Witam serdecznie forumowiczów
Mój pierwszy post na forum, chociaż zaglądam tu od długieeeego czasu(chyba była to wersja 23.0).
KSP posiadam w wersji steam'owej, więc testuje aktualizacje 1.1 i jestem mile zaskoczony. Jak wspominali wcześniej koledzy, przyrost wydajności jest mocno zauważalny. Postanowiłem zrobić konkretny test jak wygląda to w praktyce. Poniżej dwa wykresy, sklecone na szybko.
Test polegał na starcie rakiety zaciągniętej z
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ i 3-minutowy lot(dokładnie 3:11) pionowo w górę, co pozwalało na przejście przez wszystkie fazy. Rakieta na starcie ma 600 części. Ustawienia graficzne na max, rozdzielczość Full HD, Anti-Aliasing x2.
1. Test między 32bit a 64 bit wersji 1.1 z ustawieniem Max Physics Delta-Time per Frame na 0.12(max) w celu testu w czasie rzeczywistym.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘPomimo ustawienia fizyki na 0.12, wersja 32 bit trwała w rzeczywistości dłużej o ok. 10 sekund, ale w wykresie zniwelowałem tą różnice dla lepszego porównania obu wersji. 64 bity w początkowych fazach nieznacznie wyprzedza 32 bity(jednak w tym przypadku, różnica mocno wpływała na komfort gry), jednak im mniej części tym wzrost wydajności jest bardziej zauważalny.
2. Porównanie wersji 1.0.5 oraz 1.1 32bit i 64bit:
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘTen test zrobiłem z ustawieniem Max Physics Delta-Time per Frame na 0.04, czyli default. Powód: gram w ten sposób zazwyczaj + w wersji 1.0.5 po prostu nie dało się zrobić testu - rakieta zawsze eksplodowała podczas jednej ze zmian faz(zrobiłem ok. 8 prób)
Mocno widoczne jest wydłużenie czasu gry między wersjami. 3 minuty i 11 sekund w wersji 1.1 64bit trwało 3:59, natomiast w 1.0.5 - 5:48.
Dla mnie masakra
Podsumowując. Gra w nowej wersji ani razu nie wywaliła do windows'a a rozgrywka jest wyraźnie bardziej płynna i przyjemniejsza. Liczba FPS może mogła by być jeszcze nieco lepsza na wersji 64bit ale i tak jest bardzo dobrze. Szczerze mówiąc po testach wróciłem do wersji 1.0.4 z modem KSPRC(oraz 12 innymi, głównie pod BDSM) i byłem mocno zdziwiony jak mogłem grać w takich warunkach
Podczas testu na 1.0.5 "zrywanie" i zacinanie było mocno widoczne podczas pierwszej połowy lotu, przy przechodzeniu między fazami(i towarzyszącymi wybuchami) gra praktycznie stawała w miejscu. W 1.1 nic nie denerwowało a sterowanie rakietą było o wiele łatwiejsze
Jestem bardzo ciekaw jak będzie to działało na oficjalnym wypuście oraz z modami? Nadzieje są duże
Specyfikacja komputera(nie ukrywam, zmieniałem ostatnio kompa między innymi pod Kerbale
)
procesor - i5 6600K 3,5-3,9Ghz
karta - Radeon R290
pamieć - 8GB DDR4 2400Mhz
płyta - MSI Gaming3 z170
Pozdrawiam!
Maciek