Autor Wątek: [Wersja aktualna] KSP 1.0  (Przeczytany 133592 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Wto, 28 Kwi 2015, 13:39:50
Odpowiedź #45

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Co do bronienia realiów rzekomych pracy silników odrzutowych, to jesteście w błędzie. Aktualnie w KSP silniki odrzutowe potrafią wyciągnąć prędkość Mach 3.7. W wersji 0.90 wyciągały prędkość rzędu Mach 7.2.  Czyli przeszło dwukrotnie je zdławiono. W imię realiów? A co powiecie na oblatany 11 (JEDENAŚCIE) lat temu silnik Scramjet napędzający samolot X-43A? Wiecie ile z niego wyciśnięto? Mach 9.6, i co wy na to? To przeszło 3000 m/s! Więc ludzie, proszę was, nie piszcie bzdetów. Ludzkość dysponuje silnikami tego typu, (silniki typu Scramjet teoretycznie mogą osiągnąć prędkość dwukrotnie wyższą od osiągniętej) a twórcy kerbali w wielu aspektach naśladują osiągi naszych silników, więc po co to zdławienie mocy jetów? Bo na pewno nie w imię realiów, co wyżej udowodniłem.

Wto, 28 Kwi 2015, 13:53:27
Odpowiedź #46

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Co do bronienia realiów rzekomych pracy silników odrzutowych, to jesteście w błędzie. Aktualnie w KSP silniki odrzutowe potrafią wyciągnąć prędkość Mach 3.7. W wersji 0.90 wyciągały prędkość rzędu Mach 7.2.  Czyli przeszło dwukrotnie je zdławiono. W imię realiów? A co powiecie na oblatany 11 (JEDENAŚCIE) lat temu silnik Scramjet napędzający samolot X-43A? Wiecie ile z niego wyciśnięto? Mach 9.6, i co wy na to? To przeszło 3000 m/s! Więc ludzie, proszę was, nie piszcie bzdetów. Ludzkość dysponuje silnikami tego typu, (silniki typu Scramjet teoretycznie mogą osiągnąć prędkość dwukrotnie wyższą od osiągniętej) a twórcy kerbali w wielu aspektach naśladują osiągi naszych silników, więc po co to zdławienie mocy jetów? Bo na pewno nie w imię realiów, co wyżej udowodniłem.
Sam się w tym momencie pogrążasz. Musisz rozróżnić silniki typu TurboJet/TurboFan od Scram/Ramjetów...
Turbojety/Fany to po polsku silniki turbinowe. Rura w środku wał (lub kilka) na nim sprężarki i turbiny.
Ramjet/ScramJet to silnik strumieniowy BEZ RUCHOMYCH CZĘŚCI. Ot rura, w niej stożek kompresujący wlatujące powietrze i następnie komora spalania.
Turbiny mogą pracować przy zerowej prędkości Ram jety potrzebują dużej prędkości by w ogóle wytwarzać jakiś ciąg. Scramjety są projektowane by działać przy prędkościach naddźwiękowych.  Najszybszym samolotem posiadającym silniki turbionowe czyli zawarte w KSP turbojety był Sr-71 Blackbird, (3.3 Mach) i silniki w nim były niezwykle skomplikowane powiązane ze specjalnymi obudowami by tłumić fale uderzeniowe we wlocie, i chłodzić silnik bo grzał się do białości. Silnik turbinowy przy 7 Machach
rozleciałby się na drobniutkie kawałeczki.
Natomiast Scramjet nie posiada ruchomych części i dopóki wytrzyma działające na niego ciśnienie będzie działał. Silników strumieniowych w KSP  NIE MA !

Kolejno turbojet, ramjet i scramjet.
« Ostatnia zmiana: Wto, 28 Kwi 2015, 13:56:51 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #46 dnia: Wto, 28 Kwi 2015, 13:53:27 »

Wto, 28 Kwi 2015, 13:58:32
Odpowiedź #47

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
agnorek, no tym razem to pojechałeś z bzdetami. Nie ma w KSP silników typu Ramjet? Seriously?


Może mam pomroczność jasną i źle czytam. Ty tam widzisz że to turbinowy w opisie? Cholera, coś mam z oczami, bo ja tam widzę że to....


RAMJET

Wto, 28 Kwi 2015, 14:10:02
Odpowiedź #48

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Nie, nadal mam rację. TURBO Ramjet.Pierwsze zdanie z opisu : " A highly advanced TURBINE engine..." . Zgodnie z opisem silnik działa tak jak silnik w Sr-71 Blackbird. Jest to turbina połączona z dopalaniem strumieniowym. Czyli działa to tak że jest to konwencjonalny silnik turbinowy, ale na dużych prędkościach część powietrza z wlotu jest odprowadzana na zewnątrz silnika (między silnikiem a jego osłoną) i doprowadzana zaraz za turbiną silnika ale jeszcze przed dyszą. Wylatujące gazy z dyszy zasysają powietrze z tego kanału opływającego silnik a wtryskiwacze dodają paliwa.
System taki się stosuje ponieważ fala uderzeniowa powoduje kompresję powietrza w owiewce i znaczny wzrost ciągu.



Dziękuję.
« Ostatnia zmiana: Wto, 28 Kwi 2015, 14:16:25 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #48 dnia: Wto, 28 Kwi 2015, 14:10:02 »

Wto, 28 Kwi 2015, 14:19:02
Odpowiedź #49

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Zwracam honor, dobry filmik. Czytałem o ramjetach i myślałem, że to właśnie czysto strumieniowy, co by tłumaczyło nieco dziwny bug z podaną informacja o prędkości powietrza na wlotach o 100 m/s wyższą od realnej.

[Post scalony: Wto, 28 Kwi 2015, 15:06:56]
Czyli koniec z oszczędnym i wydajnym targaniem ładunków. Faktycznie trzeba wrócić do wyśmiewanych i paliwożernych rapierów. Ale orbita jest :)

« Ostatnia zmiana: Wto, 28 Kwi 2015, 15:06:57 wysłana przez Kadaf »

Wto, 28 Kwi 2015, 15:13:43
Odpowiedź #50

Offline SPS 22

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Reputacja: 7
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Reasumując, pod kątem SSTO, to możemy zapomnieć. Transportowe SSTO stały się awykonalne.

Z tym to się nie zgodzę.




Zrobiłem kilka prób i jedyną trudnością jest mała odporność części na temperaturę, dlatego trzeba uważać w niskich warstwach atmosfery. Podobny problem jest z powrotem. Co gorsza nie ma żadnego wskaźnika pokazującego temperaturę. Poza tym jeżeli chodzi o lot to jest nawet łatwiej bo powietrze nie stawia takiego oporu. No i nie trzeba już kilkudziesięciu wlotów powietrza i skrzydeł kanapek, żeby się utrzymać. Aerodynamika jest więc na plus.


« Ostatnia zmiana: Wto, 28 Kwi 2015, 15:17:01 wysłana przez SPS 22 »

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #50 dnia: Wto, 28 Kwi 2015, 15:13:43 »

Wto, 28 Kwi 2015, 15:46:19
Odpowiedź #51

Offline rafal3920

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
O osłabieniu mocy nie wiedziałem akurat. Co do "spalania się" samolotów to też realne mniej więcej. Wspomniany Blackbird posiada kadłub ze specjalnego stopu metali, bo inaczej przy mach 3 by się rozsypał na milion kawałków.

Przepraszam za błędy językowe, złą odmianę itd... Często piszę z telefonu, a tam mam kiepski autotekst

Wto, 28 Kwi 2015, 16:42:01
Odpowiedź #52

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
No ale SPS, spróbuj do tego załadować 4 tony, zatargać na orbitę, potem na Muna, tam wylądować, rozładować, wystartować i wrócić na Kerbin. Bo samolot który po prostu dotrze na orbitę z niewielkim ładunkiem to tak, wystarczy wypchać go paliwem. Ale to jeszcze nie transportowiec z prawdziwego zdarzenia.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #52 dnia: Wto, 28 Kwi 2015, 16:42:01 »

Wto, 28 Kwi 2015, 16:47:57
Odpowiedź #53

Offline Tymekps

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
SSTO w rzeczywistości to bardzo trudna sprawa, nie powinno być tak, że można nim zalecieć na Mun.

Wto, 28 Kwi 2015, 16:53:18
Odpowiedź #54

Offline Aravial

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Generalnie jestem bardzo zadowolony z 1.0, poprawili kontrakty tak, że gra w karierze stała się naprawdę przyjemna i nie jest już męką polegającą na wynoszeniu miliona satelitów, aby móc odblokować kawałek drzewka. Misje turystyczne też jakoś mi sporo funu dają.

Niestety wychodzenie na orbitę stało się dla mnie jakąś mordęgą. Nie wiem co robię źle, stary sposób opisywany we wszystkich poradnikach sprawia, że moja rakieta wpada w korkociąg, z którego wyjście kosztuje tyle paliwa, że na razie wyrwanie się choćby na Muna jest dla mnie niemożliwą zagadką.

Latałem już na Joola, a teraz czuję się jak ostatni noobek :P.

Bardzo brakuje też danych na temat temperatury kadłuba, ale myślę, że jest szansa na dodanie tego z kolejnej wersji.

Jak dla mnie aktualizacja 8/10, bo są pomniejsze bugi (przynajmniej na iOSie).

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #54 dnia: Wto, 28 Kwi 2015, 16:53:18 »

Wto, 28 Kwi 2015, 17:14:44
Odpowiedź #55

Offline SPS 22

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Reputacja: 7
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
No ale SPS, spróbuj do tego załadować 4 tony, zatargać na orbitę, potem na Muna, tam wylądować, rozładować, wystartować i wrócić na Kerbin. Bo samolot który po prostu dotrze na orbitę z niewielkim ładunkiem to tak, wystarczy wypchać go paliwem. Ale to jeszcze nie transportowiec z prawdziwego zdarzenia.

Na Muna może by i uleciał po drobnych przeróbkach, tylko z powrotem byłby problem.

Mimo wszystko gra jest elegancka i mi się podoba. Trochę inaczej wyobrażałem sobie te surowce, ale też jest nieźle.
« Ostatnia zmiana: Wto, 28 Kwi 2015, 17:16:22 wysłana przez SPS 22 »

Wto, 28 Kwi 2015, 17:27:30
Odpowiedź #56

Offline baalnamib

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 147
  • Reputacja: 45
  • A może zbudujemy wielkiego, drewnianego borsuka?
    • Zobacz profil
Jak dobrze wyczytałem na międzynarodowym, to przed wpadnięciem w strefe spalania warto spróbować w wyższych partiach atmosfery hamowania hamulcami aerodynamicznymi.  Wydaje mi się, że te odrobine mniej m/s może zmienić sporo.

Jei chodzi o rakiety, to sam się przekonałem, że przy nowej aerodynamice najlepiej rotację przeprowadzac już na samym początku. Stopniowo po kilka stopni. Jak się nie myle mniej wiecej tak jak pokazał to Manley.
« Ostatnia zmiana: Wto, 28 Kwi 2015, 17:32:51 wysłana przez baalnamib »
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.

– Mein Hund hat keine Nase!
– Und wie riecht er dann?
– Schrecklich!

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #56 dnia: Wto, 28 Kwi 2015, 17:27:30 »

Wto, 28 Kwi 2015, 17:45:58
Odpowiedź #57

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Konia z rzędem temu, kto zrobi SSTO na turbojetach. Powyżej 25 km moc tych niby wysokościowych silników wynosi niemal zero. Poniżej można się rozpędzić powyżej 1000 m/s, ale niewiele więcej. Tyle, że wtedy dochodzi do przegrzania wszystkiego i samolot wybucha. A gdzie jakiś wskaźnik temperatury poszycia? Nima

Buehehe. A Wonziu nie wiedział, ze nie można i zrobił SSTO na jetach.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ  W 2:24:00

Co prawda z moją niemałą pomocą ale zawsze. A gdyby jeszcze lepiej pilotował, zrównoważył ilość obydwu paliw, zamienił silnik na aerospike, wywalił tego cargo baya to miałby SSTO takie, ze hoho.




A tak poza tym jest jeden wielbłąd: spadochrony

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

No k**** nie! Leciał 1000m/s otworzył spadochron i wyhamował do 20m/s w ułamku sekundy. Spadochrony powinny się urywać przy dużych prędkościach i spalać w atmosferze. Taki cyrk to nie dla mnie. Doceniam Squad za pracę ale zostaję, że przy bardziej dopracowanych DRE i FAR.



@baalnamib jeśli tak to działa to hamulce aerodynamiczne też są mocno OP. Jak to dobrze, że jest FAR.


@Aravial nie możesz wychodzić w stary sposób na orbitę, teraz trzeba przechylać na 100m/s. Początkowe TWR rakiety powinno być bardzo niskie coś jak 1.20

« Ostatnia zmiana: Wto, 28 Kwi 2015, 17:47:36 wysłana przez winged »

Wto, 28 Kwi 2015, 20:02:40
Odpowiedź #58

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Czyżby kolejny bug ? Gdy wchodzę do VAB i wczytuję pojazd z SPH to po wyjściu na Launchpad po kilku sekundach świat znika. Pozostaje tylko Gui i skybox. Po wyjściu do Space Center to samo, tylko skybox jakby planeta wyparowała. Pomaga tylko restart.
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #58 dnia: Wto, 28 Kwi 2015, 20:02:40 »

Wto, 28 Kwi 2015, 20:22:04
Odpowiedź #59

Offline baalnamib

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 147
  • Reputacja: 45
  • A może zbudujemy wielkiego, drewnianego borsuka?
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

@baalnamib jeśli tak to działa to hamulce aerodynamiczne też są mocno OP. Jak to dobrze, że jest FAR.


Nie do końca, chodzi o zredukowanie nieznacznie prędkości lub przyspieszenia zanim dojdzie do wejścia w gęstsze partie atmosfery gdzie zaczyna się właściwe tarcie.
Na razie nie chce mi sie opuszczać atmosfery bo mam cały czas ochote bawić latadłami. (Marzy mi się jakiś STOL)
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.

– Mein Hund hat keine Nase!
– Und wie riecht er dann?
– Schrecklich!

 

[Wersja aktualna] KSP 1.3

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 17
Wyświetleń: 22793
Ostatnia wiadomość Pią, 02 Cze 2017, 23:58:41
wysłana przez JackRyanPL
[Wersja aktualna] KSP 1.1.3

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 518
Wyświetleń: 229174
Ostatnia wiadomość Pią, 02 Wrz 2016, 19:29:34
wysłana przez Drangir
[Wersja aktualna] KSP 1.2

Zaczęty przez Sobol

Odpowiedzi: 62
Wyświetleń: 50732
Ostatnia wiadomość Wto, 07 Mar 2017, 19:23:41
wysłana przez Robson
Wersja 1.4.1

Zaczęty przez wbielak

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 13548
Ostatnia wiadomość Pon, 28 Maj 2018, 00:22:14
wysłana przez grabek77
Wersja 1.6

Zaczęty przez bethamest

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 10142
Ostatnia wiadomość Czw, 27 Gru 2018, 17:32:50
wysłana przez kuhan2006