Autor Wątek: [Wersja aktualna] KSP 1.0  (Przeczytany 133610 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Pon, 04 Maj 2015, 06:47:43
Odpowiedź #135

Offline szymozillo

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 117
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Mam wrażenie, że na 1.0 nie opłaca się robić asparagusów, lepiej zrobić rakietę z 3 stopniami, aniżeli robić rakietę z 2 stopniami (silników oczywiście) i do tego asparagusa. Opór jaki wytwarzają te zewnętrze zbiorniki jest tak duży, że to się chyba po prostu nie opłaca (tak, stosuję owiewki aerodynamiczne). Już nie mówiąc o kosztach w trybie kariery.

Pon, 04 Maj 2015, 08:47:54
Odpowiedź #136

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Dodam coś od siebie w kwestii aerodynamiki.

Moje samoloty działają.


O.O

Czyli to jednak nie była moja wina.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #136 dnia: Pon, 04 Maj 2015, 08:47:54 »

Pon, 04 Maj 2015, 10:59:16
Odpowiedź #137

Offline Canizas

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 0
  • Bonjour Monsieur
    • Zobacz profil
Po aktualizacji tekstury w większości zmieniły się na białe. Ktoś się z tym spotkal i wie jak to naprawić?

Pon, 04 Maj 2015, 11:10:45
Odpowiedź #138

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Miałem z tym problem po zainstalowaniu tweakscala. Ale wystarczyło wyłączyć KSP i włączyć jeszcze raz - doczytało.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #138 dnia: Pon, 04 Maj 2015, 11:10:45 »

Pon, 04 Maj 2015, 13:54:03
Odpowiedź #139

Offline MrSkynert

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 61
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Dodam coś od siebie w kwestii aerodynamiki.

Moje samoloty działają.


O.O

Czyli to jednak nie była moja wina.

Ha, moje też raptem działają. Co dziwne wszystkie rakiety dolatują na orbite :(

Pon, 04 Maj 2015, 14:40:43
Odpowiedź #140

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Osoby które czekają na KAS informuję że plugin działa, wachę można przelewać bez problemów, niestety pojemniki mają parę wad, i lepiej ich nie używać póki co ;)
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #140 dnia: Pon, 04 Maj 2015, 14:40:43 »

Pon, 04 Maj 2015, 15:15:07
Odpowiedź #141

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Coś mi nie gra ta nowa aerodynamika. Testuję sobie wahadłowiec, na początek zamontowałem silniki odrzutowe z odrobiną paliwa. Startuje, lata dobrze, ale w momencie jak zrobię zwrot o 180 stopni by wylądować na pasie startowym po zrobieniu zwrotu zaczyna go rzucać na wszystkie strony. Niby leci prosto, ale ciągle chce się obracać lub zmieniać kierunek lotu, niby SAS daje radę go w miarę utrzymywać, ale strasznie utrudnia to precyzyjne lądowanie i przez to dwie próby lądowania zakończyły się rozbiciem na pasie. Środek siły nośnej mam mniej więcej w środku ciężkości, może troszkę za środkiem ciężkości. To bug aerodynamiki, czy poprostu ja coś źle zrobiłem?

Pon, 04 Maj 2015, 16:25:04
Odpowiedź #142

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Przesuń środek siły nośnej za środek ciężkości, powinno być ok. Jeśli samolot zwala się na bok to delikatnie unieś końcówki skrzydeł.
Może to też być spowodowane zbyt niską prędkością albo tym że zmuszasz sterami samolot by opuścił dziób.
« Ostatnia zmiana: Pon, 04 Maj 2015, 17:12:12 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #142 dnia: Pon, 04 Maj 2015, 16:25:04 »

Wto, 05 Maj 2015, 02:56:35
Odpowiedź #143

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
 Kilku rzeczy Squadowi nie jestem w stanie wybaczyć. Ale najbardziej tego jednego, kretyńskiego surowca. Pewnie wielu z was nie wie, ale diagram wydobycia miał wyglądać tak:




A wygląda tak:




I jasna cholera mnie bierze z tego powodu.

Wto, 05 Maj 2015, 07:33:22
Odpowiedź #144

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Po obgadaniu tego z Drangirem, doszliśmy do wniosku, że możliwe jest zrobienia moda korzystającego z pierwszego diagramu oraz tego co Squad dał nam w 1.0. Jeśli moje umiejętności będą wystarczające, w wakacje spróbuję coś zdziałać. Nic nie obiecuje.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #144 dnia: Wto, 05 Maj 2015, 07:33:22 »

Wto, 05 Maj 2015, 09:39:39
Odpowiedź #145

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Mody, mody Ryan, mody. Tu nie chodzi o to na co można przerobić KSP, tu chodzi o to, co jest w stocku. A dla mnie, mimo że jestem wrogiem modów i mam ich zawsze ilość absolutnie minimalną stock jest praktycznie niegrywalny. Dla kogoś kto buduje zaawansowane konstrukcje bez KAS i IR ta gra jest pozbawiona właściwie sensu. Te rzeczy powinny być w podstawce! A nie ma, bo squad się obijał i obija. Aerodynamikę zrobili. Okej. Tylko, że gdy ja lecę na Moho, Dresa czy Vall, to w atmosferze, w której aerodynamika ma jakiekolwiek znaczenie spędzam 0.00000000000000001% czasu. A chciałbym przypomnieć, że to gra o lataniu w kosmos, a nie o lataniu 5 km nad Kerbinem. Doprawdy nie mam pojęcia, po co się aerodynamiką w ogóle zajmowali, skoro w innych sektorach gra jest wykonana byle by było, na szybko, z dziurami i mnóstwem braków.
« Ostatnia zmiana: Pią, 22 Maj 2015, 15:09:21 wysłana przez Raynus »

Wto, 05 Maj 2015, 10:32:55
Odpowiedź #146

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Aerodynamika jest akurat fajna, i dobrze że się nią zajęli. Niestety KSP nigdy nie będzie takie jakbyś chciał. Dlaczego ? Bo 90% graczy to debile, dla których dolecenie na Minmusa to wyczyn.
 A co do roboty Squad...Dodali jakieś pierdoły typu wspinanie się na krawędź, robią 1.5 miesiąca filmik na YT a tymczasem gracze płaczą bo gra jest niegrywalna. Dodali surowce, fajnie tylko jak mam zatankować nimi statek ? Po dwóch latach w końcu usunęli utleniacz z LV-N, gdzie zastąpienie go materiałem radioaktywnym zajmuje w porywach do 5 minut... Oczywiście dedykowanych do niego zbiorników na paliwo brak.
Spieprzony jest też model temperaturowy. Wczoraj separatron po sekundzie pracy wysadził mi zbiornik 3.75m.
Owiewki dodali, ale również są [bluzg]. Nie można zrobić tak jak w procedural fairings, że montujemy sobie owiewkę międzystopniową, ale stopnie są połączone na decouplerze. Po odrzuceniu owiewka zostaje na swoim miejscu, natomiast w stocku trzeba ją odstrzelić wytwarzając dziesiątki śmieci latające wokół statku bo inaczej silnik nie odpali bo gra będzie krzyczała że nadal jest "stowed" czyli pod owiewką...

Raynus Na tym forum nie używamy bluzgów w swoich wypowiedziach.
« Ostatnia zmiana: Sob, 30 Maj 2015, 18:31:06 wysłana przez Raynus »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #146 dnia: Wto, 05 Maj 2015, 10:32:55 »

Wto, 05 Maj 2015, 13:52:14
Odpowiedź #147

Offline wbielak

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
A chciałbym przypomnieć, że to gra o lataniu w kosmos, a nie o lataniu 5 km nad Kerbinem.

Może się czepiam ale to jest gra o lataniu w kosmos a nie o lataniu w kosmosie.

To znaczna różnica i aerodynamika (dobrze zrobiona) ma kluczowe znaczenie dla projektowania misji.
Ja teraz siedzę na przykład kombinując jak by tu wysłać rakietę z lądownikiem - samolotem który by sobie polatał po Dunie a potem wszedł na orbitę, połączył się z rakietą i wrócił na Kerbin.
Taka misja jest fajna i ciekawa w sumie tylko dzięki aerodynamice.
W przestrzeni... po prostu WARP i lecimy. A manewry orbitalne to w końcu rutyna.

Wto, 05 Maj 2015, 14:57:19
Odpowiedź #148

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aerodynamikę zrobili. Okej. Tylko, że gdy ja lecę na Moho, Dresa czy Vall, to w atmosferze, w której aerodynamika ma jakiekolwiek znaczenie spędzam 0.00000000000000001% czasu. A chciałbym przypomnieć, że to gra o lataniu w kosmos, a nie o lataniu 5 km nad Kerbinem.

Bez wiedzy o aerodynamice żadna rakieta nigdy nie poleciałaby na orbitę. Bez odpowiedniej wiedzy o atmosferze Marsa nie ma mowy o wysłaniu tam łazika a co dopiero ludzi. Aerodynamika to 50% symulatora kosmicznego. Atmosfera definiuje kształt rakiety/lądownika i sposób wyjścia na orbitę. dzięki zmianom w ostatniej wersji jesteś zobowiązany do tworzenia smukłych i wysokich konstrukcji zamiast typowych naleśników. Zgadnij jak daleko zaszłaby eksploracja kosmosu gdyby zamiast rakiet budowano naleśniki. Z pewnością nie byłoby teraz amerykańskich flag na Księżycu. A przecież KSP to symulator i zarazem gra o budowaniu? Z realistyczną aerodynamiką jesteś zobowiązany do wykonania odpowiedniego gravity turn, nie przekraczania pewnych prędkości na danej wysokości a także nieodchylania zbytnio rakiety od wektora prograde.


Robert Heinlein napisał: jeśli możesz wynieść swój statek na orbitę, jesteś w połowie drogi do dowolnego miejsca. A wyniesienie statku na orbitę to nic innego jak zmaganie się z problemami, które zostały opisane wyżej.



Druga sprawa, w widoku KSC jak spojrzysz po lewo, jest tam taki niepozorny budynek. Nazywa się SPH i służy do budowania samolotów. A samoloty służą do ...latania 5km nad Kerbinem!



Trzecia sprawa, społeczność od lat domagała się realistycznej aerodynamiki, wystarczy spojrzeć na popularność jaką cieszy się FAR. dlaczego Squad miałby nie słuchać społeczności?




Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
A dla mnie, mimo że jestem wrogiem modów
Czemu jesteś wrogiem modów? Wg mnie mody to coś co stanowi o sile kerbali, dlatego, że możesz narzucić sobie swój własny styl grania np. chcesz grać w RSS bo stock za łatwy? proszę bardzo. chcessz latać WARPem na Muna? Proszę bardzo, instaluj Interstellar. Życzysz sobie bardziej realistycznego podejścia do silników? Instaluj Engine Ignitor, Real Fuels, Advanced Jet Engine.  Squad tworzy tylko pewien szkielet gry (aerodynamika, mechanika orbitalna itp) a reszta zależy od ciebie.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #148 dnia: Wto, 05 Maj 2015, 14:57:19 »

Wto, 05 Maj 2015, 15:57:24
Odpowiedź #149

Offline Bill2462

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 284
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
Wczoraj przeskanowałem kerbin pod kątem ore i mam pewnego newsa :
ore można wydobywać na launch padzie !
To cudownie ! Koniec z wysokimi rachunkami za paliwo rakietowe ! Od dziś można je tankować za free!   :P

 

[Wersja aktualna] KSP 1.3

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 17
Wyświetleń: 22794
Ostatnia wiadomość Pią, 02 Cze 2017, 23:58:41
wysłana przez JackRyanPL
[Wersja aktualna] KSP 1.1.3

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 518
Wyświetleń: 229205
Ostatnia wiadomość Pią, 02 Wrz 2016, 19:29:34
wysłana przez Drangir
[Wersja aktualna] KSP 1.2

Zaczęty przez Sobol

Odpowiedzi: 62
Wyświetleń: 50736
Ostatnia wiadomość Wto, 07 Mar 2017, 19:23:41
wysłana przez Robson
Wersja 1.4.1

Zaczęty przez wbielak

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 13550
Ostatnia wiadomość Pon, 28 Maj 2018, 00:22:14
wysłana przez grabek77
Wersja 1.6

Zaczęty przez bethamest

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 10142
Ostatnia wiadomość Czw, 27 Gru 2018, 17:32:50
wysłana przez kuhan2006