• KSP Weekly Polska 5 2
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: KSP Weekly Polska  (Przeczytany 47179 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śro, 07 Sie 2013, 22:55:54
Odpowiedź #60

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
A tymczasem surowce odeszły łohoho, do wersji 0.64. Szykujmy platformy wiertnicze na 2018:)

Czw, 08 Sie 2013, 08:54:50
Odpowiedź #61

Offline oli00PL

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 272
  • Reputacja: 3
  • Wszyscy kiedyś umrzemy. Czemu nie w blasku chwały?
    • Zobacz profil

Mam wrażenie że tymi drzewkami chcą nam zasłonić surowce :P
Wolałbym surowce teraz i karierę za rok...

Po co komu kariera? Wiem że to będzie fajne... Ale po co? mamy sandbox i sami możemy sobie wyznaczać cele.
Wyobraźcie sobie np. Minecrafta z karierą...
Od Muna do Joola.

Pomogłem? Podoba ci się mój post? Kliknij przycisk "pomógł" obok zdjęcia profilowego.
To nie boli, a motywuje!

Reklama

Odp: KSP Weekly Polska
« Odpowiedź #61 dnia: Czw, 08 Sie 2013, 08:54:50 »

Czw, 08 Sie 2013, 10:36:11
Odpowiedź #62

Offline Bartenn

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
@up
Z tymi drzewkami tak pewnie jest. A co do MC są mody na to (na wszystko prawie):P.
Sory za brak składu.

Czw, 08 Sie 2013, 10:50:18
Odpowiedź #63

Offline oli00PL

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 272
  • Reputacja: 3
  • Wszyscy kiedyś umrzemy. Czemu nie w blasku chwały?
    • Zobacz profil
@up
MC podałem jako przykład, najbardziej znany zapewne  :D

Kariera natychmiast zdominuje sandbox...
Po prostu nie będzie się mówiło "Doleciałem na Eve" tylko ukończyłem karierę... :(
Od Muna do Joola.

Pomogłem? Podoba ci się mój post? Kliknij przycisk "pomógł" obok zdjęcia profilowego.
To nie boli, a motywuje!

Reklama

Odp: KSP Weekly Polska
« Odpowiedź #63 dnia: Czw, 08 Sie 2013, 10:50:18 »

Czw, 08 Sie 2013, 11:14:42
Odpowiedź #64

Offline Schulze13

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 296
  • Reputacja: 13
  • Nie mam pojęcia co robię.
    • Zobacz profil
Nie lubię porównań do minecrafta. Dlatego przytoczę minecrafta. Minecraft to sandbox. Jest nieliniowy i ma otwarty świat. To co go łączy z KSP to jedynie... otwarty świat. Należy zauważyć, że KSP zalicza się jako symulator z otwartym światem.
Cytuj
SQUAD mydli nam oczy jakimiś drzekami technologicznymi!!!!1
Takie myślenie jest bezpodstawne. "Nie od razu Rzym zbudowano". Najpewniej naszych deweloperów przerosło budowanie czegoś bez fundamentów. Ja sam się kilka razy przejechałem na tym, że napisałem moduł w moim programie bez uprzedniego przygotowania. Na razie twórcy chcą w swojej grze przygotować miejsce dla systemu surowców i  i zająć się od dwóch lat, wyczekiwaną karierą.

Post scalony: Czw, 08 Sie 2013, 11:23:54
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Kariera natychmiast zdominuje sandbox...
Po prostu nie będzie się mówiło "Doleciałem na Eve" tylko ukończyłem karierę...
Szczerze wątpię. Jest to tak niedorzeczne jak to ,że tego posta tu nie ma. Kariera doda lepsze wydźwięku naszym dokonania.  To raczej będzie: "Doleciałem na Eve moją rakietą bez drogiego sprzętu jak np: silnik atomowy, RTG czy tysiąc kół reakcyjnych."
« Ostatnia zmiana: Czw, 08 Sie 2013, 11:23:54 wysłana przez Schulze13 »
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub polonistą, gdyż każdy post niewłaściwie czytany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Czw, 08 Sie 2013, 11:25:06
Odpowiedź #65

Offline Grzegorz2121

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 168
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Drzewko jest świetnym pomysłem !
W sandboxe masz wszystkiego nieskończenie wiele a w karierze skończoną ilość rzeczy, paliwa, pieniędzy.
Musisz odkryć silnik jak dolecisz np. na minmus. A nie jak teraz od razu lecisz na eloo. Tak będzie lepiej zbieranie kasy, lecenie na planety po kolei jak ThrashingMad.

Moje osiągnięcia:
-Kerbin: satelita,stacja kosmiczna
-Mun: lądownik załogowy z powrotem,baza,łazik automat.
-Minmus: sonda na powierzchni
-Eve: satelita, próbnik
I wiele innych!

Reklama

Odp: KSP Weekly Polska
« Odpowiedź #65 dnia: Czw, 08 Sie 2013, 11:25:06 »

Czw, 08 Sie 2013, 11:38:28
Odpowiedź #66

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@Kadaf
Najwyraźniej zbilansowanie i opracowanie mechaniki zbierania surowców mocno ich przerosło. Chyba warto wykazać się cierpliwością.

Drzewko technologii pewnie będzie teraz funkcjonowało tak jak centrum astronautyczne - całkowicie kosmetyczna zmiana, wątpię by chcieli wprowadzać karierę etapami - to byłoby absurdalne.
Cytuj
Wolałbym surowce teraz i karierę za rok...
Prawdopodobnie nie dostaniesz ani jednego, ani drugiego w najbliższym czasie.

Cytuj
Po co komu kariera? Wiem że to będzie fajne... Ale po co? mamy sandbox i sami możemy sobie wyznaczać cele.
Ale gra nie wyznacza żadnych ograniczeń. Mod bodajże "Mission Control" pokazuje jak to może wyglądać, kiedy dostarczenie na orbitę zwykłej sondy staje się skomplikowane, bo wszystko kosztuje. Dotarcie na Eve/Dune przestanie być proste, kiedy okaże się że silniki atomowe kosztują tyle, co cała reszta rakiety, wliczając nośną. A nikt sandboxa ci nie wyłączy, o to się nie martw. Ja nie mam parcia na ten nowy tryb, ale już od najwcześniejszych wersji developerzy to zapowiadali i jest to dla nich ważne. A to jest ich gra i ich decyzja.
Cytuj
Wyobraźcie sobie np. Minecrafta z karierą...
Nie skomentuję.

Cytuj
Kariera natychmiast zdominuje sandbox...
Sugerujesz że będzie dużo, dużo lepsza od sandboxa? Bierzcie moją forsę, to doskonały interes!
Cytuj
Po prostu nie będzie się mówiło "Doleciałem na Eve" tylko ukończyłem karierę... :(
Albo będzie się mówiło "Bęcwał, huśtawka i dwa woły". Inaczej mówiąc, wnioskowanie z czarnej dziury.

@Schulze
Zgadzam się, głos rozsądku w oceanie rozpaczy ;)
« Ostatnia zmiana: Czw, 08 Sie 2013, 12:03:01 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Czw, 08 Sie 2013, 11:50:07
Odpowiedź #67

Offline Bartenn

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Co do kariery mam nadzieje że nie zaczniemy z takim ksc zaczniemy tylko będziemy je rozbudowywać. Poza tym pamiętajcie że nikt do kariery nie będzie zmuszał (chyba że sandbox usuną :P)
« Ostatnia zmiana: Czw, 08 Sie 2013, 11:52:09 wysłana przez Bartenn »
Sory za brak składu.

Reklama

Odp: KSP Weekly Polska
« Odpowiedź #67 dnia: Czw, 08 Sie 2013, 11:50:07 »

Czw, 08 Sie 2013, 12:05:20
Odpowiedź #68

Offline Schulze13

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 296
  • Reputacja: 13
  • Nie mam pojęcia co robię.
    • Zobacz profil
Ze względu na to, że zachwyty na temat filmu "Kerbals at war 2" (czyli zawartości ksp weekly) przeszły w zacięte dyskusje o .22, postanowiłem założyć osobny temat.
 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

« Ostatnia zmiana: Czw, 08 Sie 2013, 12:08:15 wysłana przez Schulze13 »
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub polonistą, gdyż każdy post niewłaściwie czytany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Czw, 08 Sie 2013, 17:10:39
Odpowiedź #69

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
  • Tygodniowe wieści od deweloperów (o tym jak przebiegają prace nad nową, niesamowitą funkcją gry)
  • Jak wyglądałoby życie na Kerbinie, gdyby Kerbale posiadały bronie?
  • Ile Kerbalskich istnień uratuje Thunder Aerospace?
  • Przegląd społeczności


Liczba mnoga od słowa "broń" nie brzmi zbyt elegancko. No chyba, że piszesz w staropolskim (starokerbalskim?) ;)

Wiesz, tutaj można o tym dyskutować, ponieważ ludzie z PWN dopuszczają tą formę:
Cytuj
Broń ma znaczenie kolektywne i oznacza ogół uzbrojenia. Stosunkowo często jednak chcemy pisać o różnych rodzajach broni i wówczas formy liczby mnogiej okazują się użyteczne, por. cytaty z Korpusu Języka Polskiego PWN: „Gdy jakieś państwo testuje nowe bronie, zawsze chroni miejsce badań tak, by nikt niepowołany nie miał do niego dostępu” (Focus), „Rewolucja naukowo–techniczna, eksplozja demograficzna i bronie masowej zagłady sprawiły, że przyszłość cywilizacji ludzkiej zawisła od tego, czy narody potrafią ułożyć wzajemne stosunki z wyłączeniem dominacji wojny” (Miesięcznik Literacki), „Niektórzy autorzy wyposażają pozaziemskie istoty w fantastyczne bronie niszczące” (Longin Pastusiak, Czy nastąpi koniec świata?).
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Cotygodniowa dawka Kerbali: Kerbal Space Program Na Luziku

Reklama

Odp: KSP Weekly Polska
« Odpowiedź #69 dnia: Czw, 08 Sie 2013, 17:10:39 »

Czw, 08 Sie 2013, 17:19:56
Odpowiedź #70

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Ale w tekście jest nieco więcej błędów (czy raczej: przesadnie wiernych tłumaczeń), nie czepiam się bo robisz to na szybko i bez korekty, chociaż kogoś powinieneś do tego celu "zatrudnić".
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Czw, 08 Sie 2013, 17:27:09
Odpowiedź #71

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
Pisałem o tym - robiłbym wolne tłumaczenie, ale jak już robiłem, to wszyscy się przyczepili, że tekst nie jest zbyt wierny oryginałowi (ofc. nie wy, ale ludzie z KSP).  Teraz nie wiem czemu, ale teksty są wrzucane na bardzo krótko przed publikacją (w dodatku niekompletne), przez co nawet nie mam czasu, aby przeczytać to co napisałem. Dopiero po publikacji robię kilka najważniejszych korekt.
Kiedy byłem w redakcji zdarzało się, że siedziałem nad krótkim tekstem kilka godzin, zanim nie byłem w pełni szczęśliwy z jego formy, tutaj nie ma niestety czasu na takie rzeczy, więc muszę nabyć jeszcze doświadczenia w szybkim pisaniu bez popełniania błędów stylistycznych.
Być może nadal jestem przekonany do zasady, którą nabyłem podczas pisania dla kilku redakcji, które miały sporą konkurencję - "Albo piszesz na czas, albo nie publikujesz w ogóle". Teoretycznie chcę, aby jak najszybciej numer ujrzał światło dzienne, aby nasi nie musieli czytać wersji angielskiej, ale z drugiej strony od jakiegoś czasu publikacja oryginału jest dość późno - okolice 22-24. Nie wiem, następny numer dla testów opublikuję później, ale już z pełną korektą, zobaczymy jak będzie to wyglądać :P
« Ostatnia zmiana: Czw, 08 Sie 2013, 17:35:06 wysłana przez Reeposter »
Cotygodniowa dawka Kerbali: Kerbal Space Program Na Luziku

Reklama

Odp: KSP Weekly Polska
« Odpowiedź #71 dnia: Czw, 08 Sie 2013, 17:27:09 »

Czw, 08 Sie 2013, 17:31:46
Odpowiedź #72

Offline rake

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Wiesz, tutaj można o tym dyskutować, ponieważ ludzie z PWN dopuszczają tą formę:
Cytuj
Broń ma znaczenie kolektywne i oznacza ogół uzbrojenia. Stosunkowo często jednak chcemy pisać o różnych rodzajach broni i wówczas formy liczby mnogiej okazują się użyteczne, por. cytaty z Korpusu Języka Polskiego PWN: „Gdy jakieś państwo testuje nowe bronie, zawsze chroni miejsce badań tak, by nikt niepowołany nie miał do niego dostępu” (Focus), „Rewolucja naukowo–techniczna, eksplozja demograficzna i bronie masowej zagłady sprawiły, że przyszłość cywilizacji ludzkiej zawisła od tego, czy narody potrafią ułożyć wzajemne stosunki z wyłączeniem dominacji wojny” (Miesięcznik Literacki), „Niektórzy autorzy wyposażają pozaziemskie istoty w fantastyczne bronie niszczące” (Longin Pastusiak, Czy nastąpi koniec świata?).

No niby można, ale (według źródła, które sam przytoczyłeś i które znam) jest to forma, która już wychodzi z użytku, a nawet gdy była używana, to bardziej w znaczeniu broni, jako formacji wojskowej, niż broni w sensie oręża. Lub - jeśli już - w celu podkreślenia mnogości rodzajów uzbrojenia, co tutaj też nie ma raczej miejsca. Takimi formami są też "patrzałem", zamiast "patrzyłem" i "mleć", zamiast "mielić". Niby poprawne, ale trącą archaizmami poważnie.

Tak czy siak - na tamten temat można sobie deliberować, ale na ten
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
...dopuszczają formę
już nie: tę formę i na pewno nie inaczej. 

Mogę pomóc z korektą, jak coś :)


CPU: i5 2500K@4,4GHz
GPU: GIGABYTE R9 290 WindForce3x
MoBo: ASRock Z68 Extreme3 Gen3
RAM: 4x4GB DDR3 1600
SSD: OCZ Vertex3 120GB (system)
HDD: 2TB WD Green
Win7 pro x64

Czw, 08 Sie 2013, 17:36:37
Odpowiedź #73

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
z "tę, tą" od zawsze mam problem (te forum, czy to forum arararar), to jakiś taki mój nieodzowny brak stylu ;)
O broni napisałem w liczbie mnogiej z tego powodu, że w filmie ukazane jest ich wiele rodzajów, więc "broń" jako liczba mnoga nie pasowało mi, kiedy w filmie widzieliśmy taką różnorodność.
« Ostatnia zmiana: Czw, 08 Sie 2013, 17:38:37 wysłana przez Reeposter »
Cotygodniowa dawka Kerbali: Kerbal Space Program Na Luziku

Reklama

Odp: KSP Weekly Polska
« Odpowiedź #73 dnia: Czw, 08 Sie 2013, 17:36:37 »

Śro, 14 Sie 2013, 20:43:24
Odpowiedź #74

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
BAM!
Kolejny numer (trochę spóźniony, niestety mam trochę roboty poza kerbalami :D)
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Duuuużo informacji na temat funkcji Badań i Rozwoju, modyfikacja podtrzymująca przy życiu Kerbale itd.
Cotygodniowa dawka Kerbali: Kerbal Space Program Na Luziku

 

PRZENIESIONY: Polska bez osoby w Media Group

Zaczęty przez Raynus

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 4198
Ostatnia wiadomość Czw, 18 Lip 2013, 21:50:36
wysłana przez Raynus