• [Wersja aktualna] KSP 1.1.3 5 3
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3  (Przeczytany 109962 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 26 Cze 2016, 08:34:42
Odpowiedź #480

Offline koroner82

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Zawsze i wszędzie zapowiedzi są och i ach. Pijar ważną częścią życia w biznesie. Ja uważam bardzo bardzo podobnie. Zmian mało jak na to co pisali/mówili/zapowiadali. Ale na obronę Sqładu powiem, że przesiadka na Unity 5 otwiera nowe możliwości dla gry. Teraz tylko pytanie jak szybko będą chcieli coś nowego fajnego dodawać. Wg. mnie to w swoim wolnym dotychczasowym tempie. Do tego trochę ludzi im odeszło/zostali zwolnieni. Zanim nowe programisty się znajdą wdrożą pewnie trochę minie. Sqład nie ma się co wysilać kasa płynie - społeczność robi swoje, nowe mody wychodzą więc luz. Damy co zechcemy i kiedy zechcemy i cacy. A że brak konkurencji to w czym problem :)  Ja czekam na No man sky ciekawe co im się uda.

Pozdrawiam

Nie, 26 Cze 2016, 19:43:20
Odpowiedź #481

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
  • WIENIAWA!
    • Zobacz profil
Napiszę o tym, na czym się znam, czyli na programowaniu. No i coś dodatkowego na wstępie.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
zadziwia mnie fakt braku jakichkolwiek nowych relacji na forum

Pewnie polecą na mnie gromy (sam bym to zrobił), ale w moim przypadku nie robię relacji (choć miałem parę całkiem nieźle rozpisanych projektów, które kontynuowałem, ale zwyczajnie nie publikowałem), bo strzeliłem focha. Ot, takie zachowanie gówniarza.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
wzrost wydajności jest.... ujowy. Naprawdę. 30%?

Przy projekcie takich rozmiarów wzrost wysokości na poziomie 30% jest naprawdę gigantycznym osiągnięciem.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
żeby wykrzesać marne trzydzieści procent, to wystarczyło pogrzebać mocniej w kodzie.

Przejście na Unity 5 to praktycznie zmiana silnika gry. Praktycznie wszędzie tam, gdzie twórcy gry zapowiadają zmianę silnika, tak naprawdę piszą grę od zera, zachowując jedynie te elementy, które mogą działać bez względu na użyty silnik (w przypadku KSP byłby to np. mechanizm wyliczania orbit). Oni zdołali użyć nowego silnika w tym samym projekcie, i jeszcze do tego wykrzesać z tego jakąkolwiek optymalizację (nawet to "ujowe 30%") zamiast kompletnej katastrofy FPSów, jak by to nastąpiło, gdyby niczego nie przejrzeli. Podsumowując, 30% to naprawdę cholerny skok. Żądane przez ciebie 300% wymagałoby napisania gry od nowa, w dodatku w niezwykle topornym języku C z wstawkami z Assemblera, by do maksimum wykorzystać moc procesora. Praktycznie zamknęłoby to całą scenę moderską, bo Assembler w niewłaściwych rękach jest cholernie niebezpieczny, poza tym programowanie w C jest naprawdę męczące (choćby przez brak OOP, który naprawdę ułatwia sprawę), a z delikatnie lepiej dopracowanego C++ w ogóle się nie powinni tacy "300% optymalizacji" tykać, bo biorąc pod uwagę kierującą tym językiem zasadę kompatybilności wstecznej, C++ dla superoptymalizatorów jest jedynie językiem C z domieszką gówna.

Inna kwestia, że Unity samo w sobie jest gigantem na glinianych nogach, który powstał jako narzędzie do wszystkiego (a jak wiadomo, narzędzie do wszystkiego jest też do dupy).

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
gniotem, jak to całe jednosurowcowe wydobycie. Aero stockowe? Szit. Brak planet nowych, zrobionych chociażby w stopniu niemakabrycznym powierzchni ciał niebieskich, gdzie pas asteroidów? Gdzie zapowiadane fale? Gdzie stockowy KAS, IR, Remote Tech? Nima.

Ogólnie się zgadzam, aczkolwiek wymaganie jednocześnie miliarda aktualizacji + gigantycznej optymalizacji jest be. Optymalizację zrobili, gratuluję, ale faktycznie prawie nic z obiecanych rzeczy się nie pokazało.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Pozdrawiam

Ja cię też kochanie <3

EDIT: W kwestii wstawek z Assemblera dodam jeszcze, że musieliby robić dla jednego zadania różne wstawki w zależności od tego, jaka jest architektura procesora, na którym uruchamiana jest gra.
« Ostatnia zmiana: Nie, 26 Cze 2016, 19:44:57 wysłana przez ShookTea »
Co to za pedał? Co to za biedak? ShookTea skończył się na Projekt Jool!

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #481 dnia: Nie, 26 Cze 2016, 19:43:20 »

Wto, 28 Cze 2016, 20:52:45
Odpowiedź #482

Offline grabek77

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 287
  • Reputacja: 12
    • Zobacz profil
Ja wiem, że na Iku jest małe przyciaganie ale bez przesady...
« Ostatnia zmiana: Wto, 28 Cze 2016, 21:02:56 wysłana przez grabek77 »
--
Pozdrawiam
Grabek

Śro, 29 Cze 2016, 00:42:29
Odpowiedź #483

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 418
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
W kwestii wstawek z Assemblera dodam jeszcze, że musieliby robić dla jednego zadania różne wstawki w zależności od tego, jaka jest architektura procesora, na którym uruchamiana jest gra.

Dobrze, że wspomniałeś, bo miałem bić.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Inna kwestia, że Unity samo w sobie jest gigantem na glinianych nogach, który powstał jako narzędzie do wszystkiego (a jak wiadomo, narzędzie do wszystkiego jest też do dupy).

No nie do końca się zgodzę.

W kwestii silników gry, to jestem na bieżąco od na prawdę wielu lat, bo od 1995 roku.

Jeśli chodzi o ten legendarny wzrost wydajności, to proszę nie mylić silnika gry z silnikiem grafiki.
Wspominałem już o tym wcześniej.
U5 nie jest od tego!!!
Za renderowanie odpowiedzialny jest silnik graficzny.

I taka ciekawostka: Unity 5.3.5 w pełni wspiera interfejs DX12, a com za tym idzie, grafikę na najwyższym możliwym poziomie.

Aktualnie jest to najzajebiściejszy i jeden z najłatwiejszych silników gry w świecie, więc jak wspomniałem pewnie miesiąc temu, to nie U5, ale Squad jest odpowiedzialny za to, że nawet jeden z najłatwiejszych silników growych, jest dla nich za trudny do opanowania.

I taka dygresja:
1) Nie gram w KSP ze względów wspomnianych przez Kadafa.
2) Też piję na potęgę. Bo świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia.

Amen.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #483 dnia: Śro, 29 Cze 2016, 00:42:29 »

Śro, 29 Cze 2016, 00:53:03
Odpowiedź #484

Offline Bill2462

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 284
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
ShookTea

Myślę, że nawet jeśli byś całą grę napisał w assemblerze ( co byłoby niewiarygodnie trudne ze względu na konieczność napisania od zera silnika fizycznego, graficznego i w ogóle wszystkiego) to i tak nie wyciągnąłbyś tych 300 procent. Żeby skok był chociaż 200% to musiałbyś wywalić system operacyjny i napisać grę tak jak się pisze oprogramowanie dla mikrokontrolerów ( co byłoby baaaardzo trudne i zajęło by masę czasu) i jeszcze mieć porzadną kartę graficzną.

A tym którym gra nie działa bo mają za mało RAM i narzekają na mało FPS polecam przesiadkę na debiana 8 z środowiskiem graficznym LXDE. W tej konfiguracji zużywa on średnio 250 - 300 MB ramu ( dla porównania 1.5 GB dla windowsa 8  ) . Dodatkowo gra szybciej się ładuje i widać pewien skok wydajności w stosunku do windowsa ( jakieś 5-10% ). Ale trzeba wszystko najpierw skonfigurować ( debian to nie system plug and play ) zainstalować odpowiednie sterowniki i jeszcze grafikę skonfigurować żeby gra nie przypominała minecrafta ( serio przed konfiguracją tak to wyglądało). A całą konfigurację i instalację robi się przez terminal. ( Wklepuje się odpowiednie polecenia) co przeraża większość osób (pewnie dlatego tak mało osób z niego korzysta) . Ale pewien skok wydajności jest.
« Ostatnia zmiana: Śro, 29 Cze 2016, 00:57:51 wysłana przez Bill2462 »

Śro, 29 Cze 2016, 01:45:50
Odpowiedź #485

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Cytuj
Aktualnie jest to najzajebiściejszy i jeden z najłatwiejszych silników gry w świecie, więc jak wspomniałem pewnie miesiąc temu, to nie U5, ale Squad jest odpowiedzialny za to, że nawet jeden z najłatwiejszych silników growych, jest dla nich za trudny do opanowania.

Szachy też są łatwe do opanowania, ale ze względu na możliwości silnika, o wiele szersze niż np. starego Unreal 3 który nie lubił ogromnych lokacji, dopieszczenie go do mistrzostwa jest niezwykle trudne a KSP to nie jest zwykła gra z zamkniętymi lokacjami czy płaskim generowanym światem.
Ponadto za wydajność czy raczej jest spadek jest odpowiedzialny raczej silnik fizyki, ale wszystkie te aspekty podpadają pod Unity, więc nie wiem po co się rozmieniać na drobne.

Cytuj
Unity 5.3.5 w pełni wspiera interfejs DX12, a com za tym idzie, grafikę na najwyższym możliwym poziomie.

KSP mogłoby bez problemu uciągnąć megazaawansowane modele części na mnóstwo polygonów i z shaderami takimi, że wystrzelenie rakiety wyglądałoby jak nagranie a karty graficzne by się smażyły, tylko że to sandbox. Sandbox upraszcza część aspektów po to, by wolność w innych była jak najwyższa. Coś za coś, chyba że jarałoby cię zbudowanie rakiety dosłownie z 5 pięknych klocków.
« Ostatnia zmiana: Śro, 29 Cze 2016, 01:47:33 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #485 dnia: Śro, 29 Cze 2016, 01:45:50 »

Śro, 29 Cze 2016, 07:06:30
Odpowiedź #486

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 418
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Ponadto za wydajność czy raczej jest spadek jest odpowiedzialny raczej silnik fizyki, ale wszystkie te aspekty podpadają pod Unity, więc nie wiem po co się rozmieniać na drobne.

Ależ ja już o tym wcześniej pisałem.
Silnikiem fizyki w Unity jest PhysX, U5 jest silnikiem gry.
Interfejsem jest DX, do którego metod odwołuje się Unity.
Proszę nie mylić pojęć.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Śro, 29 Cze 2016, 23:20:43
Odpowiedź #487

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Interfejsem jest DX, do którego metod odwołuje się Unity.
Albo OpenGL. Na Macu czy Linuksie DX raczej nie dostaniesz. Unity może do renderowania wykorzystywać i to i to. No i renderowaniem to się raczej zajmuje silnik graficzny, a nie silnik gry. Ludzie często mylą te pojęcia.

Podobnie jak logika i fizyka gry. Często to jest używane zamiennie, chociaż błędnie.

Ogólnie jeżeli chodzi o DX12, to nie cierpię tej technologii. Jako programista unikam technologii wymuszających używanie konkretnego systemu operacyjnego, bo to nie w porządku względem konsumentów. Lepiej wspierać rozwiązania, które nie ograniczają się do jednego systemu.

@Kadaf
Czyli się nie pomyliłem z oceną, żeś grafik. Widać tą perfekcje grafików po niektórych Twoich postach :)
« Ostatnia zmiana: Śro, 29 Cze 2016, 23:22:55 wysłana przez DragonsNightmare »

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #487 dnia: Śro, 29 Cze 2016, 23:20:43 »

Pią, 08 Lip 2016, 18:11:31
Odpowiedź #488

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
12 lipca KSP będzie miało swoją premierę na PS4. W związku z tym Squad wypuścił trailer, które nie wiem czy kogokolwiek ciekawi bo nie wiem ilu konsolowców mamy na forum, dlatego doszedłem do wniosku, że rzucę to tutaj zamiast na bloga. Można przypuszczać, że jest to wersja równa wersji pecetowej.


Sob, 09 Lip 2016, 11:41:20
Odpowiedź #489

Offline wbielak

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Mamy.
Ja szczerze mówiąc poczekam na jakieś recenzje.
Sterowanie padem w KSP nieco mnie przeraża... no i kwestia modów.
Jeśli będzie OK to kupuję.
Chętnie sobie pogram na projektorze a przenoszenie blaszak mi nie specjalnie pasuje.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #489 dnia: Sob, 09 Lip 2016, 11:41:20 »

Sob, 09 Lip 2016, 12:05:56
Odpowiedź #490

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Samo sterowanie padem może mieć sens, ale nie będzie ultradokładne. PS4 pozwala na podłączenie zwykłej myszy i klawiatury i ustawienie klawiszy (np. w War Thunderze), więc w tym wypadku może będzie podobnie. Zastanawia mnie czy posiadacze wersji pecetowych będą mieli możliwość zakupu za niższą cenę (żydowskie podejście nigdy mnie nie opuści)

Śro, 13 Lip 2016, 09:17:26
Odpowiedź #491

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
    • You Tube
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Pierwsze wrażenia z gry na PS4: crashuje, laguje, zamraża się, jest zbugowane. Czekamy na więcej  8)

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #491 dnia: Śro, 13 Lip 2016, 09:17:26 »

Śro, 13 Lip 2016, 09:34:58
Odpowiedź #492

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 340
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
A czegóż tu oczekiwać innego... Całkiem niedawno zarzucano mi przeginanie, gdy nazwałem tumanem ichniego animatora ze względu na potworne błędy, które jakoś zostały zaakceptowane przez tfurców. Cóż, calutki Squad pracuje właśnie z taką jakością, jak ten ich animator od siedmiu boleści, dlatego właśnie nie ma opcji, by poprawiono te bugi w czasie krótszym niż rok, dwa. Bo totalne beztalencie też wymieni silnik w samochodzie. Będzie to robił sto razy dłużej niż ekspert, sto razy będzie go wyciągał ponownie, bo za każdym razem zapomni a to o śrubce, a to pomyli kolejność, a to zapomni coś zamontować. Na Kerbalstuff prezentują nierzadko mody ludzie, którzy przewyższają wiedzą o programowaniu, o grywalności i o wykonaniu tych osłów ze Squadu w sposób absolutnie nieporównywalny.

Nie, 31 Lip 2016, 04:03:42
Odpowiedź #493

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 340
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Ostrzegam i informuję. (nawalony na skraj przytomności). Zacząłem grać znowu w kerbale. Co wypowiem? Kurde. To jest naprawdę zacna gra. Wiem, kląłem twórców, jakość produkcji, to, tamto, nosz kurde. W ostatniej wersji znowu pojawiły się wodotryski wody. Gram na karierze, co odradzam nowym graczom. Łaj? Bo grając na hardzie jest to trudne. Serio. I tu muszę, jako gracz ze sporym dorobkiem odradzić karierę, na rzecz cudnego sandboxu. To wam kurde flaki radzę, sandbox. Ale se gram na tej karierze i jestem... zadowolony! Te całe kontrakty nabrały sensu. Trzeba mierzyć  temperatury, albo ciśnienia w pobliżu czegoś tam, nagle niespodziewanie łazik ma sens! Ktoś to przemyślał sprawę. Jestem daleki od uwielbienia Squadu, ale mimo wszystko KSP jest grą całkiem spoko.


PS. ingwen nie zapłacił mi nawet złotówki za napisanie tego postu, nie wspominając o twórcach kerbali..................

PS2. Multiwitamina z biedronki zawiera samą chemię, odradzam jako popitkę do wódki. Zalecam jednak coca-cole albo pepsi. (produkt nie sponsorowany)

Grajcie w KSP i publikujcie, nawet badziewia,
« Ostatnia zmiana: Nie, 31 Lip 2016, 04:44:01 wysłana przez Kadaf »

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #493 dnia: Nie, 31 Lip 2016, 04:03:42 »

Nie, 31 Lip 2016, 17:22:46
Odpowiedź #494

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Kadafie czy ty jesteś pijany
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

 

[Wersja aktualna] KSP 1.3

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 17
Wyświetleń: 3900
Ostatnia wiadomość Pią, 02 Cze 2017, 23:58:41
wysłana przez JackRyanPL
[Wersja aktualna] KSP 1.0

Zaczęty przez Kadaf

Odpowiedzi: 240
Wyświetleń: 51469
Ostatnia wiadomość Śro, 24 Cze 2015, 19:21:09
wysłana przez JackRyanPL
[Wersja aktualna] KSP 1.2

Zaczęty przez Sobol

Odpowiedzi: 62
Wyświetleń: 12438
Ostatnia wiadomość Wto, 07 Mar 2017, 19:23:41
wysłana przez Robson
Wersja 1.6

Zaczęty przez bethamest

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 365
Ostatnia wiadomość Czw, 27 Gru 2018, 17:32:50
wysłana przez kuhan2006
Wersja 1.4.1

Zaczęty przez wbielak

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 1554
Ostatnia wiadomość Pon, 28 Maj 2018, 00:22:14
wysłana przez grabek77