osób maksymalnie, zalecane 4
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA NA KERBINIE 95 km/h
Kadaf Industries poleca!
[Post scalony: Czw, 04 Lut 2016, 02:41:37]
A no i o czymś jeszcze trzeba wspomnieć. Mianowicie ile toto mieści i jakiego surowca.
Więc utleniacza: 7000
paliwa: 8790
monopropu: 855
surowca: 1800
Prąd: 13826
-
muszę wbić szpilę :D
ma funkcję SSTO?
Szpilę uważam za wbitą.
11/10 would bang
-
To Kadafa, więc pewnie nawet wyląduje na Joolu.
Namazane z P8 Lite przez Tapatalk
-
Kebab Space Agency prezentuje najnowszy twór inżynierów wybudowany z pieniędzy podatników. Przy projektowaniu najważniejszymi czynnikami była jakość wykorzystanych materiałów oraz pojemność zbiorników.
Specyfikacja:
Prędkość maksymalna na Kerbinie - 27 m/s
Ilość części - 563
Waga bez paliwa -111,1 ton
Waga z paliwem - 299,6 ton
Pojemność:
Prąd - 56350 jednostek
Paliwo - 11790 jednostek
Utleniacz - 14410 jednostek
Xenon - 5250
Monopropelant - 3615 jednostek
Surowiec - 4500
Rozmiar:
Wysokość - 10.3 m
Szerokość - 13.8 m
Długość - 27.7 m
Wyposażenie:
24 wiertła
6 małych IRSU
Oświetlenie pokładu
6 największych RTG
Anteny i dużo innych
Dźwig pokładowy
4 sondy
Na wniosek dwóch organizacji (Światowej Organizacji Ochrony Ślimaka Rumina decollata oraz Wyższej Szkoły Ekologii) zamontowaliśmy sześć paneli słonecznych.
Miejsce dla 10 kerbalonautów
UWAGI
1) Podczas zjazdu z góry zwolnić do 20 m/s
2) Nie hamować ręcznym
3) Ekskluzywne barierki zakupiono od firmy Haker Technologies
Zdjęcia:
Przód i tył rafinerii
(http://i.imgur.com/FKpq9dT.png)
(http://i.imgur.com/bfyX68j.png)
Pomieszczenie konwerterów oraz komputer sterujący
(http://i.imgur.com/nvbgyxl.png)
Dźwig, sonda oraz ekologia w tle
(http://i.imgur.com/tz2JmeZ.png)
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.
-
Buduję kolosa - 54 wiertła, 3 duże ISRU, 27 wielkich RTG, 512 części, 330 ton (będzie troszkę więcej raczej), ale potrzebuję trochę czasu. Jeśli interesuje cię coś tak dużego Robson, to byłbym wdzięczny, gdybyś przedłużył czas do tej samej godziny jutro. Jeśli natomiast stwierdzisz, że jest to overkill, za dużo części, za ciężkie itd. to nie ma problemu, może się już kończyć. Jestem tak naprawdę już w końcowej części prac, ale nie dałem rady się wyrobić ze względu na szkołę, obowiązki itp. Decyzja należy do Ciebie.
-
Kochani Kerbonauci.
Konstrukcje przedstawione przez was są tak wspaniałe, że mam pewien dylemat z podjęciem decyzji.
Dla tego postanowiłem spytać szanownych forumowiczów o Wasze zdanie na temat w/w rafinerii mobilnych.
Wasza pomoc będzie straszliwie przydatna, mimo iż moja decyzja nie musi być odzwierciedleniem Waszych opinii.
Dla tego też na początku wątku umieściłem ankietę, a decyzję podejmę jutro.
Czas zgłoszeń ewentualnych konstrukcji przedłużam więc do jutra do godziny 18:00, a decyzję podejmę w okolicach północy, bądź rankiem w sobotę 06.02.2016
Pozdrawiam.
P.S. nie napalajcie się proszę na ten monitor, poczytajcie w sieci o jego wadach, bo zalety każdy zna (IPS i te sprawy).
-
Pizmak, daj se spokój. Nie przeskoczysz poziomu który tu jest.
-
P.S. nie napalajcie się proszę na ten monitor, poczytajcie w sieci o jego wadach, bo zalety każdy zna (IPS i te sprawy).
Robson, to nie o monitor chodzi, to pierwszy wątek od dawna, gdzie można współzawodniczyć ! I to jest piękne oby więcej takich tematów na forum :)
-
Pizmak, daj se spokój. Nie przeskoczysz poziomu który tu jest.
No jasne, najlepiej wszyscy olejmy jakiekolwiek wyzwania i dajmy wygrywać Kadafom, Elemementarom i innym super konstruktorom. Nie zawsze chodzi o to, żeby złapać króliczka... Jeśli Ty masz ambicje i motywację na zasadzie "dam se spokój, tego poziomu i tak nie przeskoczę", to pozostaje mi przekazać Ci wyrazy współczucia. Pewnie przegram, ale jeśli pokażę swoją pracę, to będę mógł sobie powiedzieć "dałem z siebie wszystko, inni byli lepsi - trudno, spróbuję następnym razem". Jeśli nie pokażę, to jedyną rzeczą, którą sobie powiem, będzie "dałem dupy", bo może jednak, może by się udało. Tu już nie chodzi o monitor, mnie on nie jest wybitnie potrzebny, tu chodzi o wyzwanie i samodoskonalenie. Po prostu staram się wszystko robić, jak należy.
Namazane z P8 Lite przez Tapatalk
-
Lepiej żałować że się coś zrobiło,niż żałować że się nie spróbowało.
-
Pizmak, daj se spokój. Nie przeskoczysz poziomu który tu jest.
Z takim podejściem nigdy nie wygrałbym swojego pierwszego przetargu w PMB. Przy okazji pierwszego, w którym startowałem ;)
-
Pizmak, daj se spokój. Nie przeskoczysz poziomu który tu jest.
A tobie kolego przydałoby się ostrzeżenie za takie potraktowanie drugiego użytkownika. Wszedłem sobie na profil Pizmaka, poczytałem jego wypowiedzi i mogę powiedzieć, że to nie jest jakiś p********y nasa_member, żeby go tak odprawiać z kwitkiem. Kebab też nic wcześniej ciekawego nie pokazywał a tu proszę.
Poza tym Pizmak ma swój własny rozum i skoro widział wcześniejsze projekty i nie wycofał się to chyba wie co robi.
-
Z MarQxem przeprowadziliśmy pewne testy terenowe naszych jednostek. Polegały one na próbie pokonania szyn między VAB a wyrzutnią na tym środkowym odcinku (gdzie jest najbardziej nierówno) pod kątem 90 stopni, oraz bolesny test naprężeniowy przy przejeździe pod kątem 45 stopni. Prędkość dowolna. Nie wiem jak MarQx, ale ja również przeprowadziłem kontrolę wytrzymałości przy przejeździe na pełnej prędkości w poprzek pasa startowego z wjazdem i zjazdem. Sprawdź Pizmak, czy twój kolos da radę. Myślę, że tego typu testy powinny być w wymaganiach, bo szkoda, żeby Robsonowi się ta maszyna rozpadła przy uskoku na pierwszym lepszym kraterze. Oczywiście testy pojazd musi przejść bez uszkodzeń. Nie piszę tego, żeby rzucać kłody pod nogi bynajmniej, tylko róbmy po prostu porządnie.
Dodam od siebie, że powiększone tweakiem koła sprawiają pewne problemy przy ruszaniu, przynajmniej przy mojej konstrukcji. Danie pełnej mocy na starcie nie doprowadza do uszkodzeń, ale do niezwykłych wręcz naprężeń, od których sam nie wiem jakim cudem zawieszenie się nie rozlatuje. Moja metoda zgrabnego ruszania, to klepanie W co pół sekundy do momentu osiągnięcia 5-10 m/s. Potem już można deptać ile fabryka dała. Podobnie z hamowaniem. Do 5 m/s spokojnie można można wciskać dowolny hamulec, ale do samego zatrzymania w moim przypadku najbezpieczniejsze jest działanie takie samo, jak przy przyspieszaniu w pierwszej fazie.
Niestety jutro wyjeżdżam, więc dowiem się kto wygrał dopiero w niedzielę wieczorem.
-
Też dokonałem testu zaproponowanego przez Kadafa. Moja rafineria przeszła go pomyślnie. Metoda przyśpieszania i hamowania taka jak u Kadafa.
-
Haker Industries chciałoby przedstawić flagowy model swojego działu wydobycia:
(http://i.imgur.com/xj1ty91.png)
No dobrze, dobrze, powoli. Najpierw warto podać ważne informacje:
Prędkość Max: 26m/s
Masa (z paliwem): 169t
Części: 331
Paliwo: 6635
Utleniacz: 5665
Monohydrazyna: 825
Wiertła: 5 ruchomych zestawów wiertniczych po 4 sztuki, razem 20
ISRU: 2 duże, 2 małe
Łazik ze skanerem surowców
Winda dla kerbali (inspiracja pojazdem Kadaf Industries
Oświetlenie pokładu
Miejsce dla dwóch kerbali
Po pokładzie oprowadzi państwa Bill Kerman.
Tak więc bez zbędnego obijania w bawełnę, oto nasza duma czyli zestawy wiertnicze wraz z kontrolerem:
(http://i.imgur.com/T0CV1Hd.png)
(http://i.imgur.com/iOuJuko.png)
Po złożeniu wiertła tylko w niewielkiej części wystają co dobrze widać od góry pojazdu:
(http://i.imgur.com/OQaY4cW.png)
O wiertłach mógłbym rozmawiać cały dzień, a nawet dwa, ale jednak nasz pojazd to nie tylko wiertła. Przejdźmy więc do zasilania.
Pojazd nasz zasila 7 ogromnych radioizotopowych generatorów termoelektrycznych:
(http://i.imgur.com/fcAs9cb.png)
Mimo że wypełnione są po brzegi radioaktywnym plutonem, nic nam nie grozi, dzieli nas od niego gruba blacha. Są one jednak dość ciepłe więc przytulanie się do nich nie wchodzi w grę.
Idąc dalej możemy zauważyć windę pozwalającą na zejście kerbali na powierzchnię planety:
(http://i.imgur.com/7jOUmy4.png)
Wszelkie prawa patentowe do windy posiada Kadaf Industries.
Kończąc już naszą podróż chciałbym zaprezentować łazik pokładowy posiadający skaner rudy, który pozwala na prostsze szukanie miejsc właściwych do wydobycia.
(http://i.imgur.com/VZWm6Kj.png)
Jeszcze kilka zdjęć:
(http://i.imgur.com/oT3APof.png)
(http://i.imgur.com/T0CV1Hd.png)
Zachęcam na głosowanie na pojazd firmy Haker Technologies.
-
(http://i.imgur.com/R2sqaaI.png)
Łazik wydobywczy mk 1 RAKARTH(https://i.gyazo.com/2f6e431dd7415e0630af029617bf022c.gif)
Jeździ...
Masa: 160 ton (masa własna)
Ilość części: 363
Ilość wierteł: 12
Zasilanie: 8 RTG XXL (powiekszone 4x), 20 000 jednostek energii.
Pojemność pojemników na Ore i na gotowe produkty:Ore: 5100
Ox: 4600
Lq: 4180
Mono: 3200
Za przetwarzanie odpowiedzialne są 4 moduły ISRU, 2 małe i 2 duże.
(Ksenonu brak. ISRU nie produkują tego paliwa z Rudy)
Liczebność załogi: Stacja może działać automatycznie. Zalecana załoga - 4 osoby (2x pilot, inżynier, naukowiec), maksymalna: 10 osób
Obsługa pojazdu i rafinerii może być wykonywana wyłącznie przy użyciu grup akcyjnych.
(http://i.imgur.com/umixBz3.png)
(http://i.imgur.com/kqNSSyC.png)
Tryb kopania. Tak, na pasie.
ED przedstawia sklecony w naprędce kombajn wydobywczy wagi średniej, stworzony z myślą o pracy z dala od domu.
Główne atuty pojazdu to stosunkowo niska masa, obszerne zbiorniki na przetworzony surowiec, kompaktowa budowa pozwalająca na łatwy transport praktycznie w każde miejsce w układzie kerbolskim a także mobilność, pozwalająca zmienić lokalizację na bliższą innej placówce lub dotrzeć bez problemu do nowoodkrytego złoża. Niestety, ceną jest niewielka prędkość przy której maszyna pokonuje przeszkody terenowe.
(http://i.imgur.com/xFv45Eb.png)
Technologia reflektorów cofania udostępniona dzięki uprzejmości Kadaf Industries
(http://i.imgur.com/xIVpPpM.png)
Pękaty zbiornik nie zasłania kierowcy widoczności z lewej, dzięki wysokim umejscowieniu nie ma też ryzyka że zahaczy o grunt przy niskim podejściu.
(http://i.imgur.com/10R168m.png)
Rozmiar maszyny i łatwość transportu wywołał zazdrość w zespole odpowiedzialnym za sky-crane'y. Dok jest umiejscowiony pod środkiem ciężkości Rakartha
(http://i.imgur.com/v7cIKRz.png)
Oświetlone wejście główne do rafinerii. Do kabiny pilota i oficera naukowego (po lewej stronie maszyny) wchodzi się przez habitat (transfer załogi).
(http://i.imgur.com/1iBn0Mr.png)
Pokład inżynierski, kontrola wydobycia. Dostęp po drabinie bocznej lub przez wąski korytarz wzdłuż rdzenia pojazdu.
(https://i.gyazo.com/56b6b656c62f67a8bb58d7af4e01a309.gif)
...wydobywa...
(http://i.imgur.com/LkuaImq.png)
Zad Rakartha. Porty KAS, KIS oraz pojemniki na sprzęt dostępne bez użycia drabin. Przydatne gdy tankowany pojazd nie może zbliżyć się na minimalną odległość do rafinerii (dodatkowy sprzęt należy zakupić osobno).
(http://i.imgur.com/lOkBJoH.png)
Optymalna załoga składa się z czterech oficerów. Nieważne są wielkie cyfry, ale wygoda użytkowania i prostota konstrukcji!
Dziękujemy za przeczytanie naszej prezentacji i bardzo dziękujemy za organizację przetargu.
Dawno się tak dobrze nie bawiłem w tej grze :D ED planuje, testowo, wysłać Rakartha na jakiś księżyc, tak z ciekawości.
(https://i.gyazo.com/9d19fa6d5d3d596f9f9298e22b0ebac5.gif)
... i świeci wesoło!
-
Jeśli Ty masz ambicje i motywację na zasadzie "dam se spokój, tego poziomu i tak nie przeskoczę", to pozostaje mi przekazać Ci wyrazy współczucia.
nie, po prostu mi się już nie chce nawet kerbali odpalać :)
@winged, prawda pozostanie prawdą, a ja zawsze jestem szczery i mówię to, co myślę. Jeśli chcesz na mnie za to donieść, to proszę bardzo, leć do inga :)
Jeśli też na tym forum można tylko chwalić idiotów za gówno które tworzą, to w sumie dobrze, że siedzę tylko na czacie :)
Ślicznie pozdrawiam!
-
Jaka prawda? Przecież Pizmak jeszcze niczego nie pokazał, na jakiej podstawie uważasz, ze nie będzie miał szans? Napisałem wyraźnie, że to nie jest jakiś nasa_member żeby zdawać się na jego wątpliwą reputację i odradzać mu udziału.
-
Dam ci według mnie dobry przykład.
Wyobraź sobie coś takiego. Jesteś w piątej klasie podstawówki i piszesz sprawdzian z polskiego. Wiadomo, że czym lepiej się nauczysz (zbudujesz rafinerię) dostaniesz ocenę. Przypuśćmy, że jest szansa na piątkę (tutaj monitor). Część teoretyczną napisałeś średnio, więc twoim ratunkiem jest wypracowanie. Tematem jest coś z czego nie jesteś mocny. Będziesz próbował napisać cokolwiek, aby dostać chociaż kilka punktów? Chyba, że jesteś tumanem i wystarczy ci dwója lub trója?
-
Niepotrzebnie śpieszyłem się z oddawaniem głosu, ponieważ, według mnie rafineria Drangira jest najlepsza. Łączy funkcjonalność projektu Kadafa (łazik i sondy nie są obowiązkowe, Robson ma pewnie swoje w zanadrzu) ze świetnym kształtem. Szkoda, że większość już zagłosowała, ale i tak ma szanse wygrać, gdyż wszystko zależy od Robsona. Powodzenia!
-
Bez pojazdu Piżmaka nie zamknę przetargu.
Ankieta zostanie zresetowana o godzinie 00:00 i przedłużona do niedzieli około godziny 21:00
Ja wyjeżdżam w busz, więc wątek zostawiam do Waszej dyspozycji.
Pozdrawiam.
-
Czy można przebudować pojazd? Mam w głowie pewien pomysł, ale czas na budowę już minął.
-
Przepraszam wszystkich za mój rozlazły udział w tym przetargu... Pojazd byłby już z godzinę temu, jak nie wcześniej, ale zaliczyłem w pewnym momencie crasha, jak już miałem zbudowaną kabinę, zamontowane ISRU, drabinki, struty i tym podobne pierdoły. Oczywiście sejwa brak, a robienie tego od nowa przy tych lagach to pewnie jakieś dwie godziny minimum (jakieś testy jeszcze, grupy akcji, żeby Robson nie musiał odpalać każdego z 54 wierteł osobno, ogólnie wykończeniówka). Części było ponad 600, postawiłem bardziej na gabaryty, niż na wygląd, ale byłem całkiem zadowolony, bo jeździło! Otwierają się osłony na wiertła, a te się wysuwają. mógłbym to pewnie o 60 części odchudzić pozbywając się boków osłon, ale teraz już chyba za późno. Już i tak przeciągnąłem przetarg, w dodatku zawaliłem, więc absolutnie nie proszę o jego przedłużanie, za to obiecuję, że jak już ten projekt dokończę (może w 1.1, jak już będzie optymalizacja i obsługa 64 bitów), to wstawię go na forum i dodam publiczny download. Skoro nie weźmie udziału w przetargu, może użyje go ktoś inny. Jednocześnie chciałbym podziękować wszystkim, którzy mnie wsparli oraz NajtMorycowi. Nic tak nie motywuje jak buraczany tekst w stylu "nie uda Ci się"! Na koniec wstawiam jeszcze screen z VABu wersji gołej, bez kokpitu, ISRU i innych bajerów. Jeszcze raz dziękuję wszystkim!
(http://i.imgur.com/bABhKgS.jpg)
EDIT: Jeśli ankieta zostaje przedłużona do niedzieli, to może jednak mi się uda!
EDIT2: A no tak, tylko ankieta, nie budowanie...
-
Bez pojazdu Piżmaka nie zamknę przetargu.
EDIT: Jeśli ankieta zostaje przedłużona do niedzieli, to może jednak mi się uda!
EDIT2: A no tak, tylko ankieta, nie budowanie...
Buduj nie pi****l ! :D
-
(http://i.imgur.com/niAkypi.png)
Nerd Company na czele z głównym inżynierem Mosze Abrahamem Kermanem i dyrektorem Jackiem Kermanem ma zaszczyt zaprezentować państwu najnowsze osiągnięcie z kategorii najtańszych-najprostszych-i-pewnie-najbrzydszych rozwiązań w zakresie wydobycia i przetwarzania surowców!
(http://i.imgur.com/nmQ3EKL.png)
Refinery Mk I
Rafineria Typu I
Kerbal dla skali
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Postęp prac
(http://i.imgur.com/YvfqKzm.jpg)
(http://i.imgur.com/gmJJYzs.jpg)
(http://i.imgur.com/52yzdng.jpg)
(http://i.imgur.com/Wlcdyyx.jpg)
(http://i.imgur.com/0J6T0g0.png)
(http://i.imgur.com/Y6Gv7ud.png)
(http://i.imgur.com/9ZlIoqh.png)
Do rzeczy. Rafineria jest w 110% stockowa. Oznacza to, że nie ma żadnego z modów wymienionych na liście. Jeśli wygra (HAHAHA!) Robson we własnym zakresie będzie musiał dodać potrzebne rzeczy. Jestem stockowym purystą i nic tego nie zmieni. Wybaczcie.
Idąc dalej. Projekt jest bezzałogowy. Na pokładzie ma jeden komputer sterujący. Oczywiście do jego obsługi jest potrzebny wykwalifikowany personel, ale Nerd Company go nie zapewnia. Rafineria składa się z 325 części i ma masę równą 64 140 kg. Zasilanie zapewnia ponad 60 radioizotopowych generatorów termoelektrycznych, w skrócie RTG. Prąd przechowywane jest w bateriach o łącznej pojemności 12015 jednostek (co pozwala działać jednocześnie 12 wiertłom i 2 zespołom ISRU (wiem, miały być 4, ale brakło dla nich miejsca). Zgromadzoną rudą można przechować w zbiornikach mogących pomieścić 6000 jej jednostek. Rudę można przekształcić na 4140 jednostek ciekłego paliwa, 5060 jednostek utleniacza i 3000 jednostki monometylohydrazyny. Cały proces trwa 133 dni (czyli kilka minut na pełnym warpie). Pojazd korzysta z 12 kół, z czego wszystkie są zasilane i skrętne. Do uruchamiania wierteł służą grupy akcji od 7 do 10.
Oto wszystkie dane techniczne projektu. Powodzenia wszystkim i hava nagila!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Patrząc na to, że rafineria nie posiada 2 z 4 zespołów ISRU nie musi zostać wpisana do ankiety, zrozumiem to. Wszystko zależy od Ciebie Robson. Wstawiłem ją raczej dla frajdy, czemu nie? Jest to coś ZNACZNIE odbiegającego od pozostałych kandydatur, więc dlaczego tego nie pokazać. Udostępniam link do pobrania jeśli ktoś chcę się przejechać moją Cegłą. Zalecam nieprzekraczanie 10 m/s. Jest w stanie zjechać z pasa. Nie jest najmobilniejszy z pojazdów, ale w płaskim kraterze da radę przejechać kilkaset metrów celem zmiany miejsca wydobycia. Nie robiłem dokładnych testów, powtórzę, jeśli ktoś chcę może ją sprawdzić
Refinery Mk I (https://mega.nz/#!HgchSKCJ!aUO3mfkVLJZVcfVJGyTlOIu6cfU1MErdygZjvbX4xPU)
-
Buduj nie pi****l ! :D
No dobra, czy się zakwalifikuję, czy nie, zbuduję! Co ja bym zrobił bez takich trenerów motywacyjnych :D
-
Powtarzam:
O godzinie 00:00 resetuję ankietę.
Wszyscy, którzy zdążą przedstawić swe projekty, zostaną w niej uwzględnieni.
Po tym terminie nie będzie możliwości wpisania się na listę ponieważ wyjeżdżam.
Jeśli Pizmak nie zdążysz ze sprzętem, to i tak uwzględnię Cię w przetargu, po prostu nie będzie możliwości oddania głosu na Twoją rafinerię.
-
Nie zdążę na ankietę, ale i tak zbuduję. Jakbym po tylu namowach i takim wsparciu dał sobie spokój, to możecie mi zmienić nick na "JestemPenisem". Serio.
No i szlag trafia moją rafinerię za każdym wczytaniem, po prostu wylatuje w powietrze. Jestem zmuszony zrezygnować. Wcześniejsze testy musiałem widocznie wykonywać jeszcze z Kerbal Joint Reinforcement, a potem wywaliłem większość modów dla zwiększenia liczby FPSów i stabilności.
-
No i co, Robson pojechał do buszu. Kadaf Industries informuje - prace nad mobilną rafinerią nr 2 zostały dziś rozpoczęte.
Unikalna konstrukcja ramowa póki co umożliwia pokonanie przejścia przez szyny do wyrzutni na pełnej prędkości niemal 100 kilometrów na godzinę pod każdym kątem.
-
Powtarzam:
O godzinie 00:00 resetuję ankietę.
Wszyscy, którzy zdążą przedstawić swe projekty, zostaną w niej uwzględnieni.
Po tym terminie nie będzie możliwości wpisania się na listę ponieważ wyjeżdżam.
Jeśli Pizmak nie zdążysz ze sprzętem, to i tak uwzględnię Cię w przetargu, po prostu nie będzie możliwości oddania głosu na Twoją rafinerię.
Kadaf, nie można już nic wrzucać. Chyba, że to już ja mam problem z czytaniem ze zrozumieniem.
-
Wróciłem.
Jestem bardzo pijany.
Więc nie jestem w stanie wypowiadać się na temat niuansów technicznych.
Moje sympatie miej więcej pokrywają się z wynikami głosowania, więc wybaczcie mi wszyscy którzy pokładaliście nadzieję w swych konstrukcjach.
Najbardziej odpowiada mi Łazik wydobywczy mk 1 RAKARTH od Drangira.
Pewnie macie świadomość, że podejmowanie takich decyzji jest na prawdę stresujące i mam nadzieję że monitor trafi do osoby potrzebującej, bo jeśli chodzi o granie w Kerbale, to lepiej sobie kupić nowy.
Kocham was wszystkich.
Robson.
P.S. Drangira proszę o kontakt na PW.
-
No cóż, gratuluję Drangir. Spóźniłem się o pewnie dzień, bo moja nowa rafka nie ma jeszcze obudowy.
(http://i.imgur.com/aIfWVgC.jpg)
Za to unikalne zawieszenie pozwala temu pojazdowi przejeżdżać przez poważne przeszkody przy pełnej prędkości. Ma też wydajność w okolicach 2000 ore na dobę. Sama konstrukcja jest niemal dwukrotnie cięższa od dowolnej innej biorącej udział w przetargu, bo masa całkowita wynosiła by po zakończeniu prac jakieś 400 ton. Ilość paliwa 20 000 galonów.
A brak możliwości dopisania się do listy traktowałem jako brak możliwość dołączenia wyłącznie do ankiety. Może źle zrozumiałem.
-
@up
Mógłbyś urąbać chyłka tajemnicy i pokazać tę konstrukcję? Mogłoby popchnąć cały przemysł łazikowy do przodu. Dzięki!
@Robson
Yip yip yip yip yip yip yip yip yip yip yip yip yip yip yip yip yip yip
-
Pozwolisz Drangir, że sekret ultrawytrzymałych zawieszeń zachowam jednak dla siebie :)
-
Wiesz Kadaf, przeczytałem twój post o pracy nad następną rafinerią, ale nie byłem w stanie sobie uświadomić, że ona jest na przetarg.
Mogłeś napisać abym się wstrzymał z podjęciem decyzji, czy coś.
A tak swoją drogą:
Nie wypowiadałem się wcześniej na temat powyższych konstrukcji, bo uważałem że nie powinienem.
Więc kilka słów z mojej strony.
Nie będę wypisywał ochów i achów, bo wszyscy wiemy że trafiły się konstrukcje zachwycające i wszyscy wiemy które to były.
Poza zachwytami, uważam że każdy pojazd jest nieprzeciętnie wyjątkowy i bardzo mi miło, że to moja inicjatywa spowodowała taki impuls kreatywności.
Kadaf, nawet prezentację produktu do przetargu potrafi tak przedstawić, że stała się małym opowiadaniem. A pojazd robi ogromne wrażenie, jest na wypasie, no i to logo :) Kupił bym, ale nie mam więcej monitorów :[
MarQx. Jego rafineria jest jak samochód wyścigowy, wydaje się taka lekka i agresywna. Miałem nawet przez chwilę na nią chrapkę.
KebabKerman buduje w moim guście i jego pojazd najbardziej by pasował stylistycznie do całej wyprawy.
Haker znowuż, to jakiś futurysta. Jego rafineria to istne sajensfikszyn. Jak będę kręcił film o alienach, to z pewnością zgłoszę się do niego po scenografię.
JackRyanPL i jego Refinery. No wielki szacun. Pojazd zlewa się z krajobrazem, jest na stocku (według mnie in plus) i nadal nie mam pojęcia jak przelewać z niego paliwo skoro full stock :)
Drangir. RAKARTH łączy kompaktową budowę z funkcjonalnością i świetnym wyglądem. Mam nadzieję, że będzie długo i bezawaryjnie służył tyliańskim naukowcom.
Pozdrawiam/
-
Gratuluję Drangir. Twoja kompaktowa rafineria łączy wszystkie cechy naszych konstrukcji ;)
-
Graty Drangir, w pełni zasłużona wygrana!
Namazane z P8 Lite przez Tapatalk
-
Kadaf chyba rozpracowałem Twoje zawieszenie :) Zapewne mam inny pomysł i dlatego się nim na chwilę obecną nie podzielę :). To co nas różni to właśnie różnorodność, a narodziny tej różnorodności nastąpiły przy wyścigach ^^
-
Ogólnie odczuwam niesmak Robson. Najpierw dajesz czas do środy, potem przedłużasz do czwartku, potem przedłużasz do poniedziałku, piszesz też:
O godzinie 00:00 resetuję ankietę.
Po tym terminie nie będzie możliwości wpisania się na listę ponieważ wyjeżdżam.
Jeśli Pizmak nie zdążysz ze sprzętem, to i tak uwzględnię Cię w przetargu, po prostu nie będzie możliwości oddania głosu na Twoją rafinerię.
Z czego, gdy przyjrzałem się uważnie jasno wynika, że Pizmak może dodać sprzęt PÓŹNIEJ i zostanie uwzględniony w przetargu. Jedynie nie zostanie uwzględniony w ankiecie. Która nie ma zresztą najmniejszego znaczenia, bo jej wyniki nie są obligatoryjne. W końcu wybierasz TY. Spodziewając się, że to będzie jeszcze trwało a trwało zabrałem się za budowę, co zresztą napisałem w poście. A tu znienacka cyk, przetargowanie zamknięte. Ni stąd ni zowąd! Straciłem cały dzień na opracowanie doskonałego zawieszenia.
Nieeleganckie to było z twojej strony Robson, za chiny. Napisaleś posta Robson, że nie wiedziałeś że ta rafineria jest na przetarg. A niby na co miała by być?
-
Sorki że się wtracę. Prolongata pierwsza nastąpiła bo kilku userow zgłosiło się o to do Robsona, ale ta ostateczna była skierowana wyraźnie do Pizmaka, który osobiście się zadeklarował. Sam zrozumialem to tak, zże po północy, resecie już tylko Pizmak może wrzucać swoją propozycję.
Podejrzewam że Robson nie spodziewał się takiej popularnosci wątku, bo w przeciwnym wypadku po prostu wrzuciłby końcowy termin w weekend i obyłoby się bez zamieszania.
-
Proszę spojżeć na autorów i daty.
Bez pojazdu Piżmaka nie zamknę przetargu.
Jestem zmuszony zrezygnować.
Ankieta zostanie zresetowana o godzinie 00:00 i przedłużona do niedzieli około godziny 21:00
Niestety jutro wyjeżdżam, więc dowiem się kto wygrał dopiero w niedzielę wieczorem.
Spodziewając się, że to będzie jeszcze trwało a trwało ...
Nie miałem na myśli nikogo dyskryminować.
Wiem Kadaf, że miałeś wielką ochotę wygrać i przykro mi że straciłeś przeze mnie czas.
Następnym razem, gdy o coś poproszę na forum, to zaznaczę żeby w prace zaangażowali się gracze, dla których zabawa w Kerbale nie jest stratą czasu, aby przegrani też czuli satysfakcję z udziału w czymś ciekawym.
Podczas podejmowania decyzji wyłączyłem moje sympatie i antypatie.
Nie wybierałem też pojazdu według klucza "naj" (najszybszy, najładniejszy, największy, najbardziej wszechstronny itp.), a raczej na pewno wtedy byś wygrał.
Być może następnym razem będzie bardziej demokratycznie, tym razem jednak wybrałem to co mi najbardziej odpowiadało.
-
W porządku, teraz to już nie ma znaczenia. Ale Drangir, jedynie Pizmak napisał, że coś jeszcze robi i że prosi o czas. W rezultacie czego ten czas dostał. Pomyślałem, że skoro ja też tak napiszę, to będzie znaczyło, że również ja czas dostanę.
Robson, co do tracenia i nie tracenia czasu. Ja nie uważam gry w kerbale za stratę czasu, natomiast mi taka rafineria nie jest i nie będzie do niczego potrzebna nigdy. Szczególnie taka potężna. A opracowanie wytrzymałego zawieszenia, które będzie niosło na sobie 400 ton, to nie w kij dmuchał. Na tym forum nigdy nie powstała tak wytrzymała konstrukcja. Czy na forum międzynarodowym? Też bardzo wątpię. Dojście do takich efektów wytrzymałościowych, to była praca, na którą złożyło się wręcz około setki prób i testów. Pojazd przechodził nawet fazy bycia dość interesującym przegubowcem. I to jest właśnie taka strata czasu akurat. Bo po grzyba mi takie zawieszenie?
W tym przetargu akurat uznałem, że ma sens, ponieważ zażyczyłeś sobie aż 3 ISRU. Dlatego trzeba było opracować sporo ważący system wydobywczy o wysokiej wydajności. Moje stateczki, które poleciały na modzie KSPRC z rafineriami przetwarzają paliwo mniej więcej dwustukrotnie wolniej. 2000 ore na dobę to bardzo dużo. Natomiast jak wspomniałem, mi takie coś potrzebne nie jest i nigdy nie będzie.
Co do demokracji to po prostu nie podobało mi się zmienianie zasad przetargu podczas przetargu. Wiesz Robson, tutaj się bawimy, ale gdybyś coś takiego zrobił przy przetargu publicznym, na przykład na autostradę, czy most, to miałbyś zaraz na karku komisje śledcze :)
[Post scalony: Czw, 11 Lut 2016, 11:50:09]
Chcę jeszcze dodać, że mi osobiście również rafineria Drangira podoba się najbardziej. Gdybym był na twoim miejscu Robson, też bym wybrał właśnie ją. Nie podoba mi się jedynie zignorowanie komunikatu, że buduję coś nowego, kiedy komunikat o dokładnie takim samym przesłaniu w wykonaniu Pizmaka zignorowany nie został.
-
Kurcze, ale zamieszanie zrobiłem
Aż mi się głupio zrobiło
Namazane z P8 Lite przez Tapatalk
-
A żeby nie było że Robson bujał, bo nie bujał i wszystko jest w porząsiu.
W zeszłym tygodniu przywitał mnie taki monolit z Odysei:
(https://i.gyazo.com/645272ede266b82e58f22dcb44d95c5d.jpg)
I działający monitor.
(https://i.gyazo.com/6f3c9c677152a0f5441810a0defd6877.png)
Dziękuję Robsonie <3