• [Wersja aktualna] KSP 1.1.3 5 3
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3  (Przeczytany 229212 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Śro, 17 Lut 2016, 20:55:03
Odpowiedź #240

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Zadowolenie najszerszej grupy użytkowników jest ważnym czynnikiem. Wystarczy spojrzeć ile osób zagląda do relacji na forum (najpopularniejsze tematy), a ile do wątku z tłumaczeniem - 60 tysięcy kliknięć w to ostatnie, a PMB, drugi najpopularniejszy, tworzony przez mnóstwo użytkowników i przez bardzo długi czas ma ledwo powyżej 40 tysięcy. W całej dziesiątce nie ma tak wielkich różnic a wszyscy wiemy jakie tłumaczenie miało jakość. Co to znaczy? że mnóstwa ludzi nie obchodzi która jest wersja, co Squad wrzuci w następnej i ile trzeba czekać. Fora to zaledwie część populacji klientów gry, ta zaangażowana i faktycznie zainteresowana rozwojem produktu. Na początku ta grupa zwykle ma bardzo duży udział, ale przy ponad milionie kopii?

(oficjalne forum KSP to 150 000 użytkowników)
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Śro, 17 Lut 2016, 22:29:55
Odpowiedź #241

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Mamy odpowiedź Kaspera w kwestii Kerbal Stuff. W spoilerze tekst angielski. Przetłumaczę zaraz, jeśli będzie mi się chciało.

Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Powiem tyle, że IMHO goście ze Squadu mają sporo racji. Zostaliście... dobra, inaczej: zostaliśMY w pewien sposób poddani pewnemu psychologicznemu trikowi.

[Post scalony: [time]Śro, 17 Lut 2016, 23:06:00[/time]]
Tłumaczenie. Wszelkie babole poprawiać.

Witajcie!
Dostaliśmy mnóstwo (mnóstwo!) maili, wiadomości i tweetów z pytaniami o to, co stało się z KerbalStuff, jaka jest nasza odpowiedź na obecny tam tekst oraz czy moglibyśmy odratować tą stronę. Ponieważ KerbalStuff był chyba najpopularniejszą - poza oficjalnymi - stroną społeczności gry, uważamy, że ważne jest, byśmy przedstawili nasz punkt widzenia na wydarzenia ostatnich kilku dni.

Aby zrozumieć pozycję, jaką KerbalStuff miał w społeczności, musimy cofnąć się do jego korzeni. Hostowaliśmy kiedyś nasze własne repozytorium modów, SpacePort. To był bardzo prosty system bazujący na Wordpressie i zarządzanie tym było, cóż, niezbyt łatwą sprawą. W 2014 pojawiły się dwie opcje: przebudowa SpacePortu od zera i kontynuowanie inwestowania dużych ilości czasu, albo oddanie repozytorium innej instancji. Zdecydowaliśmy na to drugie i utworzyliśmy umowę partnerską z siecią Curse.

W tym czasie społeczność zaczęła proces tworzenia strony zastępczej dla SpacePort, utrzymywanej przez społeczność ("Wyzwanie Majiir"). Gdy ogłosiliśmy nasze partnerstwo z Curse, steam i Sircmpwn stworzyli KerbalStuff. KerbalStuff urósł do (jednego z) największych repozytoriów modów dla KSP. Posiadało głęboką integrację z CKAN, menedżerem modów używanym przez wielu graczy i modderów. Początkowo strona była hostowana przez Majiira, po kilku miesiącach Sircmpwn przeniósł stronę na swoje własne serwery i od tego czasu Majiir nie udzielał się więcej w tym projekcie.

KerbalStuff ciągle rósł, aż osiągnął punkt, gdzie dotychczasowy hosting już dłużej nie wystarczał. To zdecydowanie pokazuje, jak wielka była popularność tej strony w społeczności KSP. W tym tygodniu strona zniknęła, po czym ostatecznie wróciła z wiadomością, że została zamknięta. Zaskoczyło to chyba wszystkich. Biorąc pod uwagę fakt, że KerbalStuff był niezależną stroną, zamknięcie tego serwisu jest personalną decyzją Sircmpwna i nie mamy w tym udziału. Nie otrzymaliśmy żadnej prośby o pomoc i/lub przejęcie kontroli nad stroną ani przed, ani po wyłączeniu, nie wiemy też nic o tym, aby w ogóle ktokolwiek został o to poproszony.

Wiadomość, którą Sircmpwn umieścił na stronie, wskazuje na brak zainteresowania w kontynuacji prac serwisu jako na powód jego zamknięcia. Tamto tłumaczenie, oprócz naszej apatii, budziło i wciąż budzi pewną niezgodę z niektórymi umieszczonymi tam informacjami. Ponieważ tamte argumenty powodowały wiele... nazwijmy to "pasyjnych"* pytań w naszą stronę, na które czujemy się w obowiązku odpowiedzieć.

Po pierwsze, jesteśmy obwiniani o kontynuowanie wspierania Curse jako oficjalnego repozytorium modów, mimo, że KerbalStuff hostował ich więcej. Powód tego leży w historii kreacji tej strony: jej założeniem od samego początku było bycie nieoficjalną, niezależną alternatywą dla oficjalnego repozytorium modów. Curse zapewniał, i wciąż zapewnia, stabilną platformę do umieszczania modów i innych treści z gry i zwyczajnie nie ma powodów do przerywania naszej współpracy z nimi. Z tych dwóch powodów nigdy nie korzystaliśmy z możliwości wykorzystania KerbalStuff jako "oficjalnego" repozytorium modów. Podobne argumenty mogą zostać użyte przy innych inicjatywach społeczności, takich jak KerbalX, CKAN, czy Subreddit KSP.

Nawiązując do KerbalStuff nie będącego oficjalną stroną, byliśmy oskarżani o to, że nigdy nie wspominaliśmy KerbalStuff publicznie. Mimo, że nie linkowaliśmy do KerbalStuff w launcherze gry, samej grze ani na naszych stronach, często rozmawialiśmy o nich ze społecznością, w postach na forum, w mediach społecznościowych. Nigdy aktywnie nie promowaliśmy strony, ale na pewno jej nie ignorowaliśmy. Wielu ludzi pracujących dla Squad wyrażało swój sentyment do KerbalStuff. Nasi deweloperzy, którzy pracowali nad grą, mieli również czasem umieszczone tam swoje własne mody.

Na koniec, chyba najważniejszy argument: zostaliśmy oskarżeni o grożenie stronie działaniami prawnymi. Chcemy wskazać, że nic takiego się nie działo. W 2014 roku, gdy KerbalStuff dopiero się rozwijało, byliśmy w trakcie procesu rejestracji znaku handlowego na słowo "Kerbal". Częścią tego procesu jest to, by właściciel znaku handlowego badał możliwe naruszenia znaku handlowego. Brak powodzenia mógłby poskutkować kompletną utratą praw do znaku handlowego.** Rozmawialiśmy z ludźmi odpowiedzialnymi za KerbalStuff, by ustalić, jaki charakter będzie miała ich strona, a część scenariuszy zawierała możliwą zmianę nazwy KerbalStuff. Ponieważ jednak okazało się, że serwis ten ma mieć charakter niekomercyjnej społeczności, szybko okazało się, że wobec KerbalStuff nie zostaną wytoczone żadne czynności prawne; nigdy nie podejmowaliśmy czynności prawnych wobec KerbalStuff ani jakiejkolwiek innej strony społeczności używającej słowa "Kerbal" w nazwie. Cieszymy się, że Sircmpwn szybko usunął tą część tekstu ze strony Kerbalstuff, ale i tak otrzymaliśmy na ten temat dużo pytań.

To chyba moment na zakończenie tego posta, ale nie moglibyśmy tego zrobić bez podziękowania Sircmpwn za jego pracę, która niewątpliwie przysłużyła się społeczności. Utrzymywanie serwisu takiego, jak KerbalStuff, kosztuje zarówno czas, jak i pieniądze, i niewielu ludzi byłoby gotowych zrobić czegoś takiego. Dziękujemy.

Obecnie społeczność KSP pracuje nad alternatywną stroną (nazwa robocza: SpaceDock) bazującą na frameworku KerbalStuff udostępnionym na licencji Open Source. Mamy nadzieję, że ta nowa strona wypełni pustkę dla wielu ludzi. W czasie, gdy to piszemy, wygląda na to, że Sircmpwn nie pozwoli nowej grupie na użycie nazwy KerbalStuff, domeny kerbalstuff.com ani bazy danych użytkowników i modów. Oznacza to, że ta strona będzie musiała zaczynać od zera, ale jeśli będzie im potrzebna pomoc, jesteśmy gotowi poszukać dróg, poprzez które będziemy w stanie ich wesprzeć. W międzyczasie modderzy mogą dzielić się swoimi modami przez dowolnie wybrany przez nich sposób; oczywiście rekomendujemy do tego Curse, przynajmniej jako prowizoryczny środek zastępczy.

Ponownie dziękujemy Sircmpwnowi i Majiirowi za prowadzenie tej świetnej strony, jeszcze większe podziękowania dla niesamowitej społeczności modderów, i najlepsze życzenia dla drużyny, która podjęła się próby odbudowy KerbalStuff.

PRZYPISY MOJE:
* "pasyjnymi" - nie w znaczeniu "ktoś się czymś pasjonuje", tylko w znaczeniu Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ.
** porównując: to tak, jakbyście postanowili zarejestrować kolor niebieski jako znak handlowy waszej firmy. Nie jesteście w stanie wyśledzić wszystkich nielegalnych użyć tego znaku handlowego, więc urząd odpowiedzialny za rejestrację znaków handlowych może wam tej rejestracji nie udzielić, a wręcz na pewno wam jej nie udzieli.
« Ostatnia zmiana: Śro, 17 Lut 2016, 23:07:49 wysłana przez ShookTea »

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #241 dnia: Śro, 17 Lut 2016, 22:29:55 »

Czw, 18 Lut 2016, 04:00:20
Odpowiedź #242

Offline krzychu072

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

I taka tam nadmuchiwana osłona termiczna
« Ostatnia zmiana: Czw, 18 Lut 2016, 04:05:41 wysłana przez krzychu072 »

Śro, 24 Lut 2016, 12:31:35
Odpowiedź #243

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Tłumaczę dewnote'a!

Cytuj
Jeszcze nie.

Mamy PEGI 3+.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #243 dnia: Śro, 24 Lut 2016, 12:31:35 »

Śro, 24 Lut 2016, 18:41:48
Odpowiedź #244

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Ee tam, ja bym jeszcze wspomniał o paru innych sprawach. Na przykład że chcą przerobić zapisy gier, by składały się z modułów, dzięki czemu wszelkie modyfikacje i aktualizacje nie będą ich psuć. BTW powiedzieli, że brzydko, że jest coś takiego, jak psucie się zapisów, w pełnoprawnej wersji gry. Niech to powiedzą specom od Paradoxu.

KSPedia i PartTools (czymkolwiek to drugie jest) są już gotowe.

Romfarer naprawił kilka bugów, w tym jeden, który mnie wkurzał od zawsze: gdy buduje się w symetrii, np. stawia się 6 boosterów, w stage'ach są one łączone w jeden przycisk. ALE wystarczy odpiąć i przypiąć z powrotem, by pojawiły się dwa przyciski: jeden od tego jednego klikniętego boostera i jeden od 5 pozostałych. Naprawili to podobno. Nathanael optymalizował coś z temperaturami.

Wto, 01 Mar 2016, 22:39:32
Odpowiedź #245

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Nowy dewnołt ! :
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Skrót :
- Niedługo koniec QA, 
- HarvesteR zabił dysk w kompie, a DrTurkey wymienił kartę grafiki i komputer już się nie włącza.
- dodali szukajkę do części
- owiewki rozpadają się na dwie części, zamiast confetti -
- usunęli klika bugów.


« Ostatnia zmiana: Wto, 01 Mar 2016, 22:43:31 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #245 dnia: Wto, 01 Mar 2016, 22:39:32 »

Wto, 01 Mar 2016, 23:13:37
Odpowiedź #246

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Ciekawe czy będzie blokowało odpalenie silników gdy osłony nie zostaną odrzucone, tak czytałem swego czasu na forum, nie wiem czy poprawili to w następnych aktualizacjach. W każdym razie było to znaczne niedogonienie gdy ktoś chciał zrobić repliki.

Śro, 02 Mar 2016, 00:38:00
Odpowiedź #247

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Cytuj
Nathanael (NathanKell) added a flag in the code which allows for negative funds and science
Negatywne punkty nauki? Czyli, że mogę pożyczyć naukę, wydać ją a potem stać się dłużnikiem nauki? :>

Swoją drogą nie śledzę od dłuższego czasu dewnołtów, moglibyście mi powiedzieć co z tym tierem 0 (stodołami)? Planują w końcu to dodać czy nie?

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #247 dnia: Śro, 02 Mar 2016, 00:38:00 »

Śro, 02 Mar 2016, 12:06:34
Odpowiedź #248

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Mnie się marzy opcja dotacji rządowych do trybu swobodnego np. 5mld/rok. Bo obecnie na tej opcji można rozbijać rakiety hurtowo.
A na karierze nie chce mi się robić kontraktów i są ograniczenia w częściach.

Śro, 02 Mar 2016, 14:37:36
Odpowiedź #249

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Dodaj sobie X funduszy w configu i rozbuduj centrum na maksa. Nie jest ciężko grać po swojemu nawet jak gra nie poprowadzi za rękę ^..^
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #249 dnia: Śro, 02 Mar 2016, 14:37:36 »

Śro, 02 Mar 2016, 15:13:08
Odpowiedź #250

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Rozbudowanie centrum to pikuś, najfajniejsze jest to planowanie finansów.  Był mod na dotacje rządowe ale od wyjścia 1.0 niestety autor go nie wspiera (bodajże ze względów zdrowotnych) W połączeniu z LifeSupport dawał OGROMNĄ frajdę !
Każdy astronauta dostawał pensję, jeśli wysyłałeś ich na stację kosmiczną i jednocześnie prowadziłeś jakąś inną misję musiałeś brać pod uwagę to czy starczy Ci pieniędzy na dowożenie zaopatrzenia na stację itp. Im astronauta bardziej doświadczony tym większą wypłatę dostawał, jeśli zginął na misji trzeba było wypłacać odszkodowanie rodzinie. Ilość dofinansowania była zależna od punktów reputacji, a kontrakty służyły za urozmaicenie rozgrywki, by dorobić sobie na boku np. wysyłając turystów na orbitę.
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Śro, 02 Mar 2016, 22:17:59
Odpowiedź #251

Offline Madrian

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 245
  • Reputacja: 15
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Negatywne punkty nauki? Czyli, że mogę pożyczyć naukę, wydać ją a potem stać się dłużnikiem nauki? :>

Ujemne... Wynajdziesz super technologię, roz...walisz prototyp i technologia przepada. Trzeba ją opracować na nowo.
Jak w życiu. ;)

Piotr - Nie chcesz grać na karierze, bo ma ograniczenia i jest za trudno, a chcesz mieć ograniczenia jakie daje kariera, bo jest za łatwo? ;)

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #251 dnia: Śro, 02 Mar 2016, 22:17:59 »

Śro, 02 Mar 2016, 22:50:24
Odpowiedź #252

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Cytuj
Nie chcesz grać na karierze, bo ma ograniczenia i jest za trudno, a chcesz mieć ograniczenia jakie daje kariera, bo jest za łatwo?
Tryb kariery nie jest w ogóle dla mnie interesujący, żeby żyć trzeba robić nudne kontrakty. A tryb swobodny jest za swobodny  :-\
Chciałbym złoty środek. Co roczne dotacyjki rządowe a reszta hulaj dusza. Swego czasu nawet edytowałem sejwa żeby mieć na starcie wszystkie części oraz dopisałem sobie pewną pulę pieniędzy, doznania- średnie. Ciągła edycja jakaś nie fajna.
« Ostatnia zmiana: Śro, 02 Mar 2016, 22:55:10 wysłana przez Wielki Piotr »

Śro, 02 Mar 2016, 23:08:45
Odpowiedź #253

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
To kombinuj. Napisać moda który doda ciężki ale cenny surowiec to nic trudnego. Akurat twoje rozwiązanie byłoby meganieintuicyjne gdyby mieli je wprowadzać oficjalnie. Sandbox...oid?

[Post scalony: [time]Czw, 03 Mar 2016, 00:59:58[/time]]
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ





W skrócie - 1.1 weszła do fazy eksperymentalnej, do tego przez niecałe 2 tygodnie użytkownicy Steam przed premierą będą mogli skorzystać z opcjonalnego pre-release by sprawdzić, podzielić się wrażeniami czy znaleźć kolejne robaki do ubicia. Niektórzy popularni moderzy dostaną dostęp do plików wcześniej, ale lepiej się na nie nie nastawiać przed oficjalną premierą gry.

Ze swojej strony polecę wykonać kopię save'a lub całego folderu z grą przed uruchomieniem tej "bety", szczególnie jeśli macie jakiekolwiek mody.
« Ostatnia zmiana: Czw, 03 Mar 2016, 01:13:39 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #253 dnia: Śro, 02 Mar 2016, 23:08:45 »

Czw, 03 Mar 2016, 08:14:30
Odpowiedź #254

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Błąd. Dostęp do plików pre-release dostaną tylko wybrani modderzy którzy zgłoszą się na ich stronie. Steam został wybrany ze względu na to że nie są w stanie ogarnąć transferu na KSP store i innych.
Ale sama inicjatywa bardzo fajna, wraz z wyjściem 1.1 większość modów powinna być już naprawiona :D
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

 

[Wersja aktualna] KSP 1.3

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 17
Wyświetleń: 22794
Ostatnia wiadomość Pią, 02 Cze 2017, 23:58:41
wysłana przez JackRyanPL
[Wersja aktualna] KSP 1.0

Zaczęty przez Kadaf

Odpowiedzi: 240
Wyświetleń: 133607
Ostatnia wiadomość Śro, 24 Cze 2015, 19:21:09
wysłana przez JackRyanPL
[Wersja aktualna] KSP 1.2

Zaczęty przez Sobol

Odpowiedzi: 62
Wyświetleń: 50736
Ostatnia wiadomość Wto, 07 Mar 2017, 19:23:41
wysłana przez Robson
Wersja 1.6

Zaczęty przez bethamest

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 10142
Ostatnia wiadomość Czw, 27 Gru 2018, 17:32:50
wysłana przez kuhan2006
Wersja 1.4.1

Zaczęty przez wbielak

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 13550
Ostatnia wiadomość Pon, 28 Maj 2018, 00:22:14
wysłana przez grabek77