Autor Wątek: [Wersja aktualna] KSP 1.0  (Przeczytany 133625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sob, 02 Maj 2015, 20:42:28
Odpowiedź #120

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Zapytka do ekonomistów-manewrowców: Czy tabela startowych prędkości ekonomicznych po zmianie aerodynamiki jest nadal aktualna?

Sob, 02 Maj 2015, 20:50:17
Odpowiedź #121

Offline Maciuś

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Wprawdzie nie grałem w 1.0 ale łatwo to sprawdzić. Podleć czymś pionowo w górę na kilka kilometrów, a jak będzie spadać to zobacz z jaką prędkością rozbije się o powierzchnię. Potem porównaj to sobie z tabelkami.

//edit
Lub lepiej, po prostu zapisuj prędkości swobodnego spadania na różnych wysokościach. W ten sposób całą tabelkę sobie ułożysz.
« Ostatnia zmiana: Sob, 02 Maj 2015, 21:07:38 wysłana przez Maciuś »

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #121 dnia: Sob, 02 Maj 2015, 20:50:17 »

Sob, 02 Maj 2015, 23:09:50
Odpowiedź #122

Offline MrSkynert

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 61
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Nowa wersja ma ma więcej bugów niż wszystkie wcześniejsze... moduł serwisowy ZAWSZE odpada, dzisiaj w ten sposób rozłączył mi się statek na orbicie. Rakiety wariują przy gravity turn. Ja chce starą aerodynamikę :(

Sob, 02 Maj 2015, 23:11:16
Odpowiedź #123

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
To nie bugi, to ewidentne błędy w pilotażu ;] mnie nic nie odpada, a latałem daleko na 1.0.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #123 dnia: Sob, 02 Maj 2015, 23:11:16 »

Sob, 02 Maj 2015, 23:25:36
Odpowiedź #124

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Zapytka do ekonomistów-manewrowców: Czy tabela startowych prędkości ekonomicznych po zmianie aerodynamiki jest nadal aktualna?
Twoje pytanie nie ma sensu ponieważ prędkość graniczna zależy m.in. od kształtu obiektu a ten może być unikalny dla każdej konstrukcji.


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Jedno mogę powiedzieć na pewno: smukłe, aerodynamiczne konstrukcje budowane na wzór prawdziwych rakiet będą mieć bardzo wysokie prędkości graniczne.

Przy testach efektywnego wyjścia na orbitę w 1.0.0 zauważyłem natomiast coś jeszcze innego: otóż lepiej jest nawet przekroczyć prędkość graniczną i poruszać się za szybko byleby tylko wykonać właściwy tzn. odpowiednio szybki zwrot grawitacyjny. Straty związane z oporem jaki stawia atmosfera są niewielkie w porównaniu do korzyści z minimalizacji strat grawitacyjnych. Innymi słowy musisz minimalizować paliwo które zużywasz na lot prosto w górę. Z moich testów wykonanych Kerbalem X wynika, że robiąc zwrot grawitacyjny na 10km tracisz jakieś 300m/s w stosunku do zwrotu na 0,5-1km. To jest różnica miedzy 3150 a 3450m/s.


Co jeszcze chciałem powiedzieć... w FAR jest podane wszystko na tacy, Squad albo nie zdążył zaimplementować odpowiedniego okienka z informacjami albo woli, żeby to była wiedza tajemna tj niegdyś z delta V.


@MrSkynert ewidentnie błędy w pilotażu ;) zainstaluj FAR a zobaczysz, że jest tak samo albo nawet trudniej.
« Ostatnia zmiana: Sob, 02 Maj 2015, 23:31:42 wysłana przez winged »

Sob, 02 Maj 2015, 23:35:28
Odpowiedź #125

Offline MrSkynert

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 61
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
@winged A rozpad statku na orbicie przy otwieraniu service bay?

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #125 dnia: Sob, 02 Maj 2015, 23:35:28 »

Nie, 03 Maj 2015, 00:01:34
Odpowiedź #126

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Nie wepchnąłeś do niego za dużo? U mnie jak do 1.25 metrowego włożyłem za dużo, działy się dziwne rzeczy.




Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.
[/spoiler]
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Nie, 03 Maj 2015, 12:28:01
Odpowiedź #127

Offline MrSkynert

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 61
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
@up Nie, jeden generator RTG. Po za tym nadal nie kumam czemu rakiety koziołkują przy delikatnych gravity turnach. Zawsze robiłem to na 5km. Próbowałem wcześniej i później i nic...

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #127 dnia: Nie, 03 Maj 2015, 12:28:01 »

Nie, 03 Maj 2015, 12:40:57
Odpowiedź #128

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
Duża prędkość, nagłe zwroty, brak kontroli, można tak wymieniać dobre 5 minut.


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Nie, 03 Maj 2015, 12:55:33
Odpowiedź #129

Offline baalnamib

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 147
  • Reputacja: 45
  • A może zbudujemy wielkiego, drewnianego borsuka?
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
@up Nie, jeden generator RTG. Po za tym nadal nie kumam czemu rakiety koziołkują przy delikatnych gravity turnach. Zawsze robiłem to na 5km. Próbowałem wcześniej i później i nic...

Próbowałeś dodawać winglety do rakiet?
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.

– Mein Hund hat keine Nase!
– Und wie riecht er dann?
– Schrecklich!

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #129 dnia: Nie, 03 Maj 2015, 12:55:33 »

Nie, 03 Maj 2015, 13:25:54
Odpowiedź #130

Offline MrSkynert

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 61
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
@up Nie, jeden generator RTG. Po za tym nadal nie kumam czemu rakiety koziołkują przy delikatnych gravity turnach. Zawsze robiłem to na 5km. Próbowałem wcześniej i później i nic...

Próbowałeś dodawać winglety do rakiet?
Nie, rozwiązałem problem. Teraz musze robić gravity turn na około 20km  ???

BTW. Ponoć Dres miał mieć asteroidy, u mnie ich nie ma ;/

Nie, 03 Maj 2015, 13:37:45
Odpowiedź #131

Offline baalnamib

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 147
  • Reputacja: 45
  • A może zbudujemy wielkiego, drewnianego borsuka?
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
@up Nie, jeden generator RTG. Po za tym nadal nie kumam czemu rakiety koziołkują przy delikatnych gravity turnach. Zawsze robiłem to na 5km. Próbowałem wcześniej i później i nic...

Próbowałeś dodawać winglety do rakiet?
Nie, rozwiązałem problem. Teraz musze robić gravity turn na około 20km  ???

BTW. Ponoć Dres miał mieć asteroidy, u mnie ich nie ma ;/

Zgodnie z tym co znalazłem na międzynarodowym:
wysyłasz satelitę nad Dres, przechodzisz na mapę i powinny się pojawić. i dopiero jak klikasz na nie to powinno pojawić się menu z "track from tracking station"

Cytuj
I switched to the probe in orbit of dres, then pulled up the map view and zoomed out and there they were. Clicking on them allowed the option to "track from tracking station".
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.

– Mein Hund hat keine Nase!
– Und wie riecht er dann?
– Schrecklich!

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #131 dnia: Nie, 03 Maj 2015, 13:37:45 »

Nie, 03 Maj 2015, 13:40:22
Odpowiedź #132

Offline Madrian

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 245
  • Reputacja: 15
    • Zobacz profil
Mały przykład nowej aerodynamiki i mechaniki.
Zadanie - Przelecieć koło Muna i wrócić na Kerbin.
Status - wykonane.
Pilot(ka) - Valentina Kerman.
Status - Żyje (niestety) - Jeb! Przestań hakować profil centrum na Kerbooku!

Misja typowa. Zaczynam od zera karierę. To i części nie ma, i budynki słabo rozwinięte.
Stąd i rakiety mało wydajne. W rezultacie, Valentina miała trochę mało paliwa i powrót, dzięki asyście grawitacyjnej Muna, był deczko gwałtowny. Niemal pionowo w Kerbin trafiła.
A skoro trafiamy w cel, to po co korygować? :P
Reszta paliwa poszła na hamowanie. Statek był osłonięty tarczą termiczną.
Mimo to, stracił wszystkie wystające elementy, czyli baterie i nóżki. Stracił też główny spadochron hamujący. Na szczęście miał cztery zapasowe, radialne.
Lądowanie na silniku, zniszczyło też silnik i zbiornik, a hamowanie atmosferyczne na granicy przeciążenia maksymalnego.
Efekt:





Temperatura WEWNĄTRZ luku serwisowego - 276 stopni i ... rosła.
A mimo to, Valentina przeżyła i wykonała zadanie.
Jeb siedzi na orbicie Muna i przesyła raporty naukowe, dla kasy i punktów, ale już zapowiedział, żółtawy ze złości, że on jak wróci, to przekroczy 300 stopni. :)
I pewnie tak zrobi, bo jego statek nie ma termometru.

To co mogę powiedzieć, to to, że do czasu wynalezienia sterów atmosferycznych, trzeba naprawdę mocno się skupić na prawidłowym wyważeniu rakiety, bo sam kokpit MK1 nie wiele może zrobić, bez pomocy. Nawet z wingletami. Za to już ze sterami, zabawa wygląda zupełnie inaczej.
« Ostatnia zmiana: Nie, 03 Maj 2015, 13:51:21 wysłana przez Madrian »

Nie, 03 Maj 2015, 17:13:27
Odpowiedź #133

Offline kapacity

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 7
    • Zobacz profil
myślę że przydały by się jakieś poradniki co do wchodzenia w atmosferę


a ta temperatura to jest raczej podawana w kelwinach tylko ci ze składu chyba nie wiedzą, że kelwinów  nie podaje się w stopniach.
« Ostatnia zmiana: Nie, 03 Maj 2015, 18:18:28 wysłana przez kapacity »

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #133 dnia: Nie, 03 Maj 2015, 17:13:27 »

Nie, 03 Maj 2015, 18:42:39
Odpowiedź #134

Offline Madrian

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 245
  • Reputacja: 15
    • Zobacz profil
Obawiam się, że nie w Kelvinach.
Jak mierzysz temperaturę w kosmosie, to jest ujemna. Oczywiście zależy to od ekspozycji na słońce.
Choć możliwe, że to temperatura w "Kermanach" :)

 

[Wersja aktualna] KSP 1.2

Zaczęty przez Sobol

Odpowiedzi: 62
Wyświetleń: 50745
Ostatnia wiadomość Wto, 07 Mar 2017, 19:23:41
wysłana przez Robson
[Wersja aktualna] KSP 1.3

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 17
Wyświetleń: 22795
Ostatnia wiadomość Pią, 02 Cze 2017, 23:58:41
wysłana przez JackRyanPL
[Wersja aktualna] KSP 1.1.3

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 518
Wyświetleń: 229289
Ostatnia wiadomość Pią, 02 Wrz 2016, 19:29:34
wysłana przez Drangir
Wersja 1.4.1

Zaczęty przez wbielak

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 13552
Ostatnia wiadomość Pon, 28 Maj 2018, 00:22:14
wysłana przez grabek77
Wersja 1.6

Zaczęty przez bethamest

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 10143
Ostatnia wiadomość Czw, 27 Gru 2018, 17:32:50
wysłana przez kuhan2006