Autor Wątek: EmDrive  (Przeczytany 24580 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Nie, 17 Sie 2014, 03:31:40

Offline Sorad.

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 78
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Natknąłem się dzisiaj a raczej wczoraj na informacje o bardzo ciekawy napędzie który nie potrzebuje żadnego gazu pędnego bo do jego działania wystarczy sama energia elektryczna (czyli praktycznie nieskończone Dv) i do tego może on wytworzyć większy ciąg niż znane nam silniki jonowe i to przy zużyciu mniejszej ilości energii. dodam jeszcze że został on potwierdzony przez chińczyków ale im nikt nie ufa wiec NASA przeprowadziła własne testy w których stwierdziła że istotnie urządzenie wytwarza ciąg ale jest on bardzo znikomy. Więcej:

Cytuj
Cichy i niezwykle wydajny silnik, w którym mikrofale wytwarzają ciąg silnika. Brzmi jak mokry sen inżyniera, ale wygląda na to, że chińczykom znowu się udało. EmDrive podobno działa, a naukowcy/konstruktorzy opublikowali właśnie artykuł i dokumentację na jego temat. Czyżby rewolucja w świecie jednostek napędowych?

Cóż, zgodnie z prawami fizyki silnik ten nie ma prawa działać. Aby silnik odrzutowy działał poprawnie musi zostać uszanowana trzecia zasada dynamiki Newtona. Gdy ciąg silnika leci w jedną stronę, to rakieta napędzana tym silnikiem leci w drugą. Ale trzecia zasada dynamiki jest ważna tylko w mechanice nierelatywistycznej.

Pierwszy projekt relatywistycznego silnika mikrofalowego został opracowany przez Rogera Shawyera kilka lat temu. Prototypy powstawały i ginęły w szumie informacji ze względu na niepowodzenia w testach. Do dzisiaj

Zasada konstrukcji silnika jest banalnie prosta. To tuba, która rezonuje mikrofale i kieruje je w konkretnym kierunku – na zewnątrz dyszy. Mikrofale powstają za sprawą chłodzonego wodą potężnego magnetronu (podobne urządzenia, choć na mniejszą skalę, znajdziemy w kuchenkach mikrofalowych).

W tubie/rezonatorze powstaje “ciąg” ze względu na zmieniającą się szybkość mikrofal. Szybkość ta zmienia się z powodu kształtu rezonatora, który rozszerza się na jednym końcu. Dzięki temu oddziaływania są silniejsze na szerszym fragmencie i słabsze na węższym. Naukowcy twierdzą, że system nie łamie żadnych praw fizyki i jest zgodny ze Szczególną teorią względności Einsteina (system nie jest zamknięty).

Shawyer był już wyzywany od wariatów i hochsztaplerów. Wielu naukowców tłumaczyło z całkowitą pewnością, że taki silnik nie może działać, a pozytywne wyniki ostatnich eksperymentów muszą być mylnie interpretowane. Nie przeszkodziło to naukowcom z Northwestern Polytechnic University w Xi’an skonstruować prototyp i opublikować wyniki, które wyglądają na prawdziwe. Silnik o mocy 2500 W wygeneruje 25 gram ciągu. Nie jest to zatrważająco dużo, ale i tak więcej niż silnik jonowy.

Co to oznacza dla nas? Jeżeli projekt okaże się być rzeczywisty, to wymiana rezonatora na nadprzewodnik pozwoli stworzyć ciąg o wartości 3 ton po przyłożeniu jedynie 1 kW mocy! Latające samochody staną się rzeczywistością!

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Co o tym sądzicie szykuje się nam rewolucja w dziedzinie napędów kosmicznych czy też to kolejny wytwór typu "free energii" który za pół roku okaże się zbyt piękny żeby mógł być prawdziwy jak to było z przekroczeniem prędkości światła przez naukowców bodajże z Princeton

Orbity Stacjonarne

Nie, 17 Sie 2014, 09:59:21
Odpowiedź #1

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
 No no, niezwykle interesujące urządzenie. Tylko czy prawdziwe? Brzmi zupełnie jak Prima Aprilis, sprawdzałeś datę publikacji? Jeżeli to nie fake, to mamy największy przełom w dziedzinie napędów w historii ludzkości. 3 tony ciągu z kilowata? Nie do końca wiem skąd wziąłeś te dane, ale jeśli są prawdziwe, to żadna rakieta nośna nie będzie do niczego potrzebna, cały układ słoneczny staje otworem przy praktycznie zerowym koszcie, nie mówiąc już o zastosowaniach w transporcie lądowym, morskim i powietrznym.
Tylko co na to lobby paliwowe? Dla nich to koniec świata. A że nikt nie ma więcej pieniędzy niż oni, to przypuszczam, że cały projekt o ile jest realny, może nagle zniknąć jakby nigdy nie istniał. Szczerze mówiąc powstanie takiego silnika jest nie na rękę wszystkim firmom zajmującym się produkcją urządzeń transportowych, bo wywraca znany świat do góry nogami.

Reklama

Odp: EmDrive
« Odpowiedź #1 dnia: Nie, 17 Sie 2014, 09:59:21 »

Nie, 17 Sie 2014, 10:04:15
Odpowiedź #2

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Nie martw się Kadaf. Jak już powstaną zasilane tym np. samochody, kredyt jaki musiałbyś zaciągnął spłacałyby jeszcze wnuki twoich wnuków, korporacje zawsze znajdą sposób aby się wzbogacić. Co do samego silnika, ciekawy, ale wciąż w fazie prototypów. Trochę jeszcze poczekamy.

Nie, 17 Sie 2014, 10:37:45
Odpowiedź #3

Offline Sorad.

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 78
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
@Kadaf wczoraj udało mi się znaleźć kilka artykułów na różnych stronach na temat tego napędu
więc raczej to nie fejk. Co do tych 3 ton ciągu to nie wiem skąd autor artykuł wziął te liczby. No i niestety masz racje co do koncernów naftowych nie dadzą się odetchnąć od koryta

@JackRyanPL takie ceny byłyby jedynie wtedy gdy korporacje posiadałyby patent, ale go nie mają więc zasada popytu i podaży  zrobi swoje
« Ostatnia zmiana: Nie, 17 Sie 2014, 10:42:12 wysłana przez Sorad. »

Orbity Stacjonarne

Reklama

Odp: EmDrive
« Odpowiedź #3 dnia: Nie, 17 Sie 2014, 10:37:45 »

Nie, 17 Sie 2014, 10:55:53
Odpowiedź #4

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Otóż tak jak piszesz Sorad, tego nie da się opatentować, bo wszystkie komponenty są znane od dawna. Tak samo z zasadą działania. Ten silnik to po prostu głęboko zmodyfikowana mikrofalówka.

[Post scalony: Nie, 17 Sie 2014, 11:05:12]
I jeszcze jedna ciekawostka z tego wynika. Skoro silnik ten nie może zostać opatentowany, to bardzo możliwe, że plany jego budowy będą w necie dostępne dla każdego. A osób z portfelem na tyle zasobnym, by na własną rękę taki projekt rozwijać jest na świecie sporo.
« Ostatnia zmiana: Nie, 17 Sie 2014, 11:05:12 wysłana przez Kadaf »

Nie, 17 Sie 2014, 14:34:27
Odpowiedź #5

Offline Metall69

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 116
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Zbyt piękne, aby było prawdziwe. Poczekajmy na jakieś opracowanie naukowe, bo gadżetomania to ostatnie źródło wiedzy na które bym się powołał. Tym bardziej, że artykuł jest z przed roku, a o silniku ani widu ani słychu. Skoro można go tak łatwo zbudować to dlaczego nikt go jeszcze nie testował  w próżni?

Reklama

Odp: EmDrive
« Odpowiedź #5 dnia: Nie, 17 Sie 2014, 14:34:27 »

Nie, 17 Sie 2014, 15:09:01
Odpowiedź #6

Offline Sorad.

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 78
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Rzeczywiście stary artykuł nie zwróciłem na to wcześniej uwagi, ale tutaj znalazłem stronkę z aktualnościami o tym napędzie ostatni wpis jest z tego miesiaca wiec coś się dzieje w tym temacie Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Orbity Stacjonarne

Nie, 17 Sie 2014, 16:34:33
Odpowiedź #7

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Niezwykle interesujące, silnik odrzutowy, który nie potrzebuje żadnego paliwa. To coś może być nawet wydajniejsze niż silnik jonowy, wszakże niepotrzebuje żadnego paliwa, więc wydajność może być bardzo wysoka. Ciekawe jak z tym w praktyce. Silnik jonowy jeszcze raczkuje i nie zapowiada się narazie na jakieś praktyczne wykorzystanie go, to tym bardziej ten raczej długo pozostanie w fazie testów. Czyżby za jakieś kilkadziesiąt, może kilkaset lat nasze potomstwo będzie latało samochodami?

Reklama

Odp: EmDrive
« Odpowiedź #7 dnia: Nie, 17 Sie 2014, 16:34:33 »

Pon, 18 Sie 2014, 14:54:54
Odpowiedź #8

Offline Madrian

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 245
  • Reputacja: 15
    • Zobacz profil
Ależ potrzebuje paliwa. :) Energi z nieba nie bierze, tylko wymaga zasilania.
A póki co - 2,5 kW za 25 gram ciągu, to deczko daleko do efektywnego napędu.
Chyba, że ktoś wymyśli jak zbudować zasilanie, ważące mniej niż 25 gram.

Na teście można się cieszyć z działania. Gdy cała potrzebna maszyneria stoi obok i waży dwie tony.
Ale gdyby ją załadować na pojazd i spróbować ruszyć, wesoło już nie jest.

Nadprzewodnika użytecznego też jeszcze nie ma.
Dlatego nawet jeżeli działa, to tylko ciekawostka.

Pon, 18 Sie 2014, 17:02:36
Odpowiedź #9

Offline Sorad.

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 78
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Cytuj
Ależ potrzebuje paliwa. :) Energi z nieba nie bierze, tylko wymaga zasilania.
A póki co - 2,5 kW za 25 gram ciągu, to deczko daleko do efektywnego napędu.
Chyba, że ktoś wymyśli jak zbudować zasilanie, ważące mniej niż 25 gram.

Właśnie bierze energie z nieba a konkretnie ze słońca :) istnieją przecież panele słoneczne.
25 gram ciągu czyli 245,17 Miliniutonów (mN) to owszem mało, ale znalazłem silnik jonowy który jest jeżeli dobrze wyczytałem  w fazie testów i wyciąga max 236 mN czyli  24.1g przy zapotrzebowaniu na energie 6.9 KW
« Ostatnia zmiana: Pon, 18 Sie 2014, 17:05:09 wysłana przez Sorad. »

Orbity Stacjonarne

Reklama

Odp: EmDrive
« Odpowiedź #9 dnia: Pon, 18 Sie 2014, 17:02:36 »

Pią, 22 Sie 2014, 19:29:41
Odpowiedź #10

Offline PędnikNieŁągiewki

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Kilowaty na mN siły ciągu - żałosna wydajność. Ja w swoim elektromechanicznym napędzie wyrzutowym z kilkudziesięciu Watt prądu 12-Voltowego uzyskuję kilogramy siły ciągu!! Napęd wyrzutowy - odwrotność napędu odrzutowego - łódź płynie nie w kierunku przeciwnym do kier. wyrzucanego kamienia, ale w kierunku w kt. kamień jest wyrzucany. W dodatku w łodzi może być jeden jedyny kamień kt. cały czas będąc wyrzucany de facto nie opuszcza łodzi! Napęd jest jednoczęściowy - nic się w nim nie może popsuć, może działać dekady lat w niewiele tygodni rozpędzając obiekty do prędkości relatywistycznych a działając permanentnie - ew. załodze zapewni bezcenny czynnik zdrowotny: dowolnie regulowaną pokładową grawitację...W połowie drogi "przewrotka" statku - i ponownie włączony napęd działa jak hamulec... a grawitacja trwa nadal!! Zastosowanie - od bezwirnikowych pionowzlotów o tytanicznym udźwigu po statki i łodzie podwodne bez śrub napędowych i usterzenia(!) poprzez kosmiczne "spychacze" zagrażających nam asteroid i "odkurzacze" przestrzeni wokółziemskiej po sondy wewnątrzukładowo lecące "torami nieorbitalnymi" ("na wprost" po cięciwie, nie po łukach...)w napędzie permanentnym ruchem jednostajnie przyspieszonym... Zero paliwa chemicznego na pokładzie - tylko termiczny atomowy generator prądu.

Pią, 22 Sie 2014, 20:35:27
Odpowiedź #11

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Takich modów panie Pędnik trochę jest w KSP, ale psują zabawę te nierealistyczne badziewia.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Reklama

Odp: EmDrive
« Odpowiedź #11 dnia: Pią, 22 Sie 2014, 20:35:27 »

Pią, 22 Sie 2014, 20:48:53
Odpowiedź #12

Offline Sorad.

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 78
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
@ Robson Pędnik chyba nie pisze o KSP tylko realnym świecie.

@ PędnikNieŁągiewki Chętnie bym zobaczył takie urządzenie w akcji.

Orbity Stacjonarne

Pią, 22 Sie 2014, 22:20:26
Odpowiedź #13

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
No no, interesujące Panie Pędnik. Może jakaś prezentacja urządzenia? Zauważyłem, że najbardziej spektakularne pomysły często wynikają z postawienia podstawowego założenia na głowie, czyli nie pchać, a ciągnąć, nie podgrzewać, a chłodzić, nie podnosić a dociskać :)

Reklama

Odp: EmDrive
« Odpowiedź #13 dnia: Pią, 22 Sie 2014, 22:20:26 »

Pią, 22 Sie 2014, 22:31:13
Odpowiedź #14

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Wiem Sorad, ale takie idiotyzmy, że można to włożyć między bajki a gry komputerowe.
Ten silnik elektromagnetyczny działa, ponieważ prawdopodobnie zachodzi tam nieodkryte jeszcze, ale opisane zjawisko interakcji fali elektromagnetycznej z wirtualną plazmą w kwantowej próżni.
A ten "napęd wyrzutowy" nie może działać ze względu na bardzo dobrze opisane zjawisko, które mówi że suma wektorów pędu poszczególnych elementów układu jest stała.
Że niby rzucasz kamień i on cię ciągnie? A siła odrzutu zniknęła czy co?
Może pan Pednik przedstawi jakieś wzory. Z chęcią popatrzę. Lubię wzory.

edyta@ literówka
« Ostatnia zmiana: Pią, 22 Sie 2014, 22:32:51 wysłana przez Robson »
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.