Dzisiaj ja chcę przetłumaczyć dewnołta! Ale nie będę stylizować, jak baal, bo nie umim.
Cześć wszystkim!
To jest tydzień, w którym podjęliśmy wielką decyzję: zaczynamy być wdzięczni naszym zbyt optymistycznym celom. KSP jest owocem naszej miłości (<3 #nohomo ~~S.T.) i chcemy widzieć w tej grze wszystkie możliwości, jakie tylko mogą być. W przypadku aktualizacji 1.1, trzy tygodnie QA i eksperymentów nie mogły ocenić jakości gry, w jaką celujemy: praktycznie wszystkie elementy gry zostały w jakiś sposób zaktualizowane. I planujemy zakończyć pracę pod koniec tygodnia. To była największa przebudowa istniejących części gry, jaką kiedykolwiek zrobiliśmy, i jaką kiedykolwiek planowaliśmy robić. Praktycznie każdy pojedynczy element interfejsu użytkownika został zmieniony. Wydawanie tej aktualizacji z minimalnym testowaniem zostawi nam mnóstwo nienaprawionych błędów i zrujnuje zadowolenie z gry, dlatego postanowiliśmy przełknąć naszą zbiorową dumę, porzucić wewnętrzny bożonarodzeniowy deadline i przenieść termin aktualizacji 1.1 do 2016. Mamy nadzieję, że rozumiecie naszą decyzję i ją wspieracie.
Przez ostatni tydzień Ted i Joe (Dr Turkey) spędzili na wielu spotkaniach, planując alokację czasu i zasobów przez następne kilka miesięcy. Pragmatyzm jest tu kluczem. Optymizacja wewnętrznej komunikacji jest tu ważna, ponieważ wszystkie małe zmiany nagrodzą nas wielkimi ilościami czasu (WTF, nie rozumiem ~~S.T.). Na jednym ze spotkań dostaliśmy też trochę interesujących ofert partnerskich, ale jest jeszcze za wcześnie, by o tym rozmawiać.
Wracając do deweloperki: monotonne staje się powtarzanie co tydzień, że pracujemy nad interfejsem. Felipe (HarvesteR) zaktualizował system okienek dialogowych, które korzystały ze starego interfejsu, wśród nich okienko załogi wewnątrz pojazdu, panel wyników naukowych i statystyki w menu głównym. Dzisiejszy kamień milowy to wszystkie elementy interfejsu przetransferowane w nowy system. Jest to dobry znak postępu, który witamy z wielkim uśmiechem po sześciu, siedmiu miesiącach prac nad interfejsem.
Więcej postępu od Jima (Romfarer), który przelewał się nad menedżerem faz i pozycją launchera gry na ekranie (rly? bez względu na to, z czego korzystają... pozycja okienka to przecież tylko jedna linijka kodu. ~~S.T.). Mądre korzystanie z powierzchni ekranu w różnych ustawieniach sprawia, że uwalniamy tak potrzebną graczom przestrzeń i usuwamy nieład z ekranu, dzięki czemu możemy wypełnić go innym nieładem. (naprawdę, tak napisali. ~~S.T.).
System anten przekaźnikowych ciągle "work in progress": Bob (Roverdude) zaimplementował kilka mechanizmów, które będą zachęcać do rozwoju silnej sieci przekaźników z buffami ("robust relay networks with buffs", czekam na propozycje lepszego tłumaczenia ~~S.T.). Dobry system przekaźników pozwoli na przykład przekazać więcej nauki z instrumentów badawczych, niż jest to obecnie możliwe, ale będzie wymagać znacznie większej ilości pracy do wykonania przed badaniami. Pomyślcie, jak łazik Curiosity korzysta z satelity Mars Reconnaissance Orbiter do przesyłania sygnałów do domu, lub jak Philae używa do tego Rosetta'y.
Po stronie kontraktów, Brian (Arsonide) napisał nowy system, którego próbował zrobić już od dłuższego czasu: zamiast obecnego zachowania, gdzie gra generuje kontrakty w losowy sposób wraz z postępem gracza, gra będzie teraz dołączała "wagę" do każdego kontraktu i użyje ją do nauczenia się preferencji gracza, sprawiając, że te kontrakty, które gracz preferuje, będą pojawiać się częściej.
Chris (Porkjet) walczył ze zmianami, jakie Unity 5 wprowadziło do shaderów. Zmiany sprawiały, że grafika wyświetlała się znacznie gorzej. Zamiast pisać kod omijający problemy, postanowiliśmy przenieść się na nowy "standardowy" shader Unity 5.
Dave (TriggerAu) kontynuował pracę nad KSPedią i zrobił aż 45 zdjęć. Teraz QA szuka w tym błędów.
Od strony społecznościowej: oficjalne forum przenosi się ze skryptu vBulletin 4 do IPS 4 pod koniec tygodnia, co sprawi, że część danych niestety zostanie utraconych. Kasper (KasperVld) pracował nadgodzinowo przez weekend, by upewnić się, że stare linki będą działały tam, gdzie to możliwe, i kończył migrację bazy danych. Cieszymy się, że przenosimy się na nową platformę, która lepiej odpowiada naszym potrzebom... i która została zrobiona w trakcie tej dekady. Forum będzie zamknięte przez piątek i sobotę, by transfer mógł się wykonać.
Wchodźcie na forum, Twittera, Facebooka i Reddita! (lol, wszędzie tam jestem. ~~S.T.)
Cya